Постанова
від 15.12.2023 по справі 761/21331/23
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/21331/23

Провадження № 3/761/4904/2023

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 грудня 2023 року м. Київ

Суддя Шевченківського районного суду міста Києва Глянь О.С., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з Координаційно-моніторингової митниці про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 27.03.2007 Нововолинським МВ УМВС України у Волинській області, реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 ,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,-

В С Т А Н О В И В :

Виявлено, що ОСОБА_1 своїми діями допустив переміщення товарів через митний кордон Україна з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для такого переміщення, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача, за що передбачена адміністративна відповідальність, згідно з ч.1 ст. 483 МК України.

Представник Координаційно-моніторингової митниці у судовому засіданні просив притягнути до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , повністю підтримавши доводи, викладені у протоколі.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, про час і місце судового розгляду був повідомлений належним чином. Надано письмові заперечення в яких просить закрити провадження у справі. Заперечення обґрунтовано тим, що належним чином задекларував свій вантаж, всю гуманітарну допомогу, від імені БО "Серце Азову", що підтверджується Декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою згідно постанови КМУ № 174 від 01.03.2022. Під час проведення митного контролю та оформлення в його не було виявлено будь-яких інших товарів, окрім заявлених в декларації. В умовах воєнного стану, ввезення благодійним фондом гуманітарної допомоги не вимагає реєстрації останнього в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги. Формулювання обвинувачення за протоколом не містить викладу об`єктивної сторони порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Він як водій перевізник не може бути суб`єктом вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Також зазначає на пропущений строк притягнення до адміністративної відповідальності.

Захисник Мохнюк М.В. у судовому засідання просив провадження у справі закрити.

У судовому засіданні допитаний засновник БО "Серце Азову " ОСОБА_3 , який пояснив, що ОСОБА_1 він не знає, жодних листів про необхідність завезення гуманітарної допомоги до України він йому не видавав. Всю гуманітарну допомогу, яку БО "Серце Азову" отримувало із-за кордону, а це були лише ліки, ввозили на територію України із співзасновником ОСОБА_4 на власному автомобілі та волонтером ОСОБА_5 також на власному автомобілі. Ознайомившись із листом за вих. №15 від 21.07.2022 р. від імені Керівника фонду БО "БФ "Серце Азову" на адресу Волинської митниці, пояснив, що вказаний лист він не підписував, розчерк підпису і відтиск печатки не відповідають його підпису та відтиску печатки фонду.

Дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, заслухавши пояснення сторін, суддя вважає, що вина ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, повністю доведена та підтверджується долученими до протоколу доказами.

З протоколу про адміністративне правопорушення та доданих до нього матеріалів, вбачається, що 22.07.2022 на митну територію України з Республіки Польща через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення з реєстраційним номерним знаком НОМЕР_3 / НОМЕР_4 ввезено товар - одяг в асортименті у кількості 20 883 кг.

Ввезення вказаного вантажу на митну територію України здійснено громадянином України ОСОБА_1 .

22.07.2022 громадянином України ОСОБА_1 , з метою визнання товару - одяг у кількості 20 883 кг гуманітарною допомогою, подано митному органу декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, за формою, затвердженою додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (а.с. 22).

У митній декларації ОСОБА_1 в якості відправника товару заявлено підприємство «CENA CZYNI CUDA» (TARGOWA 72, 03-734 WARSZAWA), а в якості отримувача - благодійну організацію «Благодійний фонд «Серце Азову» (код ЄДРПОУ - 44806891).

Крім того, в якості підстави для переміщення товару ОСОБА_1 надано митному органу лист від імені благодійної організації «Благодійний фонд «Серце Азову» щодо ввезення вищевказаного товару в якості гуманітарної допомоги.

Відповідно до абзацу 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з абзацем 3 пункту 1 зазначеної Постанови, товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Під час перевірки інформації, що міститься у Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги встановлено, що благодійна організація «Благодійний фонд «Серце Азову» (код ЄДРПОУ - 44806891) не внесена до даного реєстру.

29.08.2022 засновники благодійної організації «Благодійний фонд «Серце Азову» (код ЄДРПОУ - 44806891) ОСОБА_4 та ОСОБА_3 надали пояснення, у яких зазначили, що заснована ними організація за час свого існування лише один раз отримала вантаж гуманітарної допомоги у кількості 100 кг, відправником якого виступала Гамбурзька громадська організація, а переміщення здійснювалось через пункт пропуску «Угринів». Також пояснили, що будь-які інші вантажі благодійною організацією «Благодійний фонд «Серце Азову» на митну територію України не ввозились..

16.02.2023 засновник благодійної організації «Благодійний фонд «Серце Азову» ОСОБА_3 надав додаткові пояснення, у яких також спростував факт ввезення ОСОБА_1 22.07.2022 на адресу зазначеної організації на транспортному засобі комерційного призначення з реєстраційним номерним знаком НОМЕР_3 / НОМЕР_4 товару - одяг у кількості 20 883 кг.

13.01.2023 в рамках надання взаємної адміністративної допомоги на адресу Координаційно-моніторингової митниці надійшов лист митних органів Республіки Польща, відповідно до якого отримано копії документів з транзитної митної системи

№№ MRN 22PL301020NS57UP06, 22PL301010NS57ZQ85, згідно з якими товари обліковувались у Республіці Польща та вивозились на митну територію України.

Відповідно до вищевказаного транзитного документу № 22PL301010NS57ZQ85 від 22.07.2022 відправником товару (графа 1) є підприємство «WESTANA ENTERPRISE Sp. z o.o.» (OBRONCOW TOBRUKU 18D/149, 01-494, WARSZAWA, PL), а отримувачем (графа 2) - «LLC BAKER TRADE» (VICTORY SQUARE, 10, 10002, ZHYTOMYR, UA).

Також у транзитному документі № 22PL301010NS57ZQ85 від 22.07.2022 зазначений реєстраційний номерний знак транспортного засобу - НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , яким переміщувались товари за межі території Євросоюзу.

Крім того, у вказаному транзитному документі зазначено інформацію про рахунки-фактури (інвойси) - код 380 - № 26 та №SZZY20220608 на товар.

Вищевикладене свідчить про те, що зазначені товари переміщувались на митну територію України маючи статус комерційного призначення, а не гуманітарної допомоги.

Також відомості щодо відправника та отримувача товару, отримані від митних органів Республіки Польща, не відповідають відомостям про відправника та отримувача товару, заявлених ОСОБА_1 у митній декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою.

Відповідно до абзацу 8 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», кінцевий користувач не пізніше трьох днів з дня отримання товарів інформує Державну службу експортного контролю про їх отримання (із зазначенням найменування та кількості фактично отриманих товарів) з надісланням засвідченої копії раніше оформленого гарантійного листа.

Згідно з листом Державної служби експортного контролю України від 03.02.2023 № 645/22-23, інформація про отримання у 2022 році вантажів гуманітарної допомоги благодійною організацією «Благодійний фонд «Серце Азову», відсутня.

Статтею 74 МК України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Відповідно до частини 1 статті 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Згідно з частиною 7 статті 257 МК України, перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Пунктом 3.8 розділу 3 Загального додатку Міжнародної конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур, ратифікованої Законом України від 05.10.2006 р. № 227-V, визначено, що декларант несе відповідальність перед митною службою за достовірність даних, представлених у декларації, а також за сплату мит та податків.

Пунктом 8 статті 4 МК України, декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.

Згідно з ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Так, митна декларація містить власноручний особистий підпис ОСОБА_1 , який, у розумінні ст. 4 МК України, є декларантом, а отже саме він несе відповідальність перед митною службою за внесення у декларацію достовірних даних.

Відповідно до частини 1 статті 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений Митним кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи Митним кодексом України чи іншими законами України, і за які Митним кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно з п.6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 р. № 8 судам необхідно враховувати, що пiдставою для переміщення товарів через митний кордон є визначенi нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвiл митного органу на пропуск товарiв через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, лiцензiя, квота, товаросупровiднi документи, дозвiл вiдповiдних державних органів.

Так, відповідно до абзацу 4 пункту 6 даної постанови документами, що мiстять неправдивi данi, є, зокрема, такi, в яких вiдомостi щодо сутi угоди, найменування, асортименту, ваги, кiлькостi чи вартостi товарiв, а також їх вiдправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезенi, чи в яку перемiщуються, не вiдповiдають дійсності.

Таким чином, суддя приходить до висновку, ОСОБА_1 перемістив товар - одяг через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документи, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товару.

Відповідно до ч.2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Статтею 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до ч.1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальністю.

За таких обставин, дослідивши докази, які містяться у матеріалах справи, суддя вважає, що в діях ОСОБА_1 наявний склад інкримінованого порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.

Частиною 1 статті 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч.1 ст. 483 МК України вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Відповідно до матеріалів справи, безпосередні предмети порушення митних правил не вилучалися та були випущені у вільний обіг, вартість предметів становить 6 755 154,38 грн.

Разом з тим, згідно з п.14 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 р. № 8, якщо особу визнано винною у вчиненні правопорушення, але зазначені товари чи транспортні засоби відсутні, суддя вправі вирішити у постанові питання про стягнення їхньої вартості.

Відповідно до ч. 2 ст. 541 МК України, у разі неможливості конфіскації товарів, транспортних засобів, з осіб, які вчинили порушення митних правил, державним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватись вартість цих товарів, транспортних засобів.

Суддею встановлено, що товари - безпосередній предмети порушення митних правил не вилучались та були випущені у вільний обіг, а тому наявні підстави для стягнення на користь держави вартості цих товарів.

Керуючись ст.ст. 335, 459, 467, 483, 486, 487, 489, 495, 522, 527, 541 МК України, ст.ст. 33, 251-252, 268, 277, 283-285, 294 КУпАП, суддя,-

П О С Т А Н О В И В:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 винним у вчиненні порушень митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил в розмірі 6 755 154,38 (шість мільйонів сімсот п`ятдесят п`ять тисяч сто п`ятдесят чотири) гривні 38 копійок та стягнути вартість товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил в розмірі 6 755 154,38 (шість мільйонів сімсот п`ятдесят п`ять тисяч сто п`ятдесят чотири) гривні 38 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь держави судовий збір в сумі 536 (п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня набрання постановою законної сили.

Суддя О.С. Глянь

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.12.2023
Оприлюднено29.12.2023
Номер документу115975541
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —761/21331/23

Постанова від 14.02.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Левенець Борис Борисович

Постанова від 15.12.2023

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Глянь О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні