Рішення
від 27.12.2023 по справі 620/16032/23
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 грудня 2023 року м.ЧернігівСправа № 620/16032/23

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Клопота С.Л., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, третя особа , яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю ''СІВЕРСПЕЦБУД'' про визнання протиправним та скасування висновку,

У С Т А Н О В И В:

У провадженні Чернігівського окружного адміністративного суду перебуває справа за позовом Управління житлово комунального господарства Чернігівської міської ради (далі також Управління ЖКГ, позивач) до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі також Держаудитслужба, відповідач) про результати моніторингу процедури закупівлі: «Поточний ремонт по заміні вікон на металопластикові (з урахуванням заміни віконних відливів та укосів) у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених внаслідок ракетного удару зі сторони країни-агресора російської федерації 19.08.2023» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-08-011697-а) від 12.10.2023.

Позов вмотивовано тим, що, на думку позивача, вказаний висновок є не обгрунтованим, протиправним та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства і не спрямований на досягнення легітимної мети діяльності органу державного фінансового контролю, а отже підлягає скасуванню з огляду на те, що здійснення даної закупівлі відбулося згідно підпункту 4 пункту 13 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, а саме: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням об`єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Умовами підпункту 4 пункту 13 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, не визначено чіткий перелік документів щодо документального підтвердження Замовником існування нагальної потреби, а також не передбачено надання саме тих документів, які зазначені у запитах Держаудитслужби в рамках моніторингу процедури закупівлі, оскільки закупівлі згідно пункту 13 Особливостей здійснюються шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, про що Управлінням ЖКГ надавалися пояснення у відповідях на запити від 21.09.2023 та 03.10.2023. Також зазначає, що останнім забезпечено дотримання принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель щодо даної закупівлі у повному обсязі на виконання вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону. Окремо звертає увагу на те, що виявлені порушення не можуть бути усунуті шляхом припинення зобов`язань за Договором № 6011-134, оскільки процедура закупівлі проведена та Договір між сторонами укладено. Тобто між Замовником і Генпідрядником вже виникли договірні відносини, які не можуть бути розірвані з причини надання Держаудитслужбою висновку від 12.10.2023.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 14.11.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Ухвалою суду надано термін для подачі відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив та заперечень.

Відповідачем подано відзив на позов, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі та зазначає, що за результатами моніторингу закупівлі відповідачем складено висновок про результати моніторингу закупівлі від 12.10.2023 (далі - Висновок), де зафіксовано порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: абзацу першого частини п`ятої статті 8 Закону № 922, пункту третього частини першої статті п`ятої Закону № 922, який оприлюднено в електронній системі закупівель 12.10.2023 за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-08-011697-a від 12.10.2023 відповідачем через електронну систему закупівель направлено запити про надання Управлінням ЖКГ документів, необхідних для дослідження в ході моніторингу закупівлі обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідності умов договору вимогам законодавства, правомірності внесення змін до договору, а саме: проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, договір від 06.09.2023 № 6011-134 з усіма невід`ємними частинами (додатками), додаткові угоди до нього та документи щодо стану його виконання, акт візуального огляду об`єкта (інженерних мереж та споруд) з висновком за результатами огляду про доцільність проведення експертного обстеження об`єкта, експертний звіт за результатами обстеження пошкодженого об`єкту. Проте, в порушення вимог абзацу першого частини п`ятої статті 8 Закону, позивачем у відповідь на вищевказані запити не надано запитувані документи - акт візуального огляду об`єкта (інженерних мереж та споруд) з висновком за результатами огляду про доцільність проведення експертного обстеження об`єкта, експертний звіт за результатами обстеження пошкодженого об`єкту, проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, комерційні пропозиції від потенційних учасників тощо, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також, не надано договір від 06.09.2023 № 6011-134 з усіма невід`ємними його частинами (додатками). Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Частиною першою статті 5 Закону визначено принципи здійснення закупівлі, зокрема принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель (пункт 3 частина перша статті 5 Закону). Таким чином, ненадання позивачем запитуваних документів призвело до недотримання вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону, а саме, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також мети здійснення публічних закупівель, оскільки Держаудитслужбу фактично позбавлено можливості здійснити в ході моніторингу закупівлі контроль за використанням бюджетних коштів в сумі 2281785.05 грн, а також дослідити питання: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідності умов договору вимогам законодавства, правомірності внесення змін до договору. У зв`язку з чим, відповідач зобов`язав позивача вжитти заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов`язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.

Позивач надіслав суду відповідь на відзив, в якій виклав свою позицію, вказану у позові.

Відповідач, правом на подання заперечень на відповідь на відзив, не скористався.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача надала пояснення, в яких зазначає наступне.

Розділом 8 Договору №6011-134, передбачена відповідальність сторін та встановлено, що у разі невиконання або неналежного виконання своїх зобов`язань за Договором Сторони несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством України та Договором. Крім цього, розділом 10 Договору № 6011-134 передбачено, що у випадку виникнення спорів або розбіжностей Сторони зобов`язуються вирішувати їх шляхом взаємних переговорів та консультацій. У разі недосягнення Сторонами згоди спори (розбіжності) вирішуються у судовому порядку.

Також суд зазначає, що наразі жодних спорів або розбіжностей між сторонами Договору не виникало, роботи за Договором № 6011-134 розпочато вчасно та завершено у строк встановлений умовами Договору № 6011-134. Після виконання робіт з реконструкції по Договору №6011-134 Генпідрядник надав Замовнику акти приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в, який попередньо перевірені та підписані уповноваженим на здійснення технічного нагляду та прийняті і підписні Управлінням. Таким чином вважає, що позивач, як замовник, не може розірвати договір в односторонньому порядку або ж вважати його нікчемним у розумінні Закону. Окремо зазначає, що положення чинного законодавства України не передбачають підстав для розірвання договору про закупівлю робіт з причини надання Департаментом фінансового контролю у сфері закупівель висновку.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

На виконання розпорядження начальника Чернігівської обласної військової адміністрації від 22.08.2023 № 8 «Про введення в дію рішення ради оборони», розпорядження Чернігівської міської військової адміністрації Чернігівського району Чернігівської області від 29.08.2023 № 84 «Про затвердження рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 25 серпня 2023 року № 544 «Про винесення змін та доповнень до рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 05 січня 2023 року № 2 «Про затвердження переліків об`єктів житлово-комунального господарства, інших об`єктів інфраструктури, природоохоронних заходів і напрямів реалізації заходів та робіт з територіальної оборони на 2023 рік, що фінансується за рахунок коштів бюджету громади»», розпорядження Чернігівської міської військової адміністрації Чернігівського району Чернігівської області від 29.08.2023 № 75 «Про затвердження рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 25 серпня 2023 року № 543 «Про внесення змін та доповнень до рішення Чернігівської міської ради від 30 листопада 2022 року № 24/VIII - 38 «Про бюджет Чернігівської міської територіальної громади на 2023 рік» зі змінами та доповненнями» та керуючись Протоколом засідання комісії з питань техногенно екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Чернігівської міської ради від 24.08.2023 року № 16 управлінням житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради (далі - Позивач/Замовник/Управління) була здійснення закупівля: «Поточний ремонт по заміні вікон на металопластикові (з урахуванням заміни віконних відливів та відновлення укосів) у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених внаслідок ракетного удару зі сторони країни-агресора російської федерації 19.08.2023» (далі - процедура закупівлі) на підставі підпункту 4 пункту 13 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості ).

За результатами даної процедури закупівлі між Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю «СІВЕРСПЕЦБУД» (далі - Виконавець) 06 вересня 2023 року за № 6011-134 був укладений договір без застосування відкритих торгів на надання послуги відповідно до предмету закупівлі: «Поточний ремонт по заміні вікон на металопластикові (з урахуванням заміни віконних відливів та відновлення укосів) у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених внаслідок ракетного удару зі сторони країни-агресора російської федерації 19.08.2023» (CPV за ДК 021:2015 код 45421132-8 Встановлення вікон) (далі Договір № 6011-134) про що, Замовником, оприлюднено в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, який укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту З8 розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон № 922- VIII).

Положеннями Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 4 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару в разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням об`єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником, тобто Замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямі договори.

Отже, здійснення Замовником закупівлі, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, зумовлено необхідністю негайного проведення поточного ремонту по заміні вікон на металопластикові (з урахуванням заміни віконних відливів та відновлення укосів) у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених внаслідок ракетного удару 19 серпня 2023 року, враховуючи обмежений час до настання холодного осінньо-зимового періоду.

19 вересня 2023 року Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі-Відповідач/Держаудитслужба/Орган державного фінансового контролю) був розпочатий моніторинг процедури закупівлі: «Поточний ремонт по заміні вікон на металопластикові (з урахуванням заміни віконних відливів та відновлення укосів) у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених внаслідок ракетного удару зі сторони країни-агресора російської федерації 19.08.2023» (https://prozoiTO.gov.ua/tender/UA-2023-09-08- 011697-а) (Наказ Держаудитслужби від 19.09.2023 № 48-3 «Про початок моніторингу закупівель»).

За результатами проведеного моніторингу Відповідачем був складений висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-08-011697-а від 12 жовтня 2023 року (далі - висновок від 12.10.2023), в пункті 2 розділу II. Констатуючої частини якого зазначається наступне: «За результатами аналізу питання надання документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення вимог абзацу першого частини п`ятої статті 8 Закону.

За результатами аналізу питання дотримання принципів здійснення публічних закупівель встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону.

За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, надання інформації у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено».

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов`язала Управління вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов`язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в : Україні» органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Законом № 922-VIII визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад

На виконання вимог пункту З7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII Кабінет Міністрів України постановою № 1178 від 12.10.2022р затвердив Особливості.

Ними Особливостями було встановлено порядок та умови здійснення публічних закупівель, для забезпечення захищеності Замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.

Відповідно до пункту 3 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей.

Відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням об`єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

В положеннях даного пункту Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, також зазначається, що за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту З8 розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону № 922-VIII.

У разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпунктів 5-11, 14 цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також зазначає підстави для здійснення закупівлі відповідно до цього пункту.

В пункті 38 розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону № 922- VIII, установлюється, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору-. Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та/або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг).

Згідно до пункту 17 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п`ятої, сьомої - дев`ятої статті 41 Закону та цих особливостей.

Щодо порушення Замовником вимог абзацу першого частини п`ятої статті 8 Закону № 922-VIII, суд зазначає наступне.

Положеннями статті 8 Закону № 922-VIII передбачено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).

Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.

Моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону.

Моніторинг процедур закупівель здійснюється також щодо процедур закупівель, особливості яких передбачені у законах, що визначені у частинах восьмій та дев`ятій статті 3 цього Закону

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення із зазначенням унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі, а також опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі.

Згідно з абзацом першим пункту 23 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України Про публічні закупівлі.

Відповідно до абзацу першого частини п`ятої статті 8 Закону № 922-VIII протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.

У відповідності до вищенаведених норм законодавства у сфері публічних закупівель, 19 вересня 2023 року Держаудитслужбою прийнято рішення про проведення моніторингу даної процедури закупівлі.

Предметом аналізу якого були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідності умов договору вимогам законодавства, дотримання принципів здійснення публічних закупівель, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі».

Так, в ході проведення моніторингу даної процедури закупівлі посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу 21 вересня 2023 року через електронну систему закупівель було оприлюднено запит Замовнику про надання пояснень в рамках проведення моніторингу.

26 вересня 2023 року Замовником, у встановлений Законом № 922-VIII термін, через електронну систему закупівель було надано вичерпну відповідь на запит від 21.09.2023 з наданням пояснень на запитувану інформацію (із зазначенням нормативно-правових актів відповідно до яких проводилися дана закупівля), а також документів, що стосується процедури закупівлі, зокрема: Протокол засідання комісії з питань техногенно - екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Чернігівської міської ради від 24.08.2023 року № 16; Протокол № 30 від 06.09.2023 рішення уповноваженої особи з питань проведення закупівель управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради щодо розгляду та затвердження змін до річного плану закупівель на 2023 рік; Розпорядження Чернігівської міської військової адміністрації Чернігівського району Чернігівської області від 29.08.2023 № 84 «Про затвердження рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 25 серпня 2023 року № 544 «Про винесення змін та доповнень до рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 05 січня 2023 року № 2 «Про затвердження переліків об`єктів житлово- комунального господарства, інших об`єктів інфраструктури, природоохоронних заходів і напрямів реалізації заходів та робіт з територіальної оборони на 2023 рік, що фінансується за рахунок коштів бюджету Чернігівської міської територіальної громади»»; Розпорядження Чернігівської міської військової адміністрації Чернігівського району Чернігівської області від 29.08.2023№ 75 «Про затвердження рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 25 серпня 2023 року № 543 «Про внесення змін та доповнень до рішення Чернігівської міської ради від 30 листопада 2022 року № 24/VIII - 38 «Про бюджет Чернігівської міської територіальної громади на 2023 рік» зі змінами та доповненнями» та Розпорядження начальника Чернігівської обласної військової адміністрації від 22.08.2023 № 8 «Про введення в дію рішення ради оборони».

03 жовтня 2023 року посадовою особою органу державного фінансового контролю, через електронну систему закупівель, було оприлюднено черговий запит Замовнику про надання пояснень в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі.

Замовником, аналогічно попередньому запиту, 06 жовтня 2023 року у встановлений Законом № 922-VIII термін, через електронну систему закупівель було надано відповідь на запит від 03.10.2023 з наданням пояснень на запитувану інформацію.

Проте, у висновку від 12.10.2023 Держаудитслужба зазначає, що Замовником, у відповідь на вищевказані запити від 21.09.2023 та 03.10.2023, не надано запитувані документи - акт візуального огляду об`єкта (інженерних мереж та споруд) з висновком за результатами огляду про доцільність проведення експертного обстеження об`єкта, експертний звіт за результатами обстеження пошкодженого об`єкту, проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, комерційні пропозиції від потенційних учасників тощо, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також, не надано Договір № 6011- 134 на надання послуг: «Поточний ремонт по заміні вікон на металопластикові (з урахуванням заміни віконних відливів та відновлення укосів) у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених внаслідок ракетного удару зі сторони країни-агресора російської федерації 19.08.2023» (ДК 021:2015: 45421132-8- Встановлення вікон) з усіма невід`ємними його частинами/додатками.

У зв`язку з наведеним, суд зазначає, що здійснення даної закупівлі відбулося згідно підпункту 4 пункту 13 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, а саме: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням об`єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

Умовами підпункту 4 пункту 13 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, не визначено чіткий перелік документів щодо документального підтвердження Замовником існування нагальної потреби, а також не передбачено надання саме тих документів, які зазначені у запитах Держаудитслужби в рамках моніторингу процедури закупівлі, оскільки закупівлі згідно пункту 13 Особливостей здійснюються, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.

Про що, Замовником надавалися пояснення у відповідях па запити від 21.09.2023 та 03.10.2023.

В свою чергу, Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі (частина 2 статті 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі - Закон № 2939-ХІІ).

Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України (частина 2 статті 5 Закону № 2939-ХІІ).

Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об`єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель (частина З статті 5 Закону № 2939-ХІІ).

Основним документом, який регламентує цей захід державного фінансового контролю є Порядок проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 (далі - Порядок).

Відповідно до абзацу першого підпункту 1 пункту 4 розділу «Організація і проведення перевірок закупівель» Порядку перевірки закупівель проводяться за письмовим рішенням керівника органу державного фінансового контролю або його заступника за наявності однієї з таких підстав: виникнення потреби у документальній та фактичній перевірці питань, які не можуть бути перевірені під час моніторингу процедури закупівлі, а саме - укладення договору (договорів) до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог законодавства.

До того ж, відповідно до пункту 5 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими Особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих Особливостей).

Отже, запитувані документи Держаудитслужбою - акт візуального огляду об`єкта (інженерних мереж та споруд) з висновком за результатами огляду про доцільність проведення експертного обстеження об`єкта, експертний звіт за результатами обстеження пошкодженого об`єкту, проектно-кошторисна документація, технічне завдання, дефектні акти, комерційні пропозиції від потенційних учасників тощо, в тому числі Договір № 6011-134 з усіма невід`ємними його частинами/додатками повинні надаватися Замовником під час проведення і перевірки закупівель відповідно до положень Порядку, а не в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі відповідно до Закону № 922-VIII.

Між тим, згідно вимог пункту 13 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту З8 розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону № 922-VIII.

Згідно пункту 13 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, Замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також зазначає підстави для здійснення закупівлі відповідно до цього пункту, у разі укладання договору про закупівлю відповідно до підпунктів 5-11, 14 пункту 13 Особливостей, тоді як Договір № 6011-134 був укладений відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей.

Таким чином, Замовником, протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запитів Держаудитслужби про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом, дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, було надано відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель у відповідності до вимог абзацу першого частини п`ятої статті 8 Закону № 922-VIII.

Щодо порушення Замовником вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, суд зазначає таке.

Відповідно до пункту 3 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей.

В частині першій статті 5 Закону № 922-VIII зазначається, що Закупівлі здійснюються за такими принципами:

1)добросовісна конкуренція серед учасників;

2)максимальна економія, ефективність та пропорційність;

3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;

4)недискримінація учасників та рівне ставлення до них;

5)об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;

6)запобігання корупційним діям і зловживання.

В своєму висновку від 12.10.2023 Держаудитслужба також зазначає, що ненадання Замовником вищенаведених запитуваних документів, а саме: акту візуального огляду об`єкта (інженерних мереж та споруд) з висновком за результатами огляду про доцільність проведення експертного обстеження об`єкта, експертного звіту за результатами обстеження пошкодженого об`єкту, проектно- кошторисної документації, технічного завдання, дефектних актів, комерційних пропозиції від потенційних учасників тощо, в тому числі Договір № 6011-134 з усіма невід`ємними його частинами/додатками призвело до недотримання Замовником вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також мети здійснення публічних закупівель, оскільки Держаудитслужбу фактично позбавлено можливості здійснити в ході моніторингу закупівлі контроль за використанням бюджетних коштів в сумі 2 281 785,05 грн, а також дослідити питання: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідності умов договору вимогам законодавства.

В свою чергу, в пункті 36 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII зазначається, що Уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.

Уповноважений орган з питань закупівель в Україні це Міністерство економіки України (Міністерством економічного розвитку і торгівлі України), основні функції та завдання якого у сфері публічних закупівель визначено Законом № 922-VIII та постановою КМУ від 20.08.2014 р. № 459 (в редакції постанови КМУ від 17.02.2021 р. № 124).

Положеннями статті 9 Закону № 922-VIII закріплені основні функції Уповноваженого органу, зокрема узагальнення практики здійснення закупівель, у тому числі міжнародної; вивчення, узагальнення та поширення світового досвіду у сфері закупівель; надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель; співробітництво з органами державної влади та громадськими організаціями щодо запобігання проявам корупції у сфері закупівель.

Так, у співпраці з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, команда Проекту «Гармонізація системи державних закупівель в Україні зі стандартами ЄС» у 2016 році (рік введення в дію Закону № 922-VIII) підготувала і представила у вигляді посібника докладні коментарі до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Коментарі). Даний документ призначений в першу чергу для фахівців-практиків з державних закупівель, у тому числі регулюючих органів, як інструмент для ефективного й послідовного застосування процедур державних закупівель. Ці коментарі ґрунтуються на ретельному аналізі експертів і правозастосуванні існуючого законодавства України, що регулює сферу закупівель, а також враховують інформацію, отриману в ході співпраці з представниками Департаменту регулювання публічних закупівель Мінекономрозвитку, Державної казначейської служби України, Державної аудиторської служби України, Антимонопольного комітету України, державного підприємства «ПРОЗОРРО» та окремими замовниками і учасниками процедур закупівель.

В даному Коментарі надаються коментарі зокрема і до принципів здійснення публічних закупівель.

Так, згідно Коментаря принцип відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель: «забезпечується через оприлюднення документів, які стосуються процедури закупівлі, на веб- порталі Уповноваженого органу. Перелік документів та строки оприлюднення зазначені в статті 10 Закону № 922-VIII.»

В свою чергу, відповідно до частини першої статті 10 Закону № 922-VIII Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме:

1)оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю:

оголошення про проведення відкритих торгів - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж;

оголошення про проведення конкурентного діалогу - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж;

оголошення про проведення торгів з обмеженою участю - не пізніше ніж за30 днів до кінцевої дати отримання документів, поданих на кваліфікаційний відбір;

2)оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проект договору про закупівлю - не пізніше ніж за шість робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій;

3)зміни до тендерної документації та роз`яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз`яснень.

У хронологічному порядку відображаються зміни до тендерної документації та кінцевий строк подання тендерних пропозицій, який був визначений відповідно до кожної із змін до тендерної документації;

4)зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення;

5)оголошення з відомостями про укладену рамкову угоду (у разі здійснення закупівлі за рамковими угодами) - не пізніше ніж через сім днів з дня укладення рамкової угоди;

6)протокол кваліфікаційного відбору - протягом одного дня з дня його затвердження;

7)протокол розгляду тендерних пропозицій - протягом одного дня з дня його затвердження;

8)повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;

9)інформацію про відхилення тендерної пропозиції/пропозиції учасника - протягом одного дня з дня прийняття рішення про відхилення;

10)договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення;

11)повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін;

12)звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання;

13)звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель - протягом трьох робочих днів з дня укладення договору про закупівлю.

Оскільки в пункті 13 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, зазначається, що за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту З8 розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону № 922-VIII, то Замовник керуючись пунктом 13 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII та пунктом 13 Особливостей оприлюднив тільки звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері публічних закупівель.

Таким чином, Замовник забезпечив дотримання принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель щодо даної закупівлі у повному обсязі на виконання вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII.

Дане твердження Замовника також підтверджується в пункті 2 розділу констатуючої частини висновку від 12.10.2023 де Держаудитслужба зазначає, що за результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.

Також, слід зазначити, що відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Тобто, основним завданням здійснення моніторингу є запобігання порушенням законодавства саме у сфері публічних закупівель, порядок проведення якого визначено статтею 8 Закону № 922-VIII, а не здійснення контролю за використанням бюджетних коштів, який по суті мав би проводитися через інший вид державного фінансового контролю.

Окремо суд зазначає, що виявлені порушення не можуть бути усунуті шляхом припинення зобов`язань за Договором № 6011-134, оскільки, ця процедура закупівлі є проведена та Договір між сторонами укладено. Тобто між Замовником і Виконавцем вже виникли договірні відносини, які не можуть бути розірвані з причини надання Держаудитслужбою висновку від 12.10.2023.

Договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару (пункт 6 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII).

Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно і 3 пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п`ятої, сьомої - дев`ятої статті 41 Закону та Особливостей (пункт 17 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору).

Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Частиною 1 статті 188 Господарського кодексу України визначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором.

Враховуючи вказане Позивач не має законних підстав для розірвання договору в односторонньому порядку.

Окремо суд зазначає, що відповідно до частини першої статті 43 Закону 922-VIII договір про закупівлю є нікчемним у разі:

1)якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону;

2)укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону;

3)укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;

4)укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п`ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв`язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону;

5)якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.

При підписанні Договору № 601 1-134, жодного із зазначених вище порушень допущено не було, а отже, Замовник не може розірвати договір чи вважати його нікчемним в розумінні Закону 922-VIII.

Водночас, у констатуючій частині висновку Держаудитслужби від 12.10.2023, не описано жодної з п`яти підстав частини першої статті 43 Закону 922-VIII, які б підтверджували порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, і в результаті чого Замовник мав би бути зобов`язаний Держаудитслужбою вжити заходів щодо припинення зобов`язань за Договором № 6011-134, з дотримання положень ГКУ та ЦКУ.

Разом з тим, положення чинного законодавства України не передбачають підстав для розірвання договору про закупівлю з причини надання Департаментом фінансового контролю у сфері закупівель висновку, більше того, у відповідності до «Положення про Державну аудиторську службу України», що затверджена постановою КМУ № 43 від 3 лютого 2016 року, Держаудитслужба не наділена повноваженнями щодо розірвання договорів, які укладені у чіткій послідовності та у відповідності чинному законодавству України.

З урахуванням вказаного, суд робить висновок, що ані положення Договору, ані положення чинного законодавства України не передбачають можливості розірвання договору на вимогу Держаудитслужби.

З поданих суду доказів убачається, що надання послуги з поточного ремонту по заміні вікон на металопластикові за Договором розпочато та на даний час триває, що у свою чергу є належним зобов`язанням обох сторін, тому розірвання вищевказаного Договору на виконання вимоги Держаудитслужби є неможливим.

Замовником було укладено Договір № 6011- 134 на надання послуги з поточного ремонту з Виконавцем, так як він має досвід виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, роботи за якими були виконанні належно, своєчасно і якісно, висококваліфікованими робітниками, з дотриманням усіх технологічних процесів, будівельних норм та правил. Зауваження та нарікання щодо якості надання послуг - відсутні.

Відповідно до абзацу першого пункту 23 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України Про публічні закупівлі.

Відповідно абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону № 922-VIII протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку Замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

На виконання вищевказаної норми Закону № 922-VIII Замовником 19 жовтня 2023 року через електронну систему закупівель було оприлюднене заперечення до висновку від 12.10.2023 (Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради № 354 від 19 жовтня 2023 року).

Згідно частини 10 статті 8 Закону № 922-VIII у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.

Згідно зі стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб правового захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Зважаючи на наведене, суд дійшов переконання, що позовні вимоги є обґрунтованими, а висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедуру закупівлі UA-2023-09-08-011697-а від 12 жовтня 2023 року є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Частинами 1, 2 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відповідно до ст. 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень має на увазі, що рішенням повинне бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), N 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Беручи до уваги наведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, виходячи із заявлених позовних вимог, аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. ст.139, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі: «Поточний ремонт по заміні вікон на металопластикові (з урахуванням заміни віконних відливів та укосів) у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених внаслідок ракетного удару зі сторони країни-агресора російської федерації 19.08.2023» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-08-011697-а) від 12.10.2023.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області на користь Управління житлово комунального господарства Чернігівської міської ради судовий збір у розмірі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні).

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду.

Позивач: Управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради, вул. Реміснича, буд.19, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 03366374.

Відповідач: Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, вул. Єлецька, буд. 11, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 40919597.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю «Сіверспецбуд», вул.Івана Мазепи, 65, м.Чернігів, 14001, код ЄДРПОУ 41167608.

Повне судове рішення виготовлено 27 грудня 2023 року.

Суддя Сергій КЛОПОТ

Дата ухвалення рішення27.12.2023
Оприлюднено29.12.2023
Номер документу115980447
СудочинствоАдміністративне
Сутьзакупівлю робіт з причини надання Департаментом фінансового контролю у сфері закупівель висновку. Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті

Судовий реєстр по справі —620/16032/23

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 31.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 27.12.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні