02/5179а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" листопада 2007 р. Справа № 02/5179а
м. Черкаси, 13 год. 18 хв.
Господарський суд Черкаської області в складі головуючого судді Пащенко А.Д., із секретарем судового засідання Давиденко В.Г.,
за участю прокурора Горюнової І.В., представників: позивача: Пасічник А.А. –за довіреністю, відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу
за позовом Звенигородського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до сільськогосподарського виробничого кооперативу «Ризинський»
про стягнення 2 705 грн. 28 коп.,
ВСТАНОВИВ:
Заявлено вимогу про стягнення 2579 грн. адміністративно-господарських санкцій за незайняте у відповідача інвалідами одне робоче місце в 2006 році та 126,28 грн. пені за несвоєчасну сплату зазначених санкцій, з мотивів порушення відповідачем вимог статей 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".
Прокурор та представник позивача у судовому засіданні позов підтримали у заявленій сумі, просили позовні вимоги задовольнити та прийняти рішення у даному судовому засіданні.
19 листопада 2007 року до суду від відповідача надійшла телеграма про розгляд справи без його участі. Суд вважає, що неявка представника відповідача не є перешкодою для розгляду справи по суті і вважає можливим розглянути справу без його участі, за наявними у справі матеріалами.
Оцінивши докази у справі в їх сукупності, заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, суд встановив наступне.
Згідно статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю (далі підприємства) у 2006 році встановлювався норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працювало від 8 до 25 чоловік –у кількості одного робочого місця.
В частині 2 статті 19 вказано, що підприємства самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Відповідно до статті 20 Закону підприємства, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідом. Для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності та господарювання, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір штрафних санкцій за робоче місце, не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), у відповідній установі, організації.
Відповідно до частини 4 статті 20 Закону, у разі невиконання підприємством в 2006 році встановленого законом нормативу, воно зобов'язане було сплатити адміністративно-господарські санкції не пізніше 15 квітня 2007 року.
Як вбачається із Звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу в 2006 році у відповідача складала 12 осіб, отже, норматив на 2006 рік для відповідача складав 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів. У звіті відповідачем вказано, що у нього в 2006 році інваліди не працювали.
Таким чином, із матеріалів справи вбачається, що відповідач не виконав встановлений Законом норматив створення робочого місця для працевлаштування інвалідів у 2006 році, що відповідно до статті 20 Закону є підставою для сплати відповідачем до 15 квітня 2007 року адміністративно-господарських санкцій.
Відповідно до частини 1 статті 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.
Частиною 2 наведеної статті встановлено, зокрема, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що він ужив усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Оскільки відповідач не довів і належними доказами не підтвердив виконання вимоги Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” про забезпечення працевлаштування інвалідів та вжиття ним у 2006 році всіх залежних від нього заходів для недопущення порушення вимог Закону, тому суд приходить до висновку про правомірність вимоги у позові про стягнення із відповідача адміністративно-господарських санкцій відповідно до статті 20 Закону.
Виходячи із даних Звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік, середня річна заробітна плата в 2006 році у відповідача складала 5 158 грн. Таким чином, відповідач повинен сплатити адміністративно-господарські санкції в сумі 2 579 грн.
Вимога позивача про стягнення з відповідача, відповідно до статті 20 Закону, пені за порушення терміну сплати адміністративно-господарських санкцій, підлягає до задоволення в заявленій сумі 126 грн. 28 коп. за період з 16.04.2007 року по 26.09.2007 року. Розрахунок пені виконано вірно.
З огляду на викладене, позов підлягає до задоволення у заявленій сумі 2 579 грн. адміністративно-господарських санкцій та 126 грн. 28 коп. пені.
На підставі ст. 94 КАС України з відповідача підлягають стягненню до Державного бюджету 27 грн. 05 коп. судового збору.
Виходячи з викладеного, керуючись ст.ст. 94, 160 –163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2.Стягнути із сільськогосподарського виробничого кооперативу „Ризинський” (20235, Черкаська область, Звенигородський район, с. Ризине, ідентифікаційний код 32260504) :
а) на користь Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (18000, м. Черкаси, проспект Хіміків, 50, ідентифікаційний код 21368023) адміністративно-господарські санкції в сумі 2 579 грн., 126 грн. 28 коп. пені;
б) в доход Державного бюджету України для зарахування на реєстраційний рахунок відділення державного казначейства у м. Черкаси № 31117095700002 банк - Управління державного казначейства в Черкаській області, МФО 854018, код 22809222,
код бюджетної класифікації 22090200, символ звітності банку 095, через державну податкову інспекцію - судовий збір в сумі 27 грн. 05 коп.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Черкаської області протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі, апеляційна скарга на постанову суду подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя А.Д. Пащенко
Постанова складена в повному обсязі 27.11.2007 року.
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2007 |
Оприлюднено | 30.11.2007 |
Номер документу | 1159961 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Пащенко А.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні