Ухвала
від 25.12.2023 по справі 127/39366/23
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 127/39366/23

Провадження № 1-кс/127/15740/23

У Х В А Л А

Іменем України

25 грудня 2023 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

слідчого судді: ОСОБА_1 ,

секретар судового засідання: ОСОБА_2

за участю:

прокурора: ОСОБА_3 ,

підозрюваного: ОСОБА_4 ,

захисника: адвоката ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в режимі відео конференції, клопотання старшого слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у місті Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_6 про продовження строку тримання під вартою, щодо підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Горлівка Донецької області, українця, громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 2585 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий четвертого слідчого відділу (з дислокацією у місті Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_6 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором ОСОБА_7 про продовження строку тримання під вартою, щодо підозрюваного ОСОБА_4 .

Клопотання мотивовано тим, що слідчими четвертого слідчого відділу (з дислокацією у місті Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Хмельницький, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62023240040000269 від 30.11.2023, за підозрою ОСОБА_4 у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 2585 КК України, матеріали якого за постановою процесуального 30.11.2023 виділені із кримінального провадження №22022020000000011 від 08.02.2022, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 2585 КК України.

В межах даного кримінального провадження 05.10.2023 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 2585 КК України, а 17.10.2023 повідомлено про зміну підозри у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 2585 КК України.

ОСОБА_4 05.10.2023 затримано у відповідності до аб. 10 ч. 1 ст. 615 КПК України, так як виникли обґрунтовані обставини, які дають підстави вважати, що можлива його втеча з метою ухилення від кримінальної відповідальності особи, підозрюваної у вчиненні злочину.

06.10.2023 ОСОБА_4 ухвалою слідчого судді Вінницького міського суду Вінницької області обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою на строк до 03.12.2023.

Строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, за постановою заступника керівника Вінницької обласної прокуратури ОСОБА_8 від 27.11.2023 продовжено до трьох місяців, тобто до 05.01.2024.

30.11.2023 ОСОБА_4 ухвалою слідчого судді Вінницького міського суду Вінницької області продовжено строк запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, в межах строку досудового розслідування до 05.01.2024.

За постановою прокурора відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Вінницької обласної прокуратури ОСОБА_7 від 30.11.2023 матеріали досудового розслідування відносно підозрюваного ОСОБА_4 виділені у окреме кримінальне провадження №62023240040000269 від 30.11.2023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 2585 КК України.

В подальшому, згідно доручення прокурора відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Вінницької обласної прокуратури ОСОБА_7 від 01.12.2023 про відкриття матеріалів стороні захисту в порядку ст. 290 КПК України, 01.12.2023 письмово повідомлено підозрюваного ОСОБА_4 та його захисника ОСОБА_5 про завершення досудового розслідування та надання їм можливості для ознайомлення з матеріалами кримінального провадження № 62023240040000269 від 30.11.2023.

Таким чином, після відкриття матеріалів досудового розслідування стороні захисту для ознайомлення в порядку ст. 290 КПК України, станом на 01.12.2023 відлік строку досудового розслідування, який був продовжений до 05.01.2024 та становив відповідно 1 місяць та 4 дні, зупинився.

На даний час, стороною захисту здійснюється ознайомлення із матеріалами досудового розслідування, вимоги ст. 290 КПК України у повному обсязі не виконані та сторона захисту письмово не підтвердила про ознайомлення з усіма матеріалами кримінального провадження.

Строк продовженого запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою підозрюваному ОСОБА_4 , завершується 05.01.2024 (включно).

Водночас, для завершення досудового розслідування необхідно провести ряд процесуальних дій, а саме:

- завершити виконання вимог ст. 290 КПК України, а саме ознайомити підозрюваного ОСОБА_4 та його захисника - адвоката ОСОБА_5 з матеріалами кримінального провадження № 62023240040000269 від 30.11.2023;

- скласти обвинувальний акт та реєстр матеріалів кримінального провадження, які вручити стороні захисту;

- скерувати обвинувальний акт до суду для його розгляду по суті.

Виконати перераховані слідчі (розшукові) та процесуальні дії на даний час не представилося за можливе, у зв`язку з існуванням об`єктивних причин, а саме: необхідності значного часу для ознайомлення із матеріалами досудового розслідування.

На даний час в органу досудового розслідування наявні підстави у продовжені строку обраного стосовно підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, оскільки встановлені ризики, під час обрання даного запобіжного заходу, визначені ст. 177 КПК України, продовжують існувати, відсутність якого надасть можливість уникнути підозрюваному кримінальної відповідальності, шляхом переховування від органу досудового розслідування та суду, а менш суворий запобіжний захід не може бути застосований до даної категорії кримінальних проваджень.

При оцінці обставин, передбачених ст. 178 КПК України, досудове слідство приймає до уваги, що:

- наявні докази вчинення підозрюваним ОСОБА_4 тяжкого кримінального правопорушення, є вагомими та допустимими, отриманими у встановленому КПК України порядку;

- у разі визнання винуватим, ОСОБА_4 загрожує покарання за тяжкий злочин вчинений в умовах воєнного стану у вигляді позбавлення волі на строк від 5 до 8 років;

- вік та стан здоров`я підозрюваного ОСОБА_4 дозволяє застосування до нього запобіжного заходу, пов`язаного з обмеженням волі та свободи пересування;

- раніше ОСОБА_4 не притягувався до кримінальної відповідальності.

Оцінюючи особу підозрюваного, з врахуванням статті 178 КПК України, слідство приходить до висновку, що ОСОБА_4 тяжкими захворюваннями, які б перешкоджали застосуванню до нього даного запобіжного заходу, не хворіє.

Без застосування найсуворішого запобіжного заходу ОСОБА_4 може:

- переховуватись від органів досудового розслідування та суду;

- незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні;

- перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Вказані ризики підтверджуються такими фактичними обставинами.

Так, встановлено, що ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні тяжкого кримінального правопорушення, має відповідні зв`язки з особами, які перебувають на території «ДНР», у зв`язку з чим, з метою уникнення кримінальної відповідальності за інкриміноване правопорушення останній може впливати на свідків у даному кримінальному провадженні, з метою зміни ними показань, що свідчить про наявність ризику, передбаченого п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Також ОСОБА_4 , може мати необхідні та достатні знання, що стосуються проведення досудового розслідування у кримінальних провадженнях, може перешкоджати встановленню істини у провадженні, узгоджувати свої показання з показаннями інших осіб, які є свідками, надавати цим особам поради з врахуванням відомих йому обставин кримінального провадження, схиляти їх до дачі завідомо неправдивих показань в ході досудового розслідування, з метою створення собі алібі щодо його непричетності до вчинення інкримінованих йому правопорушень, тим самим перешкоджаючи кримінальному провадженню.

При цьому, сторона обвинувачення звертає увагу на те, що свідки у цьому кримінальному провадженні в суді ще не допитувались, а тому наявність вказаного ризику є обґрунтованою.

Усвідомивши невідворотність покарання у вигляді позбавлення волі на тривалий строк, при цьому, будучи без запобіжного заходу, підозрюваний ОСОБА_4 , не маючи власного житла на території України, та маючи відповідні зв`язки на території «ДНР», так як тривалий час проживав та працював на посаді генерального директора ТОВ «Завод «РКЕТ», при застосуванні менш суворого запобіжного заходу, ніж тримання під вартою, може зникнути та переховуватись від слідчого, прокурора та суду, у тому числі за межами України, що свідчить про наявність ризику, передбаченого п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Відтак, з метою безперешкодного завершення досудового розслідування у кримінальному провадженні, запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та суду, незаконно впливати на свідків, у цьому кримінальному провадженні, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, є необхідність продовжені строку обраного щодо підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу вигляді тримання під вартою, в межах строку досудового розслідування, враховуючи обставини вчинення даного кримінального правопорушення.

Прокурор ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав, просив продовжити підозрюваному запобіжний захід у вигляді тримання під вартою в межах строку досудового розслідування.

Підозрюваний ОСОБА_4 та його захисник - адвокат ОСОБА_5 в судовому засіданні заперечували проти задоволення клопотання слідчого, просили відмовити у задоволенні клопотання слідчого.

Суд, дослідивши вказане клопотання, матеріали кримінального провадження №62023240040000269, заслухавши думку прокурора, пояснення підозрюваного та його захисника, дійшов висновку, що клопотання слідчого про продовження строку дії запобіжного заходу підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що слідчими четвертого слідчого відділу (з дислокацією у місті Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Хмельницький, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62023240040000269 від 30.11.2023, за підозрою ОСОБА_4 у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 2585 КК України, матеріали якого за постановою процесуального 30.11.2023 виділені із кримінального провадження №22022020000000011 від 08.02.2022, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 2585 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що наприкінці 2013 року Російською Федерацією (далі - РФ) із залученням її Збройних Сил вирішено здійснити протиправні умисні дії, спрямовані на порушення суверенітету і територіальної цілісності України, зміну меж її території та державного кордону на порушення порядку, встановленого Конституцією України, зокрема, шляхом окупації частини території України, а саме території АР Крим та м. Севастополь з метою подальшої її анексії та окупації території Донецької та Луганської областей. Мотивами зазначених дій послугували Євроінтеграційний курс розвитку України, підготовка до підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами, які були розцінені як безпосередня загроза економічним та геополітичним інтересам РФ, що сприятиме втраті впливу над політичними процесами в Україні та позбавить контролю над її економічною діяльністю, призведе до поглиблення співпраці з НАТО з метою досягнення критеріїв, необхідних для набуття членства у цій організації та денонсації угод щодо тимчасового розташування Чорноморського флоту РФ на території України. Досягти зазначеної мети вказані особи вирішили шляхом ведення агресивної війни та агресивних воєнних дій проти України, у тому числі з використанням підрозділів Збройних сил Російської Федерації, окупації території України, створення і фінансування на окупованих територіях України терористичних організацій та вчинення інших злочинів.

Так, 07.04.2014 у м. Донецьку Донецької області невстановленими особами за підтримки РФ створено «Донецьку народну республіку» (далі-«ДНР»). Указана організація є стійким об`єднанням невизначеного кола осіб (більше трьох), що створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, та в якому її структурні підрозділи здійснюють терористичну діяльність з відома керівників (керівних органів) усієї організації, а тому відповідно до ст. 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» є терористичною організацією. Одним із основних завдань учасників указаної терористичної організації є зміна меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, вплив на прийняття рішень, вчинення та не вчинення дій органами державної влади України, шляхом застосування зброї, вчинення обстрілів, вибухів, підпалів та інших дій, які створюють небезпеку для життя та здоров`я людини, заподіяння значної майнової шкоди та настання інших тяжких наслідків. При цьому, терористична діяльність відповідно до статті 1 Закону охоплює зокрема фінансування тероризму - тобто надання чи збір активів будь-якого роду з усвідомленням того, що їх буде використано повністю або частково для будь-яких цілей окремим терористом, терористичною групою або терористичною організацією, а також для створення терористичної групи чи терористичної організації, сприяння вчиненню терористичного акту, будь-якої іншої терористичної діяльності, а також спроби здійснення таких дій.

За поданням керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України, погодженим із Головою Служби безпеки України, 07.04.2014 на території Донецької та Луганської областей розпочато проведення антитерористичної операції (далі - АТО) із залученням Збройних Сил України та інших військових формувань. Також Указом Президента України від 30.04.2018 №116/2018 уведено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30.04.2018 «Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях», яким формат проведення АТО змінено на операцію Об`єднаних сил із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації на території Донецької та Луганської областей.

Терористична організація «ДНР» діє на території України незаконно та її учасники вчиняють терористичні акти - захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування із застосуванням зброї, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії (зокрема, артилерійські обстріли), які створюють небезпеку для життя та здоров`я людей, завдають значної майнової шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, в тому числі щодо визнання легітимності діяльності «ДНР» та влади її керівників, а також перешкоджають виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України, військовослужбовцями Збройних Сил України й інших військових формувань України, задіяними у проведенні антитерористичної операції та операції об`єднаних сил на території Донецької області.

Як наслідок, частина території Донецької області опинилась під контролем представників терористичної організації «ДНР», підконтрольних РФ, та відповідно до Постанови ВР України № 254-VIII від 17.03.2015 «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», постанови ВР України № 252-VIII від 17.03.2015 «Про визначення окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, в яких запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування», та Закону України від 18.01.2018 «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» набула статусу тимчасово окупованої території.

Чисельні злочини, вчинені РФ та підконтрольними їй представниками терористичної організації «ДНР» або за їх участі проти України, визнані у зверненнях Верховної Ради України до міжнародних організацій та іноземних держав щодо визнання «ДНР» терористичною організацією. Зокрема, у Зверненні ВРУ до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБОЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року за № 129-VIII, та Зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, національних парламентів держав - членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому постановою ВРУ від 14.01.2015 за №106- VIII, постанові ВРУ «Про заяву Верховної Ради України «Щодо протидії поширенню підтриманого Російською Федерацією міжнародного тероризму» від 22.07.2014 за № 1597-VІІ, постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків» від 21.04.2015 за № 337-VІІІ, постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України» від 22.07.2014 за № 1596-VІІ, постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організації «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян» від 04.02.2015 за № 145-VIII.

Частиною 2 статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII констатовано, що тимчасова окупація території України розпочалася 20.02.2014.

З урахуванням вищевикладеного, між державами РФ та Україною з 20 лютого 2014 року триває збройний конфлікт міжнародного характеру.

Факт створення «ДНР» за підтримки та під контролем Російської Федерації визнано Резолюцією ПАРЕ від 12.10.2016. При цьому в Резолюції зазначено, що «ДНР» та всі її «установи» не мають будь-якої легітимності у відповідності з українським або міжнародним правом. Утримання окупованої частини території Донецької області та досягнення завдання щодо зміни меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України, потребує значних активів будь-якого роду, зокрема фінансових та матеріальних, тобто забезпечення функціонування на цій території фінансової системи. Отримання вказаних активів відбувається за рахунок окремих суб`єктів господарської діяльності та громадян України, лояльно налаштованих до ідей та діяльності «ДНР», невстановлених на цей час іноземних громадян тощо. Указане в свою чергу та намагання досягти однієї з цілей, а саме створення в очах міжнародної спільноти та місцевих мешканців образу «ДНР» як легітимного державного утворення, надання легітимності процесу обігу фінансових активів, зокрема їх збору, на тимчасово окупованій території Донецької області, призвело до прийняття ватажками «ДНР» рішення щодо створення та функціонування окремих так званих «установ фінансового сектору «ДНР», які б виконували функції зі збору, розподілу, перерозподілу та використання фондів грошових коштів.

Восени 2014 року у складі терористичної організації «ДНР» створено «Министерство финансов ДНР», «Министерство доходов и сборов ДНР», «департамент таможенного дела Министерства доходов и сборов ДНР». 03.10.2014 прийнято та введено в дію «Временное Положение о налоговой системе Донецкой народной республики», у 2015 році - «Закон «О налоговой системе», якими визначено так звану податкову систему «ДНР», введено реєстрацію підприємств та підприємців у так званих «податкових органах «ДНР», порядок сплати ними податків та інших обов`язкових платежів. Також 07.10.2014 «Министерством финансов ДНР» створено так званий «Центральный Республиканский Банк ДНР», який відповідно до «Положения о Центральном Республиканском Банке «ДНР» виконує функції розрахунково-касового центра «ДНР» та здійснює діяльність з надання банківських, фінансових та інших послуг, визначених Положенням.

Рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (введений в дію Указом Президента України № 133/2017), рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 02.05.2018 «Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (введений в дію Указом Президента України № 126/2018) та рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 18.06.2021 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (введений в дію Указом Президента України № 264/2021) до російської фінансової установи ТОВ «ЦМРБанк» застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) у вигляді блокування активів та зупинення виконання економічних та інших фінансових зобов`язань (заборона надавати кредити, позики, фінансову допомогу, гарантії; заборона здійснювати кредитування через купівлю цінних паперів; заборона придбання цінних паперів тощо).

Крім того, утримання тимчасово окупованої території Донецької області крім фінансових, потребує людських ресурсів, військової техніки, озброєння тощо. З цією метою у складі «силового блоку ДНР» створено ряд формувань військового типу та створено «Министерство по делам гражданской обороны, чрезвычайным ситуациям и ликвидации последствий стихийных бедствий ДНР», «Министерство государственной безопасности ДНР», «органы прокуратуры» тощо.

Достовірно усвідомлюючи, що «ДНР» є терористичною організацією, а грошові та інші матеріальні активи, збір та обіг яких відбувається на тимчасово окупованій території Донецької області, буде використано повністю або частково для цілей вказаної терористичної організації, зокрема щодо вчинення терористичних актів на території України, ОСОБА_9 та іншими на даний час невстановленими органом досудового розслідування особами, умисно, з корисливих мотивів, вчинили дії з метою фінансового та матеріального забезпечення терористичної організації «ДНР» шляхом сплати так званих «налогов и сборов» до так званого «Министерства доходов и сборов ДНР».

Так, на виконання вищевказаної мети, ОСОБА_9 діючим за попередньою змовою іншими невстановленими на даний час органом досудового розслідування особами, на тимчасово окупованій території Донецької області, за адресою: Донецька область, м. Макіївка, вул. Свободи буд. 3-А, перереєстровано 06.10.2014 року ТОВ Завод «Ремкомунелектротранс» (ЄРДПОУ №32598622), яке створене 11.07.2003, під назвою (рос.мов.: ООО Завод «Ремкоммунэлектротранс») в так званому «податковому органі» - рос.мов.: «Департаменте государственной регистрации Министерства доходов и сборов Донецкой Народной Республике», згідно номеру реєстрації 01 14 000121 01 0518 та отримано свідоцтво про реєстрацію юридичної особи серії НОМЕР_1 .

Генеральним директором при перереєстрації в так званому «податковому органі» - рос.мов.: «Департаменте государственной регистрации Министерства доходов и сборов Донецкой Народной Республике» ТОВ Завод «Ремкомунелектротранс» вказано ОСОБА_4 , якого згідно протоколу №1 від 11.07.2003 року обрано генеральним директором ТОВ Завод «Ремкомунелектротранс» (ЄРДПОУ №32598622) та який згідно самостійно виданого наказу № 1к/а від 28.07.2003 виконував обов`язки генерального директора ТОВ Завод «Ремкомунелектротранс».

У подальшому, згідно протоколу загальних зборів засновників ТОВ Завод «Ремкомунелектротранс» № 17 від 10.01.2017 року, на якому були присутні ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 та ОСОБА_11 , прийнято рішення про доповнення повноважень генерального директора, яким довірили укладати і підписувати договори від імені ТОВ Завод «Ремкомунелектротранс» на необмежену суму генеральному директору ОСОБА_4 .

Також, 28.06.2017 змінено назву ТОВ Завод «Ремкомунелектротранс» на ТОВ «Завод «Ремкомунелектротранс» (ЄРДПОУ № 32598622) рос.мов.: ООО «Завод «Ремкоммунэлектротранс»), юридична адреса: ДНР, 86114 м. Макіївка, Червоногвардійський район, вул. Свободи, буд. 3А, про що зроблено відповідний запис в так званому «податковому органі» - рос.мов.: «Департаменте государственной регистрации Министерства доходов и сборов Донецкой Народной Республике», згідно номеру реєстрації 01 02 06 000121 та отримано свідоцтво про реєстрацію юридичної особи серії НОМЕР_2 .

Відповідно до статуту ТОВ «Завод «Ремкомунелектротранс» (нова редакція) зареєстрованому 28.06.2017 ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 та ОСОБА_11 визначені засновниками ТОВ «Завод «Ремкомунелектротранс». Скорочену назва визначено ТОВ «Завод «РКЕТ». Статут ТОВ «Завод «Ремкомунелектротранс» засвідчений 27.06.2017 нотаріусом Донецького міського нотаріального округу ОСОБА_12 , який підтвердив справжність підписів та особу ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 та ОСОБА_11 .

Згідно довідки АА № 08-17/2090 із реєстру Статистичних одиниць виданої 03.07.2017 в так званому «органі» - рос.мов.: «Главном управлении статистики Донецкой Народной Республике» (Главстат ДНР)», керівником ТОВ «Завод «Ремкомунелектротранс» вказано ОСОБА_4 .

У подальшому, згідно протоколу загальних зборів засновників ТОВ «Завод «Ремкомунелектротранс» №2 від 16.08.2019 року, на якому були присутні ОСОБА_4 , ОСОБА_9 та ОСОБА_11 , прийнято рішення про затвердження Статуту ТОВ «Завод «Ремкомунелектротранс» та доручено Генеральному директору ОСОБА_4 внести зміни в Статут в новій редакції в так званому «податковому органі» - рос.мов.: «Департаменте государственной регистрации Министерства доходов и сборов Донецкой Народной Республике» з правом передоручення третім особам.

Відповідно до статуту ТОВ «Завод «Ремкомунелектротранс» (нова редакція) зареєстрованому 25.09.2019 ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 та ОСОБА_11 визначені засновниками ТОВ «Завод «Ремкомунелектротранс». Даний Статут ТОВ «Завод «Ремкомунелектротранс» засвідчений 18.09.2019 нотаріусом Донецького міського нотаріального округу ОСОБА_13 , яка підтверджує справжність підписів та особу ОСОБА_4 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , який в момент підписання також діяв від імені ОСОБА_10 .

Довідкою виданою 08.10.2019 за №23/2-07/37913БТ так званого рос.мов.: «Центрального Республиканского Банка Донецкой Народной Республике» на ім`я генерального директора ТОВ «Завод «РКЕТ» ОСОБА_4 підтверджено, що ТОВ «Завод «Ремкомунелектротранс» (ідентифікаційний код юридичної особи: 32598622) має відкриті наступні поточні рахунки: НОМЕР_3 - російський рубель відкритий 16.06.2015; НОМЕР_4 - долари США відкритий 06.12.2017; НОМЕР_5 - євро відкритий 06.12.2017; НОМЕР_6 - російський рубель відкритий 23.09.2015.

Згідно запису Міжрайонної інспекції Федеральної податкової служби по Ростовській області Російської Федерації №26 від 03.02.2023 ТОВ «Завод Ремкомунелектротранс» (ідентифікаційний код юридичної особи: 32598622) внесено в Єдиний державний реєстр юридичних осіб Російської Федерації за №2239300014336 від 02.02.2023, з визначенням місця знаходження Донецька Народна Республіка, м. Макіївка, вул. Свободи, буд. 3-А, засновниками вказано громадянина України ОСОБА_4 та громадянина Російської Федерації ОСОБА_9 , генеральним директором зазначено ОСОБА_4 .

Основними видами діяльності ТОВ «Завод «РКЕТ» за весь час діяльності було виготовлення ливарної продукції (обладнання для гірничодобувної та гірничо-переробної промисловості).

Поряд з цим, Указом Президента України від 15.03.2017 № 62/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15.03.2017 «Про невідкладні додаткові заходи із протидії гібридним загрозам національній безпеці України» тимчасово, до реалізації пунктів 1 і 2 Мінського «Комплексу заходів» від 12.02.2015, а також до повернення захоплених підприємств до функціонування згідно із законодавством України, припинено переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей.

Таким чином, наведені вище обставини свідчать про протиправність будь-яких комерційних поставок та перерахування грошових коштів з березня 2017 року по вересень 2022 року на тимчасово неконтрольовану територію та з тимчасово неконтрольованої території Донецької області, які фактично підконтрольні терористичній організації «ДНР», і регулярним збройним формуванням РФ та військовослужбовцям ЗС РФ.

Водночас, невстановлені досудовим розслідуванням особи, діючи умисно, з метою здійснення можливості безперешкодної реалізації ливарної продукції виготовленої ТОВ «Завод «РКЕТ», на тимчасово окупованій території, яка перебуває під контролем терористичної організації «ДНР», у тому числі з можливістю реалізації суб`єктам господарювання зареєстрованим на території України, у невстановлений досудовим розслідування час та спосіб, на території РФ зареєстрували ряд підконтрольних суб`єктів господарювання, через яких і здійснювали реалізацію даної виготовленої ливарної продукції, а саме через: ТОВ «Нортек» (рос.мов.: ООО «Нортэк», юридична адреса: РФ, Ростовська обл., м. Донецьк, вул. Казакова, 70, ОДРН 1156196066762), ТОВ «Проммет» (рос.мов.: ООО «Проммет», юридична адреса: РФ, Ростовська обл., м. Таганрог, вул. Велика Бульварна, 12, офіс 308, ОДРН 1186196009504), ТОВ «Техекспорт» (рос.мов.: ООО «Техэкспорт», юридична адреса: РФ, Білгородська обл., м. Білгород, пр-т Ватутіна, 22-Б, офіс 1, ОДРН 1043107001354), та інші підприємства.

При цьому, під час реалізації даної ливарної продукції, до товарно-транспортних та митних документів вносились недостовірні дані щодо її виробника, а саме: замість даних щодо виробництва ливарної продукції ТОВ «Завод «РКЕТ», розташованого на тимчасово окупованій території, в документах зазначався виробник ТОВ «Донекс», (рос.мов.: ООО «Донэкс», юридична адреса: РФ, Ростовська обл., м. Донецьк, пр-т Леніна, 30, ОДРН 1106191000134).

Також, достовірно знаючи про наявні законодавчі обмеження в Україні, введені на підставі Указу Президента України від 15.03.2017 № 62/2017, та добре усвідомлюючи, що грошові кошти від підприємств зареєстрованих на території України, мають надходити на банківські рахунки виробників ливарної продукції ТОВ «Завод «РКЕТ» відкритих у так званому рос.мов.: «Центральном Республиканском Банке Донецкой Народной Республике», через російську фінансову установу ТОВ «ЦМРБанк», невстановлені досудовим розслідуванням особи, діючи єдиним злочинним задумом, відкрили відповідні банківські рахунки в ТОВ «ЦМРБанк» підконтрольним їм підприємствам, зареєстрованим на території РФ, зокрема:

- ТОВ «Проммет» (рос.мов.: ООО «Проммет») розрахунковий рахунок № НОМЕР_7 в Ростовському філіалі ТОВ «ЦМРБанк» (банківський ідентифікаційний код № НОМЕР_8 , кореспондентський рахунок № НОМЕР_9 );

- ТОВ «Техекспорт» (рос.мов.: ООО «Техэкспорт») розрахунковий рахунок № НОМЕР_10 в головному управлінні ТОВ «ЦМРБанк» по Центральному федеральному округу (банківський ідентифікаційний код №044525059, кореспондентський рахунок № НОМЕР_11 );

Поряд з цим, невстановлені досудовим розслідуванням особи, діючи єдиним злочинним задумом, відкрили банківський рахунок в ТОВ КБ «Міжнародний розрахунковий банк» (банківський ідентифікаційний код № 001001105, кореспондентський рахунок № НОМЕР_12 , який зареєстрований в так званій «Республіка Південна Осетія») для підконтрольного їм підприємства - ТОВ «Прогрес 2000» (рос.мов.: ООО «Прогресс 2000», юридична адреса: так звана «Республіка Південна Осетія», м. Цхинвал, вул. Героїв, 1, фактична адреса: РФ, Ростовська обл., м. Донецьк, вул. Казакова, 70, ОДРН 1156196066762) № НОМЕР_13 для подальшого переказу коштів на банківський рахунок ТОВ «Нортек» (рос.мов.: ООО «Нортэк»), відкритий в Південно-Західному банку ВАТ «Сбербанк Росії» (банківський ідентифікаційний код № НОМЕР_14 , кореспондентський рахунок № НОМЕР_15 ).

У подальшому, засновник ТОВ «Завод «РКЕТ» та одночасно начальник відділу маркетингу ТОВ «Завод «РКЕТ» ОСОБА_9 , діючи умисно за попередньою змовою з іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, з корисливих мотивів, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 18.05.2017, запропонували громадянину України ОСОБА_14 та іншими невстановленим на даний час органом досудового розслідування особам, купувати ливарну продукцію, виготовлену ТОВ «Завод «РКЕТ» на тимчасово окупованій території, яка перебуває під контролем терористичної організації «ДНР», шляхом її придбання через залучених ними суб`єктів господарювання, зареєстрованих на території РФ.

При цьому, ОСОБА_14 та іншим не встановленим на даний час органом досудового розслідування особам, повідомили усі обставини функціонування протиправного механізму щодо постачання на територію України ливарної продукції, виготовленої ТОВ «Завод «РКЕТ» на тимчасово окупованій території, яка перебуває під контролем терористичної організації «ДНР».

На вказану пропозицію ОСОБА_14 та інші не встановлені на даний час органом досудового розслідування особи, погодилися, діючи з корисливих мотивів для себе, переслідуючи мету подальшої вигідної реалізації даної ливарної продукції підприємствам кар`єрно-гірничої галузі зареєстрованим на території України, при цьому усвідомлюючи, що частина сплачених грошових коштів за дану ливарну продукцію, можуть бути використані для фінансового та матеріального забезпечення терористичної організації «ДНР».

Згідно вказаних домовленостей, ОСОБА_9 діючи умисно за попередньою змовою з іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, перебуваючи на тимчасово окупованій території, забезпечували безперешкодне вивезення виготовленої ТОВ «Завод «РКЕТ» ливарної продукції з тимчасово окупованої території, шляхом проходження митного оформлення у т.зв. «Департаменті таможенного дела Министерства доходов и сборов ДНР» та перевезення її до м. Таганрог РФ, на підставі укладених контрактів між ТОВ «Завод «РКЕТ» та ТОВ «Проммет», ТОВ «Прогрес 2000» та іншими підприємствами зареєстрованими на території Російської Федерації.

Для можливості укладання вище вказаних контрактів у 2017-2018 роках між ТОВ «Завод «РКЕТ» та ТОВ «Проммет», ТОВ «Прогрес 2000», а також іншими підприємствами зареєстрованими на території Російської Федерації, ОСОБА_9 залучив іншого засновника ТОВ «Завод «РКЕТ» ОСОБА_4 , який перебуваючи на посаді генерального директора ТОВ «Завод «РКЕТ» був єдиний уповноважений на підписання зовнішньо-економічних угод (контрактів) на реалізацію виготовленої ливарної продукції.

У подальшому, ОСОБА_4 перебуваючи на посаді генерального директора ТОВ «Завод «РКЕТ» від імені даного підприємства уклав контракт №978/201117 від 20.11.2017 із директором ТОВ «Прогрес 2000» ОСОБА_15 на поставку виготовленої ливарної продукції ТОВ «Завод «РКЕТ» на тимчасово окупованій території, яка перебуває під контролем терористичної організації «ДНР», яку після отримання ТОВ «Прогрес 2000» документально передало ТОВ «Нортек».

Крім того, ОСОБА_4 перебуваючи на посаді генерального директора ТОВ «Завод «РКЕТ» від імені даного підприємства уклав контракт №991/260318 від 26.03.2018 із директором ТОВ «Проммет» ОСОБА_16 на поставку виготовленої ливарної продукції ТОВ «Завод «РКЕТ» на тимчасово окупованій території, яка перебуває під контролем терористичної організації «ДНР».

Усвідомлюючи, що укладені вище вказані контракти, будуть виконані упродовж наступних років, ОСОБА_4 виготовив підпис факсиміле - власного підпису, як генерального директора ТОВ «Завод «РКЕТ», та передав його у користування ОСОБА_9 та іншим невстановленим досудовим розслідуванням особам, для засвідчення ним специфікацій та інших документів, під час реалізації виготовленої ливарної продукції.

З використанням даного підпису факсиміле ОСОБА_4 , ОСОБА_9 особисто та інші невстановлені досудовим розслідуванням особи, з відома ОСОБА_4 засвідчували справжність документів, які були необхідні для реалізації виготовленої ливарної продукції на ТОВ «Завод «РКЕТ».

Крім того, після внесення змін 16.08.2019 року, до Статуту ТОВ «Завод «Ремкомунелектротранс», ОСОБА_4 шляхом надання відповідного доручення ОСОБА_9 , надано право укладання зовнішньо-економічних угод (контрактів) на реалізацію виготовленої ливарної продукції.

При цьому, ОСОБА_9 діючи умисно за попередньою змовою з іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, готували відповідні митні документи на експорт ливарної продукції за вище вказаними підписаними контрактами, шляхом підміни відомостей, щодо місця її виготовлення, забезпечували вивезення даної ливарної продукції з території тимчасово окупованої території, яка перебуває під контролем терористичної організації «ДНР» до м. Таганрог РФ, та перевантаження її на вантажні автомобілі, якими вона завозилася на територію України, на підставі укладених зовнішньоекономічних контрактів між ТОВ «Проммет», ТОВ «Нортек», ТОВ «Техекспорт плюс» та суб`єктами господарювання зареєстрованими на території України.

У свій час, ОСОБА_14 на виконання спільного злочинного умислу спрямованого на закупівлю ливарної продукції виготовленої на підприємствах, які здійснювали господарську діяльність на тимчасово окупованій території, яка перебуває під контролем терористичної організації «ДНР», з цією ж метою, залучивши своїх знайомих осіб з числа мешканців м. Коростень Житомирської область, яких включив до складу засновників, призначив їх на посади директорів та головних бухгалтерів, зареєстрованих в різних регіонах України суб`єктів господарської діяльності, а саме: 18.05.2017 зареєстрованого ТОВ «Західєвроторг-груп.» (код ЄДРПОУ 41341934); 26.06.2017 зареєстрованого ТОВ «Коргормаш» (код ЄДРПОУ 41418760); 13.03.2018 змінено керівника ТОВ «Торговий Дім «Євро-Захід», зареєстрованого 08.06.2012; 07.06.2018 зареєстрованого ТОВ «Горпостач» (код ЄДРПОУ 42208304); 07.06.2018 зареєстрованого ТОВ «Промгорпостач» (код ЄДРПОУ 42208571); 21.09.2020 зареєстрованого ТОВ «Промгор» (код ЄДРПОУ 43829991), попередня назва - ТОВ «ФІРВУД».

В подальшому, з метою управління фінансово-господарською діяльністю вище вказаних зареєстрованих підприємств, ОСОБА_14 залучив як співучасників своїх знайомих ОСОБА_17 , яка була директором ТОВ «Електроремсервіс» (код ЄДРПОУ 37486054), що зареєстроване 10.01.2011 та ОСОБА_18 , яка була головним бухгалтером ТОВ «Електроремсервіс», яким довів усі обставини виконання протиправних діянь, щодо придбання ливарної продукції виготовленої на підприємствах, які здійснювали господарську діяльність на території так званої «ДНР».

Після цього, у період з 18.05.2017 по 04.02.2022, ОСОБА_14 , діючи умисно, за попередньою змовою із ОСОБА_17 та ОСОБА_18 , з корисливих мотивів для себе, перебуваючи у квартирі за адресою: АДРЕСА_2 , використовуючи виготовлені факсимільні підписи директорів ТОВ «Західєвроторг-груп.», ТОВ «Коргормаш» ТОВ, «Торговий Дім «Євро-Захід», ТОВ «Горпостач», ТОВ «Промгорпостач», ТОВ «Промгор» та їх реквізити, від імені зазначених підприємств, без документально підтверджених повноважень, а також ОСОБА_17 особисто від імені ТОВ «Електроремсервіс», уклали зовнішньоекономічні контракти з ТОВ «Проммет», ТОВ «Нортек», ТОВ «Техекспорт плюс», зареєстрованими в РФ на постачання в Україну ливарної продукції, фактично виготовленої на ТОВ «Завод «РКЕТ», які здійснювали господарську діяльність на тимчасово окупованій території, яка перебуває під контролем терористичної організації «ДНР».

Також, ОСОБА_14 , діючи умисно, за попередньою змовою із ОСОБА_17 та ОСОБА_18 , забезпечували підготовку документів необхідних для проведення митного оформлення даної ливарної продукції при ввезені на територію України, підшукували водіїв вантажних транспортних засобів, які фактично здійснювали привезення даної ливарної продукції на територію України та подавали відповідну фінансову та податкову звітність від імені ТОВ «Західєвроторг-груп.», ТОВ «Коргормаш» ТОВ, «Торговий Дім «Євро-Захід», ТОВ «Горпостач», ТОВ «Промгорпостач», ТОВ «Промгор», ТОВ «Електроремсервіс», щодо придбання та подальшої реалізації придбаної ливарної продукції, фактично виготовленої ТОВ «Завод «РКЕТ».

Також, ОСОБА_14 , за вказаний період з 18.05.2017 по 04.02.2022, спільно із ОСОБА_17 та ОСОБА_18 , під час спілкування по мобільному зв`язку із ОСОБА_9 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням представниками ТОВ «Завод «РКЕТ», та під час листування у застосунку для миттєвого обміну інформацією «WhatsApp» та листування за допомогою електронної пошти «promkomp2007@ukr.net», отримували необхідну інформацію щодо поставок даної ливарної продукції, та отримували бухгалтерські відомості щодо сум грошових коштів, які отримає ТОВ «Завод «РКЕТ» від реалізації цієї ливарної продукції, та під час проведення із ними взаємозвірок, усвідомлювали, що частина отриманих ТОВ «Завод «РКЕТ» грошових коштів за дану ливарну продукцію, буде сплачено ними як «налоги» до так званого «Министерства доходов и сборов ДНР» та дані грошові кошти можуть бути використані для фінансового та матеріального забезпечення терористичної організації «ДНР».

Реалізований вказаний злочинний умисел, у період з 18.05.2017 по 04.02.2022, ОСОБА_14 , діючи умисно, за попередньою змовою із ОСОБА_17 та ОСОБА_18 , та іншими невстановленими досудовим розслідування особами, забезпечили укладення відповідних зовнішньоекономічних контрактів з ТОВ «Проммет», ТОВ «Нортек», зареєстрованими в РФ та здійснили оплату грошових коштів, в загальній сумі на рахунки ТОВ «Проммет» - 53 992 920,00 рос руб. та рахунки ТОВ «Нортек» - 10 334 079 рос руб., за придбану ливарну продукцію, яка виготовлена на ТОВ «Завод «РКЕТ», на тимчасово окупованій території, яка перебуває під контролем терористичної організації «ДНР», зокрема:

- по контрактах від 05.04.2018 № 0504/2018 та від 27.09.2018 №2709/2018, укладених між ТОВ «Торговий Дім «Євро-Захід» (ЄДРПОУ 38247960) та ТОВ «Проммет», з рахунку ТОВ «Торговий Дім «Євро-Захід» на рахунки ТОВ «Проммет» було перераховано грошові кошти в сумі 5 474 656 рос руб. за придбану ливарну продукцію, що по офіційному курсу НБУ станом на 13.03.2018 становить 2 462 500, 26 грн.;

- по контрактах від 29.11.2019 № 2911/2019, від 18.03.2020 №1803/2020, від 09.07.2020 № 0907/2020 та від 14.01.2021 № 1401/2021 укладених між ТОВ «Горпостач» (ЄДРПОУ 42208304) та ТОВ «Проммет», з рахунку ТОВ «Горпостач» на рахунки ТОВ «Проммет» було перераховано грошові кошти в сумі 15 898 324 рос руб. за придбану ливарну продукцію, що по офіційному курсу НБУ станом на 29.11.2019 становить 5 961 871,5 грн.;

- по контрактах від 01.04.2021 № 0104/2021, від 07.06.2021 № 0706/2021 та від 04.02.2022 № 0402/2022 укладених між ТОВ «Промгор» (ЄДРПОУ 43829991) та ТОВ «Проммет», з рахунку ТОВ «Промгор» на рахунки ТОВ «Проммет» було перераховано грошові кошти в сумі 6 988 657 рос руб. за придбану ливарну продукцію, що по офіційному курсу НБУ станом на 01.04.2021 становить 2 551 558,67 грн.;

- по контрактах від 20.11.2018 № 2011/2018, від 05.03.2019 № 0503/2019, від 22.05.2019 № 2205/2019 та від 10.07.2019 № 1007/2019 укладених між ТОВ «Промгорпостач» (ЄДРПОУ 42208571) та ТОВ «Проммет», з рахунку ТОВ «Промгорпостач» на рахунки ТОВ «Проммет» було перераховано кошти в сумі 16 401 779 рос руб. за придбану ливарну продукцію, що по офіційному курсу НБУ станом на 20.11.2018 становить 6 942 873,05 грн.;

- по контрактах контрактів від 03.10.2017 № 804/031017 та від 06.02.2018 № 0602/2018 укладених між ТОВ «Коргормаш» (ЄДРПОУ 41418760) та ТОВ «Нортек», з рахунку ТОВ «Коргормаш» на рахунки ТОВ «Нортек» було перераховано грошові кошти в розмірі 10 334 079 рос руб. за придбану ливарну продукцію, що по офіційному курсу НБУ станом на 03.10.2017 становить 4 762 977,0 грн.;

- по договору від 16.11.2021 № 1611/2111 ТОВ «Коргормаш» (ЄДРПОУ 41418760) у період з 23.11.2021 по 30.12.2021 на рахунки ТОВ «Проммет» було перераховано грошові кошти в сумі 3 095 173 рос руб. в якості передоплати за заплановану поставку ливарної продукції (запасні частина кар`єрного обладнання), що по офіційному курсу НБУ станом на 16.11.2021 становить 1 115 500,34 грн.;

- по контракту від 07.09.2021 № 0709/2021 укладених між ТОВ «Західєвроторг-груп.» (ЄДРПОУ 41341934) та ТОВ «Проммет», з рахунку ТОВ «Західєвроторг-груп.» на рахунки ТОВ «Проммет» було перераховано грошові кошти в сумі 5 218 703 рос руб. за придбану ливарну продукцію, що по офіційному курсу НБУ станом на 07.09.2021 становить 1 904 304,72 грн.;

- по заяві від 22.11.2021 № 6, від 08.12.2021 № 8, від 21.12.2021 № 9 та від 30.12.2021 № 10 ТОВ «Електроремсервіс» (ЄДРПОУ 37486054) у період з 23.11.2021 по 30.12.2021 на рахунки ТОВ «Проммет», було перераховано кошти в сумі 915 628 рос руб. в якості передоплати за заплановану поставку ливарної продукції, що по офіційному курсу НБУ станом на 22.11.2021 становить 326329,81 грн.

Окрім цього, встановлено, що ливарну продукцію виготовлену ТОВ «Завод «РКЕТ» на тимчасово окупованій території, яка перебуває під контролем терористичної організації «ДНР», через ТОВ «Проммет», ТОВ «Нортек» та інші підприємства зареєстровані в Російській Федерації, реалізовувано іншим невстановленим на даний час суб`єктам господарювання зареєстрованими на території України, за що отримано грошові кошти, які за виключенням частини, сума яких не перевищує 15%, у подальшому перераховано на відповідні банківські рахунки ТОВ «Завод «РКЕТ», які відкриті у так званому рос.мов.: «Центральном Республиканском банке ДНР».

Так, встановлено, що на виконання укладеного генеральним директором ТОВ «Завод «РКЕТ» ОСОБА_4 контракту №991/260318 від 26.03.2018, у період з 03.04.2018 по 28.04.2021, на адресу ТОВ «Проммет» поставлено ливарної продукції на загальну суму 146 280 698,00 російських рублів, яка в повному обсязі була оплачена та грошові кошти надійшли на рахунки ТОВ «Завод «РКЕТ».

У подальшому, генеральний директор ТОВ «Завод «РКЕТ» ОСОБА_4 , після надходження на відповідні рахунки ТОВ «Завод «РКЕТ», які відкриті у так званому рос.мов.: «Центральном Республиканском банке ДНР», грошових коштів за реалізацію ливарної продукції від ТОВ «Проммет», ТОВ «Прогрес 2000»/ТОВ «Нортек» та інших підприємств зареєстрованих в Російській Федерації, за вказаний період з 01.01.2017 по 16.05.2018, забезпечив особисто сплату так званих «податків» до так званого рос.мов.: «Министерства доходов и сборов ДНР».

Так, у період з 01.01.2017 по 31.12.2017 ТОВ «Завод «РКЕТ» сплачено податків до так званого рос.мов.: «Министерства доходов и сборов ДНР» на загальну суму 2 114 000,00 рос. руб. що по офіційному курсу НБУ станом на 31.12.2017 становить 1 029 581,42 грн., чим здійснено матеріальне забезпечення та фінансування терористичної організації «ДНР».

Крім того, у період з 16.05.2018 по 31.12.2022, ОСОБА_9 та інші невстановлені досудовим розслідуванням особи, використовуючи заздалегідь виготовлені ОСОБА_4 , як генеральним директором ТОВ «Завод «РКЕТ» - його підпису факсиміле, виготовлений електронний ключ його підпису та реквізити ОСОБА_4 , забезпечили сплату ТОВ «Завод «РКЕТ» так званих «податків» до так званого рос.мов.: «Министерства доходов и сборов ДНР», на загальну суму 34 622 400,00 рос. руб., чим здійснено матеріальне забезпечення та фінансування терористичної організації «ДНР», а саме:

- у період з 01.01.2018 по 31.12.2018 на загальну суму 1 974 261,00 рос. руб. що по офіційному курсу НБУ станом на 31.12.2018 становить 786 288,92 грн.;

- у період з 01.01.2019 по 31.12.2019 на загальну суму 10 318 384,00 рос. руб. що по офіційному курсу НБУ станом на 31.12.2019 становить 3 937 495,33 грн.;

- у період з 01.01.2020 по 31.12.2020 на загальну суму 9 316 612,00 рос. руб. що по офіційному курсу НБУ станом на 31.12.2020 становить 3 523 822,15 грн.;

- у період з 01.01.2021 по 31.12.2021 на загальну суму 7 559 334,00 рос. руб. що по офіційному курсу НБУ станом на 31.12.2021 становить 2 751 370,79 грн.;

- у період з 01.01.2022 по 31.12.2022 на загальну суму 5 453 809,00 рос. руб. що по офіційному курсу НБУ станом на 31.12.2022 становить 2 765 517,46 грн.

При цьому, ОСОБА_4 усвідомлював що сплачені грошові кошти в сумі 2 114 000,00 рос. руб., як податки до так званого рос.мов.: «Министерства доходов и сборов ДНР», можуть бути використані частково для цілей вказаної терористичної організації, зокрема щодо вчинення терористичних актів на території України та фінансуванню незаконний військових формувань.

Крім того, ОСОБА_4 перебуваючи за місцем свого проживання, за адресою: АДРЕСА_1 , підтримуючи сталий зв`язок із ОСОБА_9 будучи обізнаним про діяльність ТОВ «Завод «РКЕТ», станом до 05.10.2023 про свою участь, як генерального директора ТОВ «Завод «РКЕТ», яке знаходиться на тимчасово окупованій території, що перебуває під контролем терористичної організації «ДНР» та про злочинну діяльність інших осіб до правоохоронних органів України не повідомляв, хоча усвідомлював що сплачені ОСОБА_9 грошові кошти ТОВ «Завод «РКЕТ», протягом 2018-2022 років, як податки, можуть бути використані частково для цілей вказаної терористичної організації, зокрема щодо вчинення терористичних актів на території України та фінансуванню незаконний військових формувань.

05 жовтня 2023 року ОСОБА_4 затримано в порядку ст. 615 КПК України.

05 жовтня 2023 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 2585 КК України, фінансуванні тероризму, тобто надання активів та усвідомлення можливості того, що їх буди використано повністю або частково для будь-яких цілей терористичною групою (організацією), за попередньою змовою групою осіб.

Ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 06.10.2023 по справі №127/31098/23 застосовано до підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком 60 (шістдесят) днів, тобто до 12:35 год. 03 грудня 2023 року.

17 жовтня 2023 року ОСОБА_4 повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 2585 КК України, та повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 2585 КК України, фінансування тероризму, тобто надання активів та усвідомлення можливості того, що їх буде використано повністю або частково для будь-яких цілей терористичною групою (організацією).

Постановою заступника керівника Вінницької обласної прокуратури ОСОБА_19 від 27.11.2023 продовжено строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №22022020000000011 від 08.02.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1, ч. 2 ст. 2585 КК України, до трьох місяців, тобто до 05.01.2024.

В подальшому, ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 30.11.2022 по справі №127/36953/23 продовжено строк тримання під вартою підозрюваному ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в межах строку досудового розслідування, тобто до 05 січня 2024 року (включно).

В подальшому, згідно доручення прокурора відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Вінницької обласної прокуратури ОСОБА_7 від 01.12.2023 про відкриття матеріалів стороні захисту в порядку ст. 290 КПК України, 01.12.2023 письмово повідомлено підозрюваного ОСОБА_4 та його захисника ОСОБА_5 про завершення досудового розслідування та надання їм можливості для ознайомлення з матеріалами кримінального провадження № 62023240040000269 від 30.11.2023.

Проаналізувавши зміст поданого клопотання та додані до нього документи слідчий суддя дійшов висновку про обґрунтованість повідомленої ОСОБА_4 підозри у вчиненні кримінального правопорушення, оскільки це підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань №62023240040000269 від 30.11.2023; протоколом допиту підозрюваного; матеріалами негласних слідчих (розшукових) дій; протоколами оглядів; протоколом тимчасового доступу до речей і документів; протоколом обшуку; протоколами допитів свідків; іншими доказами та матеріалами кримінального провадження, отриманими у встановленому порядку під час досудового розслідування у даному кримінальному провадженні.

Як зазначено вище, постановою заступника керівника Вінницької обласної прокуратури ОСОБА_19 від 27.11.2023 продовжено строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №22022020000000011 від 08.02.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1, ч. 2 ст. 2585 КК України, до трьох місяців, тобто до 05.01.2024.

Разом з тим, згідно доручення прокурора відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Вінницької обласної прокуратури ОСОБА_7 від 01.12.2023 про відкриття матеріалів стороні захисту в порядку ст. 290 КПК України, 01.12.2023 письмово повідомлено підозрюваного ОСОБА_4 та його захисника ОСОБА_5 про завершення досудового розслідування та надання їм можливості для ознайомлення з матеріалами кримінального провадження № 62023240040000269 від 30.11.2023.

Як зазначив слідчий у клопотанні та пояснив у судовому засіданні після відкриття матеріалів досудового розслідування стороні захисту для ознайомлення в порядку ст. 290 КПК України, станом на 01.12.2023 відлік строку досудового розслідування, який був продовжений до 05.01.2024 та становив відповідно 1 місяць та 4 дні, зупинився, а відтак після ознайомлення стороною захисту з матеріалами досудового розслідування в порядку ст. 290 КПК України, відновить перебіг строку досудового розслідування, який становить - 1 місяць та 4 дні.

При цьому, строк тримання під вартою підозрюваного ОСОБА_4 закінчується 05 січня 2024 року, однак як пояснив у судовому засіданні прокурор, завершити досудове розслідування до вказаного терміну не представляється можливим, оскільки для завершення досудового розслідування необхідно провести ряд процесуальних дій, а саме:

- завершити виконання вимог ст. 290 КПК України, а саме ознайомити підозрюваного ОСОБА_4 та його захисника - адвоката ОСОБА_5 з матеріалами кримінального провадження № 62023240040000269 від 30.11.2023;

- скласти обвинувальний акт та реєстр матеріалів кримінального провадження, які вручити стороні захисту;

- скерувати обвинувальний акт до суду для його розгляду по суті.

Зі змісту положень частини п`ятої статті 199 КПК України вбачається, що слідчий суддя зобов`язаний продовжити строк тримання під вартою, якщо прокурором, слідчим буде доведено, що обставин

, зазначені у частині 3 названої статті, виправдовують подальше тримання підозрюваного під вартою, зокрема, що заявлені ризики не зменшилися, а також є обставини, які перешкоджають завершенню досудового розслідування.

Згідно зі статтею 183 КПК України тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим статтею 177 цього Кодексу, крім випадків, передбачених частиною п`ятою статті 176 цього Кодексу.

Статтею 177 КПК України передбачено, що метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Вирішуючи питання доцільності продовження запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, слідчий суддя враховує вимоги пунктів 3 і 4 статті п`ятої Конвенції про захист прав людини та практику Європейського суду з прав людини, згідно з якими обмеження права особи на свободу і особисту недоторканість можливе лише в передбачених законом випадках за встановленою процедурою.

Відповідно до статті 29 Конституції України кожна людина має право на свободу та особисту недоторканність. Ніхто не може бути заарештований або триматися під вартою інакше, як за вмотивованим рішенням суду і тільки на підставах та в порядку, встановлених законом.

Згідно практики Європейського суду з прав людини, не допускається автоматичне продовження строків тримання під вартою (справи «Тейс проти Румунії», «Чанєв проти України»).

Європейський суд з прав людини неодноразово підкреслював, що наявність підстав для тримання особи під вартою має оцінюватись в кожному кримінальному провадженні з урахуванням його конкретних обставин. Тримання особи під вартою завжди може бути виправдано, за наявності ознак того, що цього вимагають справжні інтереси суспільства, які, незважаючи на існування презумпції невинуватості, переважають інтереси поваги до особистої свободи.

Перевіряючи обґрунтованість підозри, слідчий суддя виходить з того, що «обґрунтована підозра» означає наявність фактів чи інформації, які могли б переконати стороннього об`єктивного спостерігача, що особа, можливо, вчинила злочин (справа «Нечипорук і Йонкало проти України»).

Разом з тим, зі спливом певного часу саме тільки існування обґрунтованої підозри перестає бути підставою для позбавлення свободи і мають бути наведені інші підстави для продовження тримання під вартою, також недостатнім є посилання лише на тяжкість вчиненого злочину та покарання (справи «Елоева проти України», «Свершов проти Україні», «Харченко проти України»).

На підставі викладеного, слідчий суддя при вирішенні питання про наявність підстав для задоволення клопотання враховує у своїй сукупності доведеність обґрунтованої підозри у вчиненні кримінального правопорушення, тяжкість та підвищену суспільну небезпеку інкримінованого злочину, тяжкість можливого покарання, наявність таких ризиків як можливість підозрюваного переховуватися від органів досудового розслідування, прокуратури та суду, з метою уникнення покарання за вчинений злочин, продовження вчинення злочинів, здійснення незаконного впливу на свідків, а також особу підозрюваного, який на час розгляду клопотання підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, яке відноситься до категорії тяжкого злочину, відповідальність за яке передбачена у виді позбавлення волі на строк від п`яти до восьми років.

Також, судом враховано особливості та заплановану тривалість досудового слідства, пов`язану з необхідністю додаткового часу для проведення слідчих дій та неможливістю у зв`язку з цим проведення всіх необхідних слідчих дій, які в свою чергу свідчать про наявність однієї з підстав надання строку для продовження тримання підозрюваного під вартою.

Суд звертає увагу на те, що на час розгляду клопотання вищевказані ризики, що встановлені ухвалою суду від 06.10.2023 не зменшилися. Відомостей, які б вказували про неможливість перебування ОСОБА_4 в місцях затримання, зокрема, за станом здоров`я під час розгляду клопотання надано не було, а тому слідчий суддя вважає, що заявлені ризики виправдовують тримання особи під вартою, що також доведено прокурором при розгляді даного клопотання.

Крім того, слідчим суддею врахована практика Європейського суду з прав людини, яка свідчить про те, що рішення суду повинно забезпечити не тільки права підозрюваного, а й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів, що вимагає від суду більшої суворості в оцінці порушень цінностей суспільства.

З огляду на викладене слідчий суддя вважає за доцільне клопотання задовольнити та продовжити строк тримання підозрюваного ОСОБА_4 під вартою на 35 (тридцять п`ять) днів, тобто до 28 січня 2024 року (включно), в межах строку досудового розслідування.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 176 - 178, 183, 184, 186, 193, 196, 197, 199, 309, 372, 400 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого задовольнити.

Продовжити строк тримання під вартою підозрюваному ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на 35 (тридцять п`ять) днів, тобто до 28 січня 2024 року (включно), в межах строку досудового розслідування.

Ухвала про продовження строку тримання під вартою підозрюваному ОСОБА_4 діє до 28 січня 2024 року.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена до Вінницького апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення25.12.2023
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116004698
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строку тримання під вартою, щодо підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Горлівка Донецької області, українця, громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 2585 КК України

Судовий реєстр по справі —127/39366/23

Ухвала від 25.12.2023

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гриневич В. С.

Ухвала від 25.12.2023

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гриневич В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні