Ухвала
від 12.11.2007 по справі 34/225-06-5515
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

34/225-06-5515

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


УХВАЛА

"12" листопада 2007 р.Справа № 34/225-06-5515

За позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області  

до відповідача  Приватного підприємства "КСЮША"   

про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу на суму 1000грн.  

    Суддя Фаєр Ю.Г.

Представники:

від позивача: Ковальова Т.Є. –головний державний податковий ревізор-інспектор відділу ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами РУ Департаменту САТ ДПА України в Одеській області, діюча на підставі довіреності від 12.11.2007р. №1492/10/32-0101;

від відповідача: не з'явилися;

СУТЬ СПОРУ: про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу на суму 1000грн.                                           

Регіональне управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України в Одеській області звернулося до господарського суду Одеської області з позовною заявою №980/21-0006 від 29.05.2006р. (вх№6733 від 08.06.2006р.) про стягнення з Приватного підприємства "КСЮША" фінансових санкцій у вигляді штрафу на суму 1000грн., застосованих на підставі абз.12 ч.2 ст.17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»від 19.12.1995р. (із змінами та доп).

Приймаючи до уваги відкриття господарським судом Одеської області провадження у справі №34/300-06-7004А за позовом Приватного підприємства "КСЮША" до  Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України в Одеській області про визнання дій посадових осіб неправомірними, перевірки незаконною, акту перевірки недійсним, яка пов'язана зі справою №34/225-06-5515, а також клопотання відповідача про зупинення провадження у справі, ухвалою господарського суду Одеської області від 14.07.2006р. провадження у зазначеній справі зупинено.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 25.10.2007р. провадження у справі №34/225-06-5515 поновлено у зв'язку з усуненням обставин, що зумовили його зупинення, розгляд справи призначено на 12.11.2007р.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 12.11.2007р. здійснено процесуальне правонаступництво з заміною Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів Державної податкової адміністрації України в Одеській області на Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області.  

Розглянувши матеріали справи суд дійшов висновку, що провадження у справі підлягає припиненню з огляду на наступне.

Відповідно до приписів частини 3 статті 22 Закону України „Про судоустрій України”, якою передбачено, що місцеві господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають з господарських правовідносин, а також інші справи, віднесені процесуальним законом до їх підсудності, та вимоги статей 1, 4-1, 12 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи в порядку позовного провадження, коли склад учасників спору відповідає приписам статті 1 Господарського процесуального кодексу України, а правовідносини, з яких виник спір, мають господарський характер.

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, який  набрав чинності з 1 вересня 2005 року, компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом, забезпечення податкової політики держави, згідно з частиною 3 статті 116 Конституції України, віднесено до компетенції органів виконавчої влади.

Відповідно до статті 4 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” Державна податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади, а статтею 2 цього Закону встановлено, що завданням органів Державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про заходи щодо посилення державного контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та справлянням акцизного збору»від 07.08.2001р. N940 (в ред. від 24.01.07р.) у складі Державної податкової адміністрації утворено Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів як самостійний функціональний підрозділ з правами юридичної особи, у складі державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі - регіональні управління Департаменту з правами юридичної особи та їх територіальні підрозділи.

За змістом пункту 1 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

З огляду на викладене, органи Державної податкової служби законодавцем віднесено до суб'єктів владних повноважень, її діяльність входить до системи публічно-правових відносин, тому належить до компетенції адміністративних судів.

Таким чином, дана справа відповідає вищенаведеному нормативному визначенню адміністративної справи.

Під перелік публічно-правових справ, на які не поширюється компетенція адміністративних судів, встановлений частиною 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, ця справа не підпадає.

Приймаючи до уваги що, даний спір належить до компетенції адміністративних судів, є публічно-правовим, оскільки виник з публічно-правових відносин за участю суб'єкта владних повноважень, що реалізовував у цих відносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції, та враховуючи Рекомендації президії Вищого господарського суду України від 27.06.2007р. №04-5/120 провадження у цій справі підлягає припиненню по п.1 ст.80 Господарського процесуального кодексу України.

Необхідно роз'яснити позивачу, що він не позбавлений права звернутися до Одеського окружного адміністративного суду, який розпочав діяльність з 03.07.07р., з аналогічним позовом в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.

Керуючись п.1 ст.80, ст.86 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

                                                              УХВАЛИВ:

Провадження у  справі №34/225-06-5515 припинити.

Суддя                                                                                       Фаєр Ю.Г.

 

 

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення12.11.2007
Оприлюднено30.11.2007
Номер документу1160078
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —34/225-06-5515

Ухвала від 12.11.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Фаєр Ю.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні