34/225-06-5515
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"12" листопада 2007 р.Справа № 34/225-06-5515
За позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області
до відповідача Приватного підприємства "КСЮША"
про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу на суму 1000грн.
Суддя Фаєр Ю.Г.
Представники:
від позивача: Ковальова Т.Є. –головний державний податковий ревізор-інспектор відділу ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами РУ Департаменту САТ ДПА України в Одеській області, діюча на підставі довіреності від 12.11.2007р. №1492/10/32-0101;
від відповідача: не з'явилися;
СУТЬ СПОРУ: про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу на суму 1000грн.
Регіональне управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України в Одеській області звернулося до господарського суду Одеської області з позовною заявою №980/21-0006 від 29.05.2006р. (вх№6733 від 08.06.2006р.) про стягнення з Приватного підприємства "КСЮША" фінансових санкцій у вигляді штрафу на суму 1000грн., застосованих на підставі абз.12 ч.2 ст.17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»від 19.12.1995р. (із змінами та доп).
Приймаючи до уваги відкриття господарським судом Одеської області провадження у справі №34/300-06-7004А за позовом Приватного підприємства "КСЮША" до Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України в Одеській області про визнання дій посадових осіб неправомірними, перевірки незаконною, акту перевірки недійсним, яка пов'язана зі справою №34/225-06-5515, а також клопотання відповідача про зупинення провадження у справі, ухвалою господарського суду Одеської області від 14.07.2006р. провадження у зазначеній справі зупинено.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 25.10.2007р. провадження у справі №34/225-06-5515 поновлено у зв'язку з усуненням обставин, що зумовили його зупинення, розгляд справи призначено на 12.11.2007р.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 12.11.2007р. здійснено процесуальне правонаступництво з заміною Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів Державної податкової адміністрації України в Одеській області на Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області.
Розглянувши матеріали справи суд дійшов висновку, що провадження у справі підлягає припиненню з огляду на наступне.
Відповідно до приписів частини 3 статті 22 Закону України „Про судоустрій України”, якою передбачено, що місцеві господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають з господарських правовідносин, а також інші справи, віднесені процесуальним законом до їх підсудності, та вимоги статей 1, 4-1, 12 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи в порядку позовного провадження, коли склад учасників спору відповідає приписам статті 1 Господарського процесуального кодексу України, а правовідносини, з яких виник спір, мають господарський характер.
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, який набрав чинності з 1 вересня 2005 року, компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом, забезпечення податкової політики держави, згідно з частиною 3 статті 116 Конституції України, віднесено до компетенції органів виконавчої влади.
Відповідно до статті 4 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” Державна податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади, а статтею 2 цього Закону встановлено, що завданням органів Державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про заходи щодо посилення державного контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та справлянням акцизного збору»від 07.08.2001р. N940 (в ред. від 24.01.07р.) у складі Державної податкової адміністрації утворено Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів як самостійний функціональний підрозділ з правами юридичної особи, у складі державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі - регіональні управління Департаменту з правами юридичної особи та їх територіальні підрозділи.
За змістом пункту 1 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
З огляду на викладене, органи Державної податкової служби законодавцем віднесено до суб'єктів владних повноважень, її діяльність входить до системи публічно-правових відносин, тому належить до компетенції адміністративних судів.
Таким чином, дана справа відповідає вищенаведеному нормативному визначенню адміністративної справи.
Під перелік публічно-правових справ, на які не поширюється компетенція адміністративних судів, встановлений частиною 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, ця справа не підпадає.
Приймаючи до уваги що, даний спір належить до компетенції адміністративних судів, є публічно-правовим, оскільки виник з публічно-правових відносин за участю суб'єкта владних повноважень, що реалізовував у цих відносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції, та враховуючи Рекомендації президії Вищого господарського суду України від 27.06.2007р. №04-5/120 провадження у цій справі підлягає припиненню по п.1 ст.80 Господарського процесуального кодексу України.
Необхідно роз'яснити позивачу, що він не позбавлений права звернутися до Одеського окружного адміністративного суду, який розпочав діяльність з 03.07.07р., з аналогічним позовом в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.
Керуючись п.1 ст.80, ст.86 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
УХВАЛИВ:
Провадження у справі №34/225-06-5515 припинити.
Суддя Фаєр Ю.Г.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2007 |
Оприлюднено | 30.11.2007 |
Номер документу | 1160078 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Фаєр Ю.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні