Справа № 161/22303/23
Провадження № 1-кс/161/6592/23
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Луцьк 27 грудня 2023 року
Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора відділу Волинської обласної прокуратури ОСОБА_3 , Детектива Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у Волинській області ОСОБА_4 , розглянувши клопотання Детектива Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у Волинській області ОСОБА_4 про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів,
В С Т А Н О В И В:
Детектив Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у Волинській області ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням про передачу арештованого майна (перелік якого вказаний в клопотанні) в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів для реалізації, у порядку та на умовах, визначених ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».
Клопотання мотивоване тим, що Детективами ТУ БЕБ у Волинській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №72023020000000020 від 03.04.2023 за ознаками вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч.1 ст.212 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що невстановлені особи, організували в зоні діяльності Волинської митниці протиправну схему з незаконного переміщення товарів без сплати митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.
Відповідно до декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, поданою водієм автотранспортного засобу DAF LF 180, д.н.з. НОМЕР_1 , отримувачем вищевказаних ТМЦ зазначено Благодійний фонд «Територія життя» (код ЄДРПОУ 39333332).
Разом з тим, в ході досудового розслідування отримано лист-відповідь БФ «Територія Життя», у відповідності до якого встановлено, що ТМЦ, які переміщувалися на територію України 03.04.2023 через митний пост «Ягодин», не ввозилися БФ «Територія Життя».
Вищевказані товарно-матеріальні цінності постановою слідчого визнані речовими доказами у даному кримінальному провадженні.
Ухвалою слідчого судді Луцького міськрайонного суду Волинської області від 07 квітня 2023 року накладено арешт на вказане в клопотанні майно.
Згідно висновку експерта від 08.05.2023 № СЕ-19\103-23\4034-ТВ загальна вартість ТМЦ, що переміщувались через державний кордон України під виглядом гуманітарної допомоги, становить 696 001,26 гривень.
Враховуючи, що відповідно до висновку товарознавчої експертизи, проведеної у цьому кримінальному провадженні, вартість ТМЦ, переміщуваних в адресу БФ «Територія Життя», становить 696 001,26 грн, що перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, в зв`язку з чим зазначене арештоване майно може бути передано Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, в управління для реалізації або передачі в управління за договором на підставах, у порядку та на умовах, визначених ст. ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів». Крім того, на даний час в ході досудового розслідування не надалося можливим встановити власника вилучених в ході огляду вінілових програвачів. Зазначене арештоване майно, перебуваючи під арештом, відповідно до проведеного 18.12.2023 огляду, швидко втрачає свою вартість, його зберігання викликає зайві труднощі в цьому, що в свою чергу потребує спеціальних заходів з його реалізації та недопущення подальшого знецінення, сплату витрат на утримання тощо. Вирішення цих питань можливе лише силами Національного агентства, а тому слідчий, за погодженням із прокурором, звернувся з даним клопотанням до суду.
Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши додані докази, заслухавши думку прокурора та детектива, які, кожен зокрема, підтримали клопотання, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Відповідно до абз. 7 ч. 6 ст. 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
Згідно вимог ч. 1 ст. 2 Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" (далі - Закон) передбачено, що Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.
У пункті 4 частини першої статті 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з проведення оцінки, ведення обліку та управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.
За абзацом четвертим частини першої статті 1 Закону, управляючи активами, Національне агентство забезпечує збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості.
Відповідно до частини третьої статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється Національним агентством на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх економічної вартості.
Абзацом першим частини першої статті 19 Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.
Згідно з частиною другою статті 19 Закону, у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень.
Частиною першою статті 21 Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
Вимогами абзацу другого частини другої статті 21 Закону передбачено, що управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, між Національним агентством та управителем визначеним за результатами конкурсу відповідно до абзацу першого частини другої зазначеної статті Закону.
Згідно частини четвертої статті 21 Закону, майно, в тому числі у вигляді предметів чи великих партій товарів, зберігання якого через громіздкість або з інших причин неможливе без зайвих труднощів, або витрати із забезпечення спеціальних умов зберігання якого чи управління яким співмірні з його вартістю, або яке швидко втрачає свою вартість, а також майно у вигляді товарів або продукції, що піддаються швидкому псуванню, підлягає реалізації за цінами щонайменш не нижче ринкових.
У разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора, а також судового рішення, що набрало законної сили, яким скасовано арешт прийнятих в управління активів, Національне агентство у триденний строк повертає їх законному власнику.
Вимогами статті 24 Закону, встановлено, що надходження від здійснюваного Національним агентством управління активами, а також кошти, одержані на підставі міжнародних угод щодо розподілу та повернення активів в Україну, перераховуються до державного бюджету.
Приймаючи рішення, слідчий суддя оцінює індивідуальні ознаки та властивості арештованого у даному кримінальному провадженні майна, вартість якого перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, що підтверджується матеріалами кримінального провадження, зокрема висновками експертів. Зазначені у клопотанні підстави для передачі такого майна на здійснення заходів з управління ним, мають місце та підтверджуються на цьому етапі розслідування достатньою сукупністю даних, які наведені у клопотанні та доданих матеріалах.
Враховуючи вищевикладене, з метою виключення прямого або опосередкованого впливу та посягання на арештоване майно, запобіганню можливості знищення, відчуження майна, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність задоволення клопотання та передачі майна до Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів з метою досягнення завдань кримінального провадження.
Керуючись ст.ст. 131,132,171-173,309 КПК України, ст.ст.1,9,19,21 Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" України, слідчий суддя,
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання Детектива Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у Волинській області ОСОБА_4 задовольнити.
Передати арештоване майно у кримінальному провадженні №72023020000000020, а саме:
1. Аудіо систему марки «Lenco» моделі LS-600WА, до комплектації зазначеної моделі входить дві аудіо колонки та вініловий аудіо програвач, у кількості 3 одиниці;
2. Аудіо систему марки «Lenco» моделі LS-480WD, до комплектації зазначеної моделі входить дві аудіо колонки та вініловий аудіо програвач, у кількості 7 одиниць;
3. Аудіо систему марки «Lenco» моделі LBT-225WA, до комплектації зазначеної моделі входить вініловий аудіо програвач, у кількості 4 одиниці;
4. Аудіо систему марки «Lenco» моделі LS-500 OK(V2), до комплектації зазначеної моделі входить вініловий аудіо програвач та дві аудіо колонки, у кількості 2 одиниці;
5. Аудіо систему марки «Lenco» моделі TT-34 до комплектації зазначеної моделі входить вініловий аудіо програвач, у кількості 2 одиниці;
6. Аудіо систему марки «Lenco» моделі LS-480WD, до комплектації зазначеної моделі входить дві аудіо колонки та вініловий аудіо програвач, у кількості 6 одиниць;
7. Аудіо систему марки «Lenco» моделі LS-600WА, до комплектації зазначеної моделі входить дві аудіо колонки та вініловий аудіо програвач у кількості 1 одиниці;
8. Аудіо систему марки «Lenco» моделі LS-500 OK(V2), до комплектації зазначеної моделі входить дві аудіо колонки та вініловий аудіо програвач, у кількості 5 одиниць;
9. Аудіо систему марки «Lenco» моделі LBT-188WA, до комплектації зазначеної моделі входить вініловий аудіо програвач, у кількості 2 одиниці;
10. Аудіо систему марки «Lenco» моделі LBT-120BK, до комплектації зазначеної моделі входить вініловий аудіо програвач, у кількості 2 одиниці;
11. Аудіо систему марки «Lenco» моделі LS-430BN, до комплектації зазначеної моделі входить дві аудіо колонки та вініловий аудіо програвач, у кількості 2 одиниці;
12. Аудіо систему марки «Lenco» моделі LS-600WА, до комплектації зазначеної моделі входить дві аудіо колонки та вініловий аудіо програвач у кількості 6 одиниць;
13. Аудіо систему марки «Lenco» моделі LS-500 OK(V2), до комплектації зазначеної моделі входить дві аудіо колонки та вініловий аудіо програвач, у кількості 1 одиниця;
14. Аудіо систему марки «Lenco» моделі LS-480WD, до комплектації зазначеної моделі входить дві аудіо колонки та вініловий аудіо програвач у кількості 7 одиниць,
в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів для реалізації, у порядку та на умовах, визначених ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подано під час підготовчого провадження у суді.
Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2023 |
Оприлюднено | 01.01.2024 |
Номер документу | 116011519 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами,одержаними від корупційних та інших злочинів |
Кримінальне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Полюшко А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні