Рішення
від 31.03.2021 по справі 752/1055/19
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №752/1055/19

Провадження № 2/752/771/21

Р І Ш Е Н Н Я

Іменем України

31.03.2021 року Голосіївський районний суд м.Києва в складі:

головуючого судді - Колдіної О.О.

з участю секретаря - Оджубейської Д.І.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 , Товариства з обмеженою відповідальністю «Туристична Компанія «Анекс Тур», товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа відпочинку «Поїхали з нами» про захист прав споживачів та відшкодування шкоди,

в с т а н о в и в:

позивач звернулась до суду з позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 , ТОВ «Туристична Компанія «Анекс Тур», Товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа відпочинку «Поїхали з нами» з позовом про захист прав споживання, стягнення з відповідачів солідарно сплачених коштів в розмірі 17000 гривень, моральної шкоди в розмірі 10000 гривень та судових витрат.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в червні 2018 року позивач звернулася до ТОВ «Туристична Компанія «Анекс Тур» від імені, за рахунок та за дорученням якого на підставі агентського договору діє ТОВ «Мережа відпочинку «Поїхали з нами», від імені, за рахунок та за дорученням якого на підставі субагентського договору діє ФОП ОСОБА_2 для придбання туристичних послуг - турпоїздки до Туреччини - Бодрум.

Відповідачем-1 було запропоновано тур у готелі BLUE GREEN HOTEL 4* зірки строком на 7 ночей з 26.07.2018 по 02.08.2018.

Відповідно до наданої Відповідачем-1 інформації та завірянь - на території готелю є власний пляж, який огороджений виключно для мешканців готелю та обладнаний всіма необхідними для комфортного відпочинку засобами, номери та територія готелю регулярно прибираються, обладнані сучасними і безпечними умовами для комфортного проживання та користування.

14.07.2018 між позивачем та Відповідачем-1 було укладено Договір № К592/180714-1 на туристичне обслуговування для придбання туристичного продукту.

Повна вартість бронювання, послуг туроператора та самої поїздки склала 17 000 (сімнадцять тисяч 00 коп.) грн., які були сплачені в повному обсязі.

Підтвердженням договірних відносин є також Додаток № 1 до Договору на туристичне обслуговування № К592/180714-1 від 14.07.2018, в якому перелічені всі істотні умови туристичного туру, а саме: дата заїзду, дата від`їзду (кількість днів відпочинку), назва курорту та готелю, умови харчування та розташування, деталі транспортування, страхування, ім`я, прізвища та паспортні дані клієнтів.

Позивач зазначає, що, приїхавши до готелю, вона виявила, що на його території і в номерах була повна антисанітарія, прибирання не проводилось належним чином, на підлозі була пліснява та грибок, всюди брудно і не прибрано, меблі та сантехніка не були у належному гігієнічному стані, зламані та брудні, вхідні двері у номері булі зламані та вночі в номер поступало світло з коридору. Адміністрація готелю номер відмовились замінити у зв`язку з відсутністю вільних номерів. Також на території готелю не було власного пляжу і доводилось йти на пляж від прибережного ресторану, що не належить до комплексу готелю, купуючи щось на барі для користування пляжем. Номер знаходився на 8 (восьмому) поверсі і у той самий час не працював ліфт. До того ж, у номері було відсутнє гаряче водопостачання. Представник туроператора на моє звернення відмовився замінити готель.

Позивач вказує, що послуги туроператора були надані не належним чином, в вз`язку з чим крім матеріальної їй була завдана моральну шкоду, яка полягала в суттєвих емоційних стражданнях, пов`язаних з неналежним виконанням договору на туристичне обслуговування. Моральні страждання збільшувалися з кожним днем перебування у готелі. Крім того, вона так і не змогла відпочити протягом своєї відпустки.

Моральну шкоду позивач оцінює в розмірі 10 000, 00 грн.

На підставі ухвали Голосіївського районного суду м.Києва від 21.01.2019 р. було відкрито провадження у справі. Розгляд справи призначено за правилами загального позовного провадження. Відповідачам встановлено строк для подання відзиву.

10.06.2019 р. відповідачем ТОВ «Туристична Компанія «Анекс Тур» подано до суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач просить відмовити у задоволенні позову, оскільки інформація про готель повинна була бути надана Турагентом та містилась на сайті готелю, де зазначалось про відсутність власного пляжу. Категорію готелю визначається офіційними органами за місцем розташування готелю і Туроператор не впливає на зазначені обставини. Також відповідач зазначив, що не може відповідати за неякісне надання послуг та розміщення, оскільки такі претензії необхідно надавати компетентним органам країни розташування готелю. Відповідач вказує, що надані позивачем фото не є належними доказами у справі, оскільки не містять інформації щодо об`єкта доказування. Оскільки ТОВ «Туристична Компанія «Анекс Тур» були надані позивачу умови укладеного договору у задоволенні вимог позивача відповідач просить відмовити в повному обсязі.

Відповідачами ФОП « ОСОБА_2 та ТОВ «Мережа відпочинку «Поїхали з нами» подано спільний відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідачі просять відмовити у задоволенні позову, зазначаючи, що відповідачі не можуть нести солідарну відповідальність, позивачу була надана вся необхідна інформацію щодо умов проживання, умови проведення туру, перебування в країні призначення і позивач на них погодилась Відповідачі вказують, що відповідно до вимог Закону України «про туризм Туроператор несе відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договору на туристичне обслуговування, а отже вони не є належними відповідачами.

27.08.2020 р. судом закрито підготовче провадження.

В ході судового розгляду позивач та її представник підтримали позовні вимоги і обґрунтування позову в повному обсязі, просили його задовольнити, з підстав, зазначених в позовній заяві.

Представник відповідачів 1 та 3 заперечував проти задоволення позову з підстав, викладених у відзиві.

Представник відповідача 2 в судове засідання не з`явився, про місце і час судового розгляду був повідомлений належним чином, з клопотаннями про відкладення розгляду справи не звертався.

Вислухавши позивача та її представника, допитавши свідка, дослідивши докази, подані сторонами, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що 22.05.2018 року між Товариством з обмеженою відповідальністю Туристична Компанія «Анекс Тур» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Мережа відпочинку «Поїхали з нами» був укладений Договір №525А/18, відповідно до якого Турагент зобов`язується за винагороду надати послуги Відповідачу з реалізації Турпродукту шляхом укладення Договорів на туристичне обслуговування від імені, в інтересах та під контролем Відповідача, а також здійснювати фактичні дії, визначені Договором, із самостійним набором та комплектацією туристичних - груп.

14.07.2018 року між ФОП ОСОБА_2 та ОСОБА_1 був укладений Договір на туристичне обслуговування №К592/1807114-1.

Відповідно до п.1.2. Договору №525А/18, Турпродукт включає в себе: бронювання та продаж проїзних документів; забезпечення проживання; харчування; трансферів; екскурсійне обслуговування; страхування; інші послуги, передбачені уставними документами Туроператора. Дані послуги можуть бути замовлені Турагентом у будь-якій комбінації.

16.07.2018 року від Турагента надійшла заявка на бронювання №74805085, за допомогою системи „Aneхtour-on-line", яка містила інформацію про замовлений комплекс туристичних послуг. Турагент для туристів POLTAVETS SERHII, РОLТАVЕТS ОLENA, забронював авіаквитки Київ (26.07.2018)- Бодрум (02.08.2018) - Київ на чартерному рейсі, проживання в готелі «BLUE GREEN HOTEL 4 *» з 26.08.2018 по 02.08.2018, харчування, трансфер, страхування. Вартістю 13 953,06 грн.

Відповідно до п.3.3.1. Договору №525А/18 Турагент зобов`язаний до укладення договору на туристичне обслуговування надати Туристу інформацію, згідно ст.191, 20 ЗУ «Про туризм». Аналогічний пункт передбачений договором (п.4.1.1).

Інформація про готель «BLUE GREEN HOTEL4 *» була розміщена на сайті згідно якої було зазначено про відсутністю власного пляжу та користування будь-якими найближчими пляжами за відповідну оплату.

Відповідно до п.3.2.2. Договору №525А/18 Категорія готелю визначається офіційними органами країни розташування готелю.

Відповідно до п. 3.3.7. Договору №525А/18 Турагент зобов`язаний довести до відома Туристів, що відповідальність за перевезення, обслуговування в аеропорту, готельне обслуговування, страхування несуть відповідно Перевізник (договір перевезення/квиток), готель (договір про готельне обслуговування/ваучер), страхова компанія (договір страхування/страховий поліс).

Згідно до п. 5.3.7. Договору 525А/18 Туроператор не несе відповідальності за дії третіх осіб (засобів розміщення, підприємства громадського харчування, страхових компаній, транспортних компаній та ін.), а також за якість роботи третіх осіб, яку Туроператор не міг передбачити при організації Туру.

Пунктом 4.15 Договору № К592/180714-1 про туристичне обслуговування передбачено, що категорія готелю зазначається в Заявці відповідно до класифікації готелів, яка надається готелями чи туристичними компаніями-партнерами, що забезпечують обслуговування Туристів на території країни тимчасового перебування. Будь-які скарги та претензії Замовника та/або Туриста щодо невідповідності готелю зазначеній категорії (кількість зірок) Туроператором до розгляду не приймаються. Такі скарги та претензії необхідно надсилати відповідним компетентним органам країни розташування готелю, які надали відповідні офіційні сертифікати та призначили ту чи іншу категорію ( кількість зірок) даному готелю».

Відповідно п. 6.4. Договору № 525А/18 Туроператор не розглядає претензії Туриста щодо якості наданих послуг та/або невідповідності наданого Турпродукту сподіванням Туристів та/або відповідно за незадоволення від наданих послуг, що ґрунтуються на суб`єктивній оцінці Туриста цих послуг, а також за відсутності відповідних записів у туристичному ваучера, оскільки уява кожної конкретної особи носить особистий та суб`єктивний характер і не може відповідати загальноприйнятим нормам у тому числі затвердженим законодавством відповідної країни.

Вказаний пункт договору кореспондується з п. 4.13 Договору № К592/1807114-1 Туроператор не несе відповідальності за невідповідність будь- яких послуг Турпродукту невиправданим очікуванням, суб`єктивній оцінці та завищеним сподіванням Туриста.

В силу положень п. 4.18 Договору № К592/1807114-1 вказується на те, якщо є певні відхилення від угоджених умов туристичного обслуговування, але Турист скористався всіма послугами (не відмовився від них), то такі послуги вважаються узгодженими, наданими Туроператором та отриманими Туристом і кошти за ці послуги Туристу не повертаються.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про туризм» послугою вважається діяльність виконавця послуг з надання (передачі) споживачеві певного визначеного договором матеріального блага, що здійснюється за індивідуальним замовленням споживача для задоволення його особистих потреб. Договором є усний чи письмовий правочин між споживачем і виконавцем.

Згідно абз. 4 ст. 1 ЗУ «Про туризм» туристичний продукт - попередньо розроблений комплекс Туристичних послуг, який поєднує не менше ніж дві такі послуги, що реалізується або пропонується для реалізації за визначеною т і лою, до складу якого входять послуги перевезення, послуги розміщення та інші туристичні послуги, не пов`язані з перевезенням і розміщенням (послуги з організації відвідувань об`єктів культури, відпочинку та розваг, реалізації сувенірної продукції тощо).

Згідно зі ст.20 Закону України «Про туризм» за договором про туристичне обслуговування одна сторона (туроператор, турагент) за встановлену договором плату зобов`язується забезпечити надання за замовленням іншої сторони (туриста) комплексу туристичних послуг (туристичний продукт), а турист зобов`язується оплатити його.

Туроператор несе перед туристом відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договору на туристичне обслуговування, крім випадків, якщо: невиконання або неналежне виконання умов договору на туристичне обслуговування сталося з вини туриста; невиконання або неналежне виконання умов договору на туристичне обслуговування сталося з вини третіх осіб, не пов`язаних з наданням послуг, зазначених у цьому договорі, та жодна із сторін про їх настання не знала і не могла знати заздалегідь; невиконання або неналежне виконання умов договору на туристичне обслуговування сталося внаслідок настання форс-мажорних обставин або є результатом подій, які туроператор (турагент) та інші суб`єкти туристичної діяльності, які надають туристичні послуги, включені до туристичного продукту, не могли передбачити.

Договір на туристичне обслуговування може передбачати компенсацію у разі спричинення шкоди туристу невиконанням або неналежним виконанням туристичних послуг, включених до туристичного продукту, відповідно до міжнародних конвенцій, що регламентують надання таких послуг.

Права і обов`язки, відповідальність сторін та інші умови договору між туроператором і турагентом визначаються відповідно до загальних положень про агентський договір, якщо інше не передбачено договором, укладеним між ними, а також цим Законом.

Якість туристичних послуг має відповідати умовам договору на туристичне обслуговування, порядок і способи захисту порушених прав туристів визначаються Законом України «Про захист прав споживачів».

Відповідальність за шкоду, заподіяну життю, здоров`ю та майну туриста, встановлюється законом, якщо договором на туристичне обслуговування не передбачена більша відповідальність туроператора.

Відповідно до ст.30 Закону України «Про туризм» порушеннями законодавства в галузі туризму є порушення умов договору між туристом і суб`єктом туристичної діяльності з надання туристичних послуг.

Згідно зі ст.32 Закону України «Про туризм» за неналежне виконання своїх зобов`язань туроператор, турагент, інші суб`єкти туристичної діяльності несуть майнову та іншу відповідальність, визначену в договорі відповідно до чинного законодавства. Розмір майнової відповідальності туроператора, турагента чи іншого суб`єкта туристичної діяльності не може перевищувати фактично завданих замовнику збитків з їх вини.

Статтею 33 Закону України «Про туризм» встановлено, що суб`єкт туристичної діяльності, який порушив законодавство в галузі туристичної діяльності при наданні туристичної послуги, що завдало шкоду, зобов`язаний відшкодувати туристу збитки у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі.

Агентські відносини регулюються главою 31 ГК України, відповідно до ст.297 ГК України якого за агентським договором одна сторона (комерційний агент) зобов`язується надати послуги другій стороні (суб`єкту, якого представляє агент) в укладенні угод чи сприяти їх укладенню (надання фактичних послуг) від імені цього суб`єкта і за його рахунок. Агентський договір повинен визначати сферу, характер і порядок виконання комерційним агентом посередницьких послуг, права та обов`язки сторін, умови і розмір винагороди комерційному агентові, строк дії договору, санкції у разі порушення сторонами умов договору, інші необхідні умови, визначені сторонами.

Відповідно до ст.610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

За змістом ст.611 ЦК України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема: припинення зобов`язання внаслідок односторонньої відмови від зобов`язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору; відшкодування збитків та моральної шкоди.

Згідно зі ст.653 ЦК України, якщо договір змінений або розірваний у зв`язку з істотним порушенням умов договору однією зі сторін, друга сторона може вимагати відшкодування збитків, завданих зміною або розірванням договору.

Статтею 901 ЦК України визначено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.

Відповідно до ст.902 ЦК України виконавець повинен надати послугу особисто. У випадках, установлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним у повному обсязі перед замовником за порушення договору.

Тобто, майнову відповідальність несе суб`єкт туристичної діяльності, який порушив законодавство в галузі туристичної діяльності при наданні туристичної послуги, порушив умови договору між туристом і суб`єктом туристичної діяльності з надання туристичних послуг, та за вини якого замовнику (туристу) завдано збитків.

З огляду на викладене вимоги позивача до ФОП ОСОБА_2 та ТОВ «Мережа відпочинку» Поїхали з нами» не є обґрунтованими.

Згідно статті 12 ЦПК України, цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести ті обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 27 Постанови Пленуму ВСУ № 14 від 18.12.2009 року «Про судове рішення у цивільній справі» під час судового розгляду предметом доказування є факти, якими обґрунтовують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше юридичне значення для вирішення справи і підлягають встановленню при ухваленні рішення.

Як визначено в ст. 76 ЦПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст.77 ЦПК України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Відповідно до ст. 81 ЦПК кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів, а також інших випадків, передбачених цим Кодексом.

Позивачем не надано жодних доказів на підтвердження факту неналежного виконання ТОВ Туристична компанія «Анекс ТУР» умов договору на туристичне обслуговування.

Крім того, позивачем в ході розгляду справи не доведено, що саме з вини відповідачів їй була завдана моральна шкода.

Враховуючи викладене, суд не вбачає підстав для задоволення позову.

На підставі положень ст. 141 ЦПК України в зв`язку з відмовою у задоволенні позову судові витрати не підлягають відшкодуванню відповідачами.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 4, 12, 81, 82, 133, 141, 258, 259, 263-265, 266, 273 ЦПК України, суд

в и р і ш и в:

у задоволенні позову ОСОБА_1 до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 , Товариства з обмеженою відповідальністю «Туристична Компанія «Анекс Тур», товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа відпочинку «Поїхали з нами» про захист прав споживачів та відшкодування шкоди відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя О.О.Колдіна

Дата ухвалення рішення31.03.2021
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116014457
СудочинствоЦивільне
Сутьзахист прав споживачів та відшкодування шкоди

Судовий реєстр по справі —752/1055/19

Рішення від 31.03.2021

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О. О.

Рішення від 31.03.2021

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О. О.

Ухвала від 27.08.2020

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О. О.

Ухвала від 21.01.2019

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні