Рішення
від 14.11.2023 по справі 752/24313/21
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/24313/21

Провадження № 2/752/1604/23

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

14 листопада 2023 року Голосіївський районний суд м. Києва у складі:

головуючого судді Хоменко В.С.

при секретарі Павлюх П.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Голосіївського районного суду м. Києва цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Васильківської міської ради, Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Васильківської міської ради про припинення трудових відносин, стягнення заробітної плати та середнього заробітку за час вимушеного прогулу, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

у жовтні 2021 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Васильківської міської ради, Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Васильківської міської ради про припинення трудових відносин, стягнення заробітної плати та середнього заробітку за час вимушеного прогулу, зобов`язання вчинити певні дії, в якому просив з урахуванням збільшення позовних вимог:

- припинити трудові відносини між ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , та Васильківською міською радою, код ЄДРПОУ 34627780, у зв`язку із звільненням ОСОБА_1 з посади керівника (директора) Комунального підприємства «Центр розвитку будівництва та благоустрою «ЗДОРОВКА», код ЄДРПОУ 43829132, за власним бажанням;

- стягнути з Васильківської міської ради, код ЄДРПОУ 34627780, на користь ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , заборгованість за заробітною платою в сумі 388 000,00 грн.;

- стягнути з Васильківської міської ради, код ЄДРПОУ 34627780, на користь ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , середній заробіток за час вимушеного прогулу в з 15.07.2021 року по дату ухвалення судового рішення включно;

- зобов`язати Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Васильківської міської ради виключити відомості про ОСОБА_1 як керівника (директора) Комунального підприємства «Центр розвитку будівництва та благоустрою «ЗДОРОВКА», код ЄДРПОУ 43829132.

Позовні вимоги мотивував тим, що 21.09.2020 року Здорівською сільською радою Обухівського району Київської області (код ЄДРПОУ 04359264) зареєстровано Комунальне підприємство «Центр розвитку будівництва та благоустрою «ЗДОРОВКА» (скорочено КП «ЗДОРОВКА»).

Згідно з рішенням сесії Здорівської сільської ради Васильківського району Київської області від 25.11.2020 року № 600-62-VII на посаду директора КП «ЗДОРОВКА» його призначено на підставі контракту, укладеного з Здорівською сільською радою Васильківського району Київської області.

01.12.2020 року він приступив до виконання обов`язків директора КП «ЗДОРОВКА» відповідно до наказу № 6-к від 01.12.2020 року.

Відповідно до п. 8.3.1. статуту КП «ЗДОРОВКА» оплата праці та соціально- побутове забезпечення, права та обов`язки директора визначені контрактом, типова форма якого затверджена рішенням виконавчого комітету Здорівської сільської ради.

Вказав, що виконував свою роботу, покладену на нього Здорівською сільською радою,у відповідності до умов контракту. Відповідно до умов контракту йому призначено посадовий оклад у розмірі 19 400,00 грн., та доплати у розмірі 50% надбавки, 100%, що складає 29 100,00 грн.

Проте, за увесь час роботи Здорівською сільською радою не було виплачено жодної заробітної плати, що порушує умови контракту.

10.12.2020 року ним був надісланий лист під № 6 на адресу в.о. сільського голови - ОСОБА_2 з проханням профінансувати заробітну плату за 1 половину рудня 2020 року, строк виплати якої 13 числа поточного місяця в сумі 20 487,58 грн. (заробітна плата 16 793,10 грн. та нарахування на заробітну плату 3 694,48 грн.). Жодної відповіді не надходило.

28.12.2020 року ним був надісланий лист під № 8 на адресу В.о. сільського голови - Кобзар О.М. з проханням профінансувати заробітну плату за грудень місяць 2020 року, строк виплати якої 29 числа поточного місяця в сумі 45 964,73 грн. (заробітна плата 35 872,73 грн. та нарахування на заробітну плату 10 092,00 грн.).

01.04.2021 року Головним бухгалтером Здорівської сільської ради - ОСОБА_3 було направлено відповідь під № 2/02-12 на запит, у якій значиться, що Здорівська сільська рада направляла відповідні фінансові документи щодо виплати заробітної плати до Васильківського управління Державної казначейської служби України Київської області далі - Васильківське управління ДКСУ, Здорівська сільська рада не отримала жодної відповіді від Васильківського управління ДКСУ станом на 04.01.2021 року, про що значиться у листі № 2/02-12.

Відповіддю від 21.12.2020 року на адвокатський запит Васильківська управління ДКСУ повідомила, що відповідно до пп. 1 п. 61 розділу V «Прикінцевих і перехідних положень» Закону України від 17.11.2020 року № 1009-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» чітко регламентовано, що у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі-розформовані територіальні громади).

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 року № 715-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження території територіальних громад Київської області» до складу сформованої Васильківської територіальної громади ввійшло 12 розформованих територіальних громад, в тому числі Здорівська територіальна громада, очолювана в.о. сільського голови Кобзар О.М.

Також, на підставі пп.4 п.2 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 16.04.2020 року № 562 «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення території та адміністративних центрів територіальних громад» повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, старост сіл, селищ територіальних громад, які увійшли до складу територіальних громад, території яких затверджено Кабінетом Міністрів України на підставі цього Закону, припиняються в день набуття повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних на перших міських виборах у 2020 році.

01.12.2020 року відбулася перша сесія Васильківської міської ради VIII скликання Обухівського району Київської області, на якій набули повноваження новообраний Васильківський міський голова Н. Баласинович та новообрана Васильківська міська рада.

Згідно розпорядження Васильківської міської ради від 01.12.2020 року № 1-Р ОСОБА_4 , приступила до виконання повноважень Васильківського міського голови з 01.12.2020 року.

Відповідно до рішення третьої позачергової сесії восьмого скликання Васильківської міської ради Київської області (далі - Васильківська міськрада) № 07- 03п/ч-VIII від 24.12.2020 року почата процедура реорганізації Здорівської сільської ради Обухівського району Київської області шляхом приєднання до Васильківської міської ради (код ЄДРПОУ 34627780). Відповідно до п.2 цього рішення, Васильківська міська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Здорівської сільської ради.

У зв`язку з цим ним було прийнято рішення звільнитися з посади директора КП «ЗДОРОВКА».

15.07.2021 року ним було складено заяву про звільнення за власним бажанням відповідно до ч. 1 ст. 38 КЗпП та у зв`язку з порушенням роботодавцем умов п.5.4.1. контракту -«У випадку систематичного невиконання Роботодавцем своїх обов`язків за Контрактом ...».

Відповідно до ч. 1 ст. 38 КЗпП працівник має право розірвати трудовий договір, укладений на невизначений строк, попередивши про це власника або уповноважений ним орган письмово за два тижні. У разі, коли заява працівника про звільнення з роботи за власним бажанням зумовлена неможливістю продовжувати роботу з поважних причин, власник або уповноважений ним орган повинен розірвати трудовий договір у строк, про який просить працівник. Крім того, ч. З ст. 38 КЗпП передбачено, що працівник має право у визначений ним строк розірвати трудовий договір за власним бажанням, якщо власник або уповноважений ним орган не виконує законодавство про працю, умови колективного чи трудового договору.

Отже трудовий контракт Позивача можна вважати розірваним від 30.07.2021 року.

15.07.2021 року Васильківською міськрадою було отримано відповідну заяву про звільнення, про що свідчить відмітка з датою отримання.

Однак, ним було отримано відповідь виконавчого комітету Васильківської міськради № 467/02.01-13 від 29.07.2021 року, у якій Васильківська міськрада заперечує наявність правовідносин з КП «ЗДОРОВКА».

На момент подання цієї позовної заяви йому не виплачено жодної заробітної плати, починаючи від моменту укладення контракту. За час перебування на займаній посаді утворилася заборгованість по заробітній платі, розмір якої передбачено Главою 3 трудового контракту. Відповідно до умов контракту за виконання обов`язків, передбачених цим контрактом, керівнику нараховується заробітна плата із встановлених йому: розміру посадового окладу, який складає 19 400,00 грн.; доплати, 50% надбавки, премія 100% у розмірі 29 100,00 грн. та ін.

Вказав, що перебував па посаді директора КП «ЗДОРОВКА» з 01.12.2020 року до 30.07.2021 року.

Враховуючи вищевикладене заборгованість Васильківської міськради перед ним за заробітною платою складає (19 400,00 грн. + 29 100,00 грн.) х 8 місяців = 388 000,00 грн.

Крім того, відповідно до ст. 117 КЗпП України він має право на виплату середнього заробітку за весь час затримки по день фактичного розрахунку. Розрахунок середнього заробітку виконується відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 100 про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати (далі - Порядок).

Середньоденна його заробітна плата складає 67 900,00 грн. / 44 робочі дні = 1 543,18 грн. На момент складання цієї позовної заяви (29.09.2021 року) кількість робочих днів за час вимушеного прогулу складає 50 днів, відповідно сума невиплаченої заробітної плати за час вимушеного прогулу складає 1543,18 грн. х 50 днів = 77159,00 грн.

Також, зазначив, що у своїй заяві про звільнення від 15.07.2021 року він просив внести відповідні відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Васильківською міськрадою відповідне прохання було проігноровано.

Оскільки Васильківська міськрада заперечує наявність правовідносин з КП «ЗДОРОВКА», тому виникла необхідність зобов`язати Васильківську районну державну адміністрацію, оскільки саме нею проводилися реєстраційні дії, виключити відомості про нього як керівника КП «ЗДОРОВКА».

Зазначив, що бездіяльність Васильківської міськради призвела до порушення його трудових прав, оскільки він позбавлений можливості вільно обирати працю.

Ухвалою судді Голосіївського районного суду м. Києва Хоменко В.С. від 11.10.2021 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче судове засідання (а.с. 52-53).

Ухвалою суду від 08.02.2023 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (а.с. 146).

В судовому засіданні представник позивача - Скрипко Є.В. позовні вимоги з урахуванням збільшення підтримав, просив їх задовольнити в повному обсязі.

Представники відповідача Васильківської міської ради - Шестаков Ю.В., Борковська С.П. в судовому засіданні проти позову заперечили, просили відмовити у його задоволенні, врахувавши всі обставини, викладені у письмових заявах по суті спору, що долучені до матеріалів справи (а.с. 63-68, 101-108, 116-121, 156-177).

Відповідач Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Васильківської міської ради надав заяву про розгляд справи за його відсутності (а.с. 72-74).

Заслухавши представників сторін, дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, суд дійшов наступного.

З матеріалів справи вбачається, що згідно статуту Комунального підприємства «Центр розвитку будівництва та благоустрою «ЗДОРОВКА», затвердженого рішенням Здорівської сільської ради Обухівського району Київської області від 08.09.2020 року № 559-58-ІV, засновником та власником підприємства є територіальна громада села Здорівка в особі Здорівської сільської ради Обухівського району Київської області (а.с. 16-29).

Відповідно до Статуту комунального підприємства підприємство є юридичною особою, має юридичну адресу, самостійний баланс, рахунки в банках, гербову печатку, фірмові бланки тощо.

Підприємство самостійно здійснює свою господарську діяльність на принципах господарського розрахунку, несе відповідальність за наслідки цієї діяльності перед засновником (власником), за виконання взятих на себе зобов`язань перед трудовим колективом і партнерами за укладеними договорами, перед бюджетом, банками та фінансовими установами відповідно до чинного законодавства України (п. 6.1. Статуту).

Згідно з п. п. 8.3., 8.3.1 Статуту управління діяльністю підприємства здійснюється директором. Призначення та звільнення на посаду директора підприємства здійснюється відповідно до Положення «Про порядок призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств, установ, організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади села Здорівка», затвердженого рішенням Здорівської сільської ради, п. 10 с. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Оплата праці та соціально побутове забезпечення, права та обов`язки директора визначені контрактом, типова форма якого затверджена рішенням виконавчого комітету Здорівської сільської ради.

Рішенням № 600-62-VII 62 сесії VII скликання Здорівської сільської ради Обухівського району Київської області від 25.11.2020 року звільнено з 25.11.2020 року ОСОБА_5 з посади директора Комунального підприємства «Центр розвитку будівництва та благоустрою «ЗДОРОВКА» за згодою сторін; зобов`язано головного бухгалтера КП «ЗДОРОВКА» провести повний розрахунок з ОСОБА_5 відповідно до вимог чинного законодавства України; призначено ОСОБА_1 на посаду директора Комунального підприємства «Центр розвитку будівництва та благоустрою «ЗДОРОВКА» з 25.11.2020 року, приступити до роботи з 01.12.2020 року згідно підписаного контракту (а.с. 15).

У відповідності до ч. 1 ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Відповідно до ст. 43 Конституції України, кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.

Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб.

У випадку порушення вказаних прав особа має право звернутися до суду за їх захистом.

Правові засади і гарантії здійснення громадянами права розпоряджатися своїми здібностями до продуктивної і творчої праці визначено КЗпП України.

При цьому, Кодекс законів про працю України є спеціальним нормативно-правовим актом, який регулює правовідносини, що виникають у сфері трудового права, та визначає, зокрема, основні трудові права громадянина, до яких і належить право на звернення до суду про вирішення спору.

Згідно зі ст. 2 КЗпП України, право громадян України на працю, - тобто на одержання роботи з оплатою праці не нижче встановленого державою мінімального розміру, - включаючи право на вільний вибір професії, роду занять і роботи, забезпечується державою.

Працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою.

Згідно зі ст. 21 КЗпП України, трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Відповідно до ст. 24 КЗпП України, трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. При укладенні трудового договору громадянин зобов`язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров`я та інші документи.

Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, за трудовим договором працівника приймають на роботу (посаду), включену до штату підприємства, для виконання певної роботи (певних функцій) за конкретною кваліфікацією, професією, посадою. Працівникові гарантується заробітна плата, встановлені трудовим законодавством гарантії, пільги, компенсації тощо.

Частиною 3 ст. 21 КЗпП України передбачено, що особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов`язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін. Сфера застосування контракту визначається законами України.

01.12.2020 року між Здорівською сільською радою Обухівського району Київської області (Роботодавець) та ОСОБА_1 було укладено контракт, відповідно до якого позивача ОСОБА_1 призначено на посаду директора Комунального підприємства «Центр розвитку будівництва та благоустрою «ЗДОРОВКА» (а.с. 10-13). Термін дії контракту не визначений (п. 6.1).(т.1 а.с.58-60).

Згідно з п. п. 1.1. -1.4. зазначеного контракту, керівник зобов`язується безпосередньо і через адміністрацію Підприємства здійснювати поточне управління (керівництво) Підприємством, забезпечувати його високоприбуткову діяльність, ефективне використання і збереження закріпленого за Підприємством комунального майна, а Роботодавець зобов`язується створювати належні умови для ; матеріального забезпечення та організації праці Керівника. На підставі цього Контракту виникають трудові відносини між Керівником Підприємства та Роботодавцем. Керівник, який уклав цей Контракт, є повноважним представником Підприємства під час реалізації повноважень, функцій, обов`язків Підприємства, передбачених актами законодавства України, Статутом Підприємства, іншими нормативними документами. Керівник підпорядкований, підзвітний та підконтрольний Роботодавцю або уповноваженому ним органу у межах, встановлених законодавством України, Статутом Підприємства та цим Контрактом.

Згідно п. 2.1. контракту керівник здійснює поточне (оперативне) керівництво Підприємством, організовує його виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання завдань Підприємства, передбачених законодавством України, Статутом Підприємства та цим Контрактом.

Згідно п. 2.2. контракту Роботодавець або уповноважений ним орган:

2.2.1.Здійснює контроль за дотриманням Керівником Статуту Підприємства та умов цього Контракту.

2.2.2.Здійснює контроль за ефективним використанням та збереженням закріпленого за Підприємством комунального майна.

2.2.3.Здійснює фінансовий контроль за виробничо-господарською діяльністю Підприємства.

2.2.4. Затверджує фінансовий план та план розвитку Підприємства.

2.2.5.Звільняє керівника у разі закінчення Контракту, достроково за вимогою Керівника, або достроково за власним рішенням з підстав визначених Контрактом, а також у випадку порушень законодавства України та умов Контракту.

2.2.6.Заслуховує звіти про результати роботи Підприємства Керівника.

2.2.7.Вимагає від Керівника Підприємства необхідну інформацію та звіти про результати роботи Підприємства та Керівника.

2.2.8.Не втручається в оперативну діяльність Керівника Підприємства, яка не суперечить чинному законодавству України.

Відповідно до п. 2.3. контракту Керівник має право:

2.3.1.Діяти від імені Підприємства, представляти його інтереси у відносинах із вітчизняними та іноземними підприємствами й організаціями, установами, органами державної влади і місцевого самоврядування, здійснювати добір працівників Підприємства в порядку, визначеному законодавством України.

2.3.2.Укладати контракти, договори, у тому числі трудові.

2.3.3. Видавати довіреності, відкривати у банківських (фінансових) установах рахунки.

2.3.4.Розпоряджатися коштами Підприємства.

2.3.5.Видавати накази, обов`язкові для всіх працівників Підприємства.

2.3.6.Вживати заходів заохочення і накладати дисциплінарні стягнення на працівників Підприємства відповідно до чинного законодавства України.

2.3.7.Вирішувати інші питання, віднесені законодавством України, Роботодавцем або уповноваженим ним органом, Статутом Підприємства і цим Контрактом до повноважень Керівника.

Згідно п. 2.4. контракту Керівник зобов`язується:

2.4.1.Забезпечувати виконання затвердженого Роботодавцем або уповноваженим органом фінансового плану та плану розвитку Підприємства.

2.4.2.Забезпечувати додержання прав працівників, гарантованих законодавством України про працю.

2.4.3.Забезпечувати своєчасне й повне внесення платежів до бюджету, включаючи внески до Пенсійного фонду України, та недопущення заборгованості з виплати заробітної плати.

2.4.4.Виконувати розпорядження та накази Роботодавця або уповноваженого ним органу.

2.4.5. Забезпечувати оприлюднення достовірної інформації про діяльність Підприємства, обов`язковість оприлюднення якої передбачена законодавством України.

2.4.6. Забезпечити проведення колективних переговорів щодо укладення колективного договору у порядку, передбаченому Законом України «Про колективні договори і угоди».

2.5. Керівник що кварталу подає Роботодавцю, з яким укладено цей Контракт, звіт керівника комунального підприємства про виконання показників ефективності використання комунального майна і прибутку, а також майнового стану підприємства.

Розділом 3 контракту визначено умови матеріального забезпечення працівника.

Так, згідно п. 3.1. контракту оплата праці та соціальне-побутове забезпечення Керівника Підприємства здійснюється згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19.05.1999 року № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об`єднань державних підприємств» (зі змінами), галузевими генеральними угодами, колективними договорами.'

За виконання обов`язків, передбачених цим контрактом, керівнику нараховуються заробітна плата зі встановлених йому: розмір посадового окладу, який складає 19 400,00 грн. (заробітна плата підлягає індексації та компенсації згідно з чинним законодавством України); доплати 50% надбавка, премія 100% у розмірі 29 100,00 грн. (п. п. 3.2.1., 3.2.2. контракту).

Згідно наказу Комунального підприємства «Центр розвитку будівництва та благоустрою «ЗДОРОВКА», від 01.12.2020 року № 6-К ОСОБА_1 приступив до виконання обов`язків директора КП «ЗДОРОВКА» з 01.12.2020 року (а.с. 14).

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КЗпП України заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Частиною 3 вказаної статті передбачено, що питання державного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначається цим Кодексом, Законом України «Про оплату праці» та іншими нормативно-правовими актами.

За положеннями ст. 2 Закону України «Про оплату праці» заробітна плата це - винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов`язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

Згідно з ч.1 ст. 21 Закону України «Про оплату праці» працівник має право на оплату своєї праці відповідно до актів законодавства і колективного договору на підставі укладеного трудового договору.

Частиною 5 ст. 97 КЗпП України передбачено, що оплата праці працівників здійснюється в першочерговому порядку. Всі інші платежі здійснюються власником або уповноваженим ним органом після виконання зобов`язань щодо оплати праці.

Відповідно до ст. 24 КЗпП України заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів - представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата.

Відповідно до ст.116 КЗпП України, при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред`явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про суми, нараховані та виплачені працівникові при звільненні, із зазначенням окремо кожного виду виплати (основна та додаткова заробітна плата, заохочувальні та компенсаційні виплати, інші виплати, на які працівник має право згідно з умовами трудового договору і відповідно до законодавства, у тому числі при звільненні) роботодавець повинен письмово повідомити працівника в день їх виплати.

Відповідно до ст. 117 КЗпП України, у разі невиплати з вини роботодавця належних звільненому працівникові сум у строки, визначені статтею 116 цього Кодексу, при відсутності спору про їх розмір підприємство, установа, організація повинні виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку, але не більш як за шість місяців.

10.12.2020 року КП «ЗДОРОВКА» надісланий лист під № 6 за підписом ОСОБА_1 на адресу в.о. сільського голови - ОСОБА_2 з проханням профінансувати заробітну плату за 1 половину рудня 2020 року, строк виплати якої 13 числа поточного місяця в сумі 20 487,58 грн. (заробітна плата 16 793,10 грн. та нарахування на заробітну плату 3 694,48 грн.). (а.с. 30).

28.12.2020 року КП «ЗДОРОВКА» надісланий лист під № 8 за підписом ОСОБА_1 на адресу в.о. сільського голови - ОСОБА_2 з проханням профінансувати заробітну плату за грудень місяць 2020 року, строк виплати якої 29 числа поточного місяця в сумі 45 964,73 грн. (заробітна плата 35 872,73 грн. та нарахування на заробітну плату 10 092,00 грн.) (а.с. 31).

Листом № 2/02-12 від 04.01.2021 року Здорівської сільської ради за підписом / Головний бухгалтер Здорівської сільської ради Пеліна О.М. повідомлено, що Здорівська сільська рада направляла відповідні фінансові документи щодо виплати заробітної плати до Васильківського управління Державної казначейської служби України Київської області далі - Васильківське управління ДКСУ. Здорівська сільська рада не отримала жодної відповіді від Васильківського управління ДКСУ станом на 04.01.2021 року, про що значиться у листі № 2/02-12 (а.с. 32).

Відповіддю від 21.12.2020 року на адвокатський запит Васильківська управління ДКСУ повідомила, що відповідно до пп. 1 п. 61 розділу V «Прикінцевих і перехідних положень» Закону України від 17.11.2020 року № 1009-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» чітко регламентовано, що у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі-розформовані територіальні громади).

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 року № 715-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження території територіальних громад Київської області» до складу сформованої Васильківської територіальної громади ввійшло 12 розформованих територіальних громад, в тому числі Здорівська територіальна громада, очолювана в.о. сільського голови Кобзар О.М.

Також, на підставі пп.4 п.2 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 16.04.2020 року № 562 «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення території та адміністративних центрів територіальних громад» повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, старост сіл. селищ територіальних громад, які увійшли до складу територіальних громад, території яких затверджено Кабінетом Міністрів України на підставі цього Закону, припиняються в день набуття повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних на перших міських виборах у 2020 році.

01.12.2020 року відбулася перша сесія Васильківської міської ради VIII скликання Обухівського району Київської області, на якій набули повноваження новообраний Васильківський міський голова Н. Баласинович та новообрана Васильківська міська рада.

Згідно розпорядження Васильківської міської ради від 01.12.2020 року № 1-Р ОСОБА_4 , приступила до виконання повноважень Васильківського міського голови з 01.12.2020 року.

На підставі вищевказаного, управління Казначейства приймає до виконання документи за підписом Васильківського міського голови Н.Баласинович.

Крім того, відповідь на лист Здорівської сільської ради від 01.12.2020 року № 287/02-12 було отримано співробітником Здорівської сільської ради 14.12.2020 року.

Також повідомлено, що до управління Казначейства не надходило листів від ОСОБА_6 чи від будь-якої іншої особи із забороною виконувати платіжні доручення, які надходять від Здорівської сільської ради (а.с. 33-34).

Отже, з наведеного суд надходить до висновку про те, що умови оплати праці директора КП «ЗДОРОВКА» чітко визначені Статутом цього підприємства, згідно з якими оплата праці директору підприємства здійснювалась самим підприємством, керівником якого є ОСОБА_1 .

Пунктом 1.6. Статуту передбачено, що підприємство підконтрольне та підзвітне виконавчому комітету Здорівської сільської ради, однак до повноважень останньої не відноситься нарахування та виплата заробітної плати директору підприємств за наведених вище обставин.

Вказане також підтверджується тим, що рішенням № 600-62-VII 62 сесії VII скликання Здорівської сільської ради Обухівського району Київської області від 25.11.2020 року, на чинності якого зауважив представник позивача в судовому засіданні, яким звільнено попереднього директора КП «Здоровка» ОСОБА_5 з посади директора Комунального підприємства «Центр розвитку будівництва та благоустрою «ЗДОРОВКА» за згодою сторін та призначено ОСОБА_1 на посаду директора Комунального підприємства «Центр розвитку будівництва та благоустрою «ЗДОРОВКА» з 25.11.2020 року, приступити до роботи з 01.12.2020 року згідно підписаного контракту; саме зобов`язано головного бухгалтера саме КП «ЗДОРОВКА» провести повний розрахунок з ОСОБА_5 відповідно до вимог чинного законодавства України.

Окрім того, позивачем як директором підприємства, який здійснює контроль за його господарською діяльністю, в ході розгляду справи в розрізі положень ст. ст. 76-81 ЦПК України не було надано доказів на підтвердження його вимог щодо наявності заборгованості по заробітній платі, її невиплати, що тягне за собою виплату середнього заробітку, хоча він наділений повним обсягом повноважень для цього як відповідно до статуту, так і до чинного законодавства України.

В судовому засіданні представник позивача не зміг пояснити, чи працює КП «ЗДОРОВКА», чи працює там хтось, окрім позивача.

Позивачем не надано на штатного розпису підприємства, ні відомостей про нарахування заробітної плати по підприємству, ні відомостей про перерахування до бюджету податків та інших обов`язкових платежів, хоча статутом підприємства на нього покладений такий обов`язок, так само як і обов`язок по забезпеченню своєчасної виплати заробітної плати.

Належних та допустимих доказів того, що джерелом оплати праці керівника КП «ЗДОРОВКА» є кошти місцевого бюджету, матеріали справи не місять та позивачем на обґрунтування свої позиці не надано.

Відповідно до ст. 47 КЗпП України власник або уповноважений ним орган зобов`язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в ст. 116 цього Кодексу.

Матеріалами справи встановлено, що відповідачем не проводила нарахування та виплату позивачу заробітної плати за весь його період роботи на посаді директора КП «ЗДОРОВКА», оскільки нарахування та виплата йому заробітної плати проводилась самим підприємством, про що позивачу відомо, виходячи з умов контракту та положень статут підприємства.

Окрім цього, відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладено на керівника підприємства. тому посилання позивача на те, що трудова книжка перебуває у відповідача, судом оцінюється критично та не приймається до уваги.

Тому, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 в частині стягнення з Васильківської міської ради, код ЄДРПОУ 34627780, на користь ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , заборгованості за заробітною платою в сумі 388 000,00 грн. та середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Щодо припинення трудових відносин у зв`язку із звільненням ОСОБА_1 , то суд зазначає наступне.

Як встановлено в ході розгляду справи, відповідно до рішення третьої позачергової сесії восьмого скликання Васильківської міської ради Київської області (далі - Васильківська міськрада) № 07- 03п/ч-VIII від 24.12.2020 року почата процедура реорганізації Здорівської сільської ради Обухівського району Київської області шляхом приєднання до Васильківської міської ради (код ЄДРПОУ 34627780). Відповідно до п. 2 цього рішення, Васильківська міська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Здорівської сільської ради (а.с. 35-43).

15.07.2021 року ОСОБА_1 до Васильківської міської ради подано заяву про звільнення за власним бажанням відповідно до ч. 1 ст. 38 КЗпПУ та у зв`язку з порушенням роботодавцем умов п. 5.4.1. контракту - «у випадку систематичного невиконання Роботодавцем своїх обов`язків за Контрактом ...» (а.с. 44).

Листом виконавчого комітету Васильківської міськради № 467/02.01-13 від 29.07.2021 року ОСОБА_1 повідомлено про відсутність правових підстав у Васильківського міського голови для видання розпорядження про звільнення ОСОБА_1 з посади директора КП «ЗДОРОВКА» через не існування відносин між КП та Васильківською міською радою (а.с. 45).

Згідно даних https://opendatabot.ua/c/43829132 власником КП «ЗДОРОВКА» є Здорівська сільська рада.

Встановлення факту наявності трудових відносин між робітником і роботодавцем можливе при встановленні виконання робітником трудових функцій, підпорядкування робітника правилам внутрішнього трудового розпорядку, забезпечення робітнику умов праці та виплати винагороди за виконану роботу.

Подібні за змістом висновки містяться у постановах Верховного Суду від 06.04.2020 року у справі № 462/7621/15-ц, від 24.11.2021 року у справі №361/3422/19.

Реалізація принципу змагальності в цивільному процесі та доведення сторонами перед судом переконливості поданих доказів є конституційною гарантією (ст. 129 Конституції України).

Відповідно до ч. 1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи (ч. 1 ст. 76 ЦПК України).

Згідно з ч. 1 ст. 80 ЦПК України достатніми є докази, які в своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Відповідно до ст. 89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Факту наявності трудових відносин між позивачем і відповідачем в ході розгляду справи судом не встановлений.

Тому, вимога про припинення трудових відносини між ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , та Васильківською міською радою, код ЄДРПОУ 34627780, у зв`язку із звільненням ОСОБА_1 з посади керівника (директора) Комунального підприємства «Центр розвитку будівництва та благоустрою «ЗДОРОВКА», код ЄДРПОУ 43829132, за власним бажанням, також задоволенню не підлягає.

Вимога про зобов`язання Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Васильківської міської ради виключити відомості про ОСОБА_1 як керівника (директора) Комунального підприємства «Центр розвитку будівництва та благоустрою «ЗДОРОВКА», код ЄДРПОУ 43829132, є похідною від вимоги про припинення повноважень директора товариства, тому також задоволенню не підлягає.

Згідно ч. 1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Статтею 89 ЦПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Відповідно до ч. 1 ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Відповідно до ч. 1 ст. 16 ЦК України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого права.

У ч. 3 ст. 2 ЦПК України однією з основних засад (принципів) цивільного судочинства визначено принцип змагальності сторін, сутність якого розкрита у ст. 12 цього Кодексу.

Відповідно до ч. ч. 3, 4 ст. 12 ЦПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом; кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Принцип змагальності забезпечує повноту дослідження обставин справи. Цей принцип передбачає покладання тягаря доказування на сторони. Одночасно цей принцип не передбачає обов`язку суду вважати доведеною та встановленою обставину, про яку сторона стверджує. Така обставина підлягає доказуванню таким чином, аби задовольнити, як правило, стандарт переваги більш вагомих доказів, тобто коли висновок про існування стверджуваної обставини з урахуванням поданих доказів видається більш вірогідним, ніж протилежний.

В ході розгляду справи достовірно не встановлено, що наявність обставин, яким позивач обґрунтував свої позовні вимоги.

Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги всі встановлені судом факти і відповідні їм правовідносини, належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок у їх сукупності, виходячи і принципу диспозитивності цивільного судочинства, закріпленого ст. 12 ЦПК України, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову.

Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (SERYAVINANDOTHERS v. UKRAINE, № 4909/04, § 58, ЄСПЛ, від 10.02.2010 року).

Питання судових витрат слід вирішити відповідно до ст. 141 ЦПК України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 12-13, 77-81, 141, 211, 228, 235, 258-259, 352, 354 ЦПК України, суд, -

У Х В А Л И В:

у задоволенні позову ОСОБА_1 до Васильківської міської ради, Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Васильківської міської ради про припинення трудових відносин, стягнення заробітної плати та середнього заробітку за час вимушеного прогулу, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя В.С. Хоменко

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.11.2023
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116014506
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них

Судовий реєстр по справі —752/24313/21

Ухвала від 20.06.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Рейнарт Ійя Матвіївна

Ухвала від 28.05.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Рейнарт Ійя Матвіївна

Ухвала від 28.05.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Рейнарт Ійя Матвіївна

Ухвала від 27.05.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Рейнарт Ійя Матвіївна

Ухвала від 19.03.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Рейнарт Ійя Матвіївна

Ухвала від 13.02.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Рейнарт Ійя Матвіївна

Ухвала від 29.01.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Рейнарт Ійя Матвіївна

Рішення від 14.11.2023

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Хоменко В. С.

Рішення від 14.11.2023

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Хоменко В. С.

Ухвала від 07.11.2023

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Хоменко В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні