Справа № 761/23530/23
Провадження № 3/761/5320/2023
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 листопада 2023 року м. Київ
Суддя Шевченківського районного суду міста Києва Глянь О.С., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з Координаційно-моніторингової митниці про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина Республіки Польща, адреса: АДРЕСА_1, персональний номер НОМЕР_1 ,
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,-
В С Т А Н О В И В :
У провадження судді надійшов адміністративний матеріал про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Встановлено, 02.10.2022 на митну територію України з території Республіки Польща через пункт пропуску "Устилуг-Зосин" митного посту "Устилуг" Волинської митниці на адресу Благодійної організації "Благодійний фонд "КОНТЕНЕНТ" (вул. Прогресу, буд. 7, офіс 8, м. Луцьк, Луцький район, Волинська область, ЄДРПОУ 44820413) в якості гуманітарної допомоги громадянином Республіки Польща ОСОБА_1 ввезено товар "вантажний автомобіль, що був у використанні; марка - DAIMLERCHRYSLER SPRINTER 213CDI; номер кузова НОМЕР_2 , двигун - дизель, робочий об`єм двигуна - 2148; 95 kW; календарний рік виготовлення- 2002". Митний кордон України зазначений транспортний засіб перетинав з реєстраційними номерами знаками Республіки Польща - НОМЕР_4.
Пропуск вантажу гуманітарна допомога на митну територію України здійснено у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (далі - Постанова) шляхом надання до митного оформлення громадянином Республіки Польща ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови. Також до митного оформлення подано лист отримувача гуманітарної допомоги Благодійної організації «Благодійний фонд «КОНТЕНЕНТ» (ЄДРПОУ 44820413) від 01.10.2022 № 74.
У Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою громадянином Республіки Польща ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) відправником товару зазначено LANGENFELD (40764, RIMEINLAND), фактичним місцем призначення розвантаження вантажу - 1 окрему танкову бригаду військової частини НОМЕР_3 .
Під час перевірки законності ввезення на митну територію України транспортного засобу заявленого як гуманітарна допомога, Координаційно-моніторинговою митницею (далі - митниця) виявлено невідповідності, які можуть свідчити про порушення декларантом законодавства про гуманітарну допомогу та законодавства з питань митної справи.
З відкритих джерел інформації митницею встановлено, що Благодійна організація «Благодійний фонд «КОНТЕНЕНТ» (ЄДРПОУ 44820413) зареєстрована 19.07.2022 за юридичною адресою: вул. Прогресу, буд. 7, офіс 8, м. Луцьк, Луцький район, Волинська область. Директором даної юридичної особи є ОСОБА_3 .
Під час перевірки даних Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги встановлено, що Благодійна організація «Благодійний фонд «КОНТЕНЕНТ» (ЄДРПОУ 44820413) не внесена до даного реєстру.
З метою перевірки законності ввезення товарів на митну територію України 03.01.2023 Державною митною службою України за ініціативи Координаційно-моніторингової митниці Держмитслужби направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 08-1/26-04/11/35).
20.02.2023 до митниці надійшла відповідь від митних органів Польської Республіки (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 17.02.2023 № 26/26-04/7.9/338) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний корон України гуманітарної допомоги на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «КОНТЕНЕНТ» (ЄДРПОУ 44820413).
За інформацією митних органів Республіки Польщі, 02.10.2022 транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_4 перетнув українсько-польський кордон через пункт пропуску Зосин в напрямку виїзд по смузі пасажирського руху, в зв`язку з чим у них відсутня будь-яка документація стосовно вивезення вказаного транспортного засобу.
Виходячи з зазначеного, громадянин Республіки Польща ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) виїхав з території Республіки Польща за спрощеною процедурою перетину кордону без заявлення будь-яких відомостей щодо мети перетину кордону, а на території України заявив товар як гуманітарну допомогу.
21.02.2023 на адресу Міністерства оборони України військової частини НОМЕР_3 митницею направлено лист № 7.9-2/20-5/8.2./419, з метою підтвердження замовлення/отримання вищезгаданого транспортного засобу.
Листом від 14.03.2023 № 763/1311 командуванням логістики Командування Сухопутних військ Збройних Сил України повідомлено митницю, що станом на 13.03.2023 Благодійною Організацією «Благодійний фонд «КОНТЕНЕНТ» для потреб військової частини НОМЕР_3 вищезгаданий транспортний засіб не передавався та на обліку зазначеної військової частини не рахується.
Листом від 09.03.2023 № 909/58 військова частина НОМЕР_3 Міністерства оборони України повідомила митницю, що вищезгаданий транспортний засіб не замовляла, з представниками Благодійної Організації «Благодійний фонд «КОНТЕНЕНТ» не спілкувалась, транспортний засіб не отримувала та не обліковувала.
З метою встановлення вартості ввезеного на митну територію України громадянином Республіки Польща ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) товару 21.03.2023 митницею направлено запит до Волинської митниці №7.9-1/7.9-20-1/7/692.
22.03.2023 Волинська митниця листом №7.3-15/3151 надіслала розрахунки вартості товару з врахуванням цінової інформації.
Згідно інтернет - сайту www.mobile.de стартова вартість на подібні транспортні засоби станом на 22.03.2023 становить 2900 євро (згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товару через митний кордон України (02.10.2022) становить 103 127,19 грн.
Таким чином, дії громадянина Республіки Польща ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) призвели до переміщення товару загальною вартістю 103 127,19 грн. (згідно з курсом НБУ на дату переміщення 02.10.2022) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо отримувача товарів.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, повідомлений належним чином про розгляд справи, що підтверджується заявою його представника - адвоката Мартинюка С.І. про вступ у справу.
В судовому засіданні представник Координаційно-моніторингової митниці надав пояснення, посилаючись на обставини викладені у протоколі.
Заслухавши представника Координаційно-моніторингової митниці, дослідивши матеріали справи, суддя дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
За змістом ст. 483 МК України об`єктивна сторона складу даного правопорушення характеризується діями, що направлені на переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.
Згідно з п.4 постанови судам необхiдно враховувати, що документами, що мiстять неправдивi данi, є, зокрема, такi, в яких вiдомостi щодо сутi угоди, найменування, асортименту, ваги, кiлькостi чи вартостi товарiв, а також їх вiдправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезенi чи в яку перемiщуються, не вiдповiдають дійсності.
У ч. 1 ст. 489 МК України зазначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.
Згідно з правилами ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до статті ч. 2 ст. 459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Згідно з п. 5 постанови Пленуму Верховного Суду України № 8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил", незаконним переміщенням предметів із приховуванням від митного контролю - є їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлення сховищ, тайників та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з наданням митному органу як підстави для переміщення товару підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
Згідно з п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 р. № 8 судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Так, відповідно до абз. 4 п. 6 даної Постанови документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені, чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Згідно з п. 28. ст. 4 МК України, митні правила - встановлений Митним кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митному органу для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на митні органи Митним кодексом та іншими законами України.
Таким чином, особи, які переміщують товари на митну територію України, повинні дотримуватися митних правил, визначених у Кодексі; за порушення (недотримання) цих правил у Кодексі передбачено адміністративну відповідальність.
За змістом п. 8 та п. 63 ст. 4 МК України, декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування; уповноважена особа (представник) - особа, яка на підставі договору або належно оформленого доручення, виданого декларантом, наділена правом вчиняти дії, пов`язані з проведенням митних формальностей, щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта.
Відповідно до положень ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Вина ОСОБА_1 , як декларанта, у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, підтверджується протоколом про порушення митних правил №0048/126000/23 від 25.04.2023 року та копіями експортних декларацій, копією запитів та відповідей, порівняльною таблицею товару.
З урахуванням викладеного вище, ОСОБА_1 підлягає притягненню до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, з застосуванням санкцій, визначених даною нормою закону, а саме: штрафу в розмірі вартості товару.
Крім того, санкція статті 483 МК України передбачає конфіскацію товарів.
Проте, з матеріалів справи вбачається, що безпосередні предмети правопорушення не вилучались, оскільки до складання протоколу були випущені у вільний обіг.
У відповідності до ч.2 ст. 541 МК України, у разі неможливості конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених у п.3 ст.461 цього Кодексу, з осіб, які вчинили порушення митних правил, держаним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватися вартість цих товарів, транспортних засобів.
Згідно з пунктом 14 постанови Пленуму Верховного Суду України № 8 від 03.06.2005 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», якщо особу визнано винуватою у вчиненні правопорушення, але зазначені товари чи транспортні засоби відсутні, суддя вправі вирішити у постанові питання про стягнення їхньої вартості.
Оскільки предмети правопорушення митних правил не вилучались, суд стягує з правопорушника вартість цих товарів, що становить 103 127,19 грн.
Також, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Керуючись ст.ст. 1, 8, 245, 251-252, 280 КУпАП, ст.ст. 3, 458, 465, 467, 483, 487-488, 491, 495, 522, 527 Митного кодексу України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Визнати винуватим громадянина Республіки Польщі ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адреса: АДРЕСА_1, персональний номер НОМЕР_1 , у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, та піддати його адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару - безпосереднього предмету порушення митних правил, у розмірі 103 127 (сто три тисячі сто двадцять сім тисяч) 19 коп., на користь держави, а також, стягнути вартість товару у розмірі 103 127 (сто три тисячі сто двадцять сім тисяч) 19 коп.
Стягнути з громадянина Республіки Польщі ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , судовий збір у розмірі 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 копійок.
У разі несплати правопорушником штрафу в вищезазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.
Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.
Суддя О.С. Глянь
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2023 |
Оприлюднено | 01.01.2024 |
Номер документу | 116015781 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Глянь О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні