ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" грудня 2023 р. справа № 300/6446/23
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Микитюка Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю)
ВСТАНОВИВ:
Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (далі по тексту також позивач, Управління), 19.09.2023 звернулося в Івано-Франківський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" (далі по тексту також відповідач, ТОВ "Уніплит") про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Позовні вимоги мотивовані тим, що при проведені перевірки відповідача щодо додержання вимог законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами виявлено порушення вимог законодавства. З метою усунення цих порушень позивач просив суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду, а саме заборонити:
1 експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме:
а) вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою наступних навантажувачів: 40810, 2001 р.в., д.н.з. 1099, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , DOOSAN SD300N, 2021 р.в. д.н.з. НОМЕР_3 , HC CPCD 50 XRXW76, 2022 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , JCB 2015 р.в., д.н.з. НОМЕР_5 до набуття права виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, шляхом подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці у встановленому порядку; заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки навантажувачів: FG30t-16, 2007 р.в., д.н.з. 1715, Cpyd 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_6 , A50SC-2, 2005 р.в., д.н.з. 1717, D50SC-2, 2006 р.в., д.н.з. 1718, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , D50SC, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_7 , Hyundai 30 DF-7, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_8 , HELI CPCD 30 WSG, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_9 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.09.2023 на підставі статей 260-261 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту, також КАС України) відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику сторін (а.с.31-32).
На адресу суду 16.10.2023 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву. У даному відзиві представник відповідача проти позову заперечив, зокрема зазначив, що в ході проведення перевірки 12.09.2023 ТОВ "Уніплит" видано наказ про заборону експлуатації навантажувачів №259 від 12.09.2023, яким відповідно до ст. 21 ЗУ "Про охорону праці" у зв`язку з відсутністю права на експлуатацію навантажувачів начальнику дільниці технологічного транспорту ОСОБА_1 наказано вивести з експлуатації навантажувачі марки 40810, 2001 р.в., д.н.з. 1099, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. 00289, StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , DOOSAN SD300N, 2021 р.в. д.н.з. НОМЕР_3 , HC CPCD 50 XRXW76, 2022 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , JCB 2015 р.в., д.н.з. НОМЕР_5 . Також цим наказом зобов`язано заступника директора ОСОБА_2 не пізніше за 5 робочих днів до початку експлуатації навантажувачів подати декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці до Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці. Крім того, звернув увагу, що транспортні засоби на день подання позову не лише експортно обстежені, а й мали вже відповідні висновки про що позивача повідомлено листом від 18.09.2023 №16/666/1. Окремо зазначив, що відповідно до акту №2 "Про консервацію автонавантажувача марки StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_10 затвердженого директором ДФФВ ТОВ "Уніплит" 08.09.2023 цей автонавантажувач не використовується у виробничій діяльності підприємства, виведений з експлуатації, опечатаний і проведено роботи для складського зберігання. Просив у задоволенні позову відмовити (а.с. 35-39).
20.12.2023 на адресу суду від позивача надійшла заява про залишення позову без розгляду в частині позовних вимог, а саме: заборонити виконання робіт підвищеної небезпеки: а) вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою наступних навантажувачів: 40810, 2001 р.в., д.н.з. 1099, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , DOOSAN SD300N, 2021 р.в. д.н.з. НОМЕР_3 , HC CPCD 50 XRXW76, 2022 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , JCB 2015 р.в., д.н.з. НОМЕР_5 до набуття права виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, шляхом подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці у встановленому порядку; заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки навантажувачів: FG30t-16, 2007 р.в., д.н.з. НОМЕР_11 , Cpyd НОМЕР_12 , 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_6 , A50SC-2, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_13 , D50SC-2, 2006 р.в., д.н.з. НОМЕР_14 , D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , D50SC, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_7 , Hyundai 30 DF-7, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_8 , HELI CPCD 30 WSG, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_9 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства, у зв`язку з усуненням відповідачем порушень законодавства з питань охорони праці (а.с.122-127).
Ухвалою суду від 28.12.2023 позовну заяву Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), в частині позовних вимог, а саме: заборонити виконання робіт підвищеної небезпеки: а) вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою наступних навантажувачів: 40810, 2001 р.в., д.н.з. 1099, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , DOOSAN SD300N, 2021 р.в. д.н.з. НОМЕР_3 , HC CPCD 50 XRXW76, 2022 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , JCB 2015 р.в., д.н.з. НОМЕР_5 до набуття права виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, шляхом подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці у встановленому порядку; заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки навантажувачів: FG30t-16, 2007 р.в., д.н.з. 1715, Cpyd 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_6 , A50SC-2, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_13 , D50SC-2, 2006 р.в., д.н.з. НОМЕР_14 , D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , D50SC, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_7 , Hyundai 30 DF-7, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_8 , HELI CPCD 30 WSG, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_9 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства - залишено без розгляду (а.с.145-146).
Розглянувши матеріали адміністративної справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, судом встановлено такі обставини.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96 затверджено Положення про Державну службу України з питань праці (далі - Положення).
Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці встановлено, що Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно пункту 7 Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.
Повноваження Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці поширюються на територію Івано-Франківської області.
Відповідно до направлення на проведення перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" від 01.09.2023 №ПЗ/3/3955-23, яке складено та підписано заступником начальника Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (а.с. 13-15), виданого на підставі наказу Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці від 31.08.2023 № 90/ПЗ-ЗК (а.с. 11-12), посадовим особам Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці доручено з 01.09.2023 по 14.09.2023 провести перевірку додержання вимог законодавства про охорону праці та промислової безпеки в дільниці технологічного транспорту ТОВ "Уніплит".
Посадовою особою Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці проведено позапланову перевірку ТОВ "Уніплит" код ЄДРПОУ 30905968, місце провадження господарської діяльності за адресою: Івано-Франківська область, Калуський район, смт. Вигода, вул. Заводська, 4 на предмет додержання вимог законодавства у сферах у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення; праці, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснення державного гірничого нагляду, про що складено акт перевірки № ПЗ/ІФ/10210/0012 від 14 вересня 2023 року (а.с. 16-27).
Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом (стаття 1 зазначеного Закону).
Згідно частини 1 статті 4 цього Закону державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Статтею 6 цього Закону встановлено підстави для проведення позапланових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю).
Підставами для здійснення позапланових заходів є:
- подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
- виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб`єктом господарювання у документах обов`язкової звітності, поданих суб`єктом господарювання;
- перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
- звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з доданням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності) Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу;
- неподання суб`єктом господарювання документів обов`язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів;
- доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
- настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання.
Під час проведення позапланового заходу з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Проведення позапланових заходів з інших підстав, крім передбачених цією статтею, забороняється, крім позапланових заходів, передбачених частиною четвертою статті 2 цього Закону.
Суб`єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб`єктів малого підприємництва - двох робочих днів.
Продовження строку здійснення позапланового заходу не допускається.
Під час перевірки виявлено порушення дотримання вимог охорони праці та промислової безпеки які зазначені у акті перевірки № ПЗ/ІФ/10210/0012 від 14 вересня 2023, зокрема:
1. не отримано право на експлуатацію (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці наступних навантажувачів: 40810, 2001 р.в., д.н.з. 1099, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , DOOSAN SD300N, 2021 р.в. д.н.з. НОМЕР_3 , HC CPCD 50 XRXW76, 2022 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , JCB 2015 р.в., д.н.з. НОМЕР_5 , чим порушено вимоги статті 21 Закону України "Про охорону праці".
За результатами перевірки Південно-Західним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці винесено припис про усунення виявлених порушень законодавства у сферах у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення; праці, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснення державного гірничого нагляду №ПЗ/ІФ/10210/0012/П/ОП від 14.09.2023, яким запропоновано вжити заходи по усуненню порушень, виявлених перевіркою (а.с.28-29).
Як зазначалося судом вище, 20.12.2023 на адресу суду від позивача надійшла заява про залишення позову без розгляду в частині позовних вимог, а саме: заборонити виконання робіт підвищеної небезпеки: а) вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою наступних навантажувачів: 40810, 2001 р.в., д.н.з. 1099, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , DOOSAN SD300N, 2021 р.в. д.н.з. НОМЕР_3 , HC CPCD 50 XRXW76, 2022 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , JCB 2015 р.в., д.н.з. НОМЕР_5 до набуття права виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, шляхом подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці у встановленому порядку; заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки навантажувачів: FG30t-16, 2007 р.в., д.н.з. НОМЕР_11 , Cpyd НОМЕР_12 , 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_6 , A50SC-2, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_13 , D50SC-2, 2006 р.в., д.н.з. НОМЕР_14 , D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , D50SC, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_7 , Hyundai 30 DF-7, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_8 , HELI CPCD 30 WSG, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_9 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства, у зв`язку з усуненням відповідачем порушень законодавства з питань охорони праці (а.с.122-127).
Ухвалою суду від 28.12.2023 позовну заяву Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), в частині позовних вимог, а саме: заборонити виконання робіт підвищеної небезпеки: а) вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою наступних навантажувачів: 40810, 2001 р.в., д.н.з. 1099, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , DOOSAN SD300N, 2021 р.в. д.н.з. НОМЕР_3 , HC CPCD 50 XRXW76, 2022 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , JCB 2015 р.в., д.н.з. НОМЕР_5 до набуття права виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, шляхом подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці у встановленому порядку; заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки навантажувачів: FG30t-16, 2007 р.в., д.н.з. 1715, Cpyd 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_6 , A50SC-2, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_13 , D50SC-2, 2006 р.в., д.н.з. НОМЕР_14 , D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , D50SC, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_7 , Hyundai 30 DF-7, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_8 , HELI CPCD 30 WSG, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_9 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства - залишено без розгляду (а.с.145-146).
У заяві від 20.12.2023 позивач просить застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) в частині заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме навантажувача StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства, у зв`язку з чим позивач звернувся з позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з такого.
Пунктом 1 Положення Про Державну службу України з питань праці, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96, визначено, що Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб (далі - Положення).
Згідно пункту 3 Положення, основними завданнями Держпраці є:
1) реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб;
2) здійснення комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні;
3) здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки;
4) організація та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері функціонування ринку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів ї приладів обліку природного газу на об`єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об`єктів Єдиної газотранспортної системи.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877 (далі - Закон України від 05.04.2007 № 877).
Згідно із ст.1 Закону України від 05.04.2007 № 877, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Вимоги до проведення планової та позапланової перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів визначені Законом України від 05.04.2007 року № 877.
Зауважень щодо порушень планового чи позапланового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю), відповідачем в запереченнях на адміністративний позов - суду не надано.
Разом з тим, ТОВ "Уніплит" у відзиві на позов зазначив, що відповідно до акту №2 "Про консервацію автонавантажувача марки StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_10 затвердженого директором ДФФВ ТОВ "Уніплит" 08.09.2023 цей автонавантажувач не використовується у виробничій діяльності підприємства, виведений з експлуатації, опечатаний і проведено роботи для складського зберігання.
З цього приводу суд звертає увагу на таке.
Як встановлено судом, експертне обстеження навантажувача Stam CPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 так і не здійснено, оскільки відповідачем не надано ні позивачу, ні до суду висновку проведеної експертизи даного навантажувача.
Покликання відповідача на те, що даний навантажувач законсервований актом №2 від 08.09.2023 та не використовується у виробничій діяльності підприємства суд не ставить під сумнів, оскільки в Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань праці, поданій відповідачем 18.10.2023 даний навантажувач вказаний, а отже відповідачем планується його використання у господарській діяльності, окрім того відповідач зазначаючи його у Декларації підтверджує його відповідність вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, що не відповідає дійсності, оскільки даний навантажувач не пройшов експертне дослідження. Дане порушення створює загрозу життю та здоров`ю людей.
При прийнятті рішення, суд враховує, що життя та здоров`я людини має бути найвищою цінністю у суспільстві. Недотримання правил у сфері охорони праці може призвести до тяжких наслідків, що є неприпустимим, оскільки порушуватиме конституційно закріплені права людей, зокрема тих, які працюють на ТОВ "Уніплит".
Вжиття заходів реагування на порушення тих чи інших правил у сфері охорони праці слід оцінювати з урахуванням принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи.
Водночас, існування (не усунення відповідачем) хоча б одного з порушень, встановлених позивачем, які загрожують життю та здоров`ю людей, вже є самостійною достатньою правовою підставою для застосування до нього заходів реагування.
Вказані висновки кореспондуються із правовою позицією Верховного Суду, яка викладена у постанові від 26.06.2018 у справі №823/589/16.
Отже, відповідачем не дотримано вимог ст.21 Закону України від 14.10.1992 року №2694, та не виконано вимог припису про усунення вищевказаних порушень.
Відповідно до ч.5 ст.4 Закону України від 05.04.2007 № 877, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Таким чином, враховуючи факт виявлених в ході перевірки порушень та виходячи із аналізу наведених норм діючого законодавства України, та обставин справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) в частині заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме навантажувача Stam CPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства - є обґрунтованими та підлягають до задоволення.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (код ЄДРПОУ - 44840602, вул. Франка, 4, м. Івано-Франківськ, 76018) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" (код ЄДРПОУ - 30905968, вул. Заводська, 4, смт. Вигода, Калуський район, Івано-Франківська область, 77552) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити.
Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" (код ЄДРПОУ - 30905968, вул. Заводська, 4, смт. Вигода, Калуський район, Івано-Франківська область, 77552) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) в частині заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме навантажувача Stam CPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя /підпис/ Микитюк Р.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2023 |
Оприлюднено | 01.01.2024 |
Номер документу | 116017844 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі праці |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні