Рішення
від 28.12.2023 по справі 300/6446/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" грудня 2023 р. справа № 300/6446/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Микитюка Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю)

ВСТАНОВИВ:

Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (далі по тексту також позивач, Управління), 19.09.2023 звернулося в Івано-Франківський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" (далі по тексту також відповідач, ТОВ "Уніплит") про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Позовні вимоги мотивовані тим, що при проведені перевірки відповідача щодо додержання вимог законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами виявлено порушення вимог законодавства. З метою усунення цих порушень позивач просив суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду, а саме заборонити:

1 експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме:

а) вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою наступних навантажувачів: 40810, 2001 р.в., д.н.з. 1099, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , DOOSAN SD300N, 2021 р.в. д.н.з. НОМЕР_3 , HC CPCD 50 XRXW76, 2022 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , JCB 2015 р.в., д.н.з. НОМЕР_5 до набуття права виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, шляхом подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці у встановленому порядку; заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки навантажувачів: FG30t-16, 2007 р.в., д.н.з. 1715, Cpyd 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_6 , A50SC-2, 2005 р.в., д.н.з. 1717, D50SC-2, 2006 р.в., д.н.з. 1718, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , D50SC, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_7 , Hyundai 30 DF-7, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_8 , HELI CPCD 30 WSG, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_9 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.09.2023 на підставі статей 260-261 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту, також КАС України) відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику сторін (а.с.31-32).

На адресу суду 16.10.2023 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву. У даному відзиві представник відповідача проти позову заперечив, зокрема зазначив, що в ході проведення перевірки 12.09.2023 ТОВ "Уніплит" видано наказ про заборону експлуатації навантажувачів №259 від 12.09.2023, яким відповідно до ст. 21 ЗУ "Про охорону праці" у зв`язку з відсутністю права на експлуатацію навантажувачів начальнику дільниці технологічного транспорту ОСОБА_1 наказано вивести з експлуатації навантажувачі марки 40810, 2001 р.в., д.н.з. 1099, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. 00289, StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , DOOSAN SD300N, 2021 р.в. д.н.з. НОМЕР_3 , HC CPCD 50 XRXW76, 2022 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , JCB 2015 р.в., д.н.з. НОМЕР_5 . Також цим наказом зобов`язано заступника директора ОСОБА_2 не пізніше за 5 робочих днів до початку експлуатації навантажувачів подати декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці до Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці. Крім того, звернув увагу, що транспортні засоби на день подання позову не лише експортно обстежені, а й мали вже відповідні висновки про що позивача повідомлено листом від 18.09.2023 №16/666/1. Окремо зазначив, що відповідно до акту №2 "Про консервацію автонавантажувача марки StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_10 затвердженого директором ДФФВ ТОВ "Уніплит" 08.09.2023 цей автонавантажувач не використовується у виробничій діяльності підприємства, виведений з експлуатації, опечатаний і проведено роботи для складського зберігання. Просив у задоволенні позову відмовити (а.с. 35-39).

20.12.2023 на адресу суду від позивача надійшла заява про залишення позову без розгляду в частині позовних вимог, а саме: заборонити виконання робіт підвищеної небезпеки: а) вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою наступних навантажувачів: 40810, 2001 р.в., д.н.з. 1099, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , DOOSAN SD300N, 2021 р.в. д.н.з. НОМЕР_3 , HC CPCD 50 XRXW76, 2022 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , JCB 2015 р.в., д.н.з. НОМЕР_5 до набуття права виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, шляхом подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці у встановленому порядку; заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки навантажувачів: FG30t-16, 2007 р.в., д.н.з. НОМЕР_11 , Cpyd НОМЕР_12 , 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_6 , A50SC-2, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_13 , D50SC-2, 2006 р.в., д.н.з. НОМЕР_14 , D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , D50SC, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_7 , Hyundai 30 DF-7, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_8 , HELI CPCD 30 WSG, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_9 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства, у зв`язку з усуненням відповідачем порушень законодавства з питань охорони праці (а.с.122-127).

Ухвалою суду від 28.12.2023 позовну заяву Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), в частині позовних вимог, а саме: заборонити виконання робіт підвищеної небезпеки: а) вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою наступних навантажувачів: 40810, 2001 р.в., д.н.з. 1099, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , DOOSAN SD300N, 2021 р.в. д.н.з. НОМЕР_3 , HC CPCD 50 XRXW76, 2022 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , JCB 2015 р.в., д.н.з. НОМЕР_5 до набуття права виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, шляхом подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці у встановленому порядку; заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки навантажувачів: FG30t-16, 2007 р.в., д.н.з. 1715, Cpyd 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_6 , A50SC-2, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_13 , D50SC-2, 2006 р.в., д.н.з. НОМЕР_14 , D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , D50SC, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_7 , Hyundai 30 DF-7, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_8 , HELI CPCD 30 WSG, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_9 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства - залишено без розгляду (а.с.145-146).

Розглянувши матеріали адміністративної справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, судом встановлено такі обставини.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96 затверджено Положення про Державну службу України з питань праці (далі - Положення).

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці встановлено, що Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно пункту 7 Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.

Повноваження Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці поширюються на територію Івано-Франківської області.

Відповідно до направлення на проведення перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" від 01.09.2023 №ПЗ/3/3955-23, яке складено та підписано заступником начальника Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (а.с. 13-15), виданого на підставі наказу Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці від 31.08.2023 № 90/ПЗ-ЗК (а.с. 11-12), посадовим особам Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці доручено з 01.09.2023 по 14.09.2023 провести перевірку додержання вимог законодавства про охорону праці та промислової безпеки в дільниці технологічного транспорту ТОВ "Уніплит".

Посадовою особою Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці проведено позапланову перевірку ТОВ "Уніплит" код ЄДРПОУ 30905968, місце провадження господарської діяльності за адресою: Івано-Франківська область, Калуський район, смт. Вигода, вул. Заводська, 4 на предмет додержання вимог законодавства у сферах у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення; праці, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснення державного гірничого нагляду, про що складено акт перевірки № ПЗ/ІФ/10210/0012 від 14 вересня 2023 року (а.с. 16-27).

Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом (стаття 1 зазначеного Закону).

Згідно частини 1 статті 4 цього Закону державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Статтею 6 цього Закону встановлено підстави для проведення позапланових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю).

Підставами для здійснення позапланових заходів є:

- подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;

- виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб`єктом господарювання у документах обов`язкової звітності, поданих суб`єктом господарювання;

- перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);

- звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з доданням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності) Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу;

- неподання суб`єктом господарювання документів обов`язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів;

- доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;

- настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання.

Під час проведення позапланового заходу з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

Проведення позапланових заходів з інших підстав, крім передбачених цією статтею, забороняється, крім позапланових заходів, передбачених частиною четвертою статті 2 цього Закону.

Суб`єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб`єктів малого підприємництва - двох робочих днів.

Продовження строку здійснення позапланового заходу не допускається.

Під час перевірки виявлено порушення дотримання вимог охорони праці та промислової безпеки які зазначені у акті перевірки № ПЗ/ІФ/10210/0012 від 14 вересня 2023, зокрема:

1. не отримано право на експлуатацію (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці наступних навантажувачів: 40810, 2001 р.в., д.н.з. 1099, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , DOOSAN SD300N, 2021 р.в. д.н.з. НОМЕР_3 , HC CPCD 50 XRXW76, 2022 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , JCB 2015 р.в., д.н.з. НОМЕР_5 , чим порушено вимоги статті 21 Закону України "Про охорону праці".

За результатами перевірки Південно-Західним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці винесено припис про усунення виявлених порушень законодавства у сферах у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення; праці, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснення державного гірничого нагляду №ПЗ/ІФ/10210/0012/П/ОП від 14.09.2023, яким запропоновано вжити заходи по усуненню порушень, виявлених перевіркою (а.с.28-29).

Як зазначалося судом вище, 20.12.2023 на адресу суду від позивача надійшла заява про залишення позову без розгляду в частині позовних вимог, а саме: заборонити виконання робіт підвищеної небезпеки: а) вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою наступних навантажувачів: 40810, 2001 р.в., д.н.з. 1099, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , DOOSAN SD300N, 2021 р.в. д.н.з. НОМЕР_3 , HC CPCD 50 XRXW76, 2022 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , JCB 2015 р.в., д.н.з. НОМЕР_5 до набуття права виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, шляхом подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці у встановленому порядку; заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки навантажувачів: FG30t-16, 2007 р.в., д.н.з. НОМЕР_11 , Cpyd НОМЕР_12 , 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_6 , A50SC-2, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_13 , D50SC-2, 2006 р.в., д.н.з. НОМЕР_14 , D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , D50SC, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_7 , Hyundai 30 DF-7, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_8 , HELI CPCD 30 WSG, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_9 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства, у зв`язку з усуненням відповідачем порушень законодавства з питань охорони праці (а.с.122-127).

Ухвалою суду від 28.12.2023 позовну заяву Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), в частині позовних вимог, а саме: заборонити виконання робіт підвищеної небезпеки: а) вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою наступних навантажувачів: 40810, 2001 р.в., д.н.з. 1099, D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , DOOSAN SD300N, 2021 р.в. д.н.з. НОМЕР_3 , HC CPCD 50 XRXW76, 2022 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , JCB 2015 р.в., д.н.з. НОМЕР_5 до набуття права виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, шляхом подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці у встановленому порядку; заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки навантажувачів: FG30t-16, 2007 р.в., д.н.з. 1715, Cpyd 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_6 , A50SC-2, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_13 , D50SC-2, 2006 р.в., д.н.з. НОМЕР_14 , D50SC-5, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , D50SC, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_7 , Hyundai 30 DF-7, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_8 , HELI CPCD 30 WSG, 2013 р.в., д.н.з. НОМЕР_9 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства - залишено без розгляду (а.с.145-146).

У заяві від 20.12.2023 позивач просить застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) в частині заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме навантажувача StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства, у зв`язку з чим позивач звернувся з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з такого.

Пунктом 1 Положення Про Державну службу України з питань праці, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96, визначено, що Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб (далі - Положення).

Згідно пункту 3 Положення, основними завданнями Держпраці є:

1) реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб;

2) здійснення комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні;

3) здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки;

4) організація та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері функціонування ринку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів ї приладів обліку природного газу на об`єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об`єктів Єдиної газотранспортної системи.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877 (далі - Закон України від 05.04.2007 № 877).

Згідно із ст.1 Закону України від 05.04.2007 № 877, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Вимоги до проведення планової та позапланової перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів визначені Законом України від 05.04.2007 року № 877.

Зауважень щодо порушень планового чи позапланового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю), відповідачем в запереченнях на адміністративний позов - суду не надано.

Разом з тим, ТОВ "Уніплит" у відзиві на позов зазначив, що відповідно до акту №2 "Про консервацію автонавантажувача марки StamCPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_10 затвердженого директором ДФФВ ТОВ "Уніплит" 08.09.2023 цей автонавантажувач не використовується у виробничій діяльності підприємства, виведений з експлуатації, опечатаний і проведено роботи для складського зберігання.

З цього приводу суд звертає увагу на таке.

Як встановлено судом, експертне обстеження навантажувача Stam CPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 так і не здійснено, оскільки відповідачем не надано ні позивачу, ні до суду висновку проведеної експертизи даного навантажувача.

Покликання відповідача на те, що даний навантажувач законсервований актом №2 від 08.09.2023 та не використовується у виробничій діяльності підприємства суд не ставить під сумнів, оскільки в Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань праці, поданій відповідачем 18.10.2023 даний навантажувач вказаний, а отже відповідачем планується його використання у господарській діяльності, окрім того відповідач зазначаючи його у Декларації підтверджує його відповідність вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, що не відповідає дійсності, оскільки даний навантажувач не пройшов експертне дослідження. Дане порушення створює загрозу життю та здоров`ю людей.

При прийнятті рішення, суд враховує, що життя та здоров`я людини має бути найвищою цінністю у суспільстві. Недотримання правил у сфері охорони праці може призвести до тяжких наслідків, що є неприпустимим, оскільки порушуватиме конституційно закріплені права людей, зокрема тих, які працюють на ТОВ "Уніплит".

Вжиття заходів реагування на порушення тих чи інших правил у сфері охорони праці слід оцінювати з урахуванням принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи.

Водночас, існування (не усунення відповідачем) хоча б одного з порушень, встановлених позивачем, які загрожують життю та здоров`ю людей, вже є самостійною достатньою правовою підставою для застосування до нього заходів реагування.

Вказані висновки кореспондуються із правовою позицією Верховного Суду, яка викладена у постанові від 26.06.2018 у справі №823/589/16.

Отже, відповідачем не дотримано вимог ст.21 Закону України від 14.10.1992 року №2694, та не виконано вимог припису про усунення вищевказаних порушень.

Відповідно до ч.5 ст.4 Закону України від 05.04.2007 № 877, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Таким чином, враховуючи факт виявлених в ході перевірки порушень та виходячи із аналізу наведених норм діючого законодавства України, та обставин справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) в частині заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме навантажувача Stam CPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства - є обґрунтованими та підлягають до задоволення.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (код ЄДРПОУ - 44840602, вул. Франка, 4, м. Івано-Франківськ, 76018) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" (код ЄДРПОУ - 30905968, вул. Заводська, 4, смт. Вигода, Калуський район, Івано-Франківська область, 77552) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити.

Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніплит" (код ЄДРПОУ - 30905968, вул. Заводська, 4, смт. Вигода, Калуський район, Івано-Франківська область, 77552) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) в частині заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме навантажувача Stam CPYD 35HW11F, 2005 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 до проведення експертного обстеження, згідно вимог чинного законодавства.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя /підпис/ Микитюк Р.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2023
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116017844
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі праці

Судовий реєстр по справі —300/6446/23

Рішення від 28.12.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні