Рішення
від 27.12.2023 по справі 453/1327/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 грудня 2023 рокусправа № 453/1327/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гулкевич І.З., розглянувши у порядку письмового провадження справу за позовом Славської селищної ради Стрийського району Львівської області до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про скасування постанови,-

встановив:

Славська селищна рада Стрийського району Львівської області звернулась до Сколівського районного суду Львівської області з позовом до Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, в якій просить визнати протиправною і скасувати постанову головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про накладення штрафу у розмірі 5100 грн від 19.07.2023 у виконавчому провадженні №71878852.

В обґрунтування позову вказано, що позивач не мав можливості виконати рішення суду з поважних причин, оскільки, відповідно до Перехідних положень Земельного кодексу України, передбачено, що під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням того, що безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється. Крім того вказує, що 27.07.23 на 38-й сесії 8 демократичного скликання Славської селищної ради розглянуто та прийнято рішення Про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06.12.2022 р. у справі №380/11373/22, яким для виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06.12.2022 р. у справі №380/11373/22 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,31 га, для ведення особистого селянського господарства, яка розташована за адресою: Львівська область, Стрийський район, смт. Славське, вул. Січових Стрільців направили питання на попередній розгляд постійної комісії з питань землекористування, будівництва та архітектури. Таким чином вважає, що позивачем вчинялися всі необхідні дії з метою виконання з додержанням закону рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06.12.2022 р. по справі №380/11373/22, та враховуючи пряму заборону на надання дозволу на виготовлення проектів землеустрою під час дії воєнного стану, передбачену Підпунктом 5 пункту 27 Розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України, з метою недопущення порушення законодавства і як наслідок прийняття незаконного рішення. Просить суд задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 12.12.2023 відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження з урахуванням вимог ст.287 КАС України та витребувано від Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції належним чином завірену копію виконавчого провадження №71878852.

Відповідач відзив на позовну заяву та матеріали виконавчого провадження не подав.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши повідомлені позивачем аргументи щодо обставин справи, належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів сукупно, суд дійшов до наступних висновків.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2022 року у справі № 380/11373/22 позов задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано рішення Славської селищної ради Стрийського району Львівської області №1696 від 18 лютого 2022 року Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

Зобов`язано Славську селищну раду Стрийського району Львівської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 11.01.2022 за вх.№01-17/65 Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,31га для ведення особистого селянського господарства, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , та за результатами розгляду прийняти рішення сесії Славської селищної ради про надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,31га для ведення особистого селянського господарства, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

Стягнуто на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Славської селищної ради (82660, Львівська область, Стрийський район, смт. Славське, вул. Івасюка, 24, ЄДРПОУ 04370314) 992 (дев`ятсот дев`яносто дві) грн 40 коп сплаченого судового збору.

Вказане рішення суду у справі №380/11373/22 від 06 грудня 2022 року набрало законної сили 22.03.2023.

14.04.2023 Львівський окружний адміністративний суд видав виконавчий лист №380/11373/22 про зобов`язання Славської селищної ради Стрийського району Львівської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 11.01.2022 за вх.№01-17/65 Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,31га для ведення особистого селянського господарства, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , та за результатами розгляду прийняти рішення сесії Славської селищної ради про надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,31га для ведення особистого селянського господарства, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

Постановою головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного регіонального управління Міністерства юстиції Курмана Б.Г. від 19.07.2023 ВП №77878852 за невиконання без поважних причин рішення, що зобов`язує боржника виконати певні дії накладено на боржника штраф на користь держави у розмірі 5100 грн.

Листом №02-18/1103 від 26.07.2023, позивач повідомив головного державного виконавця Курману Б.Г., що виконання немайнової вимоги у вигляді повторного розгляду заяви і прийняття рішення надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, Славською селищною радою вчиняються дії на його виконання. На даний момент, питання повторного розгляду заяви ОСОБА_1 включено до порядку денного на чергову сесію.

27.07.2023 на 38-й сесії 8 демократичного скликання Славської селищної ради розглянуто та прийнято рішення Про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06.12.2022 у справі №380/11373/22, яким для виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06.12.2022 у справі №380/11373/22 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,31 га, для ведення особистого селянського господарства, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 направили питання на попередній розгляд постійної комісію з питань землекористування, будівництва та архітектури.

Позивач, не погоджуючись з постановою державного виконавця про накладення штрафу від 19.07.2023 року №71878852, звернувся до суду з даним позовом.

При прийнятті рішення суд виходив з наступного.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України; судове рішення є обов`язковим до виконання; держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку; контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Питання примусового виконання судових рішень регулюються Законом України Про виконавче провадження від 02.06.2016 №1404-VIII (далі - Закон №1404-VIII).

У відповідності до статті 1 Закону № 1404-VIII виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

За змістом статті 18 Закону № 1404-VIII виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.

Згідно частини 1 статті 63 Закону № 1404-VIII за рішеннями, за якими боржник зобов`язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостою статті 26 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, виконавець перевіряє виконання рішення не пізніш як на третій робочий день після відкриття виконавчого провадження.

У відповідності до пункту 9 частини 1 статті 39 Закону № 1404-VIII виконавче провадження підлягає закінченню у разі фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом.

Так, частиною 2 статті 63 Закону № 1404-VIII визначено, що у разі невиконання без поважних причин боржником рішення виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу, в якій також зазначаються вимога виконати рішення протягом 10 робочих днів (за рішенням, що підлягає негайному виконанню, - протягом трьох робочих днів) та попередження про кримінальну відповідальність.

Згідно частини 1 статті 75 Закону № 1404-VIII у разі невиконання без поважних причин у встановлений виконавцем строк рішення, що зобов`язує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб - 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на боржника - юридичну особу - 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання.

У разі повторного невиконання рішення боржником без поважних причин виконавець у тому самому порядку накладає на нього штраф у подвійному розмірі та звертається до органів досудового розслідування з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення.

Отже, з аналізу вказаних норм вбачається, що Законом № 1404-VIII встановлено відповідальність боржника саме за невиконання судового рішення без поважних причин. А тому, на час прийняття державним виконавцем рішення про накладення штрафу, має бути встановленим факт невиконання боржником судового рішення без поважних причин.

При цьому поважними в розумінні наведених норм Закону № 1404-VIII можуть вважатися об`єктивні причини, які унеможливили або значно ускладнили виконання рішення боржником та які не залежали від його власного волевиявлення.

Як встановлено судом, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2022 року у справі № 380/11373/22, яке набрало законної сили 22.03.2023, в частині зобов`язання повторно розглянути заяву та за результатами розгляду прийняти рішення про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,31 га для ведення особистого селянського господарства, що розташована за адресою: вулиця Січових Стрільців, смт. Славське, Стрийського району Львівської області, позивачем не виконано.

Позивач покликається на ту обставину, що на момент винесення спірної постанови відповідача введений воєнний стан в Україні.

Відповідно до статті 1 Закону України Про правовий режим воєнного стану воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Законом України від 24.03.2022 № 2145-XI Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану, який набрав чинності 07.04.2022, внесені зміни до ЗК України.

Так, цим законом розділ X Перехідні положення ЗК України доповнено пунктом 27, згідно з яким під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється (підпункт 5 пункту 27).

Отже, до припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на надання уповноваженим органом виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою безоплатної передачі земельних ділянок у власність.

Поряд з тим, суд звертає увагу, що згідно із статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні установлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: 34) вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Згідно з частинами 1, 2, 3 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням.

Відповідно до п. 9 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, у разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб`єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті або у разі якщо такі посади є вакантними, сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.

Згідно ч. 12 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.

Судом встановлено, що станом на 19.07.2023 - момент прийняття постанови про накладення штрафу ВП №71878852, якою за невиконання рішення суду на позивача накладено штраф у розмірі 5100,00 грн, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2022 року у справі №380/11373/22 не виконана. Рішення суду набрало законної сили.

Покликання позивача на те, що 27.07.2023 на 38-й сесії 8 демократичного скликання Славської селищної ради розглянуто та прийнято рішення Про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06.12.2022 у справі №380/11373/22, яким для виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06.12.2022 у справі №380/11373/22 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,31 га, для ведення особистого селянського господарства, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 направили питання на попередній розгляд постійної комісію з питань землекористування, будівництва та архітектури, судом не береться до уваги, оскільки селищна рада протиправно не розглянула повторно заяву ОСОБА_1 та не прийняла у строки передбачені Законом рішення Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки щодо задоволення чи відмови у задоволенні такої заяви.

Суд також зазначає, що ухвалою від 07.11.2023 у справі 380/11373/22 Львівським окружним адміністративним судом відмовлено позивачеві у відстроченні виконання рішення суду.

У вказаній ухвалі суд вказав, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2022 у справі №380/11373/22 зобов`язано Славську селищну раду Стрийського району Львівської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 11.01.2022 за вх.№01-17/65 Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,31 га для ведення особистого селянського господарства, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , та за результатами розгляду прийняти рішення сесії Славської селищної ради про надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,31га для ведення особистого селянського господарства, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

При цьому суд не зобов`язував Славську селищну раду надати ОСОБА_1 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а зобов`язував відповідача повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 11.01.2022 за вх.№01-17/65 Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та вже за результатами розгляду прийняти законне рішення.

Отже, розглядаючи заяву ОСОБА_1 відповідач повинен враховувати, в тому числі і Указ Президента України Про введення воєнного стану в Україні №64/2022 від 24.02.2022 та Закон №2145-ІХ. Суд не може відстрочувати питання розгляду заяв громадян.

Наведене також вказує на відсутність обставин, що унеможливлюють виконати рішення суду.

Покликання позивача на внесенні зміни до деяких законодавчих актів України, не можуть свідчити про правомірність бездіяльності суб`єкта владних повноважень у здійсненні владних управлінських функцій, щодо виконання рішення суду, але можуть бути підставою для прийняття рішення про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під час дії воєнного стану та відкладення прийняття позитивного рішення.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що рішення суду не виконано без поважних причин. Відтак, наявна підстава для застосування штрафу визначена частиною першою статті 75 Закону України Про виконавче провадження.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Позивачем не надано належних та допустимих доказів того, що ним рішення суду виконано належно та в повному обсязі, чи переконливих доказів на підтвердження поважних причин невиконання рішення суду, оскільки судом встановлено невчинення позивачем всіх заходів для виконання такого.

З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що оскільки відповідачем встановлено невиконання рішення суду, відповідачем правомірно винесено постанову про накладення штрафу на позивача. При розгляді справи судом встановлено, що відповідач діяв у порядку та спосіб встановлений Законом України Про виконавче провадження, порушень прав позивача не допущено, а тому позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

У відповідності до вимог ст.139 КАС України судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст. ст. 77, 90, 242-246, 268-272, 287, 294 КАС України, суд

в и р і ш и в :

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення .

СуддяГулкевич Ірена Зіновіївна

Дата ухвалення рішення27.12.2023
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116018318
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування постанови

Судовий реєстр по справі —453/1327/23

Постанова від 03.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Рішення від 27.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 12.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

Сколівський районний суд Львівської області

Ясінський Ю. Є.

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Сколівський районний суд Львівської області

Ясінський Ю. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні