Ухвала
від 28.12.2023 по справі 600/8068/23-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

28 грудня 2023 р. м. Чернівці Справа № 600/8068/23-а

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Лелюк О.П., розглянувши матеріали адміністративного позову Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до філії «Дирекція з будівництва Дністровської ГАЕС» ПАТ «Укргідроенерго» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

УСТАНОВИВ:

Чернівецьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулось до суду з позовом до філії «Дирекція з будівництва Дністровської ГАЕС» ПАТ «Укргідроенерго» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені на загальну суму 760663,68 грн.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали, суд дійшов висновку, що вона не відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з частиною третьою статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України Про судовий збір від 08 липня 2011 року №3674-VI.

Згідно зі статтею 1 Закону України Про судовий збір судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Розміри ставок судового збору встановлені статтею 4 Закону України Про судовий збір. Зокрема, за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано юридичною особою ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Законом України Про Державний бюджет України на 2023 рік визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2023 року становить 2684 гривень.

Як вбачається зі змісту позовної заяви, вона фактично містить одну позовну вимогу майнового характеру.

Отже, сума судового збору за звернення до адміністративного суду з адміністративним позовом за одну вимогу майнового характеру становить 11409,95 грн (760663,68 грн*1,5/100)

Поряд з цим суд звертає увагу на те, що на підтвердження сплати судового збору позивачем надано платіжну інструкцію №552 від 04 вересня 2023 року, згідно з якою сплачено судовий збір у розмірі 11409,96 грн.

Проте платіжна інструкція №552 від 04 вересня 2023 року є неналежним доказом сплати позивачем судового збору за даний позов, виходячи з наступного.

Правильність оформлення платіжного документа і надання доказів зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України покладається на платника судового збору. Платіжні документи повинні містити відомості про те, за яку саме позовну заяву (заяву, скаргу) сплачується судовий збір.

Згідно інформації із системи Діловодство спеціалізованого суду судом встановлено, що у вересні 2023 року Чернівецьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю зверталося до суду з позовом до філії «Дирекція з будівництва Дністровської ГАЕС» ПАТ «Укргідроенерго» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені.

Як вбачається із названої системи, за подання вказаного вище позову було сплачено судовий збір у розмірі 11409,96 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №552 від 04 вересня 2023 року.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 27 вересня 2023 року у справі №600/6054/23-а позовну заяву і додані до неї документи повернуто позивачу.

Водночас, сплачений судовий збір згідно із інструкцією №552 від 04 вересня 2023 року повернуто не було.

Таким чином, оскільки судовий збір згідно із інструкцією №552 від 04 вересня 2023 року було сплачено за подання іншого позову (№600/6054/23-а), то така не свідчить про сплату позивачем судового збору за зверненням до суду із цим позовом.

Отже, розмір судового збору за подання цього позову до суду складає 11409,95 грн, який необхідно сплатити позивачу.

Судовий збір повинен бути сплачений на наступні банківські реквізити: отримувач Чернівец.ГУК/Чернівецька ТГ/22030101; код отримувача (ЄДРПОУ) 37836095; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); номер рахунку; код класифікації доходів бюджету 22030101.

Згідно пункту 5 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).

Відповідно до частини першої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Згідно з абзацом 2 частини другої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.

Як вбачається з матеріалів справи, Чернівецьким обласним відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю заявлено вимоги про стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій та пені згідно розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, складеного 17 квітня 2023 року.

Таким чином, підстави для пред`явлення даного позову виникли у позивача з 18 квітня 2023 року.

Отже, строк, встановлений частиною другою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом якого Чернівецьке обласне відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю могло звернутися до адміністративного суду з позовом до філії «Дирекція з будівництва Дністровської ГАЕС» ПАТ «Укргідроенерго» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені тривав з 18 квітня 2023 року по 18 липня 2023 року.

Однак з цм позовом Чернівецьке обласне відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулося до адміністративного суду лише 25 грудня 2023 року (як вбачається з штампу вхідної кореспонденції Чернівецького окружного адміністративного суду), тобто із значним пропуском строку звернення до адміністративного суду, встановленого абзацом другим частини другої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України.

Отже, суд констатує, що даний позов подано до адміністративного суду з пропуском строків звернення до суду.

Згідно правової позиції Конституційного Суду України, наведеної у рішенні від 13 грудня 2011 року №17-рп/2011, наявність законодавчо встановленого строку на звернення до суду не слід розглядати як обмеження права на судовий захист - законодавець в такий спосіб лише встановлює часові межі реалізації такого права.

Відповідно до частини першої статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Згідно частини шостої статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Проте, всупереч наведеним нормам, позивачем до позову не було додано заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду із зазначенням підстав пропуску цього строку та відповідних доказів.

Відповідно до частини першої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для залишення даної позовної заяви без руху.

Керуючись статтями 122, 123, 169, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

1.Позовну заяву Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до філії «Дирекція з будівництва Дністровської ГАЕС» ПАТ «Укргідроенерго» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені залишити без руху.

2. Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня отримання цієї ухвали шляхом подання заяви (клопотання) про поновлення строку звернення до суду й доказів поважності причин його пропуск; документа про сплату судового збору.

3. Роз`яснити, що в разі невиконання вимог ухвали і не усунення недоліків у вказаний строк позовна заява буде вважатися не поданою і буде повернута особі, яка її подала, на підставі частини третьої статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя О.П. Лелюк

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2023
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116020259
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —600/8068/23-а

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні