Справа № 442/8722/23
Провадження № 2-о/442/449/2023
УХВАЛА
п р о з а л и ш е н н я п о з о в н о ї з а я в и б е з р у х у
"04" грудня 2023 р. суддя Дрогобицького міськрайонного суду Львівської областіКрамар О.В., розглянувши матеріали заяви ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення, за участю заінтересованої особи: Відділ-служба у справах дітей виконавчого комітету Дрогобицької міської ради, -
в с т а н о в и в :
У грудні 2023 заявник звернувся до суду з заявою в порядку окремого провадження, в якій просить встановити факт, що він самостійно виховує та утримує свого малолітнього сина ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який проживає разом із ним за адресою: АДРЕСА_1 .
Перевіривши матеріали заяви, приходжу до наступних висновків.
Згідно з ч.3ст. 294 ЦПК України, справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом.
Відповідно до п.5 ч.1ст.293 ЦПК Українисуд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
Згідно з ч.9ст.10 ЦПК Україниякщо спірні відносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутністю такого суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).
Зокрема, чинне цивільне процесуальне законодавство не регулює залишення без руху заяви поданої в порядку окремого провадження. Тому при вирішенні питання щодо залишення без руху заяви поданої в порядку окремого провадження суд керується положеннямиЦПК України, якими врегульовано порядок залишення без руху позову.
Відповідно до частин 1 - 3ст. 185 ЦПК Українисуддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях175і177цьогоКодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Перелік справ про встановлення фактів, що мають юридичне значення визначено вст. 315 Цивільного процесуального кодексу України.
Суд розглядає справи про встановлення факту перебування фізичної особи на утриманні (пункт 2 частини першоїстатті 315 ЦПК України).
Сторонами у справах окремого провадження є заявники, заінтересовані особи, які є спеціальними суб`єктами цього виду провадження. При визначенні кола заінтересованих осіб у встановленні факту слід враховувати їх юридичний інтерес, зокрема: взаємовідносини із заявником залежать від мети спору, що підлягає встановленню, і можуть вплинути на їх права та обов`язки; організації та установи, у яких заявник буде реалізовувати рішення про встановлення факту.
Заінтересовані особи беруть участь у справах цієї категорії з метою захисту своїх інтересів або інтересів держави.
Правильність встановлення заінтересованої особи залежить від визначення мети, для якої особі необхідно встановити той чи інший юридичний факт.
У п. 1постанови Пленуму Верховного Суду України від 31 березня 1995 року №5 «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення»судам роз`яснено, що в порядку окремого провадження розглядаються справи про встановлення фактів, зокрема якщо: згідно із законом такі факти породжують юридичні наслідки, тобто від них залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян; встановлення факту не пов`язується із наступним вирішенням спору про право.
Таким чином, юридичні факти можуть бути встановлені лише для захисту, виникнення, зміни або припинення особистих чи майнових прав самого заявника.
Справи про встановлення юридичних фактів можуть бути предметом розгляду суду в порядку окремого провадження за таких умов: факти, які підлягають встановленню, повинні мати юридичний характер, тобто відповідно до закону викликати юридичні наслідки: виникнення, зміну або припинення особистих чи майнових прав громадян або організацій. Для визначення юридичного характеру факту потрібно з`ясувати мету, для якої необхідне його встановлення. Один і той самий факт для певних осіб і для певної мети може мати юридичне значення, а для інших осіб та для іншої мети - ні.
У своїй заяві, заявник вказує, що встановлення такого факту йому буде необхідне при вирішенні питань щодо оформлення соціальної допомоги на дитину, яка виховується одним із батьків.
Поряд з цим, в заяві в якості заінтересованої особи зазначено лише Відділ-службу у справах дітей виконкому Дрогобицької міської ради, матір дитини не зазначено та не зазначено відповідні управління соціального захисту населення.
Отже, заявнику, в залежності від мети встановлення факту, необхідно визначитись з колом заінтересованих осіб.
Крім цього, матеріали заяви не містять посилань на докази щодо неможливості одержання документів, що встановлюють даний факт у позасудовому порядку (відсутня відповідна довідка).
У відповідності до ч.4ст. 177 ЦПК Українидо позовної заяви додаються документи, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, що підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Враховуючи положення пункту 1 статті 6 Конвенції та прецедентну практику Європейського суду з прав людини (зокрема, рішення від 19 червня 2001 року у справіКреуз проти Польщі(Kreuz V. Poland), сплата судових витрат не повинна перешкоджати доступу до суду, ускладнювати цей доступ таким чином і такою мірою, щоб завдати шкодисамій суті цього права, та має переслідувати законну мету.
Відповідно до ч. 2ст. 4 Закону України "Про судовий збір", за подання до суду заяви окремого провадження фізичною особою ставка судового збору становить 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осібвстановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду.
При перевірці матеріалів справи, судом встановлено, що квитанція про сплату судового збору вже раніше врахована за поданням іншої позовної заяви.
Враховуючи викладене, заявнику необхідно сплатити судовий збір у розмірі 536,80 грн., які необхідно перерахувати на наступний рахунок: Отримувач коштів ГУК Львiв/Дрогобицька тг /22030101; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38008294; Банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.); Код банку отримувача (МФО) 899998; Рахунок отримувача UA628999980313121206000013931; Кодкласифікації доходів бюджету22030101; Призначення платежу*;101;_ код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податківфізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і має відповідну відмітку у паспорті); Судовий збір, за позовом_ (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області (назва суду, де розглядається справа).
Вимогами ч. 1ст. 2 ЦПК Українивизначено, що завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту, зокрема, прав та інтересів фізичних осіб. Частиною 2 зазначеної статті закріплено обов`язок суду та учасників судового процесу керуватися завданням цивільного судочинства, яке превалює над будь-якими іншими міркуваннями в судовому процесі. Отже, завданнями судочинства мають керуватися не лише суд, а й сторони.
Суд також враховує правовий висновок, викладений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 14.11.2019 (провадження № 11-490сап19), згідно з яким відкриття провадження у справі за заявою, яка не відповідає вимогам цивільного процесуального законодавства, є свідченням надання заявнику привілеїв, не передбачених законом.
Отже, з наведених норм вбачається, що заявник, звертаючись до суду з відповідною заявою, з метою ефективного захисту своїх законних інтересів, зобов`язаний оформити таку у відповідності до вимогцивільного-процесуального кодексу, що сприятиме її своєчасному розгляду і вирішенню.
При таких обставинах дану заяву необхідно залишити без руху, надавши заявнику строк для усунення її недоліків, зазначених у мотивувальній частині ухвали.
Керуючись ст. ст.175,177,185 ЦПК України, суддя -
у х в а л и в :
Заяву ОСОБА_1 , про встановлення факту, що має юридичне значення, за участю заінтересованої особи- Відділ- служба у справах дітей виконавчого комітету Дрогобицької міської ради - залишити без руху.
Запропонувати заявнику у п`ятиденний строк з дня отримання копії ухвали усунути недоліки заяви, зазначені в мотивувальній частині ухвали суду.
Роз`яснити заявнику, що інакше заява буде вважатися неподаною та повернута йому.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Дата складення ухвали27.12.2023.
Суддя О.В. Крамар
Суд | Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2023 |
Оприлюднено | 01.01.2024 |
Номер документу | 116028460 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області
Крамар О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні