Постанова
від 22.11.2007 по справі 20-4/110-1/105-12/339
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

20-4/110-1/105-12/339

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 

справа № 20-4/110-1/105-12/339

ПОСТАНОВА

і м е н е м     У к р а ї н и

"22" листопада 2007 р.  12:20                                                                                          м. Севастополь

За позовом: Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (99011, м. Севастополь,  вул. Гоголя, 20-а)  

до: Приватного підприємства „Оргстрой” (99059, м. Севастополь, вул. Героїв Бреста, 33)

про стягнення 4195,00 грн.,

Суддя Харченко І.А.,

при секретарі Кувшинової О.Ю.,

Представники сторін

позивача – Кухаренко В.М., довіреність № 04-02 від 10.01.2007, головний спеціаліст юрист,

відповідача –Колесников Б.Д., довіреність б/н від 17.09.2007, представник;

Суть спору:

18.08.2005 Севастопольське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до господарського суду міста Севастополя з позовною заявою до Приватного підприємства „Оргстрой”  про стягнення штрафних санкцій у розмірі 4195,00 грн.

Рішенням господарського суду міста Севастополя від 16.01.2006, залишеним без змін постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 27.02.2006, позов задоволено повністю.

Постановою Вищого господарського суду України від 24.07.2007 рішення господарського суду міста Севастополя від 16.01.2006 та постанова Севастопольського апеляційного господарського суду від 27.02.2006 скасовані, справа направлена до суду першої інстанції на розгляд за правилами адміністративного судочинства.

Ухвалою від 20.08.2007 справа №20-4/110 прийнята до розгляду суддею Алсуф'євим В.В., її присвоєно №20-4/100-1/105, справа призначена до судового розгляду у відкритому судовому засіданні на 27.08.2007.

Розпорядженням  голови господарського суду міста Севастополя №74 від 27.08.2007 справа № 20-4/110-1/105, яка знаходилась у провадженні судді Алсуф'єва В.В., передана до провадження судді Харченко І.А.

Ухвалою від 27.08.2007 справа №20-4/110-1/105 прийнята до провадження суддею Харченко І.А., її присвоєний №20-4/110-1/105-12/339.

Відповідач позовні вимоги не визнав, заперечення виклав згідно письмовому відзиву на позов (49957 від 06.11.2007), пояснив, що працевлаштування інвалідів здійснюється державної службою зайнятості, місцевими радами депутатів, громадськими організаціями інвалідів, але в 2004 році зазначеними органами інваліди на підприємство не направлялись.  Крім того, позивач не подав суду доказів, що відповідач мав прибуток у 2004 році з якого могли бути відраховані грошові кошти для створення робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Згідно  статей 27-32, 49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні  представникам сторін роз'яснені  процесуальні права та обов'язки.  

Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухав представників сторін,  суд,

В с т а н о в и в:

Відповідно до Положення про Севастопольське міське відділення Фонду України соціального захисту інвалідів, затвердженого директором Фонду 01.11.02, це відділення є територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів, на яке покладено контроль за своєчасним та повним перерахуванням до бюджету відділення штрафних санкції підприємствами, установами, організаціями  за недотримання нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, прийняття заходів по стягненню штрафних санкції у випадках їх несплати в судовому порядку.

Відповідно до статті 10 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» №875-12 від 21.03.91 (з подальшими змінами та доповненнями від 05.07.01) фінансування роботи по соціальному захисту інвалідів  здійснюється Фондом України соціального захисту інвалідів.

Згідно статей 18, 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»для усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів в розмірі 4 % від  середньооблікової численності штатних працівників, якщо кількість працюючих від 8 до 25 чоловік –встановлюється норматив в кількості 1 робочого місця.

Відповідно до пункту 5 Положення про робочі місця інвалідів та про порядок працевлаштування інвалідів (далі –Положення), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.95 №314, підприємства здійснюють заходи по створенню робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення робочих місць.

Відповідно до пункту 3 Положення, робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестовано спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК,  органів Державного нагляду за охороною  праці, громадських організацій інвалідів та введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інвалідів.

Згідно п. 14 вказаного Положення, підприємства, в рамках доведеного до відома нормативу,  створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів, інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні  місця та вакантні посади, на яких може використовуватися труд інвалідів.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»для підприємств, установ і організацій на яких працює від 8 до 1 осіб, розмір  штрафних санкцій визначається в розмірі половини середньорічної заробітної платні на відповідному підприємстві, установі або організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, з числа робочих місць, встановлених нормативом.

На підставі звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2004 рік, наданим відповідачем до Севастопольського міського відділення Фонду України соціального захисту інвалідів,   норматив для ПП “Оргстрой” на якому працює 20 чоловік, склав 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів. Фактично на підприємстві інваліди у звітному періоді не працювали. Середня річна заробітна платня на підприємстві за 2004 рік складала 4195 грн.

Таким чином, сума штрафних санкцій із розрахунку середньорічної заробітної плати по підприємству складає 4195,00 грн., які відповідач був зобов'язаний перерахувати на рахунок Севастопольського відділення Фонду соціального захисту інвалідів у 2004 році.

22.04.2005 Севастопольським міським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів на адресу Приватного підприємства ”Оргстрой” направлена претензія № 04-95 з вимогою погасити штрафні санкції в сумі 4195,00 грн. за недотримання нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2004 році.

Заявлені штрафні санкції відповідачем не сплачені.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку оплати підприємствами (об'єднаннями), установами та організаціями штрафних санкцій у відділення Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку і використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1767 від 28.12.2001, штрафні санкції сплачуються підприємствами в доход державного бюджету самостійно не пізніше 15 квітня року, що слідує за звітним.

Відповідно до листа-відповіді Центральної міської медико-соціальної експертної комісії (вих. № 175 від 19.10.2004) в період з 01.01.2002 по 01.10.2004 Центральною міською медико-соціальною експертною комісією проведено атестацію робочих місць у 9 підприємств. Атестація робочих місць інвалідів Приватним підприємством “Оргстрой” сумісно з представниками Центральної міської медико-соціальної експертної комісії не проводилась.

Відповідно  до  статті 218  Господарського кодексу України підприємства  зобов'язані вживати всіх залежних від них заходів для недопущення господарського правопорушення,  яким, зокрема, є невиконання нормативу  робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів. До  числа  таких  заходів   відносяться  обов'язки  підприємства,  визначені  у  пунктах  3, 5  та  14 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів. Зокрема, у  пункті 14 названого  Положення   передбачено,  що  підприємства  інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.  

Пунктами 10-14 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 314 від 03.05.1995, передбачено, що підприємства інформують державну службу зайнятості та місцеві органі соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів, а працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами Мінсоцзахисту, місцевими Радами народних депутатів, громадськими організаціями інвалідів.

Доказів того, що протягом 2004 року відповідач надавав зазначеним органам інформацію про наявність вакантних робочих місць для працевлаштування інвалідів, суду не надано.

Відповідно до довідки Севастопольського міського центру зайнятості Приватне підприємство “Оргстрой” протягом 2004 року не надавало відомості про вакансії по працевлаштування інвалідів, що підтверджується матеріалами справи.

Таким чином відповідачем порушені вимоги пункту 14 Постанови Кабінету Міністрів України № 314 від 03.05.95 “Про організацію робочих місць та працевлаштування інвалідів”, яким встановлено, що підприємства інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту  населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Відповідно до частин третьої і четвертої статті 20 Закону, сплату штрафних санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів підприємства (об'єднання), установи і організації провадять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). У разі відсутності коштів, штрафні санкції можуть бути застосовані шляхом звернення стягнення на їх майно в порядку, передбаченому законом.

На підставі викладеного, суд вважає позовні вимоги про стягнення з відповідача штрафних санкцій за не створення робочих місць для працевлаштування інвалідів обґрунтованими і підлягаючими задоволенню в повному обсязі.

Керуючись розділами 3, 5, 11, 14 Положення про робочі місця інвалідів та про порядок працевлаштування інвалідів, ст. 10, 18, 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні., ст. 69, 70, 79, 94, 98, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,  суд –

П о с т а н о в и в :

1.          Позов задовольнити повністю.

2.          Стягнути з Приватного підприємства „Оргстрой” (99059, м. Севастополь, вул. Героїв Бреста, 33, ідентифікаційний код 30824596) на користь Севастопольського відділення Фонду України соціального захисту інвалідів (99011, м. Севастополь,  вул. Гоголя, 20-а, ідентифікаційний код  24694007)  4195,00 грн. - сума штрафних санкцій.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

    

Суддя                                                                                                                           І.А. Харченко

Постанова складена та підписана

в порядку ч. 3 ст. 160 КАС України

26.11.2007.

Дата ухвалення рішення22.11.2007
Оприлюднено30.11.2007
Номер документу1160285
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20-4/110-1/105-12/339

Постанова від 22.11.2007

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Харченко І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні