Справа № 761/37738/23
Провадження № 2-а/761/744/2023
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 жовтня 2023 року суддя Шевченківського районного суд м. Києва Аббасова Н.В., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Міністерства закордонних справ України про скасування рішення про відмову в оформленні візи, -
в с т а н о в и в :
В жовтні 2023 року позивачка ОСОБА_1 звернулась до Шевченківського районного суду м.Києва з позовом до Міністерства закордонних справ України про скасування рішення про відмову в оформленні візи.
Звертаючись до Шевченківського районного суду з даним позовом, позивачка просить скасувати рішення МЗС України про відмову в оформленні візи та відмінити відмову у візі за номером SV 1263919.
Відповідно до положень п. 4 ч.1 ст. 171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.
Так, даний адміністративний позов поданий з порушенням правил підсудності.
Стаття 1 Кодексу адміністративного судочинства України визначає юрисдикцію та повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах.
Відповідно ч.1 ст.20 КАС України місцевим загальним судам, як адміністративним судам підсудні:
1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;
2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб;
3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;
4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті.
Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті (ст.2 ст.20 КАС України).
Так, оскільки КАС України визначає виключний перелік категорій справ, в яких встановлена предметна та територіальна підсудність адміністративних справ, дана справа не підсудна місцевому суду, як адміністративному, адже справи щодо оскарження рішень Міністерства закордонних справ - відсутні у переліку категорій справ, визначених п. 1-3 ч.1 ст. 20 КАС України.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 29 КАС України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Таким чином, беручи до уваги, що інститут предметної юрисдикції розмежовує компетенцію адміністративних судів, суддя приходить до висновку, що даний позов не може бути розглянуто Шевченківським районним судом м. Києва, а тому підлягає передачі до Окружного адміністративного суду м. Києва, для його розгляду по суті.
Тому, керуючись ст.ст. 20, 29, 537, 539 КАС України, суд -
у х в а л и в:
Матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Міністерства закордонних справ України про скасування рішення про відмову в оформленні візи - передати до Окружного адміністративного суду міста Києва.
Передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя: Н.В. Аббасова
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2023 |
Оприлюднено | 01.01.2024 |
Номер документу | 116038172 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, з них |
Адміністративне
Шевченківський районний суд міста Києва
Аббасова Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні