РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
28 грудня 2023 р. Справа № 120/11295/23
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мультян М.Б., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Комунального підприємства "Ямпільводоканал" Ямпільської міської ради до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулося Комунальне підприємство "Ямпільводоканал" Ямпільської міської ради з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
В обґрунтування заявлених вимог, позивач зазначає, що за наслідками проведеної камеральної перевірки податковим органом встановлено порушення позивачем термінів реєстрації податкових накладних, про що складено акт від 15.12.2022, а в подальшому, відповідачем застосовано штрафні санкції та винесено податкове повідомлення-рішення від 05.01.2023 за №0001220410.
Не погоджуючись з застосованими податковим органом штрафними санкціями та винесеним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Ухвалою від 31.08.2023 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено її розгляд здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін в порядку визначеному статтею 262 КАС України. Встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті справи.
12.09.2023 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача заперечив щодо заявлених позовних вимог та вказав про наступне.
Камеральною перевіркою встановлено, що позивач у період з 18.07.2022 по 06.09.2022 подав на реєстрацію до ЄРПН 65 податкових накладних, складених за період лютого-вересня 2022 року. Перелік ПН наведений у сформовані податковим органом таблиці.
Спростовуючи аргументи позивача, які наведені в позовній заяві, представник відповідача зазначив, що у зв`язку із набранням чинності з 27.05.2022 Закону України №2260-ІХ, внесено зміни, зокрема до п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК Країни. Відповідно до пп. 69.2. п. 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу, у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та\або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню корона-вірусної хвороби (COVID-19), не застосовується.
Враховуючи викладене, ГУ ДПС у Вінницькій області вважає, що податкове повідомлення-рішення 05.01.2023 за №0001220410 прийнято правомірно та відповідно до вимог чинного законодавства.
Інших заяв по суті справи до суду не надходило.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (частина 5 статті 250 КАС України).
Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
05.12.2022 податковим органом проведено камеральну перевірку щодо дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних КП "Ямпільводоканал" (код ЄДРПОУ 36237772) за лютий, березень, квітень, червень, липень, вересень 2022 року, та за її результатами встановлено порушення платником граничних строків реєстрації ПН в ЄРПН, визначених п. 201.10. ст. 201 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI.
Зокрема вказано, про порушення підприємством граничних строків реєстрації 65 ПН в ЄРПН: ПН №15 від 07.02.2022 53 днів; ПН №17 від 10.02.2022 53 днів; ПН №14 від 28.02.2022 53 днів; ПН №16 від 25.02.2022 53 днів; ПН №18 від 25.02.2022 53 днів; ПН №9 від 23.03.2022 53 днів; ПН №12 від 23.03.2022 53 днів; ПН №19 від 28.02.2022 53 днів; ПН №7 від 02.03.2022 53 днів; ПН №32 від 31.07.2022 1 день; ПН №33 від 29.07.2022 1 день; ПН №9 від 22.06.2022 3 дні; ПН №94 від 27.06.2022 3 дні; ПН №9 від 30.06.2022 3 дні; ПН №90 від 27.06.2022 3 дні; ПН №1 від 31.03.2022 6 днів; ПН №2 від 17.02.2022 6 днів; ПН №20 від 29.06.2022 5 дні; ПН №14 від 23.06.2022 5 дні; ПН №26 від 28.06.2022 11 днів; ПН №22 від 28.06.2022 10 днів; ПН №9 від 30.06.2022 3 дні; ПН №15 від 24.06.2022 5 дні; ПН №13 від 23.06.2022 5 дні; ПН №19 від 30.06.2022 5 дні; ПН №23 від 30.06.2022 5 дні; ПН №5 від 22.06.2022 5 дні; ПН №21 від 29.06.2022 5 дні; ПН №30 від 30.06.2022 5 дні; ПН №10 від 23.06.2022 5 дні; ПН №31 від 30.06.2022 11 дні; ПН №29 від 30.06.2022 11 дні; ПН №16 від 27.06.2022 5 дні; ПН №18 від 28.06.2022 5 дні; ПН №27 від 30.06.2022 5 дні; ПН №1 від 30.06.2022 5 дні; ПН №25 від 28.06.2022 10 днів; ПН №17 від 28.06.2022 5 дні; ПН №12 від 23.06.2022 5 дні; ПН №11 від 23.06.2022 5 дні; ПН №24 від 30.06.2022 5 дні; ПН №4 від 30.06.2022 5 дні; ПН №28 від 29.06.2022 11 днів; ПН №10 від 31.03.2022 4 дні; ПН №31 від 02.09.2022 14 дні; ПН №18 від 24.04.2022 70 дні; ПН №20 від 13.04.2022 70 дні; ПН №19 від 22.04.2022 70 дні; ПН №21 від 30.04.2022 76 дні; ПН №19 від 31.03.2022 54 дня; ПН №14 від 31.03.2022 54 дня; ПН №21 від 08.03.2022 54 дня; ПН №17 від 24.03.2022 54 дня; ПН №13 від 31.03.2022 54 дня; ПН №16 від 23.03.2022 54 дня; ПН №18 від 31.03.2022 54 дня; ПН №15 від 31.03.2022 54 дня; ПН №20 від 31.03.2022 54 дня; ПН №3 від 22.02.2022 50 днів; ПН №9 від 28.02.2022 50 днів; ПН №11 від 22.02.2022 50 днів; ПН №8 від 28.02.2022 50 днів; ПН №4 від 17.02.2022 50 днів; ПН №6 від 22.02.2022 50 днів; ПН №9 від 22.02.2022 50 днів; ПН №5 від 10.02.2022 50 днів; ПН №12 від 21.02.2022 50 днів; ПН №4 від 09.03.2022 53 дня; ПН №5 від 31.03.2022 53 дня; ПН №11 від 04.03.2022 53 дня; ПН №8 від 28.03.2022 53 дня; ПН №13 від 28.02.2022 53 дня; ПН №6 від 31.03.2022 53 дня.
05.01.2023 ГУ ДПС у Вінницькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0001220410, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 122101,08 грн.
Відповідно до розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації ПН в ЄРПН строк реєстрації ПН позивачем допущено від 1 до 76 днів, в зв`язку з чим застосовано штрафні санкції в розмірі 10 %, 30% та 40 %.
Не погоджуючись з самим фактом застосування штрафних санкцій, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Згідно з частиною 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість рішення відповідача на відповідність вимогам частини 2 статті 2 КАС України, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).
За приписами пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до абзацу 1 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
При цьому, згідно з абзацом 4 цього ж пункту 201.10 статті 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В силу абзацу 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
З аналізу процитованих положень вбачається, що продавець товарів/послуг зобов`язаний зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.
За своєю правовою природою норма, викладена в абзаці 4 пункту 201.10 статті 201 ПК України, є нормою зобов`язального характеру (норма-припис), а отже має існувати норма, яка передбачає відповідальність за невиконання платником податку зобов`язання у вигляді обов`язку реєстрації податкової накладної.
Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної. Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України.
Так, згідно пункту 120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Таким чином, на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк, встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Разом із тим, згідно з пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
Таким чином, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Виходячи з наведених норм у взаємозв`язку з обставинами справи судом встановлено, що позивачем дійсно порушено передбачені пунктом 201.1 статті 201 ПК України граничні терміни реєстрації податкових накладних.
Суд зазначає, що у контексті застосування пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України правове значення має саме факт вчинення відповідного порушення, складом якого, в даному випадку, є порушення строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.
Таким чином, суд вважає, що обставини щодо періоду вчинення правопорушення мають значення для визначення розміру нарахованих штрафних санкцій, а не для встановлення застосовності вказаної норми ПК України у правовій кваліфікації такого правопорушення, як триваючого.
Водночас, пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України містить чітку вказівку на темпоральний критерій застосування з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Однак, Законом України від 12.05.2022 №2260-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану", який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Так, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу Перехідні положення ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Згідно підпункту 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Тобто, Законом № 2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.
При цьому, підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022 (тобто до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану») за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.
З акту камеральної перевірки від 05.12.2022 встановлено, що за результатами проведеної перевірки контролюючим органом виявлено порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 ПК в частині граничного терміну реєстрації в ЄРПН податкових накладних, зокрема: ПН №15 від 07.02.2022 53 днів; ПН №17 від 10.02.2022 53 днів; ПН №14 від 28.02.2022 53 днів; ПН №16 від 25.02.2022 53 днів; ПН №18 від 25.02.2022 53 днів; ПН №9 від 23.03.2022 53 днів; ПН №12 від 23.03.2022 53 днів; ПН №19 від 28.02.2022 53 днів; ПН №7 від 02.03.2022 53 днів; ПН №32 від 31.07.2022 1 день; ПН №33 від 29.07.2022 1 день; ПН №9 від 22.06.2022 3 дні; ПН №94 від 27.06.2022 3 дні; ПН №9 від 30.06.2022 3 дні; ПН №90 від 27.06.2022 3 дні; ПН №1 від 31.03.2022 6 днів; ПН №2 від 17.02.2022 6 днів; ПН №20 від 29.06.2022 5 дні; ПН №14 від 23.06.2022 5 дні; ПН №26 від 28.06.2022 11 днів; ПН №22 від 28.06.2022 10 днів; ПН №9 від 30.06.2022 3 дні; ПН №15 від 24.06.2022 5 дні; ПН №13 від 23.06.2022 5 дні; ПН №19 від 30.06.2022 5 дні; ПН №23 від 30.06.2022 5 дні; ПН №5 від 22.06.2022 5 дні; ПН №21 від 29.06.2022 5 дні; ПН №30 від 30.06.2022 5 дні; ПН №10 від 23.06.2022 5 дні; ПН №31 від 30.06.2022 11 дні; ПН №29 від 30.06.2022 11 дні; ПН №16 від 27.06.2022 5 дні; ПН №18 від 28.06.2022 5 дні; ПН №27 від 30.06.2022 5 дні; ПН №1 від 30.06.2022 5 дні; ПН №25 від 28.06.2022 10 днів; ПН №17 від 28.06.2022 5 дні; ПН №12 від 23.06.2022 5 дні; ПН №11 від 23.06.2022 5 дні; ПН №24 від 30.06.2022 5 дні; ПН №4 від 30.06.2022 5 дні; ПН №28 від 29.06.2022 11 днів; ПН №10 від 31.03.2022 4 дні; ПН №31 від 02.09.2022 14 дні; ПН №18 від 24.04.2022 70 дні; ПН №20 від 13.04.2022 70 дні; ПН №19 від 22.04.2022 70 дні; ПН №21 від 30.04.2022 76 дні; ПН №19 від 31.03.2022 54 дня; ПН №14 від 31.03.2022 54 дня; ПН №21 від 08.03.2022 54 дня; ПН №17 від 24.03.2022 54 дня; ПН №13 від 31.03.2022 54 дня; ПН №16 від 23.03.2022 54 дня; ПН №18 від 31.03.2022 54 дня; ПН №15 від 31.03.2022 54 дня; ПН №20 від 31.03.2022 54 дня; ПН №3 від 22.02.2022 50 днів; ПН №9 від 28.02.2022 50 днів; ПН №11 від 22.02.2022 50 днів; ПН №8 від 28.02.2022 50 днів; ПН №4 від 17.02.2022 50 днів; ПН №6 від 22.02.2022 50 днів; ПН №9 від 22.02.2022 50 днів; ПН №5 від 10.02.2022 50 днів; ПН №12 від 21.02.2022 50 днів; ПН №4 від 09.03.2022 53 дня; ПН №5 від 31.03.2022 53 дня; ПН №11 від 04.03.2022 53 дня; ПН №8 від 28.03.2022 53 дня; ПН №13 від 28.02.2022 53 дня; ПН №6 від 31.03.2022 53 дня.
Так, за встановлені порушення податковим органом 05.01.2023, згідно податкового повідомлення-рішення №0001220410 на Комунальне підприємство "Ямпільводоканал" Ямпільської міської ради накладено штраф у відсоткових розмірах відповідно до положень пункту 120-1-1ст.120-1 ПК України 10%, 30% та 40%).
Суд наголошує, що реєстрація таких накладних була здійснена вже у період дії Закону №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, яким поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок, у тому числі щодо порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, за виключенням тих випадків, коли граничний термін їх реєстрації припадає на період з 24.02.2022 року по 27.05.2022 року (наявне інше нормативне обґрунтування).
У свою чергу, граничні терміни реєстрації жодної із зазначених у акті перевірки податкових накладних не підпадають під період звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію, що передбачений підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення у редакції Закону №2260-ІХ.
Суд зазначає, що особливістю операцій із реєстрації податкових накладних є їх тривалість у часі, а тому у даному випадку необхідно враховувати плинність та змінюваність законодавства, адже відправною точкою для притягнення до відповідальність платників податків за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК Україниє саме дата здійснення реєстрації податкових накладних, а не дата їх складання.
При цьому суд звертає увагу, що при здійсненні правозастосування, суд має комплексно та системно застосовувати законодавства, враховуючи при цьому мету (ціль) та завдання того чи іншого нормативно-правового акту.
Вносячи Законом №2260-ІХ зміни до підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення законодавець переслідує мету унормування саме особливостей операцій із реєстрації податкових накладних, що є тривалими у часі, а надто за умови попередньої дії вимог законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на період дії карантину.
Таким чином, суд не бере до уваги аргументи позивача щодо підстав задоволення позову у частині правової визначеності вказаних нормативно правових актів.
Отже, підсумовуючи наведене вище, слід прийти до висновку, що Комунальне підприємство "Ямпільводоканал" Ямпільської міської ради порушило терміни реєстрації податкових накладних в ЄРПН, за що починаючи з 27.05.2022 підлягало притягненню до фінансової відповідальності відповідно до положень пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
У даному випадку, відповідачем правомірно до п. 120-1.1 статті 120-1 Глави 11 розділу II Податкового Кодексу України за відповідні правопорушення винесено податкове повідомлення рішення №0001220410 від 05.01.2023 на суму штрафу 122101,08 грн.
Перевіривши розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, суд вважає, що кількість днів прострочення граничних строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН розрахована правильно відповідачем.
Податкові накладні позивача, які наведені в акті камеральної перевірки, зареєстровані з порушенням термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), які визначені у пункті 201.10 статті 201 ПК України.
Суд зазначає, що позивачем не надано жодного документа (квитанції), який би підтверджував своєчасну реєстрацію спірних податкових накладних, як це передбачено в абз.9 п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, та не долучено жодного доказу, який би свідчив про своєчасну відправку на реєстрацію податкових накладних, або доказів, які свідчили б про неможливість вчасної відправки на реєстрацію податкових накладних.
Аналогічного висновку дійшов Сьомий апеляційний адміністративний суд у постанові від 14.11.2023 у справі № 560/5683/23.
Отже, аналізуючи надані матеріали справи, суд доходить висновку, що позивач допустив порушення строків реєстрації податкових накладних. Зворотного позивачем не доведено та матеріалами справи не спростовується.
Відповідно до частин першої, другоїстатті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд наголошує на тому, що в силу вимог частини другоїстатті 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
У контексті зазначених положеньКАС України, суд звертає увагу позивача на те, що закріплені у частині другійстатті 77 КАС Українинорми права щодо обов`язку суб`єкта владних повноважень доведення правомірності прийняття оспорюваного рішення не звільняє позивача від обов`язку доведення заявлених позовних вимог належними та допустимими доказами.
При цьому, суд враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи), сформовану в пункті 58 рішення у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).
У сукупності викладених обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги до задоволення не підлягають.
Керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ствттею 255 КАС України.
Відповідно до статті 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Інформація про учасників справи:
Позивач: КП "Ямпільводоканал" Ямпільської міської ради (вул. Савіна, 9, м. Ямпіль, Вінницька область, код ЄДРПОУ 36237772)
Відповідач: Головне управління ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, код ЄДРПОУ ВП 44069150)
СуддяМультян Марина Бондівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2023 |
Оприлюднено | 01.01.2024 |
Номер документу | 116051013 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мультян Марина Бондівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні