Рішення
від 29.12.2023 по справі 420/29238/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/29238/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 грудня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Юхтенко Л.Р., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОЛАЙН ОДЕСА» (код ЄДРПОУ 36851363, місце знаходження: 65045, м. Одеса, вул.. В.Арнаутська, 76, офіс 1) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ44069166, місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 25 жовтня 2023 року надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОЛАЙН ОДЕСА» (код ЄДРПОУ 36851363, місце знаходження: 65045, м. Одеса, вул.. В.Арнаутська, 76, офіс 1) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ44069166, місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8), в якій представник просить:

1. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області №8901635/36851363 від 30.05.2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну №14 від 31.10.2022 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОЛАЙН ОДЕСА» в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

2. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області №8901636/36851363 від 30.05.2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну №8 від 15.10.2022 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОЛАЙН ОДЕСА» в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Ухвалою від 30 жовтня 2023 року позовну заяву прийнято до провадження та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.

На обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що Позивачем було складено податкові накладні: №14 від 31.10.2022 року на суму 412 796,16 грн. з ПДВ; №8 від 15.10.2022 року на суму 386 996,40 грн. з ПДВ. Реєстрація податкових накладних була зупинена після подання їх на реєстрацію.

Так, у квитанціях про зупинення податковим органом зазначено «ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

На пропозицію податкового органу позивачем було надано повідомлення про надання пояснень та додаткових повідомлень з достатнім переліком документів на підтвердження реальності здійснення господарської операції.

Проте, контролюючим органом було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних з підстав «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».

На думку представника позивача оскаржувані рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, з огляду на таке.

Так, стосовно податкової накладної № 14 від 31.10.2022 року позивач зазначив, що між Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОЛАЙН ОДЕСА» (Виконавець) та Державним підприємством «АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 38727770), що діє від імені Адміністрації Південної філії Державного підприємства «АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 38728549) (далі також - Адміністрація) був укладений Договір про надання послуг №24-В-ПВФ-22 від 17 березня 2022 року.

На виконання умов вказаного договору за надані послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами 31 жовтня 2022 року Виконавцем було направлено на адресу Адміністрації Рахунок на оплату №262 від 31 жовтня 2022 року на загальну суму 412 796,16 грн. Того ж дня між Виконавцем та Адміністрацією було підписано Акт надання послуг №262 від 31 жовтня 2022 року на загальну суму 412 796,16 грн. із ПДВ, згідно якого Виконавцем було надано, а Адміністрацією прийнято послуги, визначені в Рахунку на оплату №262 від 31 жовтня 2022 року.

За результатом надання послуг на суму 412 796,16 грн. разом з ПДВ Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОЛАЙН ОДЕСА» відповідно до пункту 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України було складено Податкову накладну №14 від 31 жовтня 2022 року.

Вказаний Рахунок на оплату №262 від 31 жовтня 2022 року було оплачено 11 листопада 2022 року у відповідності до умов Договору в сумі 80 відсотків від загальної суми, що зазначена в рахунку на оплату №262 від 31 жовтня 2022 року 330 236,93 грн., про що свідчить Платіжна інструкція №477 від 11 листопада 2022 року.

Стосовно податкової накладної № 8 від 15.10.2022 року, представник позивача зазначив, що на виконання вище зазначеного договору про надання послуг №24-В-ПВФ-22 від 17 березня 2022 року, 15 жовтня 2022 року Виконавцем було направлено на адресу Адміністрації Рахунок на оплату №253 від 15 жовтня 2022 року на загальну суму 386 996,40 грн. із ПДВ за надання послуг з транспортного обслуговування мікроавтобусами.

Того ж дня між Виконавцем та Адміністрацією було підписано Акт надання послуг №253 від 15 жовтня 2022 року на загальну суму 386 996,40 грн. із ПДВ, згідно з якого Виконавцем було надано, а Адміністрацією прийнято послуги, визначені в Рахунку на оплату №253 від 15 жовтня 2022 року.

За результатом надання послуг на суму 386 996,40 грн. разом з ПДВ Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОЛАЙН ОДЕСА» відповідно до пункту 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України було складено Податкову накладну №8 від 15 жовтня 2022 року.

Вказаний Рахунок на оплату №253 від 15 жовтня 2022 року було оплачено 25 жовтня 2022 року у відповідності до умов Договору в сумі 80 відсотків від загальної суми, про що свідчить Платіжна інструкція №395 від 25 жовтня 2022 року.

На підтвердження реальності здійснених послуг до контролюючого органу разом з повідомленнями про надання додаткових пояснень та документів було надано такі документи: 1) Договір №24-В-ПВФ-22 від 17.03.2022 року; 2) Рахунок на оплату №253 від 15.10.2022 року; 3) Акт надання послуг №253 від 15.10.2022 року; 4) Платіжна інструкція №395 від 25.10.2022 року; 5) Рахунок на оплату №262 віл 31.10.2022 року; 6) Акт надання послуг №262 від 31.10.2022 року; 7) Платіжна інструкція №477 від 11.11.2022 року; 8) Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_1 від 21.01.2020 року; 9) Повідомлення за формою №20-ОПП від 19.11.2022 року; 10) Договір суборенди №23/04 від 23.04.2023 року; 11) Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_2 від 29.01.2020 року; 12) Ліцензія АВ №724755 від 17.03.2020 року; 13) Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_3 від 29.01.2020 року; 14) Договір оренди №б/н від 27.01.2020 року; 15) Повідомлення про прийняття працівника на роботу №б/н від 04.01.2022 року; 16) Повідомлення про прийняття працівника на роботу №б/н від 08.05.2020 року; 17) Повідомлення про прийняття працівника на роботу №б/н від 14.05.2021 року; 18) Пояснення №25/05/2023 від 24.05.2023 року.

Крім того, представник позивача зазначив, що у позивача наявна матеріально-технічна база для здійснення такого виду послуг. ТОВ «АВТОЛАЙН ОДЕСА» має достатню для здійснення господарської діяльності кількість трудових ресурсів, що підтверджується Штатним розписом станом на 01 січня 2023 року.

Отже, Позивачем до Контролюючого органу були надані всі необхідні пояснення та документи, які були достатніми для прийняття рішення щодо реєстрації зупинених податкових накладних, які податковий орган, тим не менше, не перевірив та не взяв до уваги при прийнятті оскаржуваних рішень.

Через канцелярію суду 22.11.2023 року (вхід. № ЕС/16067/23) від Головного управління ДПС в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого представник проти заявлених позовних вимог заперечує та просить відмовити у їх задоволенні з огляду на таке.

Відповідно до фактичних обставин справи, Позивач засобами електронного зв`язку направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 14 від 31.10.2022 на загальну суму 412 796,16 грн., у т.ч. ПДВ 68 799,36 грн., податкову накладну № 8 від 15.10.2022 на загальну суму 386 996,40 грн., у т.ч. ПДВ 64 499,40 грн., виписані на адресу ДП «АМПУ», ПФ ДП «АМПУ».

За отриманими квитанціями від 16.11.2022, від 14.11.2022 з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України Позивачу було повідомлено, що реєстрація податкових накладних зупинена: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку». Також квитанціями було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п. 8 Додатку № 1 Постанови № 1165, яким закріплені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку коригування.

Відповідач звертає увагу на обставини, що факт виявлення ризиковості ТОВ «АВТОЛАЙН ОДЕСА», який був зазначений в квитанціях щодо зупинення реєстрації податкових накладних, вже був відомий Позивачу при направлені податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію, оскільки відповідно до даних інформаційної системи контролюючого органу, контролюючим органом було прийняте рішення від 13.10.2022 № 207080 про відповідність платника податків критеріям ризиковості.

Отже, на момент зупинення реєстрації податкових накладних № 14 від 31.10.2022, № 8 від 15.10.2022 ТОВ «АВТОЛАЙН ОДЕСА» перебувало у переліку ризикових платників податків.

Розглянувши надані первинні документи до повідомлень, Головне управління ДПС в Одеській області звертає увагу на неповноту доказової бази щодо господарської операції з надання послуг транспортного обслуговування ТОВ «АВТОЛАЙН ОДЕСА».

Серед наданих на розгляд Комісії документів разом з повідомленням від 24.05.2023 № 10 відсутній штатний розпис (відомості щодо працівників, найманих або залучених для надання послуг за договором).

Таким чином, на момент винесення оскаржуваних рішень № 8901635/36851363 від 30.05.2023, № 8901636/36851363 від 30.05.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних № 14 від 31.10.2022, № 8 від 15.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних, Позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування доказів та подання податкової накладної.

Крім того, представник відповідача зазначає, що Головне управління ДПС в Одеській області вважає, що платіжні інструкції № 477 від 11.11.2022, № 395 від 25.10.2022, надані Позивачем на розгляд Комісії, є сумнівними та ймовірно складеними з порушенням чинного законодавства, так як відсутнє прізвище та ініціали відповідального виконавця, підпис відповідального виконавця.

В свою чергу, з огляду на результат проведеного моніторингу реєстрації ПН/ РК, Комісією з питань зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області були прийняті рішення № 8901635/36851363 від 30.05.2023, № 8901636/36851363 від 30.05.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних № 14 від 31.10.2022, № 8 від 15.10.2022 у зв`язку з наданням платником податку документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

В оскаржуваних рішеннях зазначено, які документи складено з порушенням законодавства, а саме: «первинні документи щодо постачання/придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні».

Таким чином, комісією Головного управління ДПС в Одеській області, на підставі наданих документів, були правомірно винесені рішення № 8901635/36851363 від 30.05.2023, № 8901636/36851363 від 30.05.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних № 14 від 31.10.2022, № 8 від 15.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Через канцелярію суду 28.11.2023 року (вхід. № ЕС/16566/23) від представника позивача надійшла відповідь на відзив, відповідно до змісту якої представник проти доводів відповідача заперечує та наполягає на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Додатково представник позивача зазначив, щодо твердження податкового органу, що на момент подання податкових накладних позивачу було відомо про прийняте стосовно нього рішення щодо відповідності ризиковості платника податку, а саме: як зазначено в позовній заяві, Позивачем було подано до контролюючого органу відповідні пояснення та копії документів, за результатом чого контролюючим органом регіонального рівня було прийнято Оскаржувані рішення. Так, підставою для відмови у реєстрації обох податкових накладних є висновок Комісії ГУ ДПС у Одеській області про: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».

Таким чином, ризиковість платника податку не є підставою для відмови в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Окрім того, представник позивача зазначає, що станом на зараз ТОВ «АВТОЛАЙН ОДЕСА» не відповідає Критеріям ризиковості платника податку, відомості про що наявні у контролюючого органу.

Заперечень на відповідь на відзив до суду не надходило.

Також, до відзиву на позовну заяву представником відповідачів було подано клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою від 29 грудня 2023 року у задоволенні клопотання представника відповідачів про розгляд справи за правилами загального позовного провадження було відмовлено.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТОЛАЙН ОДЕСА» зареєстровано 03.12.2009 року та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області, Приморська державна податкова інспекція.

Основним видом діяльності є 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення.

Крім того, іншими видами діяльності підприємства є: 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт, н.в.і.у.; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет; 49.32 Надання послуг таксі; 49.42 Надання послуг перевезення речей (переїзду); 52.10 Складське господарство; 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; 52.24 Транспортне оброблення вантажів; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів.

ТОВ «АВТОЛАЙН ОДЕСА» має ліцензію серії АВ № 524755 від 16.03.2010 року видану Міністерством транспорту та зв`язку України на здійснення робіт: внутрішні перевезення пасажирів автобусами; внутрішні перевезення пасажирів вантажними автомобілями, причепами та напівпричепами. Строк дії необмежений.

Судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності між Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОЛАЙН ОДЕСА» (Виконавець) та Державним підприємством «АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 38727770), що діє від імені Адміністрації Південної філії Державного підприємства «АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 38728549) (далі також - Адміністрація) був укладений Договір про надання послуг №24-В-ПВФ-22 від 17 березня 2022 року (далі Договір), згідно з п.1.1 якого Виконавець зобов`язується протягом дії цього Договору надавати за плату послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами робітників Адміністрації поза розкладом (цілодобово) відповідно до Додатку №1 «Інформація щодо кількості транспортних засобів, терміну їх використання та вартості наданих послуг», який є невід`ємною частиною цього Договору (далі Послуги), а Адміністрація зобов`язується прийняти та оплатити їх на умовах, викладених у цьому Договорі.

Найменування послуг згідно з ДК 021:2015 визначається як 60140000-1 нерегулярні пасажирські перевезення. (п. 1.2 Договору)

Загальна вартість послуг за договором складає 193 498,20 грн без ПДВ. ПДВ складає 38 699,64 грн. разом з ПДВ ціна цього Договору становить 232 197,84 грн та визначена сторонами у додатку №1 «інформація щодо кількості транспортних засобів, терміну їх використання та вартості наданих послуг», який є невід`ємною частиною договору. (п. 4.1 Договору)

Оплата вартості послуг здійснюється прямим банківським переведенням коштів на рахунок виконавця за фактично надані послуги, протягом 15 банківських днів з моменту підписання відповідного акту здавання-приймання наданих послуг на підставі отриманого адміністрацією рахунку. (п. 4.3 договору)

Надання послуг виконавцем та приймання їх результатів адміністрацією оформлюється актом здавання-приймання наданих послуг, який підписується повноважними представниками сторін протягом 5 календарних днів після фактичного надання послуг. (п.4.4 Договору)

Судом встановлено, що 31 жовтня 2022 року Виконавцем було направлено на адресу Адміністрації Рахунок на оплату №262 від 31 жовтня 2022 року на загальну суму 412 796,16 грн. із ПДВ щодо наступних послуг:

-Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами держ. № НОМЕР_4 (цілодобово) у кількості 16 діб;

-Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами держ. № НОМЕР_5 (цілодобово) у кількості 16 діб;

-Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами держ. № НОМЕР_6 (цілодобово) у кількості 16 діб.

Також, 31 жовтня 2022 року між сторонами договору було підписано Акт надання послуг № 262 на загальну суму 412 796,16 грн за період з 16.10.2022 року по 31.10.2022 року.

Вказаний Рахунок на оплату №262 від 31 жовтня 2022 року було оплачено 11 листопада 2022 року у відповідності до умов Договору в сумі 80 відсотків від загальної суми, що зазначена в рахунку на оплату №262 від 31 жовтня 2022 року 330 236,93 грн., про що свідчить Платіжна інструкція №477 від 11 листопада 2022 року.

За результатом надання послуг на суму 412 796,16 грн. разом з ПДВ Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОЛАЙН ОДЕСА» відповідно до пункту 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України було складено Податкову накладну №14 від 31 жовтня 2022 року та подано на реєстрацію до ЄРПН.

Відповідно до квитанції № 9244283069 від 16.11.2022 року документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 31.10.2022 року № 14 в ЄРПН зупинена. ПН складена на подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, відображеної у ПН.

Судом встановлено, що на виконання умов вище зазначеного договору № 8 від 15.10.2022 року 15 жовтня 2022 року Виконавцем було направлено на адресу Адміністрації Рахунок на оплату №253 від 15 жовтня 2022 року на загальну суму 386 996,40 грн. із ПДВ щодо наступних послуг:

-Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами держ. № НОМЕР_4 (цілодобово) у кількості 15 діб;

-Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами держ. № НОМЕР_5 (цілодобово) у кількості 15 діб;

-Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами держ. № НОМЕР_6 (цілодобово) у кількості 15 діб.

Також, 15.10.2022 року між Виконавцем та Адміністрацією було підписано Акт надання послуг №253 від 15 жовтня 2022 року на загальну суму 386 996,40 грн. із ПДВ, згідно якого Виконавцем було надано, а Адміністрацією прийнято послуги, визначені в Рахунку на оплату №253 від 15 жовтня 2022 року.

Вказаний Рахунок на оплату №253 від 15 жовтня 2022 року було оплачено 25 жовтня 2022 року у відповідності до умов Договору в сумі 80 відсотків від загальної суми, про що свідчить Платіжна інструкція №395 від 25 жовтня 2022 року.

За результатом надання послуг на суму 386 996,40 грн. разом з ПДВ Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОЛАЙН ОДЕСА» відповідно до пункту 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України було складено Податкову накладну №8 від 15 жовтня 2022 року та подано на реєстрацію до ЄРПН.

Відповідно до квитанції № 9241792199 від 14.11.2022 року документ прийнято. Реєстрацію зупинено. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 15.10.2022 року № 8 в ЄРПН зупинена. ПН складена на подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, відображеної у ПН.

Судом встановлено, що на пропозицію податкового органу позивачем було направлено повідомлення № 9,10 від 24.05.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме: ПН № 8 від 15.10.2022 року та ПН № 14 від 30.10.2022 року. Та як вбачається з повідомлення, додано додатків в кількості 18 шт, а саме: 1) Договір №24-В-ПВФ-22 від 17.03.2022 року; 2) Рахунок на оплату №253 від 15.10.2022 року; 3) Акт надання послуг №253 від 15.10.2022 року; 4) Платіжна інструкція №395 від 25.10.2022 року; 5) Рахунок на оплату №262 віл 31.10.2022 року; 6) Акт надання послуг №262 від 31.10.2022 року; 7) Платіжна інструкція №477 від 11.11.2022 року; 8) Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_1 від 21.01.2020 року; 9) Повідомлення за формою №20-ОПП від 19.11.2022 року; 10) Договір суборенди №23/04 від 23.04.2023 року; 11) Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_2 від 29.01.2020 року; 12) Ліцензія АВ №724755 від 17.03.2020 року; 13) Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_3 від 29.01.2020 року; 14) Договір оренди №б/н від 27.01.2020 року; 15) Повідомлення про прийняття працівника на роботу №б/н від 04.01.2022 року; 16) Повідомлення про прийняття працівника на роботу №б/н від 08.05.2020 року; 17) Повідомлення про прийняття працівника на роботу №б/н від 14.05.2021 року; 18) Пояснення №25/05/2023 від 24.05.2023 року.

Проте, за результатом розгляду поданих документів Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській областібуло прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних:

-№8901635/36851363 від 30.05.2023 року;

-№8901636/36851363 від 30.05.2023 року.

Підставою для відмови у реєстрації вказаних податкових накладних в обох рішеннях зазначено: надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. В графі додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

На думку позивача, оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню, адже податковим органом конкретно не зазначено, які саме подані документи не відповідають законодавству, та окрім того, представник зазначає, що всі надані до податкового органу первинні документи складені відповідно до норм законодавства та підтверджують реальність здійснених операцій.

Не погодившись із прийнятими рішеннями, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Також, додатково судом досліджено надані позивачем первинні документи на підтвердження реальності здійснення зазначених у податкових накладних послуг, а саме: Договір №24-В-ПВФ-22 від 17 березня 2022 року. Рахунок на оплату №262 від 31 жовтня 2022 року. Акт надання послуг №262 від 31 жовтня 2022 року. Платіжна інструкція №477 від 11 листопада 2022 року. Оборотно-сальдова відомість по рахунку №361; Рахунок на оплату №253 від 15 жовтня 2022 року. Акт надання послуг №253 від 15 жовтня 2022 року. Платіжна інструкція №395 від 25 жовтня 2022 року. Оборотно-сальдова відомість по рахунку №361. Ліцензія серії АВ №524755 від 16 березня 2010 року Свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів. Договори оренди транспортних засобів. Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою 20-ОПП. Документи щодо господарських відносин з ТОВ «INTER CARS UKRAINE». Договір №15393-16-2019 від 08 липня 2019 року. Документи щодо господарських відносин з ТОВ «АВТОДИСТРИБ`ЮШН КАРГО ПАРТС». Договір поставки №549447 від 13 травня 2020 року. Документи щодо господарських відносин з ТОВ «КПП ЦЕНТР». Договір суборенди об`єкта нерухомості частини будівлі №23-04 від 23 квітня 2023 року. Договір суборенди №4 від 01 листопада 2022 року. Квитанція до прибуткового касового ордера №2704 від 27 квітня 2023 року. Рахунок-фактура №9 від 31 травня 2023 року та Акт надання послуг №9 від 31 травня 2023 року; Штатний розпис. Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків за 1 квартал 2023 року. Повідомлення про прийняття працівників на роботу.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).

Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваного рішення, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.

Згідно з пп. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

З 01.02.2020 року діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок № 1165), якийвизначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно з п. 3 Порядку №1165 Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Так, судом встановлено, що в порядку встановленого податковим законодавством за фактом надання послуг відповідно до умов договору, позивачем було сформовано податкові накладні №14 від 31.10.2022 року та № 8 від 15.10.2022 року та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно з отриманими квитанціями вказані податкові накладні прийнято, проте їх реєстрацію зупинено з підстав: ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У Додатку 1 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість.

Пунктом 8 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості платника податків: «У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування».

При цьому суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданих податкових накладних до категорії ризиковостіплатника податків відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду не надано.

Сторонами не заперечується, що засобами електронного зв`язку позивачем на пропозицію податкового органу було направлено повідомлення № 9,10 від 24.05.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме: ПН № 8 від 15.10.2022 року та ПН № 14 від 30.10.2022 року.

Та як вбачається з повідомлення, додано додатків в кількості 18 шт: 1) Договір №24-В-ПВФ-22 від 17.03.2022 року; 2) Рахунок на оплату №253 від 15.10.2022 року; 3) Акт надання послуг №253 від 15.10.2022 року; 4) Платіжна інструкція №395 від 25.10.2022 року; 5) Рахунок на оплату №262 віл 31.10.2022 року; 6) Акт надання послуг №262 від 31.10.2022 року; 7) Платіжна інструкція №477 від 11.11.2022 року; 8) Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_1 від 21.01.2020 року; 9) Повідомлення за формою №20-ОПП від 19.11.2022 року; 10) Договір суборенди №23/04 від 23.04.2023 року; 11) Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_2 від 29.01.2020 року; 12) Ліцензія АВ №724755 від 17.03.2020 року; 13) Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_3 від 29.01.2020 року; 14) Договір оренди №б/н від 27.01.2020 року; 15) Повідомлення про прийняття працівника на роботу №б/н від 04.01.2022 року; 16) Повідомлення про прийняття працівника на роботу №б/н від 08.05.2020 року; 17) Повідомлення про прийняття працівника на роботу №б/н від 14.05.2021 року; 18) Пояснення №25/05/2023 від 24.05.2023 рокуПроте, за результатами розгляду пояснень та наданих позивачем документів, комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області, було прийнято рішення № 9118622/44718376 від 04.07.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, підставою для відмови в реєстрації поданих позивачем податкових накладних було зазначено: з «наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні».

Крім того, у відзиві на позовну заяву представник відповідача зазначив, що факт виявлення ризиковості ТОВ «АВТОЛАЙН ОДЕСА», який був зазначений в квитанціях щодо зупинення реєстрації податкових накладних, вже був відомий Позивачу при направлені податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію, оскільки відповідно до даних інформаційної системи контролюючого органу, контролюючим органом було прийняте рішення від 13.10.2022 № 207080 про відповідність платника податків критеріям ризиковості. А також, серед наданих на розгляд Комісії документів разом з повідомленням від 24.05.2023 № 10 відсутній штатний розпис (відомості щодо працівників, найманих або залучених для надання послуг за договором).

З цього приводу представник позивача зазначив, що станом на зараз ТОВ «АВТОЛАЙН ОДЕСА» не відповідає Критеріям ризиковості платника податку, відомості про що наявні у контролюючого органу. Та до податкового органу було надано всі необхідні документи.

Оцінивши надані сторонами докази та виходячи із вищенаведених норм права, суд доходить висновку, що відповідачем прийнято оскаржувані рішення помилково, з огляду на таке.

Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач спеціалізується на пасажирських перевезеннях відповідно до основного виду господарської діяльності та наявної ліцензії.

Представник позивача зазначив, що у підприємства наявна матеріально-технічна база та необхідна кількість працівників для здійснення такого виду діяльності.

На підтвердження таких доводів до суду та до податкового органу було надано відповідні докази, серед яких: свідоцтва про реєстрацію наявних транспортних засобів, договори оренди транспортних засобів, акти виконаних робіт, рахунки на оплату та квитанції про сплату таких рахунків, повідомлення про об`єкти оподаткування форми ОК-5, повідомлення про прийняття працівників на роботу та інші.

Крім того, як вже зазначалось судом, позивачем було надано повідомлення щодо подачі письмових пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарської операції по зупиненим податковим накладним №9,10 від 24.05.2023 на розгляд Комісії було надано 18 документів.

Надані документи в їх сукупності свідчать про наявність технічної та трудової можливості для здійснення такого виду господарської діяльності.

У свою чергу суд враховує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

В той же час, у квитанції зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв, визначених в п. 8 та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а у подальшому в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Таким чином, зупинення податкових накладних, виписанихТОВ «АВТОЛАЙН ОДЕСА» не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій та контролюючим органом, порушено вимоги Порядку № 1165.

Відповідно до ч. п. 25, 26, 27 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Згідно з п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Згідно з додатку до Порядку № 520 в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково зазначаються конкретні документи.

Так, як вбачається з матеріалів справи в оскаржуваному рішенні, податковим органом було зазначено підставою для відмови у реєстрації податкової накладної «надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства».

В графі «податкова інформація» (зазначити конкретні документи) оскаржуваного рішення, вказано: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Аналізуючи зазначену, як підставу для відмови у реєстрації поданих ТОВ «АВТОЛАЙН ОДЕСА» податкових накладних в ЄРПН, суд зазначає, що контролюючим органом не наведено конкретних документів, які саме складені чи сформовані позивачем з порушенням норм законодавства, а лише узагальнено зазначено перелік можливих документів.

Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Посилання представника відповідача на те, що на розгляд Комісії не надано штатного розпису, відхиляються судом у зв`язку з тим, що з матеріалів справи вбачається, що до повідомлення про надання пояснень позивачем було надано всі наявні в позивача документи, серед яких було надано, зокрема повідомлення про прийняття працівників на роботу.

Таким чином, суд доходить висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірних рішень та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішення податкового органу, у зв`язку з чим, такі рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.

Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, суд зазначає таке.

Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну подану позивачем податкову накладну є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.

Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, судовий збір в розмірі 5368,00 грн. належить стягненню на користь позивача за рахунок бюджетного асигнування Головного управління ДПС в Одеській області.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОЛАЙН ОДЕСА» (код ЄДРПОУ 36851363, місце знаходження: 65045, м. Одеса, вул.. В.Арнаутська, 76, офіс 1) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ44069166, місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8901635/36851363 від 30.05.2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 14 від 31.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8901636/36851363 від 30.05.2023року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 8 від 15.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОЛАЙН ОДЕСА» (код ЄДРПОУ 36851363, місце знаходження: 65045, м. Одеса, вул.. В.Арнаутська, 76, офіс 1) сплачений судовий збір в розмірі 5368,00 (п`ять тисяч триста шістдесят вісімгривень 00 копійок).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.12.2023
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116053828
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/29238/23

Ухвала від 12.02.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 28.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 28.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 29.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні