Ухвала
від 29.12.2023 по справі 240/33665/21
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

29 грудня 2023 року

м. Київ

справа № 240/33665/21

адміністративне провадження № К/990/44495/23

Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Ханової Р. Ф.

перевіривши касаційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області

на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2023 року

та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 22 листопада 2023 року

у справі №240/33665/21

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Джера-Ойл»

до Головного управління ДПС у Житомирській області

про визнання протиправними та скасування наказу та податкових повідомлень-рішень , -

УСТАНОВИВ:

28 грудня 2023 року на адресу Верховного Суду надійшла касаційна скарга Головного управління ДПС у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2023 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 22 листопада 2023 у справі №240/33665/21, предметом розгляду якої є визнати протиправним та скасування наказу Головного управління ДПС у Житомирській області від 19 серпня 2021 року №1193-п "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ДЖЕРА-ОЙЛ" та визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 11 жовтня 2021 року №00094640704, №00094630704.

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2023 року позов задоволено.

Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 22 листопада 2023 року, рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2023 року у цій справі скасовано в частині визнання протиправним та скасування наказу Головного управління ДПС у Житомирській області від 19 серпня 2021 року №1193-п "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ДЖЕРА-ОЙЛ", прийнято в цій частині нову постанову, якою в задоволення позову відмовити. В решті рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Здійснюючи апеляційний перегляд суд апеляційної інстанції висновувався на тому, що контролюючим органом, не наведено переконливих доводів, що ґрунтуються на об`єктивній інформації та спростовують факти господарської діяльності засвідченої наданими ТОВ "ДЖЕРА-ОЙЛ" документами, а також не представлено жодних доказів на підтвердження того, що відомості, вказані в цих документах, неповні, недостовірні чи суперечливі. Висновки відповідача в основному ґрунтуються на припущеннях та податковій інформації стосовно контрагентів позивача, а не на аналізі суті та наслідків господарських операцій, які мали місце у перевіряємому періоді позивача з останніми, що, в свою чергу не є безумовною підставою для висновків про відсутність фактичного виконання спірних операцій за умови наявності первинних документів, які спростовують такі доводи.

Звертаючись із касаційною скаргою відповідач зазначив про наявність підстав для касаційного оскарження встановлених пунктом 1 частини четвертої статті 328 КАС України, скаржник наводить мотиви незгоди з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій про задоволення позову Товариства здійсненими по факту оцінки доказів та фактичних обставин справи, вказує про порушення судами попередніх інстанцій, та зазначає постанови Верховного Суду щодо застосування норми права у подібних правовідносинах (з цитуванням окремих витягів з тексту зазначених у касаційній скарзі постанов), без урахування яких, були прийняті оскаржувані рішення, а саме: від 23 листопада 2023 року у справі № 160/7797/23, від 03 липня 2023 року у справі № 826/6820/18, від 08 вересня 2021 року у справі № 816/228/17, від 06 липня 2022 року у справі №815/551/14, від 29 травня 2018 року у справі №800/341/17, від 12 листопада 2019 року у справі №9901/21/19.

При вирішенні питання про наявність підстав до відкриття касаційного провадження за касаційною скаргою від 28 грудня 2023 року, Верховний Суд виходить з такого.

Статтею 328 КАС України передбачено право на касаційне оскарження.

Частиною першою статті 328 КАС України визначено, що учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

Стаття 330 КАС України містить вимоги щодо форми та змісту касаційної скарги.

Так, відповідно до пункту 4 частини другої статті 330 КАС України у касаційній скарзі зазначається підстава (підстави), на якій (яких) подається касаційна скарга з визначенням передбаченої (передбачених) статтею 328 цього Кодексу підстави (підстав).

У разі подання касаційної скарги на підставі пункту 1 частини четвертої статті 328 КАС України в касаційній скарзі зазначається постанова Верховного Суду, в якій викладено висновок про застосування норми права у подібних правовідносинах, що не був врахований в оскаржуваному судовому рішенні.

Отже, касаційна скарга повинна містити посилання на конкретні порушення відповідної норми (норм) права чи неправильність її (їх) застосування. Скаржник повинен зазначити конкретні порушення, що є підставами для скасування або зміни судового рішення (рішень), які, на його думку, допущені судом при його (їх) ухваленні, та навести аргументи в обґрунтування своєї позиції у взаємозв`язку із посиланням на відповідний пункт частини четвертої статті 328 КАС України.

Суд визнає, що підстави для відкриття касаційного провадження відповідно пункту 1 частини четвертої статті 328 КАС України касаційною скаргою від 28 грудня 2023 року не доведені.

Доводи касаційної скарги з питання проведення податкових перевірок під час дії мораторію, є неприйнятними з огляду на рішення Верховного Суду від 22 лютого 2022 року у справі №420/12859/21, від 28 грудня 2022 року у справах №420/22374/21, №540/5445/21, №160/14248/21, від 28 жовтня 2022 року у справі №600/1741/21, від 12 жовтня 2022 року у справі №160/24072/21, від 01 вересня 2022 року у справі №640/16093/21, від 28 липня 2023 року №580/3888/22. Це питання неодноразово вирішувалось у зазначених та низці інших рішень Верховного Суду, в яких Суд констатував що проведення перевірки на підставі постанови КМУ №89 (в умовах чинності пункту 52-2 підрозділу 10 розділу 20 «Перехідні положення» ПК України) є протиправним і тягне за собою наслідки у вигляді скасування прийнятих за результатами такої перевірки податкових повідомлень - рішень.

Посилання заявника касаційної скарги на те, що зупинення судом касаційної інстанції дії рішень судів попередніх інстанцій предметом розгляду яких є постанова Кабінету Міністрів України №89 від 03 лютого 2021 року автоматично відновлює її дію є неприйнятною, оскільки з моменту набрання рішення суду апеляційної інстанції у справі №640/18314/21 від 05 липня 2022 року ця постанова (№89) є протиправною та нечинною.

Суд визнає вимоги процесуального закону відповідачем не виконаними, що зумовлює неможливість відкриття касаційного провадження за касаційної скаргою від 28 грудня 2023 року.

Враховуючи межі перегляду судом касаційної інстанції, визначені статтею 341 КАС України, суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

Суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, а тому відсутність у касаційній скарзі визначених законом підстав касаційного оскарження унеможливлює її прийняття та відкриття касаційного провадження.

При цьому, такий недолік касаційної скарги зумовлює її повернення одноособово суддею, без аналізу колегією суддів дотримання решти вимог, визначених статтею 330 КАС України.

Згідно з пунктом 4 частини п`ятої статті 332 КАС України касаційна скарга не приймається до розгляду і повертається суддею-доповідачем також, якщо у касаційній скарзі не викладені передбачені цим Кодексом підстави для оскарження судового рішення в касаційному порядку.

За таких обставин, касаційна скарга ГУ ДПС у Житомирській області від 28 грудня 2023 року, підлягає поверненню, як така, що не містить підстав касаційного оскарження.

На підставі вищенаведеного та керуючись положеннями статей 328, 330, 332, 359 КАС України, Суд, -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Головного управління ДПС у Головного управління ДПС у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2023 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 22 листопада 2023 року у справі №240/33665/21 - повернути заявнику.

Роз`яснити заявнику касаційної скарги, що її повернення не позбавляє права повторного звернення до Верховного Суду.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

СуддяР.Ф. Ханова

Дата ухвалення рішення29.12.2023
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116057607
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування наказу та податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —240/33665/21

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 31.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 22.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Постанова від 22.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 03.10.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні