Рішення
від 29.12.2023 по справі 380/23435/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 грудня 2023 рокусправа № 380/23435/23м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Грень Н.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

товариство з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" звернувся в суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України, в якому просить :

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9507337/42831345 від 12.09.2023;

- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати Податкову накладну № 671 від 01.07.2023 ТОВ ІМЕКС МАКС в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію 10.07.2023.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що товариство з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" скерувало на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 671 від 01.07.2023. Згідно з отриманою квитанцією про прийняття податкової накладної повідомлено, що податкову накладну прийнято, але реєстрація зупинена та вказано, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України обсяг постачання товару/послуги 3808, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК. Товариство з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" надало пояснення та документи. Проте, комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної прийняла рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач вважає вказане рішення протиправним, оскільки надав усі первинні документи, що стосуються господарських операцій, проте такі безпідставно не взято до уваги контролюючим органом.

Представник відповідача, ГУ ДПС у Львівській області, подав до суду відзив на позовну заяву від 30.11.2023 (вх. № 92440), відповідно до якого вказує, що комісією прийнято рішення про відмову у державній реєстрації податкових накладних, з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні. Стверджує, що у Головного управління ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішень про відмову у реєстрації податкової накладної, а тому такі є правомірними. Просить відмовити в задоволенні позову.

Представник відповідача ДПС України у зазначений в ухвалі строк відзив на позовну заяву не подав.

Ухвалою судді від 26.10.2023 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін.

Ухвалою від 29.12.2023 суд відмовив у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Львівській області про розгляд справи в порядку загального позовного провадження та у судовому засіданні з викликом сторін.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та пояснення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ІМЕКС МАКС» (надалі ТОВ «ІМЕКС МАКС») зареєстроване як юридична особа за кодом ЄДРПОУ 42831345 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 20.02.2019 року, номер запису 14801020000079993 та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Львівській області, Стрийській ДПІ (Стрийський район), зареєстроване як платник ПДВ, ІПН 428313420318.

Основним видом діяльності ТОВ «ІМЕКС МАКС» згідно Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010 - 20.41 Виробництво мила та мийних засобів, засобів для чищення та полірування.

Також товариство здійснює інші види діяльності, зокрема, але не виключно: 20.20 - Виробництво пестицидів та іншої агрохімічної продукції; 20.42 - Виробництво парфумних і косметичних засобів; 46.49 - Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 68.20 - Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 32.99 - Виробництво іншої продукції, н.в.і.у.

Між Товариством з обмеженою відповідальністю «МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРІ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 32049199) (Покупець) та ТОВ «ІМЕКС МАКС» (код ЄДРПОУ 42831345)(Постачальник) укладено Договір поставки № 27828 від 25.09.2020.

В межах даного Договору ТОВ «ІМЕКС МАКС» 01 липня 2023 року поставив ТОВ «МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРІ УКРАЇНА» товари за товарною накладною №671 від 01.07.2023 року суму 570565,99.

Відповідно до пункту 2.2 Договору 27828 від 25.09.2020 року поставка товару здійснюється на умовах DDP- рампа торгівельного центру, або DDP рампа консолідаційно - розподільчого центру (Інкотермс 2010). Постачальник здійснює поставку товару своїм транспортом. Склад Постачальника, розташований за адресою: м. Харків, проспект Перемоги 55 Е.

Згідно умов договору № 27828 пп 3.2 Покупець оплачує товар при наявності зареєстрованої податкової накладної та належним чином оформлених супровідних документів згідно платіжного календаря, що є невід`ємною частиною даного договору.

Товар, переданий за товарною накладною № 671 від 01.07.2023 року, є товаром власного виробництва, який було виготовлено ТОВ «ІМЕКС МАКС».

Товар виготовлявся з наступних сировини та матеріалів: розчин концентрат антисептичний миючий, гліцерин, перекис водню, флакони, дозатори, етикетки, клійка стрічка, стрейч плівка.

Розчин концентрат антисептичний миючий у кількості 1611,00 кг був придбаний ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ « Кіровоградпостач» (код ЄДРПОУ 37168244) на підставі Договору поставки № 674 від 09.11.2021року, що підтверджується видатковою накладною № КП-11488 від 23.06.2023р., та платіжним дорученням № 1308 від 22.06.2023 ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 64472,22 грн. Відповідно до пункту 1.5 договору доставка товару здійснювалася на умовах EXW(м. Кропивницький, вул. Мурманська) Інкотермс 2010.

Каністра з кришкою була придбана у ТОВ Кентавр Плюс» ( код ЄДРПОУ 33607805) у кількості 324 шт., що підтверджується видатковою накладною № КН-0001308 від 23.06.2023 року, яка була сплачена 29.06.2023 року по платіжному дорученню № 29.06.2023 року на суму 7270,56 грн.

Перекис водню 35% у кількості 120 кг, та гліцерін у кількості 250 кг були придбані ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ « Торговий дім «Макрохім» (код ЄДРПОУ 42934817) на підставі Договору поставки №_302-МХ від 25.08.2022 року, що підтверджується видатковою накладною № ТХ 006316 від 29.03.2023 року, та платіжним дорученням № 986 від 29.03.2023 ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 21966.00 грн.

Преформа прозора 72,4 г у кількості 7504 штук були придбані ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ «ЗАВОД ПРЕФОРМ» (код ЄДРПОУ 39632675) на підставі Договору поставки № 141122/01 від 14.11.2022 року, що підтверджується видатковою накладною № 120514 від 12.05.2023 року, та платіжним дорученням № 1166 від 12.05.2023 ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 21966.00 грн.

Флакон прозорий у кількості 5000 шт був придбаний ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ «Профіпласт ЛТД» (код ЄДРПОУ 43300884) на підставі Договору поставки №29072101/01 від 29.07.2021 року, що підтверджується видатковою накладною № 20 від 21.03.2023 року, та платіжним дорученням № 966 від 20.03.2023 ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 9750.00 грн.

Флакон Глорія білий у кількості 3000 шт. був придбаний ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ПрАТ «Фірма Еліпс» (код ЄДРПОУ 19046619) на підставі Договору поставки №26.05-22 від 26.05.2023 року, що підтверджується видатковою накладною № 191 від 12.05.2023 року, та платіжним дорученням № 1174 від 17.05.2023 ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 20500.00 грн.

Етикетки полімерні в асортименті у кількості 75000 шт. були придбані ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ «РИФ» (код ЄДРПОУ 33542722), що підтверджується видатковою накладною №151656 від 12.01.2022 року, та платіжним дорученням № 30 від 06.04.2022 ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 13230.00 грн., та платіжним дорученням № 31 від 06.04.2022 ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 7860.00 грн. Та видатковою накладною № 169210-1 від 10.03.2023 року і платіжним дорученням №925 від 10 березня 2023 року

Товар Дезінфекційний засіб «Антисептик для шкіри рук та поверхонь» виготовляється за допомогою обладнання, яке належить ТОВ «ІМЕКС МАКС» на праві власності. Наявність обладнання на балансі підприємства підтверджується Довідкою з реєстру основних засобів № 1 від 01.09.2023 року.

Згідно умов Договору поставки складено податкову накладну № 671 від 01.07.2023.

За правилом першої події, відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, позивачем подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 671 від 01.07.2023.

Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 10.07.2023 податкову накладну №671 від 01.07.2023 прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 3808, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник: «D»=5423%, «Р» = 3139,56.

06.09.2023 року ТОВ «ІМЕКС МАКС» складено та направлено засобами електронного зв`язку Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 1 від 06.09.2023 року, до якого додано лист пояснення вих. №1 від 06.09.2023 року та додано копії документів, що відповідають переліку, визначеному пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216 (далі - Порядок №520), а саме:

1)Договори з додатками 13 (тринадцять) шт.: Договір поставки № 27828 від 25.09.2020, додатки до договору № 27828 від 25.09.2020: · додаток №2 до договору 27828 від 25.09.2020, · додаток №3 до договору 27828 від 25.09.2020, · додаток №5 до договору 27828 від 25.09.2020, · додаток № 6 до договору 27828 від 25.09.2020, додаток №7 до договору 27828 від 25.09.2020, · додаток №8 до договору 27828 від 25.09.2020. Договір поставки № 674 від 09.11.2021, Договір поставки № 302- МХ від 25.08.2022, Договір поставки № 141122-01 від 14.11.2022, Договір поставки № 290721-01 від 29.07.2023, Договір поставки № 26.05.22 від 26.05.2022, Договір оренди № 18.08.22 від 18.08.2022, Договір оренди № 28.02.22 від 28.02.2022;

2) Договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції: Штатний розклад № 2 від 13.04.2023, Наказ про затвердження штатного розкладу № 5 від 13.04.2023, Наказ на призначення директора 130423/01 від 13.04.23;

3) Первинні документи 34 (тридцять чотири) шт: Видаткові накладні 9 (дев`ять) шт.: № КП-11488 від 23.06.023, № КН-0001308 від 23.06.23, № ТХ-006316 від 29.03.23, № 120514 від 12.05.23, №20 від 21.03,2021, №191 від 12.05.21, № 151656 від 27.01.2022, № 350 від 03.03.2023. Товарна накладна №671 від 01.07.2023. Накладна на передачу готової продукції № 91 від 30.06.2023. Товарно-транспортні накладні 5(п`ять) шт. : №671 від 01.07.2023, №КП-11488 від 23.06.2023, № ТХ006316 від 29.03.2023, № 120514 від 12.05.2023.№ 169210-1 від 10.03.2023, Транспортна накладна 1 (одна) шт.: № 671 від 01.07.2023;

4) Розрахункові документи та або/банківські виписки з особових рахунків 13 (тринадцять) шт. : № 4300038996 від 04.07.2023, № 4300040175 від 11.07.2023, № 4300043340 від 01.08.2023, №1308 від 22.06.2023, № 1331 від 29.06.2023, № 986 від 29.03.2023, № 1166 від 12.05.2023, №966 від 20.03.2023, № 1174 від 17.05.2023, № 31 від 06.04.2023, № 30 від 06.04.2023, №904 від 02.03.2023, №925 від 10.03.2023. Рахунки (п`ять) : № КП-0003871 від 22.06.2023,№ КН-0001274 від 21.06.2023, № ТМ0009274 від 29.03.2023, №10506 від 01.05.2023, № 231 від 25.04.2023;

5) Документи що підтверджують відповідності продукції 5 шт (п`ять): Сертифікати : №36 від 19.06.2023, № 12-2022 від 01.12.2022, № 120533/33 від 24.04.2023, №2 від 01.01.2023, № 9 від 01.05.2023.

Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення 12.09.2023 року № 9507337/42831345 про відмову в реєстрації податкової накладної № 671 від 01.07.2023.

Підставою для відмови вказано "наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація, зазначено: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погоджуючись з цим рішенням позивач 29.09.2023 року подав до ДПС України скаргу щодо рішення № 9507337/42831345 від 12.09.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 671 від 01.07.2023 р. в ЄРПН

Рішенням ДПС України від 29.09.2023 р. № 70821/42831345/2 скаргу позивача залишено без задоволення, рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН без змін.

Підстава прийняття такого рішення - "ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних".

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду із цим позовом.

При вирішенні спору по суті суд керувався таким.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим Кодексом України (далі - ПК України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з абзацами 1, 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Додатком 3 до Порядку № 1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 якого відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з пунктами 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Як встановлено зі змісту квитанції про зупинення реєстрації складеної позивачем податкової накладної, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної слугувало те, що податкова накладна відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Водночас, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку № 1165.

Однак, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку № 1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.

Крім цього, законодавцем не визначено чіткого переліку документів, які платник податку може подати до контролюючого органу в залежності від підстав зупинення реєстрації податкової накладної, а тому при зупиненні реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, контролюючий орган має чітко зазначити конкретний вид критерію ризиковості платника податку та навести у розрізі визначеного критерію перелік документів, надання яких дасть можливість прийняти податкову накладну до реєстрації.

Можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Необґрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акта індивідуальної дії, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 22.07.2019 р в справі № 815/2985/18 (адміністративне провадження № К/9901/14651/19).

Отже, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної від 01.07.2023 № 671 не відповідає вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку № 1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім цього, у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку № 1165.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку № 520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Суд встановив та підтверджується матеріалами справи, що ТОВ «ІМЕКС МАКС» надіслало повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме: Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 1 від 06.09.2023 року, до якого додано лист пояснення вих. №1 від 06.09.2023 року та додано копії документів: 1)Договори з додатками 13 (тринадцять) шт.: Договір поставки № 27828 від 25.09.2020, додатки до договору № 27828 від 25.09.2020: · додаток №2 до договору 27828 від 25.09.2020, · додаток №3 до договору 27828 від 25.09.2020, · додаток №5 до договору 27828 від 25.09.2020, · додаток № 6 до договору 27828 від 25.09.2020, додаток №7 до договору 27828 від 25.09.2020, · додаток №8 до договору 27828 від 25.09.2020. Договір поставки № 674 від 09.11.2021, Договір поставки № 302- МХ від 25.08.2022, Договір поставки № 141122-01 від 14.11.2022, Договір поставки № 290721-01 від 29.07.2023, Договір поставки № 26.05.22 від 26.05.2022, Договір оренди № 18.08.22 від 18.08.2022, Договір оренди № 28.02.22 від 28.02.2022; 2) Договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції: Штатний розклад № 2 від 13.04.2023, Наказ про затвердження штатного розкладу № 5 від 13.04.2023, Наказ на призначення директора 130423/01 від 13.04.23; 3) Первинні документи 34 (тридцять чотири) шт: Видаткові накладні 9 (дев`ять) шт.: № КП-11488 від 23.06.023, № КН-0001308 від 23.06.23, № ТХ-006316 від 29.03.23, № 120514 від 12.05.23, №20 від 21.03,2021, №191 від 12.05.21, № 151656 від 27.01.2022, № 350 від 03.03.2023. Товарна накладна №671 від 01.07.2023. Накладна на передачу готової продукції № 91 від 30.06.2023. Товарно-транспортні накладні 5(п`ять) шт.: №671 від 01.07.2023, №КП-11488 від 23.06.2023, № ТХ006316 від 29.03.2023, № 120514 від 12.05.2023.№ 169210-1 від 10.03.2023, Транспортна накладна 1 (одна) шт.: № 671 від 01.07.2023; 4) Розрахункові документи та або/банківські виписки з особових рахунків 13 (тринадцять) шт. : № 4300038996 від 04.07.2023, № 4300040175 від 11.07.2023, № 4300043340 від 01.08.2023, №1308 від 22.06.2023, № 1331 від 29.06.2023, № 986 від 29.03.2023, № 1166 від 12.05.2023, №966 від 20.03.2023, № 1174 від 17.05.2023, № 31 від 06.04.2023, № 30 від 06.04.2023, №904 від 02.03.2023, №925 від 10.03.2023. Рахунки (п`ять) : № КП-0003871 від 22.06.2023,№ КН-0001274 від 21.06.2023, № ТМ0009274 від 29.03.2023, №10506 від 01.05.2023, № 231 від 25.04.2023; 5) Документи що підтверджують відповідності продукції 5 шт (п`ять): Сертифікати : №36 від 19.06.2023, № 12-2022 від 01.12.2022, № 120533/33 від 24.04.2023, №2 від 01.01.2023, № 9 від 01.05.2023.

Разом з тим, після подання позивачем копій документів та письмових пояснень, що стосуються складення податкової накладної від 01.07.2023 № 671 контролюючий орган такі документи не врахував, прийнявши оскаржене рішення про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні.

Вказані обставини є свідченням невідповідності рішення контролюючого органу про зупинення реєстрації податкових накладних вимозі правової визначеності, оскільки можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом переліку цих документів.

Натомість платником податків надано до податкового органу та до суду первинні документи на підтвердження господарських операцій, із здійснення яких було виписано відповідну податкову накладну.

При цьому, судом встановлено, що позивач надав контролюючому органу копії документів на власний розсуд, оскільки відповідачем в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено, які саме конкретно документи та в підтвердження якої обставини необхідно подати.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду, висловленій, зокрема, у постанові від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18, прийнятий суб`єктом владних повноважень акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, повинен бути обґрунтованим та вмотивованим, що передбачає наведення в даному випадку податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

А тому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17.

Крім цього, відповідач не надав доказів на обґрунтування того, що обсяг постачання перевищує величину залишку обсягу придбаного товару/послуги та обсягу його постачання.

У зв`язку із вказаним, суд вважає, що оскаржене рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № №9507337/42831345 від 12.09.2023 прийняте не у спосіб, визначений законом, а тому, є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 671 від 01.07.2023, суд зазначає таке.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) у разі задоволення позову суд може прийняти постанову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.

Аналізуючи положення КАС України, можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

При цьому, згідно з нормами пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.

У справі, яка розглядається, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної № 671 від 01.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд не встановив.

З огляду на висновок суду щодо протиправності та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 671 від 01.07.2023, датою її подання.

Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, а й повинно ефективно захищати порушені права позивача. Тому, суд вважає, що покладення на ДПС України обов`язку зареєструвати податкові накладні не вважатиметься втручанням у її дискреційні повноваження.

Згідно з вимогами ст. 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів на користь позивача слід стягнути судовий збір, сплачений ним при зверненні до суду з цим позовом.

Керуючись статтями 6, 14, 242, 243, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

позов товариства з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" (адреса: вул. Шевченка, 1 Б, Грабовецько-Дулібівська ТГ, с. Дуліби, Стрийський р-н, Львівська обл, 82434; ЄДРПОУ 42831345) до Головного управління ДПС у Львівській області (адреса: вул.Стрийська,35,м.Львів,79003; ЄДРПОУ 43968090), Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053; ЄДРПОУ 43005393) ро визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області №9507337/42831345 від 12.09.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №671 від 01.07.2023року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №671 від 01.07.2023року товариства з обмеженою відповідальністю ІМЕКС МАКС, датою фактичного подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" судовий збір у сумі 1342,00 грн (одна тисяча триста сорок дві) гривні.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" судовий збір у сумі 1342,00 грн (одна тисяча триста сорок дві) гривні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СуддяГрень Наталія Михайлівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.12.2023
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116058971
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/23435/23

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Рішення від 29.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 26.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні