КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 грудня 2023 року № 320/12890/21
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в м. Києві у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом громадян ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Сквирської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулись громадяни ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 з позовом, в якому просять:
- визнати протиправною бездіяльність Сквирської міської ради щодо розгляду клопотання гр. ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 в с. Шапіївка в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області;
- зобов`язати Сквирську міську раду у відповідності до вимог чинного законодавства України розглянути на найближчому пленарному засіданні Сквирської міської ради проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 в с. Шапіївка, в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області;
- визнати протиправною бездіяльність Сквирської міської ради щодо розгляду клопотання гр. ОСОБА_2 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_2 в с. Шапіївка в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області;
- зобов`язати Сквирську міську раду у відповідності до вимог чинного законодавства України розглянути на найближчому пленарному засіданні Сквирської міської ради проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_2 в с. Шапіївка в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області;
- визнати протиправною бездіяльність Сквирської міської ради щодо розгляду клопотання гр. ОСОБА_3 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_3 в с. Шапіївка в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області;
- зобов`язати Сквирську міську раду у відповідності до вимог чинного законодавства України розглянути на найближчому пленарному засіданні Сквирської міської ради проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_3 в с. Шапіївка в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області.
Позовні вимоги обґрунтовані протиправною бездіяльністю відповідача щодо розгляду клопотань позивачів про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства в с. Шапіївка, в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області.
Відповідач жодних пояснень щодо заявлених позовних вимог до суду не надав.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.10.2021 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28.12.2023 закрито провадження в адміністративній справі в частині позовних вимог ОСОБА_4 та ОСОБА_5 .
На підставі ст. 194, 205 КАС України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, встановив.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року №715-р затверджено територію територіальних громад Київської області, зокрема, Сквирської міської територіальної громади, до якої входить Шапіївська територіальна громада в особі Шапіївської сільської ради Сквирського району Київської області.
Постановою Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17.07.2020 №807-ІХ утворено у Київській області Білоцерківський район (з адміністративним центром у місті Біла Церква) у складі територій Білоцерківської міської, Володарської селищної, Гребінківської селищної, Ковалівської сільської, Маловільшанської сільської, Медвинської сільської, Рокитнянської селищної, Сквирської міської, Ставищенської селищної, Тараіцанської міської, Тетіївської міської, Узинської міської, Фурсівської сільської територіальних громад.
Рішенням Сквирської міської ради №12-1-VIII від 18.11.2020 почато процедуру реорганізації Шапіївської сільської ради (ЄДРПОУ 04360729) шляхом приєднання до Сквирської міської ради (ЄДРПОУ 04054961), що є адміністративним центром.
В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 23.02.2021 здійснено державну реєстрацію припинення Шапіївської сільської ради (ЄДРПОУ 04360729) на підставі рішення щодо реорганізації.
Отже, Сквирська міська рада (ЄДРПОУ 04054961) є правонаступником Шапіївської сільської ради (ЄДРПОУ 04360729), а отже і власником земельних ділянок комунальної власності бувшої Шапіївської сільської ради, при цьому місце розташування (адміністративно-територіальна одиниця) цих земельних ділянок змінилося на: с. Шапіївка Білоцерківського району, Київської області.
Так, рішенням Шапіївської сільської ради Сквирського району Київської області № 08-38-07 від 25.08.2020 ОСОБА_1 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність в с. Шапіївка, в адміністративних межах Шапіївської сільської ради Сквирського району Київської області -для ведення особистого селянського господарства - площею 2,0000 га.
Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 (кваліфікаційний сертифікат Держгеокадастру України № 012473 від 06.02.2015) за завданням ОСОБА_1 розроблено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03).
Висновком відділу архітектури, містобудування та інфраструктури Сквирської районної державної адміністрації №320 від 15.09.2020 погоджено даний проект землеустрою.
Висновком №12702/82-20 від 18.09.2020 ГУ Держгеокадастру у Луганській області погоджено даний проект землеустрою.
За висновком державної експертизи землевпорядної документації від 19.10.2020 № 514 з відміткою від 27.11.2020, проведеної ГУ Держгеокадастру у Київській області, зауваження до даного проекту землеустрою відсутні.
На підставі даного проекту 16.12.2020 зареєстровано в Державному земельному кадастрі земельну ділянку прощею 2,0000 га та присвоєно кадастровий номер 3224088601:01:041:0003.
Позивач - ОСОБА_1 12.03.2021 звернувся до Сквирської міської ради із заявою про затвердження даного проекту землеустрою.
Згідно протоколу № 14 засідання постійної комісії Сквирської міської ради з питань підприємництва, промисловості, сільського господарства, землевпорядкування, будівництва та архітектури від 07.07.2021 не прийнято рішення щодо внесення на розгляд 9 чергової сесії Сквирської міської ради та рекомендації затвердження даного проекту землеустрою.
Також судом встановлено, що рішенням Шапіївської сільської ради Сквирського району Київської області № 05-38-07 від 25.08.2020 ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність в АДРЕСА_1 -для ведення особистого селянського господарства - площею 1,0000 га.
Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 (кваліфікаційний сертифікат Держгеокадастру України № 012473 від 06.02.2015) за завданням ОСОБА_2 розроблено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03).
Висновком відділу архітектури, містобудування та інфраструктури Сквирської районної державної адміністрації №325 від 15.09.2020 погоджено даний проект землеустрою.
Висновком №22209/82-20 від 18.09.2020 ГУ Держгеокадастру в Одеській області погоджено даний проект землеустрою.
За висновком державної експертизи землевпорядної документації від 19.10.2020 № 515 з відміткою від 27.11.2020, проведеної ГУ Держгеокадастру у Київській області, зауваження до даного проекту землеустрою відсутні.
На підставі даного проекту 03.12.2020 зареєстровано в Державному земельному кадастрі земельну ділянку прощею 1,0000 га та присвоєно кадастровий номер 3224088601:01:040:0005.
Позивач - ОСОБА_2 12.03.2021 звернувся до Сквирської міської ради із заявою про затвердження даного проекту землеустрою.
Згідно протоколу № 14 засідання постійної комісії Сквирської міської ради з питань підприємництва, промисловості, сільського господарства, землевпорядкування, будівництва та архітектури від 07.07.2021 не прийнято рішення щодо внесення на розгляд 9 чергової сесії Сквирської міської ради та рекомендації затвердження даного проекту землеустрою.
Також судом встановлено, що рішенням Шапіївської сільської ради Сквирського району Київської області № 04-38-07 від 25.08.2020 ОСОБА_3 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність в с. Шапіївка, в адміністративних межах Шапіївської сільської ради Сквирського району Київської області -для ведення особистого селянського господарства - площею 2,0000 га.
Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 (кваліфікаційний сертифікат Держгеокадастру України № 012473 від 06.02.2015) за завданням ОСОБА_3 розроблено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03).
Висновком відділу архітектури, містобудування та інфраструктури Сквирської районної державної адміністрації №321 від 15.09.2020 погоджено даний проект землеустрою.
Висновком №13268/82-20 від 24.09.2020 ГУ Держгеокадастру у Луганській області погоджено даний проект землеустрою.
За висновком державної експертизи землевпорядної документації від 19.10.2020 № 513 з відміткою від 27.11.2020, проведеної ГУ Держгеокадастру у Київській області, зауваження до даного проекту землеустрою відсутні.
На підставі даного проекту 08.12.2020 зареєстровано в Державному земельному кадастрі земельну ділянку прощею 2,0000 га та присвоєно кадастровий номер 3224088601:01:040:0006.
Позивач - ОСОБА_3 12.03.2021 звернулась до Сквирської міської ради із заявою про затвердження даного проекту землеустрою.
Згідно протоколу № 14 засідання постійної комісії Сквирської міської ради з питань підприємництва, промисловості, сільського господарства, землевпорядкування, будівництва та архітектури від 07.07.2021 не прийнято рішення щодо внесення на розгляд 9 чергової сесії Сквирської міської ради та рекомендації затвердження даного проекту землеустрою.
Позивачі, вважаючи протиправною бездіяльність відповідача, звернулися до суду за захистом своїх прав.
Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до положень частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 1 статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Стаття 14 Конституції України гарантує право власності на землю. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Згідно з пунктом «б» частини 1 статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Частиною 1 статті 122 Земельного кодексу України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідно до частини 6 статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (ч. 7 ст. 118 ЗКУ).
Відповідно до частини 9 статті 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
При цьому, відповідно до частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 №280/97-ВР, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Згідно з частинами першою та другою статті 59 зазначеного Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
З огляду на вищезазначені норми, питання безоплатної передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян є виключною компетенцією органу місцевого самоврядування, яким в даному випадку є Сквирська міська рада.
Як встановлено судом, позивачі у визначеному законодавством порядку звернулись до відповідача із заявами від 12.03.2021 про затвердження розроблених ними проектів землеустрою.
Згідно Витягу з Протоколу №14 засідання постійної комісії Сквирської міської ради з питань підприємництва, промисловості, сільського господарства, землевпорядкування, будівництва та архітектури від 07.07.2021, комісія утрималась від голосування за пропозиції: проекти рішень про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу їх з комунальної власності у власність громадян ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства в с. Шапіївка Київської області - внести на розгляд 9 чергової сесії Сквирської міської ради та рекомендувати затвердити рішення.
Отже, відповідач одне із передбачених законодавцем рішень у спосіб, встановлений законом (шляхом прийняття рішення на пленарному засіданні ради), не прийняв, а тому суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині протиправної бездіяльності Сквирської міської ради щодо розгляду клопотань позивачів про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства в с. Шапіївка в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області.
Вказана правова позиція також викладена в постанові Верхового Суду від 19.07.2021 у справі № 826/14320/17.
Отже, у зв`язку із тим, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо розгляду клопотань позивачів про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства в с. Шапіївка в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області, суд вважає за можливим задовольнити позовні вимоги про зобов`язання відповідача у відповідності до вимог чинного законодавства України розглянути на найближчому пленарному засіданні Сквирської міської ради проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства громадянам ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 в с. Шапіївка в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з частиною другою другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Виходячи з викладеного, заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
До позовної заяви ОСОБА_1 додано докази сплати судового збору у сумі 908,00грн. (квитанція №51 від 27.09.2021); ОСОБА_2 сплачено судовий збір у розмірі 908,00грн. (квитанція №50 від 27.09.2021); ОСОБА_3 сплачено судовий збір у розмірі 908,00грн. (квитанція №49 від 27.09.2021);
Оскільки суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, відшкодуванню позивачам з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Сквирської міської ради підлягає судовий збір у розмірі 908,00грн. кожному з позивачів.
Керуючись ст. ст. 241-246, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, Київський окружний адміністративний суд, -
в и р і ш и в :
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Сквирської міської ради щодо розгляду клопотання громадянина ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства громадянину ОСОБА_1 в с. Шапіївка в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області.
Зобов`язати Сквирську міську раду у відповідності до вимог законодавства України розглянути на найближчому пленарному засіданні Сквирської міської ради проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства громадянину ОСОБА_1 в с. Шапіївка в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області.
Визнати протиправною бездіяльність Сквирської міської ради щодо розгляду клопотання громадянина ОСОБА_2 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства громадянину ОСОБА_2 в с. Шапіївка в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області.
Зобов`язати Сквирську міську раду у відповідності до вимог законодавства України розглянути на найближчому пленарному засіданні Сквирської міської ради проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства громадянину ОСОБА_2 в с. Шапіївка в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області.
Визнати протиправною бездіяльність Сквирської міської ради щодо розгляду клопотання громадянки ОСОБА_3 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства громадянці ОСОБА_3 в с. Шапіївка в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області.
Зобов`язати Сквирську міську раду у відповідності до вимог законодавства України розглянути на найближчому пленарному засіданні Сквирської міської ради проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства громадянці ОСОБА_3 в с. Шапіївка в адміністративних межах Сквирської міської ради Білоцерківського району Київської області.
Стягнути на користь ОСОБА_1 сплачений судовий збір у розмірі 908 (дев`ятсот вісім) грн 00 коп за рахунок бюджетних асигнувань Сквирської міської ради.
Стягнути на користь ОСОБА_2 сплачений судовий збір у розмірі 908 (дев`ятсот вісім) грн 00 коп за рахунок бюджетних асигнувань Сквирської міської ради.
Стягнути на користь ОСОБА_3 сплачений судовий збір у розмірі 908 (дев`ятсот вісім) грн 00 коп за рахунок бюджетних асигнувань Сквирської міської ради.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Лапій С.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2023 |
Оприлюднено | 05.01.2024 |
Номер документу | 116093685 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лапій С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні