Рішення
від 03.01.2024 по справі 420/8381/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8381/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 січня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовною заявою Приватного підприємства «ПРІМА КЕРАМІКА» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство ПРІМА КЕРАМІКА звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, у складі якого утворено Комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Державної податкової служби України, в якому просить:

- визнані протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3819979/43482969 від 17.02.2022 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №15 від 17.12.2021 р. датою її надходження на реєстрацію, а саме 14 січня 2022 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8239915/43482969 від 09.02.2023 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 17.01.2022 р. датою її надходження на реєстрацію, а саме 15 лютого 2022 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8258829/43482969 від 14.02.2023 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 20.01.2022 р. датою її надходження на реєстрацію, а саме 08 лютого 2022 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» направило на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні №15 від 17.12.2021 року, №1 від 17.01.2022 року, №2 від 20.01.2022 року.

За отриманою квитанцією з єдиного вікна приймання звітності ДПС України підприємству було повідомлено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація вищевказаних ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі додаткових накладних.

У подальшому Комісією, яка приймає рішення щодо реєстрації або відмову в такій реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування було винесене оскаржуване рішення про відмову в реєстрації вищезазначеної податкової накладної.

Позивач вважає, що оскаржувані рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області не містить чітку підставу для відмови в реєстрації податкових накладних, яка б узгоджувалася із фактичними обставинами.

На думку позивача, реальність господарських операцій ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» підтверджується наданими копіями первинних документів, які направлялися разом із повідомленням про надання пояснень та документів.

Ухвалою від 08.05.2023 року визнано поважними причини пропуску Приватним підприємством «ПРІМА КЕРАМІКА» строку звернення до суду з даним позовом та поновлено цей строк. Прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

24.05.2023 року представник відповідачів надав до суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого вважає позов необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню. У відзиві на позовну заяву представник відповідачів зазначив таке.

ПП «ПРІМА КРАМІКА» направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкові накладні №15 від 17.12.2021, №1 від 17.01.2022, №2 від 20.01.2022. За отриманими квитанціями з єдиного вікна приймання звітності ДПС України підприємству було повідомлено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підтвердження господарських операцій, відображених в податкових накладних, позивачем не надано жодних доказів наявності у нього автомобільного транспорту для здійснення своєї господарської діяльності. На розгляд комісії регіонального рівня позивачем не надано штатного розпису та/або наказів про прийняття на роботу або інших цивільно-правових угод, що підтверджували наявність необхідних людських ресурсів.

На момент винесення оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач не виконав вимоги ПК України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив у реєстрації податкової накладної.

Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.

Судом встановлено, що ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» було виставлено рахунок-фактуру ТОВ «ГЕФЕСТ-БІЛДІНГ» (код ЄДРПОУ 37476025) №СФ-0000021 від 16.12.2021 року на суму 37432,45 грн., в т.ч. ПДВ ( 20%) - 6238,74 грн.

17.12.2021 року було отримано передплату за товар на поточний рахунок ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» в повній сумі (виписка банку за 17.12.2021 року).

За наслідками отримання грошових коштів на розрахунковий рахунок ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» складено податкову накладну №15 від 17.12.2021 р. стосовно ТОВ «ГЕФЕСТ-БІЛДІНГ» на загальну суму 37432,45 грн., у тому числі ПДВ 6238,74 грн., та в подальшому направлено її для реєстрації (а.с. 40-41).

21.12.2021 р. було здійснено поставку товару від ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» до ТОВ «ГЕФЕСТ-БІЛДІНГ» за видатковою накладною № РН-0000015 від 21.12.2021 р.

14.01.2022 року на адресу позивача з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДПС України надійшла Квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, згідно з якою податкова накладна №15 від 17.12.2021 року доставлена до ДПС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена (а.с. 42).

Як підставу зупинення реєстрації ПН зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 17.12.2021 року №15 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

15.02.2022 року ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» направило на адресу ГУ ДПС в Одеській області пояснення та копії документів, що підтверджують господарську операцію з продажу товару, по податковій накладній від 17.12.2021 року №15: копія квитанції про реєстрацію ПН №15 в ЄРПН від 14.01.2022 року; рахунок-фактура №СФ-0000021 від 16.12.2021 р.; виписка банку за 17.12.2021 року; видаткова накладна №РН-0000015 від 21.12.2021 р.; довіреність №9 від 21.12.2021 р.; договір №14/12/21 від 14.12.2021 р.; рахунок №575002 від 15.12.2021 р.; видаткова накладна №430652 від 21.12.2021 р.; платіжне доручення №163 від 20.12.2021 р.; ТТН №24499 від 21.12.2021 р.; договір суборенди складу №ПУСК-52.

17.02.2022 року Комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №3819979/43482969 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 17.12.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити) (а.с. 43-44).

01.02.2023 року позивачем було подано скаргу на рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.02.2022 року №3819979/43482969, разом з відповідними копіями первинних документів (а.с. 55).

За результатами розгляду скарги 08.02.2023 року Комісією ДПС України було прийнято рішення №12861/43482969/2 про залишення скарги без задоволення, а рішення від 17.02.2022 року №3819979/43482969 Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін, із зазначенням підстави ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності первинних типових форм та галузевої специфіки, накладних (а.с. 45).

Також судом встановлено, що ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» (Продавець) було виставлено рахунок-фактуру ТОВ «Стікон» (код ЄДРПОУ 19219876) №СФ-0000001 від 13.01.2022 року стосовно постачання товару на суму 13594,15 грн., в т.ч. ПДВ (20%) - 2265,69 грн.

17.01.2022 року було отримано передплату за товар на поточний рахунок ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» в повній сумі (виписка банку за 17.01.2022 року).

За наслідками отримання грошових коштів на розрахунковий рахунок, ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» складено податкову накладну №1 від 17.01.2022 р. стосовно ТОВ «Стікон» на загальну суму 13594,15 грн., у тому числі ПДВ 2265,69 грн., та в подальшому направлено її для реєстрації (а.с. 78-79).

17.01.2022 р. товар було поставлено від ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» до ТОВ «СТІКОН» за видатковою накладною №РН-0000001 від 17.01.2022 р.

15.02.2022 року на адресу позивача з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДПС України надійшла Квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, згідно з якою податкова накладна №1 від 17.01.2022 року доставлена до ДПС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена (а.с. 80-81).

Як підставу зупинення реєстрації ПН зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 17.01.2022 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

07.02.2023 року ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» направило на адресу ГУ ДПС в Одеській області пояснення та копії документів, що підтверджують надання послуг, по податковій накладній від 17.01.2022 року №1: копія квитанції про реєстрацію ПН №1 в ЄРПН від 15.02.2022 року; рахунок-фактура № СФ-0000001 від 13.01.2022 р.; виписка банку за 17.01.2022 р.; договір №37-СО-20 від 19.11.2020 р.; видаткова накладна №Го-00093 від 17.01.2022 р.; ТТН від 17.01.2022 р.; Договір суборенди складу; видаткова накладна №РН-0000001 від 17.01.2022 р.; оборотно-сальдова відомість по рахунку 281 за 01-2022 р.; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 01-2022 р.; оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за 01-2022 р.

09.02.2023 року Комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №8239915/43482969 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 17.01.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити) (а.с. 82-83).

16.02.2023 року позивачем було подано скаргу на рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.02.2023 року №8239915/43482969, разом з відповідними копіями первинних документів.

За результатами розгляду скарги 23.02.2023 року Комісією ДПС України було прийнято рішення №18486/43482969/2 про залишення скарги без задоволення, а рішення від 09.02.2023 року №8239915/43482969 Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін, із зазначенням підстави ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності первинних типових форм та галузевої специфіки, накладних (а.с. 84).

Також судом встановлено, що ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» було виставлено рахунок-фактуру ТОВ "ГЕФЕСТ- БІЛДІНГ" (код ЄДРПОУ 37476025) №СФ-0000002 від 19.01.2022 року стосовно постачання товару на суму 17069,40 грн., в т.ч. ПДВ (20%) - 2844,90 грн.

20.01.2022 року було отримано передплату за товар на поточний рахунок ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» в повній сумі (виписка банку за 20.01.2022 року).

За наслідками отримання грошових коштів на розрахунковий рахунок, ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» складено податкову накладну №2 від 20.01.2022 р. стосовно ТОВ "ГЕФЕСТ- БІЛДІНГ" на загальну суму 17069,40 грн., у тому числі ПДВ 2844,90 грн., та в подальшому направлено її для реєстрації (а.с. 106-107).

21.01.2022 р. товар було поставлено від ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» до ТОВ «ГЕФЕСТ-БІЛДІНГ» за видатковою накладною № РН-0000003 від 21.01.2022 р.

08.02.2022 року на адресу позивача з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДПС України надійшла Квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, згідно з якою податкова накладна №2 від 20.01.2022 року доставлена до ДПС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена (а.с. 108).

Як підставу зупинення реєстрації ПН зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 17.01.2022 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

08.02.2023 року ПП «ПРІМА КЕРАМІКА» направило на адресу ГУ ДПС в Одеській області пояснення та копії документів, що підтверджують надання послуг, по податковій накладній від 20.01.2022 року №2: квитанція про реєстрацію ПН №2 в ЄРПН від 08.02.2022 року; рахунок-фактура №СФ-0000002 від 19.01.2022 р.; виписка банку за 20.01.2022 року; виписка банку за 21.01.2022 року; видаткова накладна № РН-0000003 від 21.01.2022 р.; довіреність №7 від 20.01.2022 р.; договір з ПТК ТОВ «АГРОМАТ» №14/12/21 від 14.12.2021 р.; видаткова накладна №17839 від 21.01.2022 р.; ТТН № 992 від 21.01.2022 р.; договір оренди складу; оборотно-сальдова відомість по рах.281 за 01-2022; оборотно-сальдова відомість по рах.361 за 01-2022; оборотно-сальдова відомість по рах.631 за 01-2022.

14.02.2023 року Комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №8258829/43482969 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 20.01.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити) (а.с. 109-110).

16.02.2023 року позивачем було подано скаргу на рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.02.2023 року №8258829/43482969, разом з відповідними копіями первинних документів.

За результатами розгляду скарги 23.02.2023 року Комісією ДПС України було прийнято рішення №18523/43482969/2 про залишення скарги без задоволення, а рішення від 14.02.2023 року №8258829/43482969 Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін, із зазначенням підстави ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності первинних типових форм та галузевої специфіки, накладних (а.с. 111).

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно п.187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п.201.7 ст.201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов`язань.

Згідно п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 (далі за текстом - Порядок № 1165).

Пунктами 5, 6 Порядку №1165 в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4). У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4). Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4). Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520, п.5 якого встановлено, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Як встановлено судом, відповідно до квитанцій податкового органу податкові накладні №15 від 17.12.2021 року, №1 від 17.01.2022 року, №2 від 20.01.2022 року прийнято, але їх реєстрацію зупинено. Як підставу зупинення реєстрації ПН вказано: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, згідно п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, визначеного у додатку 1 до Порядку №1165 у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Разом з тим, в оскаржуваних рішеннях відповідачем не зазначено, яка саме у контролюючого органу наявна податкова інформація, що стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податкових накладних.

В оскаржуваних рішеннях Комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, як підставу для прийняття рішення вказано про ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/ інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити).

Зі змісту вказаних рішень не вбачається, які саме документи не було надано позивачем, оскільки жодного з перелічених документів не підкреслено.

При цьому, у самій формі рішення зазначається, що документи, які не надано, необхідно підкреслити.

Суд зазначає, що вищенаведена підстава для прийняття оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації ПН (без зазначення того, які саме документи не було надано) є формальною, оскільки неможливо встановити, що конкретно не надав суб`єкт підприємницької діяльності, а відповідно неможливо встановити і конкретну підставу прийняття оскаржуваних рішень.

Доводи відповідача щодо ненадання позивачем того чи іншого документа, за відсутності конкретної інформації, передбаченої п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, яка б давала змогу позивачу чітко визначити, які саме документи йому необхідно подати, не беруться судом до уваги.

Таким чином, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яким позивачу відмовлено в реєстрації податкових накладних №15 від 17.12.2021 року, №1 від 17.01.2022 року, №2 від 20.01.2022 року, не містять повної інформації щодо причин та підстав їх прийняття, у рішеннях не зазначено, яких саме документів не надано позивачем для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Суд вважає, що позивач виконав свій обов`язок щодо надіслання відповідачу первинних документів, необхідних для реєстрації податкової накладної.

Враховуючи встановлені судом обставини, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення Комісії ГУ ДПС про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню, що, в свою чергу, є передумовою зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні ПП ПРІМА КЕРАМІКА №15 від 17.12.2021 року, №1 від 17.01.2022 року, №2 від 20.01.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС в Одеській області, у складі якого утворено Комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що прийняла оскаржувані рішення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 139, 241-246, 262 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов Приватного підприємства ПРІМА КЕРАМІКА (адреса: вул. Скісна, буд. 78-Б, кв. 100, м. Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 43482969) до Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166), Державної податкової служби України (адреса: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області №3819979/43482969 від 17.02.2022 року, №8239915/43482969 від 09.02.2023 року, №8258829/43482969 від 14.02.2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ПП ПРІМА КЕРАМІКА податкову накладну №15 від 17.12.2021 року датою її надходження на реєстрацію - 14.01.2022 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ПП ПРІМА КЕРАМІКА податкову накладну №1 від 17.01.2022 року датою її надходження на реєстрацію - 15.02.2022 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ПП ПРІМА КЕРАМІКА податкову накладну №2 від 20.01.2022 року датою її надходження на реєстрацію - 15.02.2022 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області на користь Приватного підприємства ПРІМА КЕРАМІКА сплачений судовий збір у розмірі 8052 грн. (вісім тисяч п`ятдесят дві гривні).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В. Андрухів

Дата ухвалення рішення03.01.2024
Оприлюднено05.01.2024
Номер документу116094037
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —420/8381/23

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Рішення від 03.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 24.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні