Рішення
від 03.01.2024 по справі 184/1896/23
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 184/1896/23

Номер провадження 2/184/101/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 січня 2024 рокум. Покров

Орджонікідзевський міський суд Дніпропетровської області в складі:

головуючого судді - Томаша В.І.,

за участю секретаря судових засідань - Попівніч Н.І.,

позивача - ОСОБА_1 ,

представника відповідача - ОСОБА_2 ,

представника третьої особи - Маглиш А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Покров в спрощеному провадженні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області», третя особа: Покровська міська рада Дніпропетровської області «про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії», -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із позовом до відповідача про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. Свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що він є особою з інвалідністю II групи (безстроково) та перебуває на обліку в Департаменті охорони здоров`я Дніпропетровської обласної державної адміністрації та на обліку у Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області» (для забезпечення калоприймачами) та має право на безоплатне забезпечення необхідними технічними засобами реабілітації (калоприймачами) відповідно до законодавства України та індивідуальної програми реабілітації інваліда. На підставі Довідки до Акта огляду МСЕК Серія 12ААБ № 587102 від 06.04.2020 року для нього розроблена Індивідуальна програма реабілітації інваліда № 353 відповідно до якої та з метою технічної компенсації обмеження життєдіяльності йому необхідні вироби медичного призначення (а саме калоприймачі) в кількості 30 штук щомісяця на весь період інвалідності. Однак, у відповідь на неодноразові звернення до Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області» з проханням забезпечувати позивача калоприймачами в достатній кількості, в порушення вимог нормативно-правових актів України останній відмовляє у забезпеченні необхідними медичними виробами (калоприймачами) у кількості 30 штук на місяць (щомісячно) мотивуючи свою відмову їх відсутністю та відсутністю фінансування на їх придбання. Також, Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області у своїх відповідях на звернення зазначає, що за період з грудня 2021 року по липень 2022 року позивач отримав 4 упаковки (120 шт.) калоприймачів, що явно вказує на значно меншу та недостатню кількість ніж передбачено законодавством. Фактично, обов`язок Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області щодо забезпечення інвалідів технічними та іншими засобами є дійсним та безумовним. Відсутність фінансування не може звільняти Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області від обов`язку встановленого ЗУ «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю». Наведене стало підставою для звернення до суду із даним позовом.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог позивача заперечував в повному обсязі, згідно відзиву на позов. Так, вказав на те, що позовна вимога про визнання бездіяльності протиправною позивачем взагалі нічим не обґрунтовується; позивач вказує, що фактично з певною періодичністю отримує вказані медичні засоби у Відповідача. Суд може визнати бездіяльність протиправною лише у випадку, коли відповідач ухиляється від вчинення дій, які входять до кола його обов`язків та за умови наявності правових підстав для вчинення таких дій. Отже, враховуючи той факт, що відповідач на підставі індивідуальної програми реабілітації інваліда ОСОБА_1 №353 від 06.04.2020 року регулярно, виконуючи вимоги постанови Кабінету міністрів України від 03 грудня 2009 року №1301 «Про затвердження Порядку забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших окремих категорій населення медичними виробами та іншими засобами», надає позивачу медичні засоби - калоприймачі з маркуванням 17455, підстави визнання бездіяльності відповідача протиправною з цього питання повністю відсутні. Даний факт підтверджується копіями Журналів обліку фактично отриманих і використаних засобів та медичних виробів, де є відмітки з підписом позивача про отримання вказаних медичних засобів. Також цей факт підтверджується довідкою відповідача про дані щодо видачі калоприймачів ОСОБА_1 . Щодо вимоги про зобов`язання вчинити певні дії вказує на те, що покладення діючим законодавством безпосереднього обов`язку щодо забезпечення медичними засобами осіб визначених категорій на структурні підрозділи з питань охорони здоров`я обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, Ради міністрів Автономної Республіки Крим. В даному випадку таким підрозділом є Департамент охорони здоров`я Дніпропетровської обласної державної адміністрації. Департамент є юридичною особою та одним з головних розпорядників коштів обласного бюджету. З метою гарантованого забезпечення позивача необхідними виробами медичного призначення (калоприймачами) Комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області», на виконання наведених вище вимог Постанови КМУ від 03 грудня 2009 року №1301 «Про затвердження Порядку забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших окремих категорій населення медичними виробами та іншими засобами», був направлений лист від 17.04.2023 року за №834 директору Департаменту охорони здоров`я Дніпропетровської обласної державної адміністрації. В листі ставилося питання про необхідність ініціювання Департаментом виділення коштів з обласного бюджету в сумі 451,2 тис. грн. до кінця 2023 року для забезпечення стомованих хворих калоприймачами та памперсами, оскільки за рахунок коштів міського бюджету згідно міської програми «Здоров`я Покровчан на період до 2023 року», затвердженої рішенням Покровської міської ради від 17.12.2020 року, забезпечення хворих на 100% неможливо. При цьому зазначає, що прийняття вказаної програми є ініціативою органів місцевого самоврядування, на які в даному випадку не покладається обов`язок забезпечення таких державних гарантій. На вказаний лист надійшла відповідь від 01.05.2023 року за №3498/0/29-23 за підписом директора Департаменту Світлани МОШКОВСЬКОЇ, в якій міститься порада звернутися задля виділення коштів до засновника Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області» - Покровської міської ради. В листі міститься посилання на один із пунктів Положення про Департамент, згідно якого Департамент, на думку підписанта цього листа, здійснює тільки організаційне і методичне керівництво роботою закладів охорони здоров`я комунальної сфери власності з питань надання лікувально-профілактичної допомоги та забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя населення Дніпропетровської області. Жодної згадки про Положення про Департамент, які покладають безпосередній обов`язок щодо забезпечення медичними засобами осіб визначених категорій на структурні підрозділи з питань охорони здоров`я облдержадміністрацій, у листі наведено не було. Зміст цього листа свідчить про фактичну відмову Департаменту виконувати встановлені державою гарантії стосовно забезпечення стомованих хворих необхідними медичними засобами.

У свою чергу, позивач скерував до суду відповідь на відзив, згідно якої вважає, що у відзиві на позовну заяву відповідач не спростував твердження та аргументи стосовно суті позовних вимог, а також вимоги нормативно-правових актів щодо обв`язку по забезпеченню особи з інвалідністю необхідними їй калоприймачами у кількості саме 30 штук на місяць. Вважає, що його позовні вимоги щодо визнання бездіяльності відповідача протиправною належним чином обґрунтовані та ніяким чином не свідчать про факти приховування отримання калоприймачів від відповідача. Так, позивач не заперечує той факт, що він дійсно отримував від відповідача належні йому калоприймачі. Однак, як вбачається із Журналів обліку фактично отриманих і використаних засобів та медичних виробів амбулаторією № 4 він отримував необхідні йому калоприймачі з маркуванням 17455, але не регулярно (як стверджує відповідач), а періодично та в недостатній кількості (яка не покриває щоденну потребу) замість належних йому відповідно до законодавства 30 штук на 1 місяць щомісячно. Обов`язок відповідача щодо забезпечення інвалідів технічними та іншими засобами є дійсним та безумовним. Відсутність фінансування не може звільняти останнього обов`язку встановленого ЗУ «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю».

Представник третьої особи Маглиш А.С. в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог позивача.

Суд, вислухавши доводи сторін, дослідивши матеріали справи, вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення за наступних підстав.

Як встановлено в судовому засіданні, ОСОБА_1 є особою з інвалідністю II групи (безстроково), що підтверджується довідкою до акту огляду МСЕК Серія 12ААБ № 587102, перебуває на обліку в Департаменті охорони здоров`я Дніпропетровської обласної державної адміністрації та на обліку у Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області».

Відповідно до абз.2 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» - державна політика України у сфері реабілітації осіб з інвалідністю: забезпечує координованість системи реабілітації, що реалізується через своєчасність, безперервність та комплексність відновлювальних заходів і методик, а також доступність технічних та інших засобів реабілітації і виробів медичного призначення, реабілітаційних послуг, відповідність їх змісту, рівня та обсягу фізичним, розумовим, психічним можливостям і стану здоров`я особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю.

Відповідно до ЗУ «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» держава гарантує розробку, виробництво технічних та інших засобів реабілітації та закупівлю спеціального автотранспорту, виробів медичного призначення та забезпечення ними осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю для соціальної адаптації, полегшення умов праці і побуту, спілкування інвалідів, дітей-інвалідів, поширює інформацію про таку продукцію.

Технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю є: засоби для пересування; спеціальні засоби для самообслуговування та догляду; спеціальні засоби орієнтування, спілкування та обміну інформацією; спеціальні засоби для освіти і занять трудовою діяльністю; протезні вироби; спеціальне фізкультурно-спортивне обладнання спорядження, спортивний інвентар.

Рішення про забезпечення осіб з інвалідністю допоміжними засобами реабілітації медичними виробами приймається медико-соціальними експертними комісіями (лікарські консультативними комісіями лікувально-профілактичних закладів - щодо дітей інвалідів) підставі медичних показань і протипоказань, а також соціальних критеріїв. За медичними показаннями встановлюється необхідність надання особі з інвалідністю допоміжних засобів реабілітації, медичних виробів, що забезпечують компенсацію або усунення стійких обмежень життєдіяльності особи з інвалідністю. За соціальними критеріями встановлюється необхідна надання особі з інвалідністю допоміжних засобів реабілітації, медичних виробів для відновлення втрачених або придбання нових професійних знань, навичок та умінь, соціальної адаптації занять фізичною культурою і спортом, задоволення духовних потреб, дозвілля.

Облік осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, які забезпечуються допоміжними засобами реабілітації, медичними виробами, автомобілем, у межах повноважень здійснюй місцева державна адміністрація і органи охорони здоров`я.

На підставі Довідки до Акта огляду МСЕК Серія 12ААБ № 587102 від 06.04.2020 року для ОСОБА_1 розроблена Індивідуальна програма реабілітації інваліда № 353 відповідно до якої та з метою технічної компенсації обмеження життєдіяльності йому необхідні вироби медичного призначення (а саме калоприймачі) в кількості 30 штук щомісяця на весь період інвалідності.

Відповідно до Додатка № 1 Постанови КМУ № 1301 «Про затвердження Порядку забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших окремих категорій населення медичними виробами та іншими засобами» калоприймачі однокомпонентні відкриті (що дренуються) видаються безкоштовно у кількості 30 штук на місяць (щомісячно).

Тобто, чинним законодавством України визначено кількість та строк надає калоприймачів, якими забезпечуються особи з інвалідністю для використання в амбулаторних умовах.

У розроблених Міністерством охорони здоров`я України Методичних рекомендаціях «Кишечні стоми: види стом, методики їх формування; медико-соціальна реабілітація стомованих хворих, ускладнення кишечник стом, їх лікування» визначено Нормативи потреб стомованих хворих у технічних засобах реабілітації таким чином: калоприймач однокомпонентний відкритий - термін використання 1 доба - місячна потреба 30 штук.

Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень створюють умови для забезпечення осіб з інвалідністю виходячи з їх потреб відповідно до рекомендацій медико-соціальних експертних комісій, допоміжними засобами реабілітації, медичними виробами та реабілітаційними послугами.

Законом України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» передбачено, що діяльність держави щодо осіб з інвалідністю виявляється у створенні правових, економічних, політичних, соціальних, психологічних та інших умов для забезпечення їхніх прав і можливостей нарівні з іншими громадянами для участі в суспільному житті та полягає зокрема у забезпеченні виконання індивідуальної програми реабілітації осіб з інвалідністю. Індивідуальна програма реабілітації є обов`язковою для виконання державними органами, підприємствами (об`єднаннями), установами і організаціями.

Відповідно до ст. 10 ЗУ «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» фінансове забезпечення заходів щодо соціальної захищеності осіб з інвалідністю і дітей з інвалідністю здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, в тому числі Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, місцевих бюджетів, а також органами місцевого самоврядування за місцевими програмами соціального захисту окремих категорій населення за рахунок коштів місцевих бюджетів.

Відповідно до ст. 38 ЗУ «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» особам з інвалідністю і дітям з інвалідністю надаються безоплатно або на пільгових умовах на підставі індивідуальної програми реабілітації послуги із соціально-побутового і медичного обслуговування, допоміжні засоби реабілітації (засоби для пересування, протезні вироби, сурдотехнічні засоби, мобільні телефони тощо), вироби медичного призначення (індивідуальні пристрої, протези очей, зубів, щелеп, окуляри, слухові та голосоутворювальні апарати, ендопротези, сечо- та калоприймачі тощо), а також автомобілі, крісла колісні з електроприводом - за наявності відповідного медичного висновку.

Відповідно до ЗУ «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» та з метою виконання вимог цього закону Постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2009 р. № 1301 затверджено Порядок забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших окремих категорій населення медичними виробами та іншими засобами (назва Постанови в редакції постанови КМУ від 24.02.2021 р. № 141), який визначає механізм безоплатного забезпечення осіб з інвалідністю медичними виробами та іншими засобами (в тому числі калоприймачами). Пунктом 3 зазначеного Порядку визначено, що забезпечення осіб з інвалідністю медичними виробами здійснюється на підставі індивідуальної програми реабілітації, оформленої медико-соціальною експертною комісією за рахунок та в межах коштів державного (у тому числі в рамках державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення) та місцевих бюджетів, передбачених на зазначену мету, та інших не заборонених джерел фінансування. Потребу у забезпеченні медичними виробами (крім зубопротезування) визначають: особам з інвалідністю - МСЕК на підставі індивідуальної програми реабілітації.

Згідно положень пункту 6 Постанови КМ України від 03.12.2009 р. № 1301, облік осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та визначених категорій осіб, які мають право на безоплатне забезпечення медичними виробами, здійснюють структурні підрозділи з питань охорони здоров`я за місцем надання медичних послуг.

Для взяття на облік до структурних підрозділів з питань охорони здоров`я особи з інвалідністю подають заяву про взяття на облік за формою, затвердженою МОЗ.

Відповідно до пункту 9 Постанови КМ України від 03.12.2009 р. № 1301 у разі відсутності в структурному підрозділі з питань охорони здоров`я необхідного типу (виду) медичного виробу на дату подання заяви особа забезпечується необхідним медичним виробом у порядку черговості, що формується за датою надходження від неї заяви.

Згідно пункту 14 вищевказаної постанови КМУ структурні підрозділи з питань охорони здоров`я подають щороку до 15 березня до Міністерства охорони здоров`я звіт про кількість осіб, які перебувають на обліку, та тих, що зняті з обліку, а також інформацію про кількість одержаних структурними підрозділами з питань охорони здоров`я медичних виробів, їх вартість, кількість виданих медичних виробів, а також про їх залишок на початок та кінець звітного періоду.

Відсутність в індивідуальній програмі реабілітації типу (виду) медичного виробу не може бути підставою для відмови в забезпеченні медичним виробом.

Структурні підрозділи з питань охорони здоров`я забезпечують медичним виробом осіб з інвалідністю через заклади охорони здоров`я, які визначають структурні підрозділи з питань охорони здоров`я, установи попереднього ув`язнення або відбування покарання.

Заклади охорони здоров`я забезпечують осіб з інвалідністю медичними виробами на підставі відомості для забезпечення особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю та визначених категорій осіб медичними виробами за формою, затвердженою МОЗ, наданої структурним підрозділом з питань охорони здоров`я, в якій зазначають, зокрема, прізвище, ім`я та по батькові особи, для якої призначений медичний виріб, тип (вид) медичного виробу. Відомість складається структурним підрозділом з питань охорони здоров`я з урахуванням черговості звернень відповідно до пункту 9 цього Порядку.

Структурні підрозділи з питань охорони здоров`я мають право видавати медичний виріб у необхідній кількості на період не менший, ніж один місяць.

Рішенням Покровської міської ради від 23.11.2018 року № 21 затверджено міську Програму «Здоров`я Покровчан на 2019-2023 роки» (із змінами) в якій передбачене фінансування на технічні засоби реабілітації та вироби медичного призначення для осіб з інвалідністю за рахунок коштів місцевого бюджету.

Відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 рою №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог де виконання кошторисів бюджетних установ» установа незалежно від того, чи веде боне бухгалтерський облік самостійно, чи обслуговується централізованою бухгалтерією, для забезпечення своєї діяльності складає індивідуальні кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спеціального фонду, зведення показників спеціального фонду кошторису за кожною виконуваною нею бюджетною програмою (функцією), а вищі навчальні заклади та наукові установи, закладі охорони здоров`я також - індивідуальні плани використання бюджетних коштів та індивідуальні помісячні плани використання бюджетних коштів.

Повноваження виконавчих органів місцевого самоврядування у сфері охорони здоров`я визначені статтею 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно де якої до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, а саме управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація п матеріально-технічного та фінансового забезпечення; організація медичного обслуговування та харчування у закладах освіти, культури, фізкультури і спорту, оздоровчих закладах, які належать територіальним громадам або передані їм; та делеговані повноваження: забезпечення в межах наданих повноважень доступності і безоплатності освіти і медичного обслуговування на відповідній території, можливості отримання освіти державною мовою, а в межах території, на якій поширена регіональна мова, - цією регіональною мовою або мовою меншини згідно: нормами статті 20 Закону України "Про засади державної мовної політики"; забезпеченні відповідно до Закону розвитку всіх видів освіти і медичного обслуговування, розвитку вдосконалення мережі освітніх і лікувальних закладів усіх форм власності, фізичної культури спорту, визначення потреби та формування замовлень на кадри для цих закладів, укладенні договорів на підготовку спеціалістів, організація роботи щодо удосконалення кваліфікації кадрів залучення роботодавців до надання місць для проходження виробничої практики учнями професійно-технічних навчальних закладів; забезпечення відповідно до законодавства пільгових категорій населення лікарськими засобами та виробами медичного призначення; внесення пропозицій до відповідних органів про ліцензування індивідуальної підприємницької діяльності у сфері охорони здоров`я.

Таким чином, на підставі лімітних довідок розпорядники нижчого рівня, тобто підпорядковані комунальні заклади охорони здоров`я складають кошториси та надають їх н затвердження до відповідного Департаменту охорони здоров`я.

Розпорядники нижчого рівня самостійно здійснюють витрати в межах затверджених планів асигнувань у кошторисах, виходячи з потреби у забезпеченні пріоритетних заходів та з урахуванням необхідних платежів.

Таким чином, слід зазначити, що питання забезпечення виробами медичного призначення осіб з інвалідністю в межах затвердженого бюджету вирішується безпосередньо відповідними закладами охорони здоров`я.

Зареєстрованим місцем проживання ОСОБА_1 є місто Покров Нікопольського району Дніпропетровської області, а отже відповідальним за забезпечення його необхідними технічними засобами є Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області», так як саме даним закладом приймаються на облік особи з інвалідністю, які мають потребу у технічних засобах та медичних виробах.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, органом управління Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області» є Покровська міська рада Дніпропетровської області. Саме на дані органи покладається обов`язок по забезпеченню осіб з інвалідністю технічними засобами та медичними виробами.

Отже, громадянин України, який набув статусу особи з інвалідністю та звернувся до територіального органу охорони здоров`я із заявою про взяття його на облік для забезпечення технічними та іншими засобами, має право безоплатно отримувати технічні та інші необхідні йому засоби. При цьому законодавством не встановлено жодних обмежень у реалізації зазначеного права, не передбачено підстав, за наявності яких особа втрачає право на отримання таких засобів, та, відповідно, умов за яких територіальний орган охорони здоров`я набуває права відмовити особі у видачі безоплатно зазначених засобів.

Однак, у відповідь на звернення ОСОБА_1 до КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області» з проханням забезпечувати калоприймачами в достатній кількості, останній відмовляє мотивуючи свою відмову їх відсутністю та відсутністю фінансування на їх придбання.

В рішенні Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року №6-рп/2007 вказано на те, що невиконання державою своїх соціальних зобов`язань щодо окремих осіб ставить громадян у нерівні умови, підриває принцип довіри особи до держави, що закономірно призводить до порушення принципів соціальної, правової держави.

За змістом положень статті 55 Конституції України права і свободи людини громадянина захищаються судом.

Щодо твердження відповідача про те, що він у достатній кількості та регулярно надає позивачу калоприймачі, суд відноситься критично, оскільки як встановлено в судовому засіданні, відповідач надає калоприймачі позивачу, але не регулярно та не в повній кількості, чим своїми діями порушує вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2009 р. № 1301 «Про затвердження Порядку забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших окремих категорій населення медичними виробами та іншими засобами».

Безпідставними суд вважає і інші доводи представника відповідача та третьої особі, викладені ними у відзиві та в судовому засіданні оскільки вони є безпідставними та спростовуються поясненнями позивача, наданими ними письмовими доказами, матеріалами справи в їх сукупності.

На підставі викладеного, суд приходить до переконання про задоволення позовних вимог позивача в повному обсязі.

Відповідно до ст.141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Разом з тим, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, судовий збір слід стягнути з відповідача на користь держави.

Керуючись ст.ст.12, 13, 81, 141, 223, 259, 263-265, 268 ЦПК України, суд,-

УХВАЛИВ:

Позов ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області», третя особа: Покровська міська рада Дніпропетровської області «про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії» - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області» по забезпеченню виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2009 р. № 1301 «Про затвердження Порядку забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших окремих категорій населення медичними виробами та іншими засобами» щодо забезпечення ОСОБА_1 виробами медичного призначення (калоприймачами).

Зобов`язати Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико - санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області» забезпечувати ОСОБА_1 необхідними виробами медичного призначення (калоприймачами) у кількості 30 штук щомісяця (відповідно до Індивідуальної програми реабілітації інваліда № 353) довічно, оскільки інвалідність встановлена безстроково.

Стягнути з Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико - санітарної допомоги Покровської міської ради Дніпропетровської області» (ідентифікаційний код 37691403, місцезнаходження: Дніпропетровська обл., м. Покров, вул. Медична, 19) на користь держави (Отримувач коштів: ГУК у м. Київі/м. Київ/22030106; Код отримувача (ЄДРПОУ) 37993783;. Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); Рахунок: № UA908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету: 22030106) судовий збір в розмірі 1073,60 грн.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Дніпровського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 04.01.2024р.

Суддя Орджонікідзевського міського суду В. І. Томаш

Дата ухвалення рішення03.01.2024
Оприлюднено05.01.2024
Номер документу116104260
СудочинствоЦивільне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —184/1896/23

Ухвала від 02.05.2024

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Білоконь Олена Валеріївна

Постанова від 26.03.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Зубакова В. П.

Постанова від 26.03.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Зубакова В. П.

Ухвала від 20.02.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Зубакова В. П.

Ухвала від 14.02.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Зубакова В. П.

Ухвала від 14.02.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Зубакова В. П.

Ухвала від 01.02.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Зубакова В. П.

Рішення від 03.01.2024

Цивільне

Орджонікідзевський міський суд Дніпропетровської області

Томаш В. І.

Рішення від 03.01.2024

Цивільне

Орджонікідзевський міський суд Дніпропетровської області

Томаш В. І.

Ухвала від 03.10.2023

Цивільне

Орджонікідзевський міський суд Дніпропетровської області

Томаш В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні