Кілійський районний суд одеської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 502/4/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 січня 2024 року м. Кілія
Кілійський районний суд Одеської області
у складі:
головуючого судді Балан М.В.
за участю секретаря судового засідання Урсул Г.К.
розглянувши цивільну справуза заявою
ОСОБА_1 ,
заінтересовані особи ОСОБА_2 ,
Відділення поліції № 1
Ізмаїльського районного відділу поліції Головного управління національної поліції в Одеській області
про видачу обмежувального припису, -
В С Т А Н О В И В :
Заявник ОСОБА_1 звернулась до Кілійського районного суду Одеської області з заявою в якій просить суд:
- видати обмежувальний припис стосовно ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 на строк 6 (шість) місяців, яким визначити наступні тимчасові обмеження його прав відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП: НОМЕР_2 , а саме:
- заборонити ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , наближатися ближче ніж 100 метрів до місця фактичного проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за адресою: АДРЕСА_1 ;
- заборонити ОСОБА_2 особисто і через третіх осіб розшукувати ОСОБА_1 , якщо вона за власним бажанням перебуває у місці, невідомому ОСОБА_2 , переслідувати її та в будь-який спосіб спілкуватись з нею;
- заборонити ОСОБА_2 вести листування, телефонні переговори (в тому числі надсилати смс- та інші повідомлення) з ОСОБА_1 , або контактувати через інші засоби зв`язку особисто і через третіх осіб.
В обґрунтуваннясвоїх вимог,заявниця вказує,що вона перебуває із ОСОБА_2 у шлюбних відносинах з 16.02.1991 року та проживає разом з ним за адресою: АДРЕСА_1 .
Починаючи з 2021 року життя з ОСОБА_2 стало нестерпним, оскільки чоловік почав систематично проявляти стосовно заявника безпідставну агресію, цькувати, погрожувати, психологічно тиснути; виражатися на її адресу нецензурною лайкою; вживати алкогольні напої, внаслідок чого між ними почали виникати численні сварки, що породжували як психологічне, так і фізичне домашнє насильство стосовно неї.
Також заявник зазначає, що серед зафіксованих проявів насильства з боку ОСОБА_2 є факт того, що 20.12.2023 року о 14 годині 46 хвилин за адресою АДРЕСА_1 , ОСОБА_2 не пускав заявницю додому, другий день, була викликана поліція та зареєстровано заяву. Але наявність заяв, про вчинення протиправних дій ОСОБА_2 , пов`язаних з домашнім насиллям, не впливають належним чином на чоловіка, не сприяють припиненню проявів домашнього насилля різних форм.
На підставі вищевикладеного, заявник просила задовольнити заяву.
Заявник ОСОБА_1 в судове засідання з`явилась, надала заяву про розгляд справи без її присутності та фіксування ходу судового засідання, заявлені вимоги підтримує в повному обсязі.
Заінтересована особа ОСОБА_2 , будучи повідомленим про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з`явився. В телефонній розмові, яка зафіксована телефонограмою та долучена до матеріалів справи вказав, що прибути на розгляд справи не зможе, так як перебуває у відрядженні, також зазначив, що не заперечує проти розгляду справи без його присутності.
Представник заінтересованої особи ВП № 1 Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області в судове засідання з`явився, надав заяву про розгляд справи без фіксування ходу судового засідання, проти задоволення заяви не заперечував.
Відповідно ч. ч. 1, 2ст. 350-5 ЦПК України, справа про видачу обмежувального припису розглядається судом за участю заявника та заінтересованих осіб. Неявка належним чином повідомлених заінтересованих осіб не перешкоджає розгляду справи про видачу обмежувального припису. Суд розглядає справу про видачу обмежувального припису не пізніше 72 годин після надходження заяви про видачу обмежувального припису до суду.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що заява про видачу обмежувального припису підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстрували шлюб 16.02.1991 року, про що було зроблено відповідний актовий запис №29 від 16.02.1991 року. Після реєстрації шлюбу дружині присвоєне прізвище « ОСОБА_4 ».
ОСОБА_2 та ОСОБА_1 проживають однією сім`єю, за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується відповідними відмітками в паспортах громадян України.
Відповідно до талону-повідомлення № 5244 про прийняття і реєстрацію заяви (повідомлення) про кримінальне правопорушення та іншу подію встановлено, що 20.12.2023 року о 14 годині 46 хвилин, надійшло повідомлення зі служби 102 про те, що 20.12.2023 року 14:45 годині за адресою: АДРЕСА_1 , чоловік не пускає заявницю додому, вже другий день. Заявник: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 . Для відпрацювання повідомлення було направлено ДОНЕЦЬ-64, який обслуговує вказаний населений пункт. По прибуттю на місце події встановлено, що гр. ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за місцем мешкання АДРЕСА_1 , вчинив домашнє насилля в сім`ї по відношенню до колишньої дружини ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (мешкають разом). Відносно ОСОБА_2 складено протокол про адміністративні правопорушення серії ВАВ №568243 за ст.. 173-2 ч. 1 КУпАП.
Відповідно до рапорту від 20.12.2023 року №5253 встановлено, що на службу 102 надійшли повідомлення від заявниці ОСОБА_1 , а саме: № НОМЕР_3 від 20.12.2023 року о 23:02 годині; №109433934 від 20.12.2023 року о 21:03 годині; №109433958 о 23:14 годині, про те, що чоловік ОСОБА_2 не пускає її додому.
Основним нормативно-правовим актом, який регулює спірні правовідносини, єЗакон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству».
Згідно з пунктами 3, 4, 14 та 17 частини першоїстатті 1 ЗУ «Про запобігання та протидію домашньому насильству», домашнє насильство - це діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім`ї чи в межах місця проживання або між родичами, або між колишнім чи теперішнім подружжям, або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім`єю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, яка вчинила домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь.
Економічне насильство - це форма домашнього насильства, що включає умисне позбавлення житла, їжі, одягу, іншого майна, коштів чи документів або можливості користуватися ними, залишення без догляду чи піклування, перешкоджання в отриманні необхідних послуг з лікування чи реабілітації, заборону працювати, примушування до праці, заборону навчатися та інші правопорушення економічного характеру.
Психологічне насильство - це форма домашнього насильства, що включає словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи, контроль у репродуктивній сфері, якщо такі дії або бездіяльність викликали у постраждалої особи побоювання за свою безпеку чи безпеку третіх осіб, спричинили емоційну невпевненість, нездатність захистити себе або завдали шкоди психічному здоров`ю особи.
Фізичне насильство - це форма домашнього насильства, що включає ляпаси, стусани, штовхання, щипання, шмагання, кусання, а також незаконне позбавлення волі, нанесення побоїв, мордування, заподіяння тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості, залишення в небезпеці, ненадання допомоги особі, яка перебуває в небезпечному для життя стані, заподіяння смерті, вчинення інших правопорушень насильницького характеру.
Відповідно до пункту 2 частини першоїстатті 24 ЗУ «Про запобігання та протидію домашньому насильству», до спеціальних заходів щодо протидії домашньому насильству належить обмежувальний припис стосовно кривдника.
Згідно ч. 6ст. ЗУ «Про запобігання та протидію домашньому насильству», кривдник - особа, яка вчинила домашнє насильство у будь-якій формі.
За пунктом 7 частини першої статті 1 обмежувальний припис стосовно кривдника - це встановлений у судовому порядку захід тимчасового обмеження прав чи покладення обов`язків на особу, яка вчинила домашнє насильство, спрямований на забезпечення безпеки постраждалої особи.
Згідно з частиною третьоюстатті 26 ЗУ «Про запобігання та протидію домашньому насильству», рішення про видачу обмежувального припису або про відмову у видачі обмежувального припису приймається на підставі оцінки ризиків.
У відповідності до п. 9 ч. 1ст. 1 ЗУ «Про запобігання та протидію домашньому насильству», оцінка ризиків - це оцінювання вірогідності продовження чи повторного вчинення домашнього насильства, настання тяжких або особливо тяжких наслідків його вчинення, а також смерті постраждалої особи.
Згідно з пунктом 3 частини першоїстатті 350-4 ЦПК Україниу заяві про видачу обмежувального припису повинно бути зазначено обставини, що свідчать про необхідність видачі судом обмежувального припису, та докази, що їх підтверджують (за наявності).
Згідно з ст. 350-6 ч. 1, 2, 4 ЦПК України, розглянувши заяву про видачу обмежувального припису, суд ухвалює рішення про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні. У разі задоволення заяви суд видає обмежувальний припис у вигляді одного чи декількох заходів тимчасового обмеження прав особи, яка вчинила домашнє насильство чи насильство за ознакою статі, передбаченихЗаконом України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»абоЗаконом України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», на строк від одного до шести місяців. Рішення суду про видачу обмежувального припису підлягає негайному виконанню, а його оскарження не зупиняє його виконання.
Відповідно до п. 5, ч. 1ст. 1 ЗУ «Про запобігання та протидію домашньому насильству», запобігання домашньому насильству - система заходів, що здійснюються органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, та спрямовані на підвищення рівня обізнаності суспільства щодо форм, причин і наслідків домашнього насильства, формування нетерпимого ставлення до насильницької моделі поведінки у приватних стосунках, небайдужого ставлення до постраждалих осіб, насамперед до постраждалих дітей, викорінення дискримінаційних уявлень про соціальні ролі та обов`язки жінок і чоловіків, а також будь-яких звичаїв і традицій, що на них ґрунтуються.
Відповідно дост. 26 ЗУ «Про запобігання та протидію домашньому насильству», обмежувальним приписом визначаються один чи декілька таких заходів тимчасового обмеження прав кривдника або покладення на нього обов`язків: 1) заборона перебувати в місці спільного проживання (перебування) з постраждалою особою; 2) усунення перешкод у користуванні майном, що є об`єктом права спільної сумісної власності або особистою приватною власністю постраждалої особи; 3)обмеження спілкування з постраждалою дитиною; 4) заборона наближатися на визначену відстань до місця проживання (перебування), навчання, роботи, інших місць частого відвідування постраждалою особою; 5) заборона особисто і через третіх осіб розшукувати постраждалу особу, якщо вона за власним бажанням перебуває у місці, невідомому кривднику, переслідувати її та в будь-який спосіб спілкуватися з нею; 6)заборона вести листування, телефонні переговори з постраждалою особою або контактувати з нею через інші засоби зв`язку особисто і через третіх осіб.
З огляду на викладене, враховуючи положенняЗакону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», обмежувальний припис за своєю суттю не є заходом покарання особи (на відміну від норм, закріплених уКУпАПтаКК України), а є тимчасовим заходом, виконуючим захисну та запобіжну функцію і направленим на попередження вчинення насильства та забезпечення першочергової безпеки осіб, з огляду на наявність ризиків, передбачених вищезазначеним законом, до вирішення питання про кваліфікацію дій кривдника та прийняття стосовно нього рішення у відповідних адміністративних або кримінальних провадженнях.
Під час вирішення питання про наявність підстав для видачі обмежувального припису суди мають встановлювати, яким формам домашнього насильства піддавався заявник, та оцінювати ризики продовження у майбутньому домашнього насильства у будь-якому його прояві (постанова Верховного Суду від 04 грудня 2019 року у справі № 607/10122/19).
Сам по собі факт не притягнення особи до юридичної відповідальності не може бути підставою для відмови у встановленні тимчасових обмежень за наявності інших об`єктивних даних, якими підтверджуються доводи заявника (постанова Верховного Суду від 19 травня 2020 року у справі № 404/5203/19).
Таким чином, видача обмежувального припису не ставиться в залежність від набрання постановою у справі про адміністративне правопорушення законної сили, оскільки захисна і превентивна функція такого припису покликані убезпечити потерпілу особу від можливого повторного вчинення щодо неї протиправних дій до часу прийняття відповідних остаточних рішень, зокрема і в адміністративних провадженнях.
З урахуванням встановлених фактичних обставин та за наслідками оцінки ризиків в їх сукупності, суд вважає, що заява ОСОБА_1 підлягає задоволенню, з метою захисту заявниці від насильства і запобігання можливим повторним спробам вчинення такого з боку ОСОБА_2 .
В силу ч. 3ст. 350-5 ЦПК Українисудові витрати, пов`язані з розглядом справи, суд відносить на рахунок держави.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст.263-268,350-5,350-6 ЦПК України,ЗУ «Про запобігання та протидію домашнього насильству», суд
В И Р І Ш И В :
Заяву - задовольнити.
Видати обмежувальний припис стосовно ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , строком на шість місяців, яким:
- заборонити ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , наближатися ближче ніж 100 метрів до місця фактичного проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за адресою: АДРЕСА_1 ;
- заборонити ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , особисто і через третіх осіб розшукувати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , якщо вона за власним бажанням перебуває у місці, невідомому ОСОБА_2 , переслідувати її та в будь-який спосіб спілкуватись з нею;
- заборонити ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вести листування, телефонні переговори (в тому числі надсилати смс- та інші повідомлення) з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , або контактувати через інші засоби зв`язку особисто і через третіх осіб.
Судові витрати, пов`язані з розглядом справи про видачу обмежувального припису, віднести на рахунок держави.
Копію рішення про видачу обмежувального припису надіслати до Відділення поліції № 1 Ізмаїльського районного відділу поліції Головного управління національної поліції в Одеській області для взяття ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 на профілактичний облік, а також до Кілійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області.
Рішення може бути оскаржено шляхом подачі протягом тридцяти днів з дня його проголошення апеляційної скарги.
Відповідно до ч. 4ст. 350-6 ЦПК України, рішення суду про видачу обмежувального припису підлягає негайному виконанню, а його оскарження не зупиняє його виконання.
Суддя Кілійського районного суду М. В. Балан
| Суд | Кілійський районний суд Одеської області |
| Дата ухвалення рішення | 05.01.2024 |
| Оприлюднено | 08.01.2024 |
| Номер документу | 116118680 |
| Судочинство | Цивільне |
| Категорія | Справи окремого провадження Справи про видачу і продовження обмежувального припису |
Цивільне
Кілійський районний суд Одеської області
Балан М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні