Рішення
від 05.01.2024 по справі 500/6900/23
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №500/6900/23

05 січня 2024 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Мартиць О.І. розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" до Головного управління ДПС у Тернопільській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" (далі - позивач, ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА") звернулось до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Тернопільській області, Державної податкової служби України, в якому просить:

визнати протиправним та скасувати рішення №9141421/44802394 від 06.07.2023 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №93 від 17.05.2023,

зобов`язати Головне управління ДПС у Тернопільській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №93 від 17.05.2023 подану ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" датою її подання 17.05.2023

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" надіслано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №93 від 17.05.2023, складену за наслідками здійснення господарських операцій з ТОВ "К-АГРОІНВЕСТ ТРЕЙД". Реєстрацію вказаної податкової накладної зупинено, оскільки платник податку відповідає вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію таких в ЄРПН. На вимогу контролюючого органу позивачем надано як письмові пояснення, так і документи на підтвердження реальності господарських операцій. Проте, за результатами розгляду поданих документів, 06.07.2023 безпідставно прийнято рішенням №9141421/44802394 про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Позивач вважає, спірне рішення протиправним та прийнятим з порушенням норм чинного законодавства, оскільки податковим органом не було конкретизовано, які саме документи необхідно було подати на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, а також відмовлено у реєстрації податкової накладної без повідомлення причин та мотивів, за яких надані позивачем пояснення та документи враховано не було, що, власне, і зумовило звернення до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 30.10.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Від представника відповідачів на адресу суду 14.11.2023 надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник, висловивши спільну позицію Головного управління ДПС у Тернопільській області та Державної податкової служби України, позову не визнав, просив відмовити у задоволенні позовних вимог. Зазначив, що на підтвердження реальності господарських операцій позивачем надано окремі документи, проте такі виявились недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" не надано первинних документів, щодо реалізація вирощеної продукції (кури свійські живі), оскільки така відбулась 17 травня 2023 згідно ВН №623, а документи про придбання кормів та добавок для годування курчат датовані березнем-травнем 2023 згідно представлених ТТН, контролюючий орган дійшов висновку про необхідність надання платником додаткового пояснення із підтверджуючими копіями документів на придбання ТМЦ, які безпосередньо використовувались у вирощуванні реалізованої продукції згідно податкової накладної №93 від 17.05.2023. Аналіз додатково наданих документів свідчить про те, що вони уже подавались на розгляд Комісії для прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної №93

За таких обставин, вважають, що оскаржуване рішення №9141421/44802394 від 06.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №93 від 17.05.2023 було винесено правомірно.

Ухвалою суду від 15.11.2023 клопотання представника Головного управління ДПС у Тернопільській області та Державної податкової служби України від 14.11.2023 про розгляд справи №500/6900/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" до Головного управління ДПС у Тернопільській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії в порядку загального позовного провадження залишено без задоволення.

У відповіді на відзив, що надійшла на адресу суду 16.11.2023, щодо наведених відповідачами заперечень позивач вказав, що питання ризиковості спростоване самим податковим органом, який 18.07.2023 прийняв рішенням №1886 про невідповідність Позивача критеріям ризиковості платника податку.

14.12.2023 представником відповідачів до суду подано заперечення на відповідь на відзив, де зазначено, що твердження ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" про залишення поза увагою факту наявності рішення про невідповідність його критеріям ризиковості платника податків від 18.07.2023 не заслуговують на увагу, оскільки на момент прийняття оскаржуваного у даній справі рішення контролюючий орган не міг бути обізнаний про такі обставини.

Позивач 14.12.2023 подав до суду додаткові пояснення, в яких просив ухвалити рішення про задоволення позову ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи та з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, суд при прийняті рішення виходить з наступних підстав і мотивів.

Судом встановлено, що позивач ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" зареєстроване 12.02.2022 як суб`єкт господарювання в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, з основним видом економічної діяльності - 01.47 - розведення свійської птиці, та 01.03.2022 зареєстровано як платник ПДВ.

Господарська діяльність здійснюється позивачем на виробничих потужностях та виробничих приміщеннях підприємства-засновника ТОВ "Агропродсервіс Вест" за адресою 47221, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, с. Гарбузів, вул. Заріка, 29, про що укладений відповідний договір оренди нежитлового приміщення з обладнанням №22-08/Б-2022 від 22.08.2022, акт приймання-передачі №3 від 13.09.2022 та акти виконання робіт (надання послуг) №55 від 31.03.2023, №78 від 30.04.2023, №98 від 31.05.2023. Вказаний об`єкт основних засобів відображено у повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП. Рішенням Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області від 11.09.2022 проведено державну реєстрацію вказаної потужності оператора ринку, реєстраційний номер потужності r-UA-13-07-494.

Відповідно до штатного розпису ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" на 2023 рік, що вступив в дію 01.01.2023, затвердженого наказом № 4-ШР від 26.12.2022, на підприємстві працевлаштовано 55 осіб.

14.10.2022 між ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА", як постачальником, та ТОВ "К-АГРОІНВЕСТ ТРЕЙД", як покупцем, укладено договір поставки №П-146/1410/22-2.

Відповідно до пункту 1.1 договору поставки №П-146/1410/22-2 Постачальник відповідно до умов цього Договору, зобов`язується поставити, а Покупець прийняти й оплатити наступну продукцію - свійська птиця, тобто кури свійські, живі (код УКТЗЕД 0105), надалі - Продукція, у кількості, по найменуваннях і цінах, зазначених у видаткових накладних, що виписуються на кожну партію Продукції.

На виконання умов договору, позивачем поставлено ТОВ "К-АГРОІНВЕСТ ТРЕЙД" товар - кури свійські живі відповідно до видаткової накладної №623 від 17.05.2023 на суму 701220,00 грн, в тому числі ПДВ - 116870,00 грн.

За умовами договору товар був доставлений за товарно-транспортною накладною №Р623 від 17.05.2023 на умовах поставки товару Покупцем шляхом самовивозу зі складу Постачальника.

Оплата за поставлений товар здійснена частинами в період з травня - червня 2023, про що свідчить виписка банку за вказаний період.

По даній господарській операції, ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" складено податкову накладну №93 від 17.05.2023 на суму 701220,00 грн, в тому числі ПДВ - 116870,00 грн.

З матеріалів справи видно, що для вирощування курей придбавлись молоді "добові курчата вакциновані "Ross-308" у ТОВ "МАЯК-3" на підставі договору поставки №25/07-22 від 25.07.2022 та на підтвердження надано первинні документи що їх придбання: видаткові та товаро-транспортні накладні, розрахункові документи, паспорт якості та ветеринарне свідоцтво.

На підтвердження про вирощування реалізованої продукції платником надано договір поставки із ТОВ "ТАНДЕМ 2002" №0508/22 від 05.08.2022 на придбання добавок білково-мінерально-вітамінних, комбікормів, преміксів, надано до договору ТТН №23032200000009 від березня 2023р.

Також, контролюючому органу надавався договір поставки із ПАП "АГРОПРОДСЕРВІС" від 10.08.2022 №10/08/22-1 на придбання кормів та кормових добавок ( ТТН №2853 від 4 травня 2023 року та №2295 від 7 квітня 2023 року).

Відповідно до договору поставки із ПП "ГОНТА" від 02.09.2022 №09022 позивачем придбавалися вітамінні добавки та суміші (ТТН №Р134, №130 та №Р129 від 04 квітня 2023).

Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

На виконання вимог статей 187, 201 Податкового кодексу України Позивачем складено та направлено на реєстрацію податкову накладну від 17.05.2023 №93 на суму 701220,00 грн, в тому числі ПДВ - 116870,00 грн.

Реєстрацію вказаної податкової накладної зупинено, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу, позивачем по податковій №93 від 17.05.2023 надано повідомлення з детальним поясненням та копії документів, які підтверджують реальність здійснення господарської операції, а саме:

1. Наказ про призначення на посаду директора №1 від 12.02.2022;

2. Договір оренди нежитлового приміщення з обладнанням №22-08/Г-2022 від 22.08.2022 з додатком №1 до Договору оренди нежитлового приміщення з обладнанням №22-08/Г-2022 від 22.08.2022;

3. Акт приймання-передачі №3 до Договору оренди нежитлового приміщення з обладнанням №22-08/Г-2022 від 13.09.2022;

4. Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф. №20-ОПП - реєстраційний номер документа 9193384724 від 27.09.2022;

5. Наказ №4-ШР від 26.12.2022 з додатком №1;

6. Договір поставки №25/07-22 від 25.07.2022 з додатками;

7. Видаткова накладна №1526 від 25 березня 2023 року;

8. Товарно-транспортна накладна №1526 від 25.03.2023;

9. Ветеринарне свідоцтво (Форма №1) серії ІБ №560446;

10. Паспорт якості від 25.03.2023;

11. Платіжна інструкція (безготівковий переказ в національній валюті) №388 від 05.05.2023;

12. Акт виконання робіт №55 від 31.03.2023;

13. Акт виконання робіт №78 від 30.04.2023;

14. Акт виконання робіт №98 від 31.05.2023;

15. Договір про постачання електричної енергії споживачу №670 від 26.10.2022;

16. Акт Приймання-передачі електричної енергії від 31.03.2023;

17. Акт Приймання-передачі електричної енергії від 30.04.2023;

18. Договір на постачання природного газу №1111-ГК/510 від 07.11.2022;

19. Акт прийому-передачі природного газу №407 від 31.03.2023;

20. Договір поставки №0508/22 від 05.08.2022;

21. Видаткова накладна №Т23032200000009 від 22.03.2023;

22. Товарно-транспортна накладна №Т23032200000009 від 22.03.2023;

23. Платіжна інструкція (безготівковий переказ в національній валюті) №471 від 30.05.2023;

24. Договір поставки №10/08/22-1 від 10.08.2022;

25. Видаткова накладна №2379 від 30.03.2023;

26. Товарно-транспортна накладна №2116 від 30.03.2023;

27. Видаткова накладна №2607 від 07.04.2023;

28. Товарно-транспортна накладна №2295 від 07.04.2023;

29. Видаткова накладна №2782 від 20.04.2023;

30. Товарно-транспортна накладна №2554 від 20.04.2023;

31. Видаткова накладна №3254 від 04.05.2023;

32. Товарно-транспортна накладна №2853 від 04.05.2023;

33. Акт звірки взаємних розрахунків за період: Січень 2023 р. - Травень 2023 р. по контрагенту ПАП "Агропродсервіс";

34. Договір про надання послуг №02-08/22-П від 02.08.2022;

35. Акт виконання робіт №45 від 31.03.2023;

36. Акт виконання робіт №68 від 30.04.2023;

37. Акт виконання робіт №85 від 31.05.2023;

38. Акт звірки взаємних розрахунків за період: Січень 2023 р. - Травень 2023 р. по контрагенту ТОВ "Агропродсервіс Вест";

39. Договір поставки №29/22 від 16.08.2022;

40. Видаткова накладна №СА-0000721 від 21.03.2023;

41. Договір поставки №09022 від 02.09.2022;

42. Видаткова накладна №129 від 04.04.2023;

43. Товарно-транспортна накладна №Р129 від 04.04.2023;

44. Видаткова накладна №130 від 04.04.2023;

45. Товарно-транспортна накладна №Р130 від 04.04.2023;

46. Видаткова накладна №134 від 04.04.2023;

47. Товарно-транспортна накладна №Р134 від 04.04.2023;

48. Видаткова накладна №136 від 06.04.2023;

49. Товарно-транспортна накладна №Р136 від 06.04.2023;

50. Договір поставки №119-1122/АВЗ від 01.11.2022;

51. Видаткова накладна №599 від 24.04.2023;

52. Договір поставки №08.09/2022 від 08.09.2022;

53. Видаткова накладна №КА21 від 07.03.2023;

54. Оборотно-сальдова відомість по рахунку 208 за Січень 2023 р. - Травень 2023 р.;

55. Договір на виконання лабораторних досліджень №9 від 03.01.2023;

56. Договір про надання послуг суб`єкту господарювання №30 від 01.03.2023;

57. Оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за Січень 2023 р. - Травень 2023 року;

58. Оборотно-сальдова відомість по рахунку 213 за 25.03-23.05.2023 по складу "Пташник №2";

59. Договір поставки №П-146/1410/22-2 від 14.10.2022;

60. Видаткова накладна №590 від 13.05.2023;

61. Товарно-транспортна накладна №Р590 від 13.05.2023;

62. Видаткова накладна №591 від 13.05.2023;

63. Товарно-транспортна накладна №Р591 від 13.05.2023;

64. Видаткова накладна №592 від 13.05.2023;

65. Товарно-транспортиа накладна №Р592 від 13.05.2023;

66. Видаткова накладна №597 від 15.05.2023;

67. Товарно-транспортна накладна №Р597 від 15.05.2023;

68. Видаткова накладна №598 від 15.05.2023 року;

69. Товарно-транспортна накладна №Р598 від 15.05.2023;

70. Видаткова накладна №623 від 17.05.2023;

71. Товарно-транспортна накладна №Р623 від 17.05.2023;

72. Видаткова накладна №624 від 17.05.2023;

73. Товарно-транспортна накладна №Р624 від 17.05.2023;

74. Видаткова накладна №625 від 17.05.2023;

75. Товарно-транспортна накладна №Р625 від 17.05.2023;

76. Акт звірки взаємних розрахунків за період: Травень 2023 р. по контрагенту ТОВ "К-АГРОІНВЕСТ ТРЕЙД";

77. Виписка з банку за кредитовими оборотами по контрагенту ТОВ "К-АГРОІНВЕСТ ТРЕЙД" за період 01.05.2023-22.06.2023.

Комісією Головного управління ДПС в Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, 28.06.2023 прийнято повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН за №9081235/44802394.

Згідно даного повідомлення, у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН запропоновано надати такі копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: первинних документів щодо придбання товарів, транспортування продукції; накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

На виконання вимог контролюючого органу, 30.06.2023 позивачем подано додаткові документи:

1. Видаткова накладна №1526 від 25.03.2023;

2. Товарно-транспортна накладна №1526 від 25.03.2023;

3. Видаткова накладна №Т23032200000009 від 22.03.2023;

4. Товарно-транспортна накладна №Т23032200000009 від 22.03.2023;

5. Видаткова накладна №2379 від 30.03.2023;

6. Товарно-транспортна накладна №2116 від 30.03.2023;

7. Видаткова накладна №2607 від 07.04.2023;

8. Товарно-транспортна накладна №2295 від 07.04.2023;

9. Видаткова накладна №2782 від 20.04.2023;

10. Товарно-транспортна накладна №2554 від 20.04.2023;

11. Видаткова накладна №3254 від 04.05.2023;

12. Товарно-транспортна накладна №2853 від 04.05.2023;

13. Видаткова накладна №СА-0000721 від 21.03.2023;

14. Видаткова накладна №129 від 04.04.2023;

15. Товарно-транспортна накладна №Р129 від 04.04.2023;

16. Видаткова накладна №136 від 06.04.2023;

17. Товарно-транспортна накладна №Р136 від 06.04.2023;

18. Видаткова накладна №599 від 24.04.2023;

19. Видаткова накладна №КА21 від 07.03.2023;

20. Видаткова накладна №623 від 17.05.2023;

21. Товарно-транспортна накладна №Р623 від 17.05.2023;

22. Виписка з банку за кредитовими оборотами по контрагенту ТОВ "К-АГРОІНВЕСТ ТРЕЙД" за період 01.05.2023-22.06.2023.

Головним управлінням ДПС у Тернопільській області 06.07.2023 прийнято рішення №9141421/44802394 про відмову в реєстрації податкової накладної №93 від 17.05.2023 в ЄРПН, у зв`язку із ненаданням/частковим наданням додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку.

Скаргу ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН №9141421/44802394 від 06.07.2023, рішенням №60112/44802394/2 від 28.07.2023 залишено без задоволення.

Не погодившись із рішенням контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної №93 від 17.05.2023 в ЄРПН, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Згідно з частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість висновків відповідача і винесених на підставі них спірних рішень на відповідність вимогам ч.2 ст.2 КАС України, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Згідно з підпунктом "а" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Як передбачено пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Згідно із пунктом 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до пункту 201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, на виконання вказаної норми, 11.12.2019 Кабінетом Міністрів України прийнята постанова №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", зокрема Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

За правилами пункту 3 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Згідно пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Критерії ризиковості платника податку на додану вартість наведені у додатку 1 до Порядку №1165, пунктом 8 яких передбачено: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У пункті 11 Порядку №1165 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (п.25 Порядку №1165).

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном (пункт 26 Порядку №1165).

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), згідно з пунктом 10 якого комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Відповідно до пункту 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з пунктом 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування (п.6 Порядку №520).

У пункті 9 Порядку №520 визначено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року №557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за №959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року №261).

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

За приписами пункту 10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Слід зазначити, що процедура зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування впроваджена з метою виконання функції податкового контролю, який здійснюється за діяльністю платників податку в цілому, та з метою перевірки додержання податкового законодавства при реєстрації в ЄРПН певно визначеної податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідач, на виконання контрольних функцій, за наявності рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості, зупинивши реєстрацію податкової накладної, запропонував платнику податків надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної у Реєстрі, без визначення переліку документів.

При цьому, обсяг документів, які надаються платником податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючого органу щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації в ЄРПН, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу.

Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, імовірним є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.

Аналогічний висновок викладено у постанові Верховного Суду від 01.02.2023 у справі №140/506/22.

Також, у постанові від 03.11.2021 у справі №360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної до реєстрації в ЄРПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків із зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Аналогічна позиція також висловлена у постанові Верховного Суду від 29.06.2022 у справі 380/5383/21.

Як слідує з квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної №93 від 17.05.2023, така містить інформацію про те, що платник податку відповідає вимогам пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.

Разом з тим, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, визначений у пункті 5 Порядку №520, не означає, що платник податку повинен подати абсолютно всі, зазначені у ньому документи. Навпаки, зміст цього переліку свідчить на користь того, що враховується специфіка певних господарських операцій. Даний перелік є загальним і повинен диференціюватися в залежності від того, яка господарська операція покладена в основу виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, тобто узгоджуватися з вимогами п.185.1 ст.185 ПК України.

Матеріали справи свідчать, що відповідно до пропозиції надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №93 від 17.05.2023 позивачем було надіслано детальні пояснення, з документами, в підтвердження реальності здійснення господарської операції.

Комісією Головного управління ДПС України у Тернопільській області 06.07.2023 прийнято оскаржуване рішення №9141421/44802394 про відмову у реєстрації податкової накладної.

Як підставу відмови, зазначено про ненадання/часткове надання додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку.

За змістом статті 1, статті 9 Закону України від "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Ведення зазначених документів передбачено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88.

В матеріалах справи містяться первинні документи в підтвердження попереднього придбання курей-бройлерів, кормів, ветеринарних препаратів, а також технологічного процесу, пов`язаного з утриманням, вирощуванням та забоєм курей.

Щодо твердження контролюючого органу про необхідність надання платником додаткового пояснення із підтверджуючими копіями документів на придбання ТМЦ, які безпосередньо використовувались у вирощуванні реалізованої продукції згідно податкової накладної №93 від 17.05.2023, то такі судом до уваги не приймаються, оскільки вони виникли в результаті того, що Головним управлінням ДПС у Тернопільській області не надавалося жодної оцінки іншим документам, які подані позивачем першочергово при реєстрації ПН №93 від 17.05.2023, а також у повідомленні від 30.06.2023.

Більше того, про необхідність подання документів щодо реалізації продукції контролюючим органом не було зазначено у надісланому ним повідомленні від 28.06.2023 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Отже, надіслані позивачем письмові пояснення з копіями первинних та інших документів повністю відображають зміст господарської операції позивача із його контрагентом та були достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної, сформованої за першою подією дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання товару платником податку.

Суд відзначає, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

У той же час, головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.

Натомість, оскаржуване рішення контролюючого органу не відповідає наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на не можливість реалізації свого права або обов`язку платником податків щодо виконання юридичного волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Серед іншого, аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту. При цьому, в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку, фіксуються дані лише про фактично здійснені господарські операції.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

На думку суду, всі первинні документи, які підтверджують господарську операцію, за якою складено спірну податкову накладну, позивач надав контролюючому органу, про що свідчать матеріали справи.

Таким чином, зважаючи на те, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у такій реєстрації.

У цьому випадку, під час розгляду справи відповідачі як суб`єкти владних повноважень не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування ТОВ "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" в ЄРПН.

При цьому, як вказав Верховний Суд у постанові від 07.12.2022 у справі №500/2237/20, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.

Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності відмови в реєстрації податкових накладних, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених Податковим кодексом України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.

Таким чином, за наведених вище обставин суд дійшов висновку про обґрунтованість та наявність підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДПС у Тернопільській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9141421/44802394 від 06.07.2023.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, то таку належить задовольнити з огляду на таке.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрацію податкової накладної в ЄРПН віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Згідно з приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України і нормами чинного законодавства України чітко визначено настання такої події як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної або визначення в судовому рішенні конкретної дати, яку слід вважати датою реєстрації або скасування реєстрації податкової накладної.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію спірних податкових накладних судом не встановлено.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій щодо остаточного вирішення спору між сторонами, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №93 від 17.05.2023 у ЄРПН.

Відповідно до присів статей 9, 77 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Разом з тим, відповідачі як суб`єкти владних повноважень не надали суду доказів на підтвердження правомірності рішень про відмову в реєстрації податкової накладної.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує, що згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку задовольнити позовні вимоги повністю, тому на користь позивача слід стягнути сплачений ним при поданні позовної заяви до суду судовий збір в сумі 2684,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Тернопільській області (Комісія якого прийняла рішення, що стали підставою звернення до суду з цим позовом).

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Тернопільській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладниї/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9141421/44802394 від 06.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №93 від 17.05.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №93 від 17.05.2023 подану Товариством з обмеженою відповідальністю "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" датою її фактичного подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Тернопільській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири грн 00 коп).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено і підписано 05 січня 2024 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Товариство з обмеженою відповідальністю "ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА" (місцезнаходження: с. Гарбузів, Тернопільська область, Тернопільський район,47221 код ЄДРПОУ: 44802394);

відповідачі:

- Головне управління ДПС у Тернопільській області (місцезнаходження: вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, Тернопільська область, Тернопільський район, 46003, код ЄДРПОУ: 44143637);

- Державна податкова служба України (місцезнаходження: площа Львівська, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ: 43005393).

Головуючий суддяМартиць О.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.01.2024
Оприлюднено08.01.2024
Номер документу116132018
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —500/6900/23

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 16.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 22.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 22.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 22.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Рішення від 05.01.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні