Ухвала
від 08.01.2024 по справі 140/7892/22
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення апеляційної скарги без руху

08 січня 2024 рокуЛьвівСправа № 140/7892/22 пров. № А/857/22770/23

Суддя Восьмого апеляційного адміністративного суду Судова-Хомюк Н. М., перевіривши апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 18 січня 2023 року у справі № 140/7892/22 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання дії та бездіяльності протиправними,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 18 січня 2023 року задоволено повністю адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання дії та бездіяльності протиправними.

Із матеріалів справи слідує, що оскаржене судове рішення проголошено/постановлено 18 січня 2023 в порядку письмового провадження.

Не погодившись із прийнятим рішенням, 14 лютого 2023 року Головне управління ДПС у Волинській області подало апеляційну скаргу.

Ухвалою судді Восьмого апеляційного адміністративного суду від 06 березня 2023 року апеляційну скаргу залишено без руху. Встановлено Головному управлянню ДПС у Волинській області десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліку апеляційної скарги шляхом подання оригіналу документу про сплату судового збору.

Копію зазначеної ухвали апелянт отримав 02 квітня 2023 року до електронного кабінету користувача підсистеми «Електронний суд».

12 квітня 2023 року апелянтом було подано клопотання про продовження строку для усунення недоліку апеляційної скарги.

Ухвалою судді Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18 квітня 2023 року клопотання задоволено частково. Продовжено строк для усунення недоліку апеляційної скарги на 10 днів з дня отримання копії цієї ухвали.

Копію зазначеної ухвали апелянт отримав 18 квітня 2023 року до електронного кабінету користувача підсистеми «Електронний суд».

24 квітня 2023 року апелянтом було повторно подано клопотання про продовження строку для усунення недоліку апеляційної скарги.

08 травня 2023 року ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу було повернуто апелянту, оскільки у встановлений суддею-доповідачем строк особою, яка подала апеляційну скаргу, не усунуто недоліку апеляційної скарги.

12 травня 2023 року Головне управілння ДПС у Волинській області через підсистему «Електронний суд» повторно подало апеляційну скаргу на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 18 січня 2023 року у справі №140/7892/23.

Ухвалою судді Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15 червня 2023 року апеляційну скаргу залишено без руху. Встановлено Головному управлянню ДПС у Волинській області десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліку апеляційної скарги шляхом подання оригіналу документу про сплату судового збору.

Копію зазначеної ухвали апелянт отримав 15 червня 2023 року до електронного кабінету користувача підсистеми «Електронний суд».

12 липня 2023 року ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу було повернуто апелянту, оскільки у встановлений суддею-доповідачем строк особою, яка подала апеляційну скаргу, не усунуто недоліку апеляційної скарги.

28 липня 2023 року Головне управілння ДПС у Волинській області через підсистему «Електронний суд» втретє подало апеляційну скаргу на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 18 січня 2023 року у справі №140/7892/23.

Ухвалою судді Восьмого апеляційного адміністративного суду від 01 вересня 2023 року апеляційну скаргу залишено без руху. Встановлено Головному управлянню ДПС у Волинській області десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліку апеляційної скарги шляхом подання оригіналу документу про сплату судового збору.

Копію зазначеної ухвали апелянт отримав 01 вересня 2023 року до електронного кабінету користувача підсистеми «Електронний суд».

15 вересня 2023 року апелянтом було подано клопотання про продовження строку для усунення недоліку апеляційної скарги.

Ухвалою судді Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22 вересня 2023 року клопотання задоволено. Продовжено строк для усунення недоліку апеляційної скарги на 15 днів з дня отримання копії цієї ухвали.

25 жовтня 2023 року ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу було повернуто апелянту, оскільки у встановлений суддею-доповідачем строк особою, яка подала апеляційну скаргу, не усунуто недоліку апеляційної скарги.

Копію зазначеної ухвали апелянт отримав 25 жовтня 2023 року до електронного кабінету користувача підсистеми «Електронний суд».

27 листопада 2023 року Головне управілння ДПС у Волинській області через підсистему «Електронний суд» вчетверте подало апеляційну скаргу на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 18 січня 2023 року у справі №140/7892/23.

Відповідно до ст. 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження:

- на ухвалу суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду;

- на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому відповідного рішення суду.

Згідно з частиною третьою статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.

Скаржником разом із апеляційною скаргою подано клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження, яке обґрунтована тим, що апелянт маючи намір добросовісної реалізації належного йому права на апеляційне оскарження судового рішення, вжив усіх заходів від нього залежних (використовуючи усі наявні засоби та можливості передбачені законодавством) для неухильного виконання вимог процесуального закону, стосовно такого оскарження.

Зазначає, що первинну апеляційну скаргу було подано в межах строку та усунуто недолік зазначений в ухвалах Восьмого апеляційного адміністративного суду про несплату судового збору.

Враховуючи наведені у клопотані обставини пропуску строку на апеляційне оскарження, слід зазначити наступне.

Згідно з ч.2 ст. 44 КАС України учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Обґрунтовуючи висновки про обов`язок сторони належним чином використовувати процесуальні права, в рішенні від 07.07.1989р. у справі «Юніон Аліментаріа Сандерс С.А. проти Іспанії» Європейський суд з прав людини зазначив, що заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, пов`язаних зі зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.

Право на апеляційний перегляд судових рішень кореспондується із обов`язком дотримуватися процесуального законодавства щодо порядку, строків і умов реалізації цього права. Такі процесуальні обов`язки для всіх учасників судового процесу є однаковими, що забезпечує принцип рівності сторін.

Процесуальний строк звернення до суду, насамперед, покликаний забезпечувати принцип правової визначеності та є гарантією захисту прав сторін спору.

Подання відповідачем первинної апеляційної скарги в установлений законом строк не передбачає зупинення строку на апеляційне оскарження та можливості у зв`язку з цим у подальшому свавільно розпоряджатися часом на апеляційне оскарження.

Суд звертає також увагу апелянта на те, що поважними причинами пропуску строку звернення до апеляційного суду визнаються лише ті обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, яка звернулась до суду, та пов`язані з дійсно істотними перешкодами для своєчасного вчинення процесуальних дій.

Такі обставини мають бути підтверджені належними і допустимими доказами.

Невиконання вимог КАС України щодо форми та змісту апеляційної скарги, та, як наслідок, повернення вперше поданої апеляційної скарги заявнику, не свідчить про наявність об`єктивно непереборних обставин, які не залежать від волевиявлення особи, що оскаржує судове рішення та пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій, адже відсутність у суб`єкта владних повноважень коштів для своєчасної сплати судового збору є суто суб`єктивною причиною, а негативні наслідки, які настали у зв`язку з такою причиною є певною мірою відповідальністю за неналежне виконання своїх процесуальних обов`язків, які для усіх учасників справи мають бути рівними.

Відповідач, який діє від імені держави, як суб`єкт владних повноважень, не може та не повинен намагатись отримати вигоду від фінансових та інших складнощів, зокрема недостатності коштів та/або здійснення безспірного списання коштів з рахунків останнього, які склались у нього на поточний день, шляхом уникнення або зволікання виконання ним своїх процесуальних обов`язків, в тому числі і щодо сплати судового збору. Зазначене пов`язано з тим, що держава повинна дотримуватися принципу "належного урядування" та не може отримувати вигоду від порушення правил та обов`язків, встановлених нею ж.

Відтак, наведені в заяві про поновлення строку причини поважності пропуску такого, не свідчать про поважність причин пропуску строку апеляційного оскарження, а тому апеляційну скаргу слід залишити без руху, надавши термін для усунення недоліку.

Вказаний недолік апеляційної скарги повинен бути усунутий шляхом надіслання на адресу Восьмого апеляційного адміністративного суду клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження із наведенням інших підстав для його поновлення.

При цьому, особі, яка подає апеляційну скаргу, слід роз`яснити, що відповідно до пункту 4 частини першої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України в разі, якщо заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження не буде подано в зазначений строк, або наведені нею підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження будуть визнані неповажними, суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження.

Керуючись статтями 295, 298, 299 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Визнати неповажними підстави для поновлення строку апеляційного оскарження, наведені в клопотанні Головного управління ДПС у Волинській області від 27.11.2023.

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 18 січня 2023 року у справі № 140/7892/22 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання дії та бездіяльності протиправними - залишити без руху.

Встановити Головному управлінню ДПС у Волинській області десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліку апеляційної скарги шляхом подання клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження із зазначенням інших поважних підстав для поновлення строку з відповідними обґрунтуваннями та доказами причин пропуску такого строку.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.

СуддяН. М. Судова-Хомюк

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.01.2024
Оприлюднено10.01.2024
Номер документу116157634
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів

Судовий реєстр по справі —140/7892/22

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 01.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 12.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 15.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні