ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 жовтня 2010 р. Справа № 2-а-3687/10/0270
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі
Головуючого судді Альчука Максима Петровича,
розглянувши матеріали спр ави в порядку письмового про вадження
за позовом: Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів
до: спільного підприєм ства товариства з обмеженою відповідальністю "Спецбудмо нтаж"
про: стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій та пені
ВСТАНОВИВ :
Вінницьке обласне відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів звернулося в с уд з позовом до спільного під приємства товариства з обмеж еною відповідальністю "Спецб удмонтаж" (далі - СП ТОВ "Спецбу дмонтаж") про стягнення 6322,22 грн . адміністративно-господарсь ких санкцій та 290,70 грн. пені.
Позовні вимоги мотивовані невиконанням відповідачем в имог статей 18, 19 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні", о скільки останнім не забезпеч ено встановленого нормативу одного робочого місця, призн аченого для працевлаштуванн я інваліда, а тому позивач зве рнувся до суду з позовом про с тягнення з відповідача самос тійно розрахованої адмініст ративно-господарської санкц ії в розмірі 6322,22 грн. та пені в р озмірі 290,70 грн.
В судове засідання предста вник позивача не з' явився, п роте надав суду заяву від пос илаючись на обставини виклад ені в позовній заяві.
Представники відповідача в судовому засіданні проти з адоволення позову не запереч ували та надали суду заяву ві д 29.09.2010 року, в якій позовні вимо ги визнають в повному обсязі .
Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС Укр аїни, особа, яка бере участь у справі, має право заявляти кл опотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке к лопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, су довий розгляд справи здійсню ється в порядку письмового п ровадження за наявними у спр аві матеріалами.
З огляду на вказані вимоги К АС України та враховуючи кло потання сторін про розгляд с прави за їх відсутності, суд д ійшов до висновку про провед ення судового розгляду справ и в порядку письмового прова дження.
Ознайомившись з матеріала ми справи, дослідивши докази в їх сукупності, суд дійшов ви сновку, що позовна заява обґр унтована та підлягає задовол енню у повному обсязі, з насту пних підстав.
СП ТОВ "Спецбудмонтаж" як ро ботодавець, що використовує найману працю, зобов' язаний виконувати соціальні програ ми щодо охорони прав мало зах ищених верств населення, в то му числі інвалідів, зокрема ш ляхом створення чи виділення робочих місць для працевлаш тування інвалідів згідно зак онодавства України.
Частиною 3 статті 18 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" (далі - Закон № 875) передбач ено, що підприємства, установ и, організації, фізичні особи , які використовують найману працю, зобов' язані виділят и та створювати робочі місця для працевлаштування інвалі дів, у тому числі спеціальні р обочі місця, створювати для н их умови праці з урахуванням індивідуальних програм реаб ілітації і забезпечувати інш і соціально-економічні гаран тії, передбачені чинним зако нодавством, надавати державн ій службі зайнятості інформа цію, необхідну для організац ії працевлаштування інвалід ів, і звітувати Фонду соціаль ного захисту інвалідів про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів у порядку, встан овленому Кабінетом Міністрі в України.
Відповідно до частини 1 стат ті 19 Закону № 875, для підприємст в, установ, організацій, у тому числі підприємств, організа цій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману прац ю, установлюється норматив р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі чо тирьох відсотків середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного роб очого місця.
Відповідно до частини 2 "Пор ядку подання підприємствами , установами, організаціями т а фізичними особами, що викор истовують найману працю, зві тів про зайнятість і працевл аштування інвалідів та інфор мації, необхідної для органі зації їх працевлаштування", з атвердженого Постановою Каб інету Міністрів України № 70 ві д 31.01.2007 року, відповідач подав д о Вінницького обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів звіт про зайн ятість і працевлаштування ін валідів за 2009 рік за формою 10-ПІ , затвердженої Наказом Мініс терства праці та соціальної політики України № 42 від 10.02.2007 ро ку. В даному звіті відповідач зазначив, що на його підприєм стві в 2009 році середньообліко ва кількість штатних працівн иків становила 9 осіб, середнь ооблікова кількість штатних працівників, яким відповідн о до чинного законодавства в становлена інвалідність - 0 ос іб, фонд оплати праці штатних працівників становив 113,8 тис. г рн., середньорічна заробітна плата штатного працівника с тановила 12644,44 грн. Кількість ін валідів штатних працівників , які повинні працювати на роб очих місцях відповідно до ви мог ст. 19 Закону № 875 становить 1 особа.
Таким чином, відповідач не в иконав нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у кількості 1 особи, та с амостійно розрахував суму ад міністративно-господарськи х санкцій в розмірі 6322,22 грн., яка підлягає сплаті. Адміністра тивно-господарські санкції т овариством розраховані сам остійно, однак добровільно б ули сплачені тільки частково .
В судовому засіданні дослі джено лист № 05-13/1838 від 06.09.2010 року Ві нницького районного центру з айнятості, згідно якого СП ТО В "Спецбудмонтаж" звіт (інформ ацію) за формою 3-ПН про наявні сть вакантних місць для прац евлаштування інвалідів до це нтру зайнятості у 2009 році до це нтру зайнятості не надавало.
Таким чином, в судовому засі данні встановлено, що відпов ідачем не вжито всіх передба чених законодавством заході в по забезпеченню працевлашт ування інвалідів, зокрема не забезпечено виконання вимог статей 18, 19 Закону № 875, в яких пер едбачено, що підприємства, ус танови, організації, які вико ристовують найману працю, са мостійно розраховують кільк ість робочих місць для праце влаштування інвалідів відпо відно до нормативу і забезпе чують працевлаштування інва лідів.
Законом № 875 передбачено, якщ о підприємства, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим статтею 19 цього Зак ону, в такому випадку такі під приємства щороку сплачують в ідповідним відділенням Фонд у соціального захисту інвалі дів адміністративно-господа рські санкції, сума яких визн ачається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . При цьому, адміністративно-г осподарські санкції розрахо вуються та сплачуються підпр иємствами, установами, орган ізаціями, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного з а роком, в якому відбулося пор ушення нормативу, встановлен ого частиною першою статті 19 ц ього Закону.
Інструкцією про заповненн я форми № 10-ПІ (річна) "Звіт про з айнятість і працевлаштуванн я інвалідів", затвердженою на казом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 року № 42 передбачено об числення розміру адміністра тивно-господарських санкцій . Так, чисельність працюючих і нвалідів штатних працівникі в обчислюється шляхом підсум ування середньооблікової чи сельності працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця вклю чно та діленням одержаної су ми на кількість місяців за пе ріод з початку року.
Таким чином, сума коштів адм іністративно-господарських санкцій, яку повинен був спл атити відповідач до 15.04.2010 року, становила 6322,22 гривень.
Суми адміністративно-госп одарських санкцій використо вуються на фінансування захо дів щодо соціальної, трудово ї, фізкультурно-спортивної т а професійної реабілітації і нвалідів.
Нарахування пені за поруше ння термінів сплати адмініст ративно-господарських санкц ій здійснюється відповідно д о Порядку нарахування пені т а її сплати, затвердженого на казом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 року № 223, підпунктом 3.4 п . 3 якого передбачено, що нарах ування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійс нюється з наступного дня гра ничного строку сплати адміні стративно-господарських сан кцій по день сплати включно (т обто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося пору шення нормативу).
Водночас, оскільки відпові дачем було порушено терміни сплати санкцій, то позивачем правомірно нараховано пеню в сумі 290,70 грн., відповідно до ча стини 2 статті 20 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" .
Отже, в даному випадку відпо відач не забезпечив встановл ений норматив одного робочог о місця для працевлаштування інвалідів та вчасно не сплат ив решту адміністративно-гос подарських санкцій, що зумов ило нарахування пені.
Порушення відповідачем ви мог чинного законодавства за чіпає інтереси держави у сфе рі соціального захисту інвал ідів та завдає матеріальної шкоди Фонду соціального захи сту інвалідів, який є органом , уповноваженим державою зді йснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Оцінюючи визнання відпові дачем позову в повному обсяз і заявленої суми, суд бере до у ваги наступне.
Частиною третьою ст. 136 КАС Ук раїни передбачено, що судове рішення у зв' язку з визнанн ям адміністративного позову ухвалюється за правилами, вс тановленими статтею 112 КАС Укр аїни.
Відповідно до ч. 1 ст. 112 КАС Укр аїни відповідач може визнати адміністративний позов повн істю або частково. Згідно з ч. 4 цієї статті суд не приймає ви знання адміністративного по зову і продовжує розгляд адм іністративної справи, якщо ц і дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небу дь права, свободи або інтерес и.
З приписів ст.ст.71, 86 КАС Украї ни вбачається, що кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, суд оцін ює докази, які є у справі, за св оїм внутрішнім переконанням , що ґрунтується на їх безпосе редньому, всебічному, повном у та об'єктивному дослідженн і.
Суд, на підставі наявних в м атеріалах справи документів , повно і всебічно з' ясувавш и обставини в адміністративн ій справі, підтверджених тим и доказами, які були дослідже ні в судовому засіданні, прих одить до висновку про задово лення даного позову та стягн ення заборгованості в розмір і 6612,92 грн.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд-
ПОСТАНОВИВ :
Позов задовольнити.
Стягнути з спільного підпр иємства товариства з обмежен ою відповідальністю "Спецбуд монтаж" (21000, м.Вінниця, вул.Чехов а,11 оф.345, код ЄДРПОУ 13332577, р/р 26000301072922, В інницька дирекція ПАТ "Банк Ф орум", МФО 322948) на користь Вінниц ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів (одержувач: Держбюдже т м.Вінниця, р/р 31214230700002, код ЄДРПОУ 34701167, банк одержувача ГУДКУ у Ві нницькій області м.Вінниця, М ФО 802015, символ звітності 230, код б юджетної класифікації 50070000, пр изначення платежу: "платежі д о Фонду соціального захисту інвалідів за 2009 рік") адміністр ативно-господарські санкції в розмірі 6322,22 грн. (шість тисяч триста двадцять дві гривні 22 к опійки) та пеню в розмірі 290,70 гр н. (двісті дев`яносто гривень 7 0 копійок).
Постанова суду першої і нстанції набирає законної си ли в порядку, визначеному ст. 2 54 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни, апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.
Повний текст постанови о формлено: 06.10.10
Суддя /підпис/ А льчук Максим Петрович
Копія вірна
Суддя:
Секретар:
06.10.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2010 |
Оприлюднено | 15.10.2010 |
Номер документу | 11617318 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні