ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
09.01.2024м. СумиСправа № 920/1145/23
Господарський суд Сумської області у складі судді Котельницької В.Л., розглянувши матеріали справи № 920/1145/23 у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю фірма «Орбіта» (юридична адреса: вул. Юрія Вєтрова, буд. 35, м. Суми, 40020; адреса для листування: а/с 1610, м. Суми-4, 40004; код за ЄДРПОУ 23633937),
до відповідачаТовариства з обмеженою відповідальністю «ЛСТ-СУМИ» (вул.Охтирська, буд. 19, м. Суми, 40000; код за ЄДРПОУ 42679021),
за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача:
Приватного акціонерного товариства «АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА» (03150, м. Київ, вул. Фізкультури, 30-В, код за ЄДРПОУ 30965655),
про стягнення 62348,79 грн
установив:
03.10.2023 позивач звернувся з позовом, відповідно до якого просить стягнути з відповідача заборгованість в сумі 62348,79 грн (шістдесят дві тисячі триста сорок вісім грн 79 коп.) з ПДВ, з яких: 6501,60 грн (шість тисяч п`ятсот одна грн 60 коп.) заборгованість за неповернуту тару, 55847,19 грн (п`ятдесят п`ять тисяч вісімсот сорок сім грн 19 коп.) з ПДВ компенсація за втрачене обладнання (відновну вартість), а також стягнути з відповідача 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири грн 00 коп.) судового збору.
04.10.2023 за електронним запитом суду сформований витяг з ЄДРПОУ, за яким відповідач Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛСТ-СУМИ», зареєстрований як юридична адреса з місцезнаходженням: вул. Охтирська, буд. 19, м. Суми, 40000.
Ухвалою від 05.10.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №920/1145/23; справу постановлено розглядати у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами; залучено до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Приватне акціонерне товариство «АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА» (03150, м. Київ, вул. Фізкультури, 30-В, код за ЄДРПОУ 30965655); установлено учасникам справи строки для надання заяв по суті справи.
05.10.2023 копія зазначеної ухвали надіслана сторонам відповідно до вимог ч. 6-7 ст.6 ГПК України за списком розсилки №6195.
07.11.2023 копія ухвали від 05.10.2023 у справі №920/1145/23, надіслана на адресу відповідача - ТОВ «ЛСТ-СУМИ», вул. Охтирська, буд. 19, м. Суми, 40007, була повернута відділенням поштового зв`язку з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
08.11.2023 копія даної ухвали надіслана відповідачу повторно відповідно до вимог ч.6-7 ст. 6 ГПК України за списком розсилки №6195.
10.11.2023 копія ухвали від 05.10.2023 у справі №920/1145/23, надіслана повторно на адресу відповідача - ТОВ «ЛСТ-СУМИ», вул. Охтирська, буд. 19, м. Суми, 40007, була повторно повернута відділенням поштового зв`язку з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Частиною четвертою статті 89 Цивільного кодексу України визначено, що відомості про місцезнаходження юридичної особи вносяться до Єдиного державного реєстру.
За приписами частини першої статті 7 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.
Згідно з пунктами 4, 5 частини шостої статті 242 Господарського процесуального кодексу України, днем вручення судового рішення, зокрема, є: день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
За змістом пунктів 116, 117 Правил надання послуг поштового зв`язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 за № 270, у разі невручення рекомендованого листа з позначкою Судова повістка з поважних причин рекомендований лист разом з бланком повідомлення про вручення повертається за зворотною адресою не пізніше ніж через п`ять календарних днів з дня надходження листа до об`єкта поштового зв`язку місця призначення із зазначенням причин невручення. Поштові відправлення повертаються об`єктом поштового зв`язку відправнику у разі, зокрема, закінчення встановленого строку зберігання.
У разі якщо ухвалу про вчинення відповідної процесуальної дії направлено судом за належною адресою, тобто повідомленою суду стороною, і повернуто підприємством зв`язку з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, вважається, що адресат повідомлений про вчинення відповідної процесуальної дії.
Сам лише факт неотримання кореспонденції, якою суд із додержанням вимог процесуального закону надсилав ухвалу для вчинення відповідних дій за належною адресою та яка повернулася до суду у зв`язку з її неотриманням адресатом, не може вважатися поважною причиною невиконання ухвали суду, оскільки наведене зумовлено не об`єктивними причинами, а суб`єктивною поведінкою сторони щодо отримання кореспонденції, яка надходила на її адресу (постанови Касаційного господарського суду у складі Верховного суду від 16.05.2018 у справі № 910/15442/17, від 10.09.2018 у справі № 910/23064/17, від 24.07.2018 у справі № 906/587/17).
Заяв про зміну відповідачем місцезнаходження на адресу суду не надходило.
За змістом статті 2 Закону України "Про доступ до судових рішень", кожен має право на доступ до судових рішень у порядку, визначеному цим Законом. Усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі (Постанова Верховного Суду від 11.12.18р. у справі № 921/6/18.).
Таким чином, відповідач вважається таким, що належним чином повідомлений про розгляд справи Господарським судом Сумської області.
Відзив на позовну заяву відповідачем не подано. Третя особа пояснень у справі не надала. Будь-яких інших заяв, клопотань або заперечень від учасників справи не надходило.
Згідно з ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Частиною 1 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи в порядку загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
Згідно ч. 8 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України при розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи також заслуховує їх усні пояснення.
Ураховуючи достатність часу, наданого учасникам справи для підготовки та подання витребуваних судом документів, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивної господарського процесу, закріплені пунктом 4 частини третьої статті 129 Конституції України, статтями 13, 14, 74 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих йому повноважень, сторонам були створені усі належні умови для надання доказів у справі та є підстави для розгляду справи по суті за наявними у ній матеріалами.
Судовий процес на виконання ч. 3 ст. 222 ГПК України не фіксувався за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Відповідно до статей 209, 210 ГПК України судом з`ясовані всі обставини, на які учасники справи посилалися як на підставу своїх вимог і заперечень, та досліджені всі докази, наявні в матеріалах справи.
Згідно зі статтею 233 ГПК України рішення у справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами.
Розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд установив наступне.
04.01.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю фірма «Орбіта» (далі постачальник, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛСТ-СУМИ» (далі покупець, відповідач) укладено договір поставки №2/4-2019 (далі договір).
Відповідно до п. 1.1 договору в порядку та на умовах визначених договором, постачальник зобов`язується поставляти і передавати у власність покупцю визначений договором товар, а покупець зобов`язується приймати товар, здійснювати його своєчасну оплату та повертати тару.
Під товаром, що є предметом поставки за договором, розуміється: пиво, напої, склопляшка, надалі за текстом - товар (п. 1.2 договору).
Під тарою за договором розуміється: поліетиленові ящики, КЕГи, вуглекислотні балони, надалі за текстом - тара (п. 1.3 договору).
За умовами п. 2.1 договору покупець зобов`язується оплачувати товар постачальнику в день його отримання від постачальника, при цьому оплаті підлягає вся фактично одержана покупцем партія товару. Партією товару є частина товару, передача якого від постачальника покупцю оформлена однією накладною. Днем (датою) отримання товару є дата, вказана у накладній на відповідну партію товару.
Згідно з п. 3.1 договору товар може поставлятися двома способами - або шляхом його самовивозу покупцем із визначеного постачальником місця поставки ("самовивіз покупцем") та/або шляхом його доставки постачальником у вказане покупцем місце призначення товару ("доставка постачальником"). Умови поставки сторони обирають за взаємним погодженням в усній формі окремо для кожної партії товару або для поставки всього товару чи на певні строки.
Якщо товар буде поставлятися способом "доставка постачальником" постачальник зобов`язаний власним автомобільним транспортом здійснювати доставку товару покупцю та вивезення з місяця призначення зворотної тари цим же рейсом, яким було доставлено товар за рахунок покупця. Постачальник зобов`язаний передавати товар на складі покупця (торгівельні точки покупця), що знаходиться за адресою: м. Суми, вул. Воскресенська, буд. 8Б (п. 3.3, 3.3.1 договору).
Відповідно до п. 6.1 договору тара - кеги, балони (СО2), кільця резинові до балонів, поліетиленові ящики, піддони й інше, в яку упаковано та розфасовано поставляємий товар, є зворотною тарою, окрім тари, вказаної в п. 6.2, а покупець зобов`язаний:
-в момент одержання кожної партії товару повертати постачальнику таку саму тару, в тій же кількості і тієї ж якості та стандарту, як і та, в яку цей товар розфасовано та упаковано при передачі його покупцю. Постачальник має право на окремі партії товару встановлювати покупцю більш тривалий термін повернення заборгованої тари. Повернення зворотної тари одного виду замість іншого не допускається (п. 6.1.1. договору);
- в разі неповернення покупцем зворотної тари на вказаних в п. 6.8, 6.9 умовах, така тара стає товаром і вважається проданою покупцю за ціною, визначеною п. 6.1.3 договору та переданою на підставі накладних, оформлених при отриманні товару. Покупець зобов`язується сплатити постачальнику вартість цієї тари за умовами цього договору у строк 5 банківських днів із дати отримання виставленого постачальником рахунку (вимоги до сплати). Постачальник має право у будь-який час змінювати обов`язок покупця по оплаті своєчасно неповернутої тари грошима на обов`язок покупця повернути цю тару в натурі і навпаки (п. 6.1.2. договору).
Відповідно до п. 6.1.3. договору у випадку, коли за умовами цього договору така тара стає товаром, її вартість змінюється. Сторони узгодили таку вартість, зокрема:
- КЕГ 50 л - 1200,00 грн з ПДВ та 1000,00 грн без ПДВ за 1 шт.;
- КЕГ 30 л - 1080,00 грн з ПДВ та 900,00 грн без ПДВ за 1 шт.;
- КЕГ 20 л - 960,00 грн з ПДВ та 800,00 грн без ПДВ за 1 шт.;
- Балон СО2 (5л, 7л, 10л) 276,00 грн з ПДВ та 230,00 грн без ПДВ за 1 шт.;
- Кільце резинове до балону СО2 - 21,60 грн з ПДВ та 18,00 грн без ПДВ за 1 шт.;
- Ящик (поліетиленовий 20-тигніздовий) №5 ДСТ 1016-92 - 18,00 грн з ПДВ та 15,00 грн без ПДВ за 1 шт.;
- Ящик «INBEV» (поліетиленовий 20-тигніздовий, жовтого кольору) - 108,00 грн з ПДВ та 90,00 грн без ПДВ за 1 шт.;
Згідно з п. 6.8 договору КЕГи, в яких поставляється товар, а також балони вуглекислотні (балони СО2) разом з кільцями резиновими є зворотною тарою, яку покупець в тій самій кількості і тієї ж самої якості зобов`язаний повертати постачальнику негайно після звільнення умісту, але у будь-якому разі не пізніше 12 календарних днів з дати їх отримання. На всі операції з цією тарою розповсюджується умови цього договору, що стосуються іншої зворотної тари. На кожен охолоджувач , що входить до складу кегового обладнання, у покупця може знаходитися одночасно не більше двох наданих постачальником балонів СО2.
Згідно з п. 7.1 договір набирає чинності з дати укладення та діє до 31.12.2023. У випадку, якщо на момент закінчення строку дії договору у покупця залишаться невиконаними зобов`язання, що випливають з цього договору, чинність договору у відношенні таких зобов`язань, що забезпечують їх виконання та відшкодування збитків, автоматично продовжується до повного їх виконання.
У п. 7.3 договору сторони погодили, що якщо за 20 календарних днів до закінчення строку дії даного договору будь-яка із сторін письмово не попередить іншу сторону про припинення дії даного договору або між сторонами не буде укладений новий договір, даний договір вважається автоматично пролонгованим на кожний наступний календарний рік на тих самих умовах і може бути припинений достроково у випадку:
- за взаємною згодою сторін;
- в односторонньому порядку на вимогу постачальника шляхом направлення покупцю повідомлення про припинення дії цього договору за 10 календарних днів до дати такого припинення. В такому разі покупець зобов`язаний розрахуватись за отриманий товар і зворотну тару в повному обсязі до дати, зазначеної в повідомленні.
При зміні цін на товар і тару особами, від яких їх одержує постачальник, на його вимогу ціни на товар і тару підлягають зміні (п. 8.4 поговору).
Відповідно до п. 8.10 договору покупець зобов`язується письмово повідомляти постачальника про матеріально відповідальних осіб та зразки підписів (печаток або штампів), якими матеріально відповідальні особи, що будуть приймати товар і тару від імені покупця будуть засвідчувати на супровідних документах (накладних) одержання товару і тари від постачальника. У випадку невиконання зазначеної умови весь товар і тара, передані постачальником за накладними, в яких від імені покупця будуть стояти підписи осіб (печатки або штампи) про отримання товару і тари, вважається одержаним покупцем належним чином на умовах цього договору та покупець не буде мати жодних заперечень.
Письмових повідомлень сторін про припинення дії договору та укладення між сторонами нового договору матеріали справи не містять.
Вказані обставини відповідачем у справі не спростовано.
Як зазначає позивач, на виконання умов договору на адресу вул. Охтирська 19 в м.Суми позивачем відвантажувався відповідачу товар (пиво) у зворотній тарі багаторазового використання., відповідно до заявок та згідно з накладними, товар був оплачений відповідачем у 2021 році, але тара не повернута і не оплачена.
Відповідно до матеріалів справи, згідно з наступними видатковими накладними неповернутою відповідачем позивачу залишилась тара:
-№29488 від 05.06.2021 - Кer 30л Sankey UA 1 шт вартістю 1600,00 грн.,
-№33911 від 22.06.2021 - Кer 50л DIN Sankey 1 шт вартістю 1800,00 грн.,
-№34992 від 24.06.2021 - балон вуглек. 10 кг 1 шт. вартістю 200,00 грн., кільце д/газового балона 2 шт. вартістю 18,00 грн/шт,
-№39777 від 09.07.2021 Кer 50л квас DIN Sankey 1 шт вартістю 1800,00 грн.
Як зазначає позивач, враховуючи положення п. 6.1.2 та 6.1.3. договору загальна вартість неповернутої тари склала 6501,60 грн з ПДВ.
08.01.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю фірма «Орбіта» (далі дистриб`ютор, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛСТ-СУМИ» (далі торгова точка або ТТ, відповідач) укладено договір про експлуатацію обладнання №СС 1-19, що погоджений і дозволений ПАТ «САН ІНБЕВ Україна» (далі компанія) (далі договір від 08.01.2019).
Відповідно до п. 1.1. договору від 08.01.2019 дистриб`ютор зобов`язується за окремою письмовою згодою компанії (в акті приймання-передачі) передавати торговій точці обладнання, а ТТ зобов`язується експлуатувати таке обладнання для реалізації з його використанням виключно товару та відповідно до умов цього договору повернути таке обладнання дистриб`ютору або компанії в тому ж стані, в якому ТТ отримувала таке обладнання з урахуванням його нормального зносу.
Згідно з п. 1.2. договору від 08.01.2019 необхідність експлуатації обладнання торговою точкою обумовлена придбанням торговою точкою товару у дистриб`ютора. Вартість користування обладнанням торговою точкою включена до ціни товару, який постачається дистриб`ютором торговій точці.
Пунктом 1.4. договору від 08.01.2019 обладнання передається дистриб`ютором торговій точці за актом приймання-передачі, зразок якого міститься в "Умовах ПАТ "САН ІНБЕВ УКРАЇНА" щодо обігу та експлуатації холодильного обладнання, обладнання для розливу пива з КЕГ, операційного торгівельного обладнання та рекламних матеріалів" (з додатками)" (далі - Умови). Акти приймання-передачі обладнання попередньо погоджуються компанією шляхом їх підписання уповноваженим представником компанії та скріплення печаткою/штампом компанії, і лише після цього підписуються уповноваженими представниками сторін та скріплюються печатками сторін. За відсутності описаного вище погодження компанії дистриб`ютор не має права передавати ТТ зазначене у відповідному акті обладнання, а ТТ не має права приймати таке обладнання від дистриб`ютора. У випадку порушення умови про описане вище погодження компанії, дистриб`ютор та ТТ повинні (кожен окремо) сплатити компанії штраф у розмірі вартості (відновної вартості) обладнання, переданого дистриб`ютором торговій точці з порушенням цієї умови, та повернути компанії таке обладнання. В разі необхідності дистриб`ютор передає ТТ наявні у дистриб`ютора копії технічної документації, необхідної для експлуатації обладнання.
Згідно з п. 1.20 договору від 08.01.2019 дистриб`ютор має право в будь-який момент часу висунути торговій точці письмову вимогу про повернення обладнання дистриб`ютору. Така вимога є обов`язковою для виконання торговою точкою. Торгова точка повинна виконати таку вимогу у вказаний у ній строк та зобов`язана повернути обладнання дистриб`ютору, який прибуває до торгової точки для отримання обладнання.
За умовами п. 1.24 договору від 08.01.2019 обладнання, яке передане торговій точці, торгова точка зобов`язана повернути дистриб`ютору в стані, в якому воно було отримано з урахуванням його нормального зносу, протягом 3 календарних днів з моменту отримання вимоги.
Відповідно до п. 1.27 договору від 08.01.2019 у випадку, втрати обладнання, ТТ повинна відшкодувати відновну вартість втраченого обладнання.
Пунктом 1.30. договору від 08.01.2019 встановлено, що строк дії цього договору - з дня підписання його всіма сторонами та погодження компанією і до 31 грудня 2023 року. Якщо за 30 календарних днів до дня закінчення строку дії договору жодна із сторін не надішле іншій стороні (або компанія не надішле обом сторонам) письмове повідомлення із підтвердженням закінчення договору у визначений цим договором день, цей договір вважається продовженим до кінця календарного року, наступного за роком, на який припадає день закінчення строку дії цього договору. Це правило про автоматичне продовження строку дії цього договору поширюється на всі наступні випадки закінчення строку його дії.
Відповідно до п. 1.32 та 1.33. договору від 08.01.2019 встановлено, що підписанням цього договору дистриб`ютор і ТТ підтверджують, що вони отримали у паперовому вигляді копію "Умов ПАТ "САН ІНБЕВ УКРАЇНА щодо обігу та експлуатації холодильного обладнання, обладнання для розливу пива з КЕГ, операційного торгівельного обладнання та рекламних матеріалів" (з додатками)", ознайомились з вказаними Умовами, які будуть додатково розміщені на офіційному інтернет сайті Компанії (http://www.soninbev.com.ua/) (в підрозділі під назвою "Умови обігу ХО, РО, ОТО, РМ", розміщеному в розділі під назвою ПАРТНЕРАМ").
Сторони та компанія погоджуються з тим, що компанія має безумовне право в будь-який момент часу вносити в Умови зміни та доповнення та/або викладати Умови в новій редакції. Враховуючи це, дистриб`ютор і ТТ підтверджують своє зобов`язання в останній день кожного календарного місяця відвідувати вказаний в п. 1.33 Договору підрозділ та розділ офіційного інтернет сайту компанії та ознайомлюватись з розміщеними в ньому Умовами. В будь-якому випадку, всі зміни і доповнення Умов та/або Умови у новій редакції набувають для дистриб`ютора і ТТ чинності з першого числа календарного місяця, наступного за місяцем, в якому такі зміни і доповнення Умов та/або нова редакція Умов були розміщені компанією на офіційному інтернет сайті компанії.
Відповідно до пункту 19 Умов ПрАТ «АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА» щодо обігу та експлуатації обладнання, затверджених в редакції 01.01.2023, що є невід`ємним додатком до у договору від 08.01.2019 у випадку втрати обладнання, комплектуючих, ТТ повинна відшкодувати особі, якій має здійснюватися повернення втраченого обладнання, комплектуючих (компанії або дистриб`ютору), збитки у сумі, яка складається з таких сум: а) ціни (вартості) втраченого обладнання, встановленої Додатком № 5 до цих Умов для обладнання відповідного строку експлуатації, який (строк) визначається станом на дату втрати обладнання; б) грошової суми, яка визначається шляхом множення ціни (вартості), вказаної у підпункті а) цього пункту, на ставку податку на додану вартість, встановлену законодавством України станом на дату втрати обладнання; в) ціни (вартості) втрачених комплектуючих, встановленої Додатком № 6 до цих Умов в залежності від технічного стану комплектуючих. Датою втрати обладнання, комплектуючих торговою точкою для цього випадку вважається: а) дата відповідного документа, яким встановлено факт втрати обладнання, комплектуючих торговою точкою та/або факт відсутності обладнання, комплектуючих у торгової точки/або факт відсутності обладнання, комплектуючих за адресою його розташування/монтажу, встановленою договором експлуатації - акти (відомості) інвентаризації, акти огляду, інші акти та документи, складені дистриб`ютором та/або компанією як за участі, так і без участі представників торгової точки; документи органів державної влади, якими підтверджується факти втрати обладнання, комплектуючих торговою точкою (відсутності обладнання, комплектуючих у торгової точки) як з її вини, так і без її вини; документи, видані торговою точкою; або б) дата, наступна за граничною датою повернення обладнання, комплектуючих торговою точкою дистриб`ютору або компанії - якщо відповідно до умов договору експлуатації та цих Умов торгова точка повинна була повернути, але не повернула обладнання, комплектуючі дистриб`ютору або компанії у таку граничну дату. при цьому, дистриб`ютор (за письмовим погодженням компанії) або компанія мають як право в судовому порядку вимагати повернення торговою точкою обладнання, комплектуючих в натурі, так і право вимагати в судовому порядку стягнення з торгової точки збитків, завданих втратою обладнання, у розмірах, які визначаються відповідно до цього пункту.
08.01.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю фірма «Орбіта» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛСТ-СУМИ» за погодженням і дозволом ПАТ «САН ІНБЕВ Україна» підписано акт приймання-передачі обладнання за договором про експлуатацію обладнання № СС 1-19 від 08.01.2019, за п. 1 якого відповідно до умов договору від 08.01.2019 дистриб`ютор передав, а торгова точка прийняла на адресу розташування/монтажу обладнання у ТТ - м. Суми, вул. Воскресенська, буд. 8Б для експлуатації наступне обладнання:
-Охолоджувач «ТАЙФУН 90» 2+1 с.п.с компл обладна2015 заводський номер 0409077977816515173516010 в кількості 1 шт., вартість (відновна вартість) всього 9138,05 грн;
-Колонна MAXIMA в кількості 1 шт., вартість (відновна вартість) всього 2712,36 грн;
-Колонна MAXIMA в кількості 1 шт., вартість (відновна вартість) всього 2712,37 грн;
-Кран пивной с ручкой в кількості 4 шт., вартість (відновна вартість) всього 791,68 грн;
-Коннектор (клещи) S/SIUL в кількості 4 шт., вартість (відновна вартість) всього 504,40 грн;
-Каплесборник в кількості 1 шт., вартість (відновна вартість) всього 552,06 грн;
-Каплесборник в кількості 1 шт., вартість (відновна вартість) всього 552,06 грн;
-Панель редуктора в кількості 1 шт., вартість (відновна вартість) всього 435,82 грн.
Загальна вартість обладнання за актом приймання-передачі обладнання від 08.01.2019 склала 17398,80 грн.
10.01.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю фірма «Орбіта» (далі постачальник, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛСТ-СУМИ» (далі торгова точка, відповідач) укладено договір про експлуатацію обладнання №ОС 1-19 (далі договір від 10.01.2019).
Відповідно до п. 1.1. договору від 10.01.2019 з метою просування товару на ринку та підвищення обсягів продажу товару (торгові марки якого вказані в додатку до цього договору) постачальник передає торговій точці обладнання, а торгова точка зобов`язується експлуатувати таке обладнаний для реалізації з його використанням виключно товару та відповідно до умов цього договору повернути таке обладнання постачальнику в тому ж стані, в якому торгова точка отримувала таке обладнання з урахуванням його нормального зносу.
Згідно з п. 1.2. договору від 10.01.2019 необхідність експлуатації обладнання торговою точкою обумовлена придбанням торговою точкою товару у постачальника з метою оформлення інтер`єру торгової точки та зберігання і реалізації за допомогою та за місцерозташуванням обладнання товару, наведеного в додатку до цього договору. Торгова точка не має права використовувати обладнання для інших цілей.
Пунктом 2.3. договору від 10.01.2019 визначено, що торгове обладнання (меблі, зонти, шатри, тощо) передається постачальником торговій точці за актами приймання-передачі з вказівкою у них переліку, найменувань, моделі обладнання, відновної вартості та кількості обладнання.
Відповідно до п. 3.2. договору від 10.01.2019 передача постачальником обладнання торговій точці не зумовлює передачі права власності на нього. Власником обладнання залишається постачальник.
Згідно з п. 4.1. договору від 10.01.2019 постачальник має право в будь-який момент часу висунути торговій точці письмову вимогу про повернення обладнання постачальнику. Така вимога є обов`язковою для виконання торговою точкою. Торгова точка повинна виконати таку вимогу у вказаний у вимозі строк та зобов`язана повернути обладнання постачальнику, який прибуває до торгової точки для отримання обладнання. В такому випадку повернення обладнання торговою точкою постачальнику оформлюється актом приймання-передачі.
З моменту отримання такої вимоги торгова точка несе відповідальність щодо пошкодження та/або втрату (викрадення, пожежі, повені, тощо) обладнання перед постачальником (п. 4.2. договору від 10.01.2019).
Відповідно до п. 4.5. договору від 10.01.2019 обладнання, яка передана торговій точці, торгова точка зобов`язана повернути постачальнику в стані, в якому воно було отримано з урахуванням його нормального зносу, протягом 3 (трьох) календарних днів з моменту отримання вимоги про таке повернення. Вимога може бути подана письмово, засобами факсимільного зв`язку або надіслана на електронну пошту представника торгової точки. В цьому випадку повернення обладнання торговою точкою постачальнику оформлюється відповідним актом приймання-передачі між постачальником та торговою точкою.
Пунктом 9.1. договору від 10.01.2019 визначено, що строк дії цього договору - протягом 1 (одного) року з моменту підписання його сторонами. Якщо за 14 днів до дня закінчення строку дії договору жодна із сторін не надішле іншій стороні письмове повідомлення із підтвердженням закінчення строку дії договору у визначений договором день, цей договір вважається продовженим до кінця календарного року, наступного за роком, на який припадає день закінчення строку дії цього договору. Це правило про автоматичне продовження строку дії цього договору поширюється на всі наступні випадки закінчення строку його дії.
05.02.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю фірма «Орбіта» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛСТ-СУМИ» підписано акт приймання-передачі обладнання за договором про експлуатацію обладнання № ОС 1-19 від 10.01.2019, за п. 1 якого відповідно до умов договору від 08.01.2019 торгова точка прийняла на адресу розташування/монтажу обладнання у торгової точки - м. Суми, вул. Охтирська, буд. 19 для експлуатації наступне обладнання:
-Телевизор PHILIPS Led 40PFH4100/88 заводський номер FZ3A1544018504 в кількості 1 шт., вартість (відновна вартість) всього 7666,58 грн;
-Телевизор плазма PHILIPS 40PFL4308T/12 заводський номер FZ1A1323033541 в кількості 1 шт., вартість (відновна вартість) всього 4334,10 грн;
-Телевізор плазм LG 42P T250 заводський номер 109RASSOS766 в кількості 1 шт., вартість (відновна вартість) всього 4665,84 грн.
Загальна вартість обладнання за актом приймання-передачі обладнання від 05.02.2020 склала 16666,52 грн.
04.07.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю фірма «Орбіта» (далі дистриб`ютор, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛСТ-СУМИ» (далі торгова точка або ТТ, відповідач) укладено договір про експлуатацію обладнання №82514, що погоджений і дозволений ПАТ «САН ІНБЕВ Україна» (далі компанія) (далі договір від 04.07.2019).
Відповідно до п. 1.1. договору від 04.07.2019 за цим договором дистриб`ютор передав торговій точці вказане в цьому договорі обладнання, а ТТ прийняла вказане в цьому договорі обладнання та зобов`язується експлуатувати таке обладнання відповідно до умов цього Договору та "Умов ПРАТ "АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА" щодо обігу та експлуатації обладнання" (з додатками)" (далі - Умови) для реалізації з його використанням виключно товару і відповідно до цього договору та Умов ТТ зобов`язується повернути таке обладнання дистриб`ютору або кампанії в тому ж стані, в якому ТТ отримувала таке обладнання з урахуванням його нормального зносу.
Згідно з п. 1.2. договору необхідність експлуатації обладнання ТТ обумовлена придбанням ТТ товару у дистриб`ютора. Вартість користування обладнанням торговою точкою включена до ціни товару, який постачається дистриб`ютором торговій точці.
Пунктом 1.4. договору визначено перелік обладнання, що дистриб`ютор передав ТТ, а торгова точка прийняла за адресою: м. Суми, вулю. Охтирська, буд. 19, а саме:
-Стол STELLA ARTOIS дереяный белый - вартістю 693,00 грн/1 шт, в кількості 6 шт, загальна варстість 4158,00 грн;
-Стул STELLA ARTOIS дереяный белый - вартістю 345,50 грн/1 шт, в кількості 24 шт, загальна варстість 8316,00 грн.
Загальна вартість обладнання склала 12474,00 грн.
Відповідно до п. 1.5. договору від 04.07.2019 передача дистриб`ютором обладнання торговій точці не зумовлює передачі права власності на нього, власником обладнання залишається компанія.
Згідно з п. 1.9. договору від 04.07.2019 обладнання, яке передане торговій точці, ТТ зобов`язана повернути дистриб`ютору (а у випадках, передбачених цим договором та Умовами - компанії) в стані, в якому воно було отримано з урахуванням його нормального зносу, у вказаний у відповідній вимозі термін (строк). Вимога має бути подана письмово. Інші вимоги до змісту і форми вимоги вказані в Умовах.
Повернення обладнання торговою точкою дистриб`ютору оформлюється відповідним актом приймання-передачі між дистриб`ютором та ТТ за формою згідно з Умовами, який в обов`язковому порядку має бути попередньо погоджений підписом уповноваженого представника компанії та скріплений печаткою/штампом Компанії (п. 1.11. договору від 04.07.2019 ).
Повернення обладнання торговою точкою компанії оформлюється відповідним актом приймання-передачі між компанією та ТТ за формою згідно з Умовами (п. 1.12. договору від 04.07.2019).
Пунктом 1.14. договору від 04.07.2019 встановлено, що строк дії цього договору - з дня підписання його всіма сторонами та погодження компанією і до 31 грудня 2023 року. Якщо за 30 календарних днів до дня закінчення строку дії договору жодна із сторін не надішле іншій стороні (або компанія не надішле обом сторонам) письмове повідомлення із підтвердженням закінчення договору у визначений цим договором день, цей договір вважається продовженим до кінця календарного року, наступного за роком, на який припадає день закінчення строку дії цього договору. Це правило про автоматичне продовження строку дії цього договору поширюється на всі наступні випадки закінчення строку його дії.
Відповідно до п. 11.16. договору від 04.07.2019 встановлено, що підписанням цього договору дистриб`ютор і ТТ підтверджують, що вони отримали у паперовому вигляді копію "Умов ПАТ "САН ІНБЕВ УКРАЇНА щодо обігу та експлуатації обладнання (з додатками)", ознайомились з вказаними Умовами, які додатково розміщені у форматі файла з розширенням .pdf на офіційному інтернет сайті Компанії за посиланням abinbevefes.com/for_partners (розділ під назвою ПАРТНЕРАМ"). Cторони та компанія погоджуються з тим, що компанія має безумовне право в будь-який момент часу вносити в Умови зміни та доповнення та/або викладати Умови в новій редакції. Враховуючи це, дистриб`ютор і ТТ підтверджують своє зобов`язання в останній день кожного календарного місяця відвідувати вказаний в п. 1.16 договору підрозділ та розділ офіційного інтернет сайту компанії та ознайомлюватись з розміщеними в ньому Умовами. У будь-якому випадку, не залежно від виконання дистриб`ютором та/або ТТ передбаченого цим пунктом обов`язку, всі зміни і доповнення Умов та/або Умови у новій редакції набувають для дистриб`ютора і ТТ чинності з першого числа календарного місяця, наступного за місяцем, в якому такі зміни і доповнення Умов та/або нова редакція Умов були розміщені компанією на офіційному інтернет сайті компанії.
Відповідно до пункту 19 Умов ПрАТ «АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА» щодо обігу та експлуатації обладнання, затверджених в редакції 01.01.2023, що є невід`ємним додатком до у договору від 08.01.2019 у випадку втрати обладнання, комплектуючих, ТТ повинна відшкодувати особі, якій має здійснюватися повернення втраченого обладнання, комплектуючих (компанії або дистриб`ютору), збитки у сумі, яка складається з таких сум: а) ціни (вартості) втраченого обладнання, встановленої Додатком № 5 до цих Умов для обладнання відповідного строку експлуатації, який (строк) визначається станом на дату втрати обладнання; б) грошової суми, яка визначається шляхом множення ціни (вартості), вказаної у підпункті а) цього пункту, на ставку податку на додану вартість, встановлену законодавством України станом на дату втрати обладнання; в) ціни (вартості) втрачених комплектуючих, встановленої Додатком № 6 до цих Умов в залежності від технічного стану комплектуючих. Датою втрати обладнання, комплектуючих торговою точкою для цього випадку вважається: а) дата відповідного документа, яким встановлено факт втрати обладнання, комплектуючих торговою точкою та/або факт відсутності обладнання, комплектуючих у торгової точки/або факт відсутності обладнання, комплектуючих за адресою його розташування/монтажу, встановленою договором експлуатації - акти (відомості) інвентаризації, акти огляду, інші акти та документи, складені дистриб`ютором та/або компанією як за участі, так і без участі представників торгової точки; документи органів державної влади, якими підтверджується факти втрати обладнання, комплектуючих торговою точкою (відсутності обладнання, комплектуючих у торгової точки) як з її вини, так і без її вини; документи, видані торговою точкою; або б) дата, наступна за граничною датою повернення обладнання, комплектуючих торговою точкою дистриб`ютору або компанії - якщо відповідно до умов договору експлуатації та цих Умов торгова точка повинна була повернути , але не повернула обладнання, комплектуючі дистриб`ютору або компанії у таку граничну дату. при цьому, дистриб`ютор (за письмовим погодженням компанії) або компанія мають як право в судовому порядку вимагати повернення торговою точкою обладнання, комплектуючих в натурі, так і право вимагати в судовому порядку стягнення з торгової точки збитків, завданих втратою обладнання, у розмірах, які визначаються відповідно до цього пункту.
30.01.2023 позивач надіслав відповідачу вимогу про сплату боргу та повернення майна, яка узгоджена з ПрАТ «Абінбав ефес Україна», в якій позивач зауважив про обов`язок відповідача за двором поставки від 04.01.2019 №2/4-2019 сплатити позивачу 6501,60 грн з ПДВ вартості неповернутої тари за накладними №29488 від 05.06.2021, №33911 від 22.06.2021, №34992 від 24.06.2021, №39777 від 09.07.2021. Крім того, позивач вимагав повернути в термін 3 робочих днів з дати отримання вимоги обладнання, передане позивачем відповідачу на підставі договорів про експлуатацію обладнання від 08.01.2019 №СС1-19, від 10.01.2019 №ОС1-19, від 04.07.2019 №825. У разі незадоволення претензії та неповернення обладнання, що експлуатувалось у строк 3 робочих днів, сплатити позивачу вартість зазначеного майна в сумі 55847,19 грн з ПДВ у термін 5 банківських днів з дати закінчення строку для повернення майна.
Вимоги претензії залишено відповідачем без відповіді та виконання.
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому заявлено до стягнення з відповідача 6501,60 грн (шість тисяч п`ятсот одна грн 60 коп.) з ПДВ заборгованості за неповернуту тару та 55847,19 грн (п`ятдесят п`ять тисяч вісімсот сорок сім грн 19 коп.) з ПДВ компенсації за втрачене обладнання (відновну вартість).
Відповідач відзив на позов не надав, доводи позивача не спростував належними та допустимими доказами
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Відповідно до ч. 1 ст. 174 Господарського кодексу України господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Частиною 1 ст. 627 Цивільного кодексу України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Частина 1 статті 626 Цивільного кодексу України встановлює, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Відповідно до ч. 1 ст. 173 Господарського кодексу України господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.
Договір є обов`язковим для виконання сторонами (ст. 629 Цивільного кодексу України).
Відповідно до статті 599 Цивільного кодексу України, зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
За приписами ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Частиною 1 ст. 692 Цивільного кодексу України обумовлено, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.
За приписами ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Аналогічні положення містяться у ч. 1 ст. 526 Цивільного кодексу України.
Статтею 193 Господарського кодексу України та ст. 525 Цивільного кодексу України визначено, що одностороння відмова від виконання зобов`язань, крім випадків, передбачених законом не допускається.
Згідно зі ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Відповідно до ст. 612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Матеріалами справи, підтверджено факт укладення сторонами договору поставки №2/4-2019 від 04.01.2019, факт поставки обумовленого договором товару у зворотній тарі багаторазового використання, що підтверджено видатковими накладними №29488 від 05.06.2021, №33911 від 22.06.2021, №34992 від 24.06.2021, №39777 від 09.07.2021.
Спір між сторонами виник внаслідок неналежного виконання відповідачем умов договору поставки у частині повернення тари за зазначеними видатковими накладними. Вартість тари разом з ПДВ за накладними №29488 від 05.06.2021, №33911 від 22.06.2021, №34992 від 24.06.2021, №39777 від 09.07.2021 склала 6501,60 грн.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що вимога позивача про стягнення з відповідача 6501,60 грн з ПДВ вартості неповернутої тари, що відповідно до п. 6.1.2. договору поставки від 04.01.2019 №2/4-2019 стала товаром і вважається проданою покупцю, є законною, обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Також матеріалами справи підтверджено факт укладення між сторонами спору договорів експлуатації обладнання від 08.01.2019 №СС1-19, від 10.01.2019 №ОС1-1119, від 04.07.2019 №82514, а також факт передачі позивачем відповідачу обладнання відповідно до актів приймання-передачі обладнання від 08.01.2019 в сумі 17398,80 грн та від 05.02.2020 в сумі 16666,52 грн та відповідно до договору про експлуатацію обладнання від 04.07.2019 №82514 в сумі 12474,00 грн.
У визначений п. 1.24, п. 4.5, п. 4.9. договорів експлуатації обладнання строк відповідач обладнання не повернув.
Згідно з п. 19 Умов ПрАТ «АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА» щодо обігу та експлуатації обладнання позивачем на вартість обладнання нараховано податок на додану вартість і позивач просить стягнути з відповідача:
-20878,56 грн з ПДВ вартості обладнання переданого за актом приймання-передачі обладнання від 08.01.2019 за договором про експлуатацію обладнання №СС1-19 від 08.01.2019,
-19999,83 грн з ПДВ вартості обладнання переданого за актом приймання-передачі обладнання від 05.02.2020 за договором про експлуатацію обладнання №ОС1-19 від 10.01.2019,
-14968,80 грн вартості обладнання переданого за договором про експлуатацію обладнання №82514 від 04.07.2019.
Разом з тим, судом встановлено, сторонами у договорі №ОС1-19 від 10.01.2019 про експлуатацію обладнання не передбачено застосування Умов ПрАТ «АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА» щодо обігу та експлуатації обладнання, а тому нарахування позивачем відповідачу 3333,31 ПДВ до вартості переданого майна за актом приймання-передачі обладнання від 05.02.2020 в сумі 16666,52 грн є необґрунтованим.
Матеріалами справи підтверджено, що сума переданого обладнання за договором №СС1-19 від 08.01.2019 склала з ПДВ 20878,56 грн, за договором №82514 від 04.07.2019 з ПДВ становить 14968,80 грн, а за договором №ОС1-19 від 10.01.2019 становить 16666,52 грн без ПДВ. Вимоги позивача в цій частині щодо стягнення з відповідача вартості переданого обладнання є законними та обґрунтованими.
Відповідно до частини першої статті 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставини, які мають значення для вирішення справи.
Згідно з частиною першою, третьою статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Частиною першою статті 77 ГПК України передбачено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
У відповідності до статті 78 ГПК України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (стаття 79 ГПК України).
Зазначені вище норми процесуального закону спрямовані на реалізацію статті 13 ГПК України.
Згідно з ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позивачем доведено належними та допустимими доказами ті обставини, на які він посилався, як на підставу позову в частині стягнення 6501,60 грн заборгованість за неповернуту тару, 52513,88 грн компенсації за втрачене обладнання (відновну вартість). В частині стягнення 3333,31 грн ПДВ суд відмовляє за недоведеністю та необґрунтованістю.
При ухваленні рішення в справі, суд, у тому числі, вирішує питання щодо розподілу судових витрат між сторонами.
Статтею 123 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1)на професійну правничу допомогу; 2)пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи; 3) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 4) пов`язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду.
Позивачем заявлено до стягнення з відповідача судовий збір в сумі 2684,00 грн, що сплачений при зверненні з позовом за платіжною інструкцією кредитового платежу №1391 від 28.09.2023.
Нормою статті 129 ГПК України встановлено, що судовий збір покладається: 1) у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін; 2) у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в дохід бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору. Якщо інше не передбачено законом, у разі залишення позову без задоволення, закриття провадження у справі або залишення без розгляду позову позивача, звільненого від сплати судового збору, судовий збір, сплачений відповідачем, компенсується за рахунок держави в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача; 2) у разі відмови в позові - на позивача; 3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Відповідно до ч. 9 ст. 129 ГПК України у випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.
Згідно з ч. 9 ст. 129 ГПК України, враховуючи, що спір виник з вини відповідача, позивачу за рахунок відповідача відшкодовується 2684,00 грн судового збору.
Керуючись статтями 123, 129, 231, 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
вирішив:
1.Позов задовольнити частково.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛСТ-СУМИ» (вул.Охтирська, буд. 19, м. Суми, 40000; код за ЄДРПОУ 42679021) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Орбіта» (юридична адреса: вул. Юрія Вєтрова, буд. 35, м. Суми, 40020; адреса для листування: а/с 1610, м. Суми-4, 40004; код за ЄДРПОУ 23633937) 6501,60 грн (шість тисяч п`ятсот одна грн 60 коп.) заборгованісті за неповернуту тару, 52513,88 грн (п`ятдесят дві тисячі п`ятсот тринадцять грн 88 коп.) компенсації за втрачене обладнання (відновну вартість), а також 2684,00грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири грн 00 коп.) судового збору.
3.В іншому відмовити.
4.Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч.ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України). Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч.1 ст. 256, ст. 257 ГПК України).
Суд звертає увагу учасників справи, що відповідно до частини 7 статті 6 ГПК України особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.
У зв`язку із відпусткою судді Котельницької В.Л. повний текст рішення складено та підписано 09.01.2024.
СуддяВ.Л. Котельницька
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2024 |
Оприлюднено | 11.01.2024 |
Номер документу | 116174564 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Котельницька Вікторія Леонідівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні