Справа №760/135/24
1-кс/760/552/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 січня 2024 року Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Київської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні № 22023101110000123 внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 24.01.2023, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених, ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2, ч. 1 ст. 258-3КК України,
ВСТАНОВИВ:
З матеріалів кримінального провадження встановлено, що з 2015 року на території т.зв. «ЛНР» у м. Луганськ, розпочало свою діяльність ТОВ «Лугашина» (ЄДРПОУ 9403001236), ТОВ «Торговий дім «Лугашина» (ЄДРПОУ 9403001170) та ТОВ «Автошина» (ЄДРПОУ 7017035580), які були зареєстровані відповідно до законодавства т.зв. «ЛНР» та які здійснюють діяльність, пов`язану і закупівлею та подальшою реалізацією (збутом) продукції у вигляді дисків, гумових покришок та шин, а також акумуляторів на тимчасово окупованій території України, забезпечуючи вказаною продукцією потреби правоохоронних та державних органів т.зв. «ЛНР», крім того сплачуючи податки до незаконно створених державних органів «ЛНР», тим самими фінансуючи діяльність даної терористичної організації. В грудні 2022 року вказані товариства були перереєстровані за російським законодавством.
Так, досудовим розслідуванням встановлено, що вказане товариство було створено у 2015 році громадянином України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який з вказаного періоду часу неодноразово підтримував контакти з вищими посадовими особами т.зв. "ЛНР". Метою сторення останнім даного товариства було постачання автомобільних виробів (шини, диски до автомобільної техніки) на окупованій території Луганської області до так званих «державних» та «комунальних» структур, «МГБ ЛНР» та «МВД ЛНР».
Крім того, директором ТОВ «Лугашина» є ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженець м. Луганськ, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , який підтримуючи збройну агресію рф проти України, у змові з ОСОБА_5 та посадовими особами т. зв. «ЛНР» та російської федерації діючи, з метою завдання шкоди Україні, запровадили незаконний фінансовий механізм отримання прибутків з постачання дисків, гумових покришок та шин до т.зв. органів державної влади «МВД ЛНР» та «МГБ ЛНР», а також інших «державних» та «комунальних» установ т.зв. «Луганської народної республіки». Також, вищезазначене підприємство є одним з найбільших платників «податків» на тимчасово окупованій території т.зв. «ЛНР», які в подальшому спрямовуються на забезпечення діяльності російських окупаційних військ та незаконних збройних формувань т. зв. «ЛНР».
Разом з тим, встановлено що директор ТОВ «Лугашина» ОСОБА_6 для замовлення відомих брендів гумових покришок з країн Азії та Європи, через неможливість міжнародних переказів на тимчасово окупованій території в т.зв. «ЛНР», залучив до вказаної протиправної діяльності громадянина України ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , уродженця м. Луганськ, на даний час проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , який в свою чергу, з метою приховання слідів злочину та усунення фінансових перешкод, із залученням підконтрольних компаній (резидентів та нерезидентів, в тому числі «офшорів») забезпечує здійснення фінансових операцій щодо придбання та організацію подальшого переправлення товару (диски, гумові покришки та шини, акумулятори) до тимчасово окупованої території України т.зв. «ЛНР» та «ДНР», через територію рф та рб.
Так, ОСОБА_7 , за вказівкою ОСОБА_6 , замовляє та оплачує гумові покришки з Китайської Народної Республіки на адресу української компанії, але під час перевезення товару з місця відправлення, подальшого його слідування до місця призначення, зазначеного в інвойсі, невстановленими досудовим розслідуванням особами, з метою уникнення запроваджених санкцій щодо заборони постачання будь-якої продукції на тимчасово окуповану територію України, здійснюється заміна даних в інвойсі (чи самого інвойсу), в ході чого зазначається новий пункт призначення на території російської федерації чи республіки білорусь і в подальшому товар за допомогою російських логістичних компаній потрапляє на тимчасово окуповану територію до т. зв. «ЛНР», з метою постачання до органів державної влади т.зв. «ЛНР», а саме: «МГБ ЛНР» та «МВД ЛНР», інших «комунальних» та так званих «державних» установ.
Крім того, до вказаної протиправної діяльності залучено групу компаній «Інтершина», до складу якої входять ТОВ «Інтергума-2010» (ЄДРПОУ 37287709), ТОВ «Дніпрошина» (ЄДРПОУ 41676522), ТОВ «Колесико» (ЄДРПОУ 38440885), ТОВ «Інтершина плюс» (ЄДРПОУ 36987428), ТОВ «Інтершина УА» (наразі ТОВ «Зерд-груп» ЄДРПОУ 39305530), зареєстровані на території України, співробітники якої, під час здійснення фінансово-господарської діяльності ТОВ «Лугашина» на території т.зв. «ЛНР», сприяють ОСОБА_5 та ОСОБА_6 в ході закупівлі, переміщення та кінцевого постачання продукції на непідконтрольну територію «ЛНР».
Так, у період з 2015 року невстановленими досудовим розслідуванням особами, використовуючи підконтрольне підприємство нерезидент «MARSIS TRADING LLP" (яке у 2017 році будучи представником торгової марки «Дніпрошина», приймало участь у виставці агротехніки та її компонентів в рф), підписантом якого є ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (в минулому засновник ТОВ «Шинні Технології» (ЄДРПОУ 36372599), уклали трьохсторонній контракт з виробниками автомобільної гуми з країнами Китаю, Туреччини та України, в яких «MARSIS TRADING LLP» - фінансово-відповідальна особа, а підприємства країн Євросоюзу - отримувачі. В подальшому без здійснення митного оформлення в країнах Європи «MARSIS TRADING LLP» здійснює транзитне оформлення товару на ООО «ТОВ» «Лугашина» через республіку білорусь та рф.
Крім того, згідно матеріалів досудового розслідування встановлено, що в період з 2017 по 2021 роки між ТОВ «Лушашина» в особі директора ОСОБА_6 та міністерством державної безпеки «ЛНР» в особі заступника міністра було укладено наступні договори поставки товару на території «ЛНР»: договір № 22/06/17 від 22.06.2017 між ТОВ «Лугашина» та Міністерство державної безпеки «ЛНР» на поставку товару: автомобільні шини та акумулятори на суму 72760 рос. руб. 00 коп., договір № 11/02/19-1 від 11.02.2019 між ТОВ «Лугашина» та Міністерство державної безпеки «ЛНР» на поставку товару: автомобільні акумулятори на суму 2 652 рос. руб. 00 коп., договір № 31 (або 81) від 14.06.2021 між ТОВ «Лугашина» та Міністерство державної безпеки «ЛНР» на поставку товару: автомобільні шини на суму 16240 рос. руб. 00 коп.
Таким чином, ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , за попередньою змовою групою осіб, за пособництва ОСОБА_7 та невстановлених осіб групи компаній «Інтершина», вчиняють умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору (пособництво), збройним формуванням та окупаційній адміністрації держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні, шляхом добровільного збору, підготовки та передачі матеріальних ресурсів та інших активів представникам держави-агресора, її збройним формуванням та окупаційній адміністрації держави-агресора.
Крім того встановлено, що до вказаної протиправної діяльності причетний громадянин України ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , який допомагає у веденні фінансово-господарської діяльності ТОВ «Інтергума-2010» та обізнаний щодо обставин вчинення злочину вищевказаними особами, який є митним брокером ТОВ «Інтергума-2010». Встановлено, що ОСОБА_9 фактично проживає за адресою: АДРЕСА_3 , в будинку, який належним чином не зареєстрований, однак встановлено, що зазначений будинок розташований на земельних ділянках під кадастровими номерами: 3221487301:01:009:0419 та 3221487301:01:009:0420.
Згідно інформації з Державного реєстру нерухомого майна, право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 3221487301:01:009:0419 та 3221487301:01:009:0420 належить ОСОБА_10 .
Слідчий у судовому засіданні клопотання підтримав з підстав, зазначених у ньому, просив його задовольнити.
Згідно ч.4 ст.107 КПК України фіксування судового засідання здійснювалось за допомогою технічних засобів.
Заслухавши слідчого, перевіривши зміст клопотання на відповідність вимогам КПК України та дослідивши документи кримінального провадження, якими обґрунтовані доводи клопотання, слідчий суддя дійшов до висновку, що клопотання необхідно задовольнити з таких підстав.
Відповідно до ч.1 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Згідно з ч.5 ст.234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:
1) було вчинено кримінальне правопорушення;
2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;
3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;
4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи;
5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.235 КПК України ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи повинна відповідати загальним вимогам до судових рішень, передбачених цим Кодексом, а також містити відомості про особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться.
Відповідно до ч.2 ст.168 КПК України тимчасове вилучення електронних інформаційних систем, комп`ютерних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку для вивчення фізичних властивостей, які мають значення для кримінального провадження, здійснюється лише у разі, якщо вони безпосередньо зазначені в ухвалі суду.
Забороняється тимчасове вилучення електронних інформаційних систем, комп`ютерних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку, крім випадків, коли їх надання разом з інформацією, що на них міститься, є необхідною умовою проведення експертного дослідження, або якщо такі об`єкти отримані в результаті вчинення кримінального правопорушення чи є засобом або знаряддям його вчинення, а також якщо доступ до них обмежується їх власником, володільцем або утримувачем чи пов`язаний з подоланням системи логічного захисту.
Слідчим суддею встановлено, що слідчим управлінням Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області розслідується кримінальне провадження № 22023101110000123, зареєстрованого в ЄРДР 24.01.2023, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених, ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2, ч. 1 ст. 258-3 КК України.
За наявною інформацією за вищевказаною адресою можуть міститися речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а саме: угоди, договори, контракти, додатки до них (специфікації) та документальні матеріалищодо створення, придбання та фінансово-господарських відносин суб`єктів господарювання (резидентів та нерезидентів), щодо виробництва, зберігання, перевезення, придбання дисків, гумових покришок та шин, між собою, а також з іншими суб`єктами господарювання (контрагентами), за період з 01.01.2015 по 06.11.2023, в тому числі первинні фінансово-господарські документи, довіреності, документи бухгалтерського та податкового обліків, господарські договори (купівлі-продажу, поставки, надання послуг), додаткові угоди до договорів, специфікації, вантажні митні декларації з відповідними додатками згідно графи 44 щодо імпорту або експорту товарів, податкові, видаткові, товарно-транспортні, міжнародні товарно-транспортні накладні, платіжні доручення, банківські виписки щодо руху грошових коштів по розрахунковим рахункам зазначених підприємств, реєстри отриманих та виданих податкових накладних, рахунки-фактури, інвойси, сертифікати, дозвільні документи, ліцензії, документи, що підтверджують місцезнаходження товарно-матеріальних цінностей, їх передачу та взяття на облік, реєстри щоденного обліку операцій з продажу та придбання товарів, робіт та послуг, листи, претензії, інші матеріали переписки між суб`єктами господарювання, регламенти та сертифікати відповідностей на поставлені товари, документів, що підтверджують транспортування продукції, надання робіт (послуг), інші документи які складалися під час виконання даних договірних зобов`язань, та являються невід`ємною частиною проведених фінансово-господарських операцій між ТОВ «Інтергума-2010» (ЄДРПОУ 37287709), ТОВ «Дніпрошина» (ЄДРПОУ 41676522), ТОВ «Колесико» (ЄДРПОУ 38440885), ТОВ «Інтершина плюс» (ЄДРПОУ 36987428), ТОВ «Інтершина УА» (наразі ТОВ «Зерд-груп» ЄДРПОУ 39305530), «MARSIS TRADING LLP», «Vega SP. Z O.O.», «Pax Reifen Service», «Petlas Lastic San. Ve Tic. A.S.» та іншими суб`єктами господарювання (резидентами та нерезидентами, в тому числі зареєстрованими на тимчасово окупованій території України, території рф та рб); документальні матеріалищодо створення, придбання та фінансово-господарських відносин ТОВ «Лугашина» (ЄДРПОУ 9403001236), ТОВ «Торговий дім «Лугашина» (ЄДРПОУ 9403001170), ТОВ «Автошина» (ЄДРПОУ 7017035580) чи інших суб`єктів господарювання, зареєстрованих на тимчасово окупованій території України (т.зв. «ЛНР» та «ДНР») та містять інформацію щодо вчинення умисних дій, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво), збройним формуванням та окупаційній адміністрації держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні, шляхом добровільного збору, підготовки та передачі матеріальних ресурсів та інших активів представникам держави-агресора, її збройним формуванням та окупаційній адміністрації держави-агресора, провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, а також сплати податків до незаконно створених державних органів «ЛНР» та «ДНР» тощо; печатки та штампи таких підприємств та фізичних осіб - підприємців, печаток та штампів інших суб`єктів господарювання та фізичних осіб, які можуть використовуватися у протиправній діяльності, в тому числі підприємств-нерезидентів; блокноти, записники та аркуші паперу, на яких наявні рукописні або машинописні записи щодо механізму та обставин вчинення вказаного кримінального правопорушення, документи (в тому числі електронні), які містять персональні дані фізичних чи юридичних осіб або містять відомості, які належать до банківської таємниці; персональні - електронно-обчислювальні машини (комп`ютерна техніка), ноутбуки, електронні накопичувачі інформації та мобільні телефони із електронними відомостями про вчинення вказаних кримінальних правопорушень, в тому числі на яких міститься інформація щодо приватного спілкування між співучасниками злочину за допомогою програмного забезпечення для обміну повідомленнями (месседжерів) чи з використанням електронної пошти тощо; грошові кошти здобуті внаслідок вчинення протиправної діяльності, в тому числі злочинів проти основ національної безпеки України та джерело походження яких невідоме, а також документи, які посвідчують право власності на майно здобуте злочинним шляхом, предмети обіг яких обмежено та заборонено Законом України, інші предмети та документи з відомостями, що свідчать про вчинення вищевказаних злочинів та були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди та містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження
На підставі вищевикладеного, зважаючи на те, що є достатні підстави вважати, що відшукувані речі і документи знаходяться в зазначеному приміщенні, та приймаючи до уваги, що відшукувані речі і документи мають важливе значення для досудового розслідування, а також те, що відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду.
Керуючись ст. 184, 233, 234, 235, 309, 370, 372 КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл старшому слідчому слідчого управління Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області капітану ОСОБА_3 , а також слідчим, які входять до складу слідчої групи у даному кримінальному проваджені № 22023101110000123, на проведення обшуку будинку за адресою: АДРЕСА_3 , який розташований на земельних ділянках під кадастровими номерами: 3221487301:01:009:0419 та 3221487301:01:009:0420, де фактично проживає громадянин України ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , яке на праві власності належить ОСОБА_10 , з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а саме: первинних фінансово-господарських документів, довіреностей, документів бухгалтерського та податкового обліків, господарських договорів (купівлі-продажу, поставка, надання послуг), додаткових угод до договорів, специфікацій, вантажних митних декларацій з відповідними додатками згідно графи 44 щодо імпорту або експорту товарів, податкових, видаткових товарно-транспортних, міжнародних товарно-транспортних накладних, платіжних доручень, банківських виписок щодо руху грошових коштів по розрахунковим рахункам зазначених підприємств, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, рахунків-фактур, інвойсів, сертифікатів, дозвільних документів, ліцензії, документів, що підтверджують місцезнаходження товарно-матеріальних цінностей, їх передачу та взяття на облік, реєстрів щоденного обліку операцій з продажу та придбання товарів, робіт та послуг, листів, претензії, переписок між суб?ектами господарювання, регламентів та сертифікатів відповідностей на поставлені товари, документів, що підтверджують транспортування продукції, надання невід?ємною частиною робіт (послуг), інших документів, які складалися під час виконання даних договірних зобов?язань, та є проведених фінансово-господарських операцій між TOB «Інтергума- 2010» (ЕДРПОУ 37287709), ТОВ «Дніпрошина» (ЄДРПОУ 41676522), ТОВ «Колесико» (ЕДРПОУ38440885), ТОВ «Інтершина плюс» (ЄДРПОУ 36987428), ТОВ «Інтершина УА» (наразі ТОВ «Зерд-груп» ЄДРПОУ 39305530), «MARSIS TRADING LLP», «Vega SP. Z 0.0.», «Pax Reifen Service», «Petlas Lastic San Ve Tic. A.S.», в тому числі щодо виробництва, зберігання, перевезення, придбання дисків, гумових покришок та шин за період з 01 січня 2015 року по 06 листопада 2023 року; документів щодо фінансово-господарських відносин ТОВ «Лугашина» (ЕДРПОУ 9403001236), ТОВ «Торговий дім «Лугашина» (ЕДРПОУ 9403001170), ТОВ «Автошина» (ЕДРПОУ 7017035580) чи інших суб`єктів господарювання, зареєстрованих на тимчасово окупованій території України (т.зв. «ЛНР» та «ДНР») та містять інформацію щодо вчинення умисних дій, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво), збройним формуванням та окупаціиній адміністрації держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні, шляхом добровільного збору, підготовки та передачі матеріальних ресурсів та інших активів представникам держави-агресора, її збройним формуванням та окупаційній адміністрації держави-агресора, провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, а також сплати податків до незаконно створених державних органів «ЛНР» та «ДНР» за період з 01 січня 2015 року по 04 січня 2024 року; персональних електронно-обчислювальних машин (комп?ютерної техніки), ноутбуків, електронних накопичувачів інформації та мобільних телефонів, на яких містяться відомості про вчинення вказаних кримінальних правопорушень, а також інформація щодо приватного спілкування між співучасниками злочину за допомогою програмного забезпечення для обміну повідомленнями (месседжерів) чи з використанням електронної пошти.
Строк дії ухвали становить один місяць з дня її постановлення.
Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2024 |
Оприлюднено | 10.01.2025 |
Номер документу | 116178229 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Солом'янський районний суд міста Києва
Демидовська А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні