Постанова
від 20.09.2010 по справі 6291/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-6291/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 вересня 2010 року м. Одес а

Одеський окружний адміністративний с уд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.

при секретарі судового зас ідання: Мануліков ій О.О.

за участю сторін: від позив ача -Гаврюшенко О .Ю. (за довіреністю)

від відповідач а - не з' явився

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні Одеського окружного ад міністративного суду адміні стративну справу за позовом Одеського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів до Товариства з о бмеженою відповідальністю « Ім. Чкалова»-2 про стягнення су ми адміністративно-господар ських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році у розмірі 4400 грн. та пен і за порушення встановлених законодавством термінів спл ати адміністративно-господа рських санкцій у розмірі 73 грн . 92 коп., всього 4473 грн. 92 коп., -

ВСТАНОВИВ:

До суду з адміністрат ивним позовом звернулося Оде ське обласне відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів до Товариства з обмежено ю відповідальністю «Ім. Чкал ова»-2 про стягнення суми адмі ністративно-господарських с анкцій за невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів у 2009 роц і у розмірі 4400 грн. та пені за по рушення встановлених законо давством термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій у розмірі 73 грн. 92 коп., в сього 4473 грн. 92 коп.

Позовні вимоги були моти вовані тим, що відповідачем у 2009 році не був дотриманий норм атив робочих місць для праце влаштування інвалідів, а сам е: відповідач повинен був ств орити одне місце для працевл аштування інвалідів, проте н е створив жодного. Сума адмін істративно-господарських са нкцій за 1 нестворене робоче м ісце становить 4400 грн. Відпові дач у добровільному порядку не сплатив зазначену суму у в становлені законодавством с троки, у зв' язку з чим Одеськ им обласним відділенням Фонд у соціального захисту інвалі дів була нарахована пеня, вих одячи з 120 % річних облікової ст авки Національного банку Укр аїни у сумі 73 грн. 92 коп.

Представник позивача у від критому судовому засіданні п озовні вимоги підтримав та п росив їх задовольнити, посил аючись на обставини викладен і у позовній заяві.

Представник відповідач а в судове засідання не з' яв ився, про день, час та місце ро згляду справи був повідомлен ий належним чином та завчасн о через засоби масової інфор мації. Заперечення на позов т а докази в обґрунтування сво їх заперечень відповідачем н а адресу суду надані не були.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України, якщо особа, яка бере участь у справі, без пова жних причин не надасть доказ и на пропозицію суду для підт вердження обставин, на які во на посилається, суд вирішує с праву на основі наявних дока зів.

Вивчивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача, перевіри вши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підл ягає задоволенню в повному о бсязі з наступних підстав.

Відповідно до вимог ч. 9 ст. 19 Закону України “Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні” від 21 берез ня 1991р. №875-XI підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи прац ює 8 і більше осіб, реєструютьс я у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту ін валідів за своїм місцезнаход женням і щороку подають цим в ідділенням звіт про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів.

Судом встановлено, що 09 лютого 2010 року відповідачем до Одеського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів було нада но звіт про зайнятість і прац евлаштування інвалідів за 2009 рік за формою № 10-ПІ (аркуш спра ви 7), в якому було зазначено, що середньооблікова чисельніс ть штатних працівників Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Ім. Чкалова»-2 у 2009 році склала 11 осіб. Кількість інва лідів - штатних працівників , які повинні працювати на роб очих місцях повинна бути одн а особа. Відповідно до надано го відповідачем до звіту спи ску працюючих інвалідів - шт атних працівників - інвалід ів, на підприємстві на посаді охоронець відпрацював інвал ід тільки три місяці у 2009 році ( а.с. 8).

Згідно з вимогами статті 19 З акону України “Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні” для підприємс тв, установ, організацій, у том у числі підприємств, організ ацій громадських організаці й інвалідів, фізичних осіб, як і використовують найману пра цю, установлюється норматив робочих місць для працевлашт ування інвалідів у розмірі ч отирьох відсотків середньоо блікової чисельності штатни х працівників облікового скл аду за рік, а якщо працює від 8 д о 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Із наданого відповідачем з віту вбачається, що інвалід п рацював на підприємстві лише три місяці у 2009 році.

Суд встановив, що на підстав і звіту Одеським обласним ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів було скла дено розрахунок заборговано сті по сплаті адміністративн о-господарських санкцій за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів за 2009 рік (аркуш спра ви 9) відносно відповідача, у я кому встановлено, що відпові дно до фактичної кількості р обочих місць у 2009 році нормати в робочих місць для працевла штування інвалідів становит ь 1 особа, середньооблікова кі лькість штатних працівників за звітний рік, яким відповід но до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 (згідно з Інструкцією зі стат истики кількості працівникі в, затвердженої Міністерство м Юстиції України 30 листопада 2005 року № 1442/11722 середньооблікова кількість штатних працівник ів, яким відповідно до чинног о законодавства встановлена інвалідність складає 0 осіб (3 місяці : 12= 0,25= 0), тому кількість р обочих місць, призначених дл я працевлаштування інваліді в і не зайнятих інвалідами є 1 особа.

Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону Украї ни “Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і” підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 о сіб, розмір адміністративно- господарських санкцій за роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначаєт ься в розмірі половини серед ньої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю.

Відповідно до звіту про за йнятість і працевлаштування інвалідів за 2009 рік за формою № 10-ПІ (аркуш справи 7), наданого в ідповідачем на адресу позива ча середньорічна заробітна п лата складає 8800 грн., тому сума адміністративно-господарсь кої санкції складає 4400 грн., що підтверджено розрахунком (а. с.9).

Згідно з положеннями Госпо дарського кодексу України ад міністративно-господарські санкції є одним з видів госпо дарських санкцій.

Відповідно до ч. 1 ст. 216 ГК Укра їни, учасники господарських відносин несуть господарськ о-правову відповідальність з а правопорушення у сфері гос подарювання шляхом застосув ання до правопорушників госп одарських санкцій на підстав ах і в порядку, передбачених ц им Кодексом, іншими законами та договором.

Згідно з ч. 2 ст. 218 ГК України у часник господарських віднос ин відповідає за невиконання або неналежне виконання гос подарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, я кщо не доведе, що ним вжито усі х залежних від нього заходів для недопущення господарськ ого правопорушення.

Відповідно до вимог ч . ч. 2, 3 ст. 19 Закону України “Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні” підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, які використовують на йману працю, самостійно розр аховують кількість робочих м ісць для працевлаштування ін валідів відповідно до нормат иву, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпе чують працевлаштування інва лідів. Підприємства, установ и, організації, у тому числі пі дприємства, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю, самос тійно здійснюють працевлашт ування інвалідів у рахунок н ормативів робочих місць, вих одячи з вимог статті 18 цього З акону.

Як вбачається з ч. 3 ст.18 Закон у України “Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні” від 21 березня 1991р. №875-XI (зі змінами та доповненнями) п ідприємства, установи, орган ізації, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, з обов' язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Таким чином, виконанню відп овідними органами обов'язку працевлаштовувати інваліді в повинно передувати вжиття підприємством необхідних за ходів для забезпечення таког о працевлаштування, до яких н алежать, зокрема, створення в установленому порядку робоч их місць у межах нормативу та інформування названих орган ів про наявність таких вакан тних посад для інвалідів.

Судом встановлено, що відпо відач у 2009 році не надавав до де ржавної служби зайнятості зв іти за формою 3-ПН «Звіт про на явність вакансій», що підтве рджується листом Роздільнян ського районного центру зайн ятості від 05.07.2010 року № 780/03-01 (а.с. 16).

Таким чином суд приходить д о висновку, що у 2009 році відпові дачем не було вжито усіх зале жних від нього заходів для не допущення правопорушення у в игляді недотримання нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів у кілько сті, передбаченою ст. 19 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” та у зв' язку з цим в ідповідач має нести відповід альність у вигляді адміністр ативно-господарських санкці й, передбачених ст. 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні».

Згідно з ч.4 ст.20 Закону Украї ни “Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і” адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються підприємства ми, установами, організаціям и, у тому числі підприємствам и, організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, с амостійно у строк до 15 квітня року, наступного за роком, в як ому відбулося порушення норм ативу, встановленого частино ю першою статті 19 цього Закону .

Сума адміністративно-госп одарських санкцій за недотри мання відповідачем у 2009 році н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів в ідповідно до ч. 1 ст. 20 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні” дорівнює 4400 грн., проте у строк до 15 квітня 2010 року вказа на санкція відповідачем не б ула оплачена.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” порушення термінів сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені. Пеня о бчислюється виходячи з 120 відс отків річних облікової ставк и Національного банку Україн и, що діяла на момент сплати, н арахованої на повну суму нед оїмки за весь її строк.

З цих підстав Одеське облас не відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів нараху вало відповідачу пеню за пер іод з 16.04.2010 року по 10.06.2010 року, що ст ановить розмір 73 грн. 92 коп.

Відсоток ставки НБУ на 10.06. 2010 року становить 9,5 %, відсоток с тавки на один день склав 9,5 % х 120% / 365 х 100= 0,03 %.

Таким чином, сума пені за 56 дн ів (з 16.04.2010 року по 10.06.2010 року) стано вить: 4400 х 0,03 х 56 : 100 = 73,92 грн., яку позив ач просить стягнути з відпов ідача. Наведений розрахунок пені приведений в адміністра тивному позові.

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни передбачено, що кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ст. 86 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на їх безпосередньому, всеб ічному, повному та об'єктивно му дослідженні.

Суд дослідивши наявні в м атеріалах справи докази, при ходить до висновку, що оскіль ки відповідач не виконав сво їх обов' язків по дотриманню нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштува ння інвалідів та не вжив всіх необхідних заходів для недо пущення вказаного правопору шення та своєчасно не сплати в суму адміністративно-госпо дарських санкцій, позивач ці лком законно застосував до в ідповідача адміністративно -господарські санкції та нар ахував пеню за несвоєчасну с плату штрафу.

На підставі викладеног о суд вважає, що позовні вимог и підлягають задоволенню в п овному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутністю витрат пози вача - суб' єкта владних пов новажень, пов' язаних із зал ученням свідків та проведенн ям судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

Відповідно до ст.ст. 216,218 ГК України ст.ст. 19, 20 Закону Украї ни “Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і”, ч.4 ст.20 Закону України “Про зайнятість населення”, та ке руючись ст.ст. 2,4,71, 86,94, 158-163, 254 КАС Укр аїни суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний п озов Одеського обласного від ділення Одеського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Ім. Чкалова»-2 про стяг нення суми адміністративно-г осподарських санкцій за неви конання нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у 2009 році у розмірі 4400 грн . та пені за порушення встанов лених законодавством термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій у розмір і 73 грн. 92 коп., всього 4473 грн. 92 коп. - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ім . Чкалова»-2 (місцезнаходження : с. Лучинські, Роздільнянськи й р-н, Одеська область, код 20993606, р /р 26009019356001, АКБ «Імексбанк», МФО 328384 ) на користь Одеського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів (місц езнаходження: 65107, м. Одеса, вул. К анатна, 83, Банк - ГУ ДКУ в Одесь кій області, Одержувач - УДК у Роздільнянському районі, М ФО 828011, р/р 31210230700381, код 22504630, код 50070000) сум у адміністративно-господарс ьких санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році у розмірі 4400 грн. (чотир и тисячі чотириста гривень) т а пеню за порушення встановл ених законодавством терміні в сплати адміністративно-гос подарських санкцій у розмірі 73 грн. 92 коп. (сімдесят три гривн і 92 копійки).

Постанова може бути оскарж ена до Одеського апеляційног о адміністративного суду чер ез суд першої інстанції в пор ядку та строки, передбачені с т. 186 КАС України.

Постанова набирає законн ої сили в порядку та строки, пе редбачені ст. 254 КАС України.

Повний текст постанов и складений 20 вересня 2010 року.

Суддя: /підпис/

З оригіналом згідно

Суддя Л .Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2010
Оприлюднено15.10.2010
Номер документу11617909
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6291/10/1570

Ухвала від 20.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 20.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 30.06.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Постанова від 20.09.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні