Категорія №6.6.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
02 серпня 2010 року Справа № 2а-5420/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді
головуючого судді Чернявс ької Т.І.,
при секретарі судового зас ідання Ігнатович О.А.,
за участю сторін:
від позивача - державний податковий інспек тор юридичного відділу
Юрченко М.Ю. (довіреність ві д 09.04.2010 № 31/10)
від відповідача - не прибув
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку
справу за адміністративни м позовом
Ленінської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї у м. Луганську
до Оперативного загону спр ияння міліції Ленінського ра йону
про припинення юридичної о соби,
ВСТАНОВИВ:
08 липня 2010 року позивач звернувся до Луганського ок ружного адміністративного с уду з позовом, в якому просить припинити юридичну особу - Оперативний загін сприяння міліції Ленінського району ( ідентифікаційний код 25963656), у зв ' язку з тим, що Оперативний з агін сприяння міліції Ленінс ького району, як суб' єкт під приємницької діяльності в по рушення вимог пунктів 1, 2 та 3 ча стини 1 статті 9 Закону України від 25 червня 1991 року № 1251-XII «Про си стему оподаткування», ст. 16 За кону України від 28 грудня 1994 ро ку № 334/94-ВР „Про оподаткування прибутку підприємств”, ст. 7 За кону України від 03 квітня 1997 ро ку № 168/97-ВР „Про податок на дода ну вартість” не подає до Лені нської МДПІ у м. Луганську про тягом року податкові деклара ції, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов' язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, а с аме, останній податковий зві т про використання коштів не прибутковими установами й ор ганізаціями за шість місяців 2007 року був поданий відповіда чем 16 липня 2007 року.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.
Представник відповідача - Оперативного загону сприянн я міліції Ленінського району , у судове засідання не з' яви вся, причини неявки суду не по відомив, про дату, місце та час слухання справи повідомлявс я.
Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню повністю з та ких підстав.
Оперативний загін сприянн я міліції Ленінського району (ідентифікаційний код 25963656) зар еєстрований Ленінським райо нним управлінням юстиції - 04 квітня 2001 року за № 12. На обліку в Ленінській міжрайонній де ржавній податковій інспекці ї у м. Луганську відповідач пе ребуває з 10 квітня 2001 року, про щ о зазначено у висновках від 10. 06.2010 № 24909/29 та від 07.07.2010 № 28876/10 (арк. с прави 4, 32).
Здійснюючи господарську д іяльність юридичні особи від повідно до вимог пунктів 1, 2, 3 ч астини 1 статті 9 Закону Україн и від 25 червня 1991 року № 1251-XII «Про с истему оподаткування» зобов ' язані вести бухгалтерськи й облік, складати звітність п ро фінансово-господарську ді яльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встано влені законами; подавати до д ержавних податкових органів та інших державних органів в ідповідно до законів деклара ції, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов' язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов' язкових платежів); сплач увати належні суми податків і зборів (обов' язкових плат ежів) у встановлені законами терміни.
Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальним податковим законода вством.
Відповідно до ст. 33 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців» юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов' язків іншим юрид ичним особам - правонаступни кам у результаті злиття, приє днання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результ аті ліквідації за рішенням, п рийнятим засновниками (учасн иками) юридичної особи або уп овноваженим ними органом, за судовим рішенням або за ріше нням органу державної влади, прийнятим у випадках, передб ачених законом.
У відповідності із ч. 2 ст. 38 За кону України від 15 травня 2003 ро ку № 755-IV «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є:
- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Висновками Ленінської між районної державної податков ої інспекції у м. Луганську ві д 10.06.2010 № 24909/29 та від 07.07.2010 № 28876/10 підтве рджується, що останньою дато ю здачі податкового звіту пр о використання коштів неприб утковими установами й органі заціями є 16 липня 2007 року.
Відповідно до абз. 5 ч. 2 ст. 38 За кону України від 15 травня 2003 ро ку № 755-IV «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» державн а реєстрація припинення юрид ичної особи проводиться у ра зі постановлення судового рі шення щодо припинення юридич ної особи.
Підставами для постановле ння судового рішення про при пинення юридичної особи, зок рема, є неподання протягом ро ку органам державної податко вої служби податкових деклар ацій, документів фінансової звітності відповідно до зако ну (абз. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців»).
Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Украї ни від 04 грудня 1990 року № 509-XII «Про державну податкову службу в Україні» органи державної п одаткової служби у випадках, в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни, мають право звертати ся у передбачених законом ви падках до судових органів із заявою (позовною заявою) про с касування державної реєстра ції суб' єкта підприємницьк ої діяльності.
Відповідно до пункту 8.6. розд ілу 8 Порядку обліку платникі в податків, зборів (обов'язков их платежів), затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 19 л ютого 1998 року № 80 (в редакції нак азу Державної податкової адм іністрації України від 17.11.98 № 552 ) і зареєстрованого в Міністе рстві юстиції України 16 берез ня 1998 року за № 172/2612, якщо платник податків не має заборговано сті перед бюджетом, та у разі н еподання протягом одного рок у в органи державної податко вої служби податкових деклар ацій, документів податкової звітності, то керівник орган у державної податкової служб и приймає рішення у вигляді р озпорядження відносно платн ика податків - про зверненн я до суду або господарського суду із заявою (позовною заяв ою) про скасування державної реєстрації платника податкі в, постановлення судового рі шення про припинення юридичн ої особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - п ідприємця.
Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця на під ставі Закону України від 15 тра вня 2003 року № 755-IV «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , оскільки відповідно до прик інцевих положень зазначеног о Закону, який набрав чинност і з 01 липня 2004 року, закони та нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому закону.
Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень п. 3 ч. 1 ст. 10 Закону України від 04 грудня 1990 року № 509-XII “Про де ржавну податкову службу в Ук раїні”, відповідно до якого д о функцій податкових органів належить контролювання своє часності подання платниками податків бухгалтерських зві тів і балансів, податкових де кларацій, розрахунків та інш их документів, пов'язаних з об численням податків, інших пл атежів, а також перевірка дос товірності цих документів що до правильності визначення о б'єктів оподаткування і обчи слення податків, інших плате жів. Застосування наслідків, передбачених Законом Україн и від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців» за неподання деклара цій та фінансової звітності можливо лише на підставі ріш ення суду.
Крім того, відповідно до при кінцевих положень зазначено го Закону, який набрав чиннос ті з 01 липня 2004 року, закони та но рмативно-правові акти, прийн яті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що н е суперечить цьому закону.
Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення підприє мницької діяльності фізични х осіб.
За таких обставин суд вважа є, що в судовому засіданні зна йшли підтвердження підстави для припинення юридичної ос оби відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 75 5-IV «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» суд, який по становив рішення щодо припин ення юридичної особи, що не по в'язане з банкрутством юриди чної особи, у день набрання та ким рішенням законної сили н аправляє його копію державно му реєстратору за місцезнахо дженням юридичної особи для внесення до Єдиного державно го реєстру запису про судове рішення.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 15 частини 1 статті 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 21 січня 1993 року № 7-93 “Про дер жавне мито” від сплати держа вного мита (судового збору) зв ільнений, судові витрати у ці й справі не підлягають стягн енню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 02 серпня 2010 року проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено, про що згідно вимо г частини 4 статті 167 КАС Україн и повідомлено після проголош ення вступної та резолютивно ї частин постанови у судовом у засіданні.
Керуючись ст.ст. 33, 38 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців», ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний по зов задовольнити повністю.
Припинити юридичну о собу - Оперативний загін сп рияння міліції Ленінського р айону (ідентифікаційний код 25963656, місцезнаходження: 91000, м. Луг анськ, кв. Олексієва, буд. 2), зар еєстрований Ленінським райо нним управлінням юстиції 04 кв ітня 2001 року за № 12.
У день набрання поста новою законної сили направит и її копію державному реєстр атору за місцезнаходженням ю ридичної особи (виконавчий к омітет Луганської міської ра ди, місцезнаходження: 91000, м. Луг анськ, вул. Коцюбинського, 14) дл я внесення до Єдиного держав ного реєстру запису про судо ве рішення щодо припинення ю ридичної особи.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова складена у повно му обсязі 09 серпня 2010 року.
Суддя Т.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2010 |
Оприлюднено | 18.10.2010 |
Номер документу | 11619250 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні