Категорія №6.6.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 липня 2010 року Справа № 2а-25520/09/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді
головуючого судді Чернявс ької Т.І.,
за участю
секретаря судового засіда ння Ігнатович О.А.
та представників сторін:
від позивача - державний податковий ін спектор юридичного відділу
Купцова О.М. (довіреність ві д 11.01.2010 № 1/10)
від відповідача - не прибув
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку
справу за адміністративни м позовом
Ленінської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї у м. Луганську
до дочірнього підприємств а „Ніколь”
про стягнення штрафних (фін ансових) санкцій в сумі 6460,00 грн .,
ВСТАНОВИВ:
31 серпня 2009 року Ленін ська міжрайонна державна под аткова інспекція у м. Луганську звернулась до Л уганського окружного адміні стративного суду з позовом, в якому просить стягнути з доч ірнього підприємства „Нікол ь” штрафні (фінансові) санкці ї за порушення норм Закону Ук раїни від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг» у роз мірі 6460,00 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив таке.
Дочірнє підприємство „Нік оль” зареєстровано як суб`єк т підприємницької діяльност і виконавчим комітетом Луган ської міської ради 18 грудня 2001 року за № 4694 та перебуває на под атковому обліку в Ленінській міжрайонній державній подат ковій інспекції у м. Л уганську.
На підставі актів перевіро к за дотриманням суб`єктами г осподарювання порядку прове дення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій ві д 14 жовтня 2008 року № 0082/12/20/23/31783975 та ві д 27 жовтня 2008 року № 1178/12/12/23/31783975 Ленін ською міжрайонною державною податковою інспекцією у м. Лу ганську 14 листопада 2008 року та 17 листопада 2008 року прийняті рі шення про застосування штраф них (фінансових) санкцій відп овідно за № 0001952340 т а № 0002002340 за порушення норм З акону України від 06 липня 1995 ро ку № 265/95-ВР «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг» у загальному розмірі 6460,00 г рн.
Враховуючи, що сума застосо ваних штрафних (фінансових) с анкцій відповідачем доброві льно у визначені законом стр оки не сплачена, Ленінська мі жрайонна державна податкова інспекція у м. Луганську прос ить стягнути штрафні (фінанс ові) санкції в судовому поряд ку.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.
Відповідач у судове засіда ння не прибув, про дату, місце та час слухання справи повід омлявся належним чином. Прав ом подати суду заперечення п роти позову та докази на підт вердження своїх доводів не с користався.
Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вирішує справу на ос нові наявних в матеріалах сп рави доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд вважа є, що позов підлягає задоволе нню повністю з огляду на таке .
Дочірнє підприємство „Нік оль” як платник податків зна ходиться на обліку в Ленінсь кій міжрайонній державній по датковій інспекції у м. Луган ську, про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків від 21 жовтня 2003 року № 561 (арк. справи 33).
14 жовтня 2008 року державною по датковою інспекцією у Лутуги нському районі Луганської об ласті проведено перевірку ві дповідача з питань дотриманн я суб`єктами господарювання порядку проведення розрахун ків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, за результатами я кої складено акт перевірки з а № 0082/12/20/23/31783975 (арк. справи 8-11).
Перевіркою встановлено, що 14 жовтня 2008 року у залі гральни х автоматів, що перевірявся (м ісцезнаходження: м. Лутугине , вул. Дружби, буд. 16), для надання послуг у сфері грального біз несу використовується 17 грал ьних автоматів, які знаходят ься в робочому стані, підключ ені до мережі електропостача ння та через які проводяться розрахункові операції шляхо м внесення у купюроприймальн ики готівкових коштів. Граль ні автомати не зареєстровано , не опломбовано та не перевед ено у фіскальний режим робот и, чим порушено пункт 1 статті 3 Закону України від 06 липня 1995 р оку № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг».
27 жовтня 2008 року Рубіжансько ю об`єднаною державною подат ковою інспекцією Луганської області проведено перевірку відповідача з питань дотрим ання суб`єктами господарюван ня порядку проведення розрах унків за товари (послуги), вимо г з регулювання обігу готівк и, наявності торгових патент ів і ліцензій, за результатам и якої складено акт перевірк и за № 1178/12/12/23/31783975 (арк. справи 52-53).
Перевіркою встановлено, що 27 жовтня 2008 року у залі гральни х автоматів, що перевірявся (м ісцезнаходження: м. Рубіжне, в ул. Померанчука, буд. 1), для нада ння послуг у сфері грального бізнесу використовується 2 г ральних автомата, які знаход яться в робочому стані, підкл ючені до мережі електропоста чання та через які проводять ся розрахункові операції шля хом внесення у купюроприймал ьники готівкових коштів. Гра льні автомати не зареєстрова но, не опломбовано та не перев едено у фіскальний режим роб оти, чим порушено пункт 1 статт і 3 Закону України від 06 липня 19 95 року № 265/95-ВР «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг».
Правові засади застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг визначає Закон Украї ни від 06 липня 1995 року 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг».
Відповідно до статті 1 Закон у України від 06 липня 1995 року № 26 5/95-ВР «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг» реєстратори розрахункових о перацій застосовуються фізи чними особами - суб'єктами пі дприємницької діяльності аб о юридичними особами (їх філі ями, відділеннями, іншими від окремленими підрозділами), я кі здійснюють операції з роз рахунків у готівковій та/або в безготівковій формі (із зас тосуванням платіжних карток , платіжних чеків, жетонів тощ о) при продажу товарів (наданн і послуг) у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг, а також уповноваженими ба нками та суб'єктами підприєм ницької діяльності, які вико нують операції купівлі-прода жу іноземної валюти.
Пунктом 1 статті 3 Закону Укр аїни від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» регла ментовано, що суб'єкти підпри ємницької діяльності, які зд ійснюють розрахункові опера ції в готівковій та/або в безг отівковій формі (із застосув анням платіжних карток, плат іжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні пос луг) у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг з обов'язані проводити розраху нкові операції на повну суму покупки (надання послуги) чер ез зареєстровані, опломбован і у встановленому порядку та переведені у фіскальний реж им роботи реєстратори розрах ункових операцій з роздрукув анням відповідних розрахунк ових документів, що підтверд жують виконання розрахунков их операцій, або у випадках, пе редбачених цим Законом, із за стосуванням зареєстрованих у встановленому порядку роз рахункових книжок, вести у по рядку, встановленому законод авством, облік товарних запа сів на складах та/або за місце м їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які в ідображені в такому обліку, з а винятком продажу товарів о собами, які відповідно до зак онодавства оподатковуються за правилами, що не передбача ють ведення обліку обсягів р еалізованих товарів.
Стаття 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг» визначає реєс тратор розрахункових операц ій як пристрій або програмно -технічний комплекс, в якому р еалізовані фіскальні функці ї і який призначений для реєс трації розрахункових операц ій при продажу товарів (надан ні послуг), операцій з купівлі -продажу іноземної валюти та /або реєстрації кількості пр оданих товарів (наданих посл уг). До реєстраторів розрахун кових операцій відносяться: електронний контрольно-касо вий апарат, електронний конт рольно-касовий реєстратор, к омп'ютерно-касова система, ел ектронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощ о.
Судом встановлено, що дочір нє підприємство «Ніколь» зді йснювало розрахункові опер ації при наданні послуг гри ч ерез гральні автомати, які не зареєстровані, не опломбова ні та не переведені у фіскаль ний режим роботи (арк. справи 8-11, 52-53).
Відповідно до пункту 2 статт і 17 Закону України від 06 липня 1 995 року 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг» за порушення вимог цьог о Закону до суб'єктів підприє мницької діяльності, які зді йснюють розрахункові операц ії за товари (послуги), за ріше нням відповідних органів дер жавної податкової служби Укр аїни застосовуються фінансо ві санкції у розмірі двадцят и неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян у разі за стосування при здійсненні ро зрахункових операцій непере веденого у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, н еопломбованого або опломбов аного з порушенням встановле ного порядку реєстратора роз рахункових операцій.
На підставі актів перевіро к від 14 жовтня 2008 року № 0082/12/20/23/31783975 т а від 27 жовтня 2008 року № 1178/12/12/23/31783975 Л енінською міжрайонною держа вною податковою інспекцією у м. Луганську 14 листопада 2008 рок у та 17 листопада 2008 року прийня ті відповідно рішення № 000195234 0 та № 0002002340, якими до дочірн ього підприємства «Ніколь» з а проведення розрахункових о перацій при наданні послуг у сфері грального бізнесу з ви користанням 19-ти гральних авт оматів - реєстраторів розрах ункових операцій, які не заре єстровані, не опломбовані та не переведені у фіскальний р ежим роботи, на підставі пунк ту 2 статті 17 Закону України ві д 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг» застосовані штрафні (фінансові) санкції у загальному розмірі 6460,00 грн. ( арк. справи 18, 54).
Згідно із статтею 25 Закону У країни від 06 липня 1995 року № 265/95-В Р «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг» сум и фінансових санкцій, які виз начені статтями 17-24 цього Зако ну, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюд жету України в десятиденний термін з дня прийняття орган ами державної податкової слу жби України рішення про заст осування таких фінансових са нкцій.
В порушення вимог статті 25 З акону України від 06 липня 1995 ро ку № 265/95-ВР «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг» штрафні (фінансові) санкц ії у загальному розмірі 6460,00 гр н. дочірнє підприємство „Нік оль” в десятиденний термін з дня прийняття рішень про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій від 14 листопада 2008 р оку № 0001952340 та від 17 листопад а 2008 року № 0002002340 не сплатило.
Рішення Ленінської міжрай онної державної податкової і нспекції у м. Луганську про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій від 14 листопада 2008 року № 0001952340 оскаржено відп овідачем у судовому порядку. Ухвалою Луганського окружно го адміністративного суду ві д 25 лютого 2010 року у справі № 2а-2605 7/09/1270 адміністративний позов д очірнього підприємства «Нік оль» до Ленінської міжрайонн ої державної податкової інсп екції у м. Луганську про скасу вання рішення про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій від 14 листопада 2008 року № 0001952340 залишено без розгляду і ухвала набрала законної сил и (арк. справи 81).
Рішення Ленінської міжрай онної державної податкової і нспекції у м. Луганську про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій від 17 листопада 2008 року № 0002002340 оскаржено відп овідачем у судовому порядку. Ухвалою Луганського окружно го адміністративного суду ві д 25 грудня 2009 року у справі № 2а-2701 3/09/1270 адміністративний позов д очірнього підприємства «Нік оль» до Ленінської міжрайонн ої державної податкової інсп екції у м. Луганську про визна ння недійсним та скасування рішення про застосування штр афних (фінансових) санкцій ві д 17 листопада 2008 року № 000 2002340 залишено без розгляду і у хвала набрала законної сили (арк. справи 75).
Відповідно до частини 1 стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України поста нова або ухвала суду першої і нстанції, якщо інше не встано влено цим Кодексом, набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, встанов леного цим Кодексом, якщо так у заяву не було подано.
Статтею 255 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни передбачено, що постанов а або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов' язков ою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаст упників, а також для всіх орга нів, підприємств, установ та о рганізацій, посадових чи слу жбових осіб, інших фізичних о сіб і підлягає виконанню на в сій території України. Обста вини, які були встановлені по становою, що набрала законно ї сили, в одній адміністратив ній справі не можуть оспорюв атися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Оскільки рішення Лен інської міжрайонної державн ої податкової інспекції у м. Луганську від 14 листо пада 2008 року № 0001952340 та від 17 ли стопада 2008 року № 0002002340 про застосування штрафних (ф інансових) санкцій на дату ро згляду справи є чинними, відп овідач за час судового розгл яду справи у добровільному п орядку штрафні (фінансові) са нкції у загальному розмірі 6460 ,00 грн. не сплатив, позовні вимо ги визнаються судом обґрунто ваними, доведеними і такими, щ о підлягають повному задовол енню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 15 частини 1 статті 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про дер жавне мито» від сплати держа вного мита (судового збору) зв ільнений, судові витрати у ці й справі не підлягають стягн енню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 21 липня 2010 року проголоше но вступну та резолютивну ча стини постанови. Складення п останови у повному обсязі ві дкладено, про що згідно вимог частини 4 статті 167 КАС України повідомлено після проголоше ння вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст. ст. 9, 10, 11, 17, 18, 71, 94, 158-163, 2 54, 255 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний п озов задовольнити повністю.
Стягнути з дочірньог о підприємства „Ніколь” (іде нтифікаційний код 31783975, місцез находження: 91005, м. Луганськ, вул . Дьоміна, буд. 7, офіс. 20) в доход Д ержавного бюджету України (р /р 31117104700006 в ГУ ДКУ у Луганській об ласті, одержувач - Державни й бюджет Ленінського району м. Луганська, код 24046582, МФО 804013, код платежу 21080900) штрафні (фінансов і) санкції у розмірі 6460,00 грн. (ші сть тисяч чотириста шістдеся т гривень нуль копійок).
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано у встан овлений КАС України строк. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у встановлений КАС України ст рок, постанова набирає закон ної сили після закінчення ць ого строку. У разі подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова складена у повно му обсязі 26 липня 2010 року.
Суддя Т.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2010 |
Оприлюднено | 15.10.2010 |
Номер документу | 11619273 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні