Постанова
від 21.08.2010 по справі 5025/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



     

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

 21 серпня 2010 р.                                                                       № 2-а- 5025/10/2070  

Харківський окружний адміністративний суд  

у складі: головуючого судді - Ізовітової - Вакім О.В.,

при секретарі судового засідання -  Шевчук А.В.

прокурора –Гнатенко В.С.

розглянувши у відкритому судовому  засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом   прокурора Ленінського району міста Харкова в інтересах держави в особі Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансбудмонтаж", про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Ленінського району міста Харкова в інтересах держави в особі Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансбудмонтаж" про стягнення з ТОВ "Укртрансбудмонтаж" на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарських санкцій за не зайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів, у сумі 3540,91 грн. та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 11,66 грн., всього в загальній сумі 3552,57 грн., обґрунтовуючи свої вимоги наступним.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансбудмонтаж" за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідами до 16.04.2010 року було зобов’язано самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 3540,91 грн.  Оскільки вищевказана сума відповідачем не сплачена, утворилась заборгованість. На суму заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій позивачем була нарахована пеня в сумі 11.66 грн. Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача складає 3552,57  грн.

Прокурор в судовому засіданні підтримав у повному обсязі, просив позов задовольнити, з підстав, зазначених у позовній заяві.

Представник Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів у судове засідання не з’явився,  про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, клопотань та заяв не надав.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансбудмонтаж"  – про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, в судове засідання свого представника не направив, причини неявки представника суду не повідомив, заперечень та клопотань не надав.

За таких обставин, враховуючи не направлення суб’єкта владних повноважень - Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів свого представника та неявку представника відповідача в судове засідання без поважних причин та без повідомлення про причини неявки, виходячи з принципу рівності сторін в адміністративному судочинстві, суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних у ній доказів без участі представника відповідача.

Суд, вислухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

Судом встановлено, що згідно Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік, наданого відповідачем до Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансбудмонтаж"  у 2009 році становить 11 осіб, середньооблікова чисельність інвалідів на підприємстві у 2009 році - 0 осіб, фонд оплати праці штатних працівників в 2009 році - 77,9 тис. грн., середньорічна заробітна плата на підприємстві в 2009 році - 7081,82 грн (а.с.  5)

Згідно ч.ч. 1, 2, 3 ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Відповідно, чисельність інвалідів –штатних працівників, які повинні були працювати у 2009 році в Товаристві з обмеженою відповідальністю "Укртрансбудмонтаж",  на робочих місцях, створених відповідно до нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, встановленого ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, становить 1 особу.

Згідно Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік форми 10 ПІ, наданого Товариством з обмеженою відповідальністю "Укртрансбудмонтаж", на підприємстві інваліди  не працювали (за шифром 11).

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”  підприємства, установи, організації,  у  тому числі підприємства, організації  громадських  організацій  інвалідів,  фізичні особи, які використовують найману працю,   де середньооблікова  чисельність працюючих інвалідів менша,  ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням  Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Вказана вище адміністративно-господарська санкція застосовується за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Так, відповідно до ч. 5 ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, для яких це місце роботи є основним.

Працевлаштування – це система організаційних, економічних і правових заходів, направлених на забезпечення трудової зайнятості населення.  

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні ”№ 875-ХІІ від 21 березня 1991 року  підприємства, установи, організації, фізичні особи, які  використовують найману працю, зобов'язані  виділяти та  створювати  робочі  місця для працевлаштування  інвалідів,  у тому числі спеціальні робочі  місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством,  надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування  інвалідів  у  порядку,  встановленому  Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд приходить до висновку, що покладення на підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, обов’язку працевлаштування інвалідів, передбачає виділення та створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальних робочих місць, створення для них умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечення інших соціально-економічних гарантій, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів.

Згідно з  п. 2 “Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування”, затвердженого Постановою КМ України № 70 від 31.01.2007р. інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.            

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України “Про зайнятість населення” від 01 березня 1991 року № 803-ХІІ підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом.

Таким чином, законодавством передбачена обов’язковість щомісячного подання підприємствами, установами і організаціями незалежно від форми власності звітності про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, до місцевих центрів зайнятості.

Судом встановлено,  що відповідачем до районного центру зайнятості протягом 2008 року не подавалися звіти форми 3-ПН “Про наявність вакансій” з потребою в працівниках за категорією громадян за шифром 11 – інваліди, що підтверджується інформацією Харківського міського центру зайнятості від  23.04.2010 року за №5488  (а.с. 8).

Таким чином, встановлено факт невиконання роботодавцем заходів щодо інформування про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів органів працевлаштування.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідачем не було вжито належних заходів для виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Відповідно до ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою ст. 19 цього Закону.

Процедура сплати підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів регламентована Порядком сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. № 70 (далі – Порядок № 70).

Відповідно до п.п. 2, 3 Порядку № 70 роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного банку, відкритий в органах Державного казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банків до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. У разі коли роботодавець не одержує прибутку, сума адміністративно-господарських санкцій сплачується за рахунок інших джерел відповідно до законодавства.

Відповідачем при поданні звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів визначено суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2545,45 грн., яка дорівнює половині середньорічної заробітної плати штатного працівника підприємства.

На момент звернення до суду з позовом та розгляду справи судом вказана сума адміністративно-господарських санкцій відповідачем не сплачена.

Відповідно до п. 4 Порядку № 70 порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочення. Порядок нарахування пені та встановлення строку її сплати затверджуються Мінпраці.

Порядок нарахування пені та її сплати затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 року № 223.

Пунктом 2.1 вказаного Порядку органом контролю визнані територіальні відділення Фонду соціального захисту інвалідів.

Механізм нарахування пені визначений пунктом 3 Порядку нарахування пені та її сплати та передбачає наступне:

- порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк;

- одноденний розмір пені при розрахунку округлюється до другого знака після коми в загальному порядку арифметичного округлення;

- пеня на пеню не нараховується;

- документами, що підтверджують невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів, є звіт за формою 10-ПІ (річна) “Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів”, затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року № 42, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2007 року за № 117/13384, рішення суду, акт перевірки відділенням Фонду роботодавця;

- нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу);

- у поданій позовній заяві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання;

- пеня сплачується роботодавцями за рахунок прибутку, що залишається після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). У разі відсутності коштів стягнення пені може бути звернено на майно роботодавця в порядку, передбаченому частиною п'ятою статті 20 Закону.

Таким чином, за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів, що підтверджено звітом форми 10 ПІ Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік Товариства з обмеженою відповідальністю “Укртрансбудмонтаж”, позивачем у визначеному законодавством порядку та розмірах нарахована пеня за період з 16 квітня 2010 року по  26.04.2010 року в сумі 11,66  грн. (розрахунок суми позову - а.с. 6)  

Відповідно до ст. 250 Господарського кодексу України встановлено строки застосування адміністративно-господарських санкцій. Відповідно до вказаної статті адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб’єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушень, але не пізніше як через один рік з дня порушення цим суб’єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Судом встановлено, що зазначені строки додержані позивачем при зверненні до суду.

Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та з Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансбудмонтаж" підлягають стягненню  адміністративно-господарські санкції в сумі 3540,91 грн. та пеня в сумі 11,66 грн.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 18, 19, 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні ”  № 875-ХІІ від 21 березня 1991 року, ст. 20 Закону України  “Про зайнятість населення ” від 01 березня 1991 року № 803-ХІІ, п. 2, 3, 4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого  Постановою Кабінету Міністрів України  від 31 січня 2007 року №70, Порядком нарахування пені та її сплати, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 р. № 223,  ст.ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-163, 167, 185, 186 КАС України, суд –

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов прокурора Ленінського району міста Харкова в інтересах держави в особі Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансбудмонтаж" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмежною відповідальністю "Укртрансбудмонтаж" (юридична адреса: 61050, м. Харків, провул. Мало-Панасівський, 4/7,  код ЄДРПОУ 30430162, МФО 351663, р/р 260073001590 у АКБ "Меркурій" м. Харків) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів  (61022, м. Харків, майдан Свободи, 5, Держпром, 1 під., 1 пов., к. 16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач : УДК у Дзержинському районі м. Харкова, р/р 31219230700003 у головному управлінні Державного казначейства України (ГУДКУ), МФО 851011, код ЄДРПОУ 24134567) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів, та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в загальному розмірі 3552.57 (три тисячі п’ятсот п’ятдесят дві) грн, з яких адміністративно-господарські санкції складають 3540 (три тисячі п’ятсот сорок) гривень 91 копійку, пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій складає 11 (одинадцять) гривень 66 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні.

Якщо суб’єкта владних повноважень, у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги.

У повному обсязі постанова  виготовлена  27  серпня 2010  року.  

Суддя                                                                                      Ізовітова-Вакім О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2010
Оприлюднено16.10.2010
Номер документу11619453
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5025/10/2070

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

Постанова від 21.08.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні