Харківський окружний адм іністративний суд
61004, м.Харків, вул. Мар'їнська ,18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м.Харків
30.09.2010 р. №2а- 7633/10/2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі г оловуючого судді Старосєль цевої О.В. при секретарі судов ого засідання Чубукіній М.В.
за участю сторін:
представника позивача Ле щенко Наталія Олександрівна ;
представника відповідача Сірик Дмитро Миколайович ;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом
Прокурора Орджонікідзевс ького району м. Харкова в інте ресах держави в особі Харків ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Ін-Ді Інжині рінг"
про стягнення адміністративн о-господарських санкцій за н езайняті робочі місця та пен і,
В С Т А Н О В И В:
Харківське обласне відд ілення Фонду соціального стр ахування інвалідів звернуло ся до суду з адміністративни м позовом до Товариства з обм еженою відповідальністю «Ін -Ді Інжинірінг»про стягнення з відповідача на користь Хар ківського обласного відділе ння Фонду соціального страху вання інвалідів адміністрат ивно-господарські санкції за незайняті робочі місця, приз начені для працевлаштуванн я інвалідів та пеню у сумі 1357,34 г рн., обґрунтовуючи свої вимог и наступним.
Відповідно вимог ст.ст. 19,20 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні», відповідач до 16 квітня 2010 року повинен був сам остійно сплатити адміністра тивно-господарські санкції у розмірі 1333,34 грн. та пеню у розмі рі 24,00 грн. за 1 робоче місце, приз начене для працевлаштування інваліду і не зайняте інвалі дом.
Представник позивача - Харк івського обласного відділен ня Фонду соціального страхув ання інвалідів Лещенко Н.О. - у судовому засіданні поз овні вимоги підтримала та пр осила суд стягнути з відпові дача адміністративно-господ арські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інваліді в у 2009 році, у сумі 1333,34 грн. та пеню за порушення термінів сплат и адміністративно-господарс ький санкцій у розмірі 24,00 грн.
Представник відповідача - Т ОВ «Ін-Ді Інжинірінг»- в судо вому засіданні заперечував п роти задоволення позовних ви мог, оскільки підприємством був працнвлаштований один ін валід.
Суд, вислухавши пояснення п редставників сторін, досліди вши матеріали справи, вважає , що позовні вимоги підлягают ь задоволенню виходячи з нас тупного.
Згідно Звіту про зайнятіст ь та працевлаштування інвалі дів за 2009 рік, наданого до Харкі вського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова численність штатних працівн иків облікового складу ТОВ « Ін-Ді Інжинірінг»2009 році стан овить 9 осіб. Розглядаючи розр ахункову відомість за 2009 рік (а .с.23) суд встановив, що до 1-го пів річчя 2009 року середньообліков а кількість штатних працівни ків (осіб) складала 7 осіб, але з а період 9 місяців 2009 року серед ньооблікова кількість штатн их працівників складала 8 осі б, та за рік - 9 осіб.
Згідно ч. ч. 1, 2, 3 ст. 19 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні»для підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, встанов люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я. Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я. Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у.
Відповідно до п.2 «Порядку п одання підприємствами, устан овами, організаціями та фізи чними особами, що використов ують найману працю, звітів пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування», затвер дженого Постановою КМ Україн и №70 від 31 січня 2007 року інформа цію про наявність вільних ро бочих місць (вакантних посад ) для працевлаштування інвал ідів роботодавці подають цен тру зайнятості за місцем їх р еєстрації як платників страх ових внесків на загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Де ржкомстатом.
Відповідно, чисельність ін валідів - штатних працівник ів, які повинні були працюват и у 2009 році в ТОВ «Ін-Ді Інжинір інг»на робочих місцях, створ ених відповідно до нормативу робочих місць для забезпече ння працевлаштування інвалі дів, встановленого ст.19 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні», становить 1 особа.
Згідно звіту форми №10-ПІ Зві ту про зайнятість та працевл аштування інвалідів за 2009 рік , наданого ТОВ «Ін-Ді Інжинірі нг», на підприємстві працюва ла 1 особа - інвалід, при норма тиві - 1. Між тим суд зазначає, що ОСОБА_1 був прийнятий на п осаду кур'єра з 21.12.2009 року(а.с.24-26).
Виходячи з наведенного пос илання відповідача на викона ння вимог чинного законодав ства щодо виконання нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів суд вваж ає не обгрунтованим, оскільк и вищезазначена особа була п рийнята лише у кінці грудня 200 9 року, а тому на протязі 2-го пів річчя 2009 року ТОВ "Ін-Ді Інжинір інг" не були виконано вимоги ч инного законодавтсва щодо ст ворення робочого місця для і нваліда та вжиття заходів що до його працевлаштування.
Відповідно до пункту 3.2 Інст рукції зі статистики кількос ті працівників, затвердженої наказом Дежкомстату України від 28 вересня 2005 року №286, середн ьооблікова кількість штатни х працівників розраховуєтьс я на підставі щоденних даних про облікову кількість штат них працівників, які повинні уточнюватись відповідно до наказів про прийом, переведе ння працівника на іншу робот у та припинення трудового до говору.
Згідно із пунктом 3.2.1 зазначе ної Інструкції середньооблі кова кількість штатних праці вників за місяць обчислюєтьс я шляхом підсумовування кіль кості штатних працівників об лікового складу за кожний ка лендарний день звітного міся ця, тобто з 1 по 30 або 31 число (для лютого - по 28 або 29), включаючи ви хідні, святкові та неробочі д ні, і ділення одержаної суми н а число календарних днів зві тного місяця.
Середньооблікова кількіст ь штатних працівників за пер іод з початку року (у тому числ і за квартал, півріччя, 9 місяц ів, рік) обчислюється шляхом п ідсумовування середньооблі кової кількості штатних прац івників за всі місяці роботи підприємства, що минули за пе ріод з початку року до звітно го місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобт о відповідно на 2, 3, 4, ... 12 (пункт 3.2.5 з азначеної Інструкції).
Таким чином, фактична трива лість роботи кожного інвалід а на підприємстві впливає на показник кількості працюючи х інвалідів у звітному періо ді.
Згідно ст.18-1 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні»де ржавна служба зайнятості зді йснює пошук підходящої робот и відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда ква ліфікації та знань, з урахува нням його побажань.
Наведене свідчить про те, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжуєтьс я його обов'язком підбирати і працевлаштовувати інваліді в на створені робочі місця. Та кий обов'язок покладається н а органи працевлаштування, щ о перелічені в ст.18 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні».
Між тим, суд зауважує, що на п ідприємство хоч і не поклада ється обов'язок працевлаштов увати інвалідів, але поклада ється обов'язок створювати т а належним чином атестувати робочі місця для працевлашту вання інвалідів та інформува ти про таку кількість створе них робочих місць органи пра цевлаштування інвалідів.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні»підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, де середньооблікова чисельніс ть працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують від повідним відділенням Фонду с оціального захисту інваліді в адміністративно-господарс ькі санкції, сума яких визнач ається в розмірі середньої р ічної заробітної плати на ві дповідному підприємстві, уст анові, організації, у тому чис лі підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, фізичної особи, яка ви користовує найману працю, за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом.
Вказана вище адміністрати вно-господарська санкція зас тосовується за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів.
Так, відповідно до ч. 5 ст. 19 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні»виконанням норма тиву робочих місць у кількос ті, визначеній згідно з части ною першою цієї статті, вважа ється працевлаштування підп риємством, установою, органі зацією, у тому числі підприєм ством, організацією громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичною особою, яка використ овує найману працю, для яких ц е місце роботи є основним.
Працевлаштування - це сис тема організаційних, економі чних і правових заходів, напр авлених на забезпечення труд ової зайнятості населення.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні»підприємства, устан ови, організації, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, зобов'язані виділят и та створювати робочі місця для працевлаштування інвалі дів, у тому числі спеціальні р обочі місця, створювати для н их умови праці з урахуванням індивідуальних програм реа білітації і забезпечувати ін ші соціально-економічні гара нтії, передбачені чинним зак онодавством, надавати держа вній службі зайнятості інфор мацію, необхідну для організ ації працевлаштування інвал ідів, і звітувати Фонду соціа льного захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів у порядку, вс тановленому Кабінетом Міні стрів України.
Відповідно до ч.1 ст.238 Господ арського кодексу України, за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб'єктів господарюв ання можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майновог о характеру, спрямовані на пр ипинення правопорушення суб 'єкта господарювання та лікв ідацію його наслідків.
Стаття 218 ГК України передба чає, що підставою господарсь ко-правової відповідальност і учасника господарських від носин є вчинене ним правопор ушення у сфері господарюванн я. Учасник господарських від носин відповідає за невикона ння або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господар ського правопорушення. У раз і якщо інше не передбачено за коном або договором, суб'єкт г осподарювання за порушення г осподарського зобов'язання н есе господарсько-правову від повідальність, якщо не довед е, що належне виконання зобов 'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і не відворотних обставин за дани х умов здійснення господарсь кої діяльності.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що покладення на п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, які використовую ть найману працю, обов' язку працевлаштування інвалідів , передбачає виділення та ств орення робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, у т ому числі спеціальних робочи х місць, створення для них умо в праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечення інших соці ально-економічних гарантій, а також надання державній сл ужбі зайнятості інформації, необхідної для організації п рацевлаштування інвалідів.
Відповідно до п. 4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість нас елення»від 01 березня 1991 року № 803-ХІІ підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструютьс я у місцевих центрах зайнято сті за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя, щомісяця подають цим цент рам адміністративні дані у п овному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, та про працівників, які пр ацюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбач ено трудовим договором, або н е працюють у зв'язку з простоє м виробництва з не залежних в ід них причин, і в десятиденни й строк - про всіх прийнятих пр ацівників у порядку, встанов леному законодавством. Несво єчасна реєстрація або відмов а від неї, порушення порядку п одання адміністративних дан их тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.
Таким чином, законодавство м передбачена обов' язковіс ть щомісячного подання підпр иємствами, установами і орга нізаціями незалежно від форм и власності звітності про на явність вільних робочих місц ь (вакансій), у тому числі приз начених для працевлаштуванн я інвалідів, до місцевих цент рів зайнятості.
Відповідно до листа №6376 від 1 2 травня 2010 року, встановлено, щ о ТОВ «Ін-Ді Інжинірінг»(код Є ДРПОУ 30656797) звіт про наявність в ільних робочих місць для інв алідів (форма 3-ПН) подавало, ал е не подавалися звіти форми 3-П Н «Про наявність вакансій»з потребою в працівниках за ка тегорією громадян за шифром 11 - інваліди. В судовому засід анні представник відповідач а пояснив, що відповідни звіт и до центру зайнятості підпр иємством не подавалися, робо че місце для інваліду було ст ворено лише в кінці 2009 року.
Таким чином, судом встанов лено факт невиконання робото давцем заходів щодо інформув ання про наявність вакансій для працевлаштування інвалі дів органів працевлаштуванн я в повному обсязі.
Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що відп овідачем не було вжито всіх н алежних заходів для виконанн я нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в.
Відповідно до ст.20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»адміністративно-госпо дарські санкції розраховуют ься та сплачуються підприємс твами, установами, організац іями, у тому числі підприємст вами, організаціями громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичними особами, зазначеним и в частині першій цієї статт і, самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого част иною першою ст. 19 цього Закону .
Процедура сплати підприєм ствами, установами, організа ціями, у тому числі підприємс твами, організаціями громадс ьких організацій інвалідів, фізичними особами, що викори стовують найману працю, в яки х за основним місцем роботи п рацює вісім і більше осіб, сум и адміністративно-господарс ьких санкцій та пені за невик онання нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів регламентована Порядк ом сплати підприємствами, ус тановами, організаціями та ф ізичними особами, що викорис товують найману працю, суми а дміністративно-господарськ их санкцій та пені за невикон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. № 70 (далі - Поряд ок № 70).
Відповідно до п.п. 2, 3 Порядку № 70 роботодавці сплачують сум у адміністративно-господарс ьких санкцій відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів за місцем їх державної р еєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємц ів на балансовий рахунок 3510 в у становах Національного банк у, відкритий в органах Держав ного казначейства, або на бал ансовий рахунок 2510 в установа х комерційних банків до 15 квіт ня року, що настає за роком, в я кому відбулося порушення нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів. Обч ислення суми адміністративн о-господарських санкцій пров одиться роботодавцями самос тійно згідно з порядком запо внення звіту про зайнятість і працевлаштування інваліді в, затвердженим Мінпраці за п огодженням з Держкомстатом. У разі коли роботодавець не о держує прибутку, сума адміні стративно-господарських сан кцій сплачується за рахунок інших джерел відповідно до з аконодавства.
На момент звернення до суду з позовом вказана сума адмін істративно-господарських са нкцій відповідачем не сплаче на.
Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, су д вважає, що позовні вимоги об ґрунтовані та з ТОВ «Ін-Ді Інж инірінг»підлягають стягнен ню адміністративно-господар ські санкції в сумі 1333,34 грн. та п ені у розмірі 24,00 грн.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни судові витрати з відпов ідача не стягуються.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-163, 167, 185, 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Прокурора Орджо нікідзевського району м. Хар кова в інтересах держави в ос обі Харківського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Ін-Ді Інжинірінг" про с тягнення адміністративно-го сподарських санкцій за незай няті робочі місця та пені - зад овольнити в повному обсязі.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "І н-Ді Інжинірінг" (61047, м. Харків, п ров. Шариковий, 63, код ЄДРПОУ 306567 97, МФО 380805, р/р 2600782213, ВАТ «Райффа йзен банк «Аваль») на користь Харківського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (61022, м. Харків, ма йдан Свободи, 5 Держпром, 5 п ід'їзд, к. 16, отримувач: УДК Дзер жинського району, банк отрим увача: ГДКУ у Харківській обл асті, р/р 312192300003, МФО 851011, код ЄДРПОУ 24134567) адміністративно-господа рські санкції за незайняті р обочі місця та пеню в сумі 1357.34 грн. (одна тисяча триста п'ятде сят сім гривень 34 коп.).
3. Апеляційна скарга подаєт ься до адміністративного суд у апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який у хвалив оскаржуване судове рі шення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі за стосування судом частини тре тьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.
4. У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр оваджені або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Повний текст постанови виг отовлено 05.10.2010 р.
Суддя Старосєльцева О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2010 |
Оприлюднено | 15.10.2010 |
Номер документу | 11619516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Старосєльцева О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні