Постанова
від 30.09.2010 по справі 7364/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адмі ністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"30" вересня 2010 р. № 2а- 7364/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі

Головуючого судді Панченк о О.В.

за участю секретаря судово го засідання Венглюк Т.В.,

за участю:

представник позивача - не прибув.

представника відповідача - Шумари С.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщ енні суду справу за адмініст ративним позовом Харківськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів до Товариства з обмеже ною відповідальністю "Аеліта плюс" про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій та пені, -

ВСТАНОВИВ:

Харківське обласне відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (надалі позив ач) звернулося до Харківсько го окружного адміністративн ого суду з позовом, в якому про сило стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Аеліта плюс" на користь Харкі вського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів, адміністративно - господарські санкції за не з айняті робочі місця, признач ені для працевлаштування інв алідів в сумі 8717,08 грн. та пеню за порушення термінів сплати а дміністративно - господарськ их санкцій у розмірі 141,48 грн., ус ього 8858,56 грн.

В обґрунтування позовних в имог ХОВФСЗІ вказало, що Това риство з обмеженою відповіда льністю "Аеліта плюс" до 16.04.2010 ро ку, повинно було самостійно с платити адміністративно - го сподарські санкції у розмірі 8717,08 грн., за 2 робочих місця приз начених для працевлаштуванн я інвалідів та не зайняті інв алідами. Дана сума заборгова ності по адміністративно - го сподарських санкціях підтве рджується документом - звіт з а формою 10-ПІ № 8212 від 07.06.2010 за 2009 рік та розрахунком заборгованос ті по сплаті адміністративно -господарських санкцій. Розм ір пені у сумі 141,48 грн. підтверд жується Розрахунком пені на суму заборгованості по сплат і адміністративно - господар ських санкцій.

Оскільки вищезазначені су ми відповідачем добровільно не сплачено, утворилася забо ргованість у розмірі: 8858,56 грн.

У судове засідання предста вник позивача не прибув, про ч ас, дату та місце судового зас ідання був повідомлений нале жним чином, надав суду заяву, в якій просив слухати справу з а відсутності представника п озивача.

Представник відповідача у судовому засіданні проти за доволення позову заперечува ла, просила відмовити у задов оленні позову, посилаючись н а те, що відповідно до спеціфі кі підприємства (ТОВ "Аеліта плюс" - ательє) працевлаштува ти інвалідів досить важко. Ті інваліди, які зверталися для працевлаштування на підприє мстві, самі відмовлялись від працевлаштування. Обов"язку шукати для працевлаштування інвалідів у підприємства - не має. Окрмі того, сума накладен их адміністративно - господа рських санкцій та пені досит ь великі для підприємства. За таких обставин представник відповідача просила відмови ти у задоволені позову ХОВФС ЗІ.

Суд, вислухавши представни ка відповідача, дослідивши м атеріали справи, проаналізув авши докази у їх сукупності, в важає, що позов ХОВФСЗІ обгру нтований та підлягає задовол енню з наступних підстав:

Судом встановлено, що згідн о поданій державній звітност і «Звіт про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів» (фо рма № 10-ПІ) за 2010 рік середньообл ікова чисельність штатних пр ацівників облікового складу Товариства з обмеженою відп овідальністю "Аеліта плюс" ск ладає 41 особа. Кількість робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів відповідно до вс тановленого нормативу повин на складати у 2010 році - 2 робоч их місця для працевлаштуванн я інвалідів. У 2010 році у товарис тві "Аеліта плюс" інваліди не п рацювали.

Відповідно до ст. ст. 19, 20 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року із змін ами та доповненнями, для підп риємств, об'єднань, установ не залежно від форм власності т а господарювання встановлює ться норматив робочих місць для забезпечення працевлашт ування інвалідів у розмірі 4 в ідсотків середньо облікової чисельності штатних працівн иків облікового складу за рі к, а якщо працює від 8 до 25 чолов ік, - у кількості одного роб очого місця.

Робоче місце інваліда вваж ається створеним, якщо воно в ідповідає встановленим вимо гам робочого місця для інвал ідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комі сією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, гром адських організацій інвалід ів і введено в дію шляхом прац евлаштування на ньому інвалі да. Підприємства розробляють заходи щодо створення робоч их місць для інвалідів і вклю чають їх до колективного дог овору.

Таким чином, створеним робо чим місцем є те, яке введено в дію шляхом працевлаштування інваліда.

Закон України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні» зобов'язує ві дповідача, відповідно до 4-х ві дсоткового нормативу, створи ти робочі місця для праці інв алідів, зазначити їх у колект ивному договорі і інформуват и центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів, а органи працевлаштуван ня - підібрати робоче місце і працевлаштувати інваліда.

З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач на протяз і 2009 року подавав до Харківськ ого міського центру зайнятос ті звіти форми 3-ПН, проте звіт и за формою 3-ПН не містили від омості про наявність ваканас ій для інвалідів.(а.с. 17, 23).

Відповідачем не надано суд у доказів повідомлення уповн оважених органів про наявніс ть вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів на підприємстві у 2009 року.

Відповідно до ст. 20 зазначен ого Закону підприємства, уст анови та організації незалеж но від форм власності та госп одарювання, де кількість пра цюючих інвалідів менша ніж в становлено нормативом, щоріч но сплачують відповідному ві дділенню Фонду соціального з ахисту інвалідів штрафні сан кції, у розмірі середньорічн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кожн е робоче місце, не зайняте інв алідом.

Сплату штрафних санкцій пі дприємства (об'єднання), устан ови і організації провадять відповідно до закону за раху нок прибутку, який залишаєть ся в їх розпорядженні після с плати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). У раз і відсутності коштів штрафні санкції можуть бути застосо вані шляхом звернення стягне ння на майно підприємства (об 'єднання), установи і організа ції в порядку, передбаченому чинним законодавством.

Для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь кий організацій інвалідів, ф ізичних осіб, де працює від 8 д о 15 осіб, розмір адміністратив но- господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом визна чається у розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї.

Згідно звіту відповідача п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2009 рік (форм а № 10-ПІ поштова-річна) середнь орічна заробітна плата на йо го підприємстві у 2009 році стан овила 4358,54 грн.

За 2 робочих місця, призначе них для працевлаштування інв алідів не зайняті інвалідами , відповідач повинен був само стійно сплатити до 16.04.2010 року ад міністративно- господарсь кі санкції у розмірі 8717,08 грн.

Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», порушення термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій тягне за соб ою нарахування пені. Пеня обч ислюється виходячи з 120 відсот ків річних облікової ставки Національного банку України , що діяла на момент сплати, на рахованої на повну суму недо їмки за весь її строк .

У зв'язку з несплатою Товари ством з обмеженою відповідал ьністю "Аеліта плюс" адмініст ративно- господарських сан кцій товариству нараховано п еню у розмірі 141,48 грн.: (8717, 08 грн. х 0, 03 % )х 54 дн. = 141, 48 грн.

За таких обставин, суд дійш ов до висновку про обґрунтов аність та доведеність позовн их вимог ХОВФСЗІ.

На підставі викладеного, ке руючись Законом України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні» ст. ст . 6-14, 160, 161, 162, 163, 167, 186, 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Харківського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Аеліта плюс" про стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій та пені - зад овольнити.

Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "Ае літа плюс" (юридична адреса: 61052 м. Харків, вул. Ярославська, 18/15 . код ЄДРПОУ 36035279.МФО 331489,р/р 260046303 ХРУ ЛБ «Полтава-Банк») на користь Харківського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (61022, Харків.Держ пром.1під., 1пов.,к.16, ЄДРПОУ (14070760) од ержувач: р/р 31219230700003.МФО 851011 код оде ржувача 24134567, УДК у Дзержинсько му районі м. Харкова), адмініст ративно - господарські санкц ії за не зайняті робочі місця , призначені для працевлашту вання інвалідів в сумі 8717,08 грн . та пеню за порушення терміні в сплати адміністративно - го сподарських санкцій у розмір і 141,48 грн., загальну суму < Текс т > 8858.56 грн. (вісім тисяч вісім сот п'ятдесят вісім грн. 56 коп.).

Постанова набирає законно ї сили згідно з ст. 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України, а саме: після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження, вст ановленого цим Кодексом, якщ о таку заяву не було подано. Я кщо було подано заяву про апе ляційне оскарження, але апел яційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Код ексом, постанова або ухвала с уду першої інстанції набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги судов е рішення, якщо його не скасов ано, набирає законної сили пі сля повернення апеляційної с карги, відмови у відкритті ап еляційного провадження або н абрання законної сили рішенн ям за наслідками апеляційног о провадження. Якщо строк апе ляційного оскарження буде по новлено, то вважається, що по станова чи ухвала суду не наб рала законної сили.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду згід но з ст.186 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Ха рківський окружний адмініст ративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. З , ст. 160 цього Кодексу, а також при йняття постанови у письмовом у провадженні - з дня отрима ння копії постанови, у разі по відомлення суб' єкта владни х повноважень у випадках та п орядку, передбачених ч.4 ст.167 ць ого Кодексу, про можливість о тримання копії постанови суд у безпосередньо в суді, то дес ятиденний строк на апеляційн е оскарження постанови суду обчислюється з наступного дн я після закінчення п' ятиден ного строку з моменту отрима ння суб' єктом владних повно важень повідомлення про можл ивість отримання копії поста нови суду) апеляційної скарг и з одночасним надсиланням к опії апеляційної скарги до с уду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виг отовлено 05 жовтня 2010 року.

Суддя Панченко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2010
Оприлюднено15.10.2010
Номер документу11619604
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7364/10/2070

Ухвала від 10.06.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 10.06.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Постанова від 30.09.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні