Харківський окружний адмі ністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"30" вересня 2010 р. № 2а- 7364/10/2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі
Головуючого судді Панченк о О.В.
за участю секретаря судово го засідання Венглюк Т.В.,
за участю:
представник позивача - не прибув.
представника відповідача - Шумари С.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщ енні суду справу за адмініст ративним позовом Харківськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів до Товариства з обмеже ною відповідальністю "Аеліта плюс" про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій та пені, -
ВСТАНОВИВ:
Харківське обласне відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (надалі позив ач) звернулося до Харківсько го окружного адміністративн ого суду з позовом, в якому про сило стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Аеліта плюс" на користь Харкі вського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів, адміністративно - господарські санкції за не з айняті робочі місця, признач ені для працевлаштування інв алідів в сумі 8717,08 грн. та пеню за порушення термінів сплати а дміністративно - господарськ их санкцій у розмірі 141,48 грн., ус ього 8858,56 грн.
В обґрунтування позовних в имог ХОВФСЗІ вказало, що Това риство з обмеженою відповіда льністю "Аеліта плюс" до 16.04.2010 ро ку, повинно було самостійно с платити адміністративно - го сподарські санкції у розмірі 8717,08 грн., за 2 робочих місця приз начених для працевлаштуванн я інвалідів та не зайняті інв алідами. Дана сума заборгова ності по адміністративно - го сподарських санкціях підтве рджується документом - звіт з а формою 10-ПІ № 8212 від 07.06.2010 за 2009 рік та розрахунком заборгованос ті по сплаті адміністративно -господарських санкцій. Розм ір пені у сумі 141,48 грн. підтверд жується Розрахунком пені на суму заборгованості по сплат і адміністративно - господар ських санкцій.
Оскільки вищезазначені су ми відповідачем добровільно не сплачено, утворилася забо ргованість у розмірі: 8858,56 грн.
У судове засідання предста вник позивача не прибув, про ч ас, дату та місце судового зас ідання був повідомлений нале жним чином, надав суду заяву, в якій просив слухати справу з а відсутності представника п озивача.
Представник відповідача у судовому засіданні проти за доволення позову заперечува ла, просила відмовити у задов оленні позову, посилаючись н а те, що відповідно до спеціфі кі підприємства (ТОВ "Аеліта плюс" - ательє) працевлаштува ти інвалідів досить важко. Ті інваліди, які зверталися для працевлаштування на підприє мстві, самі відмовлялись від працевлаштування. Обов"язку шукати для працевлаштування інвалідів у підприємства - не має. Окрмі того, сума накладен их адміністративно - господа рських санкцій та пені досит ь великі для підприємства. За таких обставин представник відповідача просила відмови ти у задоволені позову ХОВФС ЗІ.
Суд, вислухавши представни ка відповідача, дослідивши м атеріали справи, проаналізув авши докази у їх сукупності, в важає, що позов ХОВФСЗІ обгру нтований та підлягає задовол енню з наступних підстав:
Судом встановлено, що згідн о поданій державній звітност і «Звіт про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів» (фо рма № 10-ПІ) за 2010 рік середньообл ікова чисельність штатних пр ацівників облікового складу Товариства з обмеженою відп овідальністю "Аеліта плюс" ск ладає 41 особа. Кількість робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів відповідно до вс тановленого нормативу повин на складати у 2010 році - 2 робоч их місця для працевлаштуванн я інвалідів. У 2010 році у товарис тві "Аеліта плюс" інваліди не п рацювали.
Відповідно до ст. ст. 19, 20 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року із змін ами та доповненнями, для підп риємств, об'єднань, установ не залежно від форм власності т а господарювання встановлює ться норматив робочих місць для забезпечення працевлашт ування інвалідів у розмірі 4 в ідсотків середньо облікової чисельності штатних працівн иків облікового складу за рі к, а якщо працює від 8 до 25 чолов ік, - у кількості одного роб очого місця.
Робоче місце інваліда вваж ається створеним, якщо воно в ідповідає встановленим вимо гам робочого місця для інвал ідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комі сією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, гром адських організацій інвалід ів і введено в дію шляхом прац евлаштування на ньому інвалі да. Підприємства розробляють заходи щодо створення робоч их місць для інвалідів і вклю чають їх до колективного дог овору.
Таким чином, створеним робо чим місцем є те, яке введено в дію шляхом працевлаштування інваліда.
Закон України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні» зобов'язує ві дповідача, відповідно до 4-х ві дсоткового нормативу, створи ти робочі місця для праці інв алідів, зазначити їх у колект ивному договорі і інформуват и центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів, а органи працевлаштуван ня - підібрати робоче місце і працевлаштувати інваліда.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач на протяз і 2009 року подавав до Харківськ ого міського центру зайнятос ті звіти форми 3-ПН, проте звіт и за формою 3-ПН не містили від омості про наявність ваканас ій для інвалідів.(а.с. 17, 23).
Відповідачем не надано суд у доказів повідомлення уповн оважених органів про наявніс ть вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів на підприємстві у 2009 року.
Відповідно до ст. 20 зазначен ого Закону підприємства, уст анови та організації незалеж но від форм власності та госп одарювання, де кількість пра цюючих інвалідів менша ніж в становлено нормативом, щоріч но сплачують відповідному ві дділенню Фонду соціального з ахисту інвалідів штрафні сан кції, у розмірі середньорічн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кожн е робоче місце, не зайняте інв алідом.
Сплату штрафних санкцій пі дприємства (об'єднання), устан ови і організації провадять відповідно до закону за раху нок прибутку, який залишаєть ся в їх розпорядженні після с плати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). У раз і відсутності коштів штрафні санкції можуть бути застосо вані шляхом звернення стягне ння на майно підприємства (об 'єднання), установи і організа ції в порядку, передбаченому чинним законодавством.
Для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь кий організацій інвалідів, ф ізичних осіб, де працює від 8 д о 15 осіб, розмір адміністратив но- господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом визна чається у розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї.
Згідно звіту відповідача п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2009 рік (форм а № 10-ПІ поштова-річна) середнь орічна заробітна плата на йо го підприємстві у 2009 році стан овила 4358,54 грн.
За 2 робочих місця, призначе них для працевлаштування інв алідів не зайняті інвалідами , відповідач повинен був само стійно сплатити до 16.04.2010 року ад міністративно- господарсь кі санкції у розмірі 8717,08 грн.
Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», порушення термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій тягне за соб ою нарахування пені. Пеня обч ислюється виходячи з 120 відсот ків річних облікової ставки Національного банку України , що діяла на момент сплати, на рахованої на повну суму недо їмки за весь її строк .
У зв'язку з несплатою Товари ством з обмеженою відповідал ьністю "Аеліта плюс" адмініст ративно- господарських сан кцій товариству нараховано п еню у розмірі 141,48 грн.: (8717, 08 грн. х 0, 03 % )х 54 дн. = 141, 48 грн.
За таких обставин, суд дійш ов до висновку про обґрунтов аність та доведеність позовн их вимог ХОВФСЗІ.
На підставі викладеного, ке руючись Законом України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні» ст. ст . 6-14, 160, 161, 162, 163, 167, 186, 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Харківського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Аеліта плюс" про стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій та пені - зад овольнити.
Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "Ае літа плюс" (юридична адреса: 61052 м. Харків, вул. Ярославська, 18/15 . код ЄДРПОУ 36035279.МФО 331489,р/р 260046303 ХРУ ЛБ «Полтава-Банк») на користь Харківського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (61022, Харків.Держ пром.1під., 1пов.,к.16, ЄДРПОУ (14070760) од ержувач: р/р 31219230700003.МФО 851011 код оде ржувача 24134567, УДК у Дзержинсько му районі м. Харкова), адмініст ративно - господарські санкц ії за не зайняті робочі місця , призначені для працевлашту вання інвалідів в сумі 8717,08 грн . та пеню за порушення терміні в сплати адміністративно - го сподарських санкцій у розмір і 141,48 грн., загальну суму < Текс т > 8858.56 грн. (вісім тисяч вісім сот п'ятдесят вісім грн. 56 коп.).
Постанова набирає законно ї сили згідно з ст. 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України, а саме: після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження, вст ановленого цим Кодексом, якщ о таку заяву не було подано. Я кщо було подано заяву про апе ляційне оскарження, але апел яційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Код ексом, постанова або ухвала с уду першої інстанції набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги судов е рішення, якщо його не скасов ано, набирає законної сили пі сля повернення апеляційної с карги, відмови у відкритті ап еляційного провадження або н абрання законної сили рішенн ям за наслідками апеляційног о провадження. Якщо строк апе ляційного оскарження буде по новлено, то вважається, що по станова чи ухвала суду не наб рала законної сили.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду згід но з ст.186 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Ха рківський окружний адмініст ративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. З , ст. 160 цього Кодексу, а також при йняття постанови у письмовом у провадженні - з дня отрима ння копії постанови, у разі по відомлення суб' єкта владни х повноважень у випадках та п орядку, передбачених ч.4 ст.167 ць ого Кодексу, про можливість о тримання копії постанови суд у безпосередньо в суді, то дес ятиденний строк на апеляційн е оскарження постанови суду обчислюється з наступного дн я після закінчення п' ятиден ного строку з моменту отрима ння суб' єктом владних повно важень повідомлення про можл ивість отримання копії поста нови суду) апеляційної скарг и з одночасним надсиланням к опії апеляційної скарги до с уду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виг отовлено 05 жовтня 2010 року.
Суддя Панченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2010 |
Оприлюднено | 15.10.2010 |
Номер документу | 11619604 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні