Рішення
від 09.01.2024 по справі 200/6390/23
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 січня 2024 року Справа№200/6390/23

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Куденкова К.О., розглянувши в порядку письмового провадження позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Земексперт» до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

У листопаді 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Земексперт» (далі - ТОВ «Земексперт», позивач) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач-1), в якому, просить: - визнати протиправним і скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Комісії регіонального рівня, ГУ ДПС в Донецькій області) № 9495018/39049847/1 від 11.09.2023; - зобов`язати зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану податкову накладну № 1 від 13.07.2023, номер в Єдиному реєстрі податкових накладних - 9192070088 на загальну суму з податком на додану вартість в розмірі - 2 695 681, 09 грн (ПДВ - 449 280, 18 грн).

Також позивач просить стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судові витрати: - 2 684,00 грн судового збору; - 26 000,00 грн витрат на професійну правничу допомогу адвоката.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 10 листопада 2023 року суддею прийнято позовну заяву до розгляду і відкрито провадження в адміністративній справі. Залучено до участі у справі як співвідповідача Головне управління ДПС у Донецькій області (далі - ГУ ДПС, відповідач-2). Розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, витребувано докази.

На обґрунтування позову Товариство з обмеженою відповідальністю «Земексперт» посилається на те, що рішення Комісії регіонального рівня (ГУ ДПС у Донецькій області) щодо відмови в реєстрації податкової накладної порядковий номер 1 від 13.07.2023 номер в ЄРПН - 9192070088 на загальну суму з податком на додану вартість в розмірі - 2 695 681, 09 грн (ПДВ - 449 280, 18 грн) - є протиправним і таким, що не ґрунтується на досліджених документах, на підставі яких складено цю податкову накладну.

Відповідачі надали відзиви на адміністративний позов, якими просять відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Зазначають, що відповідно до пункту 9 Порядку № 520, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних проаналізовано письмові пояснення та копії документів, які надані платником податків та у встановлені терміни прийнято рішення щодо направлення повідомлень про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 520 з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування від 28.08.2023 № 9418390/39049847 до ПН від 13.07.2023 №1. Платнику податку запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме: - інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури; - розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків. Зазначають, що згідно з відомостями Журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК (АІС «Робота комісії ДПС» розділу «Аналітична система» ІС «Податковий блок»), ТОВ «Земексперт» по ПН №1 від 13.07.2023 на розгляд комісії контролюючих органів не надавало повідомлення про подання додаткових пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено. Відповідно до пункту 9 Порядку № 520, якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту. Вважають, що позивачем не надано контролюючому органу всі копії первинних документів на підтвердження реальності господарської операції та прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а тому рішення Головного управління ДПС у Донецькій області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті правомірні і не підлягають скасуванню. Крім того, відповідачі вважають, що спірні рішення були прийняті відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Позивач подав до суду відповідь на відзив, в якій наполягає на задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши повідомлені сторонами обставини, дійшов наступних висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Земексперт» (ідентифікаційний код: 39049847) зареєстроване як юридична особа і здійснює наступні види діяльності: 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (основний); 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 68.31 Агентства нерухомості; 71.11 Діяльність у сфері архітектури; 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Позивачем складена податкова накладна від 13.07.2023 № 1 щодо постачання на користь Акціонерного товариства «ДТЕК Донецькі електромережі» товарів/послуг продавця: - оплата за виконання комплексу робіт з оформлення права користування земельними ділянками, на яких розташовані об`єкти нерухомості та енергетики ТОВ " ДТЕК Донецькі електромережі» Дог.15-ДОЭ-МВ від 15.01.21 (послуга згідно з ДКПП 71.12) у кількості 1 послуги, ціною постачання одиниці товару/послуги 2 246 400,908 грн, кодом ставки 20, на обсяг постачання 2 246 400,91 грн, сума ПДВ 449 280,182 грн.

Позивач отримав квитанцію від 02.08.2023, з якої випливає, що вказану податкову накладну доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, реєстрація податкової накладної від 13.07.2023 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 71.12, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено: показник "D"=36.9816%, "P"=9101.7. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ «Земексперт» складно повідомлення від 22.08.2023 № 1 до Головного управління ДПС у Донецькій області про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо податкової накладної від 13.07.2023 № 1, в яких позивач зазначає, що пояснення до повідомлення викладені в окремому документі на 2 аркушах, що додаються в дод.№18.

До вказаного повідомлення додані копії документів (17 шт.).

В окремому документі «Пояснення до пакету документів на розблокування податкової накладної № 1 від 13.07.2023» позивач зазначає, що підприємство ТОВ «Земексперт» спеціалізується на виконанні широкого спектру землевпорядних робіт, які використовуються для отримання документів на право користування земельними ділянками, встановлення меж ділянок, оцінки вартості при купівлі-продажу, підготовці будівництва ті інших цілей. Зазначає, що для виконання землевпорядних робіт не використовуються на постійній основі будь-які матеріали або послуги, що придбаються і потім переробляються на послугу з кодом УКТЗЕД/ДКПП 71.12. Також посилається на те, що роботи по договору 15-ДОЭ-МВ від 15.01.2021, до якого складена заблокована податкова накладна, виконувались протягом 2021 року, а саме розроблення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), затвердження цієї документації та внесенню відповідних відомостей до державного земельного кадастру на договори оренди землі, укладені між ДТЕК та відповідними радами (додаток 1 договору 15-ДОЭ-МВ від 15.01.2021). зазначає, що роботи були виконані та передані на узгодження до головного управління ТОВ «ДТЕК Високовольтні мережі» у м. Маріуполь. Через деякі технічні моменти підписання акту виконаних робіт узгодили перенести на 2022 рік - у зв`язку з необхідністю розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок на ділянки поза межами населених пунктів (де не визначена НГО) для розрахунку орендної плати - додаткові роботи (послуги). Технічну документацію було виконано, затверджено, отримані витяги з НГО (нормативної-грошової оцінки) та здійснено перереєстрацію договорів згідно додатку 1 договору 15-ДОЭ-МВ від 15.01.2021 до подій 24.02.2022 (дата початку війни). Відповідно вся документація (оригінали) передана замовнику. Кінцевий акт було підписано 29.11.2022, і складено до нього податкову накладну.

У вказаному поясненні зазначено, що до нього додані:

- документи, що підтверджують кількісний та якісний склад працівників - штатний розклад, кваліфікаційні сертифікати працівників;

- документи, що підтверджують наявність обладнання та програмного забезпечення, необхідного для виконання послуг - довідки про наявність комп`ютерного обладнання, довідка про наявність геодезичного обладнання, договір оренди обладнання, ліцензія на програмне забезпечення GIS-6;

- копія договору № 15-ДОЄ-МВ від 15.01.2021, копія акта виконаних робіт;

- податкова накладна, складена на попередню оплату за договором № 15-ДОЄ-МВ від 25.03.2021.

До суду не надано доказів подання інших документів до контролюючого органу.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних складено і направлено позивачу повідомлення від 28.08.2023 № 9418390/39049847 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до податкової накладної від 13.07.2023 № 1. У цьому повідомленні зазначено, що у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме, копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: - інвентаризаційні описи у тому числі рахунків-фактури; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Позивач не надав зазначених у повідомленні документів або відповідних пояснень.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9495018/39049847 від 11.09.2023 відмовлено в реєстрації податкової накладної від 13.07.2023 № 1 у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

На рішення № 9495018/39049847 від 11.09.2023 позивачем подана скарга від 20.09.2023, в якій позивач просив скасувати рішення комісії регіонального рівня та реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування. До скарги додано 12 документів, але до суду не надано доказів які саме документи були додані до скарги.

Рішенням від 04.08.2023 № 70142/39049847/2 скарга позивача залишена без задоволення з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Рішення від 04.08.2023 № 70142/39049847/2 позивачем не оскаржується.

Позивачем надані копії наступних документів: - фінансова звітність за 2022 рік; - довідка про фахівців; - довідка про наявність відповідного обладнання; - довідка про основні засоби на балансі станом на 08.11.2023; - договір купівлі продажу від 25.10.2018; - інвентаризаційний опис необоротних активів станом на 31.12.2022; - акт звірки взаємних розрахунків за період з 01.01.2021 по 31.07.2023; - видаткова накладна № 422 від 01.11.2018; - виписка з банківського рахунку позивача яка сформована 31.08.2023; - копія договору оренди обладнання № 1/2020 від 12.02.2020; - копія акта здачі-приймання виконаних робіт згідно з договором на виконання комплексу робіт № 15-ДОЭ-МВ від 15.01.2021; - свідоцтво про перевірку вимірювальної техніки № 8441 яке було чинне до 31 жовтня 2019 року; - ліцензія № 2269 від 25.03.2013 на право легального користування програмним забезпеченням геодезична інформаційна система 6; - податкова накладна від 25.03.2021 № 8; - копія договору № 15-ДОЭ-МВ від 15.01.2021 на виконання комплексу робіт з оформлення право користування земельними ділянками; - рахунок на оплату № 407 від 29 жовтня 2018 року на суму усього з ПДВ - 147 612,00; - свідоцтва про перевірку вимірювальної техніки № 03/2650 і № 03/2651 від 15 травня 2019 року; - свідоцтво про перевірку законодавчо врегульованого засобу вимірювальної техніки № 03/2649 від 15 травня 2020 року; - лист про реєстрацію апаратури СРНС від 27.12.2018 № 28-28-0.20-605/70-18; - специфікація № 1 до договору № 25/10/2018 від 25 жовтня 2018 року; - штатний розклад ТОВ «Земексперт», затверджений директором ОСОБА_1 01.12.2021, а також копії документів (кваліфікаційні сертифікати, трудові книжки, дипломи, трудові договори) щодо працівників: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 .

Спірні правовідносини виникли з приводу правомірності відмови в реєстрації податкової накладної.

Пунктом 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Також пунктом 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.п. 7, 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (далі - Порядок 1165), у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, передбачено, що в разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 (далі - Порядок № 520), зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, передбачено, що Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Приписами п. 9 Порядку № 520 установлено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

- або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

- або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

- або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Відповідно до пунктів 10 і 12 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Суд ураховує, що у квитанції від 02.08.2023 не наведено певних документів, які мав надати позивач. Але в повідомленні від 28.08.2023 № 9418390/39049847 контролюючий орган конкретизував документи, які, на його думку, мав надати платник податків, а саме: - інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.

З точки зору стороннього розсудливого спостерігача є очевидним, що контролюючий орган просив вказані документи щодо зазначеної позивачем оплати.

Суд звертає увагу на те, що в розділі «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» позивачем у податковій накладній від 13.07.2023 № 1 зазначено: «Оплата за виконання комплексу робіт з оформлення права користування земельними ділянками, на яких розташовані об`єкти нерухомості та енергетики ТОВ "ДТЕК ДОНЕЦЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ" Дог.15-ДОЭ-МВ від 15.01.21.».

Тому суд вважає обґрунтованим витребування контролюючим органом документів щодо здійснення саме оплати за вказані роботи. Водночас суд звертає увагу на те, що у повідомленні від 28.08.2023 № 9418390/39049847 контролюючий орган не випробовував документи щодо фактичного виконання вказаних робіт, щодо наявності у позивача можливості виконати казані роботи тощо.

У відзиві на позов зазначено наступне: «відповідачем проаналізовано письмові пояснення та копії документів та прийнято рішення про необхідність надання додаткових пояснень та надано пропозицію надати інвентаризаційні описи, у тому числі - рахунки-фактури; розрахункові документи та/або виписки з особових рахунків. Але, такі документи вже були подані з Поясненням від 22.08.2023р. (інвентаризаційний опис, рахунок на оплату, видаткові накладні тощо). Натомість, в пропозиції від 28.08.2023р, серед іншого, міститься пропозиція надати первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів. Такі документи позивач не надав, так як, як зазначено вище, його діяльність не стосується постачання/придбання товарів».

Проте, як було встановлено судом, інвентаризаційний опис, рахунок на оплату, видаткові накладні не були додані до «Пояснення» до пакету документів на розблокування податкової накладної № 1 від 13.07.2023.

До суду не надано доказів подання позивачем указаних документів, а також розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків до Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також суд звертає увагу на те, що у повідомленні від 28.08.2023 № 9418390/39049847 контролюючий орган не випробовував первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів.

До суду надані, зокрема, інвентаризаційний опис необоротних активів станом на 31.12.2022 і виписка з банківського рахунку від 31.08.2023, але, як було зазначено, до суду не надано доказів надання цих документів до контролюючого органу до прийняття оскаржуваного рішення.

Також виписка з банківського рахунку складена 31.08.2023, тобто після отримання повідомлення від 28.08.2023 № 9418390/39049847, але, як випливає зі змісту відзиву на позов, позивач не подавав документи на виконання вказаного повідомлення.

Верховний Суд у постанові від 24.04.2019 у справі № 803/1184/17 зазначив, що суд повинен досліджувати правомірність рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень на момент їх прийняття (вчинення) та не може обґрунтовувати юридичну правильність (правомірність) таких актів із урахуванням подій, які сталися, або могли статися в майбутньому.

Суд не може підміняти контролюючий орган вирішувати питання про наявність підстав для реєстрації податкової накладної з урахуванням оцінки документів, які не були надані контролюючому органу на його вимогу.

Ураховуючи те, що позивач зазначив в описі (номенклатурі) товарів/послуг продавця у податковій накладній від 13.07.2023 № 1 саме «оплату» за виконання комплексу робіт, суд вважає, що надання документів на підтвердження цієї оплати, зокрема, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків - не є обтяжливим для платника податків.

До суду не надано доказів, які б підтверджували неможливість надання позивачем виписки з банківського рахунку до прийняття оскаржуваного в цій справі рішення.

Отже, рішенням № 9495018/39049847 від 11.09.2023 обґрунтовано, на підставі останнього абзацу п. 9 Порядку № 520, відмовлено в реєстрації податкових накладних.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про правомірність оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

На підставі наведеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав ля задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 2, 5-10, 19, 72-77, 90, 132-139, 143, 241-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Земексперт» (ідентифікаційний код: 39049847; 84301, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Василя Стуса, буд. 45, оф. 416) до Державної податкової служби України (ідентифікаційний код: 43005393, 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8), Головного управління ДПС у Донецькій області (ідентифікаційний код ВП: 44070187, 87500, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59) про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Повне рішення суду складено 9 січня 2024 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя К.О. Куденков

Дата ухвалення рішення09.01.2024
Оприлюднено12.01.2024
Номер документу116207694
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —200/6390/23

Рішення від 09.01.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 10.11.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні