Рішення
від 08.01.2024 по справі 320/11259/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 січня 2024 року № 320/11259/21

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в м. Києві у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО ХХІ СТОЛІТТЯ» до Виконавчого комітету Бориспільської міської ради, за участі третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Управління містобудування та архітектури Бориспільської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКО ХХІ СТОЛІТТЯ» з позовом, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Бориспільської міської ради №596 «Про скасування Дозволу ТОВ «ЕКО ХХІ СТОЛІТТЯ» на розміщення об`єкта зовнішньої реклами типу щит, що стоїть окремо по вулиці Київський шлях (зупинка «Авіаторів») у місті Борисполі» від 02.08.2021;

- зобов`язати надати ТОВ «ЕКО ХХІ СТОЛІТТЯ» рівноцінне місце для розміщення об`єкта зовнішньої реклами, встановленого на підставі дозволу №21 від 28.09.2005.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.09.2021 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

В судовому засіданні 20.10.2021 протокольною ухвалою до участі у справі залучено в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Управління містобудування та архітектури Бориспільської міської ради.

Позовні вимоги обґрунтовані протиправністю прийняття рішення №596 «Про скасування Дозволу ТОВ «ЕКО ХХІ СТОЛІТТЯ» на розміщення об`єкта зовнішньої реклами типу щит, що стоїть окремо по вулиці Київський шлях (зупинка «Авіаторів») у місті Борисполі» від 02.08.2021, оскільки ні Законом України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності, ні Порядком надання дозволів на розміщення об`єктів зовнішньої реклами у місті Борисполі, затвердженого рішенням виконавчого комітету ради №15 від 16.01.2017, не передбачено такої підстави для скасування дозволу, як у зв`язку з проведенням робіт з капітального ремонту дороги (з розширенням).

Заперечуючи проти задоволення позовних вимог, відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що, приймаючи оскаржуване рішення, діяв на підставі та у межах, передбачених чинним законодавством.

Третя особа подала до суду письмові пояснення щодо заявлених позовних вимог, відповідно до яких зазначає, що при прийнятті оскаржуваного рішення відповідач діяв на підставі та у межах, передбачених чинним законодавством.

На підставі ст. 194, 205 КАС України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Судом встановлено, що Товариству з обмеженою відповідальністю рекламне агентство «Гранд» 28.09.2005 видано дозвіл №21 на розміщення зовнішньої реклами: щит розміром 3х6м в м. Бориспіль, вул. Київський шлях, зупинка «Ленінградська».

Рішенням Виконавчого комітету Бориспільської міської ради від 02.08.2021 №596 «Про скасування Дозволу ТОВ «ЕКО ХХІ СТОЛІТТЯ» на розміщення об`єкта зовнішньої реклами типу щит, що стоїть окремо по вулиці Київський шлях (зупинка «Авіаторів») у місті Борисполі», у зв`язку з проведенням робіт з капітального ремонту дороги (з розширенням) по вул. Київський шлях на ділянці від вул. Глібова до вул. Володимира Момота в місті Борисполі, відповідно до рішення виконавчого комітету міської ради від 16.01.2017 №15 «Про затвердження Порядку надання дозволу на розміщення об`єктів зовнішньої реклами у місті Борисполі», Закону України «Про рекламу», пп. 13 п. а) ч. 1 ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» скасовано зазначений дозвіл.

Пунктом 2 вказаного рішення Управління містобудування та архітектури міської ради зобов`язано вжити заходів щодо припинення договору на право тимчасового користування місцем розміщення об`єкта зовнішньої реклами та повідомити розповсюджувача про необхідність демонтажу зазначеного об`єкта.

Вважаючи протиправним рішення відповідача, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно із ст. 1 Закону України Про рекламу від 03.07.1996 №270/96-ВР (далі по тексту Закон №270/96-ВР) зовнішня реклама - це реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Відповідно до ст. 16 Закону №270/96-ВР розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. При цьому зовнішня реклама на територіях, будинках та спорудах розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб).

Абзацом 2 ч. 1 ст. 41 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності від 06.09.2005 №2806-IV (далі по тексту Закон №2806-IV) передбачено, що порядок видачі документів дозвільного характеру або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання, видача або відмова у видачі яких законами України віднесена до повноважень органів місцевого самоврядування, встановлюється їх рішенням, а у випадках, передбачених законом, - на підставі типових порядків, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пп. 13 п. "а" ч. 1 ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі по тексту Закон № 280/97-ВР) надання дозволу на розміщення реклами, належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад як повноваження в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв`язку.

Пунктами 1, 3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №2067 від 29.12.2003 (далі - Типові правила), встановлено, що ці Правила регулюють відносини, що виникають у зв`язку з розміщенням зовнішньої реклами у населених пунктах, та визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.

Згідно ч. 2 Типових правил дозвіл - це документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці; а в частині 3 даних Типових правил зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

Відповідно до п. 3 Типових правил зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності.

Рішенням Виконавчого комітету Бориспільської міської ради від 16.01.2017 №15 затверджено Порядок надання дозволу на розміщення об`єктів зовнішньої реклами у місті Борисполі (далі по тексту Порядок №15).

Так, п. 4.1 Порядку №15 визначено, що дія дозволу припиняється: у разі закінчення терміну його дії; у разі його скасування до закінчення терміну дії.

Пунктом 4.2 Порядку №15 визначено, що дозвіл скасовується до закінчення терміну дії: на підставі рішення виконавчого комітету; за письмовою заявою Розповсюджувача зовнішньої реклами; у разі не переоформлення дозволу в установленому порядку.

Крім того, з Договору №20 на право тимчасового користування місцем розміщення об`єктів зовнішньої реклами у місті Борисполі від 30.12.2011, який укладено між Управлінням містобудування та архітектури Бориспільської міської ради (Робочий орган) та позивачем (Розповсюджувач зовнішньої реклами) вбачається, що Розповсюджувач зовнішньої реклами зобов`язаний: у випадку прийняття рішення виконавчим комітетом про демонтаж об`єкту зовнішньої реклами демонтувати його у триденний термін з дати прийняття рішення (п. 2.4.10 Договору).

З матеріалів справи вбачається, що підставою прийняття оскаржуваного рішення була необхідність проведенням робіт з капітального ремонту дороги (з розширенням) по вул. Київський шлях на ділянці від вул. Глібова до вул. Володимира Момота в місті Борисполі.

Так, на виконання вимог п. 2 оскаржуваного рішення Управління містобудування та архітектури Бориспільської міської ради звернулось до ТОВ «ЕКО ХХІ СТОЛІТТЯ» з листом від 09.08.2021 №04-05/1583 «Щодо демонтажу ОЗР», яким повідомило позивача про необхідність демонтажу ОЗР типу щит, що стоїть по вулиці Київський шлях (зупинка «Авіаторів»). Про проведення робіт з демонтажу ОЗР Управління просило повідомити додатково з метою складання акту обстеження та припинення нарахувань за користування місцем розміщення ОЗР.

Як зазначає відповідач у відзиві на позовну заяву та третя особа у письмових поясненнях, позивачем добровільно демонтовано вищевказаний об`єкт зовнішньої реклами, а тому позивачем вчинено дії, направлені на виконання оскаржуваного рішення.

У той же час судом встановлено, що ТОВ «ЕКО ХХІ СТОЛІТТЯ» 17.09.2021 звернулось до Бориспільського міського голови із заявою про надання рівноцінного місця розташування для рекламного засобу підприємства: рекламний щит, що стоїть окремо, розмір 3х6м по вул. Київський шлях (зупинка «Авіаторів») у м. Борисполі.

Згідно із копії вказаної заяви на ній містяться резолюції «для розгляду» та «до опрацювання» від 17.09.2021.

Листом заступника міського голови Лещенко С. повідомлено позивача, що розгляд його заяви від 17.09.2021 та зазначеного питання можливе після закінчення робіт з капітального ремонту дороги (з розширенням) по вул. Київський шлях на ділянці від вул. Глібова до вул. Володимира Момота.

Отже, як вбачається з матеріалів справи, позивачу не було відмовлено у розгляді його заяви від 17.09.2021 про надання рівноцінного місця розташування для рекламного засобу підприємства: рекламний щит, що стоїть окремо, розмір 3х6м по вул. Київський шлях (зупинка «Авіаторів») у м. Борисполі, а лише повідомлено, що дане питання буде розглянуто після закінчення робіт з капітального ремонту дороги (з розширенням) по вул. Київський шлях на ділянці від вул. Глібова до вул. Володимира Момота.

Таким чином, враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що рішення Виконавчого комітету Бориспільської міської ради від 02.08.2021 №596 «Про скасування Дозволу ТОВ «ЕКО ХХІ СТОЛІТТЯ» на розміщення об`єкта зовнішньої реклами типу щит, що стоїть окремо по вулиці Київський шлях (зупинка «Авіаторів») у місті Борисполі» прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, а тому у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО ХХІ СТОЛІТТЯ» має бути відмовлено.

Згідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно зі ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до положень статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до вимог частин першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Нормами частини другої зазначеної статті встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

У зв`язку із відмовою у задоволенні позову, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись ст. ст. 241-246, 255, 262 КАС України, Київський окружний адміністративний суд, -

в и р і ш и в :

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Лапій С.М.

Дата ухвалення рішення08.01.2024
Оприлюднено12.01.2024
Номер документу116208666
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —320/11259/21

Рішення від 08.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 21.09.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні