КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-6612/09/2370 Головуючий у 1-й інстанції: Чубар Т.М.
Суддя-доповідач: Федоро ва Г. Г.
У Х В А Л А
Іменем України
"21" вересня 2010 р. м. Київ
Київський апеляцій ний адміністративний суд у с кладі колегії суддів:
Головуючого судді
Суддів
при секретарі
за участю: Федорової Г.Г.,
Глущенко Я.Б., Коротких А .Ю.,
Скирді Б.К.
представника відповідача - Яворського В.І.
розглянувши у відкр итому судовому засіданні адм іністративну справу за апеля ційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Черкаський Інженерно-Науко вий центр»на постанову Черка ського окружного адміністра тивного суду від 22 лютого 2010 ро ку по справі за адміністрати вним позовом Черкаського обл асного відділення Фонду соці ального страхування з тимчас ової втрати працездатності д о Черкаського госпрозрахунк ового інженерно-наукового це нтру Українського товариств а інформатики та обчислюваль ної техніки про стягнення за боргованості по страховим вн ескам, -
ВСТАНОВИВ:
У грудні 2009 року Чер каське обласне відділення Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності (далі - позивач) звер нулося до Черкаського окружн ого адміністративного суду і з адміністративним позовом д о Черкаського госпрозрахунк ового інженерно-наукового це нтру Українського товариств а інформатики та обчислюваль ної техніки (далі - відповід ач), в якому просило стягнути з відповідача на користь Черк аського обласного відділенн я Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності для подальшого пе рерахунку до Державного бюдж ету України заборгованість з і сплати страхових внесків н а загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування у зв' язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми, зумовленими народженням та похованням в розмірі 30 733,00 г рн..
Постановою Черкаського о кружного адміністративного суду від 22 лютого 2010 року позов ні вимоги Черкаського обласн ого відділення Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності, зад оволено.
Стягнуто з Черкаського го спрозрахункового інженерно -наукового центру Українсько го товариства інформатики та обчислювальної техніки на к ористь Черкаського обласног о відділення Фонду соціально го страхування з тимчасової втрати працездатності забор гованість зі сплати страхови х внесків в розмірі 30 733,00 грн..
ТОВ «Черкаський Ін женерно-Науковий центр»не по годжуючись з прийнятим рішен ням суду, звернулося з апеляц ійною скаргою, в якій зазнача є, що оскаржувана постанова с уду не відповідає вимогам ма теріального та процесуально го права, а саме, судом першої інстанції неповно з' ясован о та не доведено обставини, що мають значення для справи, ви сновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв' язку з чим проси ть скасувати постанову Черка ського окружного адміністра тивного суду від 22 лютого 2010 ро ку.
Заслухавши в судовому зас іданні суддю-доповідача, поя снення учасників процесу, як і з' явилися в судове засіда ння, перевіривши матеріали с прави та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважа є, що апеляційна скарга не п ідлягає задоволенню з нас тупних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Укр аїни суд апеляційної інстанц ії залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, я кщо визнає, що суд першої інст анції правильно встановив об ставини справи та ухвалив су дове рішення з додержанням н орм матеріального та процес уального права.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноважень ад міністративні суди перевіря ють чи прийняті (вчинені) вон и: на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення; безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.
Як вбачається з матеріалі в справи та встановлено судо м першої інстанції, Черкаськ ий госпрозрахунковий інжене рно-науковий центр Українськ ого товариства інформатики т а обчислювальної техніки зар еєстрований як суб'єкт підпр иємницької діяльності - юри дична особа виконавчим коміт етом Черкаської міської ради 03.12.1992р. (витяг з Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців від 19.01.2010р.), ідентифікаційний к од 14182016. Датою внесення до ЄДРПО У є 25 грудня 1996 року.
Крім цього, відповідач є стр ахувальником в розумінні Зак ону України «Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими н ародженням та похованням» та зареєстрований згідно подан ої останнім заяви від 14.12.2001р. як платник страхових внесків д о Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності за реєстраційним номером 710020000968 (довідка № 557/02-1-36 від 12.08.2008р., а.с. - 15).
Для визначення фонду оплат и праці відповідача, Виконав чою дирекцією Фонду соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності була проведена звірка з Фондом со ціального страхування від не щасних випадків на виробницт ві та професійних захворюван ь стосовно суб'єктів підприє мницької діяльності, які спл ачують внески на загальнообо в'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з ти мчасовою втратою працездатн ості та витратами, зумовлени ми народженням та похованням з порушенням чинного законо давства.
За результатами проведено ї звірки позивачем було вста новлено, що фонд оплати праці Черкаського госпрозрахунко вого інженерно-наукового цен тру Українського товариства інформатики та обчислювальн ої техніки за 2002 рік - 9 місяців 20 07 року склав: у 2002 році -77 874 грн. 09 ко п.; у 2003 році - 118 460 грн. 09 коп.; у 2004 році - 153 343 грн. 26 коп.; у 2005 році - 205 039 грн. 74 к оп.; у 2006 році - 256 493 грн. 91 коп.; за 9 міс яців 2007 року -234 757 грн. 95 коп.
За вказаний період відпові дач не подавав до Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності зв ітність про сплату ним страх ових внесків на загальнообов ' язкове державне соціальне страхування у зв' язку з тим часовою втратою працездатно сті та витратами, зумовленим и народженням та похованням, внаслідок чого у відповідач а виникла заборгованість по сплаті страхових внесків в р озмірі 30 733,00 грн..
Свою позицію відповідач об ґрунтовує тим, що страхові вн ески за вказаний період ним с плачувалися до належного, на його думку, страховика - Черка ської організації «Солідарн і профспілки Черкащини», а ві дтак підстав для стягнення з аборгованості зі сплати стра хових внесків в примусовому порядку позивач не має, як і пі дстав для проведення останні м позапланової перевірки пра вильності нарахування та пов ноти сплати Товариством стра хових внесків на загальнообо в' язкове державне соціальн е страхування у зв' язку з ти мчасовою втратою працездатн ості та витратами, зумовлени ми народженням та похованням . Крім того відповідач вважає , що Фонд соціального страхув ання з тимчасової втрати пра цездатності не є тим органом , до компетенції якого віднес ено керівництво та управлінн я загальнообов' язковим дер жавним соціальним страхуван ням у зв' язку з тимчасовою в тратою працездатності.
Позивач не погоджується з д аним твердженням відповідач а та пояснює це тим, що останні м в порушення вимог статті 27 З акону України «Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування у зв'язку з тимч асовою втратою працездатнос ті та витратами, зумовленими народженням та похованням», не було дотримано обов' язк у щодо нарахування та сплати до Фонду у визначені законом строки та в повному обсязі ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування у зв' язку з тимчасовою втратою працезда тності та витратами, зумовле ними народженням та похованн ям за період з 2002 по 2007 роки.
Даючи правову оцінку обста винам вказаної справи колегі я суддів зважає на наступне.
Правові, організаційні та ф інансові основи загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування громадян н а випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з ва гітністю та пологами, у разі с мерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лік ування та оздоровлення застр ахованим особам та членам їх сімей, визначаються Законом України від 18 січня 2001 року № 2240-I II «Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня у зв'язку з тимчасовою втра тою працездатності та витрат ами, зумовленими похованням» (далі про тексту - Закон № 2240-III ) .
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону № 2240-III, Фонд соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності є органом, яки й здійснює керівництво та уп равління загальнообов'язков им державним соціальним стра хуванням у зв'язку з тимчасов ою втратою працездатності та витратами, зумовленими похо ванням, провадить збір і акум уляцію страхових внесків та інших коштів, призначених дл я фінансування матеріальног о забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачен і статтею 34 цього Закону, та за безпечує їх надання, а також з дійснює контроль за використ анням цих коштів. Фонд належи ть до цільових позабюджетних страхових фондів.
Положенням частини 5 ст. 10 Зак ону № 2240-III передбачено, що робоч ими органами виконавчої дире кції Фонду соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності та його відділ ень є виконавчі дирекції від ділень в Автономній Республі ці Крим, областях, містах Києв і і Севастополі, які підзвітн і правлінням відділень та ви конавчій дирекції Фонду та з дійснюють свою діяльність ві д імені Фонду в межах і в поряд ку, передбачених статутом Фо нду та положенням про викона вчі дирекції відділень Фонду .
Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 13 Закону № 2240- III, до повноважень виконавчої дирекції Фонду соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності віднесено здійснення контролю за прав ильним нарахуванням, своєчас ною сплатою страхових внескі в, а також забезпечення цільо вого використання коштів заг альнообов'язкового державно го соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими похованням.
З цією метою положенням п. 6 ч . 1 ст. 28 Закону № 2240-III страховику н адано право накладати фінанс ової санкції та адміністрати вні штрафи, передбачені цим З аконом та іншими актами зако нодавства.
В свою чергу, ч. 1 ст. 22 Закону № 2240-III передбачено, що платникам и страхових внесків на загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працезда тності та витратами, зумовле ними похованням, є страхувал ьники та застраховані особи. Юридичні особи, які використ овують найману працю, набува ють статусу страхувальника з дня взяття їх на облік у робоч ому органі відділення Фонду (ч. 4 ст. 22 Закону).
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону № 2240-III, на страхувальників-робо тодавців покладено обов' яз ок сплачувати до Фонду різни цю між нарахованими для робо тодавців і найманих працівни ків страховими внесками та в итратами, пов'язаними з надан ням матеріального забезпече ння та соціальних послуг зас трахованим особам відповідн о до цього Закону. Якщо страху вальники несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують ст рахові внески, до них застосо вуються фінансові санкції, п ередбачені статтею 30 цього За кону.
Статтею 27 Закону визначено, що страхувальник зобов'язан ий окрім іншого нараховув ати і сплачувати в установле ні строки та в повному обсязі страхові внески; вести обл ік коштів загальнообов'язков ого державного соціального с трахування у зв'язку з тимчас овою втратою працездатності та витратами, зумовленими по хованням, і своєчасно надава ти органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів; до пускати посадових осіб орган ів Фонду, органу державного н агляду, інших контролюючих о рганів до перевірок правильн ості обчислення та сплати ст рахових внесків, використанн я страхових коштів, надавати їм необхідні документи та по яснення з питань, що виникают ь під час перевірок; вести обл ік заробітної плати застрахо ваної особи та зберігати ці д ані протягом строку, встанов леного законодавством; надав ати на вимогу застрахованої особи відомості щодо заробіт ної плати, суми сплачених стр ахових внесків тощо.
Розміри внесків на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування визначено За коном України «Про розмір вн есків на деякі види загально обов'язкового державного соц іального страхування»від 11.01. 2001р. № 2213-ІІІ, норми якого коресп ондуються з нормами Закону України «Про загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування у зв'язку з тимчасово ю втратою працездатності та витратами, зумовленими похов анням»та Закону України «Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття», шляхом в изначення розмірів внесків д о фондів з даних видів страху вання та внесення змін до окр емих законодавчих актів з ме тою приведення їх у відповід ність до норм вищезазначених законів.
Згідно ч. 1 ст. 30 Закону № 2240-III, ст рахувальник-роботодавець не се відповідальність за несво єчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у т ому числі страхових внесків, що сплачують застраховані о соби через рахунки роботодав ців, а також за порушення поря дку використання страхових к оштів.
Аналізуючи вищевикладені норми діючого законодавства , колегія суддів дійшла висно вку, що відповідач наділений обов' язком сплачувати до Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності страхові внески на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування у зв 'язку з тимчасовою втратою пр ацездатності та витратами, з умовленими похованням.
При цьому, порядок надходже ння, обліку та витрачання стр ахових коштів Фонду, складан ня та виконання бюджету, здій снення платежів, ведення бух галтерського обліку і звітно сті щодо коштів Фонду визнач ається правлінням Фонду відп овідно до законодавства (ч.2 ст . 25 Закону).
З метою реалізації положен ь Закону України «Про загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування у зв'язку з т имчасовою втратою працездат ності та витратами, зумовлен ими народженням та поховання м»та Закону України «Про роз мір внесків на деякі види заг альнообов'язкового державно го соціального страхування» , Постановою Правління Фонду соціального страхування з т имчасової втрати працездатн ості №16 від 26.06.2001 року було затве рджено Інструкцію про поряд ок надходження, обліку та вит рачання коштів Фонду.
Пунктом 5 вказаної Інструкц ії передбачено аналогічну із Законом № 2240-III правову норму пр о відповідальність страхува льника - роботодавця за несв оєчасну сплату та неповну сп лату страхових внесків, у том у числі страхових внесків, що сплачують застраховані особ и через рахунки роботодавців , а також за порушення порядку використання страхових кошт ів.
У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувал ьником, у тому числі фізичною особою, яка не має статусу під приємця та використовує найм ану працю, або неповної їх спл ати страхувальник сплачує су му донарахованих контролююч им органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню та/аб о відображає суми цих фінанс ових санкцій в звіті за формо ю Ф4 - ФСС з ТВП.
Не сплачені в строк страхов і платежі стягуються в доход Фонду зі страхувальника, згі дно з Порядком надіслання ор ганам державної податкової с лужби подання про здійснення заходів з погашення податко вого боргу платника податків та інформації про скасуванн я або зміну суми нарахованог о податкового зобов'язання з а рішенням суду (господарськ ого суду) від інших контролюю чих органів, затвердженим по становою Кабінету Міністрів України від 24.10.2001 р. №1387 та Уг оди про інформаційне співроб ітництво між Фондом соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності та Де ржавною податковою адмініст рацією України від 25.04.2003 р. Указ ані платежі можуть стягувати сь із страхувальника також у судовому порядку.
Крім того, відповідно до ст. 8 Закону № 2240-III, спори, що виникаю ть з правовідносин за цим Зак оном, вирішуються органами Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності в порядку, встановл еному статутом Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності, та в судовому порядку.
З урахуванням вищевикладе ного та беручи до уваги, що заб оргованість зі сплати страхо вих внесків до Черкаського о бласного відділення Фонду со ціального страхування з тимч асової втрати працездатност і у розмірі 30 733,00 грн. відповіда ч у встановлені законодавств ом строки не сплатив, розмір з аборгованості не спростував , суд приходить до висновку пр о обґрунтованість заявлених позивачем вимог, які слід виз нати такими, що підлягають до задоволення.
Згідно зі ст. 159 КАС України с удове рішення повинно бути з аконним і обґрунтованим. Зак онним є рішення, ухвалене суд ом відповідно до норм матері ального права при дотриманні норм процесуального права.
З огляду на викладене, колег ія суддів вважає, що суд першо ї інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, д ослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване ріше ння, з дотриманням норм матер іального і процесуального пр ава, а тому підстав для його ск асування не вбачається.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Черкаський Інженерн о-Науковий центр»на постанов у Черкаського окружного адмі ністративного суду від 22 люто го 2010 року - залишити без зад оволення.
Постанову Черкаського окр ужного адміністративного су ду від 22 лютого 2010 року - зал ишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протя гом двадцяти днів з дня склад ання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.
Головуючий суддя
суддя
суддя Г.Г. Федорова
Я.Б. Глущенко
А.Ю. Коротких
Повний текст ухвали складено та підписано - 04.10.10 р .
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2010 |
Оприлюднено | 15.10.2010 |
Номер документу | 11620937 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Федорова Г. Г.
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Чубар Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні