Ухвала
від 10.01.2024 по справі 580/132/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про прийняття позовної заяви до розгляду

та відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі

10 січня 2024 року справа № 580/132/24м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В.Трофімової перевірив матеріали позовної заяви у справі № 580/132/23 за позовом Звенигородської окружної прокуратури (20202, Черкаська область, м. Звенигородка, вул. Софії Терещенко 40-А, код ЄДРПОУ 02911119) в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Вільшанської селищної ради (19523, вул.Шевченка 190, селище Вільшана, Звенигородський район, Черкаська область, код ЄДРПОУ 44486862) до Виконавчого комітету Вільшанської селищної ради (20505, вул.Шевченка 190, селище Вільшана, Звенигородський район, Черкаська область, код ЄДРПОУ 04407678) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, постановив ухвалу.

03.01.2024 вх. № 538/23 (29.12.2023 ідентифікатор Укрпошти 2020206089324) заступник керівника Звенигородської окружної прокуратури звернувся в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Вільшанської селищної ради (44486862) до Виконавчого комітету Вільшанської селищної ради (04407678), просить:

- визнати протиправною бездіяльність Виконавчого комітету Вільшанської селищної ради щодо не нарахування та не виплати випускникам закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності Вільшанської селищної ради одноразової грошової допомоги, передбаченої ч.7 ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» у розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку з розміру, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік»;

- зобов`язати Виконавчий комітет Вільшанської селищної ради нарахування та виплатити випускникам закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності Вільшанської селищної ради одноразової грошової допомоги, передбаченої ч.7 ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» у розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку з розміру, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік».

За змістом статті 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Прокурор не повинен вважатися альтернативним суб`єктом звернення до суду і замінювати компетентний орган, який може і бажає захищати інтереси держави (висновки ВПВС у справі № 912/2385/18).

Звертаючись із позовом в інтересах держави, прокурор є суб`єктом сплати судового збору та самостійно здійснює права та виконує обов`язки, пов`язані з розподілом судових витрат (висновки Велика Палата Верховного Суду в постанові від 5 жовтня 2022 року у справі № 923/199/21).

ВПВС у справі №999/222/23 зауважує, що зазначення у вступній частині позовної заяви прізвища особи, яка, на думку позивача, має брати участь в судовому розгляді в якості третьої особи не тягне за собою автоматичного залучення цієї особи в якості третьої особи під час відкриття суддею провадження у справі.

Прокурор не надав обгрунтованого клопотання про залучення фізичних осіб (РНОКПП не зазначений, номер паспорту не вказаний) та/або закладу комунальної форми власності - В`язівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Вільшанської селищної ради щодо обов`язку у здійсненні розрахунків стосовно дітей-випускників.

За правовою позицією Верховного Суду України, викладеною у постановах від 24.06.2008 у справі № 2/164-35/246 та від 30.03.2016 у справі № 814/3015/14, судове рішення є таким, що прийняте про права та обов`язки особи, яка не була залучена до участі у справі, якщо в мотивувальній частині рішення містяться висновки суду про права та обов`язки цієї особи, або у резолютивній частині рішення суд прямо вказав про права та обов`язки таких осіб. У такому випадку рішення порушує не лише матеріальні права осіб, не залучених до участі у справі, а й їх процесуальні права, що витікають із сформульованого в п.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод положення про право кожного на справедливий судовий розгляд під час визначення його прав і обов`язків.

Прокурор не розмежував у позовній заяві обов`язок нарахувати і виплатити та фінансування закладів осіти комунальної форми власності.

Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, є підставою для прийняття судом рішення про відмову в позові (постанова Верховного Суду від 15.08.2019 у справі № 1340/4630/18 ЄДРСР 83647809).

Спір виник з публічно-правових відносин та відповідно до статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України належить до юрисдикції адміністративних судів має розглядатися у порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до частини 4 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України позивач Служба у справах дітей Вільшанської селищної ради зобов`язана додати до позовної заяви всі наявні, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, зокрема: про заходи реалізації державної політики з питань соціального захисту дітей; про підтвердження координації зусиль органів місцевого самоврядування та В`язівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Вільшанської селищної ради у вирішенні питань соціального захисту ОСОБА_1 та ОСОБА_2 у забезпеченні найкращих інтересів дитини; щодо реалізації функції здійснення заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей та надання пропозицій до проєктів регіональних програм у частині соціального захисту, забезпечення прав і законних інтересів дітей - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 у 2022 році.

Відповідно до ч.2 ст. 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті, зміст якої відповідає змісту ч. 4 ст. 12 КАС України.

Відповідно до частини 1 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. Кодексом адміністративного судочинства України (ст.12) визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Справа належить до справ незначної складності, а тому має розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження. Відповідно до ч. 1 ст. 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі. За результатом вивчення позовної заяви суд встановив, що позивач пред`явив вимогу, що згідно ч. 6 ст. 12 КАС України належить до справ незначної складності (п. 20 ч. 1 ст. 4; ч. 2 ст. 12 КАС України).

Верховний Суд у справі № 640/11938/20 зазначає: порушення вимог Закону рішенням чи діями суб`єкта владних повноважень не є достатньою підставою для визнання їх судом протиправними, оскільки обов`язковою умовою визнання їх протиправними є доведеність позивачем порушення його прав та охоронюваних законом інтересів цими діями чи рішенням з боку відповідача, зокрема наявність в особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або законного інтересу, на захист якого подано позов.

Матеріали позовної заяви не містять обгрунтування та доказів на підтвердження наявного спору між Службою у справах дітей Вільшанської селищної ради і Виконавчим комітетом Вільшанської селищної ради та порушених прав та інтересів позивача - Служби у справах дітей Вільшанської селищної ради у контексті сформованої вимоги «нарахувати» у межах повноважень відповідача щодо фінансування закладів освіти.

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану» від 15.03.2022 передбачає, що здобувачам освіти, працівникам закладів освіти, установ освіти, наукових установ, у тому числі тим, які в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану в Україні чи окремих її місцевостях, оголошених у встановленому порядку (особливий період), були вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, місце навчання, незалежно від місця їх проживання (перебування) на час особливого періоду гарантується: організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників; збереження місця роботи, середнього заробітку, здійснення виплати стипендії та інших виплат, передбачених законом; місце проживання (пансіон, гуртожиток тощо) та забезпечення харчуванням (у разі потреби).

Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженою наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333, передбачено, що за КЕКВ 2230 здійснюється: придбання продуктів харчування та/або оплата послуг з харчування для лікувально-профілактичних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти та інших установ (організацій) згідно із законодавством, зокрема для органу місцевого самоврядування під час формування місцевого матеріального резерву.

Відсутність спору, у свою чергу, виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що належить судовому захисту. Аналогічний висновок, сформований у постанові Великої Палати Верховного Суду від 12 грудня 2018 року у справі № 802/2474/17-а.

Враховуючи предмет і підстави позову, вимоги ст. 262 КАС України, суд дійшов висновку про можливість розгляду адміністративної справи у порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та проведенням судового засідання, позаяк в контексті захисту інтересів держави прокурор має окреслити власний процесуальний статус у цій справі.

Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється під час розгляду справи по суті та є підставою для прийняття судом рішення про відмову в позові. Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, у постановах Верховного Суду від 12 червня 2018 року у справі № 826/4406/16, від 15 серпня 2019 року у справі № 1340/4630/18, від 23 грудня 2019 року у справі № 712/3842/17, від 27 лютого 2020 року у справі № 500/477/15-а.

Керуючись вимогами п. 20 ч. 1 ст. 4, ч. 4 ст. 9, ст. 12, 44, ч. 1 - 4 ст. 77, 79, ч. 3, 6 ст. 80, 160-162, 168, 171, 241-243, 248, 257, 258, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі за адміністративним позовом Звенигородської окружної прокуратури, розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи - призначити судове засідання на 15.01.2024 о 14 годині 00 хвилин.

Витребувати (з наданням до суду до початку судового засідання) у Служби у справах дітей Вільшанської селищної ради всі наявні, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, зокрема: про заходи реалізації державної політики з питань соціального захисту дітей; про підтвердження координації зусиль органів місцевого самоврядування та В`язівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Вільшанської селищної ради у вирішенні питань соціального захисту ОСОБА_1 та ОСОБА_2 у забезпеченні найкращих інтересів дитини; щодо реалізації функції здійснення заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей та надання пропозицій до проєктів регіональних програм у частині соціального захисту, забезпечення прав і законних інтересів дітей - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 у 2022 році; відомості про РНОКПП і паспортні дані ОСОБА_1 та ОСОБА_2 ; документи про зарахування/відрахування ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до В`язівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Вільшанської селищної ради з поясненнями щодо обов`язку у здійсненні розрахунків стосовно дітей-випускників.

Відповідно до ч. 4 ст. 9, ч. 1 та ч. 3 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України запропонувати прокурору і позивачеві врахувати зміст ч.1 ст.47 КАС України та надати суду протягом п`яти днів з дати отримання даної ухвали усі наявні документи, докази та пояснення, що (на думку позивача) мають значення для розгляду даної справи та підтверджують доводи і аргументи, крім тих, що надані до позовної заяви.

Встановити відповідачеві 5 календарних днів з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі для надіслання: суду - відзиву на позовну заяву, що повинен відповідати вимогам ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України, або заяву про визнання позову та всі письмові/електронні докази (що можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову (за наявності) з урахуванням ч.2 ст.77 КАС України; позивачу - копії відзиву та доданих до нього документів.

Попередити відповідача, що у разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин спір буде вирішений за наявними матеріалами справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може кваліфікуватися як визнання позову.

Повідомити учасників справи, що копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи. Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копій іншим учасникам справи (ч. 9 ст. 79 КАС України).

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію у справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/.

Роз`яснити учасникам, що відповідно до ст. 44, 47 КАС України учасники справи мають рівні процесуальні права та обов`язки; сторони можуть досягнути примирення на будь-якій стадії судового процесу, що є підставою для закриття провадження в адміністративній справі. Мирова угода може стосуватися лише прав, свобод, інтересів та обов`язків сторін і предмета адміністративного позову.

Роз`яснити учасникам про можливість зареєструватись у підсистемі Електронний суд, користуватись електронним кабінетом з урахуванням оголошення на офіційному сайті Черкаського окружного адміністративного суду: http://adm.ck.court.gov.ua/sud2370/pres-centr/news/.

Учасники справи мають право брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції, в тому числі поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів, для чого учасник подає заяву про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції не пізніше ніж за п`ять днів до судового засідання (ч. 2 ст. 195 КАС України).

Ухвала суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені ст. 256 КАС України, не оскаржується.

Копію ухвали направити учасникам справи.

СуддяЛариса ТРОФІМОВА

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2024
Оприлюднено12.01.2024
Номер документу116210626
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування)

Судовий реєстр по справі —580/132/24

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 28.02.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні