Рішення
від 10.01.2024 по справі 260/4739/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

10 січня 2024 року м. Ужгород№ 260/4739/23 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Іванчулинця Д.В., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694) до Селянського (фермерського) господарства «ГЕРБЕР» (с. Ратівці, Ужгородський район, Закарпатська область, 89433, код ЄДРПОУ 32401568) про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Закарпатській області (далі - позивач) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Селянського (фермерського) господарства «ГЕРБЕР» (далі відповідач), яким просить:

1) прийняти позовну заяву до провадження суду;

2) розглянути справу у порядку письмового провадження;

3) винести судове рішення, яким стягнути з С(Ф)Г "ГЕРБЕР", код ЄДРПОУ 32401568, внесене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за адресою: 89433, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Ратівці податковий борг у розмірі 4 742,42 грн по наступним платежам:

- 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Сюртівська ТГ) у розмірі 491,78 грн;

- 50 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» (Сюртівська ТГ) у розмірі 4 250,64 грн;

за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.

Ухвалою судді Закарпатського окружного адміністративного суду було відкрито спрощене позовне провадження у справі, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов п`ятнадцять днів з дня вручення йому копії даної ухвали суду та роз`яснено сторонам, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Станом на день розгляду справи відповідачем відзиву на позовну заяву не подано.

Доказом про належне повідомлення останнього є конверт, який повернувся на адресу суду із зазначенням причини повернення «адресат відсутній за вказаною адресою».

Згідно частини п`ятої статті 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного:

Судом встановлено, що Селянське (фермерське) господарство «ГЕРБЕР» (далі С(Ф)Г «ГЕРБЕР») внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за адресою: 89433, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Ратівці та перебуває на обліку в контролюючому органі як платник податків та зборів.

За відповідачем рахується податковий борг у розмірі 4 742,42 грн. по наступним платежам:

- 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Сюртівська ТГ) у розмірі 491,78 грн.;

- 50 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» (Сюртівська ТГ) у розмірі 4 250,64 грн.

Вищевказаний борг виник у зв`язку з наступним.

Щодо платежу 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб».

Відповідачем до податкового органу самостійно подано:

- податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №1700009875 від 17.02.2017 року якою визначено суму податкового зобов`язання за серпень-грудень 2017 рік у розмірі 19,91 грн., (щомісячно за серпень-листопад у розмірі 3,98 грн., за грудень 3,99 грн.);

- уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №1700011630 від 28.02.2017 року, якою визначено суму податкового зобов`язання за липень-грудень 2017 рік у розмірі 47,77 грн. (щомісячно за липень-листопад у розмірі 7,96 грн., за грудень 7,97 грн.). Відповідачем часткове сплачено зобов`язання за вказаний період у розмірі 5,80 грн., відповідно залишок несплаченої суми становить 41,97 грн.;

- податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №9423 від 14.02.2018 року, якою визначено суму податкового зобов`язання за 2018 рік у розмірі 143,30 грн. (щомісячно за січень-листопад у розмірі 11,94 грн., за грудень 11,96 грн.);

- податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №8122 від 14.02.2019 року, якою визначено суму податкового зобов`язання за 2019 рік у розмірі 143,30 грн. (щомісячно за січень-листопад у розмірі 11,94 грн., за грудень 11,96 грн.);

- податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №5283 від 19.02.2020 року, якою визначено суму податкового зобов`язання за 2020 рік у розмірі 143,30 грн. (щомісячно за січень-листопад у розмірі 11,94 грн., за грудень 11,96 грн.).

Щодо платежу 50 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» (Сюртівська ТГ). Відповідачем до податкового органу самостійно подано:

- податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №9425 від 14.02.2018 року, якою визначено суму податкового зобов`язання за серпень-грудень 2018 рік у розмірі 739,43 грн. (щомісячно за серпень-листопад у розмірі 147,88 грн., за грудень 147,91 грн.). Відповідачем часткове сплачено зобов`язання за вказаний період у розмірі 37,97 грн., відповідно залишок несплаченої суми становить 701,46 грн.;

- податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №8123 від 14.02.2019 року, якою визначено суму податкового зобов`язання за 2019 рік у розмірі 1774,59 грн. (щомісячно за січень-листопад у розмірі 147,88 грн., за грудень 147,91 грн.);

- податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №5284 від 19.02.2020 року, якою визначено суму податкового зобов`язання за 2020 рік у розмірі 1774,59 грн. (щомісячно за січень-листопад у розмірі 147,88 грн., за грудень 147,91 грн.).

Відповідно до статті 269 ПК України платниками плати за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування та платники орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.

Згідно п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.

Відповідно до п. 287.3 ст. 287 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до п. 288.7. ст. 288 ПК України, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог ст. 285 - 287 цього розділу. Тобто, сплата орендної плати здійснюється у спосіб визначений до сплати земельного податку.

Відповідачем у порушення вищенаведених норм Податкового кодексу України самостійно задекларовані суми податкового зобов`язання згідно вищевказаної поданої податкової звітності повністю не сплачено.

Згідно п. 56.11 ст. 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій декларації або 4 уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Статтею 16 ПК України передбачено, що одним із обов`язків платника податків є обов`язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

В силу п.п. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

У зв`язку з несплатою узгоджених сум, Відповідачу на підставі пункту 59.1 статті 59 ПК України, виставлено податкову вимогу №0000674-1307-0714 від 28.01.2022 року про наявність податкового боргу за узгодженими податковими зобов`язаннями, яку надіслану відповідачу засобами поштового зв`язку рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, однак таку повернуто у відповідності до довідки Ф.20 (№8800018769188).

Відповідно до п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно із п. 95.4 ст. 95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно п. 102.9. ст. 102 ПКУ на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених цим Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Приписами пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Так, відповідно, до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Абзацом 11 пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX ПК України на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Пунктом 1 Указу Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року введено воєнний стан строком на 30 діб, який в подальшому продовжений відповідно до законодавства.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними і допустимими доказами, такі відповідачем не спростовані (відзиву на позов відповідач суду не надав) та підлягають до задоволення повністю.

Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 5, 19, 77, 78, 139, 243, 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Головного управління ДПС у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694) до Селянського (фермерського) господарства «ГЕРБЕР» (с. Ратівці, Ужгородський район, Закарпатська область, 89433, код ЄДРПОУ 32401568) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

2. Стягнути з Селянського (фермерського) господарства «ГЕРБЕР» (с. Ратівці, Ужгородський район, Закарпатська область, 89433, код ЄДРПОУ 32401568) податковий борг у розмірі 4 742,42 грн. (чотири тисячі сімсот сорок дві гривні сорок дві копійки) по наступним платежам:

- 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Сюртівська ТГ) у розмірі 491,78 грн.;

- 50 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» (Сюртівська ТГ) у розмірі 4 250,64 грн., за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяД.В. Іванчулинець

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2024
Оприлюднено15.01.2024
Номер документу116236113
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —260/4739/23

Рішення від 10.01.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 19.06.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні