ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 січня 2024 рокуЛьвівСправа № 460/7791/23 пров. № А/857/18751/23Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
судді-доповідача Шинкар Т.І.,
суддів Іщук Л.П.,
Обрізка І.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м.Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області на рішення Рівненського окружного адміністративного суду (головуючий суддя Нор У.М.), ухвалене в порядку письмового провадження в м.Рівне 11 вересня 2023 року, повне судове рішення складено 11 вересня 2023 року, у справі № 460/7791/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТА-КО» до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинення певних дій,
В С Т А Н О В И В :
27.03.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТА-КО» (далі Товариство) звернулось в суд з позовом до Головного управління ДПС у Житомирській області (далі Управління), просило: визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Житомирській області № 9-р від 12.01.2023; зобов`язати Головне управління ДПС у Житомирській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензій Товариству з обмеженою відповідальністю «НАФТА-КО» (код згідно з ЄДРПОУ 43970355), юридична адреса: 10003, Рівненська область, м. Рівне, вул. Кавказька, буд. 3, офіс 305 терміном дії з 04.07.2012 до 04.07.2027, а саме: реєстраційний номер № 06010314202200005 за адресою місця торгівлі: Житомирська область, Андрушівський район, м. Андрушівка, вул. Зозулинського, буд.15Б; реєстраційний номер № 06040314202200006 за адресою місця торгівлі: Житомирська область, Брусилівський район, смт. Брусилів, вул. Небесної Сотні, буд.71; реєстраційний номер № 06210314202200004 за адресою місця торгівлі: Житомирська область, Пулинський район, смт. Пулин, вул. Незалежності, буд.95; реєстраційний номер № 06080314202200003 за адресою місця торгівлі: Житомирська область, Житомирський район, с. Тетерівка, вул. Шевченка, буд.61.
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 11 вересня 2023 року позов задоволено.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що питання достатності документів для здобуття права на реалізацію пального підлягає дослідженню самим же відповідачем на стадії розгляду заяви особи про надання ліцензії. Суд першої інстанції вказав, що у випадку анулювання ліцензії відповідач має керуватись положеннями частини сорок сьомої статті 15 Закону №481/95-ВР, якою передбачено вичерпний перелік підстав для таких дій податкового органу. Суд першої інстанції зазначив, що відповідальність суб`єкта у вигляді анулювання ліцензії може мати місце тоді, коли контролюючим органом достовірно встановлено, що конкретний документ, наявний серед інших документів, які подавались разом з заявою для отримання ліцензії, насправді не видавався відповідним органом, відтак є підробленим (сфальшованим), або містить недостовірну інформацію. Суд першої інстанції вказав, що коли суб`єкт взагалі не подавав певний документ, вказані норми, як підстави для анулювання ліцензії, застосовані бути не можуть. Суд першої інстанції також зазначив, що відповідачем не вказано, які саме з наданих позивачем документів, що подавалися разом із заявою для отримання ліцензії є недостовірними та не надано доказів, що підтверджують відповідні обставини. Суд першої інстанції дійшов висновку, що видача ТОВ «НАФТА-КО» ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним є підтвердженням подання позивачем необхідних та достатніх документів, з наданням яких законодавець пов`язує можливість отримання відповідної ліцензії.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, Управління подало апеляційну скаргу, просить скасувати рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 11 вересня 2023 року та ухвалити нове, яким в задоволенні позову відмовити. Апеляційну скаргу мотивовано тим, що законодавством регламентовано імперативний перелік документів для отримання суб`єктом господарювання ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним, який, зокрема передбачає необхідність подання акта вводу в експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію. Скаржник вказує, що чинним законодавством презюмується можливість здійснення роздрібної торгівлі пальним виключно на об`єктах, готовність яких до експлуатації підтверджується відповідною містобудівною документацією. Скаржник зазначає, що виявлення контролюючим органом після видачі заявнику ліцензії, відсутності в пакеті поданих позивачем документів відповідного документа за переліком, визначеним законодавством, зокрема документа щодо введення об`єкта в експлуатацію, тягне правові наслідки у вигляді анулювання відповідної ліцензії. Скаржник вказує, також, що TOB «НАФТА-KO» не зверталося із заявами щодо отримання паспортів прив`язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, а тому відомості у документах, поданих до контролюючого органу разом із заявами щодо ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, є недостовірними. Скаржник звертає увагу, що експлуатація стаціонарної АЗС, розміщеної цілісним заводським виробом, без отримання відповідного акта або сертифікату про готовність об`єкта до експлуатації, може призвести до негативних наслідків для життя та здоров`я людей, оскільки цей об`єкт у силу приписів ст. 1 Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки» має ознаки об`єктів підвищеної небезпеки. Скаржник вказує, що ТОВ «НАФТА-КО» до заяви для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним не було надано належних документів, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт роздрібної торгівлі пальним.
Враховуючи положення статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд апеляційної інстанції дійшов висновку щодо можливості розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, на підставі наявних у ній доказів.
Згідно з ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Суд апеляційної інстанції, переглядаючи справу за наявними у ній доказами та перевіривши законність і обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, в межах доводів та вимог апеляційної скарги, дослідивши докази, що стосуються фактів, на які посилаються учасники справи, приходить до переконання, що оскаржуване рішення суду першої інстанції вимогам статті 242 КАС України відповідає.
З матеріалів справи судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТА-КО» зареєстроване як юридична особа 13.08.2021, основний вид діяльності за КВЕД 47.30 роздрібна торгівля пальним.
Головним управлінням ДПС у Житомирській області, шляхом надсилання витягу з розпорядження № 9-р від 12.01.2023, Товариство повідомлено про анулювання ліцензій: - реєстраційний номер № 06010314202200005 за адресою місця торгівлі: - Житомирська область, Андрушівський район, м. Андрушівка, вул. Зозулинського, буд.15Б; - реєстраційний номер № 06040314202200006 за адресою місця торгівлі: Житомирська область, Брусилівський район, смт. Брусилів, вул. Небесної Сотні, буд.71; - реєстраційний номер №06210314202200004 за адресою місця торгівлі: Житомирська область, Пулинський район, смт. Пулин, вул. Незалежності, буд.95; - реєстраційний номер № 06080314202200003 за адресою місця торгівлі: Житомирська область, Житомирський район, с. Тетерівка, вул.Шевченка, буд.61, у зв`язку з встановленням факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом з заявою на отримання ліцензії на підставі статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального».
Не погоджуючись з вказаним розпорядженням, Товариство звернулось з позовом до суду.
Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з таких підстав.
Враховуючи вимоги частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 КАС України, законодавцем визначено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян визначено Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 № 481/95-ВР, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі Закон №481/95-ВР).
Згідно з положеннями статті 1 Закону №481/95-ВР ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
Відповідно до положень статті 15 Закон №481/95-ВР роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.
Ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб`єкта господарювання. У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію.
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
Для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
Перелік підстав анулювання ліцензії шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження закріплено частиною 52 статті 15 Закон №481/95-ВР, зокрема встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку.
Після видачі/анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним податковий орган вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/анулювання відповідної ліцензії.
Суд апеляційної інстанції зауважує, що питання достатності документів для здобуття права на реалізацію пального підлягає дослідженню самим же відповідачем на стадії розгляду заяви особи про надання ліцензії.
Натомість, у випадку анулювання ліцензії відповідач має керуватись положеннями частини 52 статті 15 Закону №481/95-ВР, якою передбачено вичерпний перелік підстав для таких дій податкового органу, зокрема, встановлення факту подання недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії. Такі документи мають бути саме подані особою для отримання ліцензії.
Тобто, відповідальність суб`єкта у вигляді анулювання ліцензії може мати місце тоді, коли контролюючим органом достовірно встановлено, що конкретний документ, наявний серед інших документів, які подавались разом з заявою для отримання ліцензії, містить недостовірну інформацію. Тоді ж, коли суб`єкт взагалі не подавав певний документ, вказані норми, як підстави для анулювання ліцензії, застосовані бути не можуть.
Аналогічний висновок міститься у постановах Верховного Суду від 1 листопада 2022 року у справі № 560/377/20, від 21 листопада 2023 року у справі №580/7822/21.
З матеріалів справи судом першої інстанції встановлено, що з метою отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним Товариство подало контролюючому органу заяви щодо ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним.
Управління видало Товариство ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним: реєстраційний номер № 06010314202200005 за адресою місця торгівлі: - Житомирська область, Андрушівський район, м. Андрушівка, вул. Зозулинського, буд.15Б; реєстраційний номер № 06040314202200006 за адресою місця торгівлі: Житомирська область, Брусилівський район, смт. Брусилів, вул. Небесної Сотні, буд.71; реєстраційний номер № 06210314202200004 за адресою місця торгівлі: Житомирська область, Пулинський район, смт. Пулин, вул. Незалежності, буд.95; реєстраційний номер № 06080314202200003 за адресою місця торгівлі: Житомирська область, Житомирський район, с. Тетерівка, вул. Шевченка, буд.61. Термін дії ліцензій з 04.07.2022 до 04.07.2027.
Скаржник зазначає, що Товариство не надало документа щодо введення об`єкта в експлуатацію, що тягне правові наслідки у вигляді анулювання відповідної ліцензії. Також вказує, що до ГУ ДПС у Житомирській області надійшов лист Державної податкової служби України (вх. від 22.12.2022 № 2583/8), згідно якого за результатами аналізу на предмет відповідності вимогам законодавства документів, наданих ТОВ «НАФТА-КО» для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, виявлено низку недоліків. Вказує, що ТОВ «НАФТА-КО» до заяви для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним не надало належних документів, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт роздрібної торгівлі пальним.
Суд апеляційної інстанції зауважує, що відповідно до наявних в матеріалах справи документів АЗС складається з наступних елементів:
АЗС за адресою: 13401, Житомирська область, Бердичівський район, м. Андрушівка, вул. Зозулинського, 15-Б складається з посудини (резервуар) для СУГ, що працює під тиском 1,6 МПа, V=9,9 м3, наземний зав.№ 7074, колонка для відпуску скрапленого газу типу PETRO PRIMUS LPG, зав. № 0790028, насосний агрегат типу SKC 4.07.5 LPG, зав. № 536423, резервуар стальний горизонтальний циліндричний РГС 10 (наливний наземний) V= 10,0 м3 для зберігання нафтопродуктів (бензин), зав.№ 1416, колонка паливо роздавальна для рідкого палива типу Геркон 01-1 КЕД 50 0,25 1-1, зав. № 1305, резервуар стальний Р-10Н (наливний наземний), V= 10,0 м3, для зберігання нафтопродуктів (дизельне паливо), зав. № 1356.
АЗС за адресою: 12601, Житомирська область, Брусилівський район, смт. Брусилів, вул. Небесної Сотні, 71 складається з посудини (резервуар) для СУГ, що працює під тиском 1,6 МПа, V=9,9 м3, наземний зав.№ 61190/11, колонка для відпуску скрапленого газу типу PETRO PRIMUS LPG, зав. № 0709005, резервуар стальний горизонтальний РГС 10 (наливний наземний) V= 10,0 м3 для зберігання нафтопродуктів (бензин), зав.№ 1415, колонка паливо роздавальна для рідкого палива типу «Геркон» 01-1 КЕД 50 0,25 1-1, зав. № 1306, резервуар стальний Р-10Н (наливний наземний), V= 10,0 м3, для зберігання нафтопродуктів (дизельне паливо), зав. № 773, колонка паливо роздавальна для рідкого палива типу «Шельф», зав.№ А-1355.
АЗС за адресою: 12001, Житомирська область, Пулинський район, смт. Пулин, вул. Незалежності, 95 складається з посудини (ємність) для ЗВГ, що працює під тиском 1,6 МПа, V=7,25 м3, зав.№ 138, колонка для відпуску скрапленого газу типу PETRO PRIMUS LPG, зав. № 0710028, насосний агрегат типу SKC 4.08.5 1160 LPG, зав. № 363520.
АЗС за адресою: 12420, Житомирська область, Житомирський район, с. Тетерівка, вул. Шевченка, 61 складається з посудини (резервуар) для СУГ, що працює під тиском 1,6 МПа, V=10,0 м3, зав.№ 61115/42, 2015 року виготовлення з колонкою для відпуску скрапленого газу типу PETRO PRIMUS LPG, зав. № 0710022, 2008 року виготовлення змонтовані на одній сталевій рамі і на майданчику АЗС встановлені на щебневу підготовку. Біля вказаного обладнання на щебневій підготовці встановлений насосний агрегат типу SKC 4.08.5 1160 LPG, зав. № 17879, 2006 року виготовлення, резервуар стальний горизонтальний циліндричний РГС 5 V= 5,0 м3 для зберігання нафтопродуктів (дизельне паливо), зав.№ 1417, колонка паливо роздавальна для рідкого палива типу «Геркон» 01-1 КЕД 50 0,25 1-1, зав. № 1304, 2019 року виготовлення.
Все зазначене обладнання на всіх АЗС в заводських умовах змонтовано на сталевих рамах і на АЗС встановлено на щебневу основу без фундаментів, тобто є цілісним наземним заводським виробом (модульного типу) та для його установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, оскільки вищезазначений АГЗП розміщений на щебневу основу.
Відповідно до національного стандарту України Настанови щодо обмеження будівель і споруд для визначення оцінки їх технічного стану ДСТУ Н Б В.1.2-18:2016 визначено, що все перелічене вище встановлене обладнання немає стандартних фундаментів.
Пунктом 2 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 року №1442, термін «автозаправна станція» вживається у значенні, наведеному в ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій».
Відповідно до ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»: автозаправна станція - комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту) (далі - автотранспорт); модульна автозаправна станція - автозаправна станція з наземним розташуванням резервуарів для зберігання палива, технологічне обладнання якої призначене для заправлення автотранспорту тільки рідким моторним паливом (бензином, дизельним паливом); характеризується розосередженим розташуванням ПРК та резервуара зберігання палива; контейнерна автозаправна станція - установка для відпуску нафтопродуктів, яка складається з резервуара і паливороздавальної колонки, зблокованих в єдиному контейнері
Постановою Кабінету міністрів України від 07.06.2017 №406 зі змінами і доповненнями, затверджено Перелік будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання та після закінчення яких об`єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, зокрема: - зведення на земельній ділянці тимчасових будівель та споруд без влаштування фундаментів,; - розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності відповідно до статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівельної діяльності».
Таким чином, АЗС позивача відносяться до тимчасових споруд, на які відповідно до вимог чинного законодавства не видається акт введення в експлуатацію. Оскільки встановлення АЗС не є будівництвом, у позивача не виникло обов`язку, зокрема, щодо здачі в експлуатацію об`єкта будівництва.
Зазначене підтверджується висновками експертиз за результатами обстеження АЗС, як тимчасово збудованих об`єктів, а саме під № 20405673.01.00.0132.22, №20405673.01.00.0131.22, № 20405673.01.00.0134.22 та №20405673.01.00.0133.22, що були подані Товариством разом із заявою на отримання ліцензій.
Вказане узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 09 серпня 2022 у справі № 580/2513/21 та від 23 лютого 2023 у справі № 140/1784/22.
При цьому, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що відповідно до частин 5 та 10 статті 21 Закону України «Про охорону праці» порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Набуття права на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки може здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, виконання або експлуатація (застосування) яких може здійснюватися на підставі такої декларації, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Товариство надало дозвіл Управління Держпраці у Житомирській області №167.21.18 на виконання робіт підвищеної небезпеки за адресами місць торгівлі, а також дозвіл Управління Держпраці у Житомирській області №168.21.18 на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, копії яких долучено до матеріалів справи.
При цьому, Товариство разом з заявами щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним надавало копії договорів: суборенди площадки з тверди покриттям від 01.07.2021, оренди майданчику від 05.06.2021, від 27.06.2021, надання місця суб`єктові господарювання від 01.07.2021, копії яких долучено до матеріалів справи та які спростовують аргументи скаржника щодо відсутності підтвердження права право користування земельними ділянками, на яких розташований об`єкт роздрібної торгівлі пальним, незважаючи на відсутність окремо укладених договорів оренди відповідних земельних ділянок.
Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з частиною 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
За встановлених обставин, надаючи правову оцінку аргументам сторін, зважаючи на висловлену Верховним Судом правову позицію у такій категорії справ, враховуючи, що саме установлення (розміщення) АЗС позивача на бетонному майданчику не є об`єктом будівництва, а отже не вимагає прийняття його в експлуатацію як об`єкта будівництва, суд апеляційної інстанції погоджується із висновком суду першої інстанції, що протиправності оскаржуваного розпорядження Головного управління ДПС у Житомирській області № 9-р від 12.01.2023 та скасування такого.
Щодо вимоги зобов`язати відповідача видалити з відповідного реєстру інформацію щодо анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та поновити інформацію, то суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції, що з метою ефективного захисту порушених прав позивача у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, слід зобов`язати відповідача видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензій Товариству з обмеженою відповідальністю «НАФТА-КО», терміном дії з 04.07.2012 до 04.07.2027.
Згідно з частиною 2 статті 6 КАС України та статтею 17 Закону України «Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини» передбачено застосування судами Конвенції та практики ЄСПЛ як джерела права.
У пункті 58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
З огляду на викладене, враховуючи положення статті 316 КАС України, прецедентну практику ЄСПЛ, суд апеляційної інстанції приходить переконання, що судом першої інстанції у рішенні викладено мотиви протиправності прийняття контролюючим органом оскаржуваного розпорядження, на основі об`єктивної оцінки наданих сторонами доказів повно встановлено фактичні обставини справи, правильно застосовано норми матеріального права. Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, на законність судового рішення не впливають.
Керуючись статтями 241, 243, 308, 311, 316, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 11 вересня 2023 року у справі № 460/7791/23 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків встановлених ч.5 ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя-доповідач Т. І. Шинкар судді Л. П. Іщук І. М. Обрізко
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2024 |
Оприлюднено | 15.01.2024 |
Номер документу | 116241822 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні