Рішення
від 21.12.2023 по справі 753/12131/23
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/12131/23

провадження № 2/753/6029/23

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2023 року м. Київ

Дарницький районний суд м. Києва у складі головуючого судді Маркєлової В.М.,

за участю секретаря судового засідання Сірокваши К.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом

за позовом Керівника Дарницької окружної прокуратури міста Києва в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2»

до ОСОБА_1

про стягнення коштів, витрачених на лікування потерпілого внаслідок вчинення кримінального правопорушення,

У С Т А Н О В И В:

14.07.2023 до Дарницького районного суду м. Києва надійшов позов Керівника Дарницької окружної прокуратури м. Києва в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України до ОСОБА_1 про стягнення коштів, витрачених на лікування потерпілого внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до протокола автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 17.07.2023 для розгляду справи визначено суд у складі головуючого судді Маркєлової В.М.

На запит суду що зареєстрованого місця проживання відповідача 05.09.2023 надійшла відповідь від виконавчого комітету Іркліївської сільської ради.

Суд ухвалою від 07.09.2023 прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі, постановив проводити розгляд за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи для розгляду справи по суті в судове засідання на 10 жовтня 2023 року о 12 год. 30 хв., залучив до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2», установив учасникам справи строки для подання заяв по суті справи.

Прокурор у позові просить:

стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , кошти, витрачені на лікування потерпілого внаслідок вчинення нею кримінального правопорушення - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , у сумі 4 045,16 грн на користь держави в особі Національної служби здоров`я України та перерахувати до Державного бюджету за наступними реквізитами: отримувач: ГУК у м.Києві/ Оболон. р-н/ 24060300, код отримувача (ЄДРПОУ): 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), номер рахунку: UА098999980313040115000026006.

Позовні вимоги обґрунтовано таким.

Дарницькою окружною прокуратурою здійснювалося процесуальне керівництво досудовим розслідуванням № 12022105020000163 від 15.01.2022. Досудовим розслідуванням встановлено, що 14.01.2022, перебуваючи у вітальні, розташованій в квартирі АДРЕСА_2 , ОСОБА_1 , після виниклого непорозуміння зі своїм малолітнім сином, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , усвідомлюючи свою фізичну перевагу над малолітньою дитиною, ОСОБА_1 , вхопила ОСОБА_2 за руки, чим завдала останньом фізичного болю, викликавши у нього страх та емоційну невпевненість. Надалі, ОСОБА_1 продовжуючи реалізовувати свій раптово виниклий кримінально протиправний умисел, направлений на нанесення тілесних ушкоджень малолітньому ОСОБА_2 , діючи умисно, протиправно, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки у вигляді тілесних ушкоджень і бажаючи їх настання, відібрала з рук малолітнього ОСОБА_2 предмет, схожий на кухонний ніж, та нанесла ним один удар у ділянку спини ОСОБА_2 . Вказаними протиправними діями ОСОБА_1 спричинила малолітньому ОСОБА_2 легкі тілесні ушкодження, що спричинили короткочасний розлад здоров`я у вигляді: колото-різаної рани в правій лопатсовій ділянці; саден на боковій поверхні грудної клітки справа на рівні 3-4 ребра по середнє-пахвовій лінії. Дії ОСОБА_1 слідчим кваліфіковані за ч. 2 ст. 125 КК України ( умисного легкого тілесного ушкодження, що спричинило короткочасний розлад здоров`я. Так, 22.02.2022 їй повідомлено про підозру кримінального правопорушення, а 23.02.2022 стосовно неї до Дарницького районного суду міста Києва скеровано обвинувальний акт для розгляду у порядку ст. 302 КПК України. Вироком Дарницького районного суду міста Києва від 23.02.2022 у справі № 753/3568/22 ОСОБА_1 визнано винуватою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 сті. 125 КК України та призначено їй покарання у виді 240 годин громадських робіт. Наведений вирок суду до апеляційної інстанції не оскаржувався та набрав законної сили 06.03.2023. Згідно листа КНП «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» від 29.05.2023 за №061/121-590/01 ОСОБА_2 , 31.01.2017 року перебував на стаціонарному лікуванні з 14.01.2022 по 01.02.2022, за час перебування в лікарні дитині проведені клініко-лабораторні та інструментальні обстеження в повному обсязі, відповідно до вимог чинного законодавства. Загальна сума, витрат складає 4 045,16 грн. Фінансування лікування малолітнього ОСОБА_2 проводилось за кошти Національної служби здоров`я України. Заходи понесених на стаціонарне лікування малолітнього ОСОБА_2 не вживались. Цивільний позов про відшкодування витрат на лікування потерпілого в межах кримінального провадження не заявлявся. Відповідно до ч. 6 ст. 82 ЦПК України вирок суду у кримінальному провадженні, який набрав законної сили, є обов`язковим для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

Обґрунтування порушення інтересів держави та представництва прокурором у суді Статтею 131 Конституції України на прокуратуру покладено представництво нтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом. Відповідно до ст. 56 ЦПК України у прокурор звертається до суду з позовною заявою. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відкриття провадження за позовною зайвою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі набуває статусу позивача. Згідно з ч. 1, 3, 4 ст. 18 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» фінансове забезпечення охорони здоров`я може здійснюватися за рахунок коштів Державного бюджету України та юридичних та фізичних осіб, а також з інших джерел. місцевих бюджетів, коштів не заборонених законом. Кошти Державного бюджету України та місцевих бюджетів, призначені на охорону здоров`я, використовуються, зокрема, для реабілітаційної допомоги населенню, фінансування програм охорони здоров`я та фундаментальних наукових досліджень. Фінансове забезпечення державних та комунальних закладів охорони установ здійснюється відповідно до бюджетного законодавства. Невідшкодування витрат, здійснених за рахунок державного бюджету на лікування потерпілого від кримінального правопорушення ОСОБА_2 негативно впливає на фінансування інших хворих, внаслідок чого порушуються інтереси держави у сфері дотримання прав і свобод людини і громадянина в галузі охорони здоров`я, забезпечення пов`язаних з ними державний звернення прокурора в межах своєї компетенції до інтересів. Оскільки лікування потерпілого від кримінального правопорушення ОСОБА_2 здійснювалося за кошти державного бюджету, які отримані закладом охорони здоров`я від НСЗУ за договором про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, контролювати питання ефективності їх використання та повернення необхідно органу, що є розпорядником таких коштів. Враховуючи викладене, окружною прокуратурою надіслано запити з метою встановлення наявності надстав для представництва та з`ясування повноти вжитих заходів, спрямованих на відшкодування коштів до державного бюджету. Згідно з інформацією КНП «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» від 29.05.2023 № 061/121-590/01, надісланою на запит Дарницької окружної прокуратури від 17.05.2023 № 46-2940 вих-23, КНП «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» заходи щодо відшкодування витрат, понесених на стаціонарне лікування малолітнього потерпілого ОСОБА_2 , не вживались. Окрім того, Національна служба здоров`я України листом від 02.06.2023 № 19914/2-16-23, надісланим на запит окружної прокуратури від 30.05.2023 № 46-3226 вих-23, повідомила, що її не наділено повноваженнями представляти інтереси держави у справах про відшкодування коптів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від злочину. Водночас, НСЗУ не заперечує щодо звернення до суду в інтересах держави прокуратурою стосовно відшкодування витрат на лікування потерпілого від кримінального правопорушення. Відповідно до Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», Положення про службу здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1101 (далі Положення № 1101), НСЗУ є центральним органом якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров`я, який реалізує державну політику у сфері фінансових гарантій медичного обслуговування населення. Основними завданнями НСЗУ є реалізація державної політики у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних послуг та лікарських засобів за програмою державних медичних гарантій, внесення на розгляд Міністра охорони здоров`я пропозицій щодо забезпечення формування державної фінансових гарантій медичного обслуговування населення (п. 3 Положення № 1101). НСЗУ відповідно до покладених на неї завдань, серед іншого, укладає, змінює та припиняє договори про медичне обслуговування населення та договори про реімбурсацію; здійснює заходи, що забезпечують цільове та ефективне використання коштів за програмою медичних гарантій; здійснює оплату згідно з тарифом за надані пацієнтам медичні послуги (включаючи медичні вироби) та лікарські засоби за договорами про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій (п. 4 Положення № 1101). Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» програма медичних гарантій - програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг, медичних виробів та лікарських засобів, оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв`язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами а також у зв`язку з вагітністю та пологами.

За інформацією НСЗУ від 02.06.2023 № 19914/2-16-23, відповідно, між НСЗУ та КНП «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» у 2022 році укладено наступні договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій (далі-договори): -№ 0936-Е122-Р000 від 09.02.2022 строком дії з 01.01.2022 до 31.12.2022 щодо спеціалізованої медичної допомоги за 10 пакетами медичних послуг: 3_«Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовахз, 4_«Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій», 8_Медична допомога новонародженим у складних неонатальних випадках», 9_«Профілактика, діагностика, спостереження, лікування та реабілітація пацієнтів в амбулаторних умовах», 23_ «Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим і дітям», 25_ «Медична реабілітація немовлят, які народилися перед|їасно та/або хворим, протягом перших трьох років життя», 26_«Медична реабілітація дорослих та дітей від трьох років з ураженням опорно-рухового апарату», 27_ «Медична реабілітація дорослих та дітей від трьох років з ураженням нервової системи» 36_ «Вакцинація від гострої респіраторної хвороби С0УІВ-19, спричиненої коронавірусом 8АК8-Со-У2», 47 «Хірургічні операції дорослим та дітям в умовах стагіонару одного дня». Загальна орієнтовна ціна договору складає 87 428 925,82 грн, здійснено оплати в сумі 86 840 021,63 грн;

- №2857- Е722-Р000 від 12.07.2022 строком дії з 01.05.2022 до 31.12.2022 за пакетом «Забезпечення кадрового потенціалу системи охорони здоров`я шляхом організації надання медичної допомоги із залученням лікарів-інтернів», загальна орієнтовна ціна договору складає 610 000 грн, здійснено оплати в сумі 610 000 грн.

Так, послуги КНП «Київська міська дитяча клінічна лікарня №2» пов`язані з наданням медичних послуг за програмою медичних і гарантій пацієнтам, оплачено НСЗУ, як замовником медичних послуг, за рахунок коштів Державного бюджету України.

НСЗУ з метою організації своєї діяльності забезпечує самопредставництво НСЗУ в судах та інших органах від її імені, у тому числі через посадових осіб юрслужби НСЗУ, та через представників (пп. 14 п. 5 Положення № 1101). Згідно зі ст. 28 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» міністерства, інші центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи звертаються до суду, якщо це необхідно для здійснені їхніх повноважень у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2019 № 1086 затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Реалізація програми державних гарантій медичного обслуговування населення (далі - Порядок № 1086), який визначає механізм використання коштів. Відповідно до п. 3 Порядку № 1086 розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є НСЗУ. Згідно з абз. 2 ч. 4 ст. 20 Бюджетного кодексу виконавець бюджетних програм у процесі їх виконання забезпечує цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідних бюджетних програм у межах визначених бюджетних призначень. Згідно з п. 8 ч. 5 та ч. 10 Інструкції про статус відповідальних виконавців бюджетних програм та особливості їх участі у бюджетному процесі, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 14.12.2001 № 574, відповідальний виконавець, зокрема, здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів у бюджетному процесі. Головний розпорядник та відповідальний виконавець здійснюють контроль за дотриманням бюджетного з бюджетного процесу з метою забезпечення ефективного управління бюджетними коштами.

Таким чином, НСЗУ є органом, уповноваженим захищати інтереси держави у спірних правовідносинах. Невжиття уповноваженим органом, а саме НСЗУ заходів, спрямованих на відшкодування витрат, понесених на стаціонарне лікування потерпілого від кримінального правопорушення призводить до ненадходження коштів до державного бюджету. На виконання вимог ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», Дарницькою окружною прокуратурою повідомлено Національну НСЗУ про пред`явлення позову до суду. Однак, Національна служба здоров`я України, № 19914/2-16-23, зазначила, що відповідно до норм службу здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1101, НСЗУ не наділена повноваженнями представляти інтереси держави у даних категоріях справ. Вказане свідчить про бездіяльність НСЗУ та відсутність наміру звернення до суду.

Правові підстави позову.

Згідно з ч. 7 ст. 128 КПК України особа, яка не пред`явила цивільного позову в кримінальному провадженні, а також особа, цивільний позов якої залишено без розгляду, має право пред`явити його в порядку цивільного судочинства. Згідно із ч. 1 ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Відповідно до ч. 2 ст. 1191 ЦК України держава, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, юридичні особи мають право зворотної вимоги до фізичної особи, винної у вчиненні кримінального правопорушення, у розмірі коштів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від цього кримінального правопорушення.

Згідно з ч. 1, 3 ст. 1206 ЦК України, особа, яка вчинила кримінальне правопорушення, зобов`язана відшкодувати витрати закладові охорони здоров`я на лікування потерпілого від цього кримінального правопорушення, крім випадку завдання шкоди при перевищенні меж необхідної самоборони або у стані сильного душевного хвилювання, що виникло раптово внаслідок: насильства або тяжкої образи з боку потерпілого.

Якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, або територіальної громади, спільній власності територіальних громад, кошти на відшкодування витрат зараховуються до відповідного бюджету, за рахунок якого таке лікування фінансувалося. Якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, який за відповідні надані медичні послуги отримує кошти згідно з договором про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, такі кошти зараховуються до Державного бюджету України.

Пунктом 3 постанови Пленуму Верховного Суду України від 07.07.1995 № 11 «Про відшкодування витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину, та судових витрат» зазначено, що питання про відшкодування витрат на стаціонарне лікування потерпілого вирішується згідно з «Порядком обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоровя на стаціонарне лікування і потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.07.1993 № 545 (далі-Порядок № 545).

Відповідно до н. 2 Порядку № 545, сума коштів, яка підлягає відшкодуванню, визначається закладом охорони здоров`я, в якому перебував на лікуванні потерпілий виходячи з кількості ліжко-днів, проведених ним в стаціонарі, та вартості витрат на його лікування в день. Кількість ліжко-днів визначається на підставі медичної картки стаціонарного хворого (форма 003/у) або інших документів, які підтверджують дату госпіталізації та виписки хворого із стаціонара лікувального закладу. Визначення суми витрат на лікування потерпілого за один ліжко-день провадиться виходячи з фактичної кількості ліжко-днів і загальної суми фактичнних витрат за місяць (в якому проводилось лікування) на утримання лікувального закладу, за винятком витрат на капітальні вкладення, капітальний ремонт і придбання інвентаря та обладнання.

Згідно з абз. 1 п. З Порядку № 545 визначена сума коштів на лікування потерпілого стягується судом з обвинуваченого, при ухваленні вироку за позовом закладу охорони здоров`я або прокурора.

Відповідно до п. 4 Порядку № 545 стягнені в установленому порядку кошти залежно від джерела фінансування закладу охорони здоров`я, у якому перебував на стаціонарному лікуванні потерпілий, зараховуються до відповідного бюджету або на користь юридичної особи (відомства), якій належить заклад охорони здоров`я.

Між НСЗУ та КПП «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2», як вже зазначалося, укладено договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій від -№0936-Е122-Р000 від 09.02.2022.

Окрім того, КНП «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» повідомлено, що загальна вартість лікування склала 4 045,16 грн, фінансування яких проводилось за кошти Національної служби здоров`я України.

Отже, для зарахування до державного бюджету витрат внаслідок вчинення кримінального правопорушення підлягає сума у розмірі 4 045,16 грн.

В судове засідання 21.12.2023 відповідач повторно не з`явилася, про час та місце слухання справи повідомлена належним чином, причину неявки суду не повідомила, прокурор подав заяву, у якій зазначив, що позов підтримує в повному обсязі та просить суд її задовольнити. Представник третьої особи в судове засідання не з`явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причину неявки не повідомив.

Суд розглянув справу на підставі наявних у суду матеріалів. Відповідно до ч.2 ст. 247 ЦПК України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Вивчивши позов з додатками, дослідивши та оцінивши наявні докази у справі, суд дійшов висновку про повне задоволення позову з таких мотивів.

Суд вважає, що прокурор обґрунтував порушення інтересів держави та довів наявність підстав для представництва інтересів держави прокурором у суді у цій справі, оскільки уповноваженим органом на представництво інтересів держави з огляду на укладений між НСЗУ та КПП «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій від -№0936-Е122-Р000 від 09.02.2022 - є Національна служба здоров`я України, яка, будучи повідомленою прокурором про порушення інтересів держави, вчинила бездіяльність, не подавши такий позов до суду.

Суд установив, що за вироком Дарницького районного суду міста Києва від 23.02.2022 у справі № 753/3568/22, ОСОБА_1 визнано винуватою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 125 КК України та призначено їй покарання у виді 240 годин громадських робіт. Цей вирок суду набрав законної сили 28.03.2023 (а.с. 16-17).

У вироку Дарницького районного суду міста Києва від 23.02.2022 у справі № 753/3568/22 зазначено, що 14.01.2022, перебуваючи у вітальні, розташованій в квартирі АДРЕСА_2 , ОСОБА_3 , після виниклого непорозуміння зі своїм малолітнім сином, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , усвідомлюючи свою фізичну перевагу над малолітньою дитиною, ОСОБА_1 , вхопила ОСОБА_2 за руки, чим завдала останньом фізичного болю, викликавши у нього страх та емоційну невпевненість. Надалі, ОСОБА_1 продовжуючи реалізовувати свій раптово виниклий кримінально протиправний умисел, направлений на нанесення тілесних ушкоджень малолітньому ОСОБА_2 , діючи умисно, протиправно, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки у вигляді тілесних ушкоджень і бажаючи їх настання, відібрала з рук малолітнього ОСОБА_2 предмет, схожий на кухонний ніж, та нанесла ним один удар у ділянку спини ОСОБА_2 . Вказаними протиправними діями ОСОБА_1 спричинила малолітньому ОСОБА_2 легкі тілесні ушкодження, що спричинили короткочасний розлад здоров`я у вигляді: колото-різаної рани в правій лопатковій ділянці; саден на боковій поверхні грудної клітки справа на рівні 3-4 ребра по середнє-пахвовій лінії.

Відповідно до ч. 6 ст. 82 ЦПК України вирок суду у кримінальному провадженні, який набрав законної сили, є обов`язковим для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

За інформацією НСЗУ від 02.06.2023 № 19914/2-16-23, між НСЗУ та КНП «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» у 2022 році укладено наступні договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій (далі-договори): № 0936-Е122-Р000 від 09.02.2022 строком дії з 01.01.2022 до 31.12.2022 щодо спеціалізованої медичної допомоги за 10 пакетами медичних послуг: 3_«Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах, 4_«Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій», 8_Медична допомога новонародженим у складних неонатальних випадках», 9_«Профілактика, діагностика, спостереження, лікування та реабілітація пацієнтів в амбулаторних умовах», 23_ «Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим і дітям», 25_ «Медична реабілітація немовлят, які народилися перед|їасно та/або хворим, протягом перших трьох років життя», 26_«Медична реабілітація дорослих та дітей від трьох років з ураженням опорно-рухового апарату», 27_ «Медична реабілітація дорослих та дітей від трьох років з ураженням нервової системи» 36_ «Вакцинація від гострої респіраторної хвороби С0УІВ-19, спричиненої коронавірусом 8АК8-Со-У2», 47 «Хірургічні операції дорослим та дітям в умовах стаціонару одного дня». Загальна орієнтовна ціна договору складає 87 428 925,82 грн, здійснено оплати в сумі 86 840 021,63 грн.

Згідно листа КНП «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» від 29.05.2023 за № 061/121-590/01 ОСОБА_2 , 31.01.2017 року перебував на стаціонарному лікуванні з 14.01.2022 по 01.02.2022, за час перебування в лікарні дитині проведені клініко-лабораторні та інструментальні обстеження в повному обсязі, відповідно до вимог чинного законодавства. Загальна сума, витрат складає 4 045,16 грн (а.с. 22-23).

Послуги КНП «Київська міська дитяча клінічна лікарня №2» пов`язані з наданням медичних послуг за програмою медичних і гарантій пацієнтам, оплачено НСЗУ, як замовником медичних послуг, за рахунок коштів Державного бюджету України.

Отже, фінансування лікування малолітнього ОСОБА_2 проводилось за кошти Національної служби здоров`я України. Заходи щодо відшкодування витрат, понесених на стаціонарне лікування малолітнього ОСОБА_2 , Національною службою здоров`я України не вживались. Цивільний позов про відшкодування витрат на лікування потерпілого в межах кримінального провадження не заявлявся Тому позов підлягає задоволенню повністю на підставі норм ч. 2 ст. 1191, ч. 1, 3 ст. 1206 ЦК України. З ОСОБА_1 на користь держави підлягають стягненню кошти у розмірі 4 045,16 грн, витрачені на лікування потерпілого внаслідок вчинення нею кримінального правопорушення, а також судовий збір у розмірі 2 684,00 грн.

Керуючись нормами ст. 2, 5, 12, 141, 209, 247, 259, 263-265, 268, 273, 354 ЦПК України, суд

У Х В А Л И В:

Позовну заяву Керівника Дарницької окружної прокуратури міста Києва в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» до ОСОБА_1 про стягнення коштів, витрачених на лікування потерпілого внаслідок вчинення кримінального правопорушення, задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 , кошти, витрачені на лікування потерпілого ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , внаслідок вчинення нею кримінального правопорушення, у розмірі 4 045,16 грн на користь держави та зарахувати їх до державного бюджету за реквізитами: отримувач: ГУК у м. Києві/ Оболон. р-н/ 24060300, код отримувача (ЄДРПОУ): 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), номер рахунку: ПА098999980313040115000026006.

Стягнути з ОСОБА_4 на користь держави судовий збір у розмірі 2 684,00 грн.

Реквізити для стягнення судового збору: Отримувач коштів: ГУК у м.Києві/Дарниц.р-н/22030101; Код отримувача: (код за ЄДРПОУ): 37993783; Банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.); Рахунок отримувача: UA728999980313101206000026003; Код класифікації доходів бюджету: 22030101; Призначення платежу: 101; ОСОБА_1 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 виданий Чорнобаївським РС УДМС України у Черкаській області 12.04.2016; Судовий збір, за позовом за позовом Керівника Дарницької окружної прокуратури міста Києва в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України, Дарницький районний суд міста Києва (назва суду, де розглядається справа).

Позивач Керівник Дарницької окружної прокуратури міста Києва, адреса: вул. Каунаська, 3-В, м. Київ, 02160, код ЄДРПОУ Київської міської прокуратури 02910019.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2», адреса: 02125 м. Київ, просп. Алішера Навої, 3, код ЄДРПОУ 05415941.

Відповідач ОСОБА_1 , громадянка України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 12.04.2016 Чорнобаївським РСУДМС України в Черкаській області, зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3 , фактично проживає за адресою: АДРЕСА_4 .

Рішення суду може бути оскаржене до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне судове рішення виготовлено після виходу головуючого судді з відпустки 12.01.2024.

Суддя В.М. Маркєлова

Дата ухвалення рішення21.12.2023
Оприлюднено15.01.2024
Номер документу116249802
СудочинствоЦивільне
Сутьстягнення коштів, витрачених на лікування потерпілого внаслідок вчинення кримінального правопорушення

Судовий реєстр по справі —753/12131/23

Рішення від 21.12.2023

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Маркєлова В. М.

Рішення від 21.12.2023

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Маркєлова В. М.

Ухвала від 07.09.2023

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Маркєлова В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні