Справа №760/29155/23
1-кс/760/12049/23
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 грудня 2023 року м. Київ
Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого - ОСОБА_3 , захисника - ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого в ОВС 3-го відділу СУ ГУ СБ України у м. Києві та Київській області капітана юстиції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_5 , про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22022101110000102, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 28.04.2022 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 161 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
До слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання слідчого в ОВС 3-го відділу СУ ГУ СБ України у м. Києві та Київській області капітана юстиції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_5 , про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22022101110000102, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 28.04.2022 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 161 КК України.
Слідчим управлінням Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22022101110000102, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 28.04.2022 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 161 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що у невстановлений час та місці у ОСОБА_6 виник злочинний умисел, спрямований на вчинення дій на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканості, обороноздатності та інформаційній безпеці України, а саме на надання іноземній державі та іноземній організації допомоги в проведені підривної діяльності проти України.
Так, ОСОБА_6 , будучи громадянином України, усвідомлюючи злочинність своїх дій, вступив у попередню злочинну змову з невстановленими представниками іноземної держави - російської федерації та організацій цієї країни на виконання завдань яких створював та поширював на підконтрольному йому телеканалі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а також каналах відеохостингу «YouTube» під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які знаходяться у вільному доступі в мережі Інтернет, інтерв`ю, на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, інформаційній безпеці України чим надав допомогу представникам іноземної держави в проведенні підривної діяльності проти України.
Відповідно до рішення Ради національної безпеки і оборони України (далі по тексту РНБО) від 30.12.2021 «Про Стратегію національної безпеки України», затвердженого Указом Президента України №56/2022 від 16 лютого 2022 року Російська Федерація для реалізації власних стратегічних цілей в Україні, у тому числі компрометації її державності, продовжує гібридну війну, системно застосовує політичні, економічні, інформаційно-психологічні та інші засоби, кібератаки; Окупаційна адміністрація Російської Федерації, яку створюють її державні органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України, та підконтрольні Російській Федерації самопроголошені органи, що узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України, грубо порушують принципи та норми міжнародного права й свободи людини і громадянина, їх діяльність загрожує державній безпеці України; деструктивна пропаганда як ззовні, так і всередині України, використовуючи суспільні протиріччя, розпалює ворожнечу, провокує конфлікти та підриває суспільну єдність. Відсутність цілісної інформаційної політики держави, недостатня розвиненість національної інформаційної інфраструктури, слабкість системи стратегічних комунікацій ускладнюють нейтралізацію цієї загрози на тлі інформаційної експансії Російської Федерації, зокрема шляхом розширення власної інформаційної інфраструктури та контрольованих нею структур на тимчасово окупованих територіях Автономної Республіки Крим та міста Севастополь, а також в окремих районах Донецької та Луганської областей.
Так, згідно злочинним умислом ОСОБА_6 , самостійно та за допомогою інших залучених до вказаної діяльності осіб висвітлював інформацію суспільно-політичного характеру щодо України, здійснював її оброблення (викривлення) у вигідному російській федерації та її представникам контексті, та поширював на власних Інтернет-ресурсах та під час телевізійних ефірів. При цьому, ОСОБА_6 оприлюднював спеціально підібрану, явно недостовірну, неповну та упереджену інформацію, зміст якої охоплював ідеї, що містять суспільні протиріччя, розпалюють національну ворожнечу в Україні, провокують конфлікти, підривають державний суверенітет, територіальну цілісність, демократичний конституційний лад та інші життєво важливі національні інтереси України.
Крім того, на виконання вказаного злочинного умислу, з початку 2014 року ОСОБА_6 , будучи обізнаним про здійснення російською федерацією збройної агресії проти України, та підготовку рф до повномасштабного збройного вторгнення, а також про проведення російською федерацією, її організаціями та представниками підривної діяльності проти України в інформаційній сфері, усвідомлюючи що своїми діями надає допомогу в даній підривній діяльності, керуючись ідеологічними та корисливими мотивами, діючи умисно на шкоду суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України, з метою повалення існуючого та законодавчо закріпленого в Україні державного та конституційного ладу, підготував та розповсюдив в мережі Інтернет самостійно, а також під час участі в прямих ефірах на підконтрольному йому телеканалі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а також каналах на відеохостингу « YouTube » під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та « ІНФОРМАЦІЯ_2 » інформацію, що містить елементи психологічного маніпулювання суспільною свідомістю, та спрямована на розпалювання національної, міжетнічної, соціальної ворожнечі та ненависті, підрив морального духу населення та армії України, внесення розбрату між армією і народом, суспільно-політичну дестабілізацію у державі.
Так, 01.07.2020 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «ІНФОРМАЦІЯ_1», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про вину України у бойових діях на території Донецької та Луганської областей та заперечував намір російської федерації вчинити збройний напад на Україну з метою захоплення Херсонської області: «Власть в Украине, ей Донбасс не нужен от слова совсем. Судя по действия, которые предпринимает эта власть. По ее риторике. По увеличению, да, негатива в сторону российской федерации. Вот последнее время, да. При чем так очень активно говорит о том, что они полностью идут по стопам ОСОБА_8 , которому точно так же не нужен был мир…Но что он несет. Что он несет? Кто с ним после этого сядет разговаривать за стол переговоров. Ребята. Кавказ 2020, на нас нападут, заберут дамбу в Херсоне. Ну вы вдумайтесь в уровень этого бреда. Аж просто стыдно. И это говорит, но одно из должностных лиц министерства иностранных дел».
Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про вину України у бойових діях на території Донецької та Луганської областей та заперечує намір російської федерації вчинити збройний напад на Україну з метою захоплення Херсонської області.
В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_25» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (дата оприлюднення 01.07.2020 ).
01.07.2020 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «ІНФОРМАЦІЯ_1», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про належність Криму російській федерації: «чей Крым, хочется им вернуть, а чей Крым если вы его уничтожаете».
Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про належність Криму російській федерації.
В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_24» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_23» (дата оприлюднення 01.07.2020).
03.07.2020 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «ІНФОРМАЦІЯ_1», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про належність Криму не Україні, а російській федерації: «Семь лет слышу речовки что Крым наш, когда жители Крыма придут на выборы в Госдуму России - это будет самый яркий ответ кем они себя ощущают. Если они несчастные украинцы, которых вы, кстати, бросили и сдали вместе с территорией, то они останутся дома».
Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про належність Криму російській федерації.
В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_26» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (дата оприлюднення 03.07.2021 ).
09.10.2020 ОСОБА_6 , діючи умисно, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України надав інтерв`ю телеканалу «ІНФОРМАЦІЯ_1», під час якого свідомо викривлено висвітлив факти та події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу щодо проведення антитерористичної операції на сході України, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію, застосувавши при цьому неправдиві висновки відносно анексії російською федерацією Автономної республіки Крим, зокрема: «И если бы не было спекуляций о том, что там будет стоять флот НАТО, никто бы у нас его не аннексировал.»
Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України неправильність та недоцільність теперішнього політичного курсу України.
В подальшому вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_27» під найменуванням «ІНФОРМАЦІЯ_28» (дата оприлюднення 09.10.2020 ).
12.02.2021 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «ІНФОРМАЦІЯ_1», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхомшляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про вину України у бойових діях на території Денецької та Луганської областей: «По мне это самый главный ответ, а хочет ли возвращаться в Украину Донбасс. Пока Украина не изменится, пока в Украине не прекратится культурная война, не прекратится преследование инакомыслящих и поражение в правах представителей не титульной нации, мира не будет».
Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про вину України у бойових діях на території Донецької та Луганської областей.
В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_29» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (дата оприлюднення 12.02.2021 ).
12.06.2021 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України, ОСОБА_6 перебуваючи у місті Києві на телеканалі «ІНФОРМАЦІЯ_1» в інтерв`ю телеканалу «ІНФОРМАЦІЯ_1» інформацію, під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію щодо анексії російською федерацією Автономної республіки Крим та окупації частини Донецької та Луганської областей: «Я могу точно сказать, что если мы будем дальше туда стремиться (в НАТО), мы точно никогда не вернем ни Крым ни Донбасс».
Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України неправильність та недоцільність теперішнього політичного курсу України.
В подальшому вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_30» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (дата оприлюднення 12.06.2021).
12.06.2021 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «ІНФОРМАЦІЯ_1», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхомцілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію щодо вини Української влади в агресії російської федерації в Донецькій та Луганській області в 2014 році та заперечив окупацію російською федерацією частини Донецької та Луганської областей: «у нас сумасшедший экономический потенциал и одни обезьяны во власти… Я уверен, что закончится война, как только придет прагматичная власть, которая будет делать что-то для ее завершения, а не придумывать новый повод почему нельзя выполнить те или иные соглашения».
Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про вину Української влади в агресії російської федерації в Донецькій та Луганській області в 2014 році та заперечує окупацію російською федерацією частини Донецької та Луганської областей.
В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_31» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (дата оприлюднення 29.09.2021 ).
17.06.2021 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «ІНФОРМАЦІЯ_1», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію щодо нібито невиконання України умов Мінської угоди від 2015 року: «Вам 7 лет так говорят, что ребят, ну значит дальше война, либо вот так как написано в Минских. И вы все равно с настойчивостью теряете газотранспортную систему, распродаете нашу землю, залазите в долги по ОВГЗ, потому что невозможно в таком формате Украине быть дееспособной и зарабатывать на себя даже. Невозможно. Вы потеряли миллионы граждан. И еще пару миллионов уедет, если вы дальше будете как баран стучаться в эти ворота. Вам. Слышали, как ОСОБА_9 так вот небрежно так сказал: « Вот НАТО вообще не вопрос ».
Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме сприяє зусиллям військово-політичного керівництва російської федерації з втручання у внутрішню політику України та перешкоджання євроінтеграційним процесам.
В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_32» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (дата оприлюднення 17.06.2021).
20.07.2021 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «ІНФОРМАЦІЯ_1», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про неправильність та недоцільність теперішнього політичного курсу України та підбурювання населення України до непокори діючій владі: «величия у нас достаточно побольше чтобы стремится отдать часть суверенитета вступая в Европейский Союз . Или вы читаете, что страна, вступившая в какое-то образование не отдает часть суверенитета и не теряет часть своей независимости. Друзья мои, в этом контексте очень важно обращение ОСОБА_9 . В этом письме оно конечно же не историческое, оно абсолютно политическое - это совершенно понятный ультиматум… Определить за нас, если наша власть не определится, на самом деле, что она строит из нашей страны».
Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про неправильність та недоцільність теперішнього політичного курсу України та підбурювання населення України до непокори діючій владі.
В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_33» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (дата оприлюднення 20.07.2021 ).
02.11.2021 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «ІНФОРМАЦІЯ_1», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхомцілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про неправильність та недоцільність теперішнього політичного курсу України та підбурювання населення України до непокори діючій владі: «Потому что, если у нас человек в балаклаве и камуфляже ему можно всё. Ему можно убивать людей, ему можно избежать уголовного наказания, его защищают посольства, да и все остальные, то есть, по сути, те, кто подогревает войну в нашей стране. То есть, если мы себя будем защищать, я представляю какие будут заголовки и какую озабоченность будут вызывать. Но поверьте, мы терпеть не будем и будем, и будем давать сдачи, если придётся.»
Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про неправильність та недоцільність теперішнього політичного курсу України та підбурювання населення України до непокори діючій владі.
В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_35» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_34» (дата оприлюднення 02.11.2021).
14.12.2021 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «ІНФОРМАЦІЯ_1», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про вину України у бойових діях на території Донецької та Луганської областей, виправдовував анексію російською федерацією Автономної республіки Крим та заперечив агресію російської федерації з 2014 року: «если будет попытка выгнать российские военные базы из Крыма это закончится его аннексией. Я об этом говорил открыто в парламенте и говорил это на заседаниях комитета по иностранным делам, но задача уже была навязана. То есть по сути это было инспирировано теми, кто хотел втянуть Россию в конфликт на нашей территории, а дальше бомбить ее и Европейский Союз санкциями… Было принято ключевое решение сдать его без выстрелов и у ОСОБА_9 сейчас на всех международных площадках есть одно оправдание, да, он говорит, что это не военная операция, а гуманитарная…Это не подтверждает нахождение ее войск на территории Донбасса, и к сожалению или к счастью или я не знаю какие вещи, как это, но факт остается фактом украинская власть не смогла доказать это в международном уголовном суде, и более того не объявила войну».
Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про вину України у бойових діях на території Донецької та Луганської областей, виправдовує анексію російською федерацією Автономної республіки Крим та заперечує агресію російської федерації з 2014 року.
В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_36» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_38 (дата оприлюднення 14.12.2021).
14.12.2021 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «ІНФОРМАЦІЯ_1», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхомцілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про вину України у бойових діях на території Донецької та Луганської областей та заперечив агресію російської федерації з 2014 року: «И вот эта постоянная мантра о том, что Россия сторона конфликта, а субъектности незаконные вооруженные формирования не имеют, да, привело к тому, что конфликту уже скоро будет восемь лет».
Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про вину України у бойових діях на території Донецької та Луганської областей та заперечує агресію російської федерації з 2014 року.
В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_37» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (дата оприлюднення 14.12.2021).
16.12.2021 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «ІНФОРМАЦІЯ_1», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про незаконну владу в Україні та заперечив агресію російської федерації з 2014 року: «но просто те, кто захватил власть в 14-м году сдали родину и начали действовать в интересах не нашей страны и вы говорите о войне России Украины, да это война о тех кто получил власть одного режима».
Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про незаконну владу в Україні та заперечив агресію російської федерації з 2014 року.
В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_39» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (дата оприлюднення 16.12.2021 ).
Зазначена інформація, яку ОСОБА_6 , за попередньою домовленістю підшуковував та викривлено висвітлював на користь російської федерації в засобах масової інформації та YouTube-каналах, поширювалась з метою спотворення свідомості частини населення України, зміни світоглядних основ, зародження сумніву у необхідності та доцільності спільного існування в рамках самостійної унітарної, суверенної держави Україна, підбурювання до міжетнічних конфліктів, розпалювання сепаратистських настроїв серед окремих регіонів України, провокування національних зіткнень, формування негативного сприйняття суспільно-політичних подій в Україні.
Вказані дії громадянин України ОСОБА_6 вчинив умисно на шкоду суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України, що охороняється Конституцією та Законами України.
Відповідно до Конституції України, Україна - є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава (стаття 1). Суверенітет України поширюється на всю її територію. Україна є унітарною державою. Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною (стаття 2). Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами (стаття 5). Захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу (стаття 17).
Частина перша статті 34 Конституції України закріплює, що кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань. Кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір. Разом з тим, здійснення цих прав може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя.
Окрім того, обмеження в реалізації права на вільне вираження своїх поглядів, яке закріплене в статті 34 Конституції України, також передбачене в статті 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року. (далі по тексту - Конвенція), ратифікованій Законом України № 475/97-ВР від 17.07.1997. Так, стаття 10 Конвенції встановлює, що кожен має право на свободу вираження поглядів. Це право включає свободу дотримуватися своїх поглядів, одержувати і передавати інформацію та ідеї без втручання органів державної влади і незалежно від кордонів. Здійснення цих свобод, оскільки воно пов`язане з обов`язками і відповідальністю, може підлягати таким формальностям, умовам, обмеженням або санкціям, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я чи моралі, для захисту репутації чи прав інших осіб, для запобігання розголошенню конфіденційної інформації або для підтримання авторитету і безсторонності суду.
Відповідно до Закону України «Про інформацію» реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб (стаття 5); право на інформацію може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку, з метою запобігання заворушенням чи кримінальним правопорушенням, для охорони здоров`я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя (стаття 6); інформація не може бути використана для закликів до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганди війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини (стаття 28); порушення законодавства України про інформацію тягне за собою дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно із законами України (стаття 27).
Однак, всупереч Конституції України, міжнародним договорам, Законам України, рішенням РНБО України, не дивлячись на те, що згідно з «Доктриною інформаційної безпеки України», затвердженою указом Президента України, російська федерація здійснює деструктивну пропаганду агресивний інформаційний вплив на українське суспільство, спрямований на пропаганду війни, розпалювання національної, релігійної ворожнечі, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, ОСОБА_6 своїми умисними діями надав російській федерації, її організаціям та представникам активну допомогу у здійсненні такого агресивного інформаційного впливу та проведенні деструктивної пропаганди.
Згідно з висновком експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 за результатами проведення комплексної судової психолого-лінгвістичної експертизи Київського НДІСЕ Міністерства юстиції України надані на дослідження виступи та інтерв`ю є такими, що маніпулюють свідомістю аудиторії, що системно повторюється, а саме:
- Україна торгує власним суверенітетом;
- вступаючи до ЄС Україна віддає частину суверенітету;
- українська влада знищила власну економіку;
- якщо людина у камуфляжі - їй дозволено усе, навіть вбивати людей;
- жителі Криму обрали іншу країну;
- Криму давно немає, українська влада знищує Крим;
- існуючій владі Донбас не потрібен;
- висловлювання про те, що РФ є стороною конфлікту - це мантра, вимагати РФ визнати стороною конфлікту - неконструктивно;
- війна з ядерними державами є безперспективною;
- висловлювання міністра іноземних справ України щодо можливої агресії РФ - маячня;
При цьому автором доводиться до цільової аудиторії та розповсюджується суспільно значуща інформація не з метою аналізу або накопичення знань, а з метою формування необхідного світогляду і поведінки цільової аудиторії, з використанням в якості комунікаційних методів скритої латентної неправдивості, підтасовування фактів, агресивних однозначних стверджувальних суджень, що подаються цільовій аудиторії до безумовного сприйняття.
Таким чином в наданих на дослідження виступах та інтерв`ю ОСОБА_6 містяться відомості, які завдають шкоду інформаційній безпеці України;
цілеспрямовано впливають на окремі групи населення України та російської федерації та спрямовані на суспільно-політичну дестабілізацію, формування інформаційних передумов соціального вибуху в Україні;
спрямовані на підрив морального духу населення та армії України, підбурювання населення до непокори діючій владі;
активно впроваджують в свідомості населення України неправильність та недоцільність теперішнього зовнішнього та внутрішнього політичного курсу України;
сприяють можливим чи дійсним зусиллям військово-політичного керівництва російської федерації та їхніх представників з втручання у внутрішню політику України;
є акціями вигідного впливу, які завдають шкоди безпеці України в інформаційній сфері та є формою підривної діяльності проти держави Україна;
є такими, що сприяє російській федерації в підривній діяльності проти України у формі втручання у внутрішню політику України шляхом цілеспрямованого інформаційно-психологічного впливу;
Таким чином, за викладених обставин ОСОБА_6 підозрюється в державній зраді, тобто діянні, умисно вчиненому громадянином України на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, інформаційній безпеці України, що виразилось в наданні іноземній державі, іноземній організації та їх представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 111 КК України.
Крім того, ОСОБА_6 27.06.2021, вчиняючи дії на шкоду інформаційній безпеці України, діючи умисно, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України, перебуваючи у місті Києві на телеканалі «ІНФОРМАЦІЯ_1» (ТОВ «Наш 365» код ЄДРПОУ 42590855 Ліцензія НР № 01544-м на супутникове мовлення з 08.11.2019 по 08.11.2029), що також функціонував на відеохостингу «YouTube», в ефірі прогами «Спецефір» в ході розмови з учасниками та ведучими висловився:
ОСОБА_10 : «Работают абсолютно все механизмы, работают абсолютно все технологии. И, к сожалению, власть как настоящий коллаборант, является проводником этой антиукраинской политики по сути геноцида нашего народа».
Ведучий ОСОБА_11 : «Вы говорите, наша власть «как настоящий коллаборант».
ОСОБА_12 : «Конечно, ну это же внешний сценарий. ОСОБА_13 , смотрите, какая была цель Второй мировой войны или Великой Отечественной войны?».
Ведучий ОСОБА_11 : «По отношению к кому коллаборант?».
ОСОБА_10 : «Потому что они являются инструментом колективного запада».
Ведучий ОСОБА_11 : «Понятно... против кого тогда? Бандеровцы, например, могут назваться коллаборантами».
ОСОБА_10 : « Я сейчас призову телезрителей, и вы откройте и посмотрите, пожалуйста, кто в 40-х воевал на стороне гитлеровской Германии. И вы поймете, что это половина членов Европейского Соза , куда нас так сильно тянут. т.е. это все страны, которые так или иначе помогали фашистской Германии либо военной силой, либо экономически, либо производством техники в войне с Советским Союзом. Чего тогда добивались? План ОСТ, наверно, всем хорошо знаком. Кто не знаком, обязательно почитайте. То есть это был последний колониальный поход.
Тогда еще колонии существовали, т.е. славян хотели превратить в колонию, часть подлежала уничтожению, часть работе...».
Ведучий ОСОБА_11 : «По сути у нацистокой Германии была цель превратить Украину в колонию...».
ОСОБА_10 : «Я про план ОСТ и говорю. В чем это выражалось в те времена. Да, угоняли на работу в Германию или в Европу. Чем это отличается от сейчас? 6 млн. наших граждан добровольно туда поехали, как говорят. Но они туда поехали добровольно или потому, что здесь нет работы, нет образования, не безопасно, уровень жизни плохой, война. То есть их вынудили. Не важно, чем... залпами немецких тигров и люфтваффе или все-таки экономическими реформами, безвизами и прочими механизмами ведения современной войны».
Ведучий ОСОБА_11 : «По отношению к кому мы сейчас коллаборанты?».
ОСОБА_10 : «Все войны ведутся за что? За людей, за територии, за землю. Землю сейчас ОСОБА_17 продает, люди миллионами выезжают. Вот цель войны достигнута. Мы теряем население, мы теряем нашу землю, то есть мы проигрываем в той войне, которую ведут невоенным способом против нас. А кто проводник всех этих механизмов? Кто принимает законы о продаже земли? Кто принимает законы, которые выдавливают из страны миллионы людей? Также насильственная украинизация выдавила порядка 3 млн людей, которые работают в Российской Федерации».
Ведучий ОСОБА_11 : «Это давняя история, там не только украинизация...».
ОСОБА_10 : «А когда это началось? Смотрите, ОСОБА_13 , я говорю «реперы», но на самом деле это большая система. Разрушение системы образования выдавливает людей? Вы же хотите, чтобы ваш ребенок был образованный, конкурентоспособный, успешный в жизни? И если он нее может здесь получить образование, вы думаете, куда бы его отправить учиться или куда бы с ним переехать. Если здесь разрушают медицину, и вы понимаете, что вы не можете гарантировать здоровье даже при наличии денег, да, медицинский сервис. Что вы думаете? Вы думаете, где вы это можете получить. Если постоянно бизнес под прессингом, если ваших детей могут забрать в армию... Я могу продолжать бесконечно этот список. Это комплекс вещей, в результате которых у нас забирают землю и выдавливают людей, забирают рабочую силу. Т.е. еще раз говорю - другая форма войны.
Но через кого это делается? Через Тань Чорновол, через Парасюкив, Гаврылюкив, через Третьякову, Потураева и всех остальных, через ОСОБА_17 , который приезжает и обвиняет нас, ставит под сомнение подвиг советского солдата, памятники которому стоят в каждом городе. Проедьте по Европе. Стоят памятники советскому солдату, свежие цветы. Все понимают, кто освободил. Да, сейчас пытаются навязать стереотип, что победила Америка и Великобритания, вспоминают про Лендлиз. Ребята, посмотрите, когда Россия как правопреемник Советского Союза за этот Лендлиз рассчиталась, в каком году? В 2000-х... Точно так же, как рассчитались другие страны, которые брали... Это был кредит. Это были деньги взаймы. Сначала Штаты надували Германию , а потом давали всем взаймы, чтобы мы покупали оружие, технику у тех же Штатов , чтобы воевали. Отличный способ. Это, знаете, напоминает мне ОСОБА_36 и Железный банк. Друзья, еще раз... война просто поменяла форму. И наша власть занимается коллаборационизмом. Она подыгрывает тем, кто реально рейдерит нашу страну».
Вказаний виступ ОСОБА_6 розповсюджено телеканалом «ІНФОРМАЦІЯ_1» через супутникове мовлення та на відеохостингу «YouTube» за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_20 , що призвело до ознайомлення з вказаними висловлюваннями ОСОБА_6 необмеженого числа осіб.
Крім того, ОСОБА_6 01.09.2021, вчиняючи дії на шкоду інформаційній безпеці України, діючи умисно, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України, перебуваючи у місті Києві на телеканалі «ІНФОРМАЦІЯ_1» (ТОВ «Наш 365» код ЄДРПОУ 42590855 Ліцензія НР № 01544-м на супутникове мовлення з 08.11.2019 по 08.11.2029), що також функціонував на відеохостингу «YouTube», в ефірі прогами «Спецефір» в розмові з учасниками та ведучими заявив:
ОСОБА_6 : «... Так я Вам могу сказать, что Европа вся разная. И там, на самом деле, не так сладко, как Вы рассказываете. И Париж ужасный. Извините, он чёрный. И там просто страшно спускаться в метрополитен. И там ужасное классовое неравенство. И там есть магазины просроченных товаров, и туда стоят очереди».
ОСОБА_22 : «Що означає «чорний» Париж?».
ОСОБА_6 : «Насыщенный афроамериканцами».
ОСОБА_22 : «А Ви в цьому бачите проблему?».
ОСОБА_6 : «Да, я вижу в этом проблему. Я вижу в этом проблему. Я вижу там трудовых мигрантов, которые не ассимилируют. Я вижу, как в Германии нападают на женщин...».
ОСОБА_37 : «Вы видите проблему русских в Украине?».
ОСОБА_6 : «Я вас не перебивал. Просто повторяю, что вы, наверное, дорогие украинцы, к этому не готовы. И я могу сказать, что Брюссель превратился просто в мусульманскую какую-то Мекку, хиджабы. Достаточно страшно и некомфортно там находиться. Если вы говорите о мировом терроризме».
ОСОБА_22: «Ну бізнес Вам комфортно вести? В Росії Ви чомусь бізнес не хочете вести?».
ОСОБА_6 : «Это первое. Второе. По поводу сильных свобод. Вы, наверное, видели, как били людей палками в Каталонии. Вы, наверное, видели, как разгоняли желтые жилеты. Я вам могу сказать... а Венгрия и Словакия вообще не сильно далеко от нас ушли... объективно. Вот говорить о том, что у них высокий уровень жизни... ну тоже нельзя. И я могу сказать, что после вступления в Европу Словакия, наверное, 20 лет стояла на паузе. Только потом решили, что там будут размещаться серьезные автопроизводства, и начали увеличивать ее транзитный потенциал. Да, Словакия через 20 лет начала меняться. Могу констатировать как факт. Но для того, чтобы, действительно, стать частью Евросоюза, нужно, как минимум, подтянуть свой потенциал...».
Вказаний виступ ОСОБА_6 був розповсюджений телеканалом «ІНФОРМАЦІЯ_1» через супутникове мовлення та на відеохостингу «YouTube» за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_21 що призвело до ознайомлення з вказаними висловлюваннями ОСОБА_6 необмеженого числа осіб.
Згідно з висновком експертів Київського НДІСЕ Міністерства юстиції України експертів №22024/22-39 від 03.01.2021 у наданих виступах та інтерв`ю ОСОБА_6 містяться вислови, спрямовані на розпалювання національної ворожнечі та ненависті, на приниження національної честі та гідності.
Таким чином, за викладених обставин ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні умисних дій, спрямованих на розпалювання національної ворожнечі та ненависті, на приниження національної честі та гідності, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 161 КК України.
Підозра ОСОБА_6 обґрунтовано підтверджується наступними матеріалами кримінального провадження:
- висновком експерта КДНІСЕ Міністерства юстиції України №22024/22-39 від 03.01.2023;
- висновком експерта КДНІСЕ Міністерства юстиції України №11163/11164/22-61 від 24.05.2022;
- висновком експертів УНДІСТЕ СБ України № 184/1 від 18.07.2022;
- протоколами допиту свідків ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34
- протоколами огляду виступів та інтерв`ю ОСОБА_6 ;
- іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.
25.07.2023 ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 161 КК України.
Підозрюваний ОСОБА_6 на виклики до слідчого управління СУ ГУ СБ України у м. Києві та Київській області для проведення процесуальних дій не з`явився, про поважні причини неприбуття не повідомив.
Враховуючи, що встановити фактичне місцезнаходження підозрюваного ОСОБА_6 не виявилося за можливе, 03.08.2023 його оголошено в у міждержавний та міжнародний розшук.
Докази, зібрані в ході досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22022101110000102, є достатніми для складання обвинувального акту, однак завершити досудове розслідування не є можливим, оскільки підозрюваний ОСОБА_6 переховується від органу досудового розслідування.
Відповідно до ч. 5 ст. 139 КПК України, ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.
Як зазначено в клопотанні, в органу досудового розслідування наявні достатні докази вчинення ОСОБА_6 інкримінованих йому злочинів, а також враховуючи той факт, що останній переховується від органу досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності, оголошений у розшук та перебуває на території російської федерації слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням про застосування процедури спеціального досудового розслідування відносно підозрюваного у даному кримінальному провадженні. Свідки, яких необхідно допитати під час розгляду даного клопотання відсутні.
Слідчий у судовому засіданні підтримав подане клопотання, просив суд його задовольнити, надавши дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування відносно ОСОБА_6 .
Захисник підозрюваного в судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечував в повному обсязі, оскільки клопотання не вмотивоване.
Слідчий суддя, заслухавши думку сторін кримінального провадження, вивчивши в нарадчій кімнаті клопотання та дослідивши матеріали, якими клопотання обґрунтовується, приходить до наступного.
Судом встановлено, що слідчим управлінням Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22022101110000102, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 28.04.2022 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 161 КК України.
25.07.2023 старшим слідчим 3 відділу слідчого управління Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області капітаном юстиції ОСОБА_3 повідомлено ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_22 , громадянину України, про підозру у вчиненні:
- державної зради, тобто діяння, умисно вчиненого громадянином України на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, інформаційній безпеці України, а саме: наданні іноземній державі, іноземній організації та їх представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111 КК України;
- розпалюванні національної ворожнечі та ненависті, приниженні національної честі та гідності, тобто кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 161 КК України,
шляхом публікації вищевказаного повідомлення в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.
Окрім цього, повідомлення про підозру ОСОБА_6 , пам`ятку про процесуальні права та обов`язки ОСОБА_6 , а також повістки про виклик підозрюваного ОСОБА_6 на 01.08.2023, 02.08.2023 та 03.08.2023, в кримінальному провадженні №22022101110000102 отримала ОСОБА_35 - директор ТОВ «Підприємство з експлуатації і обслуговування житлових будинків «Престиж».
03.08.2023 постановою слідчого слідчого групи - старшого слідчого 3-го відділу СУ ГУ СБ України у м. Києві та Київській області капітана юстиції ОСОБА_3 оголошено у міждержавний та міжнародний розшук підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_22 , громадянина України. Здійснення розшуку підозрюваного ОСОБА_6 доручені співробітникам управління «М» ДЗНД СБ України та співробітникам Державної прикордонної служби.
Ухвалою слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва від 28.09.2023 у справі №760/18649/23 обрано підозрюваному ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_22 , громадянину України - запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Так, у відповідності до вимог частини другої статті 297-1 КПК України, спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 111-1, 111-2, 112, 113, 114, 114-1, 114-2, 115, 116, 118, частиною другою статті 121, частиною другою статті 127, частинами другою і третьою статті 146, статтями 146-1, 147, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4 258-5, 348, 364, 364-1, 365, 365-2, 368, 368-2, 368-3, 368-4, 369, 369-2, 370, 379, 400, 408, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.
Згідно з ч. 1 ст. 42 КПК України підозрюваним є особа, якій у порядку, передбаченому статтями 276-279 цього Кодексу, повідомлено про підозру, особа, яка затримана за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, або особа, щодо якої складено повідомлення про підозру, однак його не вручено їй внаслідок невстановлення місцезнаходження особи, проте вжито заходів для вручення у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень.
Водночас, положеннями ст. 297-5 КПК України передбачено, що повістки про виклик підозрюваного у разі здійснення спеціального досудового розслідування надсилаються за останнім відомим місцем його проживання чи перебування та обов`язково публікуються в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора. З моменту опублікування повістки про виклик у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора підозрюваний вважається належним чином ознайомленим з її змістом.
Окрім того, відповідно до ч. 5 ст. 9 КПК України кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ), а від так слідчий суддя приймає до уваги, що згідно з рішенням ЄСПЛ у справі «Фокс, Кемпбел і Гартлі проти Сполученого Королівства» «обґрунтована підозра» передбачає наявність фактів або інформації, які б могли переконати об`єктивного спостерігача у тому, що відповідна особа могла вчинити злочин.
Так, перевіряючи обґрунтованість підозри, слідчий суддя приходить до висновку, що дані які вказують на її обґрунтованість, які навіть в сторонньої людини не можуть викликати розумних сумнівів, підтверджується долученими до матеріалів клопотання даних.
З матеріалів кримінального провадження вбачається, що вказані докази є вагомими та дають обґрунтовані підстави для підозри ОСОБА_6 у вчиненні інкримінованого йому злочину. Повідомлена ОСОБА_6 підозра повністю відповідає вимогам Європейського суду з прав людини щодо поняття «обґрунтованості», відображеним зокрема у п. 175 рішення від 21.04.2011 у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», відповідно до якої «термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (рішення у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.09.1990, п. 32, Series A, N 182).
Вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення (рішення у справі «Джон Мюррей проти Сполученого Королівства» від 28.10.1994, «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.09.1990).
Положеннями п. 7 ч. 1 ст. 1-1 ЗУ "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" зазначено, що тимчасово окупована російською федерацією територія України (тимчасово окупована територія) це частина території України, в межах яких збройні формування російської федерації та окупаційна адміністрація російської федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування російської федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації російської федерації.
Отже, як вбачається з клопотання слідчого, вищевказані матеріали досудового розслідування дають достатні та безсумнівні підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_6 умисно переховується від слідства та суду з метою уникнення кримінальної відповідальності за вчинений ним особливо тяжкого злочину, за який законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк дванадцяти до п`ятнадцяти років, проте притягнути ОСОБА_6 до кримінальної відповідальності у загальному порядку, передбаченому чинним кримінально-процесуальним законодавством, не виявляється можливим.
Враховуючи викладене, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав, визначених ст. 297-1, 297-2, 297-4 КПК України, для задоволення клопотання сторони обвинувачення про надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22022101110000102, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 28.04.2022 за підозрою ОСОБА_6
Керуючись ст. ст. 3, 9, 22, 42, 297-1, 297-3, 297-4, 376 КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого в ОВС 3-го відділу СУ ГУ СБ України у м. Києві та Київській області капітана юстиції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_5 , про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22022101110000102, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 28.04.2022 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 161 КК України - задовольнити.
Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22022101110000102, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 28.04.2022 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 161 КК України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2023 |
Оприлюднено | 15.01.2024 |
Номер документу | 116252028 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування |
Кримінальне
Солом'янський районний суд міста Києва
Козленко Г. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні