Ухвала
від 12.01.2024 по справі 300/8646/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

"12" січня 2024 р. справа № 300/8646/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Чуприни О.В., розглянувши у порядку письмового провадження клопотання представника Державної митної служби України від 05.01.2024 щодо залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім", в інтересах якого діє адвокат Бойко Зоряна Романівна, до Державної митної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Державна казначейська служба України, про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання сформувати висновок про повернення коштів авансових платежів (переплати) з депозитного рахунку, та надіслати його для виконання, -

В С Т А Н О В И В:

Івано-Франківським окружним адміністративним судом ухвалою від 20.12.2023 відкрито провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім", в інтересах якого діє адвокат Бойко Зоряна Романівна, до Державної митної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Державна казначейська служба України, про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання сформувати висновок про повернення коштів авансових платежів (переплати) з депозитного рахунку, та надіслати його для виконання.

Справа призначена до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання і повідомлення (виклику) сторін за наявними матеріалами.

05.01.2024 від представника Державної митної служби України через систему "Електронний суд" надійшов відзив на адміністративний позов, в якому, серед іншого, заявлено клопотання про залучення Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (надалі по тексту також Агентство з розшуку та менеджменту активів та АРМА), як третю особу, яка не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, так як судове рішення в цій справі може вплинути на права та обов`язки АРМА.

Розглянувши клопотання про залучення третьої особи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується клопотання, дослідивши і оцінивши наявні у матеріалах справи докази, суд зазначає таке.

Відповідно до частини 2 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також - КАС України), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Частиною 5 статті 49 КАС України визначено, що про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.

Як слідує із пояснень вказаних у відзиві на адміністративний позов та долучених до нього документів, згідно з платіжними дорученнями від 23.01.2023 за №343 та від 08.02.2023 за №523 ТОВ "Карпатнафтохім" на депозитний рахунок Держмитслужби, відкритий у Державній казначейській службі України, внесено кошти в сумі 3 450 000,00 гривень та 5 800 000,00 гривень відповідно.

Позивач звернувся до Держмитслужби із заявами про повернення коштів попередньої оплати з єдиного казначейського рахунку на поточний рахунок в банку від 29.05.2023 №266, від 14.06.2023 №312.

Так, заява про повернення коштів попередньої оплати з єдиного казначейського рахунку на поточний рахунок в банку від 29.05.2023 №266 від імені ТОВ «Карпатнафтохім» підписана ОСОБА_1 .

У відповідь на цю заяву Держмитслужба листом від 07.06.2023 №15/15-01- 01/13/2526, серед іншого, зазначила про відсутність відомостей про Оленюка Василя Ярославовича як уповноваженої особи ТОВ "Карпатнафтохім" у облікових даних Держмитслужби.

Заява про повернення коштів попередньої оплати з єдиного казначейського рахунку на поточний рахунок в банку від 14.06.2023 №312 від імені ТОВ «Карпатнафтохім» підписана також ОСОБА_1 .

До цієї заяви додано копію довіреності від 08.12.2022 №10/1-42.

За результатами розгляду заяви ТОВ "Карпатнафтохім" від 14.06.2023 №312 (вх. Держмитслужби №15174/13 від 14.06.2023) щодо повернення коштів авансових платежів у сумі 5 857 000,00 грн. Держмитслужбою позивачу надано відповідь листами від 23.06.2023 №15/15-01-01/13/2812 та від 24.07.2023 №15/15-01-01/13/3273.

У листі від 23.06.2023 №15/15-01-01/13/2812, зокрема, зазначено про звернення Держмитслужби до Офісу Генерального прокурора та Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних. та інших злочинів (скорочено - Агентство з розшуку та менеджменту активів або АРМА) щодо надання у межах компетенції інформації та копій документів стосовно наявних обмежень та/або заборон щодо розпорядження ТОВ "Карпатнафтохім" коштами авансових платежів у сумі 5 857 000,00 гривень, які перебувають на депозитному рахунку Держмитслужби, відкритому в Державній казначейській службі України.

Зазначено також, що після отримання відповідей на вказані запити позивача буде повідомлено додатково.

В контексті наведених обставин, відповідач звертає увагу суду, що на офіційному веб-сайті АРМА (https://arma.gov.ua/) розміщено інформацію про повторне оголошення конкурсу з відбору управителя арештованими активами ТОВ "Карпатнафтохім", які передані в управління АРМА ухвалами слідчого судді Братського районного суду Миколаївської області.

Джерела пошуку інформації:

- https://anna.gov.ua/news/tvpical/dosudove-rozsllduvannya-u-spmvi-tov- karpatnaftohim-prizupineno-scho-moie-vplinuti-na-upravlinnva-aktivom;

-https://arma.gov.ua/news/typical/karpatnaftohim-povtomo-vistavleno-na- konkurs-z-vidbom-upravitelya;

-https ://arma.gov.ua/search/iist/niters/naine=%DQ%9A%D0%BQ%Dl%80% DO%BF%DO%BQ%D 1 %82%DQ%BD%D0%B0%D 1 %84%D 1 %82%D0% BE%D 1 %85%D 1 %96%D0%BC.

Водночас у листі від 24.07.2023 за №15/15-01-01/13/3273 позивачу повідомлено, що листом від 14.07.2023 за №1336/6.1-17-23/6 АРМА проінформовано Держмитслужбу про надходження звернень прокурора разом з копіями ухвал:

- слідчого судді Братського районного суду Миколаївської області від 21.10.2022 у справі №471/723/22 (продовження № 1-кс/471/144/22), відповідно до якої АРМА передано для здійснення заходів для управління: корпоративні права компанії "KARPATY CHEMICAL B.V." (Королівство Нідерланди) у вигляді 100% частки статутного капіталу ТОВ "Карпатнафтохім" (ЄДРПОУ 33129683), що становить 2 321 013 145,89 гривень, на які накладено арешт ухвалою слідчого судді Братського районного суду Миколаївської області від 07.10.2022 у справі № 471/714/22 (продовження № 1-кс/471/132/22);

- слідчого судді Братського районного суду Миколаївської області від 21.10.2022 у справі №471/723/22 (продовження № 1-кс/471/145/22), відповідно до якої АРМА передано для здійснення заходів з управління об`єкти нерухомого майна: виробничі будівлі і споруди, адміністративно-побутовий корпус, цехи, бази матеріально-технічного забезпечення, земельні ділянки, нежитлові будівлі, нежитлове приміщення, будівлю гаражів, розташовані у Івано-Франківській та Львівській областях, якими володіє ТОВ "Карпатнафтохім" (код ЄДРПОУ 33129683), на які накладено арешт ухвалою слідчого судді Братського районного суду Миколаївської області від 07.10.2022 у справі №471/714/22 (продовження №1-кс/471/133/22) (надалі по тексту також - Активи).

Підпунктом 14 пункту 4 Положення про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 за №613, визначено, що АРМА здійснює заходи, пов`язані з фактичним прийняттям активів в управління за зверненням прокурора або слідчого за вказівкою прокурора, приймає від прокурора активи згідно з актами приймання-передачі.

Також повідомлено, що як зазначено у листі АРМА та на його офіційному веб-сайті (https://arma.gov.ua/asset-management/view/poshuk-upravitelya-korporativni-prava-ta-neruhome-mavno-tov-karpatnaftohim-811), оголошено конкурс з відбору управителів арештованими активами ТОВ "Карпатнафтохім" зі строком прийому документів до 06.07.2023.

Відповідно до приписів частини 7 статті 21 Закону України від 10.11.2015 за №772-VIII "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" (надалі по тексту також - Закон №772-VIII) у разі здійснення управління активами у вигляді частки у статутному (складеному) капіталі чи акцій, паїв управитель під час здійснення повноважень власника таких активів у вищих органах управління відповідної юридичної особи зобов`язаний погоджувати свої дії з власником таких активів.

Виходячи із наведеного, для вирішення питання щодо повернення коштів авансових платежів ТОВ "Карпатнафтохім" запропоновано виконати вимоги приписів частини 7 статті 21 Закону №772-VIII.

Частиною 1 статті 2 Закону №772-VIII Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (надалі по тексту також - Національне агентство) є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

В силу вимог пунктів 3-4 частини 1 статті 9 коментованого Закону до функцій Національного агентства належить в тому числі здійснення заходів з виявлення, розшуку, проведення оцінки активів за зверненням слідчого, детектива, прокурора, суду (слідчого судді), а також організація здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.

Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 10 Закону №772-VIII Національне агентство з метою виконання своїх функцій укладає цивільно-правові угоди з юридичними та фізичними особами з питань, пов`язаних з проведенням оцінки та управлінням активами.

Нормою підпункту 17 пункту 4 Положення про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 за №613, встановлено, що АРМА відповідно до покладених на нього завдань серед іншого, здійснює управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, у порядку, встановленому законодавством.

Таким чином, беручи до уваги здійснення Національним агентством заходів щодо оголошення конкурсного відбору управителя арештованими активами ТОВ "Карпатнафтохім", наявні підстави для залучення Національного агентства до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

Крім вищевказаного, приписами частини 1, 3 статті 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Докази суду надають учасники справи.

Згідно вимог частин 1, 2, 4 статті 79 КАС України, учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду. Позивач, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом із поданням позовної заяви.

Якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк. Учасник справи також повинен надати докази, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу.

Статтею 80 коментованого Кодексу передбачено, що учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. У клопотанні про витребування доказів повинно бути зазначено, поряд з іншим, заходи, яких особа, що подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів, та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу.

Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.

Суд, розглянувши відзив на адміністративний позов, відповідь на відзив, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, вважає за необхідне витребування у позивача необхідні докази та письмові пояснення для повного та всебічного розгляду даної адміністративної справи.

Враховуючи наведене, керуючись статтями 49, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Залучити до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (ідентифікаційний код юридичної особи 41037901, вул. Бориса Грінченка, 1, м. Київ, 01001).

2. Направити третій особі копії ухвалу про відкриття провадження від 20.12.2023, ухвалу про залучення третьої особи від 12.01.2024, копію позовної заяви з доданими до неї документами.

3. Встановити третій особі десятиденний строк для подання пояснень щодо позову (відзиву) з дня його отримання разом із даною ухвалою, копія якого одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.

4. Витребувати у Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" копію:

- посадової інструкції першого заступника генерального директора головного інженера Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" в редакції станом на 29.05.2023 та 14.06.2023.

5. Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" надати суду письмове пояснення з наступним обґрунтуванням обставин:

- чи виконував генеральний директор Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" станом на 29.05.2023 та 14.06.2023 повноваження, та чи не був відсутній на роботі у зв`язку із відпусткою, відрядженням, тимчасовою непрацездатністю, тощо?

6. Про виконання пункту 4 і 5 ухвали суду позивачу слід інформувати суд в термін до 22 січня 2024 року.

7. Інформацію по даній справі учасники справи можуть отримати за веб-адресою: http://adm.if.court.gov.ua/sud0970/.

Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення проти ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Суддя Чуприна О.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2024
Оприлюднено15.01.2024
Номер документу116263752
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —300/8646/23

Ухвала від 19.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 05.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 06.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 05.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 05.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 04.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 22.05.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні