ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 січня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/11209/23 пров. № А/857/16439/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіПліша М.А.,
суддів Мікули О.І., Курильця А.Р.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2023 року (головуючий суддя Кедик М.В., м. Львів ) у справі № 380/11209/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПАКОСЕРВІС» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПАКОСЕРВІС» звернулось в суд першої інстанції з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України, у якому просило:
- скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.03.2023 № 8444427/41381516, від 21.03.2023 №8466944/41381516, 16.03.2022 № 8444423/41381516, від 16.03.2022 № 8444426/41381516, від 16.03.2022 №8444424/41381516, від 16.03.2022 № 8444425/41381516, від 21.03.2023 №8466942/41381516, від 21.03.2023 №8466943/41381516, від 21.03.2023 № 8466941/41381516, від 21.03.2023 № 8466945/41381516;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 10.10.2022 № 28, № 57 від 19.10.2022, № 6 від 01.11.2022, № 46 від 10.11.2022, № 48 від 10.11.2022, № 11 від 02.12.2022, № 30 від 09.12.2022, № 44 від 13.12.2022, № 45 від 13.12.2022, № 46 від 13.12.2022.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2023 року позов задоволено повністю.
Визнати протиправними та скасовано оскаржувані рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 10.10.2022 № 28, № 57 від 19.10.2022, № 6 від 01.11.2022, № 46 від 10.11.2022, № 48 від 10.11.2022, № 11 від 02.12.2022, № 30 від 09.12.2022, № 44 від 13.12.2022, № 45 від 13.12.2022, № 46 від 13.12.2022, датою їх подання.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у Львівській області оскаржило його в апеляційному порядку, просить рішення суду скасувати і у задоволенні позову відмовити повністю.
В апеляційній скарзі зазначає, що пунктом 201.16. ст. 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Комісією Головного управління ДПС у Львівській області прийнято рішення від 16.03.2023 № 8444427/41381516, від 21.03.2023 № 8466944/41381516, від 16.03.2022 № 8444423/41381516, від 16.03.2022 № 8444426/41381516, від 16.03.2022 № 8444424/41381516, від 16.03.2022 № 8444425/41381516, від 21.03.2023 №8466942/41381516, від 21.03.2023 №8466943/41381516, від 21.03.2023 № 8466941/41381516, від 21.03.2023 № 8466945/41381516 про відмову у реєстрації податкових накладних № 28 від 10.10.2022, № 57 від 19.10.2022, № 6 від 01.11.2022, № 46 від 10.11.2022, № 48 від 10.11.2022, № 11 від 02.12.2022, № 30 від 09.12.2022, № 44 від 13.12.2022, № 45 від 13.12.2022, № 46 від 13.12.2022 на загальну суму з ПДВ 2 437 925 грн, оскільки надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідних рішень про реєстрацію зазначених податкових накладних.
У відповідності до абзацу 1 пункту 201.1 розділу У ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 2 Постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» №1246 від 29.12.2010 (далі іменується Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/ або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Абзацом 5 пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Згідно пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктом 4 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (надалі - Порядок № 1165), встановлено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/ розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» здійснює постачання ТОВ «Бадер Україна» вироби з картону гофрованого на підставі укладеного між сторонами Договору поставки № 8-17 від 03.11.2017 (надалі - «Договір поставки»).
Відповідно до даного Договору поставки, Продавець (ТОВ «ПАКОСЕРВІС») зобов`язується відповідно до умов цього Договору та видаткової накладної передати у власність Покупця (ТОВ «Бадер Україна»), а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити вироби з картону гофрованого (надалі - Товар) в асортименті, кількості і у терміни, обговорені Сторонами.
Згідно п.1.2. Договору поставки, визначено, що найменування товару, його кількісні та якісні показники, ціна товару за одиницю та по позиціях, а також загальна вартість товару, поставка якого буде здійснюватися у відповідності до цього Договору, вказуються у накладних та/або специфікаціях Продавця.
Відповідно до п. 4.1. Договору поставки встановлено, поставка Товару за цим Договором здійснюється на умовах: - СРТ (Львівська обл., м. Городок, вул. Заводська, 5), відповідно до ІНКОТЕРМС Офіційних правил тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати у редакції 2010 протягом 10 календарних днів з моменту узгодження замовлення.
Відповідно до замовлень ТОВ «Бадер Україна» поставки товару за Договором поставки здійснювалися на дві локації ТОВ «Бадер Україна», які знаходяться за адресами: Львівська область, м. Городок, вул. Заводська, 5 та Львівська область, с.Кожичі.
Відповідно до п. 3.1. Договору поставки, сторони встановили, що оплата товару здійснюється Покупцем за кожну поставлену партію на умовах 50% передоплати та 50% післяплати протягом 7 календарних днів з моменту передачі (поставки) Продавцем такої партії Товару Покупцю, на підставі виставленого Продавцем рахунку шляхом перерахування коштів на поточний рахунок Продавця.
Так відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК № 28 від 10.10.2022, № 57 від 19.10.2022, № 6 від 01.11.2022, № 46 від 10.11.2022, № 48 від 10.11.2022, № 11 від 02.12.2022, № 30 від 09.12.2022, № 44 від 13.12.2022, № 45 від 13.12.2022, № 46 від 13.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки код УКТЗЕД/ ДКПП товару/послуг 3923 відсутній в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Окрім вищенаведеного, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем подано до контролюючого органу ПОВІДОМЛЕННЯ №1 від 13.03.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо ПН №28 від 10.10.2022, реєстрацію якої зупинено та до такого повідомлення долучено 16 додатків (повідомлення з переліком документів, які надані до нього стосовно розблокування реєстрації податкової накладної додаємо).
Позивачем подано до контролюючого органу ПОВІДОМЛЕННЯ №2 від 13.03.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо ПН №57 від 19.10.2022, реєстрацію якої зупинено та до такого повідомлення долучено 16 додатків.
Позивачем подано до контролюючого органу ПОВІДОМЛЕННЯ №3 від 13.03.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо ПН №6 від 01.11.2022, реєстрацію якої зупинено та до такого повідомлення долучено 17 додатків.
Позивачем подано до контролюючого органу ПОВІДОМЛЕННЯ №5 від 13.03.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо ПН №46 від 10.11.2022, реєстрацію якої зупинено та до такого повідомлення долучено 16 додатків.
Позивачем подано до контролюючого органу ПОВІДОМЛЕННЯ №4 від 13.03.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо ПН №48 від 10.11.2022, реєстрацію якої зупинено та до такого повідомлення долучено 16 додатків.
Позивачем подано до контролюючого органу ПОВІДОМЛЕННЯ №6 від 13.03.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо ПН №11 від 02.12.2022, реєстрацію якої зупинено та до такого повідомлення долучено 18 додатків.
Позивачем подано до контролюючого органу ПОВІДОМЛЕННЯ №7 від 14.03.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо ПН №30 від 09.12.2022, реєстрацію якої зупинено та до такого повідомлення долучено 16 додатків.
Позивачем подано до контролюючого органу ПОВІДОМЛЕННЯ №8 від 14.03.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо ПН №44 від 13.12.2022, реєстрацію якої зупинено та до такого повідомлення долучено 16 додатків.
Позивачем подано до контролюючого органу ПОВІДОМЛЕННЯ №9 від 14.03.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо ПН №45 від 13.12.2022, реєстрацію якої зупинено та до такого повідомлення долучено 16 додатків.
Позивачем подано до контролюючого органу ПОВІДОМЛЕННЯ №10 від 14.03.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо ПН №46 від 13.12.2022, реєстрацію якої зупинено та до такого повідомлення долучено 18 додатків (повідомлення з переліком документів, які надані до вищезазначених повідомлень стосовно розблокування реєстрації податкових накладних долучали).
Відповідно до пунктів 10, 11 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1)номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2)критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Враховуючи вищенаведене, контролюючим органом було дотримано усіх вимог зазначених у пунктах 10, 11 Порядку 1165.
Відповідно до пунктів 2, 3, 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі по тексту - комісія регіонального рівня).
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (п.4).
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261) (п. 7).
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (п. 9).
Згідно з п. 10 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Відповідно до п.12 вказаного Порядку №520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Так, відповідно до спірних рішень комісії про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства та ненадання платником податку копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних: відсутні інвентаризаційні акти, акти прийму - передачі ТМЦ, довіреності на отримання ТМЦ та сертифікати якості.
Проте, судом вищезазначені обставини залишено поза увагою.
Отже, на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, платник повинен мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема, і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.
Відповідач чітко визначив підставу зупинення реєстрації податкової накладної, а не вжив загальне посилання на пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.
Пропозиція надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, була викладена у відповідності до вимог пунктів 4,5 Порядку №520.
Щодо конкретного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, слід зазначити, що зупинення реєстрації податкової накладної відбувається в автоматичному режимі за наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Таким чином, на момент винесення оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку № 520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив в реєстрації податкових накладних.
Враховуючи вищенаведене, у відповідача були законні підстави для прийняття рішень про відмову у реєстрації спірних податкових накладних, а тому такі є правомірними.
Згідно п. 3 ч.1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Згідно ч.1 та ч. 2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи, та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних міркувань.
Судом першої інстанції встановлено, що ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» (продавець) 03.11.2017 уклало з ТОВ «Бадер Україна» (покупець) договір поставки № 8-17.
Відповідно до п. 1.1 продавець зобов`язується відповідно до умов цього договору та видаткової накладної передати у власність покупця, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити вироби з картону гофрованого в асортименті, кількості і у терміни, обговорені сторонами.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» реалізувало ТОВ «Бадер Україна» товар на загальну суму 206 085,60 грн в тому числі ПДВ 34 347,60 грн на підставі видаткової накладної від 10.10.2022 № 1010.
На виконання умов Договору ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» поставив ТОВ «Бадер Україна» товар, що підтверджується товарно-транспортною накладною від 10.10.2022 № 1010.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» виписний рахунок на оплату від 10.10.2022 № 1010 на суму 206 085,60 грн в тому числі ПДВ 34 347,60 грн.
Згідно з випискою по рахунку ТОВ «Бадер Україна» здійснило оплату на користь ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» у розмірі 206 085,60 грн.
На виконання податкових зобов`язань, ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» складено податкову накладну від 10.10.2022 № 28, на загальну суму 206 085,60 грн в тому числі ПДВ 34 347,60 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією від 31.10.2022 податкову накладну від 10.10.2022 № 28 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3923, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 13.03.2023 № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 16.
Відповідно до рішення від 16.03.2023 № 8444427/41381516, в реєстрації податкової накладної від 10.10.2022 № 28, в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення і Рішенням від 03.04.2023 № 31726/41381516/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 16.03.2023 № 8444427/4138151 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10.10.2022 № 28 - без змін.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» реалізувало ТОВ «Бадер Україна» товар на загальну суму 263 961,60 грн в тому числі ПДВ 43 993,60 грн на підставі видаткової накладної від 19.10.2022 № 1910/4.
На виконання умов Договору ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» поставив ТОВ «Бадер Україна» товар, що підтверджується товарно-транспортною накладною від 19.10.2022 № 1910.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» виписний рахунок на оплату від 19.10.2022 № 1910/4 на суму 263 961,60 грн в тому числі ПДВ 43 993,60 грн.
Згідно з випискою по рахунку ТОВ «Бадер Україна» здійснило оплату на користь ТОВ «ПАКОСЕРВІС» у розмірі 263 961,60 грн.
На виконання податкових зобов`язань, ТОВ «ПАКОСЕРВІС» складено податкову накладну від 19.10.2022 № 57, на загальну суму 263 961,60 грн в тому числі ПДВ 43 993,60 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією від 15.11.2022 податкову накладну від 19.10.2022 № 57 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3923, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 13.03.2023 № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 16.
Відповідно до рішення від 21.03.2023 № 8466944/41381516, в реєстрації податкової накладної від 19.10.2022 № 57, в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.
Рішенням від 03.04.2023 № 31757/41381516/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 21.03.2023 № 8466944/41381516про відмову в реєстрації податкової накладної від 19.10.2022 № 57- без змін.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» реалізувало ТОВ «Бадер Україна» товар на загальну суму 349 920,00 грн в тому числі ПДВ 58 320,00 грн на підставі видаткової накладної від 01.11.2022 № 0111/5.
На виконання умов Договору ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» поставив ТОВ «Бадер Україна» товар, що підтверджується товарно-транспортною накладною від 01.11.2022 № 0111.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» виписний рахунок на оплату від 01.11.2022 № 0111/5 на суму 349 920,00 грн в тому числі ПДВ 58 320,00 грн.
Згідно з випискою по рахунку ТОВ «Бадер Україна» здійснило оплату на користь ТОВ "ПАКОСЕРВІС" у розмірі 349 920,00 грн.
На виконання податкових зобов`язань, ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» складено податкову накладну від 01.11.2022 № 6, на загальну суму 349 920,00 грн в тому числі ПДВ 58 320,00 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією від 30.11.2022 податкову накладну від 01.11.2022 № 6 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3921, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 13.03.2023 № 3 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 17.
Відповідно до рішення від 16.03.2022 № 8444423/41381516, в реєстрації податкової накладної від 01.11.2022 № 6, в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.
Рішенням від 04.04.2023 № 32116/41381516/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 16.03.2022 № 8444423/41381516 про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.11.2022 № 6 - без змін.
ТзОВ "ПАКОСЕРВІС" реалізувало ТОВ "Бадер Україна" товар на загальну суму 241 080,00 грн в тому числі ПДВ 40 180,00 грн на підставі видаткової накладної від 10.11.2022 № 1011/1.
На виконання умов Договору ТзОВ "ПАКОСЕРВІС" поставив ТОВ "Бадер Україна" товар, що підтверджується товарно-транспортною накладною від 10.11.2022 № 1011.
ТзОВ "ПАКОСЕРВІС" виписний рахунок на оплату від 10.11.2022 № 0111/1 на суму 241 080,00 грн в тому числі ПДВ 40 180,00 грн.
Згідно з випискою по рахунку ТОВ "Бадер Україна" здійснило оплату на користь ТОВ "ПАКОСЕРВІС" у розмірі 40 180,00 грн.
На виконання податкових зобов`язань, ТзОВ "ПАКОСЕРВІС" складено податкову накладну від 10.11.2022 № 46, на загальну суму 241 080,00 грн в тому числі ПДВ 40 180,00 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією від 30.11.2022 податкову накладну від 10.11.2022 № 46 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3923, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 13.03.2023 № 5 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 16.
Відповідно до рішення від 16.03.2022 № 8444423/41381516, в реєстрації податкової накладної від 10.11.2022 № 46, в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.
Рішенням від 03.04.2023 № 31753/41381516/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 16.03.2022 № 8444423/41381516 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10.11.2022 № 46 - без змін.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» реалізувало ТОВ «Бадер Україна» товар на загальну суму 210 720,96 грн в тому числі ПДВ 35 120,16 грн на підставі видаткової накладної від 10.11.2022 № 1011/3.
На виконання умов Договору ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» поставив ТОВ «Бадер Україна» товар, що підтверджується товарно-транспортною накладною від 10.11.2022 № 1011.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» виписний рахунок-фактура від 10.11.2022 № 1011/3 на суму 210 720,96 грн в тому числі ПДВ 35 120,16 грн.
Згідно з випискою по рахунку ТОВ «Бадер Україна» здійснило оплату на користь ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» у розмірі 210 720,96 грн.
На виконання податкових зобов`язань, ТОВ «ПАКОСЕРВІС» складено податкову накладну від 10.11.2022 № 48, на загальну суму 210 720,96 грн в тому числі ПДВ 35120,16 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією від 30.11.2022 податкову накладну від 10.11.2022 № 48 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3923, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 13.03.2023 № 4 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 16.
Відповідно до рішення від 16.03.2022 № 8444424/41381516, в реєстрації податкової накладної від 10.11.2022 № 48, в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.
Рішенням від 04.04.2023 № 32103/41381516/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 16.03.2022 № 8444424/41381516 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10.11.2022 № 48- без змін.
ТОВ «ПАКОСЕРВІС» реалізувало ТОВ «Бадер Україна» товар на загальну суму 254 664,00 грн в тому числі ПДВ 42 444,00 грн на підставі видаткової накладної від 02.12.2022 № 0212/3.
На виконання умов Договору ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» поставив ТОВ «Бадер Україна» товар, що підтверджується товарно-транспортною накладною від 02.12.2022 № 0212.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» виписний рахунок-фактура від 02.12.2022 № 0212/3 на суму 254 664,00 грн в тому числі ПДВ 42 444,00 грн.
Згідно з випискою по рахунку ТОВ «Бадер Україна» здійснило оплату на користь ТОВ «ПАКОСЕРВІС» у розмірі 254 664,00 грн.
На виконання податкових зобов`язань, ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» складено податкову накладну від 02.12.2022 № 11, на загальну суму 254 664,00 грн в тому числі ПДВ 42 444,00 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією від 30.12.2022 податкову накладну від 02.12.2022 № 11 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3921, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 13.03.2023 № 6 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 18.
Відповідно до рішення від 16.03.2022 № 8444425/41381516, в реєстрації податкової накладної від 02.12.2022 № 11, в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.
Рішенням від 04.04.2023 № 32095/41381516/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 16.03.2022 № 8444425/41381516 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.12.2022 № 11- без змін.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» реалізувало ТОВ «Бадер Україна» товар на загальну суму 212 976,00 грн в тому числі ПДВ 35 496,00 грн на підставі видаткової накладної від 09.12.2022 № 0912/5.
На виконання умов Договору ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» поставив ТОВ «Бадер Україна» товар, що підтверджується товарно-транспортною накладною від 09.12.2022 № 0912.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» виписний рахунок-фактура від 02.12.2022 № 0212/3 на суму 212 976,00 грн в тому числі ПДВ 35 496,00 грн.
Згідно з випискою по рахунку ТОВ «Бадер Україна» здійснило оплату на користь ТОВ «ПАКОСЕРВІС» у розмірі 212 976,00 грн.
На виконання податкових зобов`язань, ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» складено податкову накладну від 09.12.2022 № 30, на загальну суму 212 976,00 грн в тому числі ПДВ 35 496,00 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією від 30.12.2022 податкову накладну від 09.12.2022 № 30 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3923, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 14.03.2023 № 7 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 16.
Відповідно до рішення від 21.03.2023 № 8466942/41381516, в реєстрації податкової накладної від 09.12.2022 № 30, в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.
Рішенням від 04.04.2023 № 32119/41381516/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 21.03.2023 № 8466942/41381516 про відмову в реєстрації податкової накладної від 09.12.2022 № 30- без змін.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» реалізувало ТОВ «Бадер Україна» товар на загальну суму 293 643,00 грн в тому числі ПДВ 48 940,50 грн на підставі видаткової накладної від 13.12.2022 № 1312/6.
На виконання умов Договору ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» поставив ТОВ «Бадер Україна» товар, що підтверджується товарно-транспортною накладною від 13.12.2022 № 1312.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» виписний рахунок-фактура від 13.12.2022 № 1312/6 на суму 293 643,00 грн в тому числі ПДВ 48 940,50 грн.
Згідно з випискою по рахунку ТОВ «Бадер Україна» здійснило оплату на користь ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» у розмірі 293 643,00грн.
На виконання податкових зобов`язань, ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» складено податкову накладну від 13.12.2022 № 44, на загальну суму 293 643,00 грн в тому числі ПДВ 48 940,50 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією від 30.12.2022 податкову накладну від 13.12.2022 № 44 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3923, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 14.03.2023 № 8 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 16.
Відповідно до рішення від 21.03.2023 № 8466943/41381516, в реєстрації податкової накладної від 13.12.2022 № 44, в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.
Рішенням від 05.04.2023 № 32452/41381516/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 21.03.2023 № 8466943/41381516 про відмову в реєстрації податкової накладної від 13.12.2022 № 44 - без змін.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» реалізувало ТОВ «Бадер Україна» товар на загальну суму 161 874,00 грн в тому числі ПДВ 26 979,00 грн на підставі видаткової накладної від 13.12.2022 № 1312/7.
На виконання умов Договору ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» поставив ТОВ «Бадер Україна» товар, що підтверджується товарно-транспортною накладною від 13.12.2022 № 1312.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» виписний рахунок-фактура від 13.12.2022 № 1312/7 на суму 161 874,00 грн в тому числі ПДВ 26 979,00 грн.
Згідно з випискою по рахунку ТОВ «Бадер Україна» здійснило оплату на користь ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» у розмірі 161 874,00 грн.
На виконання податкових зобов`язань, ТОВ «ПАКОСЕРВІС» складено податкову накладну від 13.12.2022 № 45, на загальну суму 161 874,00 грн в тому числі ПДВ 26 979,00 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією від 30.12.2022 податкову накладну від 13.12.2022 № 45 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3923, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 14.03.2023 № 9 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 16.
Відповідно до рішення від 21.03.2023 № 8466941/41381516, в реєстрації податкової накладної від 13.12.2022 № 45, в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.
Рішенням від 05.04.2023 № 32458/41381516/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 21.03.2023 № 8466941/41381516 про відмову в реєстрації податкової накладної від 13.12.2022 № 45- без змін.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» реалізувало ТОВ «Бадер Україна» товар на загальну суму 243 000,00 грн в тому числі ПДВ 40 500,00 грн на підставі видаткової накладної від 13.12.2022 № 1312/8.
На виконання умов Договору ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» поставив ТОВ «Бадер Україна» товар, що підтверджується товарно-транспортною накладною від 13.12.2022 № 1312.
ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» виписний рахунок-фактура від 13.12.2022 № 1312/8 на суму 243 000,00 грн в тому числі ПДВ 40 500,00 грн.
Згідно з випискою по рахунку ТОВ «Бадер Україна» здійснило оплату на користь ТзОВ "ПАКОСЕРВІС" у розмірі 243 000,00 грн.
На виконання податкових зобов`язань, ТОВ «ПАКОСЕРВІС» складено податкову накладну від 13.12.2022 № 46, на загальну суму 243 000,00 грн в тому числі ПДВ 40 500,00 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією від 30.12.2022 податкову накладну від 13.12.2022 № 46 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3921, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 14.03.2023 № 10 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 18.
Відповідно до рішення від 21.03.2023 № 8466945/41381516, в реєстрації податкової накладної від 13.12.2022 № 46, в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.
Рішенням від 05.04.2023 № 32437/41381516/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 21.03.2023 № 8466945/41381516 про відмову в реєстрації податкової накладної від 13.12.2022 № 46 - без змін.
Постановляючи рішення суд першої інстанції виходив з того, що відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з абзацами 1, 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі - Порядок № 1165) передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Додатком 3 до Порядку № 1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 якого відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Згідно з пунктами 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Судом першої інстанції зґясовано, що згідно змісту квитанції про зупинення реєстрації складеної позивачем податкової накладної, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної слугувало те, що податкова накладна відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
При цьому суд слушно вказав, що аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку № 1165.
Однак, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку № 1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.
Крім цього, законодавцем не визначено чіткого переліку документів, які платник податку може подати до контролюючого органу в залежності від підстав зупинення реєстрації податкової накладної, а тому при зупиненні реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, контролюючий орган має чітко зазначити конкретний вид критерію ризиковості платника податку та навести у розрізі визначеного критерію перелік документів, надання яких дасть можливість прийняти податкову накладну до реєстрації.
Можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Необґрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акта індивідуальної дії, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 22.07.2019 р в справі № 815/2985/18 (адміністративне провадження № К/9901/14651/19).
З огляду на це суд вірно вважав, що квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної від 10.10.2022 № 28, від 19.10.2022 № 57, від 01.11.2022 № 6, від 10.11.2022 № 46, від 10.11.2022 № 48, від 02.12.2022 № 11, від 09.12.2022 № 30, від 13.12.2022 № 44, від 13.12.2022 № 45, від 13.12.2022 № 46 не відповідає вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку № 1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Крім цього, суд слушно зауважив, що у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку № 1165.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку № 520).
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Згідно матеріалів справи ТзОВ «ПАКОСЕРВІС» надіслало повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Однак, після подання позивачем копій документів та письмових пояснень, що стосуються складення згаданих вище податкових накладних контролюючий орган такі документи не врахував, прийнявши оскаржене рішення про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Вказані обставини суд першої інстанції підставно вважав свідченням невідповідності рішення контролюючого органу про зупинення реєстрації податкових накладних вимозі правової визначеності, оскільки можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом переліку цих документів.
Платником податків надано до податкового органу первинні документи на підтвердження господарських операцій, із здійснення яких було виписано відповідну податкову накладну.
При цьому, судом першої інстанції встановлено, що позивач надав контролюючому органу копії документів на власний розсуд, оскільки відповідачем в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено які саме конкретно документи та в підтвердження якої обставини необхідно подати.
При цьому суд підставно врахував правову позицію Верховного Суду, висловлену, зокрема, у постанові від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18, згідно якої, прийнятий суб`єктом владних повноважень акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, повинен бути обґрунтованим та вмотивованим, що передбачає наведення в даному випадку податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
А тому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17.
У зв`язку із вказаним, суд обґрунтовано вважав, що оскаржені рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті не у спосіб, визначений законом, а тому, є протиправними та підлягають скасуванню.
Надаючи оцінку вимозі зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 10.10.2022 № 28, від 19.10.2022 № 57, від 01.11.2022 № 6, від 10.11.2022 № 46, від 10.11.2022 № 48, від 02.12.2022 № 11, від 09.12.2022 № 30, від 13.12.2022 № 44, від 13.12.2022 № 45, від 13.12.2022 № 46, то суд правильно врахував, що відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти постанову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.
Згідно з нормами пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З огляду на це правильним є твердження суду, що реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.
У даній спірній ситуації, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію згаданих вище податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не має, відтак з огляду на висновок щодо протиправності та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області, суд вірно вважав за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 10.10.2022 № 28, від 19.10.2022 № 57, від 01.11.2022 № 6, від 10.11.2022 № 46, від 10.11.2022 № 48, від 02.12.2022 № 11, від 09.12.2022 № 30, від 13.12.2022 № 44, від 13.12.2022 № 45, від 13.12.2022 № 46 датою їх подання при цьому правильно зауважив, що покладення на ДПС України обов`язку зареєструвати податкову накладну не вважатиметься втручанням у її дискреційні повноваження.
З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не заслуговують на увагу, суд першої інстанції вірно встановив обставини справи, правильно застосував норми матеріального та процесуального права, відтак рішення суду першої інстанції слід залишити без змін.
Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 311, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 322, ст. 325, ст. 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення.
Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2023 року у справі № 380/11209/23 без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя М. А. Пліш судді О. І. Мікула А. Р. Курилець
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2024 |
Оприлюднено | 15.01.2024 |
Номер документу | 116268055 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні