Справа № 216/2256/23
Провадження № 1-кс/216/108/24
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
про застосування запобіжного заходу
у вигляді домашнього арешту
10 січня 2024 року місто Кривий Ріг
Дніпропетровської області
Слідчий суддя Центрально-Міського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі суду№ 8клопотання слідчоговідділу розслідуваннязлочинів усфері господарськоїта службовоїдіяльності СУГУНП вДніпропетровській області ОСОБА_3 ,погоджене прокуроромКриворізької центральноїокружної прокуратуриДніпропетровської області ОСОБА_4 , про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту до ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5ст.191 КК України, у кримінальному провадженні № 12023041230000631 від 22.03.2023 року,
сторони кримінального провадження:
прокурор ОСОБА_6 ,
підозрюваний ОСОБА_5 ,
захисник ОСОБА_7 ,
В С Т А Н О В И В:
09січня 2024 року до суду надійшло вказане клопотання слідчого про застосування до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, яке мотивоване таким.
Встановлено, що Комунальне підприємство «Фармація» Криворізької міської ради (далі за текстом КП «Фармація» КМР) створено Криворізькою міською радою шляхом реорганізації (перетворення) Державного комунального підприємства «Фармація» відповідно до ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», Господарського та Цивільного кодексів України. Відповідно до рішення виконкому Криворізької міської ради № 161 від 15.04.1998 року зареєстровано комунальне підприємство «Фармація» (ЄДРПОУ 01976387), затверджено Статут Товариства у новій редакції.
Відповідно до Розділу 1 Статуту КП «Фармація» КМР (далі за текстом Статут), затвердженого в останній редакції наказом управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради № 156 ум від 20.10.2016 «Загальні положення»: п. 1.4 Власником майна підприємства є територіальна громада міста Кривого Рогу в особі Криворізької міської ради; відповідно до п. 1.5. Статуту підприємство є самостійним господарюючим суб`єктом з правом юридичної особи та здійснює діяльність з метою задоволення громадських потреб та отримання відповідного прибутку.
Відповідно до Розділу 2. «Мета та предмет діяльності»: п.2.1 Основною метою діяльності підприємства є здійснення господарської діяльності, спрямованої на соціально-економічний розвиток України та забезпечення самофінансування і отримання прибутку від виробничої діяльності; забезпечення лікарськими засобами та виробами медичного призначення, предметами санітарної гігієни, хімічними реактивами та супутніми товарами населення лікувально-профілактичні та інші заклади, підприємства та організації місті через аптечну мережу підприємства; п.2.4 продукція, що реалізується підприємством, повинна відповідати діючим стандартам, а умови транспортування, зберігання і реалізації товарів-діючим нормам та правилам.
Згідно до Розділу 3 Статуту «Управління підприємством»: відповідно п.3.1 Управління підприємством здійснюється відповідно до Господарського кодексу України та Статуту, на основі поєднання прав Власника щодо господарського використання свого майна та участі в управлінні трудового колективу; п. 3.2. Керівництво підприємством здійснює директор Підприємства, який призначається на посаду та звільняється з посади міським головою за контрактом згідно з чинним законодавством України та діючим у місті Порядком.; п.3.3. Директор Підприємства самостійно вирішує всі питання стосовно діяльності Підприємства, організує його роботу, визначає повноваження адміністрації підприємства; п.3.4. Директор діє від імені Підприємства без доручення, є представником інтересів підприємства в усіх установах, організаціях незалежно від форм власності, розпоряджається за згодою власника майном підприємства, укладає угоди, в тому числі трудові, видає доручення, відкриває в установах банків розрахункові рахунки та інші рахунки згідно з чинним законодавством України, розпоряджається коштами, дає вказівки, обов`язкові для всіх працівників підприємства, затверджує внутрішні акти підприємства та положення про структурні підрозділи підприємства, вирішує інші питання діяльності підприємства; п.1.5 Директор самостійно затверджує структуру управління та штатний розпис підприємства у межах нормативної чисельності, визначає функціональні обов`язки посадових осіб та затверджує посадові інструкції для всіх працівників підприємства, видає накази, затверджує положення про оплату праці.
Розпорядженнями № 245-р від 30.09.2021, № 318-р від 02.12.2021, № 41-р від 04.02.2022, № 79-р від 01.04.2022, № 119-р від 03.06.2022, № 159-р від 03.08.2022, №226-р від 04.10.2022, № 270-р від 22.11.2022, № 32-р від 03.02.2023, № 77-р від 29.03.2023, № 126-р від 30.05.2023, № 191-р від 27.07.2023, № 254-р від 02.10.2023 «Про призначення виконуючого обов`язки директора Комунального підприємства «Фармація» Криворізької міської ради, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 призначено на посаду в.о. директора КП «Фармація» КМР.
Відповідно до посадової інструкції (далі за текстом Інструкції), директора підприємства ОСОБА_5 , затвердженої начальником управління охорони здоров`я виконкому Криворізької міської ради ОСОБА_8 від 04.10.2021, Розділу 1 «Загальні положення»: п.1.1. Директор підприємства належить до професійної групи «Керівники»; п.1.2. Призначення на посаду керівника підприємства та звільнення з неї здійснюється виконком Криворізької міської ради в.о. міського голови ОСОБА_9 з дотриманням вимог Кодексу законів про працю України та чинного законодавства про працю; п.1.3. Керівник є повноваженим представником підприємства при реалізації завдань, функцій, обов`язків, передбачених його статутом, законодавчими актами України, рішеннями міської ради, її виконавчих органів, розпорядженнями міського голови; Згідно Розділу 2 Інструкції «Права та обов`язки сторін»: п.2.1 Керівник здійснює поточне (оперативне) керівництво підприємством, організовує його виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання завдання підприємства, передбачених його статутом та цим контрактом, несе відповідальність за фінансово-господарську діяльність підприємства, розрахунки з бюджетом, щодо заробітної плати працівникам підприємства; п. 2.8. Керівник має право: (1) діяти від імені підприємства, представляти і захищати його інтереси у відносинах із суб`єктами господарювання; (2) укладати господарські та інші угоди; (3) видавати доручення; (4) відкривати рахунки в банках; (5) користуватися правом розпорядження коштами підприємства; (6) у межах своєї компетенції видавати накази та давати вказівки, обов`язкові для всіх підрозділів і працівників підприємства; (7) накладати на працівників підприємства згідно з чинним законодавством стягнення; (8) в установленому порядку створювати своїм наказом структурні підрозділи (попередньо погодивши з уповноваженим органом управління), затверджувати їх положення, призначати та звільняти керівників; п.2.9. Керівник укладає трудові договори з працівниками підприємства відповідно до чинного законодавства; п. 2.12 Керівник визначає штатний розпис підприємства, структуру його адміністрації (попередньо погодивши з уповноваженим органом управління); її чисельність та кваліфікаційний склад.
Таким чином, в.о. директора КП «Фармація» КМР ОСОБА_5 постійно виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції на підприємстві, тобто, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, є службовою особою.
Так, відповідно до Указу Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», в Україні із 05 год 30 хв 24.02.2022 введено воєнний стан, який продовжено відповідними Указами Президента та діє по даний час.
Відповідно до п. 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Постановою Кабінету міністрів України від 28.02.2022 №169 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі за текстом Постанова КМУ від 28.02.2022 №169) встановлено, що державні замовники у сфері оборони та служби державного замовника здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення без застосування видів (процедур) закупівель, визначених ЗУ «Про оборонні закупівлі». Під час здійснення оборонних закупівель державні замовники у сфері оборони повинні відповідно доЗакону України«Про оборонні закупівлі» дотримуватися таких принципів здійснення оборонних закупівель: своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони;ефективність використання коштів, результативність. Такі закупівлі не включаються до річного плану закупівель. За результатами здійснення таких закупівель в електронній системі закупівель за умови, що вартість закупівлі становить або перевищує 50 тис. гривень, державний замовник у сфері оборони оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю, а також всі додатки та зміни до нього після його укладення, але не пізніше ніж через 70 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом.
Згідно ст. 1 ч.1 п. 29 «Про оборонні закупівлі» № 808-ІХ від в редакції від 17.07.2020, встановлено, що товарами оборонного призначення є - озброєння, військова та спеціальна техніка, зброя і боєприпаси, спеціальні комплектувальні вироби для їх виготовлення та експлуатації, матеріали та обладнання, спеціально призначені для їх розроблення, виготовлення або використання, спеціальні технічні засоби, технічні засоби розвідки, засоби технічного та криптографічного захисту інформації, засоби спеціального зв`язку, космічна техніка військового та подвійного призначення, засоби індивідуального захисту (бронежилети всіх класів захисту, протиударні, кулезахисні шоломи, комплекти протиударного захисту тощо), спеціальні засоби (кайданки, кийки, засоби, споряджені речовинам сльозогінної, світлошумової дії тощо), спеціальні (спеціалізовані) транспортні засоби; комп`ютерна, оптична, вимірювальна та інша техніка; спеціальний формений одяг, необхідний для виконання завдань правоохоронними органами, структурними підрозділами органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, військовими формуваннями з правоохоронними функціями, товари подвійного використання для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, розвитку обороноздатності держави та системи національної стійкості, а також будь-які інші товари, які закуповуються державними замовниками, визначеними згідно з пунктом 10 частини першої цієї статті, для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони; згідно ст. 1 ч.1 п. 30 технічна специфікація - документ, затверджений державним замовником, що встановлює вимоги до товарів, робіт і послуг оборонного призначення, які закуповуються, зокрема щодо їх якості, технічних характеристик, безпеки використання, розмірів, позначень, термінології, пакування та маркування, чи процесів та способів виробництва, а також вимоги щодо процедур оцінки відповідності.
Згідно ст. 3 ЗУ « Про оборонні закупівлі» у редакції від 17.07.2020, Оборонні закупівлі здійснюються на основі таких принципів: своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони; послідовність прийняття та виконання рішень щодо розроблення, закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, систематичність їх виконання; конкурентність; ефективність використання коштів, результативність; відкритість та прозорість (крім відомостей, що становлять державну таємницю і розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці);запобігання корупції, зловживанням та дискримінації;цілісність, узгодженість, системність планування та фінансування оборонних закупівель, урахування пріоритетів і обмежень, встановлених державними програмами у сферах національної безпеки і оборони.
10.03.2022 відповідно до рішення виконавчого комітету Криворізької міської ради № 121 «Про перерозподіл за бюджетними програмами видатків бюджету Криворізької міської територіальної громади за головним розпорядником коштів-управління охорони здоров`я виконкому Криворізької міської ради», у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених головному розпоряднику бюджетних коштів управлінню охорони здоров`я виконкому Криворізької міської ради, здійснити перерозподіл видатків бюджету Криворізької міської територіальної громади за бюджетними програмами згідно з додатком, відповідно до якого надано управлінню охорони здоров`я виконкому Криворізької міської ради грошові кошти у сумі 20000000,00 (двадцять мільйонів гривень, 00 копійок), які відповідно до довідки про зміну до плану використання бюджетних коштів на 2022 рік № 113 від 14.03.2022 одержані КП «Криворізька міська клінічна лікарня № 2» КМР.
Крім цього від начальника управління охорони здоров`я виконавчого комітету Криворізької міської ради ОСОБА_8 на адресу в.о. головного лікаря КП «Криворізька міська клінічна лікарня №2» КМР ОСОБА_10 надійшов лист за вих. № 7/19/521 від 18.04.2022 згідно до якого необхідно провести централізовану закупівлю аптечок універсальних у кількості 3000 штук на загальну суму 9300000,00 гривень (Дев`ять мільйонів триста тисяч грн. 00 коп.) та забезпечити їх належне використання та передачі у разі потреби військовим частинам м. Кривого Рогу, а також інших органам та підрозділам, працівники яких задіяні з забезпечені обороноздатності держави з результаті збройної агресії рф.
Так, 18.04.2022 між Комунальним підприємством «Криворізька міська клінічна лікарня №2» Криворізької міської ради в особі виконуючої обов`язки головного лікаря ОСОБА_10 , яка діє на підставі Статуту, як покупця з однієї сторони та Комунальним підприємством «Фармація» Криворізької міської ради, в особі виконуючого обов`язки директора ОСОБА_5 , діючого на підставі Статуту, як постачальник, укладено договір поставки № 75, предметом якого є поставка товару відповідно до специфікації до даного договору (Додаток № 1) - Аптечка медична універсальна, ДК 021:2015 код 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні».
Відповідно до п.1.1 договору від 18.04.2022 № 75 постачальник зобов`язується поставити покупцеві товар, відповідно до специфікації до даного договору (Додаток № 1) - Аптечка медична універсальна, ДК 021:2015 код 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» в подальшому в даному договорів «товар», зазначений в асортименті, кількості та ціні, визначених у специфікації (Додаток №1) до цього договору, який є невід`ємною частиною даного договору, а покупець зобов`язується прийняти товар і оплатити його на умовах передбачених цим договором, а саме у кількості 3000 штук за ціною 3100,00 (Три тисячі сто гривень, 00 коп.) з урахуванням ПДВ за одиницю.
Згідно п 2.1. ціна на товар встановлюється в національній валюті України з урахуванням ПДВ та вказуються в специфікації.
Згідно п 2.2 - вартість договору складає 9300000,00 гривень (Дев`ять мільйонів триста тисяч грн. 00 коп.), в т.ч. ПДВ 608411,22 грн. (Шістсот вісім тисяч чотириста одинадцять грн. 22 коп.).
Згідно п 2.3 - ціна на товар може бути змінена у зв`язку зі зміною ціни виробник, а також підвищенням закупівельної ціни. Зміна ціни на товар оформляються додатковою угодою з відображенням нової специфікації і є невід`ємною частиною договору.
Відповідно до п.3.1 - оплата по договору здійснюється згідно рахунків та накладних.
Відповідно до п.3.2 - оплата за кожну поставлену партію товару здійснюється покупцем шляхом перерахування відповідної суми грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника.
Відповідно до п. 4.1 - якість товару, що постачається, відповідає діючому законодавству, стандартам, технічним умовам даного виду товару, підтверджується сертифікатом якості виробника, має реєстраційне посвідчення.
Відповідно до п.6.1 - приймання-передача товару по кількості проводиться відповідно до товаро-супровідних документів, по якості відповідно до документів, що засвідчують його якість.
Встановлено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753 « Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» медичний виріб - будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, що застосовуються як окремо, так і в поєднанні між собою (включаючи програмне забезпечення, передбачене виробником для застосування спеціально для діагностичних та/або терапевтичних цілей та необхідне для належного функціонування медичного виробу), призначені виробником для застосування з метою забезпечення діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення перебігу хвороби пацієнта в разі захворювання, діагностики, моніторингу, лікування, полегшення стану пацієнта в разі травми чи інвалідності або їх компенсації, дослідження, заміни, видозмінювання або підтримування анатомії чи фізіологічного процесу, контролю процесу запліднення та основна передбачувана дія яких в організмі або на організм людини не досягається за допомогою фармакологічних, імунологічних або метаболічних засобів, але функціонуванню яких такі засоби можуть сприяти.
Будь-який виробник, який під власним іменем вводить медичні вироби в обіг, згідно з процедурами, зазначеними у пунктах 18 і 19 цього Технічного регламенту, а також будь-яка інша фізична особа - підприємець або юридична особа, яка провадить діяльність, зазначену в пунктах 27-30 цього Технічного регламенту, зобов`язана повідомити Державну службу України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, щодо свого місцезнаходження і надати перелік та опис відповідних виробів.
Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками на підставі отриманої від виробників або їх уповноважених представників інформації забезпечує ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг. Порядок ведення зазначеного Реєстру, форми повідомлень, зазначених в абзаці другому цього пункту, перелік відомостей, які зберігаються в Реєстрі, та режим доступу до них затверджуються МОЗ.
Згідно наказу Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками № 1087 від 19.08.2014 «Про державну реєстрацію (перереєстрацію) медичних виробів та внесення змін у реєстраційні матеріали» зареєстровано 4 види військових медичних аптечок, а саме: аптечка медична військова індивідуальна; аптечка медична військова для підрозділів спеціального призначення; аптечка медична військова універсальна; аптечка медична військова загального призначення.
Склад аптечок та перелік зареєстрованих медичних виробів, дозволених до застосування в Україні, погоджений із Міністерством оборони України.
Під час надання послуг за договором поставки № 75 від 18.04.2022, а саме в період часу з 18.04.2022 по 03.05.2022, тобто з моменту підписання вищевказаного договору по момент поставки товару за його умовами, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлений, в.о. директора КП «Фармація» КМР ОСОБА_5 , знаходячись на своєму робочому місці за місцем здійснення господарської діяльності КП «Фармація» КМР, за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Вадима Гурова, 35, будучи службовою особою, діючи в порушення вимог та приписів вищенаведених нормативних актів, маючи прямий умисел на вчинення кримінального правопорушення, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, а саме частини бюджетних коштів територіальної громади м. Кривого Рогу в особі - управління охорони здоров`я виконкому Криворізької міської ради (ЄДРПОУ 02012763), шляхом завищення вартості медичного виробу «Аптечка медична універсальна», всупереч умовам визначеним договором поставки від 18.04.2020 № 75 діючи на досягнення злочинного наміру, з метою формування медичного виробу «Аптечка медична універсальна», попередньо уклав договір поставки № 15042022 від 15.04.2022 з ТОВ «3Д Клінік» (ЄДРПОУ 41941118) в особі директора ОСОБА_11 на загальну суму 7930300,00 гривень з урахуванням ПДВ на закупівлю медичних виробів, за завищеними цінами серед яких зокрема були: засіб для зупинки кровотечі хімічний: «Гемостатик» у кількості 2566 штук за ціною 1185,00 гривень з урахуванням ПДВ на загальну суму 3040710,00 гривень з урахуванням ПДВ; засіб зупинки кровотечі хімічний «Кровоспас» у кількості 434 штуки за ціною 2314,72 гривень на загальну суму 1004590,00 гривень з урахуванням ПДВ.
На виконання вищезазначеного договору поставки №15042022 від 15.04.2022 КП «Фармація» КМР на рахунок ТОВ «ЗД КЛІНІК» були перераховані грошові кошти на підставі видаткових накладних № 10 від 21.04.2023, № 12 від 05.05.2022, № 18 від 17.05.2022, № 18 від 06.06.2022, №20 від 20.06.2022, № 21 від 20.06.2022 та № 22 від 24.06.2022 на загальну суму 4 045 300,00 гривень, з яких сума зайво перерахованих бюджетних коштів за придбання аптечок медичних універсальних за договором поставки № 75 від 18.04.2022, укладеним між Комунальним підприємством «Криворізька міська клінічна лікарня №2» Криворізької міської ради (код ЄДРПОУ 01986397) та Комунальним підприємством «Фармація» Криворізької міської ради (код ЄДРПОУ 01976387), з урахуванням даних про те, що «Аптечки медичні універсальні» у кількості 3000 штук укомплектовано, у тому числі, засобами для зупинки кровотечі хімічними: «Гемостатик» (бинт гофрований «Гемостатик» (7,5 см*360 см)) у кількості 2 566 штук та засобами для зупинки кровотечі хімічними: «Кровоспас» (бинт гофрований Z-складений «Кровоспас» (комплект з 3-х одиниць)) у кількості 434 комплектів, отриманими КП «Фармація» КМР (ЄДРПОУ 01976387) від ТОВ «ЗД КЛІНІК» (ЄДОРПОУ 41941118) за договором поставки № 15042022 від 15.04.2022 складає 3403800,00 грн. з урахуванням ПДВ.
Окрім цього, ОСОБА_5 , 18.04.2022 (точного часу під час проведення досудового розслідування не встановлено), без значного відриву в часі з моменту укладання договору поставки № 75 від 18.04.2022, знаходячись на своєму робочому місці, за місцем знаходження КП «Фармація» КМР, що за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Вадима Гурова, 35 діючи на досягнення злочинного наміру на направленого на розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем у особливо великих розмірах та в умовах воєнного стану, з метою прикриття своєї злочинної діяльності, достовірно знаючи та розуміючи, що КП «Фармація» КМР як постачальником, не було поставлено КП «Криворізька міська клінічна лікарня №2» Криворізької міської ради, як покупцю, предмет закупівлі за договором поставки від 18.04.2022 № 75, а саме «Аптечка медична універсальна» в кількості 2000 штук на загальну суму 6200000,00 гривень, діючи від імені підприємства, всупереч об`єктивній дійсності, підписав та посвідчив відтиском мокрої печатки Аптечна база приймальний відділ №2 КП «Фармація» КМР, видаткову накладну від 18.04.2022 №СКЛ-000082 та рахунок фактури № СКЛ-000082 від 18.04.2022, що містили завідомо неправдиві відомості щодо начебто факту поставки 18.04.2022 КП «Криворізька міська клінічна лікарня №2» КМР вищевказаного товару, що мала всі необхідні реквізити і підтверджувала факти, що мають юридичне значення та ззовні була оформлена правильно.
Крім цього, 03.05.2022 (точного часу під час проведення досудового розслідування не встановлено), знаходячись на своєму робочому місці, за місцем знаходження КП «Фармація» КМР, що за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Вадима Гурова, 35 діючи на досягнення злочинного наміру на направленого на розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем у особливо великих розмірах та в умовах воєнного стану, з метою прикриття своєї злочинної діяльності, достовірно знаючи та розуміючи, що КП «Фармація» КМР як постачальником, не було поставлено до КП «Криворізька міська клінічна лікарня №2» Криворізької міської ради, як покупцю, предмет закупівлі за договором поставки від 18.04.2022 № 75, а саме «Аптечка медична універсальна» в кількості 1000 штук на загальну суму 3100 000,00 гривень, діючи від імені підприємства, всупереч об`єктивній дійсності, підписав та посвідчив відтиском мокрої печатки «Аптечна база приймальний відділ №2 КП «Фармація» КМР», видаткову накладну №СКЛ-000166 від 03.05.2022 та рахунок фактури № СКЛ-000082 від 18.04.2022 та №СКЛ-000166 від 03.05.2022, які підписав та посвідчив відтиском мокрої печатки КП «Фармація» КМР, що містили завідомо неправдиві відомості щодо начебто факту поставки до КП «Криворізька міська клінічна лікарня №2» КМР вищевказаного товару, які мали всі необхідні реквізити і підтверджували факт, що мають юридичне значення та ззовні були оформлені правильно.
В подальшому відповідно до платіжних доручень № 83 від 20.04.2022 та № 144 від 06.05.2022 здійснено перерахунки грошових коштів з розрахункового рахунку КП «Криворізька міська клінічна лікарня №2» КМР відкритого в Державній казначейській службі України № НОМЕР_1 на банківський рахунок КП «Фармація» КМР № НОМЕР_2 відкритий у АТ КБ «Приватбанк», бюджетних коштів в якості оплати за вищевказані послуги на загальну суму 9300 000,00грн., з яких 3 403 800,00 грн., є безпідставно та зайво витраченими бюджетними коштами.
Таким чином, ОСОБА_5 , здійснив розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем у особливо великих розмірах та в умовах воєнного стану, спричинивши Криворізькій міській територіальній громаді в особі управління охорони здоров`я виконкому Криворізької міської ради майнової шкоди на загальну суму - 3 403 800,00 гривень (три мільйони чотириста три тисячі вісімсот гривень, 00 коп.) з урахуванням ПДВ грн., що складає 1232 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, встановлених діючим законодавством України на час скоєння злочину, та згідно п. 4 примітки до ст. 364 КК України, вважається тяжкими наслідками.
Умисні дії ОСОБА_5 кваліфіковано ч. 1 ст. 191 КК України за ознаками: розтрати чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем у особливо великих розмірах та в умовах воєнного стану.
05 січня 2024 року ОСОБА_5 було повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України.
Встановлені під час досудового розслідування обставини, які підтверджуються доданими до цього клопотання матеріалами, свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 указаного кримінального правопорушення та існування ризиків, що підозрюваний може переховуватися від органів досудового розслідування та суду, незаконно впливати на свідків, представника потерпілого (юридичної особи), експертів у цьому кримінальному провадженні.
Посилаючись на викладене, з метою забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків і запобігання існуючим ризикам, слідчий просив застосувати до підозрюваного запобіжний захід у вигляді домашнього арешту в нічний час доби, оскільки більш м`які запобіжні заходи у даному випадку є недостатніми.
У судовому засіданні прокурор ОСОБА_12 клопотання слідчого підтримав та просив задовольнити з наведених у ньому підстав.
Підозрюваний ОСОБА_5 та йогозахисник ОСОБА_7 протизадоволення клопотаннязаперечувалипосилаючись на конкретні обставини справи та особу підозрюваного, зокрема, недостатню обґрунтованість підозри, недоведеність заявлених ризиків, наявність зареєстрованого та постійного місця проживання, а також матері похилого віку, яка потребує стороннього догляду. Крім цього, підозрюваний має проблеми із здоров`ям, перебуває на стаціонарному лікуванні в зв`язку із хворобою серця, має діагноз інфаркт міокарда.
Заслухавши учасників судового розгляду, вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов таких висновків.
Статтею 177 КПК України визначено, що метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам:
1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду;
2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення;
3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні;
4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином;
5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.
Запобіжні заходи у кримінальному провадженні обмежують права особи на свободу та особисту недоторканість, гарантовані ст. 5 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція), тому можуть бути застосовані лише за наявності законної мети та підстав, визначених КПК України, з урахуванням відповідної практики Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ).
Статтею 178КПК Українипередбачено,що привирішенні питанняпро обраннязапобіжного заходу,крім наявностіризиків,зазначених устатті 177КПК України,слідчий суддя,суд напідставі наданихсторонами кримінальногопровадження матеріалівзобов`язаний оцінитив сукупностівсі обставини,у томучислі:1)вагомість наявнихдоказів провчинення підозрюваним,обвинуваченим кримінальногоправопорушення; 2) тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного, обвинуваченого винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється, обвинувачується; 3) вік та стан здоров`я підозрюваного, обвинуваченого; 4) міцність соціальних зв`язків підозрюваного, обвинуваченого в місці його постійного проживання, у тому числі наявність в нього родини й утриманців; 5) наявність у підозрюваного, обвинуваченого постійного місця роботи або навчання; 6) репутацію підозрюваного, обвинуваченого; 7) майновий стан підозрюваного, обвинуваченого; 8) наявність судимостей у підозрюваного, обвинуваченого; 9) дотримання підозрюваним, обвинуваченим умов застосованих запобіжних заходів, якщо вони застосовувалися до нього раніше; 10) наявність повідомлення особі про підозру у вчиненні іншого кримінального правопорушення; 11) розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється, обвинувачується особа, або розмір доходу, в отриманні якого внаслідок вчинення кримінального правопорушення підозрюється, обвинувачується особа, а також вагомість наявних доказів, якими обґрунтовуються відповідні обставини; 12) ризик продовження чи повторення протиправної поведінки, зокрема ризик летальності, що його створює підозрюваний, обвинувачений, у тому числі у зв`язку з його доступом до зброї.
Відповідно до ч. 1 ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про:
1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення;
2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбаченихстаттею 177цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор;
3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.
Згідно із ч. ч. 1, 2 ст. 181 КПК України домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або у певний період доби. Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі.
Розглядаючи питання обґрунтованості підозри у вчиненні ОСОБА_5 інкримінованого йому кримінального правопорушення, слідчий суддя враховує таке.
Згідно з рішеннями ЄСПЛ у справах «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства», «Нечипорук і Йонкало проти України» термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити злочин.
У справах «Феррарі-Браво проти Італії», «Мюррей проти Сполученого Королівства», «Чеботарь проти Молдови» ЄСПЛ зазначив, що для вирішення питання про обрання запобіжного заходу факти, що викликають підозру, не обов`язково мають бути встановлені до ступеню, необхідного для засудження чи навіть для пред`явлення обвинувачення. При вирішенні питання про застосування запобіжного заходу має враховуватись саме обґрунтованість підозри, а не її доведеність, бо це завдання покладається на слідчого під час проведення ним досудового розслідування і на даному етапі провадження суд не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, оцінювати докази з точки зору їх належності і допустимості для визнання особи винуватою чи невинуватою у вчинені кримінальних правопорушень. Слідчий суддя на підставі сукупності отриманих доказів повинен визначити лише чи є причетність особи до вчинення злочинів вірогідною та достатньою для застосування щодо особи запобіжного заходу.
05 січня 2024 року ОСОБА_5 було повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, за ознаками розтрати чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем у особливо великих розмірах та в умовах воєнного стану.
У судовому засіданні ОСОБА_5 свою винуватість у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення не визнав.
Разом з тим обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні вказаного злочину на цій стадії кримінального провадження підтверджується доданими до клопотання матеріалами, а саме: витягом з ЄРДР від 22.03.2023 року; копією посадової інструкції директора підприємства ОСОБА_5 , затвердженої начальником управління охорони здоров`я виконавчого комітету КМР ОСОБА_8 від 04.10.2021 р; копією розпорядження про призначення в.о. директора КП «Фармація» КМР № 77-р від 29.03.2023; копією договору поставки № 75 від 18.04.2022 року укладеного між КП «Криворізька міська клінічна лікарня № 2» КМР в особі в.о. головного лікаря ОСОБА_10 та КП «Фармація» КМР, в особі в.о. директора ОСОБА_5 ; копією специфікації до договору № 75 від 18.04.2022; копією додаткової угоди № 1 про внесення змін до договору № 75 від 18.04.2022; копією листа повідомлення в.о. директора КП «Фармація» КМР ОСОБА_5 від 15.07.2022 року за вих. № 731 з переліком змісту аптечки; копією калькуляції витрат, пов`язаних з комплектуванням однієї військової аптечки в 2022 р; копією договору № 75-18/04/2022 про відповідальне зберігання від 01.01.2023 року; копією акту звірки взаємних розрахунків за період з 01.04.2022 по 30.06.2022; копією протоколу допиту свідка ОСОБА_13 від 28.09.2023 року; копією висновку експерта за результатами проведення судової економічної експертизи № 55-23 по матеріалам досудового розслідування кримінального правопорушення за № 12023041230000631 від 08.12.2023; копією відповіді на лист 2/10436 від керівника волонтерського центру «Кровоспас».
З огляду на викладене, оцінивши сукупність і вагомість наявних на цій стадії провадження доказів з точки зору їх достатності та взаємозв`язку для вирішення питання про застосування запобіжного заходу, слідчий суддя вважає, що вони доводять обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, тобто підтверджують існування фактів та інформації, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що підозрюваний міг вчинити це правопорушення.
Разом з тим відповідно до положень ст. 198 КПК України висловлені в ухвалі слідчого судді, суду за результатами розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу висновки щодо будь-яких обставин, які стосуються суті підозри, обвинувачення, не мають преюдиціального значення для суду під час судового розгляду або для слідчого чи прокурора під час цього або іншого кримінального проваджень.
Вирішуючи питання щодо наявності передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України ризиків, слідчий суддя бере до уваги таке.
ОСОБА_14 обґрунтовано підозрюється у вчиненні умисного особливо тяжкого злочину, за який законом передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.
При цьому підозрюваний ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,є уродженцем с. Рахни Гайсинського району Вінницької області, громадянином України, раніше не судимим, на обліках у лікаря-нарколога та лікаря психіатра не перебуває та не перебував; за місцем роботи характеризується позитивно, має на утриманні мати похилого віку, зареєстрований і мешкає за адресою: АДРЕСА_1 .
Оцінивши на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів всі обставини в сукупності, слідчий суддя дійшов висновку про доведеність існування ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України, оскільки в судовому засіданні встановлено достатні підстави вважати, що підозрюваний, усвідомлюючи скоєне й побоюючись суворого покарання, дійсно може переховуватися від органів досудового розслідування та суду, а також незаконно впливати на свідків, представника потерпілого (юридичної особи), експертів у цьому ж кримінальному провадженні. Даний ризик підтверджується тим, що останній шляхом використання свої соціальних зв`язків, може незаконно впливати на свідків та представника потерпілого по кримінальному провадженню, з метою зміни останніми раніше наданих свідчень та спотворення отриманих за допомогою їх доказів, яких на теперішній час допитано в якості свідків по кримінальному провадженню і не допитано в суді, з останніми проведено ряд слідчих дій, за результатами проведення яких органом досудового розслідування встановлено сукупність доказів, які викривають ОСОБА_5 , у вчиненні кримінального правопорушення.
Таким чином, слідчим суддею встановлено наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним інкримінованого йому кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені ч. 1 ст. 177 КПК України.
Вирішуючи питання про обрання запобіжного заходу, необхідного для запобігання існуючим ризикам, слідчий суддя враховує таке.
ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні умисного особливо тяжкого корисливого злочину, за який законом передбачено покарання у виді позбавлення волі, тому відповідно до ч. 2 ст. 181 КПК України до нього може бути застосований запобіжний захід у вигляді домашнього арешту.
З оглядуна наведене,враховуючи фактичні обставини справи, характер і ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, спосіб його вчинення та наслідки, обстановку й мотиви скоєння злочину, тяжкість покарання,що загрожуєпідозрюваному уразі визнанняйого винуватим,наведені вищедані проособу підозрюваного,а самейого вік,стан здоров`я,сімейний стан,соціальні зв`язки,спосіб життявзагалі,слідчий суддявважає, що є достатні підстави для застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту в нічний час доби, оскільки стороною обвинувачення доведено, що саме такий запобіжний захід відповідатиме тяжкості кримінального правопорушення і даним про особу підозрюваного, а також буде співмірним з реально існуючими ризиками, запобігти яким, окрім як застосуванням такого запобіжного заходу, - неможливо.
Жоден із більш м`яких запобіжних заходів у даних фактичних обставинах не буде ефективним і доцільним, оскільки застосування особистого зобов`язання, особистої поруки або застави не зможе забезпечити гарантії належної процесуальної поведінки підозрюваного, тому слідчий суддя не вбачає підстав для можливості застосування цих запобіжних заходів за їх недостатністю для запобігання наявним ризикам та виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків.
На підставі викладеного, ст. ст. 177, 178, 181, 193-196, 369-372, 376 КПК України, слідчий суддя -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання слідчого про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту задовольнити.
Застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді домашнього арешту на строк два місяці, тобто до10березня 2024 року.
Заборонити ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , залишати житло за адресою: АДРЕСА_1 , у період часу з 22:00 год. до 06:00 год. до 10 березня 2024 року включно.
Зобов`язати підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, суду та покласти на нього строком до 10березня 2024 року включно такі обов`язки:
- не відлучатися без дозволу слідчого, прокурора, суду за межі м. Кривого Рогу Дніпропетровської області;
- повідомляти слідчого, прокурора, суд про зміну місця проживання та роботи;
- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну;
- не залишати будинок АДРЕСА_1 в період часу з 22:00 год. до 06:00 год.
Дія ухвали закінчується о 24.00 год. 10березня 2024 року.
Ухвалу про обрання запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту з метою контролю передати для виконання до Криворізького РУП ГУНП у Дніпропетровській області за місцем проживання підозрюваного ОСОБА_5 за адресою: АДРЕСА_1 .
Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_5 , що відповідно до ч. 5 ст. 181 КПК України працівники органу Національної поліції з метою контролю за його поведінкою мають право з`являтися до нього в житло, в якому він перебуває під домашнім арештом, вимагати надання усних чи письмових пояснень з питань, пов`язаних із виконанням покладених на нього зобов`язань, використовувати електронні засоби контролю.
Копію ухвали про застосування запобіжного заходу вручити сторонам кримінального провадження негайно після її оголошення.
Ухвала слідчого судді щодо застосування запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Подання апеляційної скарги на ухвалу слідчого судді зупиняє набрання нею законної сили, але не зупиняє її виконання.
Ухвала слідчого судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала слідчого судді, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Ухвала слідчого судді, яка набрала законної сили, обов`язкова для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для усіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх службових осіб, і підлягає виконанню на всій території України.
Повний текст ухвали складений та оголошений 15 січня 2024 року о 14.40 годині.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2024 |
Оприлюднено | 16.01.2024 |
Номер документу | 116281281 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт |
Кримінальне
Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу
ОНОПЧЕНКО Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні