Справа № 420/11822/22
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 січня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Стефанова С.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ЖК РАДУЖНИЙ» до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області та Конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЖК РАДУЖНИЙ» до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області та Конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади, в якому позивач, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог (вхід. № 35171/23 від 13.10.2023 року), просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, оформлене протоколом №5 засідання комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади від 21 жовтня 2021 року в частині, що стосується конкурсних пропозицій ТОВ «ЖК Радужний» по багатоквартирним будинкам №№ 12, 13, 14, 1, 16/2, 16/3, 16/4, 17, 18, 19/1, 19/2, 19/3, 19/4 в масиві Радужний ж/м Ульянівка, с. Лиманка, Одеський район, Одеська область;
- визнати протиправним та скасувати рішення № 425 виконкому Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 11 листопада 2021 року, прийняте на підставі рішення конкурсної комісії Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, оформлене протоколом №5 засідання комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади від 21 жовтня 2021 року в частині, що стосується будинків №№ 12, 13, 14, 16/1, 16/2, 16/3, 16/4, 17, 18, 19/1, 19/2, 19/3, 19/4 в масиві Радужний ж/м Ульянівка, с. Лиманка, Одеський район, Одеська область;
- зобов`язати виконком Таїровської селищної ради та конкурсну комісію виконати вимоги розділу V Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку щодо ТОВ «ЖК Радужний» як учасника конкурсу, що набрав максимальну кількість балів щодо об`єктів конкурсу за виключенням п. 6 і 7, що стосуються підписання договору;
- судові витрати покласти на відповідачів.
Позиція позивача обґрунтовується наступним
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що рішенням №306 Виконавчого комітету Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 31.08.2021 року було затверджено конкурсну документацію, та оприлюднено відповідне оголошення про проведення конкурсу.21.10.2021 року Конкурсною комісією з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади було прийнято рішення, оформлене протоколом №5, в якому зазначено, що: по лоту №2 конкурс не відбувся у зв`язку із відхиленням конкурсних пропозицій від ТОВ «ЖК Радужний» - директор ОСОБА_1 та ТОВ «Тіана-Про» - директор ОСОБА_2 у зв`язку з тим, що не набрана мінімальна кількість балів, яка дозволяє обрати учасника конкурсу управителем - 70 балів. Відповідно до листа №3225/0207 від 26.10.2021 р. засідання конкурсної комісії не
відбулося у зв`язку з відсутністю конкурсних пропозицій по лоту №1 та відхилення всіх конкурсних пропозицій по лоту №2.
Із зазначеним рішенням конкурсної комісії, оформленим протоколом №5 від 21.10.2021 року позивач не погоджується, вважає його необґрунтованим та таким, що не відповідає нормам чинного законодавства, оскільки чинним законодавством не передбачено встановлення вимоги щодо набрання мінімальної кількості балів учасниками конкурсу з призначення управителя, а також відхилення конкурсних пропозицій, та визнання конкурсу таким, що не відбувся, через не набрання мінімальної кількості балів, а зазначені дії конкурсної комісії суперечать Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку затвердженого наказом Мінрегіону №150 від 13.06.2016 року.
Позиція відповідача Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області обґрунтовується наступним
Відповідач зазначає, що виконавчим комітетом Таїровської селищної ради прийняті рішення № 144 від 17.06.2021 року «Про організацію проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади» (зі змінами, внесеними рішенням виконавчого комітету Таїровської селищної ради від 31.08.2021 року № 305), та № 306 від 31.08.2021 року, яким затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків, в яких не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, розташованих на території Таїровської територіальної громади.
Конкурсну документацію підготовлено згідно вимог Законів України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», «Про житлово-комунальні послуги», підпунктом 20 пункту «а» статті 30, статтею 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку» від 13.06.2016 р. № 150 (із змінами внесеними згідно з наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 211 від 13.08.2018 року).
Методика оцінювання конкурсних пропозицій зазначена у п. 7 та п. 14.10 конкурсної документації для проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської селищної ради, що є Додатком 1 до рішення виконавчого комітету Таїровської селищної ради № 306 від 31.08.2021 року та п. 4 оголошення Про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської селищної ради, що є Додатком 2 до вищезазначеного рішення виконавчого комітету Таїровської селищної ради.
Протоколом № 5 засідання конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади від 21.10.2021 року оформлено рішення вказаної комісії щодо визнання конкурсу по лоту № 2 таким, що не відбувся у зв`язку із відхиленням конкурсних пропозицій від ТОВ «Житлово-комунальний сервіс» - директор ОСОБА_3 , ТОВ « ЖК Радужний» - директор ОСОБА_1 та ТОВ «Тіана-Про» - директор ОСОБА_2 у зв`язку з тим, що не набрана мінімальна кількість балів, яка дозволяє обрати учасника конкурсу управителем - 70 балів.
Процесуальні дії та клопотання учасників процесу
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 25.08.2022 року справа розподілена на суддю Цховребову М.Г.
Ухвалою суду від 30.08.2022 року: адміністративний позов залишено без руху, встановлено позивачу 10-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху шляхом подання до суду, разом із копіями для інших учасників справи: зазначення інших підстав для поновлення строку звернення до адміністративного суду та надання належних, допустимих та достатніх доказів на їх підтвердження.
Ухвалою суду від 12.09.2022 року прийнято позовну заяву до розгляду. Відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЖК РАДУЖНИЙ» до Таїровської селищної ради Одеського Одеської області та Конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади про визнання протиправним та скасування рішення. Справа вирішено розглядати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 15.09.2023 року, адміністративну справу №420/11822/22 передано на розгляд судді Стефанову С.О.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 20 вересня 2023 року прийнято справу №420/11822/22 - до розгляду. Розпочато спочатку розгляд адміністративної справи №420/11822/22 зі стадії відкриття провадження у справі.
Справа вирішено розглядати судом в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін на підставі ст.262 КАС України у межах строків, визначених ст.258 КАС України та з урахуванням встановлених сторонам строків для подання заяв по суті.
13 жовтня 2023 року від позивача до суду надійшло клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін (вхід. № 35173/23).
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2023 року в задоволенні заяви товариства з обмеженою відповідальністю «ЖК РАДУЖНИЙ» про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЖК РАДУЖНИЙ» до Таїровської селищної ради Одеського Одеської області та Конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади про визнання протиправним та скасування рішення відмовлено.
13 жовтня 2023 року від позивача до суду надійшла заява про зміну позовних вимог (вхід. № 35171/23).
13 жовтня 2023 року від позивача до суду надійшли додаткові пояснення (вхід. № 35174/23).
18 жовтня 2023 року від відповідача - Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області до суду надійшов відзив на позов (вхід. № ЕП/42263/23).
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2023 року прийнято заяву позивача (вхід. № 35171/23) про зміну позовних вимог у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЖК РАДУЖНИЙ» до Таїровської селищної ради Одеського Одеської області та Конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади про визнання протиправним та скасування рішення.
23 жовтня 2023 року від позивача до суду надійшла відповідь на відзив (вхід. № 36268/23).
Станом на 15 січня 2024 року, будь-яких інших заяв по суті справи з боку сторін на адресу суду не надходило.
Вивчивши матеріали справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позиція позивача та відповідача, перевіривши її доказами суд встановив наступні факти та обставини.
Обставини справи встановлені судом
Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЖК Радужний» код 39202559, зареєстроване 30.04.2014 року номер запису 15431020000003597. Основним видом діяльності є 81.10 комплексне обслуговування об`єктів.
Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Таїровська селищна рада Одеського району Одеської області код 05582159, зареєстрована 19.08.2022 року номер запису 1005431070021002026 (т.2 а.с.134).
Так, судом встановлено, що 17.06.2021 року виконавчим комітетом Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області було прийнято рішення № 144 «Про організацію проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади», відповідно до якого вирішено, зокрема, пунктом 1 виступити організатором конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області, в яких не створено об`єднано співвласників багатоквартирного будинку, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, пунктом 2 здійснити організаційні заходи щодо підготовки та проведення конкурсу в установленому законодавством порядку; та пунктом 3 оголосити конкурс з призначення управителя багатоквартирних будинків, вказаних у додатку 1 до цього рішення (т.1 а.с. 9).
Відповідно до додатку 1 рішення № 144 визначено перелік будинків, щодо яких оголошено конкурс з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади (т.1 а.с. 10-12).
Відповідно до додатку 2 рішення № 144 визначено склад конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади.
Відповідно до додатку 3 рішення № 144 затверджено положення про конкурсну комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади (т.1 а.с.12-14).
Виконавчим комітетом Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області 31.08.2021 року було прийнято рішення № 306 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету селищної ради від 17.06.2021 року № 144 «Про організацію проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади», яким внесено зміни до рішення шляхом викладення в новій редакції вказаного рішення склад конкурсної комісії.
Також, судом встановлено, що 31.08.2021 року виконавчим комітетом Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області прийнято рішення № 306 «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади», яким затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків, в яких не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, розташованих на території Таїровської територіальної громади, та вирішено оприлюднити оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади відповідно до затвердженої конкурсної документації шляхом його розміщення на офіційному веб-сайті Таїровської селищної ради та опублікування в газеті «Наддніпрянська правда» (т.1 а.с.15-20).
Так, судом встановлено, що затверджена конкурсна документація складається з 15 розділів, якими визначено:
1. Найменування, місцезнаходження організатора конкурсу,
2. Інформація про уповноважену особу здійснювати зв`язок з учасниками конкурсу,
3. Примірний перелік складових послуги з управління багатоквартирним будинком,
4. Вимоги щодо якості надання послуги (перелік робіт та періодичність їх надання) з посиланням на стандарти, нормативи, норми та правила,
5. Найменування об`єкта конкурсу чи перелік об`єктів конкурсу,
6. Технічна характеристика об`єкта конкурсу, що наведена у додатку 1,
7. Критерії оцінки конкурсних пропозицій, із зазначенням, що максимальна кількість балів складає 100 балів, мінімальна кількість балів, яка дозволяє обрати учасника конкурсу управителем 70 балів.
8. Вимоги до конкурсної пропозиції та перелік документів, оригінали або копії яких подаються учасникам конкурсу для їх оцінювання.
9. Порядок надання роз`яснень щодо змісту конкурсної документації,
10. Дата огляду об`єктів конкурсу та доступу для них,
11. Інформація стосовно наявних заборгованостей чи невиконаних зобов`язань,
12. Способи, місце і строк подання конкурсної пропозиції,
13. Місце, дата та час розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями,
14. Розгляд заяв та оцінка конкурсних пропозицій,
15. Визначення переможця конкурсу та укладення договору.
Судом встановлено, що відповідно до наданих належним чином засвідчених копій конкурсних пропозицій, у вказаному конкурсі приймали участь: ТОВ «Житлово-комунальний сервіс», ТОВ «Тіана-Про» та ТОВ «ЖК Радужний».
Так, судом встановлено, що 21.10.2021 року було проведено засідання конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади, оформлене та зафіксоване протоколом № 5, відповідно до якого голова конкурсної комісії запропонував внести оцінювання конкурсних пропозицій до таблиць, що є додатками до вказаного протоколу, та за результатами оцінювання конкурсних пропозицій визначено:
- згідно додатку № 1 ТОВ «Житлово-комунальний сервіс» директор ОСОБА_3 , оцінювання конкурсної пропозиції по лоту № 2 середній бал 58 балів;
- згідно додатку № 2 ТОВ «ЖК Радужний» - директор ОСОБА_1 , оцінювання конкурсної пропозиції по лоту № 2 середній бал 52 бали;
- згідно додатку № 3 ТОВ «Тіана-Про» - директор ОСОБА_2 , оцінювання конкурсної пропозиції по лоту № 2 середній бал 51 бал.
Та за результатами проведеного конкурсу та оцінювання конкурсною комісією вирішено:
1. по лоту № 1 конкурс не відбувся, у зв`язку із відсутністю конкурсних пропозицій;
2. по лоту № 2 конкурс не відбувся, у зв`язку із відхиленням конкурсних пропозицій від ТОВ «Житлово-комунальний сервіс» директор ОСОБА_3 , ТОВ «ЖК Радужний» - директор ОСОБА_1 та ТОВ «Тіана-Про» - директор ОСОБА_2 , у зв`язку з тим, що не набрана мінімальна кількість балів, яка дозволяє обрати учасника конкурсу управителем 70 балів;
3. в цілому визнати конкурс з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади таким, що не відбувся, протягом трьох робочих днів письмово повідомити про це всіх учасників конкурсу, що подали конкурсні пропозиції та оприлюднити дане рішення на офіційному веб-сайті Таїровської селищної ради (а.с. 25 том 1).
26.10.2021 року листом № 3225/0207 Таїровська СР повідомила ТОВ «ЖК Радужний», що згідно з протоколу № 5 засідання конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської селищної ради від 21.10.2021 року, конкурс з призначення управителя визнано таким, що не відбувся, згідно з п. 14.11 Конкурсної документації (відсутність конкурсних пропозицій по лоту № 1, відхилення всіх конкурсних пропозицій по лоту № 2 з підстав передбачених п. 14.10 конкурсної документації) (т.1 а.с.24).
Судом встановлено, що 11 листопада 2021 року на підставі протоколів засідання конкурсної комісії № 1 від 09.07.2021 року, № 2 від 16.08.2021 року та № 5 від 21.10.2021 року виконавчим комітетом Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області було прийнято рішення № 425 «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади», яким затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу та оприлюднено оголошення на офіційному веб-порталі Таїровської СР та опубліковано в газеті «Наддніпрянська правда» (а.с. 189 том 1).
Вважаючи протокол № 5 про оцінювання конкурсних пропозицій протиправним та таким, що прийнятий з порушенням Порядку, а також протиправним рішення № 425 виконкому Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 11 листопада 2021 року, прийняте на підставі зазначеного протоколу № 5 в частині, що стосується будинків №№ 12, 13, 14, 16/1, 16/2, 16/3, 16/4, 17, 18, 19/1, 19/2, 19/3, 19/4 в масиві Радужний ж/м Ульянівка, с. Лиманка, Одеський район, Одеська область, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Релевантні джерела права та висновки суду
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Згідно ст. 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління врегульовано Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015 року №417-VІІІ (далі - Закон №417-VІІІ).
Статтею 9 Закону №417-VІІІ передбачено, що управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками.
За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку).
Водночас, згідно із ч. 5 ст.13 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №417-VIII у разі якщо протягом одного року і дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок.
Повноваження органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів визначаються, зокрема, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі Закон №280/97-ВР).
Абзацом 11 ч.1 ст.1 Закону №280/97-ВР визначено, що виконавчі органи рад - це органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.
Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів ради (ч.1ст.52 Закону №280/97-ВР).
Згідно п.п. «а» ст.30 Закону №280/97-ВР, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, призначення у випадках та в порядку, встановлених законом, управителя багатоквартирного будинку.
Процедура підготовки та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, співвласники якого не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком регулюється Порядком проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, затвердженого наказом №150 від 13.06.2016 року Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (далі - Порядок).
Так, Порядком проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку (в редакції чинній на момент прийняття рішення виконавчим комітетом Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області № 306 від 31.08.2021 року «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади», яким було затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу) передбачено, що конкурсна документація - комплект документів, який надається або надсилається організатором конкурсу його учасникам для підготовки конкурсних пропозицій; конкурсна пропозиція - комплект документів, який готується учасником конкурсу на підставі конкурсної документації згідно з цим Порядком та подається організатору конкурсу.
Відповідно до розділу ІІ Порядку, організатор конкурсу складає перелік будинків, в яких не створено об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, та оголошує щодо них конкурс з призначення управителя (п.1 розділу ІІ Порядку).
Для проведення конкурсу організатор конкурсу створює конкурсну комісію, склад якої та положення про яку затверджуються організатором конкурсу. Головою конкурсної комісії призначається представник організатора конкурсу (п.2 розділу ІІ Порядку).
Для проведення конкурсу конкурсна комісія готує конкурсну документацію, яка затверджується його організатором (п.3 розділу ІІ Порядку).
Організатор конкурсу розміщує на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування оголошення про проведення конкурсу. Інформаційне повідомлення про проведення конкурсу організатор конкурсу публікує в засобах масової інформації (п.4-5 розділу ІІ Порядку).
Матеріалами справи підтверджено, що з урахуванням Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку № 150 від 13.06.2016 року, виконавчим комітетом Таїровської селищної ради прийняте рішення № 306 від 31.08.2021 року «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади», яким затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків, в яких не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, розташованих на території Таїровської територіальної громади, та оприлюднено оголошення на офіційному веб-порталі Таїровської СР та опубліковано в газеті «Наддніпрянська правда».
Так, судом встановлено, відповідно до п. 3 розділу ІІ Порядку, виконавчим комітетом затверджена конкурсна документація, яка складається з 15 розділів, якими визначено:
1. Найменування, місцезнаходження організатора конкурсу,
2. Інформація про уповноважену особу здійснювати зв`язок з учасниками конкурсу,
3. Примірний перелік складових послуги з управління багатоквартирним будинком,
4. Вимоги щодо якості надання послуги (перелік робіт та періодичність їх надання) з посиланням на стандарти, нормативи, норми та правила,
5. Найменування об`єкта конкурсу чи перелік об`єктів конкурсу,
6. Технічна характеристика об`єкта конкурсу, що наведена у додатку 1,
7. Критерії оцінки конкурсних пропозицій, із зазначенням, що максимальна кількість балів складає 100 балів, мінімальна кількість балів, яка дозволяє обрати учасника конкурсу управителем 70 балів.
8. Вимоги до конкурсної пропозиції та перелік документів, оригінали або копії яких подаються учасникам конкурсу для їх оцінювання.
9. Порядок надання роз`яснень щодо змісту конкурсної документації,
10. Дата огляду об`єктів конкурсу та доступу для них,
11. Інформація стосовно наявних заборгованостей чи невиконаних зобов`язань,
12. Способи, місце і строк подання конкурсної пропозиції,
13. Місце, дата та час розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями,
14. Розгляд заяв та оцінка конкурсних пропозицій,
15. Визначення переможця конкурсу та укладення договору.
Відповідно до п.7-8 розділу ІІ Порядку, конкурсна документація надається особисто або надсилається поштою організатором конкурсу його учаснику протягом трьох робочих днів після надходження від учасника заяви про участь у конкурсі, у якій зазначається спосіб надання конкурсної документації. Учасник конкурсу має право не пізніше ніж за десять календарних днів до закінчення строку подання конкурсних пропозицій письмово звернутися за роз`ясненнями щодо змісту конкурсної документації до організатора конкурсу, який зобов`язаний надіслати йому протягом трьох робочих днів з дня отримання звернення письмову відповідь, яку може оприлюднити на своєму офіційному веб-сайті.
Розділом ІІІ Порядку передбачено подання заяв та конкурсних пропозицій. Відповідно до п. 2-3,5 конкурсна пропозиція подається щодо кожного об`єкта окремо. Конкурсні пропозиції, отримані після закінчення строку їх подання, не розкриваються і повертаються учасникам конкурсу, які їх подали. Конкурсні пропозиції реєструються організатором конкурсу в окремому журналі обліку конкурсних пропозицій за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку.
Аналіз зазначених положень Порядку доводять, що учасники конкурсу мають права отримувати від організатору конкурсу роз`яснення щодо змісту конкурсної документації, а тим самим доводиться, що учасники конкурсу можуть висловлювати свої заперечення та зауваження щодо конкурсної документації та умов проведення конкурсу.
Так, у позовній заяві представник позивача посилається на протиправність прийнятого рішення оформленого протоколом № 5, з підстав того, що чинним законодавством не передбачено встановлення вимоги щодо набрання мінімальної кількості балів учасниками конкурсу з призначення управителя, а також відхилення конкурсних пропозицій, та визнання конкурсу таким, що не відбувся, через не набрання мінімальної кількості балів, а зазначені дії конкурсної комісії суперечать Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку затвердженого наказом Мінрегіону №150 від 13.06.2016 року.
Відповідач заперечуючи проти позовних вимог зазначає, що Методика оцінювання конкурсних пропозицій зазначена у п. 7 та п. 14.10 конкурсної документації для проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської селищної ради, що є Додатком 1 до рішення виконавчого комітету Таїровської селищної ради № 306 від 31.08.2021 року та п. 4 оголошення Про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської селищної ради, що є Додатком 2 до вищезазначеного рішення виконавчого комітету Таїровської селищної ради.
А саме: відповідно до п. 14.10 Конкурсної документації, конкурсні пропозиції, які не було відхилено з підстав, передбачених пунктом 14.8 Конкурсної документації,
оцінюються конкурсною комісією окремо щодо кожного об`єкта конкурсу.
Відповідач зазначає, що оцінювання конкурсних пропозицій здійснюється за бальною системою, що визначається організатором конкурсу, з урахуванням такого розподілу балів за критеріями оцінювання: ціна послуги - до 35 балів; рівень забезпеченості учасника конкурсу матеріально-технічною базою - до 15 балів; наявність персоналу, що відповідає кваліфікаційним вимогам до професій працівників та має необхідні знання і досвід (з урахуванням договорів щодо залучення співвиконавців),- до 15 балів; фінансова спроможність учасника конкурсу - до 15 балів; наявність досвіду роботи з надання послуг у сфері житлово-комунального господарства - до 20 балів. За подані інші, крім передбачених конкурсною документацією, документи, що підтверджують досвід роботи з надання послуг у сфері житлово-комунального господарства, рівень кваліфікації, знання та досвід персоналу (нагороди, дипломи, свідоцтва, сертифікати, рекомендації тощо), можуть додатково нараховуватися до 5 балів. Всього максимально -100 балів. Мінімальна кількість балів, яка дозволяє обрати учасника конкурсу управителем - 70 балів. Основним критерієм під час оцінювання є найнижча ціна послуги, що становить 35 балів.
Оцінюючи надані сторонами доводи, суд звертає увагу, що всі вони стосуються питання відповідності конкурсної документації затвердженому Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку.
Матеріалами справи підтверджено, що конкурсна документація була затверджена 31.08.2021 року рішенням № 306 «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади».
В той же час суд зазначає, що суду не надано докази того, що на час затвердження конкурсної документації та проведення конкурсу позивач звертався до організаторів конкурсу за роз`ясненнями щодо змісту конкурсної документації.
Всі зауваження щодо конкурсної документації виникли після проголошення конкурсу таким, що не відбувся.
Рішення № 306 «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади» жодним учасником конкурсу не оскаржено, є чинним.
Так, суд встановив, що в порядку передбаченому розділом ІІІ Порядку, учасниками конкурсу вчасно було подано до конкурсної комісії відповідні заяви та конкурсні пропозиції для участі в конкурсі, що підтверджується наявними в матеріалах справи належним чином засвідченими документами від ТОВ «Житлово-комунальний сервіс», від ТОВ «Тіана-Про» та від ТОВ «ЖК Радужний», які були належним чином зареєстровані в окремому журналі обліку конкурсних пропозицій.
Розділом IV Порядку, визначено порядок розгляду заяв та оцінка конкурсних пропозицій, а саме відповідно до п. 2-3 розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями здійснюється на наступний день після закінчення строку їх подання на засіданні конкурсної комісії у час та в місці, що зазначені в оголошенні про проведення конкурсу, в присутності учасників конкурсу, що подали конкурсні пропозиції, або уповноважених ними осіб.
Під час розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями конкурсна комісія перевіряє наявність чи відсутність усіх необхідних документів, передбачених конкурсною документацією, а також оголошує найменування (прізвище, ім`я, по батькові) та місцезнаходження кожного учасника конкурсу, ціну пропозиції щодо кожного багатоквартирного будинку, що входить до об`єкта конкурсу.
Усі відомості щодо розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями вносяться до протоколу засідання конкурсної комісії.
Конкурсні пропозиції, які не було відхилено з підстав, передбачених пунктом 5 цього розділу, оцінюються конкурсною комісією окремо щодо кожного об`єкта конкурсу. (п.6 Розділу IV Порядку).
Оцінювання конкурсних пропозицій здійснюється за бальною системою, що визначається організатором конкурсу, з урахуванням такого розподілу балів за критеріями оцінювання:
ціна послуги - до 35 балів;
рівень забезпеченості учасника конкурсу матеріально-технічною базою - до 15 балів;
наявність персоналу, що відповідає кваліфікаційним вимогам до професій працівників та має необхідні знання і досвід (з урахуванням договорів щодо залучення співвиконавців), - до 15 балів;
фінансова спроможність учасника конкурсу - до 15 балів;
наявність досвіду роботи з надання послуг у сфері житлово-комунального господарства - до 20 балів.
За подані інші, крім передбачених конкурсною документацією, документи, що підтверджують досвід роботи з надання послуг у сфері житлово-комунального господарства, рівень кваліфікації, знання та досвід персоналу (нагороди, дипломи, свідоцтва, сертифікати, рекомендації тощо), можуть додатково нараховуватися до 5 балів.
Основним критерієм під час оцінювання є найнижча ціна послуги, що становить 35 балів.
Усі рішення конкурсної комісії приймаються на засіданні у присутності не менш як половини її складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.
Рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом, який підписується усіма членами комісії, що брали участь у голосуванні (п.9 Розділу IV Порядку).
Переможцем конкурсу визначається його учасник, що набрав максимальну кількість балів щодо об`єкта конкурсу. Рішення про результати проведення конкурсу приймається конкурсною комісією не пізніше десяти календарних днів з моменту розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями відповідно до пункту 9 розділу IV цього Порядку. Переможець конкурсу за кожним об`єктом конкурсу оголошується на засіданні конкурсної комісії, на яке запрошуються всі учасники конкурсу або уповноважені ними особи. (п.1-3 розділу V Порядку).
Підписаний протокол засідання конкурсної комісії є підставою для прийняття виконавчим органом місцевої ради протягом п`яти календарних днів з моменту його підписання рішення про призначення управителя (п.5 розділу V Порядку).
У разі відмови переможця конкурсу від підписання договору про надання послуги або неукладення договору з його вини у строк, визначений пунктом 6 цього розділу, конкурсна комісія може визначити переможцем учасника, що набрав максимальне число балів за оцінюванням з числа інших поданих конкурсних пропозицій, або оголосити повторний конкурс.
Відповідне рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом, витяг з якого підписується головою та секретарем конкурсної комісії і надсилається протягом трьох календарних днів усім учасникам конкурсу (п.7 розділу V Порядку).
Так, матеріалами справи підтверджено, що 21.10.2021 року було проведено засідання конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади, оформлене та зафіксоване протоколом № 5, відповідно до якого голова конкурсної комісії запропонував внести оцінювання конкурсних пропозицій до таблиць, що є додатками до вказаного протоколу. Та за результатами оцінювання конкурсних пропозицій визначено:
- згідно додатку № 1 ТОВ «Житлово-комунальний сервіс» директор ОСОБА_3 , оцінювання конкурсної пропозиції по лоту № 2 середній бал 58 балів;
- згідно додатку № 2 ТОВ «ЖК Радужний» - директор ОСОБА_1 , оцінювання конкурсної пропозиції по лоту № 2 середній бал 52 бали;
- згідно додатку № 3 ТОВ «Тіана-Про» - директор ОСОБА_2 , оцінювання конкурсної пропозиції по лоту № 2 середній бал 51 бал.
Та за результатами проведеного конкурсу та оцінювання конкурсною комісією вирішено:
1. по лоту № 1 конкурс не відбувся, у зв`язку із відсутністю конкурсних пропозицій;
2. по лоту № 2 конкурс не відбувся, у зв`язку із відхиленням конкурсних пропозицій від ТОВ «Житлово-комунальний сервіс» директор ОСОБА_3 , ТОВ «ЖК Радужний» - директор ОСОБА_1 та ТОВ «Тіана-Про» - директор ОСОБА_2 , у зв`язку з тим, що не набрана мінімальна кількість балів, яка дозволяє обрати учасника конкурсу управителем 70 балів;
3. в цілому визнати конкурс з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади таким, що не відбувся, протягом трьох робочих днів письмово повідомити про це всіх учасників конкурсу, що подали конкурсні пропозиції та оприлюднити дане рішення на офіційному веб-сайті Таїровської селищної ради (а.с. 25 том 1).
Таким чином, суд встановив, що конкурсна комісія проводила конкурс з призначення управителя багатоквартирних будинків відповідно до чинної конкурсної документації.
Судом встановлено, що 11 листопада 2021 року на підставі протоколів засідання конкурсної комісії № 1 від 09.07.2021 року, № 2 від 16.08.2021 року та № 5 від 21.10.2021 року виконавчим комітетом Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області було прийнято рішення № 425 «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади», яким затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу та оприлюднено оголошення на офіційному веб-порталі Таїровської СР та опубліковано в газеті «Наддніпрянська правда» (а.с. 189 том 1).
За таких обставин, суд доходить висновку, що протокол конкурсної комісії не є актом індивідуальної дії та не несе правових наслідків, які б порушували права позивача, адже ним оформлено лише числові результати оцінки конкурсних пропозицій.
Конкурсна документація, якою були встановлені в тому числі й критерії оцінювання конкурсних пропозицій, з якими фактично не погоджується позивач, була затверджена 31.08.2021 року рішенням виконавчого комітету Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області № 306 «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади», яке на теперішній час є чинним та не оскарженим позивачем.
Згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідач довів правомірність своїх дій, а тому позовні вимоги не належать задоволенню повністю.
Суд акцентує увагу, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно ч.4 ст. 245 КАС України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Фактично, необхідною передумовою застосування ч. 2 ст. 9 КАС України є саме порушення прав позивача та необхідність захисту порушеного права шляхом його відновлення.
Як встановлено ч. 1 ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно зі ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
При цьому, Європейський суд з прав людини у рішенні від 29.06.2006 р. у справі "Пантелеєнко проти України" зазначив, що засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом.
У рішенні від 31.07.2003 р. у справі "Дорани проти Ірландії" Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття "ефективний засіб" передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права.
При чому, як наголошується у рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Салах Шейх проти Нідерландів", ефективний засіб - це запобігання тому, щоб відбулося виконання заходів, які суперечать Конвенції, або настала подія, наслідки якої будуть незворотними. При вирішенні справи "Каіч та інші проти Хорватії" (рішення від 17 липня 2008 року) Європейський Суд з прав людини вказав, що для Конвенції було б неприйнятно, якби стаття 13 декларувала право на ефективний засіб захисту але без його практичного застосування. Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.
Отже, обраний судом спосіб захисту порушеного права має бути ефективним та забезпечити реальне відновлення порушеного права.
Згідно Рішення ЄСПЛ по справі "Рисовський проти України" (Rysovskyyv. Ukraine) від 20.10.2011 року (заява № 29979/04), принцип "належного урядування", як правило, не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість.
За приписами ч.2 ст. 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Таким чином, на підставі статті 8 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно якої усі учасники адміністративного процесу є рівними та статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, з`ясувавши обставини у справі, перевіривши всі доводи і заперечення сторін та надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «ЖК РАДУЖНИЙ» не підлягають задоволенню.
Розподіл судових витрат
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи відмову у задоволенні позовних вимог, розподіл судових витрат у відповідності до вимог ст.139 КАС України, судом не здійснюється.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6-12, 19, 77, 139, 242, 246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд,
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «ЖК РАДУЖНИЙ» до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області та Конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.
Рішення набирає законної сили згідно ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 та п.15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржено, згідно ст.295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Позивач: товариство з обмеженою відповідальністю «ЖК РАДУЖНИЙ» (масив Радужний, буд. 16/1, оф. 1 Н, ж/м «Ульянівка», с. Лиманка, Одеська область, 67804, код ЄДРПОУ 39202559).
Відповідач: Таїровська селищна рада Одеського району Одеської області (вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27, смт. Таїрове, Одеська область, 65496, код ЄДРПОУ 05582159).
Відповідач: Конкурсна комісія з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади (вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27, смт. Таїрове, Одеська область, 65496).
Суддя С.О. Cтефанов
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2024 |
Оприлюднено | 17.01.2024 |
Номер документу | 116295508 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стефанов С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні