СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 січня 2024 року Справа № 480/10646/23
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шаповала М.М.,
за участю секретаря судового засідання - І.С. Іуткіної,
представника позивача - Є.О. Шамоніна,
представника відповідачів - К.Є. Самойленко,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/10646/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсвіт 2015-С" до Головного Управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Будсвіт 2015-С" просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення від 05.09.2023 № 9467244/44823812 комісії ГУ ДПС у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну ТОВ "Будсвіт 2015-С" (ідентифікаційний код 44823812) № 23 від 17.07.2023 датою її направлення для реєстрації.
Свої вимоги мотивує тим, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України була складена та подана на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна № 23 від 17.07.2023.
Позивачу надійшли квитанції про зупинення реєстрації цієї податкової накладної відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України з посиланням на те, що обсяг постачання товарів/послуг 2505 дорівнює, або перевищує величину залишку, визначеною як різниця обсягу придбання такого товару/послуг, та обсяги його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.п.201.16.2. п.201.16. ст.201 ПКУ ТОВ "Будсвіт 2015-С" було направлено на адресу ДПС повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/PK, до якого було додано пояснення та копії документів, що свідчать про придбання та реалізацію товару. Однак, рішенням від 05.09.2023 № 9467244/44823812 позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної.
Позивач не погоджується із оскаржуваними рішеннями про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, вважає їх незаконними і такими що підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 03.10.2023 вказану позовну заяву було залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви. Позивачем усунено недоліки позовної заяви у встановлений строк.
Ухвалою суду від 16.10.2023 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку спрощеного провадження з повідомленням сторін.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Представник відповідачів у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечувала та зазначила, що подана позивачем на реєстрацію в ЄРПН, податкова накладна № 23 від 17.07.2023 перевірялася в автоматичному режимі на відповідність критеріям ризиковості здійснення операцій, що перелічені у додатку 3 вищевказаного Порядку. За результатами автоматизованої перевірки вищезазначеної податкової накладної реєстрація була зупинена та контролюючим органом надіслано позивачу квитанцію, у якій зазначено, що: "відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 11.12.2019 № 1265 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 17.07.2023 № 23 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/ послуги 2505, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/ послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток З Порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
Тому, помилковим є твердження позивача, в якому він, аналізуючи норми Порядку № 1165, вважає, що "в квитанції від 11.08.2023 не наведено чітких визначених мотивів зупинення Комісією ГУ ДПС у Сумській області реєстрації вказаних податкових накладних, вичерпного переліку документів, який необхідно надати...".
Представник зазначає, що чинним законодавством не передбачено обов`язок контролюючого органу зазначати в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної перелік документів, які потрібно подати платнику разом з поясненням.
Крім того, у постанові від 03.06.2021 о справі № 822/2095/18 Верховний Суд дійшов висновку, що податковий орган повинен зазначити не конкретний перелік документів, а пропонує надати будь-які документи.
За результатами розгляду наданих позивачем пояснень та копій документів щодо зупиненої податкової накладної, відповідно до пункту 9 Порядку № 520, Комісією регіонального рівня прийнято рішення про необхідність направлення Товариству, Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень, Додаткове повідомлення) до податкової накладної.
ТОВ "Будсвіт 2015-С", скориставшись можливістю надання додаткових пояснень та копій документів, та в межах встановленого законодавством строку, 01.09.2023 надіслано Повідомлення № 1 про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з додатками у 14 файлах.
За результатами розгляду Повідомлення № 1 від 01.09.2023 про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на засіданні Комісії Головного управління ДПС у Сумській області (витяг з протоколу від 05.09.2023 №353 додається до відзиву), прийнято рішення № 9467244/44823812 від 05.09.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №23 від 17.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних (наявне в матеріалах справні, у зв`язку з: "ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку".
Так на розгляд Комісії Товариством частково не надано запитувані документи, зокрема відсутні: документи, з питання транспортування ТМЦ в адресу контрагента-покупця; письмові пояснення та документальне підтвердження господарських операцій із навантаження та розвантаження продукції.
Таким чином, з вищезазначеного вбачається, що позивачем при первинному направленні Повідомлення не було надано документів, які є необхідними для прийняття контролюючим органом рішень про реєстрацію податкової накладної, а також ТОВ "Будсвіт 2015-С" частково не надано документи, з переліку зазначеного контролюючим органом у Повідомленні про необхідність подання додаткових пояснень та копій документів, необхідних для прийняття рішення щодо реєстрації зупиненої податкової накладної.
А тому, контролюючий орган прийняв спірне рішення про відмову в реєстрації податкової накладної у відповідності до п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Представник зауважує, що на даний час по платнику ТОВ "Будсвіт 2015-С" (код 44823812) відсутні враховані та діючі таблиці даних платника податку на додану вартість.
Позивачем до матеріалів справи, долучено аналогічні документи, тим, що надавалися на розгляд комісії регіонального рівня.
Крім того, представник просить суд звернути увагу на те, що, об`єм проданого товару, що зазначений у податковій накладній № 23 від 17.07.2023, є досить значним (пісок - 16 м.куб, портландцемент - 68 т ) та вимагає залучення для перевезення декількох одиниць вантажного транспорту та значних витрат часу на процедуру завантаження . В той час як, згідно штатного розпису у товариства обліковуються лише дві особи працюючих: директор та вантажник. Саме тому, комісією у Повідомленні № 9432573/44823812 від 30.08.2023 про необхідність надання додаткових пояснень та копій документів серед іншого, зазначалось про необхідність додати документи щодо постачання/придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи.
Щодо вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну зазначили, що за наявності прийнятих у межах повноважень комісією ГУ ДПС у Сумській області, законних за формою та змістом рішень про відмову у реєстрації податкової накладної, реєстрація у ЄРПН складеної позивачем податкової накладної № 23 від 17.07.2023 не може бути здійснена.
Вислухавши представників сторін, вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Будсвіт 2015-С" (код ЄДРПОУ 44823812) створено 01.07.2022 та здійснює оптову торгівлю будівельними матеріалам та іншими товарами господарською призначення. Юридична та фактична адреса товариства: 40022, м. Суми, вул. Тополянська, буд.16. Для здійснення діяльності ТОВ "Будсвіт 2015-С" використовує орендовані приміщення: офіс площею 7 кв.м (Договір оренди з фіз. особою ОСОБА_1 договір нежитлового приміщення № б/н від 01.07.2022), склад для збереження будівельних матеріалів загальною площею 50,0 кв. м (Договір оренди з фіз. особою ОСОБА_1 договір нежитлового приміщення № 01/09/22 від 01.09.2022), розташований за адресою: м. Суми, вул. Тополянська, 16 - відкритий складський майданчик загальною площею 75,0 кв.м, розташований за адресою: АДРЕСА_1 (договір оренди нерухомого майна з ПАТ "Укрросметал" договір № УРМ ТОП771 2022 від 01.08.2022 та додаткова угода до нього). Особа, відповідальна за здійснення господарської діяльності-директор ОСОБА_2 . Станом на 25.08.23 кількість працівників, які працюють на підприємстві становить 2 особи, директор та вантажник. На балансі підприємства обліковується вантажно розвантажувальне обладнання, а саме автонавантажувач. Статутний фонд підприємства відповідно до установчих документів становить 600000 грн та станом на 30.06.2023 року сформований повністю.
Для здійснення господарської діяльності з оптової торгівлі ТОВ "Будсвіт 2015-С" використовує товари придбані у постачальників, зокрема у ТОВ "Лідеравтобетон", код ЄДРПОУ 43582562.
Постачання товару за кодом УКТ ЗЕД 2505, а саме пісок, зазначеного в податковій накладній, реєстрацію якої було зупинено, здійснило ТОВ "Лідеравтобетон" на виконання договору купівлі-продажу товарів від 14.09.22 № 99.
Згідно видаткової накладної № 182 від 22.06.2023 був отриманий пісок у кількості 16,0 м. куб. на суму 6666,72 грн без податку на додану вартість (далі - ПДВ), ПДВ - 1333,34 грн, загальна сума з ПДВ - 8000,06 грн. Оплата за отриманий товар була здійснена на підставі рахунку № 182 від 22.06.23 платіжними інструкціями № 301 від 26.06.2023, що підтверджується банківською випискою за 26.06.2023. Доставка товару була здійснена автотранспортом постачальника, що підтверджує ТТН № 182 від 22.06.2023.
Цемент отримано від ПрАТ "Івано-Франківськцемент" на підставі Договору про продаж продукції від 09 серпня 2022 року № 507/10-22ВН.
Накладна на одержання товару № 48014 від 08 липня 2023 року. Оплата проведена 30.06.2023.
Взаємовідносини з покупцем ТОВ "БУД ПРАЙМ ГРУПП" код ЄДРПОУ 42457444 здійснюється на піде гаві договору поставки N 26/06 від 28.06.23.
Оплата за отриманий товар (в т.ч. пісок 16м3) у сумі 334720 була здійснена ТОВ "БУД ПРАЙМ ГРУПП" код ЄДРПОУ 42457444 на підставі рахунку № 147 від 17.07.23 р. платіжна інструкція № 43657599 від 17.07.2023, що підтверджується банківською випискою від 17.07.2023.
У межах господарських взаємовідносин відповідно до вищевказаного договору зазначеному контрагенту згідно накладної N 155 від 17.07.23 було відвантажено пісок, цемент на загальну суму 278933,33 грн без ПДВ, ПДВ - 55786,67 грн, загальна сума з ПДВ - 334720 грн. За умовами договору перехід права власності відбулось за адресою: м. Суми, вул. Тополянська, 16.
Радіаційний сертифікат на пісок № 30 від 16 травня 2022 року, та паспорт радіаційної якості сировини і будівельного матеріалу (піску) за № 93 від 16 травня 2022 року додаються до цього пояснення. Слід зазначити, вищевказані радіаційний сертифікат, та паспорт радіаційної якості сировини і будівельного матеріалу (піску) видаються тільки виробником на придбану партію товару і мають свої терміни.
Згідно термінів, вказаних у зазначених радіаційному сертифікаті, та паспорті - ці документи є чинними, бо не перевищують зазначені в них строки, а саме не перевищують 30 місяців з дати видання (з 16.05.2022).
Ці сертифікат та паспорт надано ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Надра" для ТОВ "Лідеравтобетон", саме це підприємство і поставило для ТОВ "Будсвіт 2015-С" пісок по обох поставках.
Виходячи з вищевикладеного поставки піску від ТОВ "Лідеравтобетон", що підтверджені видатковими накладними № 182 від 22.06.2023, може використовуватись згідно п.8.5.1(б) НРБУ-97 для всіх видів будівництва без обмежень.
ТОВ "Будсвіт 2015-С" 17.07.2023 отримало оплату за пісок та цемент від ТОВ "БУД ПРАЙМ ГРУПП" згідно договору № 26/06 від 28.06.23, у зв`язку з чим було складено податкову накладну № 23 від 17.07.2023 на суму 334 720 грн в т.ч. ПДВ- 55 786,67 грн.
На виконання вимог ст. 187 та 201 ПК України позивачем складено податкову накладну № 23 від17.07.2023.
11.08.2023 позивачу надійшла квитанція про зупинення реєстрації цієї податкової накладної відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України з посиланням на те, що обсяг постачання товарів/послуг 2505 дорівнює, або перевищує величину залишку, визначеною як різниця обсягу придбання такого товару/послуг, та обсяги його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У зв`язку з зупиненням реєстрації направленої податкової накладної, позивачем було надано повідомлення про надання пояснень від 05.10.2020 № 5 та копії документів щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ГІН/РК, та додаткові документи:
- договори оренди складських приміщень,
- акти по оренді,
- Оборотно-сальдові відомості по рах.631 по оренді,
- банківські виписки по оренді,
- Ф.20-ОПП,
- штатний розпис,
- наказ на директора,
- Оборотно-сальдові відомості по рах. 10 та 11,
- договір з постачальником,
- рахунок постачальника,
-ВН постачальника,
-ТТН постачальника,
- банківська виписка по розрахункам з постачальником,
- Оборотно-сальдові відомості рах.631 по постачальнику,
-Оборотно-сальдові відомості по рах.281 по товарній позиції, що заблокована,
- договір з покупцем,
- рахунок та видаткова накладна покупцю,
- ТТН не було , бо договором передбачено що право переходить при отриманні товару на складі і вивозиться самовивозом,
- банківська виписка з покупцем,
- ОСВ по рах.361,
- сертифікат на пісок та радіаційний паспорт.
Рішенням комісії ДПС від 05.09.2023 № 9467244/44823812 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 23 від 17.07.2023 року. При цьому Підприємством було надані всі первинні документи, що були складені під час здійснення господарської операції, а саме податкова накладна па попередню передоплату.
Позивач вважаючи рішення про відмову у реєстрації податкової накладної за своїм характером необґрунтованим як нормативно так і документально у зв`язку з тим, що підприємством було надані всі первинні документи, що були складені під час здійснення господарської операції, звернувся до суду за захистом своїх прав.
Пунктом 201.16. ст. 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 11.12.2019 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 3 вказаного Порядку податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно виконуються такі умови:
загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;
4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до п. 1 Додатку 3 до Порядку Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Згідно з п. п. 10, 11 Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
При цьому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН (далі - Порядок № 520).
Відповідно до п. 1 цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. п. 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з п. 11 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як встановлено судом, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної № 23 від 17.07.2023 стала відповідність операції п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, у зв`язку із чим позивачу було запропоновано подати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній.
З матеріалів справи судом встановлено, що позивачем було подано пояснення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по відмовленим ПН.
За результатами розгляду наданих позивачем письмових пояснень та документів, комісією ГУ ДПС у Сумській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
На момент розгляду даної справи позивачем надано необхідний обсяг документів на підтвердження проведеної господарської операції та даних, зазначених у податковій накладній № 23 від 17.07.2023.
При зупиненні реєстрації податкової накладної, податковий орган не навів переліку документів, які необхідно надати позивачу на підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній, а у спірному рішенні не зазначив, що надані документи, складені з порушенням законодавства, про що свідчить відсутність відповідної відмітки у таких рішеннях.
У зв`язку з викладеним, суд визнає, що оскаржуване рішення є необґрунтованим і підлягає скасуванню.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсвіт 2015-С" до Головного Управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/рахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації від 05 вересня 2023 року № 9467244/44823812.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсвіт 2015-С" (код ЄДРПОУ 44823812) № 23 від 17 липня 2023 року датою її направлення на реєстрацію.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Сумській області (код ЄДРПОУ 43995469) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсвіт 2015-С" (код ЄДРПОУ 44823812) судові витрати в сумі 2584 гривні.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст складено 15.01.2024.
Суддя М.М. Шаповал
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2024 |
Оприлюднено | 17.01.2024 |
Номер документу | 116296052 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні