Ухвала
від 15.01.2024 по справі 520/15529/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

15 січня 2024 року Справа № 520/15529/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Владислава Єгупенка,

розглянувши у приміщенні суду в м. Харкові у порядку спрощеного позовного провадження клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Бікорм» про поновлення пропущеного строку для подання відзиву та про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін у справі за адміністративним позовом Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (м-н Свободи, буд. 5, Держпром, 1 під., к. 16, м. Харків) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бікорм» (вул. Олімпійська, 3, с. Малинівка, Чугуївський район, Харківська область) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

В С Т А Н О В И В:

Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з вищевказаним позовом, в якому позивач просив стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Бікорм» (вул. Олімпійська, 3, с-ще Малинівка, Чугуївський район, Харківська область, 63525 ЄДРПОУ: 33866995) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (майдан Свободи, буд. 5. Держпром, 1 під. 16 офіс, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 14070760, отримувач: ГУК Харків обл/МТГ Харків/50070000, код: 37874947 p/p IBAN: UA658999980313171230000020649. Банк отримувача: Казначейство України) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування осіб з інвалідністю та пеню за порушення термінів сплати адміністративно господарських санкцій у розмірі 72971 грн. 83 коп. (сімдесят дві тисячі дев`ятсот сімдесят одна грн.. 83 коп.).

Ухвалою судді від 26.06.2023 було відкрито спрощене провадження у справі.

22.08.2023 до суду надійшов відзив на адміністративний позов разом із клопотанням, в якому відповідач просив визнати причини пропуску строку для подання відзиву поважними та поновити цей строк.

В обґрунтування клопотання зазначено, що відповідача не було належним чином повідомлено про розгляд справи, він не отримував копію ухвали Харківського окружного адміністративного суду від 26.06.2023 року по справі №520/15529/23, відповідач був позбавлений можливості підготувати та подати мотивований відзив на вказану позовну заяву у встановлений судом строк. Про відкриття провадження у даній справі відповідач дізнався з єдиного державного реєстру судових рішень 21.08.2023 року.

Також, відповідач зазначив, що Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022, затвердженого ЗУ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» №2102-ІХ від 24.02.2022 запроваджено воєнний стан. Бойові дії мали місце безпосередньо за місцезнаходженням відповідача, в зв`язку з чим робота Підприємства була екстрено призупинена з 24.02.2022 р., оголошений простій. В подальшому трудові договори із всіма працівниками були призупинені відповідно до положень ст. 13 ЗУ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану». Станом на сьогоднішній день роботи Підприємства не відновлена. На території місцезнаходження відповідача з березня 2022 велися бойові дії, що підтверджується листом Малинівської селищної військової адміністрації від 21.02.2023 N№01-07/237. Внаслідок численних артилерійських обстрілів майно відповідача, в тому числі Адміністративно-побутовий корпус, де розміщена адміністрація підприємства, бухгалтерія, відділ кадрів та зберігається вся документація підприємства, було істотно пошкоджено. Мали місце пожежі. На підприємстві по сьогоднішній день відсутній телефонний зв`язок, доступ до мережі Інтернет, частково електроенергія. По сьогоднішній день триває розмінування території відповідача та вилучення снарядів, що не розірвались. Трудові відносини із працівниками відповідача відновлені частково, більшість знаходиться в призупиненні трудових відносин, виробнича діяльність не здійснюється. Тривають ремонтно-відновлювальні заходи.

Вказані обставини об`єктивно перешкоджали відповідачу у встановлений судом строк подати відзив на адміністративний позов разом із доказами, що обґрунтовують доводи відзиву.

Розглянувши клопотання, дослідивши зміст клопотання та, враховуючи наявні в матеріалах справи докази. Суд дійшов наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 118 КАС України процесуальні строки - це встановлені законом або судом строки, у межах яких вчиняються процесуальні дії. Процесуальні строки встановлюються законом, а якщо такі строки законом не визначені - встановлюються судом.

Частиною 5 статті 162 КАС України визначено, що відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі.

Згідно з ч. 1 ст. 118 КАС України процесуальні строки - це встановлені законом або судом строки, у межах яких вчиняються процесуальні дії. Процесуальні строки встановлюються законом, а якщо такі строки законом не визначені - встановлюються судом.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 119 КАС України суд має встановлювати розумні строки для вчинення процесуальних дій. Строк є розумним, якщо він передбачає час, достатній, з урахуванням обставин справи, для вчинення процесуальної дії, та відповідає завданню адміністративного судочинства.

Відповідно до ч. 2 ст. 121 КАС України встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.

Відповідно до положень ст.121 КАС України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.

Встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.

Пропуск строку, встановленого законом або судом учаснику справи для подання доказів, інших матеріалів чи вчинення певних дій, не звільняє такого учасника від обов`язку вчинити відповідну процесуальну дію.

На підставі викладеного та з метою виконання завдань адміністративного судочинства, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання відповідача про поновлення строку на подання відзиву на адміністративний позов.

Разом з тим, до відзиву відповідачем було подано клопотання, в якому він просив розгляд справи проводити у судовому засідання з повідомленням (викликом) сторін.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.

Згідно ч.5 ст.12 КАС України умови, за яких суд має право розглядати справи у загальному або спрощеному позовному провадженні, визначаються цим Кодексом.

Виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 5) щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років"; 6) щодо оскарження індивідуальних актів Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Міністерства фінансів України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, рішень Кабінету Міністрів України, визначених частиною першою статті 266-1 цього Кодексу (ч.4 ст.12 КАС України).

Відповідно до п.10 ч.6 ст.12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до ч.1 ст.260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.

З аналізу наведених вище норм права слідує, що питання розгляду справи за правилами загального або спрощеного провадження вирішується саме судом під час відкриття провадження у справі, враховуючи складність справи та інші обставини, які є підставою для визначення форми адміністративного судочинства.

Постановляючи ухвалу про відкриття провадження у справі, суд виходив з положень статті 12 КАС України.

При цьому, враховуючи предмет даного адміністративного позову, суд не встановив обставин, передбачених ч.4 ст.12 КАС України для призначення розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Будь-яких інших обставин для розгляду справи за правилами загального позовного провадження судом, також, не встановлено.

Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву. (ч.ч.5, 7 ст.262 КАС України).

За правилами ч.6 ст.262 КАС України суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін: 1) у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу; 2) якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.

Судом не встановлено обставин, які вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін, враховуючи характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі, які є незначної складності.

Частиною 4 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 5) щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".

Суд наголошує, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників (у письмовому провадженні) не позбавляє та не обмежує учасників справи у наданні письмових заяв по суті та додаткових письмових пояснень у порядку, визначеному вимогами Кодексу адміністративного судочинства України, у тому числі письмових пояснень щодо змісту позовних вимог та наданих доказів до справи, з посиланням на обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.

Таким чином, сторони можуть надавати письмові заяви по суті та додаткові письмові пояснення по справі, у тому числі письмові пояснення щодо змісту позовних вимог разом із доказами, з посиланням на обставини, що мають значення для правильного вирішення спору, які будуть розглянути судом у встановленому законом порядку.

З огляду на зазначене, суд прийшов до висновку про відсутність правових підстав для задоволення клопотання відповідача про розгляд справи у судовому засідання з повідомленням (викликом) сторін.

Керуючись ст. ст. 5, 12, 44, 47, 121, 167, 168, 248, 256 КАС України, суд,

У Х В А Л И В:

Клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Бікорм» про поновлення пропущеного строку для подання відзиву задовольнити.

Поновити Товариству з обмеженою відповідальністю «Бікорм» строк на подання відзиву на адміністративний позов.

Долучити відзив до матеріалів справи.

У задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Бікорм» про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін у справі за адміністративним позовом Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (м-н Свободи, буд. 5, Держпром, 1 під., к. 16, м. Харків) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бікорм» (вул. Олімпійська, 3, с. Малинівка, Чугуївський район, Харківська область) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя Владислав ЄГУПЕНКО

Дата ухвалення рішення15.01.2024
Оприлюднено17.01.2024
Номер документу116296384
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення адміністративно-господарських санкцій та пені

Судовий реєстр по справі —520/15529/23

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Рішення від 15.01.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні