Рішення
від 09.01.2024 по справі 620/13921/23
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 січня 2024 року Чернігів Справа № 620/13921/23

Чернігівський окружний адміністративний суду складі:

головуючого суддіКлопота С.Л.,

за участю секретаряШевченко А.В.,

представника позивача Слєпченка С.А.,

представника відповідача Шемця А.М. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Департамента сім`ї, молоді та спорту Чернігівської обласної державної адміністрації про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом до Департаменту сім`ї, молоді та спорту Чернігівської обласної державної адміністрації та просить:

1. Визнати протиправними дії Департаменту сім`ї, молоді та спорту Чернігівської обласної державної адміністрації щодо відмови у зарахуванні ОСОБА_1 згідно заяви від 19.07.2023 р. до стажу державної служби часу служби в органах Міністерства внутрішніх справ України: з 24.06.1996 р. до 01.12.1996 р. на посаді касира розрахункової групи фінансово-економічного відділу УМВС України в Чернігівській області; з 01.12.1996 р. до 03.08.1998 р. на посаді бухгалтера - касира 2 категорії обліковог- розрахункової частини при фінансово-економічному відділ УМВС України в Чернігівській області; з 03.08.1998 р. до 20.01.2004 р. на посаді провідного економіста фінансової групи обліково-розрахункової частини при фінансово-економічному відділ УМВС України в Чернігівській області; з 20.01.2004 р. до 01.12.2005 р. на посаді провідного економіста (провідного спеціаліста) фінансової групи обліково-розрахункової частини при відділ фінансових ресурсів та економіки УМВС України в Чернігівській області та з 01.03.2016 р. до 25.07.2018 р. на посаді старшого інспектора та провідного інспектора відділу фінансового забезпечення управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації.

2. Зобов`язати Департамент сім`ї, молоді та спорту Чернігівської обласної державної адміністрації зарахувати ОСОБА_1 до стажу державної служби час служби в органах Міністерства внутрішніх справ України: з 24.06.1996 р. до 01.12.1996 р. на посаді касира розрахункової групи фінансово-економічного відділу УМВС України в Чернігівській області; з 01.12.1996 р. до 03.08.1998 р. на посаді бухгалтера - касира 2 категорії обліково-розрахункової частини при фінансово-економічному відділ УМВС України в Чернігівській області; з 03.08.1998 р. до 20.01.2004 р. на посаді провідного економіста фінансової групи обліково-розрахункової частини при фінансово-економічному відділ УМВС України в Чернігівській області; з 20.01.2004 р. до 01.12.2005 р. на посаді провідного економіста (провідного спеціаліста) фінансової групи обліково-розрахункової частини при відділ фінансових ресурсів та економіки УМВС України в Чернігівській області та з 01.03.2016 р. до 25.07.2018 р. на посаді старшого інспектора та провідного інспектора відділу фінансового забезпечення управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що у періоди з 24.06.1996 р. до 01.12.1996 р, з 01.12.1996 р. до 31.06.1998 р„ з 31.06.1998 р. до 20.01.2004 р„ з 20.01.2004 р. до 01.12.2005 р. посади, на яких вона працювала, фінансувалися з державного бюджету та належали до апарату УМВС України в Чернігівській області.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, просила відмовити в задоволенні позову, посилаючись на заперечення, які викладені у відзиві на позовну заяву, що приєднаний до матеріалів справи.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.

ОСОБА_1 (далі - позивач) 19 липня 2023 року звернулася до Департаменту сім`ї, молоді та спорту Чернігівської обласної державної адміністрації (далі - відповідач) щодо збільшення надбавки за вислуги років.

4.08.2023 р. позивач отримала відповідь на своє зверненням яким відповідач відмовив у зарахуванні деяких періодів її роботи до стажу державної служби, а саме: з 24.06.1996 р. до 01.12.1996 р, з 01.12.1996 р. до 31.06.1998 р., з 31.06.1998 р. до 20.01.2004 р., з 20.01.2004 р. до 01.12.2005 р., а також з 01.03.2016 р. до 25.07.2018 р.

Не погодившись з таким рішенням, позивачка звернулась до суду з позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

19 липня 2023 року ОСОБА_1 звернулась до директора Департаменту сім`ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації зі зверненням (копія надається) щодо включення періодів роботи, а саме: з 24.06.1996 по 01.12.2005, з 01.12.2005 по 20.03.2009, з 01.03.2016 по 26.07.2018, з 27.08.2018 по 07.12.2022, до періодів, які б давали право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років на посадах державної служби.

15 серпня 2023 року ОСОБА_1 надана відповідь на її звернення від 14.08.2023 № 01-40/23 які саме періоди не були зараховані до стажу роботи.

З поданих суду доказів вбачається, що 07 квітня 2023 року, наказом директора Департаменту сім`ї, молоді та спорту Чернігівської обласної державної адміністрації від 06 квітня 2023 року № 45-к, ОСОБА_1 призначена на посаду головного спеціаліста відділу з питань сім`ї та гендерної політики управління у справах сім`ї та молоді Департаменту сім`ї, молоді та спорту Чернігівської обласної державної адміністрації.

При призначені на посаду ОСОБА_1 , відділ організаційної та кадрової роботи управління з питань фізичної культури та спорту Департаменту сім`ї, молоді та спорту Чернігівської обласної державної адміністрації керуючись статтею 46 Закону України «Про державну службу» (далі - Закон) та Порядком обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 229 (далі Порядок) здійснював обчислення стажу державної служби.

Обчислення стажу роботи ОСОБА_1 здійснювалось відповідно до наданої нею трудової книжки.

Під час обрахування періодів роботи, які б давали право на встановлення ОСОБА_1 надбавки за вислугу років на посадах державної служби були зараховані наступні періоди роботи:

- з 01.12.2005 до 11.12.2006 бухгалтер 1-ї категорії відділу капітального будівництва УМВС в Чернігівській області;

- з 11.12.2006 до 30.11.2007 провідний спеціаліст відділу капітального будівництва УМВС в Чернігівській області;

- з 30.11.2007 до 04.03.2008 провідний спеціаліст сектору капітального будівництва відділу тилового забезпечення УМВС в Чернігівській області;

- з 04.03.2008 до 20.03.2009 спеціаліст І категорії сектору у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб Чернігівського районного відділу УМВС в Чернігівській області;

- 27.07.2018 до 07.12.2022 головний спеціаліст відділу фінансового забезпечення Управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації.

Станом на 07.04.2023 стаж, який прирівнювався до стажу державної служби становив 7 років 8 місяців 1 день.

Під час обрахування стажу роботи, які б давали право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років на посадах державної служби, виникли питання щодо зарахування деяких періодів перебування на посадах в органах внутрішніх справ, а саме: з 24.06.1996 року до 01.12.1996 року ОСОБА_1 працювала на посаді касира розрахункової групи фінансово-економічного відділу УМВС України в Чернігівській області, з 01.12.1996 року до 31.06.1998 року працювала бухгалтером-касиром обліково-розрахункової частини при ФЕВ УМВС України в Чернігівській області, з 31.06.1998 року до 20.01.2004 року працювала провідним економістом обліково-розрахункової частини при фінансово-економічного відділу УМВС України в Чернігівській області, з 20.01.2004 року до 01.12.2005 року перебувала на посаді провідного економіста (провідного спеціаліста) фінансової групи обліково-розрахункової частини при відділі фінансових ресурсів та економіки УМВС України в Чернігівській області. Складено присягу державного службовця 01.12.2005 року.

Відповідачем було прийнято рішення звернутись до Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у м. Києві, Київській, Чернігівській та Черкаській областях (лист від 04.04.2023 № 01-40/445) з прохання надати роз`яснення щодо включення вищезазначених періодів, які б давали право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років на посадах державної служби.

12.04.2023 Департаментом сім`ї, молоді та спорту Чернігівської обласної державної адміністрації отримана відповідь від Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у м. Києві, Київській, Чернігівській та Черкаській областях за № 76-4-01-04/2-23 в якій зазначено, що згідно із підпунктом 3.1.2 пункту 3.1 Методики щодо зарахування (включення) до стажу державної служби періодів роботи (служби) колишніх працівників і осіб рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої спільним наказом Головного управління державної служби України, Міністерства праці та соціальної політики України від 12 жовтня 2007 року № 270/551 та постановою правління Пенсійного фонду України від 12 жовтня 2007 року № 18-10, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2007 року за № 1243/14510, якщо посада працівника органу внутрішніх справ не належала до апарату органів внутрішніх справ, а перебувала в структурі підрозділів, що підпорядковувались або функціонували при органах внутрішніх справ, то період роботи (служби) у таких підрозділах не зараховується до стажу державної служби.

З метою з`ясування чи належали посади, які обіймала ОСОБА_1 в органах внутрішніх справ, а саме: з 24.06.1996 року до 01.12.1996 року - касир розрахункової групи фінансово-економічного відділу УМВС України в Чернігівській області, з 01.12.1996 року до 31.06.1998 року - бухгалтер-касир обліково-розрахункової частини при ФЕВ УМВС України в Чернігівській області, з 31.06.1998 року до 20.01.2004 року провідний економіст обліково-розрахункової частини при фінансово-економічному відділу УМВС України в Чернігівській області, з 20.01.2004 року до 01.12.2005 року - провідний економіст (провідний спеціаліст) фінансової групи обліково-розрахункової частини при відділі фінансових ресурсів та економіки УМВС України в Чернігівській області, до апарату Управлінні міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області, Департаментом сім`ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації був підготовлений запит до Головного управління Національної поліції в Чернігівській області (лист від 02.05.2023 № 01-40/592).

Ліквідаційною комісією Управління міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області 26.05.2023 була надана відповідь за № 165, що зазначені вище періоди перебування на посадах в органах внутрішніх справ не відносились до апарату підрозділів.

Враховуючи Методику щодо зарахування (включення) до стажу державної служби періодів роботи (служби) колишніх працівників і осіб рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої спільним наказом Головного управління державної служби України, Міністерства праці та соціальної політики України від 12 жовтня 2007 року № 270/551 та постановою правління Пенсійного фонду України від 12 жовтня 2007 року № 18-10, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2007 року за № 1243/14510 та спираючись на відповідь Ліквідаційної комісії Управління міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області періоди роботи ОСОБА_1 , а саме: з 24.06.1996 року до 01.12.1996 року - касир розрахункової групи фінансово-економічного відділу УМВС України в Чернігівській області, з 01.12.1996 року до 31.06.1998 року - бухгалтер-касир обліково-розрахункової частини при ФЕВ УМВС України в Чернігівській області, з 31.06.1998 року до 20.01.2004 року провідний економіст обліково-розрахункової частини при фінансово-економічному відділу УМВС України в Чернігівській області, з 20.01.2004 року до 01.12.2005 року - провідний економіст (провідний спеціаліст) фінансової групи обліково-розрахункової частини при відділі фінансових ресурсів та економіки УМВС України в Чернігівській області, не були враховані як такі, які б давали право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років на посадах державної служби.

Згідно з Додатком до Умов оплати праці працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, і працівників Управління адміністративних будинків Господарсько-фінансового департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України, Управління адміністративними будинками Державного управління справами Апарату Верховної Ради України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2017 № 15, посади старшого інспектора та провідного інспектора визначені в Схемі посадових окладів працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування.

Відповідно до пункту 14 частини третьої статті 3 Закону дія цього Закону не поширюється на працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування.

Враховуючи наведене, суд дійшов переконання, що період роботи позивачки з 01.03.2016 року до 25.07.2018 на посаді старшого інспектора та провідного інспектора відділу фінансового забезпечення управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації до стажу державної служби працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, було правомірно не зараховано.

Щодо не зарахування до стажу державної служби часу служби позивачки в органах Міністерства внутрішніх справ України: з 24.06.1996 р. до 01.12.1996 р. на посаді касира розрахункової групи фінансово-економічного відділу УМВС України в Чернігівській області; з 01.12.1996 р. до 03.08.1998 р. на посаді бухгалтера - касира 2 категорії обліково- розрахункової частини при фінансово-економічному відділ УМВС України в Чернігівській області; з 03.08.1998 р. до 20.01.2004 р. на посаді провідного економіста фінансової групи обліково-розрахункової частини при фінансово-економічному відділ УМВС України в Чернігівській області; з 20.01.2004 р. до 01.12.2005 р. на посаді провідного економіста (провідного спеціаліста) фінансової групи обліково-розрахункової частини при відділ фінансових ресурсів та економіки УМВС України в Чернігівській області, суд зазначає наступне.

З поданих суду доказів вбачається, що, під час роботи позивачки на цих посадах, вона не була атестованим співробітником МВС України, не мала спеціального звання і ці посади, Схемою посадових окладів працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування не зазначені.

Вказані вище періоди перебування позивачки на посадах в органах внутрішніх справ не відносились до апарату підрозділів.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 необхідно відмовити.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Департаменту сім`ї, молоді та спорту Чернігівської обласної державної адміністрації (вул.Шевченка,7,м.Чернігів,14000), про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити в повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції.

Повний текст рішення виготовлено 15 січня 2024 року.

Суддя Сергій КЛОПОТ

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.01.2024
Оприлюднено17.01.2024
Номер документу116297223
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —620/13921/23

Постанова від 22.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Рішення від 09.01.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

Рішення від 09.01.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні