Постанова
від 15.01.2024 по справі 200/2567/23
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2024 року справа №200/2567/23

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Компанієць І.Д., суддів: Гайдара А.В., Казначеєва Е.Г.,

за участі секретаря судового засідання Азарової К.В.,

представника позивача Єльчанінової І.О.,

розглянув у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 11 вересня 2023 року у справі № 200/2567/23 (головуючий І інстанції Голубова Л.Б.) за позовом підприємства об`єднання громадян Глобальна Ініціатива до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив:

- визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00353510704 від 06.12.2022 за формою В4 на суму 586762,00 гривень;

- визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00353520704 від 06.12.2022 за формою В1 на суму 2537465,00 гривень та штрафні санкції в сумі 634366,25 гривень;

- зобов`язати відповідача внести до Реєстру заяв про повернення бюджетного відшкодування податку на додану вартість необхідні дані по заяві підприємства об`єднання громадян Глобальна Ініціатива про повернення суми бюджетного відшкодування у розмірі 2537465,00 гривень, як такої, що є узгодженою.

В обгрунтування позову зазначив про помилковість прийняття податковим органом зазначених податкових повідомлень-рішень, та безпідставність висновків акту документальної позапланової перевірки з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за січень 2022 року.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 11 вересня 2023 року позов задоволено.

Визнано незаконними та скасовано податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві № 00353510704 від 06.12.2022 за формою В4 на суму 586762,00 гривень та № 00353520704 від 06.12.2022 за формою В1 на суму 2537465,00 гривень та штрафних санкцій в сумі 634366,25 гривень.

Зобов`язано Головне управління ДПС у м. Києві внести до Реєстру заяв про повернення бюджетного відшкодування податку на додану вартість необхідні дані по заяві підприємства об`єднання громадян Глобальна Ініціатива про повернення суми бюджетного відшкодування у розмірі 2537465,00 гривень, як такої, що є узгодженою.

Вирішено питання судових витрат по справі.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти постанову, якою відмовити в задоволенні позов у повному обсязі.

Обгрунтування апеляційної скарги.

Підприємством не надано до перевірки документи, що підтверджують ведення фінансово-господарської діяльності, формування від`ємного значення та заявленого бюджетного відшкодування у вказаний періодах, а саме: акти виконаних робіт, ТТН, виписку з банку, платіжні доручення, договори фінансово-господарської діяльності, оборотно-сальдові відомості та інші документи, які безпосередньо пов`язані із декларуванням суми бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за спірний період, що призвело до завищення заявленої суми бюджетного відшкодування ПДВ за січень 2022 року.

В даному випадку сам факт ненадання первинних документів унеможливлює підтвердження законності задекларованих позивачем сум бюджетного відшкодування, оскільки такі документи не досліджені в ході проведення перевірки.

Враховуючи режим роботи суддів та працівників апарату Першого апеляційного адміністративного суду з часу введення на території України правового режиму воєнного стану, з метою збереження життя та здоров`я, а також забезпечення безпеки суддів та працівників апарату суду, дана постанова прийнята колегією суддів за умови наявної можливості доступу колегії суддів до матеріалів адміністративної справи.

Представник позивача заперечувала проти задоволення апеляційної скарги.

Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників судового процесу, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, розглядаючи апеляційну скаргу в межах викладених доводів, встановив наступне.

Фактичні обставини справи.

Підприємство об`єднання громадян Глобальна Ініціатива, код ЄДРПОУ 43963987 зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Видами діяльності позивача за КВЕД, зокрема є: 13.20 Ткацьке виробництво (основний); 13.10 Підготування та прядіння текстильних волокон; 13.30 Оздоблення текстильних виробів; 13.92 Виробництво готових текстильних виробів, крім одягу; 13.93 Виробництво килимів і килимових виробів; 13.94 Виробництво канатів, мотузок, шпагату та сіток; 13.96 Виробництво інших текстильних виробів технічного та промислового призначення; 13.99 Виробництво інших текстильних виробів, н.в.і.у.; 14.11 Виробництво одягу зі шкіри; 14.12 Виробництво робочого одягу; 14.13 Виробництво іншого верхнього одягу; 14.14 Виробництво спіднього одягу; 14.19 Виробництво іншого одягу й аксесуарів; 14.20 Виготовлення виробів із хутра; 14.31 Виробництво панчішно-шкарпеткових виробів; 14.39 Виробництво іншого трикотажного та в`язаного одягу; 46.41 Оптова торгівля текстильними товарами; 46.42 Оптова торгівля одягом і взуттям; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 47.51 Роздрібна торгівля текстильними товарами в спеціалізованих магазинах; 47.53 Роздрібна торгівля килимами, килимовими виробами, покриттям для стін і підлоги в спеціалізованих магазинах, тощо.

Згідно наданого позивачем витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підприємство перереєстровано з м. Києва за адресою: Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Професійна, буд. 9.

Підприємством укладено договір оренди приміщення площею 74 кв.м від 19.07.2021 за № 202107191, яке розташоване за адресою: 04070, місто Київ, вулиця Почайнинська, будинок 23.

Позивач перебуває на податковому обліку Головного управління ДПС у м. Києві та є платником податку на додану вартість.

Відповідно до розпорядження Київської обласної державної адміністрації від 07 липня 2021 року № 416, оскільки на підприємстві працює 8 осіб з інвалідністю, позивачу надано дозвіл на користування пільгами з оподаткування, відповідно до встановленого порядку про надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій осіб з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2007.

Про наявність інвалідів на підприємстві позивача свідчить експертний висновок ТОВ Центр судових експертиз Альтернатива № 14/22 від 10.02.2022, відповідно до якого, з 12 працівників позивача 8 мають вади здоров`я (інвалідність), що складає 66,7% штатного розпису.

Підприємством об`єднання громадян Глобальна Ініціатива 21.02.2022 подано декларацію з ПДВ № 9036477382, а у квітні 2022 року подано уточнюючу декларацію з податку на додану вартість за січень 2022 року із додатками № 9049308691 від 29.04.2022 із сумою від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, яке визначено з урахуванням від`ємного значення з ПДВ, задекларованого у попередніх звітних періодах (за серпень, вересень, жовтень, листопад 2021 року), що становить 2537465,00 гривень та, що зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного періоду за січень 2022 року в сумі 586762 гривень.

Головним управлінням ДПС у м. Києві проведено документальну позапланову невиїзну перевірку з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за січень 2022 року, про що складено акт № 38065/26-15-07-04-01/43963987 від 16.11.2022.

За висновками акту перевірки встановлено порушення позивачем п. 44.1, п. 44.6 ст. 44, п. 185.1 ст. 185 , п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ,п. 200.1, п. 200.4 ст. 200, п. 201.1, абз. 21 п. 201.10 ст. 201 ПК України, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування ПДВ на поточний рахунок платника у банку за січень 2022 року на суму 2537465 гривень та завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду за січень 2022 року на суму 586762 гривень. Крім того, позивачем завищено податковий кредит у січні 2022 року на суму 3124227 гривень.

За результатами перевірки Головним управленням ДПС у м. Києві прийняті податкові повідомлення-рішення від 06.12.2022:

- форми В1 № 00353520704 на суму завищення бюджетного відшкодування в розмірі 2537465,00 гривень та на суму штрафних санкцій 634366,25 гривень;

- форми В4 № 00353510704 щодо завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в розмірі 586762,00 гривень.

Сутність порушень, встановлених актом перевірки полягає у тому, що позивачем до перевірки не надано документи з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за січень 2022 року, а також за періоди, які вказані в Додатку 3 до уточнюючої декларації за січень 2022 року.

Згідно наказу директора підприємства від 25.02.2022 № 25/02 у зв`язку з військовою агресією РФ у відношенні України та ризиком втрати первинних документів проведено евакуацію документації за адресою: м. Львів, вул. Залізнична, будинок 24.

За висновками акту позапланової перевірки відповідачем встановлено порушення позивачем вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з наступними контрагентами постачальниками товарів та послуг: ПП ТЕКСТИЛЬ ПРОД (ЄДРПОУ 43862714), ТОВ ДЕВЕЛОПБУДШЛЯХ, (ЄДРПОУ 41115001). Акт містить лише дані податкових декларацій позивача з ПДВ.

Щодо контрагентів - постачальників ТОВ ВОРФОЛК ПРОГРЕС (ЄДРПОУ 44063447), ТОВ ЕНТЕР КОННЕКТЕД (ЄДРПОУ 44112074) акт документальної перевірки відомостей не містить.

Відповідач дійшов висновку, що позивач мав взаємовідносини з ризиковими контрагентами, відображення яких у бухгалтерському і податковому обліку вплинуло на визначення в уточненій декларації № 9049308691 від 29.04.2022, в якій уточнено від`ємне значення з ПДВ за січень 2022 року, у тому числі заявленого до бюджетного відшкодування.

Між ПОГ ГЛОБАЛЬНА ІНІЦІАТИВА (покупець) із ТОВ ВОРФОЛК ПРОГРЕС (постачальник) укладено договір № 1607 від 16.07.2021 та договір № 25/08 від 25.08.2021, предметом договору є придбання тканини та ниток. Ціна товару та асортимент вказана у видаткових накладних.

Поставка тканин за договором № 25/08 від 25.08.2021 підтверджується специфікацією № 1 від 25.08.2021.

У періоді за серпень - жовтень 2021 року ПОГ ГЛОБАЛЬНА ІНІЦІАТИВА отримано тканини та нитки в асортименті від ТОВ ВОРФОЛК ПРОГРЕС відповідно до договорів № 1607 від 16.07.2021 та № 25/08 від 25.08.2021 згідно первинних документів:

за серпень 2021 року:

- видаткова накладна № 35 від 02 серпня 2021 року на суму 1 722 240,00 грн з ПДВ;

- податкова накладна № 35 від 02 серпня 2021 року на суму 1 722 240,00 грн з ПДВ;

- видаткова накладна № 38 від 03 серпня 2021 року на суму 1 520 400,00 грн з ПДВ;

- податкова накладна № 38 від 03 серпня 2021 року на 1 520 400,00 грн з ПДВ;

- видаткова накладна № 41 від 04 серпня 2021 року на суму 538 098,00 грн з ПДВ;

- податкова накладна № 41 від 04 серпня 2021 року на суму 538 098,00 грн з ПДВ;

- видаткова накладна № 42 від 06 серпня 2021 року на суму 992 160,00 грн з ПДВ;

- податкова накладна № 42 від 06 серпня 2021 року на суму 992 160,00 грн з ПДВ;

за вересень 2021 року:

- видаткова накладна № 64 від 24 вересня 2021 року на суму 350 685,18 грн з ПДВ;

- податкова накладна № 67 від 24 вересня 2021 року на суму 350 685,18 грн з ПДВ;

- видаткова накладна № 67 від 24 вересня 2021 року на суму 313 282,88 грн з ПДВ;

- податкова накладна № 70 від 24 вересня 2021 року на суму 313 282,88 грн з ПДВ;

- видаткова накладна № 70 від 24 серпня 2021 року на суму 73 528,45 грн з ПДВ;

- податкова накладна № 73 від 24 серпня 2021 року на суму 73 528,45 грн з ПДВ;

за жовтень 2021 року:

- видаткова накладна № 77 від 18 жовтня 2021 року на суму 374 259,74 грн з ПДВ;

- податкова накладна № 80 від 18 жовтня 2021 року на суму 374 259,74 грн з ПДВ;

- видаткова накладна № 80 від 18 жовтня 2021 року на суму 898 751,68 грн з ПДВ;

- податкова накладна № 83 від 18 жовтня 2021 року на суму 898 751,68 грн з ПДВ;

- видаткова накладна № 83 від 18 жовтня 2021 року на суму 344 266,20 грн з ПДВ;

- податкова накладна № 91 від 18 жовтня 2021 року на суму 344 266,20 грн з ПДВ.

Відповідно до платіжних доручень ПОГ ГЛОБАЛЬНА ІНІЦІАТИВА сплачено на користь ТОВ ВОРФОЛК ПРОГРЕС за серпень - жовтень 2021 року за укладеними договорами № 1607 від 16.07.2021 та № 25/08 від 25.08.2021:

- платіжне доручення № 58 від 24.09.2021 року на суму 1 520 400,00 грн з ПДВ;

- платіжне доручення № 43 від 22.09.2021 року на суму 1 722 240,00 грн з ПДВ;

- платіжне доручення № 59 від 24.09.2021 року на суму 992 160,00 грн з ПДВ;

- платіжне доручення № 57 від 23.09.2021 року на суму 538 098,00 грн з ПДВ.

У вказаних платіжних дорученнях призначення платежу: оплата за тканину згідно договору № 1607 від 16 липня 2021 року.

Відповідно до п. 3.2. укладеного між сторонами договору поставки товар передається шляхом доставки на склад покупця, а саме, за адресою: м. Київ, вулиця Почайнинська, будинок 23, за рахунок та силами постачальника.

Таким чином, за період серпень - жовтень 2021 року ПОГ ГЛОБАЛЬНА ІНІЦІАТИВА отримано від ТОВ ВОРФОЛК ПРОГРЕС товар (тканина та нитки в асортименті) з договорами № 1607 від 16.07.2021 та № 25/08 від 25.08.2021 на суму:

- за серпень 2021 року -3977415,00 грн без ПДВ;

- за вересень 2021 року - 614580,00 грн без ПДВ;

- за жовтень 2021 року - 1347731,35 грн без ПДВ.

Також між ПОГ ГЛОБАЛЬНА ІНІЦІАТИВА (покупець) та ТОВ АРФАН (постачальник), який зокрема не є платником ПДВ, укладено договір № 19-07 від 19 липня 2021 року, предметом якого є постачання швейної фурнітури в асортименті.

Постачання товару підтверджується специфікацією № 1 до вищевказаного договору поставки № 19-07 від 19 липня 2021 року, де визначений асортимент товару, а саме:

- бейка трикотажна чорна загальною кількістю 50160,00 м на суму 140448,00 грн;

- бахрома чорна 15 см, загальною кількістю 16150,00 м на суму 195415,00 грн;

- гумка 5 мм, чорна, загальною кількістю 8550,00 м на суму 13167,00 грн;

- ґудзики, загальною кількістю 38000 шт. на суму 95000,00 грн;

- нитки, загальною кількістю 9500 котушок на суму 56050,00 грн.

Так, за період серпень - жовтень 2021 року постачальником передано, а покупцем прийнято швейну фурнітуру в асортименті, що підтверджується наступними видатковою накладною № 3 від 01 серпня 2021 року на суму 500080,00 грн

Оскільки ТОВ АРФАН не є платником ПДВ, тому податковий кредит за взаємовідносинами з цим постачальником позивачем не формувався.

Крім того, між ПОГ ГЛОБАЛЬНА ІНІЦІАТИВА (покупець) та ТОВ ЕНТЕР КОНТЕКТЕД (постачальник) укладено договір № 02/09-21 від 02 вересня 2021 року, предметом якого є постачання товару в асортименті.

Так, ціна та асортимент товару визначається в видаткових накладних та підтверджується податковими накладними:

- видаткова накладна № ТЕ 000000307 від 21.10.2021 на суму 766281,52 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 651 від 21.10.2021 на суму 766281,52 грн (з ПДВ);

- видаткова накладна № ТЕ 000000310 від 21.10.2021 на суму 1430545,49 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 654 від 21.10.2021 року на суму 1430545,49 грн (з ПДВ);

- видаткова накладна № ТЕ 000000313 від 21.10.2021 року на суму518636,76 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 657 від 21.10.2021 на суму 518 636,76 грн (з ПДВ);

Відповідно до п. 3.2. укладеного між сторонами договору товар передається шляхом доставки на склад покупця, за адресою: м. Київ, вулиця Почайнинська, будинок 23, за рахунок та силами постачальника.

Таким чином, ПОГ ГЛОБАЛЬНА ІНІЦІАТИВА за період серпень - жовтень 2021 року отримало трикотажне полотно та швацьку фурнітуру за договором № 02/09-21 від 02 вересня 2021 року на загальну суму 2262886,47 грн без ПДВ, в тому числі за жовтень 2262886,47 без ПДВ.

Також між ПОГ ГЛОБАЛЬНА ІНІЦІАТИВА (покупець) та приватним підприємством ТЕКСТИЛЬ ПРОД (постачальник) укладено договір № 24/08 від 24 серпня 2021 року, предметом якого є постачання товару в асортименті. Асортимент, кількість та вартість товару зазначена у специфікаціях на кожну партію поставки товару.

Отримання товару підтверджена видатковими та податковими накладними:

за вересень 2021 року:

- видаткова накладна № 84 від 16.09.2021 на суму 990 379,20 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 84 від 16.09.2021 на суму 990 379,20 грн (з ПДВ);

- видаткова накладна № 85 від 16.09.2021 на суму 159 693,36 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 85 від 16.09.2021 на суму 159693,36 грн(з ПДВ).

Оплата за договором поставки № 24/08 від 19.08.2021 відбулася наступним чином:

- платіжне доручення № 94 від 20.10.2021 на суму 159693,36 грн, в тому числі ПДВ 26 615, 56 грн;

- платіжне доручення № 98 від 25.10.2021 на суму 990379,20 грн, в тому числі ПДВ 165 063,20 грн;

за жовтень 2021 року:

- видаткова накладна № 120 від 16.10.2021 на суму 961064,95 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 120 від 16.10.2021 на суму 961064,95 грн (з ПДВ);

- видаткова накладна № 123 від 16.10.2021 на суму 780031,14 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 123 від 16.10.2021 на суму 780031,14 грн (з ПДВ).

Разом з тим, постачання товару за видатковими накладними № 120 та № 123 від 16 10.2021 не відбулось, оскільки покупець, відмовився проводити оплату товару, оскільки відповідно до п. 6.2 розділу 6 ціна та умов розрахунків вищевказаного договору поставки розрахунки за товар здійснюються покупцем одразу після його отримання. Оскільки позивач відмовився оплачувати товар, то постачальником було прийнято рішення не проводити доставку товару за видатковими накладними № 120 та № 123 від 16 жовтня 2021 року, в зв`язку з не оплатою покупцем товару.

З зазначених підстав, оскільки податкові накладні № 120 та № 123 від 16.10.2021 не були оплачені, суми по них не були заявлені до податкового кредиту та відшкодування ПДВ.

Відповідно до п. 3 пп. 3.1. договору № 8/09-21 від 07 вересня 2021 року в новій редакції, товар передається шляхом доставки на склад покупця, за адресою: м. Київ, вулиця Почайниньска, будинок 23 за рахунок та силами постачальника.

Крім того, між ПОГ ГЛОБАЛЬНА ІНІЦІАТИВА (покупець) з ТОВ ДЕВЕЛОПБУДШЛЯХ (постачальник) було укладено договір поставки № 23/08 від 23 серпня 2021 року, предметом якого є постачання товару в асортименті. Асортимент, кількість та вартість товару визначена у специфікаціях на кожну партію поставки товару.

Товар було отримано відповідно до видаткових та податкових накладних:

- видаткова накладна № 107 від 16.09.2021 на суму 412 622,40 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 6 від 16.09.2021 на суму 412 622,40 грн (з ПДВ);

- видаткова накладна № 117 від 16.09.2021 на суму 470 573,10 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 102 від 16.09.2021 на суму 470 573,10 грн (з ПДВ);

- видаткова накладна № 118 від 16.09.2021 на суму 483 300,00 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 103 від 16.09.2021 на суму 483 300,00 грн (з ПДВ);

- видаткова накладна № 119 від 16.09.2021 на суму 435 975,24 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 104 від 16.09.2021 на суму 435 975,24 грн (з ПДВ);

- видаткова накладна № 120 від 16.09.2021 на суму 484 740,00 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 105 від 16.09.2021 на суму 484 740,00 грн (з ПДВ);

- видаткова накладна № 121 від 16.09.2021 на суму 484 740,00 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 106 від 16.09.2021 на суму 484 740,00 грн (з ПДВ);

- видаткова накладна № 122 від 16.09.2021 на суму 466295,50 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 107 від 16.09.2021 на суму 466295,50 грн (з ПДВ);

- видаткова накладна № 123 від 16.09.2021 на суму 491635,20 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 108 від 16.09.2021 на суму 491635,20 грн (з ПДВ);

- видаткова накладна № 124 від 16.09.2021 на суму 500 414,40 грн (з ПДВ);

- податкова накладна № 101 від 16.09.2021 на суму 500 414,40 грн (з ПДВ).

Оплата позивачем здійснена платіжними дорученнями:

- платіжне доручення № 93 від 20.10.2021 на суму 484 740,00 грн (з ПДВ);

- платіжне доручення № 96 від 22.10.2021 на суму 491635,20 грн (з ПДВ);

- платіжне доручення № 97 від 22.10.2021 на суму 466295,50 грн (з ПДВ);

- платіжне доручення № 99 від 26.10.2021 на суму 435 975,00 грн (з ПДВ);

- платіжне доручення № 100 від 26.10.2021 на суму 484 740,00 грн (з ПДВ);

- платіжне доручення № 101 від 28.10.2021 на суму 470 573,10 грн (з ПДВ);

- платіжне доручення № 102 від 28.10.2021 на суму 483 300,00 грн (з ПДВ).

Відповідно до п. 3 пп. 3.1. договору № 23/08-21 від 23 вересня 2021 року товар передається шляхом доставки на склад покупця, за адресою: м. Київ, вулиця Почайниньска, будинок 23 за рахунок та силами постачальника.

Таким чином, позивачем як покупцем за період серпень - жовтень 2021 року отримано товарно - матеріальних цінностей від п`яти контрагентів, а саме: ТОВ ВОРФОЛК ПРОГРЕС, ТОВ АРФАН (не є платником ПДВ), ПП ТЕКСТИЛЬ ПРОД, ТОВ ЕНТЕР КОНЕКТЕД, ТОВ ДЕВЕЛОПБУДШЛЯХ на загальну суму 14637246,56 грн без ПДВ, у тому числі:

- від ТОВ ВОРФОЛК ПРОГРЕС - 5939726,35 грн без ПДВ;

- від ТОВ АРФАН - 500080,00 грн без ПДВ;

- від ПП ТЕКСТИЛЬ ПРОД - 2409307,21 грн без ПДВ;

- від ТОВ ЕНТЕР КОНЕКТЕД - 2262886,47 грн ПДВ;

- від ТОВ ДЕВЕЛОПБУДШЛЯХ - 3525246,53 грн без ПДВ, у тому числі у періодах:

- за серпень 2021 року - 4477495 грн без ПДВ;

- за вересень 2021 року - 5098220,33 грн без ПДВ;

- за жовтень 2021 року - 5061531,23 грн без ПДВ.

Отже, позивачем ПОГ ГЛОБАЛЬНА ІНІЦІАТИВА в період з серпня по жовтень 2021 року від зазначених вище контрагентів отримано товарно- матеріальних цінностей на суму 14637246,56 грн без ПДВ.

Щодо використання у господарській діяльності позивача придбаних ТМЦ.

Між ПОГ ГЛОБАЛЬНА ІНІЦІАТИВА (постачальник) та ТОВ МАТРІКС ПРОДАКШН (покупець) укладено договір поставки № 19/07/21 від 19 липня 2021 року, предметом якого є постачання товару постачальником на адресу покупця в кількості і асортименті, визначених в накладних. Ціна товару визначається у видаткових накладних.

Постачання товару договору № 19/07/21 від 19.07.2021, підтверджується відповідними специфікаціями:

специфікація №1 від 01.08.2021 (постачання сценічних костюмів № 3, код товару 6103);

специфікація № 2 від 01.09.2021 (постачання сценічних костюмів № 6, код товару 6103);

специфікація № 3 від 01.10.2021 (постачання сценічних костюмів № 7, код товару 6103).

Постачання товару за укладеним договором підтверджується видатковими накладними за період серпень - жовтень 2021 ПОГ ГЛОБАЛЬНА ІНІЦІАТИВА як постачальником готової продукції на адресу ТОВ МАТРІКС ПРОДАКШН за вказаним вище договором поставки № 19/07/21 від 19 липня 2021 року видатковими та податковими накладними:

за серпень:

- видаткова накладна № 4 від 31.08.2021 сценічні костюми в кількості 400 шт. на суму 210000,00 грн;

- податкова накладна № 14 від 31.08.2021 на суму 210000,00 грн, реєстраційний номер 9267311602;

- видаткова накладна № 5 від 31.08.2021 сценічні костюми в кількості 700 шт. на суму 367500,00 грн;

- податкова накладна № 13 від 31.08.2021 на суму 367500,00 грн, реєстраційний номер 9267388617;

- видаткова накладна № 6 від 30.08.2021 сценічні костюми в кількості 700 шт. на суму 367500,00 грн;

- податкова накладна № 12 від 30.08.2021 на суму 367500,00 грн, реєстраційний номер 9267392681;

- видаткова накладна № 7 від 30.08.2021 сценічні костюми в кількості 700 шт. на суму 367500,00 грн;

- податкова накладна № 11 від 30.08.2021 на суму 367500,00 грн, реєстраційний номер 9267305671;

- видаткова накладна № 8 від 27.08.2021 сценічні костюми в кількості 700 шт. на суму 367500,00 грн;

- податкова накладна № 10 від 27.08.2021 на суму 367500,00 грн, реєстраційний номер 9267388257;

- видаткова накладна № 9 від 27.08.2021 сценічні костюми в кількості 700 шт. на суму 367500,00 грн;

- податкова накладна № 9 від 27.08.2021 на суму 367500,00 грн, реєстраційний номер 9267388707;

- видаткова накладна № 10 від 26.08.2021 сценічні костюми в кількості 700 шт. на суму 367500,00 грн;

- податкова накладна № 8 від 26.08.2021 на суму 367500,00 грн, реєстраційний номер 9267418882;

- видаткова накладна № 11 від 26.08.2021 сценічні костюми в кількості 700 шт. на суму 367500,00 грн;

- податкова накладна № 7 від 26.08.2021 на суму 367500,00 грн, реєстраційний номер 9267425731;

- видаткова накладна № 12 від 25.08.2021 сценічні костюми в кількості 700 шт. на суму 367500,00 грн;

- податкова накладна № 6 від 25.08.2021 на суму 367500,00 грн, реєстраційний номер 9267310159;

- видаткова накладна № 13 від 25.08.2021 сценічні костюми в кількості 700 шт. на суму 367500,00 грн;

- податкова накладна № 5 від 25.08.2021 на суму 367500,00 грн, реєстраційний номер 9267308537;

- видаткова накладна № 14 від 24.08.2021 сценічні костюми в кількості 700 шт. на суму 367500,00 грн;

- податкова накладна № 4 від 24.08.2021 на суму 367500,00 грн, реєстраційний номер 9267391652;

- видаткова накладна № 15 від 24.08.2021 сценічні костюми в кількості 700 шт. на суму 367500,00 грн;

- податкова накладна № 3 від 24.08.2021 на суму 367500,00 грн, реєстраційний номер 9267404176;

- видаткова накладна № 16 від 23.08.2021 сценічні костюми в кількості 700 шт. на суму 367500,00 грн;

- податкова накладна № 2 від 23.08.2021 на суму 367500,00 грн, реєстраційний номер 9267313343;

- видаткова накладна № 17 від 23.08.2021 сценічні костюми в кількості 700 шт. на суму 367500,00 грн;

- податкова накладна № 1 від 23.08.2021 на суму 367500,00 грн, реєстраційний номер 9267404880;

За вересень:

- видаткова накладна № 18 від 30.09.2021 сценічні костюми в кількості 10 шт. на суму 46 781,00 грн;

- податкова накладна № 25 від 30.09.2021 на суму 46781,00 грн, реєстраційний номер 9306560801;

- видаткова накладна № 19 від 30.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 19 від 30.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306389786;

- видаткова накладна № 20 від 30.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 20 від 30.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306384962;

- видаткова накладна № 21 від 30.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 21 від 30.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306408271;

- видаткова накладна № 22 від 30.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 22 від 30.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306417764;

- видаткова накладна № 23 від 30.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 23 від 30.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306408316;

- видаткова накладна № 24 від 30.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 24 від 30.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306437363;

- видаткова накладна № 25 від 29.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 13 від 29.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306437387;

- видаткова накладна № 26 від 29.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 14 від 29.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306408788;

- видаткова накладна № 27 від 29.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 18 від 30.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306442563;

- видаткова накладна № 28 від 29.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 15 від 29.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306455143;

- видаткова накладна № 29 від 29.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 16 від 29.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306408288;

- видаткова накладна № 30 від 29.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 17 від 29.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306429505;

- видаткова накладна № 31 від 28.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 10 від 28.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306414738;

- видаткова накладна № 32 від 28.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 9 від 28.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306446420;

- видаткова накладна № 33 від 28.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 8 від 28.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306397857;

- видаткова накладна № 34 від 28.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 11 від 28.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306370530;

- видаткова накладна № 35 від 28.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 12 від 29.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306408274;

- видаткова накладна № 36 від 28.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 7 від 29.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306442593;

- видаткова накладна № 37 від 27.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 1 від 27.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306433953;

- видаткова накладна № 38 від 27.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 2 від 27.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306396980;

- видаткова накладна № 39 від 27.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 3 від 27.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306359659;

- видаткова накладна № 40 від 27.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 4 від 27.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306437337;

- видаткова накладна № 41 від 27.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 5 від 27.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306409783;

- видаткова накладна № 42 від 27.09.2021 сценічні костюми в кількості 50 шт. на суму 233905,00 грн;

- податкова накладна № 6 від 27.09.2021 на суму 233905,00 грн, реєстраційний номер 9306338941;

За жовтень 2021 року:

- видаткова накладна № 58 від 22.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 1 від 22.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347912366;

- видаткова накладна № 59 від 22.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 2 від 22.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347887705;

- видаткова накладна № 60 від 22.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 3 від 22.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347919208;

- видаткова накладна № 55 від 25.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 4 від 25.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347863486;

- видаткова накладна № 56 від 25.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 5 від 25.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347935372;

- видаткова накладна № 57 від 25.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 6 від 25.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347896249;

- видаткова накладна № 52 від 26.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 7 від 26.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347935409;

- видаткова накладна № 53 від 26.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 8 від 26.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347931652;

- видаткова накладна № 54 від 26.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 9 від 26.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347924059;

- видаткова накладна № 49 від 27.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 10 від 27.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347917570;

- видаткова накладна № 50 від 27.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 11 від 27.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347935839;

- видаткова накладна № 51 від 27.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 12 від 27.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347887764;

- видаткова накладна № 46 від 28.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 13 від 28.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347938544;

- видаткова накладна № 47 від 28.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 14 від 28.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347916522;

- видаткова накладна № 48 від 28.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 15 від 28.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347940579;

- видаткова накладна № 43 від 29.10.2021 сценічні костюми в кількості 100 шт. на суму 59241,00 грн;

- податкова накладна № 18 від 29.10.2021 на суму 59241,00 грн, реєстраційний номер 9347942811;

- видаткова накладна № 44 від 29.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 17 від 29.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347852325;

- видаткова накладна № 45 від 29.10.2021 сценічні костюми в кількості 300 шт. на суму 177723,00 грн;

- податкова накладна № 16 від 29.10.2021 на суму 177723,00 грн, реєстраційний номер 9347932845.

ТОВ МАТРІКС ПРОДАКШН за поставлені сценічні костюми за період серпень - жовтень 2021 року за укладеним договором поставки № 19/07/21 від 19 липня 2021 року розрахувалося з позивачем згідно платіжних доручень:

- платіжне доручення № 24 від 23.09.2021 на суму 367500,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 25 від 23.09.2021 на суму 367500,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 25 від 24.09.2021 на суму 367500,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 26 від 24.09.2021 на суму 367500,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 27 від 24.09.2021 на суму 367500,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 28 від 22.09.2021 на суму 210000,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 29 від 22.09.2021 на суму 367500,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 30 від 22.09.2021 на суму 367500,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 33 від 22.09.2021 на суму 367500,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 33 від 24.09.2021 на суму 367500,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 34 від 22.09.2021 на суму 367500,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 34 від 24.09.2021 на суму 367500,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 35 від 22.09.2021 на суму 367500,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 35 від 24.09.2021 на суму 367500,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

за жовтень 2021 року:

- платіжне доручення № 10 від 21.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 15 від 22.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 16 від 22.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 17 від 22.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 18 від 25.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 19 від 25.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 20 від 25.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 21 від 25.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 29 від 27.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 30 від 27.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 31 від 27.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 32 від 27.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 29 від 27.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 30 від 27.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 31 від 27.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 32 від 27.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 37 від 29.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 38 від 29.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 39 від 29.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 40 від 29.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 38 від 25.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 39 від 20.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 39 від 25.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 40 від 20.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 40 від 25.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 41 від 20.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 41 від 25.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021;

- платіжне доручення № 42 від 21.10.2021 на суму 233905,00 грн з призначенням платежу № 19/07/21 від 19.07.2021.

Таким чином, відповідно до видів діяльності позивача за КВЕД з отриманих від п`яти постачальників ТМЦ позивачем виготовлено та продано сценічні костюми №№ 3, 6, 7 на адресу ТОВ МАТРІКС ПРОДАКШН, що підтверджується наведеними вище первинними документами до договору поставки № 19/07/21 від 19 липня 2021 року.

Крім того, в сукупності з вищевказаними доказами, спірні господарські операції підтверджуються експертним висновком ТОВ Центр судових експертиз Альтернатива № 14/22 від 10.02.2022.

Суд першої інстанції, задовольняючи позов, виходив з того, що наданими позивачем первинними документами бухгалтерського обліку повністю підтверджуються господарські операції позивача з його контрагентами.

Оцінка суду.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами пп. 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до пункту 44.6 статті 44 ПК України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в пункті 86.7 статті 86 цього Кодексу платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Згідно з пунктом 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

На підставі підпункту 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Відповідно до підпункту «а» пункту 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

На підставі пункту 198.2 статті 198 ПК України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Як визначено пунктом 198.3 статті 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно з пунктами 200.1 та 200.4 статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

На підставі пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Як свідчать матеріали справи сукупність наданих позивачем первинних документів бухгалтерського обліку: договори, податкові накладні, видаткові накладні, платіжні документи тощо, за якими відбувався рух придбаних у контрагентів позивача товарно-матеріальних цінностей в межах його господарської діяльності, - свідчать про реальність господарських операцій позивача за договорами, укладеними з контрагентами та про використання придбаних товарів у власній господарській діяльності.

Надані позивачем первинні документи на підтвердження господарських операцій не мають дефектів щодо форми, змісту або пошкодження, які б зумовили втрату ними юридичної сили і доказовості, тобто оформлені відповідно до чинного законодавства України, містять необхідні для цілей оподаткування відомості про зміст та обсяг господарських операцій та засвідчують фактичний рух активів між учасниками господарських операцій.

На момент здійснення спірних господарських операцій позивач та його контрагенти були належним чином зареєстровані як юридичні особи та платники податку на додану вартість.

Щодо доводів апелянта про ненадання позивачем на позапланову документальну перевірку документів, як зазначено вище суд зазначає наступне.

Як вже зазначено вище, позивачем видано наказ від 25.02.2022 № 25/02 про евакуацію первинної бухгалтерської документації ПОГ ГЛОБАЛЬНА ІНІЦІАТИВА до міста Львів у зв`язку із постійними обстрілами м. Києва та пошкодженням електромереж.

Податковим органом 26 жовтня 2022 року видано наказ на проведення невиїзної позапланової перевірки з 4 листопада 2022 року терміном на 5 днів включно, тобто до 8 листопада 2022 року включно.

Рішення про проведення невиїзної позапланової перевірки прийнято відповідачем, оскільки при здійсненні податківцями виходу за адресою у м. Києві, де знаходився позивач, відповідачем встановлено, що ПОГ ГЛОБАЛЬНА ІНІЦІАТИВА відсутнє за своїм зареєстрованим місцезнаходженням.

Проте, всі запити відповідача про надання інформації та документів, які надсилалися на юридичну адресу позивача в місті Києві, представником позивача отримано лише 08.11.2022, тобто в день закінчення перевірки.

При цьому раніше отримати запити податкового органу позивач не мав можливості через об`єктивні причини, які не залежали від його волевиявлення (відключення електроенергії через ракетні обстріли).

За таких обставин колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення адміністративного позову.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами пункту 1 частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвали судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Оскільки судом першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 327, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 11 вересня 2023 року у справі № 200/2567/23 залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 11 вересня 2023 року у справі № 200/2567/23 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 15 січня 2024 року.

Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів до Верховного Суду з дня складання повного судового рішення в порядку, визначеному ст. 328 КАС України.

Повне судове рішення складено 15 січня 2024 року.

Головуючий суддяІ.Д. Компанієць

Судді А.В. Гайдар

Е.Г. Казначеєв

Дата ухвалення рішення15.01.2024
Оприлюднено17.01.2024
Номер документу116297505
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/2567/23

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 15.01.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 15.01.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 26.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 11.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні